Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

autoturism electric home made

- - - - -
  • Please log in to reply
217 replies to this topic

#1
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012
ok! ... de acord ! ... este greu! .. din pricina bateriilor in primul rand !
dar unii chiar au reusit sa faca o "jucarie" d-asta ! ... ce ar trebui ? ...
mai nimic de pe alta lume: un autoturism usor , un motor de de curent contimuu
baterii si "controler" ! ... nu trebuie sa-i copiem pe cei care fac asta ptr publicitate !
sau ptr ca "ii enerveaza banii care ii au" ! ... ceva simplu si fiabil ! ... eu cred ca romanii
sunt printre cei mai inventivi "cetateni" din aceasta lume: vezi celebrii hackeri, impozitele din Romania, etc !
haideti sa incercam sa vorbim despre asta !
PS: mie personal imi place "duba" acestuia !
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/V3orXopgLNs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by 9victor, 18 July 2014 - 22:23.


#2
lestef

lestef

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,089
  • Înscris: 12.02.2014
Eu am pus ochii pe scuterele electrice chinezesti cu specificatii chiar decente si un pret rezonabil. Ma bate gandul sa iau unul si sa-l incarc din panouri.
Renaul a scos Twizy: 7000 Euro si cate 30 Euro chiria acumulatorilor pe luna. Daca pui pe hartie banii si timpul consumat cred ca esti cam tot pe aici.
Daca aveam mai mult timp liber si ceva banuti in plus incercam sa modific un ATV sau Quad si sa-l fac electric. Poate ceva de genul asta sa iasa Posted Image : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/lxGCGZLqfEs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Sau asa ceva: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Xv3hgFTFe1o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by lestef, 18 July 2014 - 22:37.


#3
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
greu sa faci economie cu masina de o tona din baterii... 90% masa masinii, 10% masa utila (soferul)

cu o "masinuta" (scuter, veloped carosat, bicicleta) sub 100kg, mai merge. "Sarcina utila" e de 5 ori mai mare.

vorbim de deplasari prin oras pana in  50-60 km/zi.

#4
BlueSoon

BlueSoon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,526
  • Înscris: 10.06.2006
In romania nu sa construiesti un automobil electric e problema ci omologarea lui... Te plimba astia de iti pierzi capu pana reusesti sa pui masina in perfecta legalitate..mai ales daca esti din provincie, o plimbi pe platforma de iti vine acru.
Daca stie cineva ce formalitati trebuie facute sau cum e mai usor sa o scoti la capat cu o masina convertita la electric sa ne spuna. As face si eu una pt ca am resurse si am know how cat de cat...dar mi-e teama ca o sa o tin in garaj ca piesa de expozitie

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/IElqf-FCMs8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] asta chiar m-a facut sa-mi doresc sa construiesc una...chiar daca nu va avea nici 10% din performantele unui SLS Electric

Edited by BlueSoon, 18 July 2014 - 23:32.


#5
nelutzu57

nelutzu57

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 591
  • Înscris: 03.12.2006
Luaţi ceva informaţii de aici....http://www.masinaelectrica.org/
Pe mine m-au ajutat.

#6
XON-XOFF

XON-XOFF

    Big Fat Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 27.05.2006
Nimic nou sub soare. Densitatea de energie se defineşte: cîtă energie scoţi dintr-o masă dată (să zicem un Kg) din, respectiv, benzină sau motorină sau baterie Li-Ion sau Ni-Cd sau plumb sau ce o fi.
La nivelul anului 2014 densitatea de energie a combustibililor fosili (benzină etc) este în continuare MULT mai mare decît a celor mai avansate baterii.

Concluziile sînt evidente: pînă cînd acest lucru nu se va schimba, maşinile electrice NU vor ajunge să domine piaţa.

#7
ady_77

ady_77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,126
  • Înscris: 05.02.2009

 BlueSoon, on 18 iulie 2014 - 23:24, said:

In romania nu sa construiesti un automobil electric e problema ci omologarea lui... Te plimba astia de iti pierzi capu pana reusesti sa pui masina in perfecta legalitate..mai ales daca esti din provincie, o plimbi pe platforma de iti vine acru.
Daca stie cineva ce formalitati trebuie facute sau cum e mai usor sa o scoti la capat cu o masina convertita la electric sa ne spuna. As face si eu una pt ca am resurse si am know how cat de cat...dar mi-e teama ca o sa o tin in garaj ca piesa de expozitie

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/IElqf-FCMs8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] asta chiar m-a facut sa-mi doresc sa construiesc una...chiar daca nu va avea nici 10% din performantele unui SLS Electric

Dar nu trebuie sa o omologhezi in Romania,poti sa o omologhezi in alta tara UE si automat e omologata in Romania. Eu am adus o masina din afara UE si in Romania ma omorau aia la bani si hartii,taxe ....am dus masina in Irlanda si in 5 zile aveam numere de ....UE.

#8
warlock_

warlock_

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 182
  • Înscris: 30.04.2014
sunt deja modele de masini electrice ce se comercializeaza in intreaga lume

de ce sa incerci sa-ti construiesti tu o bomba de masina fara randament, neomologata, probabil extrem de scumpa (e vb totusi de un prototip) cand de fapt putem sa o cumparam gata facuta din afara tari sau chiar de la noi din tara

Dacia a incercat implementarea Loganu-lui electric dar care probabil datorita intereselor firmelor ce se ocupa cu vanzarea petrolului toata treaba a fost oprita

http://www.promotor....eni...-10719884


Indienii deja il produc sub numele de Verito ......


O masina performanta electrica de la Chevrolet (SH) poate fi cumparata undeva la cca. 15.000E-20.000E

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bIyvwv8dyew?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by warlock_, 19 July 2014 - 05:04.


#9
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Sunt romani care au facut asa ceva dar pur si simlu nu merita. Se gasesc kituri cu baterii si automatizari pe net de la 4.000 de euro in sus, apoi mai bagi inca pe atat in omologari. Apoi stai si te cam uiti la ea ca practic n-ai ce face cu coaja (autonomie ciuciu, o poti folosi numai cand nu e foarte cald sau foarte frig, etc.).

#10
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Mai erau ceva discutii pe aria auto.

Parerea mea, cea mai buna varianta e o masina mai mica, 4WD la care se anuleaza cardanul si se leaga motorul electric la diferentialul spate printr-un cuplaj pneumatic de planetara la butuc ca la offroadere.
Nu trebuie omologata.
Nu ai probleme cu autonomia.
Poti subdimensiona mult bateriile si motorul pt a se preta fix drumurilor uzuale pe care le faci. Deci costuri mici si greutate suportabila de masina (frane, suspensie).
Cu motorul pornit ai caldura iarna si AC vara, servo directie si frana, ABS, airbaguri daca are masina in cond in care iti va consuma 1l de benzina in vreo 3 ore la ralanti.


Va rezulta o masina functionala pe care chiar o poti folosi si cu care vei putea pleca de acasa si cu bateriile incarcate incomplet, putand ajunge oriunde.

#11
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Bateriile sunt inca o problema mare. Ca hobby e ok, altfel e nerentabil.

#12
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

 undercoverbrother, on 19 iulie 2014 - 07:14, said:

Mai erau ceva discutii pe aria auto.

Parerea mea, cea mai buna varianta e o masina mai mica, 4WD la care se anuleaza cardanul si se leaga motorul electric la diferentialul spate printr-un cuplaj pneumatic de planetara la butuc ca la offroadere.
Nu trebuie omologata.
Nu ai probleme cu autonomia.
Poti subdimensiona mult bateriile si motorul pt a se preta fix drumurilor uzuale pe care le faci. Deci costuri mici si greutate suportabila de masina (frane, suspensie).
Cu motorul pornit ai caldura iarna si AC vara, servo directie si frana, ABS, airbaguri daca are masina in cond in care iti va consuma 1l de benzina in vreo 3 ore la ralanti.
Va rezulta o masina functionala pe care chiar o poti folosi si cu care vei putea pleca de acasa si cu bateriile incarcate incomplet, putand ajunge oriunde.
acu vreo15 ani am avut un Subaru 4x4 ! ... f robust acest van! ... cred ca s-ar preta ptr hibrid, in varianta propusa de tine !... cu motorul electric in fata !
ptr ca are motorul in spate !
[ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1c/Taiwan_Subaru_Domingo_1000cc_van_left-front.jpg/800px-Taiwan_Subaru_Domingo_1000cc_van_left-front.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

 Friskey, on 19 iulie 2014 - 06:26, said:

Sunt romani care au facut asa ceva dar pur si simlu nu merita. Se gasesc kituri cu baterii si automatizari pe net de la 4.000 de euro in sus, apoi mai bagi inca pe atat in omologari. Apoi stai si te cam uiti la ea ca practic n-ai ce face cu coaja (autonomie ciuciu, o poti folosi numai cand nu e foarte cald sau foarte frig, etc.).
uite cateva exemple ale faptului ca "pur si simplu nu merita" !
BMW i3 - 35500 EUR
[ http://forococheselectricos.com/wp-content/uploads/2013/11/bmw-i3-01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mercedes classe B ED - 39999 EUR
[ http://forococheselectricos.com/wp-content/uploads/2013/10/mercedes-clase-b-electrico.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by 9victor, 19 July 2014 - 07:46.


#13
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

 blimpyway, on 18 iulie 2014 - 23:15, said:

greu sa faci economie cu masina de o tona din baterii... 90% masa masinii, 10% masa utila (soferul)

cu o "masinuta" (scuter, veloped carosat, bicicleta) sub 100kg, mai merge. "Sarcina utila" e de 5 ori mai mare.

vorbim de deplasari prin oras pana in  50-60 km/zi.
presupunand ca "dezbracam" acest autoturism, "punem" 2 motoare de cate 2 KW, la puntea spate, in locul motorului "adaptam" o autonomie de 60-80 km, care insemna 2,4 kW ! ... la 60 V, ar fi 10 baterii d-astea, 300 kg ! (mai putin decat motorul diesel de 1,5 l + cutia de viteze, planetare, radiatoare, lichid de racire si ce-o mai fi ) ... adica 13,5 KWh ! ...descarcare C/5, ca sa avem vreo 1500-2000 cicluri !
[ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/33/Peugeot_106_open_phase2.jpg/1024px-Peugeot_106_open_phase2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by 9victor, 19 July 2014 - 08:18.


#14
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Treci peste faza cu ralantiul si 1l in 3h. Ma gandeam la una si am scris alta.

Daca vrei full electric, n-ar fi rau sa pastrezi cutia de viteze.

#15
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

 undercoverbrother, on 19 iulie 2014 - 08:21, said:

Treci peste faza cu ralantiul si 1l in 3h. Ma gandeam la una si am scris alta.
consumul este legat de sarcina ! ... motoarele moderne consuma in ralati, in gol, intre 0,3 - 0,7 l/h !

#16
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Eu știu că băieții americani au transformat un Prius 2 hybrid într-o veritabilă mașină electrică prin adăugarea de acumulatori de Li pentru o autonomie de 100 km !.Un Prius 2 fabricat până în 2009 costă în Germania între 5-6 mii de euro și nu plătești nici un șfanț la înscrierea în țară,pentru că la hibride nu se plătesc taxe conform legislației noastre.Motorul electric de pe Prius dacă îmi aduc bine aminte din memorie este unul trifazic cu magneți de neodymium de 57 KW,alimentat fiind de la un invertor trifazic care transformă tensiunea de cca.200V dc din acumulatorii NiMh în 500V~ trifazic,numai aceste două repere motorul electric+ invertorul ar costa peste 8000€ comandate separat,deci acest automobil Toyota Prius 2 se pretează pentru al transforma într-unul full electric !!!.Ideea mea la care încă nu am renunțat,dar din păcate stau foarte prost cu finanțele era să-mi cumpăr un pick-up cu 5 locuri și benă Toyota Hilux pe care-l găsisem la 5000 de euro de prin 2005,să-i dau motorul diesel de 2500cmc jos și să montez motorul de pe Toyota Prius 2 împreună cu toate sistemele,binențeles trebuia să mai fac o investiție să cumpăr și hibrida.astfel aș fi ajuns la o cheltuială de vreo 12 mii de € pe ambele mașini.Avantajul unei astfel de soluții ar fi fost spațiul mai mult decât suficient pentru montarea acumulatorilor suplimentari,apoi nu în ultimul rând faptul că întotdeauna am fost atras de pickup-uri pentru avantajele tracțiunii integrale și posibilitatea de a folosi această mașină pentru uz profesional dar și personal.Posted Image

#17
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013

 9victor, on 19 iulie 2014 - 07:51, said:

uite cateva exemple ale faptului ca "pur si simplu nu merita" !
ok, baga tu mii de euro numai in kituri si omologari, fara masina si apoi sa spui daca merita.

#18
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Daca nu ai vreo idee verificata si experimentata de tine, iti pierzi vremea incercand sa reinventezi roata.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate