Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

autoturism electric home made

- - - - -
  • Please log in to reply
217 replies to this topic

#199
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Imi raspund singur la a doua intrebare. :)

https://www.theverge...-plug-in-hybrid

Deci vehicle-to-grid din asta iese din discutie pentru muritorul de rand din Romania. Pentru curent de 3-4 lei pe noapte nu merita deranjul.

#200
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,336
  • Înscris: 29.05.2004
1- depinde de masina, unele se pot incarca monofazic altele se pot incarca si trifazic
Toate masinile sw pot incarca prin DC cu ceva modifcari (te conectezi direct la baterie)

2-se poate, doar putine modele de masini electrice pot face asta fara modificari insa toate masini pot face asta cu ceva modificari

3-orienteaza-te catre second hand si o sa gasesti multe electrice sub 10k.
daca alegi electrica versus combustibili fosili vei economisi aprox :
- 500 lei pe luna daca mergi 15.000km/an (la preturile actuale ale benzinei/motorinei)
- inca 1500-2000 an  uleiuri/filtre/curele/alte piese
- inca cateva sute de lei anual pt impozit/parcari in oras

toate astea cu 2 conditii : electrica sa fie a 2-a masina a familiei (pt drumuri lungi nu e ok)
sa stai la casa

bafta

am zis 500 lei pe luna deoarece am vazut ca ai panouri, daca o incarci de la enel economia va fi mai mica (cam 2-300 lei pe luna pt 15.000km pe an)

Edited by pexic, 03 October 2019 - 10:05.


#201
grifonul_alb

grifonul_alb

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 976
  • Înscris: 27.07.2007
Din experienta ta, ce masini wlectrice pana in 10k recomanzi?

#202
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Mda, m-am gandit si la second hand dar nu prea am vazut nimic, nici pe mobile.de. Exista sub 10.000, da, dar ori cacareze cu 1-2 locuri, ori masini serioase
dar fara baterie sau baterii muncite rau. Iar baterie, ori ca o iei in leasing cu 79E luna timp de 10 ani ori dai 9500 direct pe ea, tot acolo ajung.
Ce sa mai lungesc subiectul, in conditiile in care si un cablu de incarcare la o masina electrica costa 600 de euro... Mai reevaluam situatia peste 2 ani,
atunci scap de ipoteca de la casa. :)

#203
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,336
  • Înscris: 29.05.2004
mestere : nu-ti trebuie masina de 4 locuri pt naveta ;)
grifonul_alb:
-Fiat 500 karabag
-Think city doar varianta cu baterie Li-ion
-Mia electric (lifepo4)
-Tazari zero (lifepo4)
-Smart
si ceva mai mari si cu mai multe usi:
- Nissan Leaf
- Nissan e-nv200
- Ford Tranzit (li-ion)
astea imi vin in minte acum
In rest marea lor majoritate ori au baterii ireparabile (NiCa, Plumb, Sodiu lichid) ori au motoare cu perii (ex: citroien, peugeot, renault)
bafta

#204
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Mersi pt hint-uri. Mai studiez cazul.
Daca-i zic nevestei ca mi-am luat masina sa fac naveta, in secunda urmatoare o sa vrea si ea...
Deabia a descoperit care-i treaba cu trotineta electrica, n-o sa-i ia mult sa vrea si masina.
Pana atunci sa ma apuc de un garaj in curte, pentru masini cu baterii mai pretentioase la frig/caldura.

#205
grifonul_alb

grifonul_alb

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 976
  • Înscris: 27.07.2007
Multumesc  si eu.
Ce idee / parere ai de Toyota Prius 2?

#206
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,336
  • Înscris: 29.05.2004
Salut, nu am studiat hibridele deoarece dupa umila mea parere sunt niste struto-camile. Cand eram mic am auzit o vorba (nu mai stiu de unde) dar viata mi-a demonstrat cu varf si indesat ca e adevarata: nu cumpara un aparat care face mai multe lucruri pt ca le va face prost, ia cate un aparat dedicat pt fiecare chestie - alea sunt facute mult mai bine.
In locul unui hibrid prefer un diesel si un full electric.

#207
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018

 pexic, on 03 octombrie 2019 - 17:51, said:

Salut, nu am studiat hibridele deoarece dupa umila mea parere sunt niste struto-camile. Cand eram mic am auzit o vorba (nu mai stiu de unde) dar viata mi-a demonstrat cu varf si indesat ca e adevarata: nu cumpara un aparat care face mai multe lucruri pt ca le va face prost, ia cate un aparat dedicat pt fiecare chestie - alea sunt facute mult mai bine.
In locul unui hibrid prefer un diesel si un full electric.


