Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Ford Mondeo 1,8 TDCi - 2008 - 125CP

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#1
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Salut tuturor.
Am sa incep sa spun povestea masinii din titlu iar toate evenimentele au avut loc in Norvegia.

Totul a inceput acum 6 luni cand am vazut un anunt pe FB. Masina se prezenta foarte bine in descriere, kit de ambreiaj cu volanta schimbata, amortizoare schimbate, evacuare completa schimbata, roti de iarna noi, discuri si placute de frana, distributie schimbata cu mentiunea ca motorul este defect iar pretul era foarte mic, defapt erau pretul componentelor schimbate plus inca ceva. Am intrebat pe proprietar care este defapt defectul si mi-a spus ca este rupta cureaua de la pompa de motorina si ca e posibil sa se fi strambat supape. Exact asta mi-a spus. Stiu, suna aiurea “cureaua de la pompa de motorina”. Norvegienii nu sunt oameni straluciti la masini asa ca trebuia sa o vad asa ca am fost la locul cu pricina. Ajungand acolo observ ca proprietarul desfacuse un pic motorul in sensul ca desfacuse partea din fata ( unde sunt curelele ) si ajunsese la o curea de distributie care se vedea ca dantura era dusa, desi el spusese ca schimbase distributia. E, surpriza mare era ca motorul QYBA are doua curele de distributie si se pare ca nimeni nu a stiut de ea, nici macar cei de la service ( in schimb proprietarul schimbase singur acasa doar o curea, la service doar a comandat kitul de distributie si i-au dot doar o curea si un intinzator ) . O curea este sub un capac de aluminiu care defapt reprezinta pompa de ulei si care face corp comun cu motorul. Cureaua asta este garantata de Ford 200 000km sau 10 ani si este o curea umeda care se unge cu ulei. Cureaua este intre arborele cotit si pompa de injectie, de asta a spus prorietarul ca este cureaua de la pompa. A doua curea se afla cum se afla la multe masini, in exterior si este protejata doar de un capac de plastic. Cea de-a doua curea se afla intre pompa de injectie si axa cu came.

Am uitat sa spun ca masina din 2008, avea 230 000km reali. Deci acea curea umeda de distributie nu fusese schimbata niciodata.
Bun. Am zis totusi sa iau masina si sa o repar eu  asa ca am batut palma iar dupa o saptamana am luat-o pe platforma la mine in garaj. Cand am adus-o acasa am ridicat capota, m-am scarpinat in cap si m-am uitat la motor cinci minute ca nu stiam de unde sa incep…defapt cred ca abia atunci realizam ca o sa imi scoata peri albi pana o repar.
Posibil va intrebati de ce nu am dus-o la service ? Nu am dus-o din acelasi motiv pentru care nici fostul proprietar nu a dus-o la service pentru reparatie: costuri enorm de ridicate. Nu facea masina cat costa reparatia. Da, e al naibi de scump aici in Norvegia sa repari o masina.

Asa ca m-am apucat de treaba. Primul lucru a fost sa dau chiuloasa jos sa vad cat de afectat a fost motorul. Doar ca inginerii de la Ford cred ca au avut in plan sa isi bata joc de mecanici. Ca sa dai chiuloasa jos trebuie sa dai jos urmatoarele fix in ordinea asta: catalizator, turbo, galerie evacuare, galerie admisie, pompa servo, furtune, deconectare injectoare, cabluri si bineinteles suruburile de la chiuloasa. Ce sa zic, chiuloasa era din fier si cantarea 30 de kg. Dupa ce am dat-o jos am vazut si problema: 4 supape indoite, toate pe evacuare.
Am facut o lista de piese si le-am primit din Romania printr-un prieten si vecin roman care venea din Romania cu masina exact in saptamana aia.
Acum, daca tot am desfacut motorul am zis sa il segmentez, asa ca hai sa ma apuc de treaba. Am scurs tot uleiul din baie si dau baia de ulei jos. Cand surpize-surprize: pe fundul baii de ulei se afla un strat destul de gros de ulei care avea o vascozitate foarte mare si nu iesea prin busonul de scurgere a uleiului, asa ca ramanea tot timpul acolo. Stiu, nasol rau, dar asta arata cat de bine se face servisarea in Norvegia.

Surpriza cea mai mare a fost cand, dupa ce am dat baia de ulei jos, sa constrat defapt ca motorul are si carter inferior care nu imi da acces la biele ca sa pot scoate pistoanele. Asa ca ma apuc sa dau si carterul inferior jos…deh, ce mare lucru. Desfac toate suruburile si trag, si trag si nu iesea. Nu reuseam sa imi dau seama de ce nu iese carterul inferior desi toate suruburile erau scoase si doar era pana la limita cu cutia de viteza. M-am uitat pe net si am descoperit ca intre carterul inferior si blocul motor, in spatele volantului exista un simering de etansare al arborelui cotit. Acest simering se prinde jumate de carterul inferior si jumate de blocul motor. Nu vreti sa stiti ce a fost la gura mea. In fine, la cat am tras eu acolo se pare ca am indoit acel simering si nu mai era cale de intoarcere….trebuia sa dau cutia de viteze jos asa ca m-am apucat de treaba si am desfacut toate suruburile dintre cutie si motor si singur am dat cutia jos, toate astea intamplandu-se in compartimentul motor al masini. Stiu, abia apoi am realizat ca era mai usor sa scot tot motorul afara, dar cine naiba a stiut la ora 23:00 ca trebuie sa dau si cutia jos.

Am dat cutia, am scos si blocul motor afara din compartimentul motor si la urma am desfacut ambreiajul si volantul unde am gasit acel simering indoit. Dar povestea continua…
Bineinteles m-am apucat de scos biele si pistoane si am observant ca datorita uleiului murdar, cuzinetii de la biela erau de culoarea cuprului, adica uzati asa ca am comandat altii. Am honuit cilindrii, am schimbat segmentii la pistoane conform specificatiilor si am montat totul inapoi. Apoi m-am ocupat si de chiuloasa unde am inlocuit supapele indoite si apoi am slefuit toate supapele. Am curatat suprafetele motorului si ale chiuloasei.

Apoi am dus toate piesele in garaj deoarece le aveam in subsolul casei si am inceput sa asamblez motorul. Prostia mea a fost ca am montat pompa de vaccum pentru servofrana inainte de axa cu came si din cauza asta axa statea un pic stramb iar doi cuzineti au cazut de la locul lor. Cand am strans suportii de la axa cu came am auzit doua pocnituri mici: am rupt axa cu came in 3 bucati. Am incremenit.
Am comandat alta axa cu came noua de pe e-bay, am comandat si cuzineti noi si dupa ce am primit tot m-am apucat iar de treaba in continuare. De data asta cu mai mare atentie. Intre timp am comandat si simering pantru axa cu came, simenring pentru arborele cotit in fata si in spate ( cel care il indoisem ) , filtru ulei, garnitura pentru carter inferior. In fine, am montat si cureaua de distributie aia umeda, am pus distributia la punct, am montat volanta, am pus baia de ulei, am ridicat motorul in pozitie vertical in garaj,  pe la filtrul de ulei am bagat cu o pompa fortat ulei in motor ca sa il ung si cand colo surpriza: motorul se invartea extrem, extrem de greu. WTF…ce naiba avea ca doar cand incepusem sa il asamblez se misca usor. Nici demarorul nu il invartea.

Asa ca: de la capat boule. Am desfacut iar motorul…am verificat si ras-verificat tot. Desfacut se invartea foarte usor, chiar si culcat se invartea dar cum il puneam in pozitie vertical, canci, nu vroia neam. Asa ca l-am desfacut pentru a treia oara sa verific din nou daca nu cumva mi-a scapat ceva. Am sunat si un prieten mecanic si i-am povestit ca nu se invarte motorul si mi-a spus ca sigur ceva nu am pus bine…ori cuzineti, ori nu am strans bine ceva….in fine, l-am asamblat si din nou, nu se invartea.

Deja imi venea sa il arunc dar cata munca am bagat in el nu ma induram. In fine, am zis sa il desfac dar de data asta am facut o capra metalica dintr-o bancuta care o aveam si l-am suspendat pentru ca era prea greu ca sa il manuiesc de unul singur. L-am ridicat pe capra si inainte sa il desfac am vrut sa vad cum se invarte asa ca am alimentat demarorul la o baterie. Daca nu tineam de capra fugea motorul cu totul. Se invartea asa de usor de parca niciodata nu fusese intepenit. Nu reauseam sa inteleg de ce daca statea pe pamant nu se invartea si daca era suspendat se invartea. Nici acum nu am gasit vre-o explicatie. In fine, bucuros ca se invarte, m-am apucat sa il echipez cat mai mult ca atunci cand il pun pe masina sa am cat mai putin de montat. Dupa ce am pus si cutia de viteze, am luat de la un prieten o macara pentru motoare si l-am pus pe masina apoi am inceput sa montez si restul. Dupa vre-o 8 ore de munca am terminat. Apoi am inceput sa aerisesc instalatia de motorina si dupa vre-o jumate de ora de tras aerul am aerisit si injectoarele….si a luat-o la sfert de cheie fara nici un martor aprins in bord. In sfarsit vedeam motorul pornit. Asa ca l-am lasat pornit vre-o 15 minute si apoi m-am apucat de montat rotile si alte maruntisuri si apoi am zis sa ies o tura cu masina. Nici bine nu am iesit ca iesea un fum in spatele meu de ziceai ca dau foc la cauciucuri cand o acceleram. Hm, nu era bine, asa ca dupa 2 km am intors. Chiar in fata casei s-a oprit motorul si nu a mai pornit. In fine, era tarziu asa ca am lasat-o in fata casei. A doua zi dimineata desfac capota si verific uleiul, era ok, pe la jumate. Ma uit pe sub masina, nu era nici apa nici ulei. Totusi nu intelegeam de ce nu pornea motorul. L-am lasat asa si am plecat la munca

Dupa ce m-am intors de la munca, am incercat sa pornesc motorul. Pornea si se opera dupa cateva secunde si parca avea si un sunet metalic. Hm…ciudat. Scot joja de la ulei cand colo surpriza: nivelul de ulei era tot acolo chiar daca masina pornise cateva secunde. Mi-a picat fisa: motorul nu avea ungere si se oprea motorul.

Am verificat tot ce se putea verifica iar concluzia a fost: pompa de ulei rupta bucati. Cum naiba rupta bucati cand defapt masina a mers in garaj vre-o 15 minute la relantiu ? In fine, atunci nu am reusit sa gasesc o explicatie. Am intrebat si in dreapta si in stanga mecanici si nimeni nu a stiut ce naiba s-a intamplat…dar am aflat dupa.
Cu pompa facuta bucati si cu sufletul la fel de bucati am comandat una second-hand de pe e-bay. Nu a costat mult, vre-o 150 de lei cu tot cu transport. In fine, am inceput sa montez pompa de ulei si incercam sa aflu de ce a cedat prima. Faceam comparatii intre ele, ce ar fi fost gresit…poate primul proprietar umblase la ea, pentru ca atunci cand luasem masina pompa de ulei era data jos. Nimic, ambele erau identice, nimic schimbat. In fine, m-am apucat sa o montez si cand colo, BINGO…gasisem greseala.
Eu cand am montat prima pompa, am prins suruburile pe pozitie si la sfarsit le-am strans si apoi am montat restul dar datorita faptului ca pompa este rotativa, rotorul se misca liber in interiorul pompei si eu am pus-o la ochi sau defapt cum statea ea mai bine. E, ceea ce nu mi-a spus nici un mecanic si nici eu nu am stiut este ca pompele rotative trebuiesc aliniate cu arborele care le actioneaza, in cazul meu arborele cotit. Adica atunci cand o strangi si arborele se misca si daca rotorul nu este concentric, apar tensiuni intre rotor si stator pana se rupe. De aia a mers 15 minute la relantiu iar cand am iesit la plimbare datorita turatiei ridicate a cedat.

Cum am centrat-o ? Simplu. Am montat-o ca prima data, am strans suruburile la mana ( nu cu cheia ) astfel incat corpul pompei sa se poata misca un pic. Apoi am alimentat demarorul sa invarta arborele cotit vre-o cinci secunde astfel incat sa se poate aseza pe pozitia corecta si rotorul si statorul pompei dupa care am strans suruburile cu cheia. In fine, am terminat si apoi am iesit iar la plimbare cu masina dar din pacate fumul cam tot pe acolo era. Masina mergea dar nu prea avea putere si iesea fum. M-am intors acasa si stateam cu inca doi prieteni in fata casei si discutam cand colo unu imi arata o pata de ulei langa roata fata din dreapta. Ma uit cand colo ce sa vezi, iesise furtunul de aer din intercooler pentru ca uitasem sa strang colierul. L-am strans si am facut din nou o tura. De data asta mergea bine, tragea bine si nu mai scoatea fum….in sfarsit. Totusi am remarcat ca dupa ce trecea de 1800-2000 de rotatii se auzea un suierat asa cum se aude motorul unui avion. Nu am dat importanta asa mare dar a doua zi motorul mi s-a oprit in mers. Pornea cateva secunde iar se oprea. WTF din nou. A venit un prieten si m-a tractat pana la garaj si am inceput din nou investigatiile. Deja iar banuiam pompa de ulei. Desfac filtrul de ulei si dau la automat dar spre surpinderea mea, venea ulei. Am verificat si ras-verificat si totusi nu pornea decat 2 secunde si se oprea. Nici o eroare la diagnoza. Nu reuseam sa inteleg ce are.

Am scos apoi conducta de aer din galeria de admisie si surpriza a pornit motorul. Dupa vre-o 5 secunde observ ca iesea fum din filtrul de aer. Defapt traseul de la filtru are si un furtun de la epurator si apoi intra in turbina. Defapt tot fumul iesea prin epurator. Desfac busonul de la ulei si ce sa vezi, toate gazele ieseau pe la buson. Ce naiba se intamplase ?
Desfac catalizatorul si pe la turbina nu iesea fum, in schimb iesea pe la busonul de ulei. Desfac si EGR-ul si atunci fumul iesea pe la EGR. Concluzia era clara: turbina se infundase cumva. Dar cum ?
Dupa ce am desfacut-o am realizat ca suieratul ala de care spuneam era de la turbina pentru ca avea joc in ax tot datorita ungerii proaste. Si posibil datorita faptului ca a avut si lipsa de ungere cand s-a stricat pompa de ulei acum cedase. Defapt se rupsese axul turbinei iar rotorul de pe evacuare acum bloca iesirea gazelor iar gazele se duceau pe langa segmenti in carter.

Am desacut turbina si pantru ca a doua zi plecam in concediu in Romania am luat-o cu mine si am trimis-o la reconditionat asa ca acum 2 saptamani dupa ce m-am intors din concediu am montat-o pe motor.

Pana acum motorul merge bine cu mici exceptii:
- A inceput pe rand sa imi iasa furtunul de retur de la injectoare pentru ca nu tin sigurantele. Asa ca am pus cate o pana de lemn la fiecare si merge foarte bine. Stiu, sunt romanisme dar deocamdata nu am timp sa fac ceva mai bun acolo asa ca le las asa. Daca tin mai bine decat sigurantele originale e bine si asa. Oricum mi s-a parut o inginerie proasta sistemul de blocare pentru returul motorinei.
- In 250-300 de km s-au cam dus 500ml de ulei. Stiu ca la inceput motorul manca ceva ulei pana isi face rodajul dar simt ca e cam prea mult. Din prostie nu am schimbat simeringul de la pompa de motorina asa ca astazi am dat comanda de unul nou deoarece simt ca pe acolo se prelinge ulei. Fum negru nu are mai mult decat in mod normal nici la rece, nici la cald pentru ca am verificat. Uleiul este norma recomandata de Ford, 5W30
- Am o mica scurgere de antigel pe la termostat. O sa o remedies cand voi prinde ceva timp

Cam asta e istoria masinii. Adevarul este ca am invatat enorm de mult despre mecanica reparand-mi singur motorul chiar daca m-a costat prostia cu axa cu came si pompa de ulei. Turbina tind sa cred urma sa pice cat de curand din cauza exploatarii defectuase a fostului proprietar.

Per general masina se comporta foarte bine. Fiind modelul vagon, are 4830mm lungime si mi se pare cam mare…dar cel putin e spatioasa si nu stai inghesuit deloc. Are Webasto cu 2 programe si pornire instant astfel ca in maxim 1km am aer foarte cald in sistemul de climatizare desi motorul este inca rece. Parbrizul este cu degivrare asta fiind un alt avantaj iarna, reglare lumini automate, 6 trepte de viteza.

Legat de cutia cu 6 trepte, la 2500rpm in viteza a 4-a am deja 120km/h
Deocamdata am facut doar 430km. Vedem dupa ce termin de facut rodajul si dupa ce schimb simeringul cum ramane cu consumul de ulei. Pana acum am condus intre 2000 si 3000 rpm. Nu mai jos, nu mai sus. Consumul aratat de calculator este de 6,2/100km. Mi se pare un consum rezonabil zic eu pentru o masina cu motor de 125CP si 1500kg care este inca in rodaj.
Am pus si cateva poze din timpul “operatiei”. Ordinea este aleatoare.

Va tin la current cu evolutia de-a lungul timpului.

Edited by tehnics, 11 August 2017 - 08:43.


#2
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,704
  • Înscris: 25.11.2014
Felicitari! Sunt putini care se baga la asa ceva. Tre sa ai nervi de fier ca sa faci asta.

Cat a costat masina si cat reparatia? Timpul nu il punem ca e nepretuit :D.

#3
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Masina a costat 35 000 coroane norvegiene, dintre care 28 000 piesele noi si manopera cu tot cu factura de la service, deci restul de 7000 de coroane norvegiene era masina.
Piesele au fost cam in jur de 8500 de coroane norvegiene ( asta ca sa puteti face comparatie cu pretul de achizitie ).
O parte din piese le-am luat din Romania si se vad intr-una din poze intinse pe jos si m-au costat 1800lei.
Reconditionarea turbinei m-a costat 1500lei tot in Romania. Restul le-am comandat de pe e-bay. Axa cu came noua m-a costat 900 de coroane, pompa de ulei sh vre-o 300 de coroane, filtre, semeringuri si alte m-au costat cam 1000 de coroane.
Lucrarea in sine cred ca a durat vre-o 150 de ore dar intinsa pe 6 luni pentru ca intre timp am fost si in doua concedii de peste 2 luni jumate insumate plus timpul de asteptare al pieselor de pe e-bay care era de peste o saptamana sau chiar doua si lucram doar seara cateva ore dupa lucru si putin sambata.

Da, timpul este nepretuit.

L.E. Scuze pentru unele cuvinte gresite, dar am scris prima data textul in word si mereu imi intra autocorectia. Am corectat eu dar vad ca unele cuvinte nu le-am observat. Sper sa intelegeti.

Edited by tehnics, 11 August 2017 - 09:06.


#4
Taxon

Taxon

    Cârcotaș nesuferit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 19.01.2004
Chiar daca ti-au sarit capacele muncind la masina, povestea ta e superfaina, mi-a placut sa o citesc. Si de-acum ...nu-ti deschizi un service Ford pe acolo? :)

#5
collina1976

collina1976

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,526
  • Înscris: 03.10.2013
acum iti poti repara si tancurile:))

#6
Ristian

Ristian

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 30.11.2016
Cea mai tare descriere din câte am citit vreodatã. Bv și baftã la câți mai mulți kilometri fãrã probleme

#7
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,704
  • Înscris: 25.11.2014
Mai, nu te-a ajuns mult. In conditiile in care ai multe piese noi pe ea, o masina in stare mai buna decat orice se gasea pe piata sh in stare functionabila. Iar in banii aia sigur nu gaseai una in care sa nu investesti ulterior pe mici chichite. Acum cel putin stii ca dupa ce termini definitiv cu ea, nu prea mai are ce pica :lol:. Ca ai schimbat tot.

#8
pustiu_22

pustiu_22

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,049
  • Înscris: 19.01.2007
Pentru unii e mai usor in euro!

 tehnics, on 11 august 2017 - 09:03, said:

Masina a costat 3686 E, dintre care 2949.36 E piesele noi si manopera cu tot cu factura de la service, deci restul de 737 E era masina.
Piesele au fost cam in jur de 895 E ( asta ca sa puteti face comparatie cu pretul de achizitie )...
Felicitari pentru perseverenta!

#9
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
NU ma pricep la mecanica dar am citit cu sufletul la gura :)

#10
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016
Foarte fain. Ar trebui facut un tutorial DIY despre cum ai reparat motorul. Te ajuta si pozele
il pui pe forum.clubford.ro  poate ii ajuta si pe altii explicatiile tale

#11
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Woow ! Bine ca i-ai dat de capat ; recunosc ca in locul tau ii dadeam foc ( bine , nu o cumparam din capul locului ) . Am avut Mondeo si stiu ca is tare chitibusare masinile astea .
Totusi am o intrebare : vama e mare in Norway ? Adica nu era mai ok sa importi o masina ?

#12
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Multumesc pentru sugestii si aprecieri.

Defapt prima masina care am reparat-o singur cap coada este actuala VW Bora care inca o folosesc. Acolo lucrurile au fost mai simple fiind motor pe benzina si mi s-a parut ca din punct de vedere inginereste a fost construita cu cap deoarece pentru segmentare nici macar nu am dat blocul motor jos de pe masina, doar chiuloasa si baia de ulei.
De atunci am facut cu masina peste 100 000 de km si curand urmeaza sa schimb din nou distributia desi am verificat-o si se prezinta bine dar nu risc pentru ca mi s-a rupt si cu 5 ani in urma cand am cumparat masina deoarece fostul proprietar schimbase doar o curea de distributie dar motorul avea doua curele - motorul fiind AZD. Deh, mecanici norvegieni care fac mecanica acasa pentru ca la service e prea scump.
Acum motorul merge asa de bine incat nu completez deloc ulei intre schimburi.

Am scris despre asta si pe forumul VW. Nu stiu daca am voie sa pun linkuri catre acel forum.

 Baxon, on 11 august 2017 - 09:38, said:

Woow ! Bine ca i-ai dat de capat ; recunosc ca in locul tau ii dadeam foc ( bine , nu o cumparam din capul locului ) . Am avut Mondeo si stiu ca is tare chitibusare masinile astea .
Totusi am o intrebare : vama e mare in Norway ? Adica nu era mai ok sa importi o masina ?
Inainte sa ma apuc de ea am sunat doi mecanici, un roman prieten cu mine si un norvegian care este mecanic in adevaratul sens al cuvantului plus ca si el are un Mondeo ca al meu de ani de zile si i-am cerut parerea si ambii mi-au spus ca motoarele astea, TDCi care sunt pe Mondeo dupa anul 2007 sunt motoare bune, cu injectoare piezo si pompe de injectie durabile. Asta a fost motivul pentru care am luat-o, nestiind ce ma asteapta :)

Faza cea mai nostima a fost cand am m-am dus sa vad masina prima data care se afla la vre-o 40 de km de unde stau: Stand de vorba cu prorietarul masinii, l-am sunat pe prietenul meu norvegian sa discute cu proprietarul masinii si sa ii spuna mai multe despre masina mai ales ca vorbeau in limba lor. La un moment dat il simt pe vanzator ca se da prea mult la barfa cu prietenul meu. Dupa ce au discutat vre-o 15 minute la telefon vorbesc din nou cu prietenul meu si imi spune - Pai stii, ca X-ulescu asta e prieten bun cu mine. Am ramas uimit.

Vama da, e mare in Norvegia. Nu merita sa cumperi de afara si sa imatriculezi aici decat daca ai ceva legaturi sentimentale cu masina :).

#13
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016
se poate pune link, nu e interzis aicea.
Ca o sugestie, motorul de VW 1,6 16v azd e fiabil in schimb.

#14
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Absolut super!

#15
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005

 sctnicu, on 11 august 2017 - 09:52, said:

se poate pune link, nu e interzis aicea.
Ca o sugestie, motorul de VW 1,6 16v azd e fiabil in schimb.
O fi fiabil dar daca nu ai grija de el, se duce pe apa sambetei.
Eu am observat ca majoritatea norvegienilor sunt cam neglijenti cu masinile. Cand am luat masina consuma ulei foarte mult, cam 1L la 1000km. O data la luna curatam bujiile de calamina. Pana la urma saracul si-a dat duhul de la atata ulei pana s-a infundat catalizatorul si nu mai avea pe unde sa scoata fum....
Ce mi-a placut este ca ai acces foarte lejer sa umbli la motor, e un motor simplu care merge bine.

O sa pun linkuri mai incolo ca trebuie sa le caut pentru ca nu e un jurnal de bord, sunt diferite posturi.

#16
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Daca nu este permis, imi cer scuze si rog un moderator sa stearga postul asta.
Desi nu face obiectul topicului am venit cu linkurile legate de reparatia VW-ului.

Linkurile sunt in ordinea operatiilor

https://vwforum.ro/t...comment=2173481
https://vwforum.ro/t...comment=2173732
https://vwforum.ro/t...comment=2174267
https://vwforum.ro/t...comment=2174927
https://vwforum.ro/t...comment=2175658
https://vwforum.ro/t...comment=2176790
https://vwforum.ro/t...comment=2177866
https://vwforum.ro/t...comment=2178082
https://vwforum.ro/t...comment=2179018
https://vwforum.ro/t...comment=2179406
https://vwforum.ro/t...comment=2180002
https://vwforum.ro/t...comment=2183866
https://vwforum.ro/t...comment=2185098
https://vwforum.ro/t...comment=2188485

Edited by tehnics, 11 August 2017 - 11:13.


#17
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Uite un exemplu concret de diferentiere intre "mecanici", mecanici si ingineri. Ce ai facut tu e studiu de caz la o facultate de mecanica. Sa stii ca sunt f multi mecanici care nici nu s-ar fi gandit sa faca ce faci tu. Pentru ca ar fi fost depasiti. Poate nu constientizezi ca deja poti fi un exemplu pentru multi mecanici (mai ales romani :D ).
Felicitari! Nu vreau sa ma gandesc cate sute de pachete de tigari au "sudat" datorita acestei masini. Si cand te uiti in oglinda si vezi cateva fire albe in plus, sa nu te intrebi cum au aparut, ok? :D
Da, respect! Jos palaria! Eu recunos ca nu as fi avut nervi. O desfaceam a doua oara si daca nu reuseam sa o fac sa mearga bine, ii dadeam foc. :D

#18
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005

 LauCalin, on 11 august 2017 - 21:42, said:

Uite un exemplu concret de diferentiere intre "mecanici", mecanici si ingineri. Ce ai facut tu e studiu de caz la o facultate de mecanica. Sa stii ca sunt f multi mecanici care nici nu s-ar fi gandit sa faca ce faci tu. Pentru ca ar fi fost depasiti. Poate nu constientizezi ca deja poti fi un exemplu pentru multi mecanici (mai ales romani Posted Image ).
Felicitari! Nu vreau sa ma gandesc cate sute de pachete de tigari au "sudat" datorita acestei masini. Si cand te uiti in oglinda si vezi cateva fire albe in plus, sa nu te intrebi cum au aparut, ok? Posted Image
Da, respect! Jos palaria! Eu recunos ca nu as fi avut nervi. O desfaceam a doua oara si daca nu reuseam sa o fac sa mearga bine, ii dadeam foc. Posted Image
Mersi de apreciere.
De fumat nu fumez dar trebuie sa recunosc ca a fost multa sudoare si momente in care imi venea sa renunt. De felul meu sunt un om ambitios si nu cedez cand intampin o problema ci incerc mereu sa gasesc solutii la acea problema chiar daca trebuie sa fac un pas inapoi. Posibil abmitia a fost singurul lucru care m-a tinut ferm pana la sfarsit.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate