Motor calat - Hyundai Accent MC diesel
#1
Posted 15 August 2017 - 09:38
Salut,
Detin un Hyundai Accent 1.5 CRDI, din generatia a III-a (MC; 2005–2011), pe care l-am servisat de-a lungul timpului doar la reprezentante. Acum vreo 4 luni i-am facut o verificare generala la reprezentanta, iar acum vreo 3 luni i s-a completat freonul pentru ca nu prea mai avea. Plecand la un drum lung, am observat pe traseu ca AC-ul dadea rateuri, adica din cand in cand nu mai baga aer rece. L-am repornit de 2 ori, si si-a revenit, insa a treia oara n-a mai vrut sa bage rece. Pe autostrada am intrat intr-o benzinarie, pentru a merge la toaleta, insa cand am vrut sa dau un pic cu spatele, mi-a stat motorul. Am luat contactul, si am dat din nou la cheie. Nimic. Am oprit AC, am scos toti consumatorii, si am dat din nou: invartea dar nu pornea. Am incercat de vreo 3-4 ori: tot asa. Am ridicat capota, si se auzea un zgomot ca si cand trosnea ceva (mai tarziu mi-am dat seama ca erau nervurile radiatorului care erau foarte incinse), si am simtit un miros neobisnuit. Din spatele motorului a iesit timp de 1 minut, un firicel de fum, ca de tigara lasata pe scrumiera. Am scos joja de la ulei: era un pic peste maximum, si scotea un pic de fum. Uleiul negru la culoare (nu maro) Mai tarziu, la rece, s-a dus un pic sub maximum. M-am uitat la vasul lichidului de racire: nivelul era mult sub minimum. Practic mai era lichid cam 1.-1.5 cm in vas. Am mutat masina cam 2 metri din loc, cu mana. Pe jos o pata ca de apa un pic uleioasa, cam cat jumatate de palma. Nimic aprins in bord, temperatura lichidului de racire era cea normala, adica un pic sub punctul de jumatate. Dus masina pe platforma la reprezentanta. Facut test motor: nicio eroare. Pus apa in radiator: s-a scurs toata pe jos. Nu au facut constatare (cereau 5-600 de lei), dar si-au dat cu parerea ca chiulasa e dusa. Am dus masina la un service independent, printr-o cunostinta. Verdict: motor calat, din cauza de lipsa de antigel - se rezolva. In momentul asta, depasind frustrarile de moment, am mai multe nedumeriri: 1. De ce nu mi s-a aprins nimic in bord? 2. Daca nu opream la benzinarie, ce se putea intampla? 3. Cum se "rezolva" un motor calat, altfel decat prin inlocuire, si cat poate dura operatiunea? 4. Cum se poate ajunge sa spargi un radiator, altfel decat prin intentie, sau prin lovirea unui obiect dur, pe traseu? |
#2
Posted 15 August 2017 - 09:50
Ai incercat sa te uiti din cand in cand la senzorul numit ”temperatura apei ”?
|
#3
Posted 15 August 2017 - 09:50
Calat cred ca e prea mult spus, eu stiu ca, in cazul acesta, motorul nu se mai invarte deloc, ceea ce nu e cazul tau. Ref la indicatia din bord cu temperatura apei, ma gandesc ca poate senzorul respectiv, in ipoteza ca ti s-a scurs tot lichidul de racire, sa nu mai fi putut masura nimic, prin urmare nu ar fi avut ce sa semnaleze...
|
#4
Posted 15 August 2017 - 09:51
Nu inteleg o treaba.
Ti s-a spart radiatorul de racire antigel? ala e foarte mic de obicei cat o punga de zahar, ala se fisureaza foarte greu, ca e mic, si de obicei e ascuns, sau e lipit de radiatorul de racire ulei (termoflot) pt ca schimba caldura intre uleiul cald si antigelul rece. Esti absolut sigur ca nu ti-a pocnit distributia/pompa de apa a cedat? Si atunci te intreb, tu nu ai sesizat o accentuare a unui zgomot la rulaj venit de la pompa de apa? cand e pe duca, face foarte urat, si pierde antigel progresiv pana ce ramai fara lichid de racire, dupa care se intampla ce-ai patit tu, fierbi motorul, arzi ganitura de chiuloasa, pierzi compresie, nu mai porneste motorul, remedierea se face prin desfacere motor, planare chiuliuloasa, pus garnitura potrivita dupa planare (sunt 3 tipuri) a.i pistoanele sa nu loveasca la cursa maxima sus si aia e. Operatiunea costa 1000-2000ron depinde unde o faci. Vina este doar si numai a ta, pentru ca nu ai verificat deloc antigelul, macar odata pe luna. Edited by Deenman, 15 August 2017 - 09:53. |
#5
Posted 15 August 2017 - 09:52
Ala nu e motor calat. Service-ul te-a laut de fraier si vrea sa te faca de bani. Vezi pe unde a pierdut apa si inlocuieste piesa defecta.
|
#6
Posted 15 August 2017 - 09:55
@Benderbut - In bord? E din acela cu ac, si arata nivel normal.
@Klaudio - Asa am zis si eu, ca daca e calat nu se invarte. @Deenman - Radiatorul ala mare, din spatele grilei din fata masinii. Nu stiu daca e ceva cu pompa de apa. Nu am auzit niciun zgomot in timp ce mergeam cu ea. Edited by snipe1975, 15 August 2017 - 09:55. |
#7
Posted 15 August 2017 - 10:03
#8
Posted 15 August 2017 - 10:05
Deenman, on 15 august 2017 - 09:51, said:
Esti absolut sigur ca nu ti-a pocnit distributia/pompa de apa a cedat? Si atunci te intreb, tu nu ai sesizat o accentuare a unui zgomot la rulaj venit de la pompa de apa? cand e pe duca, face foarte urat, si pierde antigel progresiv pana ce ramai fara lichid de racire, dupa care se intampla ce-ai patit tu,...... Operatiunea costa 1000-2000ron depinde unde o faci. Exact asa am patit eu, doar ca am realizat la timp ca e ceva in neregula si am oprit motorul. Pe mine m-a costat la momentul acela doar pompa de apa si cureaua de accesorii+manopera, cam 700 lei la un motor 1,6 16v pe benzina. Prin urmare, daca n-ai auzit niciun zgomot dubios, nu cred ca e pompa de apa cu probleme Si eu cred ca vor sa te faca la cascaval, mai cere o parere si de la alt mecanic. Edited by Klaudio, 15 August 2017 - 10:07. |
#9
Posted 15 August 2017 - 10:12
salut,
1. senzori indicare temperatura motor defecti sau calculator motor defect(ecm-engine computer module) sau cablaje cu defecte. in mod normal la pierderea agentului de racire si incalzirea motorului ar fi trebuit sa te avertizeze. poate fi si bordul cu probleme de contacte imperfecte sau martori arsi/defecti.ar trebui verificati dupa ce faci motorul. 2. probabil incepea sa iasa fum de sub capota. pierdea putere motorul , huruia etc, nu era pericol de moarte decit daca depaseai si venea ceva din fata, zic si eu... 3.nu mi se pare motor calat nici mie, probabil s-a ars garnitura de chiuloasa - un service bun in maxim 10 zile ar trebui sa rezolve(zic maxim) 4. orice firma face lucruri proaste, daca nu a fost spart cu intentie sau lovit intimplator radiatorul acela pur si simplu atita a fost viata lui.... |
#10
Posted 15 August 2017 - 10:14
1. De ce nu mi s-a aprins nimic in bord?
Daca ti-a crescut nivelul de ulei inseamna ca antigelul a ajuns in baie. Probabil garnitura de chiuloasa s-a ars. 2. Daca nu opream la benzinarie, ce se putea intampla? Nimic spectaculos, ti se oprea masina din mers si scoteai aburi. 3. Cum se "rezolva" un motor calat, altfel decat prin inlocuire, si cat poate dura operatiunea? Motorul calat are pistoanele, segmentii, cilindrii, ambielajul facute praf, nu se mai invarte. Garnitura aia de chiuloasa e gandita sa se distruga inaintea calarii motorului. Chiuloasa se poate ovaliza, in cazul asta. 4. Cum se poate ajunge sa spargi un radiator, altfel decat prin intentie, sau prin lovirea unui obiect dur, pe traseu? Poate un defect de fabricatie dar poate s-a dus un furtun din sistem, cum am patit eu :)/ Era legat cu un colier de plastic, ala s-a copt din cauza vechimii, caldurii, etc, s-a frecat de o piesa in miscare, s-a gaurit, a curs antigelul, a murit chiuloasa. Becul s-a aprins in bord cand deja era tarziu. |
|
#11
Posted 15 August 2017 - 10:29
#12
Posted 15 August 2017 - 10:41
gabimilo1, on 15 august 2017 - 10:12, said:
salut, 1. senzori indicare temperatura motor defecti sau calculator motor defect(ecm-engine computer module) sau cablaje cu defecte. in mod normal la pierderea agentului de racire si incalzirea motorului ar fi trebuit sa te avertizeze. poate fi si bordul cu probleme de contacte imperfecte sau martori arsi/defecti.ar trebui verificati dupa ce faci motorul. S-a notat. Multumesc. gabimilo1, on 15 august 2017 - 10:12, said:
2. probabil incepea sa iasa fum de sub capota. pierdea putere motorul , huruia etc, nu era pericol de moarte decit daca depaseai si venea ceva din fata, zic si eu... Autostrada. N-avea ce sa vina din fata. Am mers cu 140-150 de la Bucuresti si pana in dreptul localitatii Dragos Voda. gabimilo1, on 15 august 2017 - 10:12, said:
3.nu mi se pare motor calat nici mie, probabil s-a ars garnitura de chiuloasa - un service bun in maxim 10 zile ar trebui sa rezolve(zic maxim) Au trecut 16 zile. Lectie invatata. Mai repede faci treaba cu un strain, decat cu cunostinte. gabimilo1, on 15 august 2017 - 10:12, said:
4. orice firma face lucruri proaste, daca nu a fost spart cu intentie sau lovit intimplator radiatorul acela pur si simplu atita a fost viata lui.... Asa sa fie, dar ma ingrijoreaza ca nu m-a avertizat in niciun fel, decat poate cu AC-ul care a cazut. Unii mi-au spus ca ala se duce primul, cand radiatorul nu-si mai ia antigel. Nu ma pricep atat de mult, incat sa fac legatura intre cele doua. Altfel, radiatorul a tinut 10 ani. Masina cumparata de noua. argonaut, on 15 august 2017 - 10:14, said:
Daca ti-a crescut nivelul de ulei inseamna ca antigelul a ajuns in baie. Probabil garnitura de chiuloasa s-a ars. Din cate stiu eu, la cald nivelul uleiului creste. argonaut, on 15 august 2017 - 10:14, said:
Motorul calat are pistoanele, segmentii, cilindrii, ambielajul facute praf, nu se mai invarte. Garnitura aia de chiuloasa e gandita sa se distruga inaintea calarii motorului. Chiuloasa se poate ovaliza, in cazul asta. Asa mi-au zis si la service, dar uite ca aceasta cunostinta zice altceva. O sa verific. argonaut, on 15 august 2017 - 10:14, said:
Poate un defect de fabricatie Dupa 10 ani, nu prea mai are cum sa fie un defect din fabricatie. Edited by snipe1975, 15 August 2017 - 10:38. |
#13
Posted 15 August 2017 - 10:42
fara suparare mie-mi pare problema electrica,
faza cu lichidul de racire e suplimentara porbabil ca e vasul spart, atata timp cat iti ramane un pic de apa in vas inseamna ca circuitul de racire e functioanal, pana la garnitura arsa e drum lung. cred ca un test de compresie te va lamuri rapid daca sunt probleme la garnitura, fara sa fie nevoie sa o scoti. cand a iesit fum nu ai incercat repede sa vezi de unde iese? radiatorul mare al motorului ar trebui sa aiba undeva in jur de 70-90grade te arzi daca pui mana pe el, iar cel am ac-ului probabil maxim 50-60grade. Edited by arg, 15 August 2017 - 10:47. |
#14
Posted 15 August 2017 - 13:24
Initial, din descrieri as fi zis ca:
- s-a gripat compresorul de AC si ca urmare - posibil rupt curea accesorii, poate ca antreneaza si alternatorul - tentativele de pornire au secat bateria - daca e common rail, Ecu nu da pornire la injectoare daca tensiunea e prea scazuta(si cu alternatorul nefunctional......) Acum, daca zici ca a fost in service, ar fi observat cureaua rupta. Cel mai probabil defect electric. Motorul nu e gripat, daca electromotorul il invarte. |
#15
Posted 15 August 2017 - 13:30
pai e simplu, ii schimba cureau de accesorii si ce mai e ars pe acolo vreo 1000-1500lei dupa care ii factureaza si o degripare motor de 3-5000lei....
Edited by arg, 15 August 2017 - 13:31. |
|
#16
Posted 15 August 2017 - 14:48
florinel, on 15 august 2017 - 13:24, said:
Acum, daca zici ca a fost in service, ar fi observat cureaua rupta. Cel mai probabil defect electric. Motorul nu e gripat, daca electromotorul il invarte. Motorul se caleaza cand ramane fara apa. Se invarte dar scapa presiune. Cel mai nasol ca a ramas fara apa. Eu chiar am sa testez la mine daca ma anunta cand raman fara apa. |
#17
Posted 15 August 2017 - 15:00
arg, on 15 august 2017 - 10:42, said:
fara suparare mie-mi pare problema electrica, Asa a crezut si un amic, si a tras masina lui langa a mea, si mi-a dat curent. Nu a avut niciun efect. arg, on 15 august 2017 - 10:42, said:
faza cu lichidul de racire e suplimentara porbabil ca e vasul spart, atata timp cat iti ramane un pic de apa in vas inseamna ca circuitul de racire e functioanal, pana la garnitura arsa e drum lung. Apa nu ramane in radiator. In vas am completat dupa, si nu s-a scurs. arg, on 15 august 2017 - 10:42, said:
cred ca un test de compresie te va lamuri rapid daca sunt probleme la garnitura, fara sa fie nevoie sa o scoti. Service: nu face/are compresie. arg, on 15 august 2017 - 10:42, said:
cand a iesit fum nu ai incercat repede sa vezi de unde iese? Fum a iesit doar dupa ce am ridicat capota, si era doar un firicel ca de tigara, care a disparut repede. In mers nu am vazut nimic. |
#18
Posted 15 August 2017 - 15:04
Treaba nu e simpla iar diagnosticul exact nu-l poti stabili pe forum ci in service.
Am avut o experienta trista tot cu un Hyundai doar ca era Tucson, 2.0 diesel. Am plecat la drum si la vreo 5 km mi s-a oprit motorul. Fara becuri, semnale, senzori ... s-a oprit si n-a mai pornit. L-am remorcat in service si s-a constatat ca era rupta cureaua de la accesorii. Ia-m schimbat tot setul, am plecat si-a mai mers vreo doua zile, in oras dupa care a decedat definitiv. Ce s-a intamplat am aflat abia dupa ce au dat jos motorul. Cand am fost la schimb de ulei in service, eu, grabit, am lasat masina acolo iar baietii dornici sa mai faca un ban in plus nu mi-au pus filtrul nou din setul de schimb, a ramas cel vechi. Hartia aia poroasa din filtru s-a dezintegrat dupa o vreme, a infundat circuitul de ulei in sus spre tacheti. Nemaiajungand ulei, axul cu came si rulmentul pe care lucra s-au incins, rulmentul s-a spart, s-a dus dreaq chiuloasa. N-am gasit chiuloasa pe la dezmembrari, una noua costa cat juma de masina, am pus alt motor si asa l-am vandut. E greu de diagnosticat daca nu desfaci sa vezi exact despre ce este vorba. Sa nu uit, atentie mare, sa nu lasi masina fara baterie mai mult de cateva zile pentru ca i se sterge softul si va trebui sa mai platesti niste bani (nu putini) pentru resoftare !!!! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users