Apreciez ca esti sincer !
Nu ai studiat dar esti sigur in pozitie sa afirmi ca sunt naspa.

Viata trebuie sa te invete sa cresti mare, ca de cand erai mic tehnologia a evoluat major. ;)

Nu am timp dar cauta pe YT filmulete cu Outlander PHEV si incearca sa vezi cum functioneste.
Daca reusesti sa intelegi tehnologia si toate legaturile,un vehicul ca acela poate fi transformat si adaptat sa fie un cal de tractiune intr-o locuinta off grid !
Te pot ajuta daca ai ceva intrebari.

Bafta

#208
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,336
  • Înscris: 29.05.2004
Repet pt cei mai intarziati functionali: nu am aprofundat deoarece sub capota subt inghesuite 2 sisteme, o idiotenie deoarece :
-fiabilitatea scade vertiginos: sunt de 2 ori mai multe componente care se pot, si se vor strica.
-singurul scop este de a ajuta producatorii sa testeze sistemele electrice si sa faca tranzitia la full electric mai putin costisitoare pt acestia, nu pe banii mei-multumesc. sunt destui bizoni care au cotizat si vor cotiza la asta :)

pe scurt:
- pt distante lungi, transport marfa voluminoasa/grea => exista diesel
-pt naveta acum exista full electric

revenind on topic:
azi a sosit cea de a 2-a masina electrica, tot defecta, tot din Viena.
ce am constatat pana acun:
defect pe partea de incarcare, nici macar nu simte conectarea retelei.
diagnoza mi-a dat o veste buna referitoare la baterie: toti cei 396 elementi au intre 3.2227V si 3.2471V
Urmeaza
-demontarea si verificarea PCU (chargerul este integrat in acest modul), trebuie golit intai circutul de racire.
-demontarea bateriei si incarcarea acesteia.

Attached Files



#209
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018
@pexic

Tenologia hibrid este in functiune de ani buni in afara arcului Carpatin.
Eu cred ca a ajuns la o maturitate si datorita faptului ca majoritatea producatorilor seriosi si consacrati de pe piata auto au sau vor avea curand hibride si electrice.
Ai condus sau ai atins un Outlander PHEV !??

Nu stiu care este intentia ta,agenda ta sau doar o vizibilia si speriata neintelegere dar fara a intentiona a te jigni, ca unul dintre cei "intarziati functionali" si care folosesc amandoua tehnologii acasa,iti recomand sa iti face "home work"-ul azi pentru maine... Wake-up man !
Altfel,ramai pe din afara si pacat,ca vad ca ai multe baterii de vanzare...

Bafta

#210
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018
Si,te rog sa primesti un "business tip" sfat de la unul bizoni care au sponzorisat un mediu mai curat decat altii...

Cauta baterii de LEAF si fa un "upgrade pack" si apoi instaleaza-l in LEAF-urile vechi care au bateriile degradate.

Urmareste acest clip aici:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9q5v4sdx-Sc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#211
eelyot

eelyot

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 126
  • Înscris: 19.04.2016
Buna seara ! Am achiziționat un vw e-up Sh ( an Fab 2018)Acum fac 15000 km , aveți idee unde pot face reviziile ? Zona București Ilfov

#212
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
LOL

Ce revizii?

Gen o placuta si lichid de frana?

Oriunde.

#213
eelyot

eelyot

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 126
  • Înscris: 19.04.2016
Scuze , mașina e full electric

#214
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,336
  • Înscris: 29.05.2004
Salut
M-am gandit sa descriu aici experienta mea cu "revigorarea" unei masini electrice, poate ajuta pe careva.

E vorba de Think Piv4, o pusesem la vanzare dar nu m-a intrebat nimeni de sanatate asa ca nu mai incerc sa o vand, la noi se cauta doar bemveurile Posted Image

Ea are 21 ani si vazand cum e construita si cum a trecut proba timpului am zis ca merita o restaurare.
Ca si caroserie in partea de sus e doar aluminiu si plastic iar jos nu are pic de rugina, calea de rulare este de la Peugeot 106 / Citroen Saxo.
Alt avantaj este ca exista foarte putina interconectare electronica intre modulele ei, asta face modificarile mult mai usoare comparativ cu noile masini.
Asa ca am trecut la treaba, prima oara am schimbat bateria de 12v plumb-acid cu una facuta din celule LFP ce zaceau uitate prin garaj.
Apoi am scos toti acumulatorii NiCd (19 bucati) si tot circuitul de umplere cu apa distilata si racire cu antigel folosit de acestia.
Pentru a mentine costurile cat mai mici am decis sa incerc pastrarea incarcatorului original si a sistemului de management al bateriilor NiCd dar aici am cateva probleme de rezolvat:
-Incarcarea se opreste pe la 161v
-masina nu porneste daca tensiunea acumulatorului HV este mai mare de 151v
-Din cand in cand (cam la 4000km) masina afiseaza un mesaj de umplere a acumulatorilor cu apa distilata si acest mesaj trebuie sters conectand un device pe portul serial al sistemului de monitorizare a bateriei (sa-i spunem "BMS original")

Facand calculele am decis sa fac o proba cu un acumulator Li-ion NMC 36s incarcat la 4v/celula adica 144v - testul a decurs foarte bine, mai ales ca masina a fost mai usoara cu vreo 220kg Posted Image
Avand in vedere cele de mai sus si faptul ca tensiunea acumulatorului HV va fi intre 108v si 144v voi atasa si o priza pentru incarcare DC direct din panouri fotovoltaice.

Ce urmeaza acum este sa introduc in cutia originala a bateriei noul acumulator litiu format in configuratie 36s3p (probabil 36s4p pe viitor daca totul merge ok)

Caut sa fac un mic montaj care sa monitorizeze tensiunea HV in timpul incarcarii si sa deconecteze masina de la incarcat cand tensiunea HV atinge 144...150v.
Mai trebuie pus un bms activ pentru cele 36 celule litiu dar este nu e complicat, doar cere timp, deocamdata pentru teste raman asa deoarece celulele sunt de calitate si deja echilibrate.


P.S. de mentionat ca sistemul de baterii originale si incarcator este foarte similar cu cele de pe masinile frantuzesti cu NiCd (renault kango, peugeot 106 etc)

Attached Files



#215
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,336
  • Înscris: 29.05.2004
Salut, azi am mai facut ceva teste cu masinuta

Ca sa mentin pe linie dreapta aceeasi viteza am obtinut asa :
pt 50km/h    consum 50A/125v   pt 60km/h  consum 65A/120v
Deci 6,25kw pt 50km/h  si  7,8kw pt 60km/h
doar eu in masina si cu baterie de doar 45kg  (deci greutatea totala a "ansamblului" :) a fost aprox 1 tona)

La accelerari serioase sare direct la maximul limitat de controler din software : 180A
La franari serioase cu regenerare am vazut si peste 100A bagati inapoi in baterie

#216
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,951
  • Înscris: 11.07.2016

 pexic, on 07 octombrie 2019 - 15:17, said:

Repet pt cei mai intarziati functionali: nu am aprofundat deoarece sub capota subt inghesuite 2 sisteme, o idiotenie deoarece :
-fiabilitatea scade vertiginos: sunt de 2 ori mai multe componente care se pot, si se vor strica.
-singurul scop este de a ajuta producatorii sa testeze sistemele electrice si sa faca tranzitia la full electric mai putin costisitoare pt acestia, nu pe banii mei-multumesc. sunt destui bizoni care au cotizat si vor cotiza la asta Posted Image

pe scurt:
- pt distante lungi, transport marfa voluminoasa/grea => exista diesel
-pt naveta acum exista full electric

revenind on topic:
azi a sosit cea de a 2-a masina electrica, tot defecta, tot din Viena.
ce am constatat pana acun:
defect pe partea de incarcare, nici macar nu simte conectarea retelei.
diagnoza mi-a dat o veste buna referitoare la baterie: toti cei 396 elementi au intre 3.2227V si 3.2471V
Urmeaza
-demontarea si verificarea PCU (chargerul este integrat in acest modul), trebuie golit intai circutul de racire.
-demontarea bateriei si incarcarea acesteia.

Eu am un Prius 2 fabricat in 2006.
Eu o am de vreo 4 ani si am facut peste 50 000 km in 4 ani.
E foarte fiabila, si doar cine nu a avut o Toyota hybrid, poate sa spuna ca e nefiabila.
In plus a mea este si pe gpl, deci e "foarte" hybrid....

Edited by Malus_Dacus, 17 November 2020 - 10:34.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate