Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Olympus E-M1 II

- - - - -
  • Please log in to reply
1540 replies to this topic

#433
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011

View PostDSops, on 07 aprilie 2017 - 09:43, said:

Ca utilizator de Olympus de mai bine de doua saptamani ma uit cu din ce in ce mai mult interes la ce scoate Mircea Bezergheanu cu e-m1 ii. Mai ales in ultimele lui postari de pe facebook sunt cadre de senzatie. Comparand cu ce facea in trecut cu gama Nikon, intr-adevar parca aduce deja ceva in plus: imaginile sunt mai vii, detaliile mai frumos reliefate, fara a pierde din echilibru si realism. Atat la cadrele prelucrate, cat si jpegurile scoase direct din aparat. Si el pare deosebit de incantat, face teste cu subiecte cu contrast mare, urmareste canalul de rosu, detaliile din zone cu iluminare extrema.

Nu stiu daca voi fi vreodata capabil sa scot si eu cadre asemanatoare, dar foarte important este ca vad ca se poate. El beneficiaza si de gama completa de obiective PRO, care sunt si ele extrem de reusite, sunt curios cit se va mai va mai carcoti, dupa ce se vor examina cu obiectivitate unele din cadrele lui Mircea.

Am selectat cateva mostre, unele urmate de crop 1:1. Evident ca am cerut acordul lui MB, care nu a avut nimic impotriva cu conditia sa precizez sursa:
https://web.facebook...cea.bezergheanu
Trebuie sa tinem seama si de compresiile FB + SP, care barbieresc detaliile.


Bre, eu sapai prin pozele de la naftalina cu pene, antenute si perisori de insecta si mi-am tras propriile concluzii (desi, neavand aceiasi subiecti de referinta, imi pastrez dreptul de a ma razgandi):
Cadrele pe care le-ai pus mai sus arata foarte bine la dimensiunile reduse, la 100% cadrele par cu mult prea mult sharp aplicat, multe margini arata ciudat (difuze) si per total arata artificial.
Comparand cu ce cadre am cu D810 (si uneori chiar D300-le), cadrele trase cu DSLR-urile - desi folosesc obiective mai slabe decat cele Oly Pro Posted Image - prezinta detali similare insa integritate a marginilor mai buna si gradatie a culorilor mai buna.

Nu stiu cum se vad cadrele cu E-M1 II pe monitoare 4k (posibil mai bine).

Insa momentan opinia mea e urmatoarea:
Inca nu am vazut nimic scos cu E-M1 II care sa ma convinga de faptul ca senzorul e extrem de imbunatatit fata de generatia anterioara si ca atare, macar sa ajunga din urma FF-urile ca 5D3 sau D810.
Pana nu voi avea ocazia sa trag side-to-side cu E-M1 II si aparatele de mai sus, nu cred ca ma va face ceva sau cineva sa imi schimb opinia.

Edited by StefanSC, 08 April 2017 - 00:12.


#434
DSops

DSops

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,516
  • Înscris: 10.05.2007
Exemplele pe care le-am postat nu sunt pentru a convinge pe cineva (stiu din proprie experienta ca nimeni nu ma poate convinge daca mi-a intrat ceva in cap). Sunt departe de performantele lui Mircea si nu cred ca voi ajunge vreodata sa ma apropii de el, dar am si eu doua aparate ceva mai modeste, un 6D si un e-m5 ii, iar propria mea experienta (fara a fi fost convins de cineva) imi spune:

1. Desi pe Canon am obiectuve de top, iar pe MFT, in afara de 12-40 am obiective mai slabute, de cand am cumparat Olympus nu am nici un cadru facut cu Canon. Initial mergeam cu ambele sisteme, ca cine stie ce se iveste, in faza a doua incarcam bateriile la ambele sisteme, dar luam doar olympus, in faza actuala nici nu mai incarc bateriile la Canon.
2. Ai dreptate, mft nu poate ajunge la performantele de ISO (poate si detalii, dar aici ma abtin, lucrurile sunt ceva mai complicate) ale unui FF, a sustine sa a spera asa ceva este o idee in sine este gresita, pentru ca si senzorii FF evolueaza. Dar pana acum nu am gasit acel cadru pe care nu pot sa il realizez cu mft.
3. Ai dreptate, privite la rezolutie mare, cadrele FF sunt de regula superioare cadrelor MFT. Asta mi-o spun de fiecare data cand le vad 1:1. Din pacate, in afara de mine, nimeni nu vede si nu vrea sa vada cadrele 1:1. Toata lumea le vede pe monitor, tableta sau celular. Tiparire? Sa fim seriosi, ce sa fac cu printurile? Sa ma uit la ele si sa fiu fericit ca sunt facute cu FF?
4. Camera foto contine multe alte lucruri pe langa senzor. Daca aceste lucruri iti permit la o camera sa obtii rezultate previzibile in conditiile in care la cealalta camera este loterie, pe care o iei cu tine?
5. Mai importanta decat senzorul (intre anumite limite) este optica. Daca cea mai buna optica de Canon nu depaseste optica mijlocie de la MFT, ce ne facem?
6. Are rost sa mai vorbim de greutate? Trusa Canon are 7.8 kg, trusa mft 2.2. Cu care ajung mai departe?

Si atunci? Atunci prefer sa fiu pragmatic, sa las la o parte pixelpeepareala si sa trec la cestiune. Daca pe monitor nu pot face diferenta intre doua cadre facute cu cele doua sisteme la rezolutia maxima pe care mi-o accepta web-ul azi, atunci inseamna ca cele doua cadre sunt identice. Punct

Edited by DSops, 08 April 2017 - 09:20.


#435
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008


View PostDSops, on 08 aprilie 2017 - 08:52, said:

2. Ai dreptate, mft nu poate ajunge la performantele de ISO (poate si detalii, dar aici ma abtin, lucrurile sunt ceva mai complicate) ale unui FF, a sustine sa a spera asa ceva este o idee in sine este gresita, pentru ca si senzorii FF evolueaza. Dar pana acum nu am gasit acel cadru pe care nu pot sa il realizez cu mft.
3. Ai dreptate, privite la rezolutie mare, cadrele FF sunt de regula superioare cadrelor MFT. Asta mi-o spun de fiecare data cand le vad 1:1. Din pacate, in afara de mine, nimeni nu vede si nu vrea sa vada cadrele 1:1. Toata lumea le vede pe monitor, tableta sau celular. Tiparire? Sa fim seriosi, ce sa fac cu printurile? Sa ma uit la ele si sa fiu fericit ca sunt facute cu FF?
5. Mai importanta decat senzorul (intre anumite limite) este optica. Daca cea mai buna optica de Canon nu depaseste optica mijlocie de la MFT, ce ne facem?

https://en.m.wikiped.../wiki/Straw_man

#436
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,908
  • Înscris: 28.12.2006

View PostDSops, on 08 aprilie 2017 - 08:52, said:

...Daca aceste lucruri iti permit la o camera sa obtii rezultate previzibile in conditiile in care la cealalta camera este loterie, pe care o iei cu tine?
Daoncolo de treaba...ce loterie?

#437
DSops

DSops

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,516
  • Înscris: 10.05.2007
Nu ai de unde sa stii daca nu ai devenit dependent.

1. Loterie la fotografia de noapte. Apreciezi expunerea din experienta, expui cateva minute sau ore, vezi ca ai gresit. Incerci a doua oara daca nu ai pierdut momentul. La Olympus pe masura ce expui vezi pe ecran cadrul cum se contureaza si foarte important, evolutia histogramei (!).
2. Loterie la focalizare. Focalizezi, se face verde, declansezi. Vezi acasa daca a fost bine. Pe manual, oricat ar fi vizorul de bun, nu ai cum sa vezi ca s-a facut focusul pe ochi decat acasa. Pe ecran, marit la maximum, pare bine. La fel in LV. Olympus: invart un  pic de inelul de focus, imaginea se mareste in raport 14:1 si elementele de contrast din imagine aflate in focus au contur rosu.
3. Ceva loterie la stabilizare. Stabilizarea in obiectiv la Canon este foarte buna, dar cea in body de la Olympus e mult mai buna. La Canon intotdeauna exista o mica diferenta dintre definitia unei imagini la care s-a folosit stabilizarea si acceeasi imagine facuta fara stabilizare, cu trepied bun, la Olympus nu am observat.
4. Loterie la miscarea oglinzii. Daca fotografiezi normal, iti trebuie timp de expunere foarte scurt sau foarte lung pentru a nu fi afectat de miscarea oglinzii. La MLU nu vezi nimic, iar LV-ul este primitiv implementat. La Olympus ai doar miscarea obturatorului, dar poti si declansa cu o temporizare mica (antishock de 0.1 .. 1 s), sau poti folosi obturatorul electronic.

Si daca vrei, mai pot scrie cel putin pe atatea. Oricare din punctele de mai sus pot face diferenta intre o fotografie pe care o faci si o fotografie pe care nu o faci, sau intre o fotografie care se pastreaza si una care se arunca. Ori o fotografie cu nivel de zgomot cu mai putin de 1.5 stopuri mai mare (diferenta estimata de mine dintre 6D si e-m5 ii) este infinit mai buna decat o fotografie care se arunca.

Edited by DSops, 08 April 2017 - 10:55.


#438
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,908
  • Înscris: 28.12.2006
Ok, inteleg argumentele tale. In cazul asta practic nu mai ai nici o scuza sa scoti cadrele perfete. Ceea ce dpmdv e naspa, prefer sa mai pot da vina din cand in cand pe aparat, altfel cred ca as trai un cosmar sa stiu ca tot timpul e doar vina mea, ca din cauza mea am pierdut cadrul vietii..

#439
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011

View PostDSops, on 08 aprilie 2017 - 08:52, said:

Exemplele pe care le-am postat nu sunt pentru a convinge pe cineva (stiu din proprie experienta ca nimeni nu ma poate convinge daca mi-a intrat ceva in cap). Sunt departe de performantele lui Mircea si nu cred ca voi ajunge vreodata sa ma apropii de el, dar am si eu doua aparate ceva mai modeste, un 6D si un e-m5 ii, iar propria mea experienta (fara a fi fost convins de cineva) imi spune:

1. Desi pe Canon am obiectuve de top, iar pe MFT, in afara de 12-40 am obiective mai slabute, de cand am cumparat Olympus nu am nici un cadru facut cu Canon. Initial mergeam cu ambele sisteme, ca cine stie ce se iveste, in faza a doua incarcam bateriile la ambele sisteme, dar luam doar olympus, in faza actuala nici nu mai incarc bateriile la Canon.
E o abordare destul de ciudata, sa cari doua sisteme simultan. Singurele dati cand am carat cu mine atat MFT cat si FX-ul au fost cand aveam vreo ocazie rara (gen Islanda) si doream sa fiu sigur ca daca voi ramane fara FX, am un aparat la mine mai decent decat telefonul. In rest:
  • Estimez ca voi fotografia in urban si nu voi fi singur, iau MFT-ul
  • Ies in natura si am timp alocat special pentru foto, iau FX-ul.

2. Ai dreptate, mft nu poate ajunge la performantele de ISO (poate si detalii, dar aici ma abtin, lucrurile sunt ceva mai complicate) ale unui FF, a sustine sa a spera asa ceva este o idee in sine este gresita, pentru ca si senzorii FF evolueaza. Dar pana acum nu am gasit acel cadru pe care nu pot sa il realizez cu mft.

In teorie la fel si la mine. In practica, pentru macro si pasari in zbor tind sa cred ca am unele cadre pe care le-as fi realizat foarte greu cu MFT-ul.

3. Ai dreptate, privite la rezolutie mare, cadrele FF sunt de regula superioare cadrelor MFT. Asta mi-o spun de fiecare data cand le vad 1:1. Din pacate, in afara de mine, nimeni nu vede si nu vrea sa vada cadrele 1:1. Toata lumea le vede pe monitor, tableta sau celular. Tiparire? Sa fim seriosi, ce sa fac cu printurile? Sa ma uit la ele si sa fiu fericit ca sunt facute cu FF?
In principiu, un DSLR FF cu pixeli mai multi si mai buni iti va permite crop-uri mai agresive, prelucrari mai agresive si per total va fi mai usor de prelucrat.

4. Camera foto contine multe alte lucruri pe langa senzor. Daca aceste lucruri iti permit la o camera sa obtii rezultate previzibile in conditiile in care la cealalta camera este loterie, pe care o iei cu tine?
Pe cea adecvata pentru subiectele fotografiate. Intr-un mod ciudat, in 2 ani jumatate de FX nu am simtit niciodata ca FX-ul este o loterie. Ca feature-uri, nu am simtit ca imi lipseste ceva dar trebuie sa recunosc ca anumite lucruri de pe MFT mi-ar fi placut sa le am pe FX (ecran rabatabil, touchscreen, Wi-Fi, mici detalii cum ar fi count-down la expuneri peste 1 secunda). Si apoi folosesc AF-C in 3D tracking pe FX :P.

5. Mai importanta decat senzorul (intre anumite limite) este optica. Daca cea mai buna optica de Canon nu depaseste optica mijlocie de la MFT, ce ne facem?
Verificam optica de varf Canon sa nu fie vreun obiectiv defect? Facem AF adjust? :). Acum serios, nu stiu cum e la Canon, dar un zoom mediu de la Nikkor (70-200 f4VR) face fata cu brio lui Olympus 75mm f1.8 (mult-laudat de revieweri). Un Samyang 135mm f2.0 cam depaseste Olympus-ul. Nikkor-ul 18-35mm AF-S G (unul din cele mai umile zoom-uri FX) se tine bine de 12-40mm f2.8. Nikkor 85mm f1.8 vs Oly 45mm f1.8 ... :)

6. Are rost sa mai vorbim de greutate? Trusa Canon are 7.8 kg, trusa mft 2.2. Cu care ajung mai departe?
Cred ca iei cam multe lucruri dupa tine :). Trusa mea FX pt munte are pana in 2.5kg si acopera de la 18mm la 280mm. Si imi ofera un control asupra profunzimii de camp mult mai bun decat MFT-ul si imi permite sa las filtrele vari-ND acasa.
Ca sa fiu corect, trusa MFT are 1.5kg si acopera unghiuri de cuprindere echivalente cu de la 24mm la 600mm, dar cu mai putin control asupra profunzimii de camp. Si nu iau in considerare cateva filtre vari-ND ;).
La ambele pot sa adaug un trepied de aproximativ 1kg care sustine ambele sisteme foarte bine.

Si atunci? Atunci prefer sa fiu pragmatic, sa las la o parte pixelpeepareala si sa trec la cestiune. Daca pe monitor nu pot face diferenta intre doua cadre facute cu cele doua sisteme la rezolutia maxima pe care mi-o accepta web-ul azi, atunci inseamna ca cele doua cadre sunt identice. Punct

View PostDSops, on 08 aprilie 2017 - 10:53, said:

Nu ai de unde sa stii daca nu ai devenit dependent.

1. Loterie la fotografia de noapte. Apreciezi expunerea din experienta, expui cateva minute sau ore, vezi ca ai gresit. Incerci a doua oara daca nu ai pierdut momentul. La Olympus pe masura ce expui vezi pe ecran cadrul cum se contureaza si foarte important, evolutia histogramei (!).
Daca expun minute sau ore nu voi pierde momentul pentru +/- 1 minut.
Iar ISO12800 (sau 25600 sau mai sus) nu sunt de aruncat. Trag un cadru rapid de test la un ISO imens pe baza caruia imi calculez/estimez expunere finala. Apoi expun cum vreau fara sa stau cu ochii pe aparat sa vad cand trebuie sa opresc expunerea. Eventual band linistit dintr-o bere in fata cortului ;).

2. Loterie la focalizare. Focalizezi, se face verde, declansezi. Vezi acasa daca a fost bine. Pe manual, oricat ar fi vizorul de bun, nu ai cum sa vezi ca s-a facut focusul pe ochi decat acasa. Pe ecran, marit la maximum, pare bine. La fel in LV. Olympus: invart un  pic de inelul de focus, imaginea se mareste in raport 14:1 si elementele de contrast din imagine aflate in focus au contur rosu.
In principiu de acord. Dar exista atatea nuante referitoare la AF, precizie si control incat putem discuta pana la pastele viitor despre asta.
Si sa vezi ce fain m-am distrat eu saptamana trecuta incercand sa fac focus pe niste paienjeni care tesea panze cu mirror-lessuri (GX-7 si XE-2) si ele doreau sa focalizeze pe fundal si nu pe subiect, desi subiectul  era mai mare decat punctele lor minime de focus :). Scos DSLR-ul, pus AF 3D tracking si Attachment DSC_7342S.jpg . Bun, rau, e un cadru pe care nu l-as fi avut cu MFT-ul sau cu Fuji-ul.

3. Ceva loterie la stabilizare. Stabilizarea in obiectiv la Canon este foarte buna, dar cea in body de la Olympus e mult mai buna. La Canon intotdeauna exista o mica diferenta dintre definitia unei imagini la care s-a folosit stabilizarea si acceeasi imagine facuta fara stabilizare, cu trepied bun, la Olympus nu am observat.
Nu comentez, nu ma bag la stabilizare. In principiu sunt de acord.

4. Loterie la miscarea oglinzii. Daca fotografiezi normal, iti trebuie timp de expunere foarte scurt sau foarte lung pentru a nu fi afectat de miscarea oglinzii. La MLU nu vezi nimic, iar LV-ul este primitiv implementat. La Olympus ai doar miscarea obturatorului, dar poti si declansa cu o temporizare mica (antishock de 0.1 .. 1 s), sau poti folosi obturatorul electronic.
De acord cu LV primit de implementat, de acord cu timpii de expunere lungi (1/1000s la 420mm f5.6 minim ca sa am 100% cadre sharp, fara stabilizare) dar inca nu m-am lovit de probleme legate imagini soft datorita oglinzii. M-am lovit de imagini soft datorita trepiedului, capului de trepied, inelului de trepied samd :). MLU functioneaza asa: compui cadrul, calculezi expunerea, apesi pe declansare o data se ridica oglinda, apesi a doua oara declansezi.

Si daca vrei, mai pot scrie cel putin pe atatea. Oricare din punctele de mai sus pot face diferenta intre o fotografie pe care o faci si o fotografie pe care nu o faci, sau intre o fotografie care se pastreaza si una care se arunca. Ori o fotografie cu nivel de zgomot cu mai putin de 1.5 stopuri mai mare (diferenta estimata de mine dintre 6D si e-m5 ii) este infinit mai buna decat o fotografie care se arunca.

Attached Files


Edited by StefanSC, 09 April 2017 - 00:30.


#440
edri

edri

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,691
  • Înscris: 26.02.2008
De ce cu MFT trebuie filtru ND variabil si cu FF nu?

#441
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,908
  • Înscris: 28.12.2006

View Postedri, on 09 aprilie 2017 - 05:50, said:

De ce cu MFT trebuie filtru ND variabil si cu FF nu?
Asa cum cu FF cari 7.8kg iar cu MFT 2.2kg.

#442
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011

View Postedri, on 09 aprilie 2017 - 05:50, said:

De ce cu MFT trebuie filtru ND variabil si cu FF nu?

Scuze, eram f obosit la ora aceea! Am vrut sa spun ND gradual. Pentru ca gama dinamica si recuperat umbre si zone luminoase ;)

#443
DSops

DSops

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,516
  • Înscris: 10.05.2007

View Postcrokodilu, on 08 aprilie 2017 - 12:52, said:

Ok, inteleg argumentele tale. In cazul asta practic nu mai ai nici o scuza sa scoti cadrele perfete. Ceea ce dpmdv e naspa, prefer sa mai pot da vina din cand in cand pe aparat, altfel cred ca as trai un cosmar sa stiu ca tot timpul e doar vina mea, ca din cauza mea am pierdut cadrul vietii..

La timpul pe care il am la dispozitie astept urmatorul nivel tehnologic. Atunci va aparea o camera mica, mica, cu senzor mare, mare la care ii spui "du-te si cauta subiecte interesante". Si dupa un zbor de o zi si o noapte se intoarce cu cardul plin.

#444
DSops

DSops

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,516
  • Înscris: 10.05.2007
StefanSC: apreciez argumentele tale si pe undeva ai dreptate: ti-ai format o conceptie, un stil, crezi in ele si asta este pozitiv. Din pacate nu treci de manualele clasice de fotografie (filtru nd, crop, recuperare...). Lucrurile s-au mai schimbat si se schimba in continuare in viteza prea mare ca sa ne putem adapta. MB incearca (si se pare ca reuseste) sa se adapteze. A suferit un soc, pentru ca si el era sigur ca stie tot, a experimentat tot, a obtinut de fiecare data rezultate maxime folosind experienta si cunostintele despre fotografie. De cand a descoperit ca nu e asa este ca un copil, aproape beat de entuziasm. Este extraordinar ca un fotograf cu un workflow performant, cladit in mult timp si cu multa munca este deschis la lucruri complet noi. Nu discut aici despre relatiile lui cu Nikon si Olympus, care au influentat tranzitia, dar care nu schimba datele problemei. Citeste comentariile lui tehnice de pe facebook, vei gasi raspunsurile (cu material fotografic, nu cu vorbe) la majoritatea argumentelor tale pe care le-ai postat mai sus. Eu am inteles mare parte din ele, le experimentez si se pare ca asa este. Nu le repet aici, pentru ca MB scrie mai frumos decat mine. Si eu sunt incapatanat, nu cred nimic ce vine din afara, dar dupa ce incerc, nu am incotro, trebuie sa ma schimb, chiar daca este mai confortabil sa traiesti cu idei preconcepute.

Edited by DSops, 09 April 2017 - 09:51.


#445
mirceabezergheanu

mirceabezergheanu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,840
  • Înscris: 26.01.2009
Eu încă sunt  în teste cu acest model de aparat, am peste 50.000 cadre destul de variate ca subiect și condiții de fotografiere. Niciodată nu am pus filtre variabile ND, ba chiar am tras alături de colegi care aveau Nikon D810 cu filtre din astea montate pe obiectiv... asta în timp ce eu nu foloseam, vorbesc de aceiași scenă. Probabil ține și de pozograf. La fotografia de noapte deja pot face aroganțe de neconceput pe D810-le pe care-l posed. În rest, atunci când mai intru pe aici observ că sunt suficienți oameni care nu sunt interesați de aparat, dar comentează pe contra, doar din impresii ce nu-și prea au suport în realitate, fiindcă ei nu folosesc apareatul și nu pot trage concluzii practice și realiste. Se bazează în concluziile lor doar pe axiome și paradigme, multe dintre ele deja schimbate de realitatea din teren. Știu, e dureros să afli că sistemul la care te închinai și pe care-l considerai infailibil este depășit tehnologic... O spune unul care a fost CONVINS că epoca acestor aparate ste încă departe. Ei bine, recunosc că am greșit, deja ele fac față oricărei provocări, și spun asta ptr. că eu chiar provoc aparatele care-mi cad în mână, și nu le provoc la o bere, cu fundul pe bordură... Cu siguranță eu mă voi opri la acest sistem, deja am evaluat ce pierd și ce câștig, iar avantajele sunt covârșitoare. Ptr. mine.

#446
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006

View PostDSops, on 08 aprilie 2017 - 10:53, said:

...
3. Ceva loterie la stabilizare. Stabilizarea in obiectiv la Canon este foarte buna, dar cea in body de la Olympus e mult mai buna. La Canon intotdeauna exista o mica diferenta dintre definitia unei imagini la care s-a folosit stabilizarea si acceeasi imagine facuta fara stabilizare, cu trepied bun, la Olympus nu am observat.
...
Eu nu am decelat această situație pe obiectivele mele cu stabilizare. E drept, duc rar la limită recomandările privind T recomandat cu stabilizare activă. Asta deoarece procesul e oarecum statistic atunci când e dus la limită și de regulă am situații irepetabile în cadru astfel că prefer să nu risc.

View PostDSops, on 08 aprilie 2017 - 10:53, said:

...
4. Loterie la miscarea oglinzii. Daca fotografiezi normal, iti trebuie timp de expunere foarte scurt sau foarte lung pentru a nu fi afectat de miscarea oglinzii. La MLU nu vezi nimic, iar LV-ul este primitiv implementat. La Olympus ai doar miscarea obturatorului, dar poti si declansa cu o temporizare mica (antishock de 0.1 .. 1 s), sau poti folosi obturatorul electronic.
...
N-am întâmpinat asemenea probleme. MLU nu folosesc. Dar LV mi se pare foarte bine implementat la Canon (5D3). Nu știu cum e la Oly, dar pe camera mea am tot ce-mi trebuie în LV. E posibil să nu realizez ce dă Oly suplimentar la acest capitol, dar, cum spuneam, eu mă descurc perfect cu ce am.

În rest sunt de acord cu StefanSC și nu mai repet. Nu văd de ce l-ai calificat ca având idei preconcepute. Mi-ai putea spune mie asta, care n-am pus mâna pe aparat MFT decât ocazional la prieteni sau în magazin.

#447
mirceabezergheanu

mirceabezergheanu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,840
  • Înscris: 26.01.2009
Stabilizarea din obiectiv alterează imagine, iar în situații specifice chiar o compromite. Spun asta convins, am fotografiat destul de mult și spre deosebire de cei care afirmă că nu este așa, eu afirm că este așa. Am și argumente și fotografii care dovedesc aceste afirmații. Adevărul poate fi ignorat cu încăpățânare, dar asta nu schimbă realitatea cu nimic.

Nu sunt de acord cu StefanSC, consider că greșește și văd că o face chiar folosindu-se de chestii ce s-au schimbat între timp, demonstrând tocmai ignoranța. Vorbim despre aparate și fotografie, caz în care spun că pot afirma unele lucruri doar cei care folosesc echipamentele în discuție, ptr ca afirmațiile să se bazeze pe ceva concret, nu doar pe generalizări. A trecut vremea când fotografi ce trăgeau pe MF spuneau despre cei care foloseau filmul în formatul actualului full frame că sunt amatori, și nu vor supraviețui. Ei bine formatul FF a devenit se pare un standard iar acum se repetă greșeala, cu formatele mai mici... Eu zic să învățați din istorie, să nu repetați greșelile trecutului. Tehnologia evoluează...se pare că oamenii sunt mai rezistenți...

Și ca o paranteză, oricare Toma necredinciosul este invitatul meu la o ieșire foto, eu aduc OM-D 1 și Nikon D810, iar voi aduceți ce aparate aveți și considerați că sunt de neînlocuit... Repet, dincolo de vorbe, vorbe, vorbe goale, hai să facem ceva practic, rupem pisica și tragem concluziile. Nu vi se pare corect ce spun? sau aveți voi ADEVĂRUL ABSOLUT și considerați că e pierdere de timp un asemenea demers?

#448
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,908
  • Înscris: 28.12.2006

View PostDSops, on 09 aprilie 2017 - 09:49, said:

...este deschis la lucruri complet noi...
C'mon, ce lucruri "complet" noi?

#449
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008
Ușor, ușor o sa ajungeți la concluzia ca un telefon mobil e arhisuficient chiar și pentru cei mai pretențioși fiindcă tehnologia a avansat și o camera dedicată e redundanta.

Oricum marketingul funcționează impecabil dacă cel care îmbrățișează un produs nou are suficienți urmăritori care empatizeaza.

#450
mirceabezergheanu

mirceabezergheanu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,840
  • Înscris: 26.01.2009

View Postcrokodilu, on 09 aprilie 2017 - 10:29, said:

C'mon, ce lucruri "complet" noi?
Îți răspunde acum chiar cel aflat în discuție - complet nou este sistemul care face ca abordarea mea să fie diferită. Adică într-un fel făceam cu Nikon, în alt fel fac cu Olympus. Nu ți se pare asta ca fiind ceva nou? Că nu se referea la principiile fotografiei, se referea la metode, noi fiind practicieni, nu teoreticieni. Am senzația că discuția alunecă spre un nesfârșit fluviu de vorbe, fiecare are ceva de spus, dar totul e golit de conținut și nu ajută cu nimic... Se dorea o discuție despre un aparat interesant și se ajunge la analize literare și descrieri de împresii bazate pe ambiguități și realități tehnologice depășite. Păcat. Poate vorbim totuși strict despre aparat.

Edited by mirceabezergheanu, 09 April 2017 - 10:45.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate