Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Ford Mondeo 1,8 TDCi - 2008 - 125CP

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#19
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Si acum revin cu un update din seria: ce se intampla cand montezi un surub mai lung....
Totul a inceput usor, usor in urma cu doua zile, la inceput doar cand porneam de pe loc in viteza I-a sau marsalier. Ce incepuse ? Sa se auda o bataie scurta ca de ciocan. Deja se aprinsese beculetul pentru ca recunosteam bataia respectiva deoarece acelasi lucru se intamplase si la Audelul A2 al sotiei si anume un surub slab la tamponul longitudinal al motorului ( este un tampon cu doua bucse si nu lasa motorul sa se miste in fata si in spate. O bucsa este prinsa de motor, una de caroserie si arata  asa ).
Din pacate doua o zi, problema se accentuase si acea bataie se auzea si la pornirea si oprirea motorului asa ca am considerat ca e o problema majora si trebuie urgent remediata...si bine am facut.
Am ridicat masina pe cric pe partea din stanga si m-am bagat sub ea. Ma uit, ambele suruburi stranse. Pun pe cineva sa porneasca motorul si observ problema: surubul care se prindea de caroserie era mai lung si lovea fix in caseta de directie. Ma uit la surubul care se prindea de motor si observ ca era un pic mai scurt.
Ce facusem eu defapt ? La montaj schimbasem din greseala suruburile intre ele, desi ambele erau identice ca forma, unul era mai lung si cand le-am montat nu am observat. Spre norocul meu caseta de directie are doar niste zgarieturi superficiale de surub si nimic mai mult.

Pana acum am facut 570km.

L.E. As vrea sa rectific ceva ce am spus in primul post si anume ca 120km/h ii am in viteza a 5-a/2500rpm, nu in a 4-a cum am spus prima data. Mea culpa.

Edited by tehnics, 15 August 2017 - 08:54.


#20
pyxysh

pyxysh

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 319
  • Înscris: 11.09.2008
Poti sa-mi zici te rog daca stii motoarele pe benzina ,de pe Mondeo
modele 2007-2011 sunt OK ? ...ca fiabilitate ma refer.Mersi

#21
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Sincer sa fiu nu stiu cum sunt ca fiabilitate decat daca vei cauta informatii pe internet. Posibil sa fie cam acelasi concept ca si cele diesel.
Motoarele pe benzina oricum sunt mai fiabile decat cele pe motorina din multe puncte de vedere.

In schimb am observat o greseala inginereasca in proiectarea motorului si anume traseul de ungere al motorului. De ce spun asta ? Pentru ca atunci cand am desfacut motorul am observat o uzura progresiva pe cuzinetii bielelor incepand de la cilindrul nr.1 - cel mai bun cuzinet pana la cilindrul nr.4 unde era cel mai uzat cuzinet. Pompa de ulei se afla langa cilindrul nr.1
Eroarea de proiectare este traseul de ungere in sine care este mai aproape de cilindrul 1 si mai departe de clindrul 4. Daca presiunea este constanta in tot sistemul de ungere, din pacate, datorita traseului neuniform, debitul de ulei nu este acelasi pentru toti cuzinetii. Iar problema asta am mai auzit-o si la alte marci de masini, de exemplu la unele modele de Mazda.
Bine, asta nu inseamna ceva critic pe moment dar devine critic in unele situatii:

1. Schimbul de ulei nu se face corespunzator si anume - motorul trebuie incalzit pentru subtierea uleiului si lasat sa se scurga tot. De ce este important ca uleiul sa fie cald ? Pentru ca atunci uleiul are vascozitatea cea mai mica iar uleiul in timp isi pierde din proprietati iar la rece are o vascozitate mai mare decat atunci cand este nou. O vascozitate mai mica va garanta ca tot uleiul este scos din motor si nu raman resturi de ulei cu vascozitate mai mare - vezi filmuletul din linkul atasat in primul post. O alta problema a unor service-uri cand fac schimbul de ulei este ca scot uleiul pe la joja si nu pe la busonul baii de ulei astfel nu se poate scoate tot uleiul uzat.
2. Este indicat ca la 150 000 - 200 000  sa se desfaca si sa se curete baia de ulei, sa se verifice sorbul de aspiratie al pompei de ulei pentru a nu fi colmatat cu mizerie. Daca sorbul este infundat debitul de ulei este mai mic si poate duce la uzura prematura a cuzinetilor si a turbinei.
3. Pentru o durata mai lunga a turbinei este indicat ca traseul de ungere al turbinei - poate fi o teava sau furtun - sa fie dat jos si curatat. Unele trasee de ungere ale turbinei au o mica sita pe partea de intrare care cu timpul se poate infunda si poate duce la micsorarea debitului de ulei la turbina rezultand uzura lagarului turbinei.
4. Filtrele de ulei le recomand sa fie OEM. Nu luati no-name. Desi sunt mai ieftine filtrele de ulei sunt foarte importante in sistemul de ungere.

#22
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Revin cu ceva calcule legate de importanta traseului de ungere intr-un motor.
Am atasat 3 pdf-uri.

- Calculul real reprezinta sistemul de ungere asa cum este el in forma actuala la masini. Se observa clar diferenta mare intre debitul de ulei dintre primul si al patrulea cilindru, desi presiunea este aproape identica, as putea spune cu diferenta nesemnificativa.
- Calcul optimizat reprezinta cea mai viabila solutie posibila din punct de vedere ingineresc al ungerii. Desi din punct de vedere constructiv al blocului motor e mai dificil de realizat asa ceva, se vede clar diferenta intre cazul real si cel optimizat cand vine vorba de debit.
- Calcul ideal este defapt cel mai greu de pus in practica. Defapt este identic cu cel optimizat diferenta intre ele fiind traseele de ulei de la iesirea pompei pana la cilindru sau mai bine zis pana la cuzinet. In calculul de presiune ideal, toate traseele au aceiasi valoare a lungimii, adica 0,2m pe cand in calculul de presiune optimizat, desi este acelasi aranjament, adica un punct de plecare comun, traseul pana la fiecare cuzinet are lungime diferita respectiv 0,2m primul, al doilea 0,4m, al treilea 0,6m iar al patrulea 0,8 m.
Pompa de ulei are un debit de 15l/minut. Toate valorile sunt aproximative important este sa se observe diferentele dintre situatii.

Attached Files


Edited by tehnics, 15 August 2017 - 14:29.


#23
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Ieri citeam aici despre disparitia subita a apei din motor dar si mirarea cum de nu a sunat beculetul in bord ca nu mai ai apa in tancul de expansiune.
Lipsa avertizarii cred ca este doar una: nu are senzor de nivel in tanc.
Asa ca ieri, am ridicat capota la Ford si ma uitam dupa vre-un senzor de nivel pe tancul de expansiune. Concluzia: nu are nici un senzor de nivel.
Ma uit apoi in bord si vad de defapt ca nu exista nici un martor care sa imi spuna "boule, ai ramas fara apa". Ma uit in manual, poate o fi afisat pe display. Nimic.

Deci, dragilor, se pare ca la modelele mai noi au renuntat la senzorul de nivel al apei din tancul de expansiune si e bine de stiut ca din cand in cand sa aruncam un ochi pe nivel. Problema cea mai mare este atunci cand esti in mers si e de ajuns sa ai o problema la instalatia de racire ca s-a dus naibii motorul...

Din partea mea asta e o MARE prostie inginereasca a celor de la Ford, sa nu pui senzor de nivel in tancul de expansiune.

Uite asa, cu micile astea scapari ingineresti, motoarele moderne ajung sa aiba un grad de uzura mai ridicat si sanse mai mare de a se defecta.

Edited by tehnics, 16 August 2017 - 10:31.


#24
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
La tendinta de  consumerism " trendul " e sa ai masina noua , in proprietate , pana iese din garantie , apoi sa iei alta .

Se poate monta un senzor , ulterior , ceva after-market ?

#25
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Datorita faptului ca sistemul de racire este sub presiune la temperatura ridicata este exclus oarecum adaugarea a ceva suplimentar pe tancul de expansiune dar am o idee cum merge facut ceva aftermarket. Pentru ca eu chiar vreau sa imi pun ceva acolo sa imi bazaie in cap cand am lipsa de antigel.
O sa lucrez la asta in posibilitatea timpului liber si voi posta aici. Ideea va putea fi implementata la orice tip de masina.

#26
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016
ai mai facut tutorialul pe forumul clubford?

#27
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Am cerut sa ma inscriu dar vad ca imi spune sa activez contul prin linkul de verificare pe mail...dar nu primesc nimic. Nu prea mai mi-am batut capul ca nu prea am avut timp.

#28
Taxon

Taxon

    Cârcotaș nesuferit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 19.01.2004
Cauta si in folderul de spam, as paria ca zace pe acolo. Si .... bravo, un mare bravo !

Edited by Taxon, 16 August 2017 - 12:26.


#29
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Banuiesc ca asteptati ceva noutati...pai ar cam fi ceva.
Pana acum am 750km facuti. Desi as putea spune ca am facut rodajul tot nu ma incumet sa trec de 3000rpm pentru ca pur si simplu nu am unde. Desi fac 32 de km zilnic de acasa pana la servici si retur, cam peste tot sunt limite de viteza si multi amortiti in trafic dar nu despre asta sunt noutatile.
Mentionasem in primul post 3 lucruri: sigurantele de la rampa de retur, o scurgere de antigel si consum de ulei.
La primele doua puncte lucrurile s-au rezolvat...adica "sigurantele de brad" sunt la locul lor si isi fac treaba bine mersi si spre surprinderea mea mult mai bine decat cele originale care atarna de injector - chiar ma gandesc sa le trimit o poza celor de la Ford, poate pe viitor vor lua in considerare si materiale biodegradabile in constructia motoarelor.
Scurgerea de antigel a fost remediata rapid prin montarea o-ring-ului de cauciuc pentru ca cel original l-am scapat in motorina si s-a facut guma de mestecat asa ca initial la asamblare am pus ceva silicon dar nu prea a tinut, asa ca am comandat unul original de Ford si totul e perfect.
Acum daca introducerea a fost deja facuta sa trecem la miezul problemei si anume consumul de ulei.
Dupa cum am spus initial aveam un consum de ulei destul de substantial desi nu exista nici un indiciu ca motorul consuma ulei. Pai atunci unde se ducea uleiul ala ? Pai simplu: prin ne-etanseitati.
Prima ne-etanseitate observata a fost la baia de ulei pentru ca am folosit un silicon nu prea de calitate si se pare ca nu a etansat corect. Asa ca am cumparat alt silicon de etansare a baii de ulei, am pus mai cu simt de raspundere si am lasat peste noapte sa se intareasca si am turnat uleiul a doua zi. Problema rezolvata. Dar rezolvata partial pentru ca tot aveam scurgeri de ulei care veneau din partea de sus a motorului.
Asa ca a trebuit sa caut cauza si problema era asa cum am mentionat si am intuit bine, simeringul de la pompa de motorina. Am intrat pe net, am gasit unul pe e-bay, nu original ci aftermarket.
Stiu, o sa ma trageti de urechi ca nu am pus original. Am zis ca aftermarket o sa mearga. Si a mers o laie, asa ca merit urecheala. Am zis ca iau mai ieftin si ieftin am luat. Cand am primit simeringul era de o calitate slaba dar am zis ca poate merge. Am montat totul la loc, am pornit si in 5 minute aveam o scurgere de ulei mai mare decat cu vechiul simering. Pffff, pai ce-ai facut Bobita ? Am facut pe dracu.
A doua zi m-am dus la un service de langa mine si am comandat alt simering. A venit dupa 5 ore original Ford, la pret dublu fata de cel aftermarket. Diferenta de calitate se vedea de la distanta. Asa ca ieri am montat noul simering si am lasat sa mearga motorul pana ajunge la 90 de grade. Nici o scurgere de ulei, asa ca mi-am invatat lectia.
Acum am observat ca usor-usor rulmentul de la pompa de servodirectie vrea sa ma lase, ca a inceput sa scartaie. O sa ma apuc si de ala cand voi avea timp.
Un lucru am omis si anume ca de uleiul scurs de la pompa de motorina, datorita rotilor aflate in miscare, a aruncat ulei si pe cureaua de accesorii. Cand am desfacut cureaua de accesorii santurile incepusera sa se inmoaie si sa devina precum guma de mestecat...asa ca nu am mai pus-o inapoi, am pus vechea curea care se prezenta inca bine.
Oricum voi tine sub observatie treaba cu uleiul. Deocamdata am doar o picatura de ulei sub masina din zona motorului si cateva picaturi de la ornamentul de plastic al aripei din partea dreapta. Chiar nu imi dau seama cum a ajuns uleiul acolo dar cred ca este de la vechea scurgere, ca altfel nu imi explic.
Ceva poze.

Attached Files


Edited by tehnics, 23 August 2017 - 11:18.


#30
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Un upgrade media de care sunt aproape multumit. Link

Plusuri: se misca bine, aplicatiie merg fluid, nu are lag, touch-screen-ul este foarte bun, vine cam cu toate aplicatiile necesare instalate, chiar si aplicatie pentru OBD (am comandat un OBD bluetooth ca sa il conectez si sa pot vedea parametrii live), GPS-ul este IGO cu toate hartile instalate, telecomanda care merge foarte bine si cel mai important este ca emuleaza toate comenzile media de pe volan ( volum, track, mode ).

Minusuri: Gasirea satelitolor GPS se face foarte greu. Chiar si cu senzorul GPS in exteriorul bordului tot ii gaseste greu. Dupa ce ii gaseste, devine stabil si nu mai sunt probleme. La punerea contactului se restarteaza. Stiu ca @mihaicozac a pus o schema pe aria electronica pentru asa ceva. Trebuie sa ma uit.

Attached Files


Edited by tehnics, 30 August 2017 - 12:16.


#31
mccrya

mccrya

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,359
  • Înscris: 05.03.2005
vezi la cablurile de alimentare ale unitatii media. Stiu ca la unele puteai doar sa inversezi culorile prin mufarea lor cu cele ale masinii, si iti ramanea curent tot timpul in unitate.

#32
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Da, stiu smecheria. Defapt e un fir galben si unul rosu. Galben este +12V permanent iar rosul este contactul asa ca le-am unit intre ele ca sa il pot folosi si fara contactul pus. O sa ma uit daca nu cumva el taie alimentarea generala cand pornesti ( asa cum face si la faruri ). In cazul asta o sa trebuiasca sa pun un condensator mare pe alimentare sa il poata tine 2 secunde.

Un alt lucru care imi place este ca lumina de fundal se diminueaza odata cu aprinderea farurilor si poate fi controlata din potentiometrul de iluminare al bordului.

L.E. O chestie placuta la Ford Mondeo este consola care are un unghi bun iar unitatea media si clima sunt asezate destul de sus astfel incat sa le poti controla usor fara sa iti iei ochii prea mult de la drum

Edited by tehnics, 30 August 2017 - 13:03.


#33
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Revin dupa ceva timp si vre-o 2500 de km cu noutati in jurnalul de bord al fordului.

Recent m-am intors din concediu si avand mai mult timp am zis sa ma ocup de acea scurgere de ulei de care mentionasem cu
cateva topice mai sus pentru ca mereu gaseam pete de ulei iar sub capota, in zona rotii din dreapta era numai ulei desi schimbasem simeringul de la pompa de injectie

Pe langa asta mai aveam in plan sa fac ITP-ul la VW dar trebuia sa schimb alternatorul pentru ca s-a defectat incarcarea
electronica, trebuia sa mai schimb si toba pentru ca era sparta, sa schimb distributia apoi trebuia sa ma programez pentru ITP.
Initial am vrut sa ma ocup de VW dar am zis sa ma ocup de Ford pentru ca deh, nu era mult de lucru si apoi ma ocup de VW.

Asa ca operatiunea de reparatie am inceput-o vinerea trecuta cu continuare in ziua de sambata. Vineri am inceput sa demontez
ce trebuia si sa imi dau seama exact unde curge ulei plus ca cumparasem deja garnitura de la pompa de ulei care nu o
schimbasem inca. Prima data am ridicat masina pe cric si apoi am pus niste butuci solizi din lemn sa fiu sigur ca nu am probleme cu prezentatorii stirilor de la ora 5.

Ma bag dedesubt si prima surpriza: un surub care prinde cutia de viteze de motor era deja un sfert desurubat...no way. Ce fel naiba ca doar le infiletasem bine. Il strang si verific si celelate suruburi care si alea erau slabe asa ca le-am strans pe toate. Nici acum nu am gasit o explicatie de ce s-au slabit suruburile desi stiu sigur ca le-am strans bine. Asa ca atunci cand faceti schimbul de ulei ar fi indicat ca sa verificati si daca nu aveti suruburi slabite chiar daca vizual sunt ok.

Apoi am trecut la scurgerea de ulei asa ca usor, usor am inceput sa demontez distributia si am observat ca dara de ulei incepea de la axa cu came. WTF ? Nu ma prindeam cum naiba sa curga ulei pe acolo cand axa cu came era noua, simeringul era nou. Hm, ciudat lucru. Ma gandesc, ma invartesc, ma scarpin in cap si uitandu-ma la simering si simeringul la mine observ ca ultima data cand am montat motorul am pus simeringul invers, adica cu partea de etansare (unde se afla acel arculet circular ) in exterior cand defapt el trebuia sa fie in interior.

Asa ca am scos capacul chiuloasei, am slabit primul lagar de la axa cu came si am scos simeringul. Arata bine asa ca am uns cu un pic de ulei capul axei cu came si am facut aceiasi operatiune in sens invers. Bun, am bifat remedierea primei scurgeri de ulei
Acum am trecut la partea a doua, montarea garnituri la pompa de ulei. Deja fiind la a doua pompa de ulei pentru ca pe prima a
luat-o dracu din cauza ca nu o centrasem, deja stiam ce am de facut. Asa ca, usor si cu atentie maxima, am inceput sa demontez si sa o montez. Am montat-o, am strans la mana suruburile, am pus distributia la loc si am invartit de motor ca sa se autocentreze . Apoi am dat distributia jos ( pentru ca altfel nu ai acces la cateva suruburi ) si am inceput sa strang suruburile la cheie. Bun. Perfect pana aici. Am pus si capacul de la distributie, montat suport motor si gata. Deja lucrurile pareau promitatoare ca in maxim 1-2 ore ii dau cheie.....doar pareau.

Un alt aspect peste care nu vreau sa trec si e important si bine de stiut pentru altii este faptul ca imi scartaia cureaua de accesorii. Initial nu am stiut care ar fi problema mai ales ca nu imi dadeam seama sursa zgomotului. Cineva imi spusese ca s-au uzat canalele de la fulia electromotorului sau de la fulia centrala. Asa ca am inspectat foarte bine fulia centrala si cu stupoare am observat ca in acele canale se afla mizerie si cauciuc de la vechea curea. Asa ca am luat frumos o pila subtire si ascutita si am inceput sa curat toate fuliile canelate - pompa servo, AC, alternator si fulia principala de accesorii. Am scos foarte multa mizerie din acele caneluri asa ca daca aveti probleme cu scartaitul curelei, asta ar fi una din cauze.

Pentru ca deja aveam 2500 de km de cand am schimbat multe piese, uleiul nu mai arata promitator asa ca am hotarat ca e cazul sa fac si schimbul de ulei pentru ca era prea negru plus ca observasem ca era si un pic de pilitura de fier. Am cumparat ulei si filtru de ulei si deja eram gata de pornire. Mici retusuri si gata. Deja era sambata dupa amiaza, asa pe la ora 15:00 si oboseala si vremea rece incepuse sa isi faca simtita prezenta asa ca nerabdator sa dau masina afara din garaj ma sui si o pornesc.

Imediat dupa ce am dat sa pornesc am auzit sunete metalice si bineinteles motorul nu a pornit. Mi-a stat inima in loc la propriu. Am inceput sa tremur. Nu stiu daca era de la frig sau de la nervi. De cand am deschis portiera sa ma dau jos si pana am ajuns la motor mi s-a parut ca a trecut o ora desi imi luase doar cateva secunde...totul se oprise in loc si mintea se blocase. Mi-am dat seama in momentul ala ca motorul nu va mai porni si ca ceva s-a intamplat...si acel ceva nu putea fi decat distributia dintre axa cu came si pompa de injectie. Eram in stare de soc la propriu si nu puteam sa imi revin.

Am incercat sa rotesc motorul cu cheia si mergea usor pana la un anumit punct dupa care se bloca, nu mai vroia oricat de tare as fi incercat. M-am uitat la semnul axei cu came si la semnul de le vibrochen...nu erau aliniate. Deci clar sarise distributia.
De ce ? Ce facusem gresit ? O mie de intrebari fara raspuns.

Acum ca faptul era consumat trebuia sa vad cat de mult a fost motorul afectat. Asa ca am desfacut distributia si ce sa vezi....surubul de la fulia axei cu came nu era strans chiar atat de tare....bang. Aia fusese.

De ce sarise ? Pentru ca inginerii aia idioti de la Ford cand au proiectat motorul asta au facut imbinarea dintre fulie si axa cu came conica, fara pana, fara stift desi, repet, desi axa cu came are degajare pentru pana, fulia nu. Nu am sa inteleg nici in ziua de astazi de ce au facut degajare de pana pe axa si fulia nu are pana ????
La acest dezastru a mai contribuit si uleiul care l-am pus eu cand am inversat simeringul si din prostie, neatentie sau mai stiu eu ce, nu am curatat de ulei capul axei si fiind lubrifiat si in acelasi timp nestrans corespunzator, cuplarea fulie-axa a cedat.

Bun, dupa cum am zis trebuia sa fac o estimare a dezastrului asa ca am scos injectoarele, axa cu came si am pus testerul de compresie si am rugat un prieten sa dea cheie. Rezultatul a fost devastator: cilindrul 1, 3 si 4 fara pic de compresie. Doar cilindrul 2 a scapat.

Si cum o belea nu vine singura....

Resemnat, cu sufletul rupt in doua, ii spun prietenului sa dea o cheie din nou sa vad daca baga ulei la rampa axei cu came. Atunci am vazut negru in fata ochilor: pompa de injectie, care e legata la arborele cotit prin acea curea de distributie umeda, nu se invartea desi arborele cotit de invartea. Ma uit in capul arborelui si observ ca el se invartea si pompa nu se invartea. De acolo am clacat. De ungere nici nu se mai punea vorba...motorul era mort in adevaratul sens al cuvantului...si eu in moarte clinica.
Nu vreau sa fiu cinic dar dupa asta am pus peste motor un cearceaf alb care il folosesc eu cand lucrez, exact cum pui cearceaful peste mortul de la morga....si am inchis capota si am dat masina afara din garaj.

Sambata seara cred ca a fost o seara de priveghi...cu multe intrebari si fara nici un raspuns.
Cand voi avea timp ma voi ocupa de el pentru ca acum trebuie sa rezolv cu VW..

...va urma pentru ca nu ma opresc aici.

Edited by tehnics, 06 November 2017 - 18:55.


#34
mccrya

mccrya

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,359
  • Înscris: 05.03.2005
multa bafta si rabdare si sper sa nu ai daune serioase la motor :)

#35
Ristian

Ristian

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 30.11.2016
Baftă și multă rabdare

#36
berila_mz

berila_mz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 08.07.2009
@tehnics esti mecanic sau inginer?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate