Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras
 Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC
 Mufa TV

PPC Energy

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...
 Gaoyue 858

Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...
 

Ford Mondeo 1,8 TDCi - 2008 - 125CP

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#37
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005

View Postberila_mz, on 07 noiembrie 2017 - 23:00, said:

@tehnics esti mecanic sau inginer?
...da ce draq nu sunt. Actor in filme porno a mai ramas sa joc si cred ca le bifez pe toate Posted Image.

Acum ca sa lamuresc: am terminat o facultate de arhitectura navala cu specializarea pe corp si am lucrat cam vre-o 1 an jumate dupa care am fost maistru pentru o echipa de tubulatori navali de unde am invatat in 2 ani jumate cat nu au invatat unii in 10 facultati...adica am prins experienta. Astia 2 ani jumate au fost baza noului meu job si anume inginer pe instalatii si echipamente navale ( am si proiectat sisteme navale de tubulatura si apoi am trecut la coordonarea proiectelor ).
Bun. In paralel de pe la varsta de 11 ani am inceput cercul de electronica si microbul ala a ramas adanc in mine asa ca acum la varsta de 35+ am destula experienta in electronica. Nu stiu teorie multa dar practica destula...adica la fel, experienta care nu o inveti in 10 facultati. Acum am curaj sa repar multe electronice fara probleme. Defapt depanarea electro este jobul meu extra din timpul liber acum. Sa nu mai spunem de calculatoare software si hardware ca nu prea mai au prea multa taina pentru mine.
Profilul meu de liceu a fost de electro-mecanic auto unde spre norocul meu am avut un maistru bun si am facut practica in adevaratul sens al cuvantului. Apoi in vacantele de vara faceam practica la un service auto si de acolo am invatat enorm de multe...adica experienta care nu o inveti din scoala.
Prin facultate am avut o materie indragita - hidrodinamica. O materie grea, stufoasa dar am avut un profesor in adevaratul sens al cuvantului care m-a determinat sa transform proiectul de hidrodinamica intr-un soft de calculator. Adica acolo a inceput bazele mele de programare. Am dezvoltat primul meu soft in VB ( era prin 2005 ) si cu el m-am prezentat la un concurs al facultatii unde am luat locul I. Apoi am mai facut softulele mici pentru a imi usura munca in proiectele facultati...si a prins. Acum la munca am mai facut ceva programare pentru a ne usura munca si aici. Am mai scris pe SP despre asta.
Ceva ani in urma am inceput sa combin electronica cu programarea si asa am inceput sa ma apuc si de partea digitala, adica microcontrolere si alte dracii.
Faptul ca sunt in Norvegia mi-a permis sa inverstesc enorm de mult in sculte si aparatura asa ca am preferat sa imi servicez singur masinile si nu numai pe ale mele dar si pe ale prietenilor.
Cand eram prin facultate, in week-enduri filmam si pozam pe la nunti ca sa fac un ban. Si mergea treaba pentru ca cat era sezonul nuntilor, aveam de munca la greu...

Ideea este ca mereu mi-a placut sa invat ceva, sa fiu pro-activ. De aici si denumirea userului "tehnics"  desi multi cred ca e de la compania audio Technics....nu.

P.S. Multumesc de urari.

Edited by tehnics, 08 November 2017 - 11:42.


#38
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005

View Posttehnics, on 06 noiembrie 2017 - 18:53, said:

...va urma pentru ca nu ma opresc aici.
...si nu m-am oprit.
Intr-adevar a fost o perioada de pauza destul de mare de cand m-am apucat de masina pentru ca asa cum am spus a trebuit sa ma apuc si de VW ca ii expirase ITP_ul de juma de an plus ca si acolo am schimbat distrubutie, filtre, ulei, alternator etc dupa care am plecat prin concediu si nu mi-a ars de masina. Asa ca saptamana asta usor, usor m-am apucat de treaba.
Oricum inainte de a pleca in concediu am desfacut si pompa de ulei pentru ca asa cum am spus in 3 posturi in urma, nu se invartea deloc pompa de combusibil desi arborele cotit se misca.
Dupa ce am scos toate suruburile a venit si surprizaaaaa: stiftul dintre arborele cotit si pinionul distributiei era indoit. Deci clar si de acolo a fost problema. Cum s-a intamplat posibil ma ve-ti intreba.
Pai cum sa se intample...simplu: neatentia. Sau mai bine spus ca atunci cand a trebuit sa centrez pompa de ulei ( pentru ca normal imi trebuia scula 303-652 ) trebuia sa montez si fulia principala curelei de accesorii care vine prinsa pe arborele cotit. Aceasta tine strans pinionul distributiei de arborele cotit, lasand pompa de ulei libera sa se autocentreze. Dar pentru ca eu nu am pus fulia, pompa de ulei era prinsa doar in cateva suruburi la mana - adica se misca liber pentru autocentrare - cand am invartit de motor, datorita fortei de tensiune a curelei de distributie, pinionul s-a departat de arborele cotit cat i-a permis pompa de ulei, dar de ajuns incat sa indoaie stiftul de blocare....si de acolo dezastrul.

In locul stiftului am pus o coada de spiral de 4mm care intra la fix acolo iar pinionul l-am schimbat cu cel vechi pentru ca asta era deja avariat.

Deci am fost cat se poate de aproape sa reusesc...dar pentru ca poate din neatentie, poate din graba mi-a scapat detaliul asta asa ca s-a intamplat ce s-a intamplat.
Asa ca am cumparat 3 supape, simeringuri de supapa, garnitura de chiuloasa, suruburi de chiuloasa noi ( desi sunt sigur ca mergeau si cele vechi, am preferat sa cumpar noi ), simering de arbore cotit si pentru axa cu came. Am mai cumparat si garnitura pentru pompa de apa si racitorul de ulei.

Asa ca saptamana asta, dupa ce veneam de la munca, cateva ore eram pe felie...adica calare pe motor. Am pus supapele si le-am rectificat, am curatat bine suprafetele de contact si de motor si de la chiuloasa si impreuna cu un prieten am montat chiuloasa. Am strans prezoanele si am facut testul de compresie. Toate pistoanele erau OK. Nu as putea spune clar cat aveau ca nu puteam sa tin manometrul ca dupa 12 bari il dadea afara.

Ca sa inteleaga lumea, eu ca sa pot misca motorul am folosit un artificiu si anume am conectat doua fire la demaror. Astfel nu mai era nevoie ca sa stau sa dau la automat din cheie.

Intre timp am descoperit ca defapt motorul are si alte semne de a-l pune la punct dar nu sunt vizibile sau mai bine spus sunt vizibile dar greu de identificat. De ce ? Pentru ca le poti alinia doar in oglinda. Da, exact. Nicaieri pe internet nu am gasit acele semne ca fiind semne de pus motorul la punct desi ele exista. Si sunt mult mai la indemana decat specifica producatorul.

Dupa ce am terminat de de pus tot, a mai ramas sa pun ulei. E, aici e o chestie care poate unii imi vor da dreptate, altii poate nu. Eu am facut-o. Pentru ca atunci cand am dat chiuloasa jos a mai ramas urme de apa si ulei uzat, acestea au intrat prin orificiile de scurgere a uleiului. Asa ca trebuia sa curat baia de ulei. Plus ca odata am confundat orificul unui prezon cu cel de scurgere al uleiului si am bagat o hartie de bucatarie sa sterg interiorul si am simtit ca a ramas o bucatica in interior. Deci ce am facut ? Am turnat in motor vre-o 2-3 litri de motorina si am lasat vre-o cateva minute apoi am desfacut busonul de ulei. Nu ati vrea sa stiti ce culoare avea motorina, cata apa si la final a iesit si bucatica de hartie care o scapasem in motor. Asa ca dupa asta, cu o pompa de ulei, am bagat ulei curat pe la filtrul de ulei, dar am lasat busonul de ulei desfacut. Am pompat in motor ulei pana cand pe busonul de scurgere a iesit cam o cana de ulei curat. Astfel eram sigur ca tot sistemul de ungere era prin cu ulei ( asa ca pana la amorsarea pompei de ulei si a filtrului, exista destul ulei in instalatie ). Dupa care am turnat si restul de ulei direct cu bidonul asa cum se face in mod normal.
Pentru ca eram deja patit, dupa ce am pus toate la loc, nu am mai dat la automat asa cum am facut data trecuta. Am miscat motorul la cheie de cateva ori ca sa fiu sigur ca totul e pus la punct si ca nu mai patesc vre-o nefacuta....Deh, cand te frigi cu ciorba, sufli si-n iaurt.
Pana acum totul era bine, pus la punct si mai ramasese sa ii dau gaz...adica motorina.

O chestie care nu vreau sa o omit, posibil am mai mentionat-o, inainte de a monta injectoarele am scos saibele de cupru si le-am incalzit pana al incandescenta si apoi le-am bagat in apa rece. De ce ? Pentru ca sa le decalesc si sa devina maleabile. Dupa ce le-am decalit, le-am slefuit cu smirghel de 1200 cu ulei si apoi pe o bucata de lemn ca sa le lustruiesc si sa scap de mizeria care era depusa pe ele. Este important ca saibele sa fie maleabile, astfel garanteaza o etanseitate buna intre motor si injector.

Acum mai urma sa amorsez pompa de motorina si era gata. Asa ca am montat un furtun pe returul pompei si am inceput sa trag...sa trag pana incepusa sa apara motorina fara bule. Apoi dadeam la automat folosid cele doua cabluri de care spuneam in schimb aveam motorina pe retur dar pe partea de presiune deloc. Deloc, deloc. Stiu ca ultima data am amorsat pompa destul de repede. Acum nu vroia si neam.  Am incercat timp de o ora pana am descarcat bateria si deja demarorul se incinsese iar pe retur aveam deja juma de litru de motorina....dar pe partea de presiune nimic. Nici macar un strop.

WTF ?.

Deja simteam ca iar ma ia cu capul. Era si tarziu, bateria de la masina se epuizase...si la fel si puterile mele. Am pus bateria masinii la incarcat, am stins lumina si mi-am bagat piciorul. Nu stiu de ce aveam un fior de resemnare. Simteam ca motorul asta a fost mai dihai ca mine, dar eram prea obosit sa imi mai pese.
Totusi noi romanii avem un proverb. Bine, nu stiu daca chiar este al nostru, proverbul: " Noaptea e un sfetnic bun ".
Inainte sa ma ia somnul parca si acum am vie fulgerul care mi-a deschis mintea si m-a facut sa am un somn linistit....nu era nici o problema cu pompa de motorina, doar ca fiind comandata electronic, electrovalvula de presiune era inchisa. Si am dormit bine.
Banuiesc ca v-ati prins care era "problema". Faptul ca eu invarteam motorul intr-un mod neconventional si nu prin comanda ECU-ului, asta facea ca pompa de motorina sa fie blocata. Asa ca am chemat un prieten si i-am spus sa dea la automat. In maxim 5 minute amorsasem toate injectoarele. Dupa asta a pornit in cateva secunde. Apoi l-am oprit si l-am pornit din nou si a pornit la sfert.
Deja se auzea sunetul ala care il asteptam de mult....acel sunt de motor diesel amplificat de peretii garajului parca ma facea sa sar in sus de bucurie.
Apoi dupa ce l-am lasat un pic sa mearga fara apa, i-am bagat si antigelul. Stiu, o sa spuneti ca am facut rau ca a mers fara apa, totusi am facut asta la recomandarile prietenului meu mecanic. Mecanic in adevaratul sens al cuvantului. Din ce mi-a explicat el, motorul cand merge la prima pornire fara apa, lasa oarecum garnitura de chiuloasa sa se aseze mai bine. Asa am afacut si prima data si nu au fost probleme.
Apoi am inceput sa montez si ornamentele si apoi am dat o tura. Imediat dupa ce am iesit si motorul a intrat in sarcina am inceput sa aud in zgomot...mai degraba un fluierat. Nu era acelasi fluierat cum il avea turbina inainte sa se strice, semana mai degraba a curea patinata. Dar culmea, doar cand era in sarcina. Eu tind sa cred ca scapa aer pe undeva pe la intercooler. Ideea este ca dupa ce s-a mai incalzit motorul nu s-a mai auzit deloc.
Aseara am mers vre-o 80 de km de test, asa de jur-imprejurul zonei unde stau. In afara de acel suierat, nici o problema.
Azi dimineata culmea, nu s-a mai auzit acel suierat. Voi vedea in timp cum se comporta si daca mai scapa ulei. Ieri dupa 80 de km nu am vazut vre-o pata de ulei dar era si seara si poate nu am vazut eu bine.

Am pus si cateva poze.

Attached Files



#39
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005
...cateva poze care nu au incaput in postul anterior.

Attached Files


Edited by tehnics, 30 January 2018 - 18:13.


#40
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005
Aseara i-am dat vre-o 3 maini de cenusa. Nu, nu avea paduchi si nici incantatii nu faceam. Va las pe voi sa intuiti.

Attached Files



#41
Muf

Muf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 317
  • Înscris: 23.11.2017
Wtf?? Sa vezi mai bine in caz de mai scapa ulei? E prima data cand vad asa ceva.

#42
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005
Pe aproape.
Prelingea motorina pe undeva si din cauza ca era motorul cald facea fum si mi-l tragea in habitaclu.
Iar datorita trepidatiilor motorului, motorina se intindea pe suprafata mare si nu imi dadeam seama unde e problema. Initial am banuit furtunele de retur de la injectoare...doar ca cenusa mi-a zis clar unde e problema dupa 16 km de condus.
Partea buna e ca acum nu mai curge ulei deloc.

Stai linistit ca acea cenusa se ia imediat. O trag cu aspiratorul si apoi am un spray de curatat motorul.

Folosirea unor metode mai neortodoxe uneori te scapa de multe batai de cap.

Attached Files


Edited by tehnics, 01 February 2018 - 12:19.


#43
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Beeeton ! Am mai invatat o operatie ! F tare Posted Image

#44
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005
Dupa vre-o 1200 de km parcursi de la ultima reparatie vin cu ceva noutati.
In primul rand mi-am schimbat schimbatorul de caldura de la EGR si apoi am facut ITP-ul unde a trecut fara probleme.
Si daca tot am scos schimbatorul de caldura am aranjat un pic si turbina pentru ca nu se "pupa" corect cu galeria de evacuare si scapa ceva gaze pe acolo...acum nu mai scapa nici gaze, nici ulei si nici motorina...doar ca:
- Datorita temperaturilor scazute observ acelasi comportament ca la motorul de 2L si anume ca indicatorul de temperatura nu se ridica sau daca se ridica, nu se duce pana la maxim. Desi am schimbat termostatul cu unul nou, nu s-a schimbat nimic. Vara trecuta nu am avut astfel de problema. Am facut si log si intr-adevar temperatura nu urca mai sus de 78-80 iar atunci indicatorul de temperatura se duce la mijloc. In fine. asta nu-i o problema sa ma deranjeze. O pun pe seama temperaturilor reci.
-Un lucru frustrant ar fi faptul ca am facut consumul plin pe plin si mi-a iesit un consum de 7,5L/100km. Cam mult, parca prea mult. Ideea este ca in bord imi arata un consum mediu de 6,3-6,5 la 100km. Ca sa nu mai spun ca distanta ramasa fluctueaza foarte tare si foarte repede in sensul ca acum imi arata ca mai am 200 de km si dupa vre-o 10 km imi arata 220km. Bine, fie si asta. Am ajuns sa ma obisnuiesc.
-Si la final am lasat expres pe ultimul si anume ca dupa ce motorul se incalzeste, usor incep sa aud cand intra turbina in lucru. Nu se aude tare sa zic asa, doar ca un vuiet infundat, doar ca ma pune pe ganduri pentru ca se aude doar cand se incalzeste motorul si doar cand intra in sarcina mare gen depasiri sau mers in rampa. Lucrul asta ma duce cu gandul la faptul ca uleiul nu are vascozitatea necesara la cald. Iar turbina in total sa zic ca are maxim 4000 de km. Nu imi mai aduc aminte cum se comporta vara trecuta dar si atunci si acum am folosit acelasi tip de ulei, adica acesta
care ar fi standardul pentru Ford. Desi nu este un brand cunoscut, pana acum am folosit numai marca asta de ulei cu normele respective pentru benzinare ce-i drept si nu am avut probleme niciodata. Chiar nu imi dau seama de ce oare se aude turbina la cald. Ma bate gandul sa schimb uleiul cu unul mai de marca dar nu stiu daca va rezolva problema. Un alt aspect ar fi ca posibil sa nu fie turbina si sa fie doar o scapare de presiune pe undeva, dar atunci eu cred ca o auzeam daca era motorul rece.
Am zis ca o sa tin treaba asta sub observatie desi zgomotul nu s-a accentuat si e prezent doar cand intra in sarcina mare, la drum intins chiar si la 3000 rpm, nu se aude.
Fum negru nu scoate, ulei nu consuma.

Voi ce parere aveti ?

#45
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Posttehnics, on 24 februarie 2018 - 00:07, said:

Ca sa nu mai spun ca distanta ramasa fluctueaza foarte tare si foarte repede in sensul ca acum imi arata ca mai am 200 de km si dupa vre-o 10 km imi arata 220km.
Voi ce parere aveti ?
Se ajusteaza in functie de " talpa " , regim si temperatura motorului ; cred ca e valabil la toate masinile . Daca mergi constant pe drum drept , de la momentul motor rece , pana la momentul motor incalzit creste autonomia . oricum recalculeaza mereu in functie de ce am precizat . La fel si daca mergi cu a 4 a un timp si apoi cu a 5 a ( daca e automata atunci in functie de talpa ) .

#46
shmecherul

shmecherul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,866
  • Înscris: 22.11.2006
In privinta uleiului, am si eu un Ford cu motorul tau si i-am dat numai ulei Mobil1 5W30, am avut o tentativa de a-i da ulei Genuine Ford si dupa 3 luni l-am schimbat, se stingea beculetul de la presiunea de ulei la cateva secunde de la pornire. Am revenit la Mobile1 si lucrurile au revenit la normal.
Sfatul meu: E un motor pretentios, pune-i ulei full sintetic, nu semisintetic cum e cel pe care l-ai prezentat.

#47
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005

View Postshmecherul, on 24 februarie 2018 - 02:40, said:

In privinta uleiului, am si eu un Ford cu motorul tau si i-am dat numai ulei Mobil1 5W30, am avut o tentativa de a-i da ulei Genuine Ford si dupa 3 luni l-am schimbat, se stingea beculetul de la presiunea de ulei la cateva secunde de la pornire. Am revenit la Mobile1 si lucrurile au revenit la normal.
Sfatul meu: E un motor pretentios, pune-i ulei full sintetic, nu semisintetic cum e cel pe care l-ai prezentat.
Vad ca pe site-ul lor, uleiul care il am eu scrie ca e full-sintetic...acum nu stiu ce sa zic.
Pai si la mine beculetul de la ulei se stinge ultimul, cam la cateva secunde dupa pornire....
Din pacate nu stiu ce ulei folosise fostul proprietar dar am sa il intreb daca isi mai aduce aminte
Mersi de info.

Edited by tehnics, 24 February 2018 - 11:18.


#48
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005
In week-end am schimbat uleiul cu acesta si s-au vazut imbunatatiri. Turbina nu mai e asa de zgomotoasa. Se mai aude un pic dar foarte putin comparativ cum se auzea inainte.

#49
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005
De la ultima schimbare de ulei revin cu info. Doar informatii nimic altceva. Intre timp am facut vre-o 3000 de km, poate un pic mai mult.
1. Nivelul de ulei este tot acolo. S-a mai inegrit la culoare dar nu a scazut nivelul.
2. Turbina este la fel de zgomotoasa. S-a uitat si un mecanic la ea si mi-a zis ca imi scapa gaze la turbina - unde se imbina cele doua corpuri. Posibil cand am reconditionat turbina, garnitura de etansare nu a fost schimbata. Ideea este ca nu afecteaza cu nimic.
3. Am un zornait doar cam pe la 1100-1200 de turatii. Mai jos sau mai sus nu se aude nimic. Cred ca e ceva slabit la toba. Trebuie sa o verific cand am timp.
4. Intr-o zi cu stupoare am observat ca nu mai am apa in tancul de expansiune. WTF. Pur si simplu era sec. Am completat cu apa vre-o 2 litri. Nu stiu unde s-a dus apa aia, care a fost cauza pentru ca scurgeri nu am iar uleiul nu spumeaza. Singurul vinovat care il banuiesc ar fi capacul de la tancul de expansiune si mai precis supapa de siguranta din capac ori oringul de etansare. Asta e una din problemele care le-am avut pana acum dar nu stiu exact cauza.

De asta spuneam undeva ca este o greseala inginereasca sa nu pui senzor de nivel pe tancul de expansiune...

#50
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005
246400 km - schimb de ulei.
Si daca tot am bagat masina in garaj am zis sa ma uit si la punctele 3 si 4 din postul de mai sus.
3. Zornaitul era de la suportul catalizatorului. Ori am uitat sa montez ori au cazut piulitele. Prima varianta e mai plauzibila. Am montat piulite noi si problem solved.
4. Aici situatia e mai grava. De la ultima postare am tot urmarit si am vazut ca imi scade mereu apa in tancul de expansiune plus ca mereu cand desfac capacul de la tanc are presiune mare in el. Asa ca am umplut tancul pana la maxim (adica pana la busonul de umplere) si am pornit motorul. Surpriza, au aparut bule de aer in tanc. Deci concluzia este ca am o problema la garnitura de chiuloasa.
Nu imi baga nici ulei in apa, nici apa in ulei. Posibil doar ca are o neetanseitate si scapa compresie in apa.
Am cumparat o solutie de astupat neetanseitatile - RISLONE  dar din pacate am uitat sa pun siguranta la un furtun si dupa ce am pornit motorul mi l-a dat afara. Am mai adaugat eu dupa aceea cam 1/3 din sticla in sistemul de racire dar nu vad nici un efect . Am urmat instructiunile conform manualului. Banuiesc ca la presiunea aia de compresie nici nu prea are ce sa repare.
O sa incerc sa mai strang suruburile de la chiuloasa si sa vedem cum se comporta.

#51
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005
...revin.
De ultima data de cand am bagat acel RISLONE am vrut sa vad ce efect are, asa ca nu am strans nici un surub de chiuloasa.
In tot acest timp am urmarit mereu temperatura motorului ( am OBD cu BT conectat la unitatea media si vad in timp real parametrii ). Ieri in schimb am avut de facut un drum cu o rampa destul de lunga de cativa kilometri. Timp in care temperatura motorului a ajuns la 95 de grade valoare maxima. Cam ciudat pentru ca nu ar fi trebuit sa se ridice atat de mult. Defapt niciodata de cand il tin in observatie nu a urcat asa de mult.
Cand am ajuns acasa am ridicat capota si se auzea cum iesea presiune din tancul de expansiune prin acea supapa din capac. L-am lasa asa.
Azi dimineata am desfacut capacul de la tancul de expansiune si surprise.
Acea solutie care am turnat-o a format un dop. Dopul respectiv era format dintr-o pilitura de cupru cu o textura fibroasa. Desi cand am turnat solutia, era doar un lichid uleios cu pilitura de cupru.
Se pare ca solutia asta e destul de periculos de folosit si cred ca mai degraba am facut mai mult rau decat bine. Nu stiu cat de mult mi-a afectat sistemul de racire.
Din ce am vazut multi se plang pe net ca cea mai mare problema a acestei solutii este infundarea celulelor de la caloriferul de caldura. Eu sincer nu am aceasta problema. Am caldura la fel ca inainte in habitaclu si se pare ca nu este afectat caloriferul.
Doar ca singurul lucru care ma pune pe ganduri daca nu cumva gaurile de racire din garnitura de chiuloasa sunt obturate. Atunci clar am facut mai mult rau decat bine.

Am in plan sa schimb antigelul si sa pun unul nou. Sa il las sa mearga o perioada cu noul antigel si sa vad daca se mai aduna acea textura in capacul tancului de expansiune. Eu mi-as dori sa se mai adune astfel incat sa pot sa o scot din sistemul de racire.

Apoi am sa incerc sa mai strang suruburile la chiulasa. Din ce am citit ar fi unele garnituri care necesita a doua strangere dupa o anumita perioada de timp sau kilometrii. Eu habar nu am ce fel de garnitura este asta care am montat-o ( daca e cu o strangere sau cu doua strangeri ). Stiu ca e garnitura potrivita din punct de vedere al grosimii.

In rest motorul functioneaza bine asa cum ar trebui

Attached Files


Edited by tehnics, 20 November 2018 - 11:29.


#52
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,250
  • Înscris: 06.07.2007
Ai respectat ordinea de strangere a suruburilor si cuplul+ 2 strangeri la 90 de grade? Banuiesc ca suruburile la chiulasa le-ai pus noi...
Treaba cu a doua strangere nu cred ca mai e valabila la masinile moderne.

Edited by dan1980_25, 22 November 2018 - 23:21.


#53
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005

 dan1980_25, on 22 noiembrie 2018 - 23:16, said:

Ai respectat ordinea de strangere a suruburilor si cuplul+ 2 strangeri la 90 de grade? Banuiesc ca suruburile la chiulasa le-ai pus noi...
Treaba cu a doua strangere nu cred ca mai e valabila la masinile moderne.
Da. Garnitura noua, suruburi noi si stranse la cuplul si unghiurile inscrise pe foaia cu care a venit garnitura.
Ciudat este ca, prima data ( daca ai sa citesti povestea am schimbat 2 garnituri ) am strans dupa cum am gasit pe Manual-Workshop aici la punctul 23. In acel manual, culmea, se pecifica altfel, si anume 4 momente, nicidecum vre-un unghi. Si a functionat bine.
Eu din ce am citit pe net re-strangerea suruburilor ar fi posibila.

#54
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008
las aicea manualul de reparatie ptr 1,8 tdci Ford , poate mai sunt si altii interesati sa repare singuri
https://www.scribd.c...atii-Ford-Focus
https://thepiratebay...Workshop_manual

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate