Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!
 La multi ani @Nenea Zap!

La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...
 Depanero nu vrea sa imi dea Negat...

Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...
 Cat de riscant e sa rezerv un hot...

Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...
 

Transportul feroviar in Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
570 replies to this topic

#397
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,882
  • Înscris: 14.10.2008
E o buna ocazie sa te lasi. Posted Image

Oricum, prea mult timp pierdut pe tren. Ai zice sa-l petreci stand pe net, pe vremea mea nu aveam net mobil si ascultam Kiss FM, dar ce faci ca in sagetile albastre Desiro e 1 singura priza?

View Postpufonel, on 25 iulie 2017 - 00:35, said:

Vagoane bar/bistro mai exista. Am prins eu loc intr-unul anul trecut la trenul de dupa amiaza Bucuresti-Cluj (nu mai stiu numarul). Nu stiu care erau preturile, imi luasem de acasa un sandvis si din gara de la ploiesti ceva berula si am rezistat eroic pana la Cluj, chiar daca a intarziat mai bine de o ora Posted Image
Cum nu sunt fumator dar sunt mancacios, tocmai pentru ca dureaza mult, ar trebui vagon restaurant pe mai multe rute. Ce ziceti de un vagon shaormerie? Posted Image Posted Image

In primul rand apa sa asigure, rece si multa. Posted Image

#398
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View PostNeaceasca85, on 26 iulie 2017 - 01:01, said:

1. E o buna ocazie sa te lasi. Posted Image

2. Oricum, prea mult timp pierdut pe tren. Ai zice sa-l petreci stand pe net, pe vremea mea nu aveam net mobil si ascultam Kiss FM, dar ce faci ca in sagetile albastre Desiro e 1 singura priza?
1. De mers cu trenul, desigur.   Posted Image
M-am lasat de vreo 20 de ani de orice transport public in comun.

2. Ma tine tableta vreo 10 ore pe 4G, 12 - 13 ore pe Wi-Fi (prefer totusi sa-mi folosesc 4G-ul in loc de retele publice, ca de-asta-l si platesc si-am luat si tableta care sa aiba), dar mai bine ma urc in masina si sofez vreo 6 ore sau cat e nevoie.  E mult mai comod si mai rapid, si-mi face mult mai multa placere.

Edited by Barboso, 26 July 2017 - 01:13.


#399
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,882
  • Înscris: 14.10.2008
Si la mine singurul mijloc de transport in comun a ramas avionul, dar ala se misca rapid, nu gluma. Avion privat au doar cei mai bogati dintre bogati. Insa mai mult decat sa ajung de la OTP la AYT imi ia sa ajung cu masina la OTP. Preturile nesimtite la parcarea din incinta aeroportului ma fac sa parchez la moartea cu carti si sa ma aduca altul de acolo la aeroport. Posted Image

Da, daca Wi-Fi-ul e tot dintr-o retea mobila, de ce sa nu o folosesc pe a mea? Nu-i bai, 50 GB am lunar dar nu si tableta ci telefon si laptop.

Fratele zice ca decat sa se cazeze la preturile nesimtite ale hotelierilor romani de pe litoral, mai bine sta la cort. A si stat 4 zile acum, in august merge la greci cu masina. Insa se gandeste ca la anul sa mearga doar 7 zile cu cortul. La mine cortul exclus total, mult mai bine la All Inclusive-ul turcesc. Posted Image

Normal ca mai bine masina decat trenul la noi in tara, dar sa se faca si niste autostrazi, zona mea e cea mai oropsita, daca nu, dintre cele mai.

#400
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,622
  • Înscris: 13.06.2004
În gări se mai fumează în vestibul vagoanelor (la compartimentate mai fac unele persoane pe locomotiva cu aburi când stau pe coridor), dar la etajate singura soluţie e buda.
Eu am fumat în tren în perioada în care se fuma. Mai fumam când s-a interzis, dar nu ştiu dacă am înălcat interdicţia.
S-ar putea face spaţii special destinate fumătorilor... dar la cum arată C.F.R.-ul....

#401
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,882
  • Înscris: 14.10.2008
CFR-ul ori se privatizeaza, ori faliment, mai degraba a doua. Nici nu ai ce vinde din el.

#402
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,622
  • Înscris: 13.06.2004
Mno, totuşi cerere pentru transportul feroviar ar mai exista, aşa că nu cred că e adevărată afirmaţia ta.

#403
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,889
  • Înscris: 28.11.2006

View PostNeaceasca85, on 26 iulie 2017 - 01:19, said:

Si la mine singurul mijloc de transport in comun a ramas avionul, dar ala se misca rapid, nu gluma. Avion privat au doar cei mai bogati dintre bogati. Insa mai mult decat sa ajung de la OTP la AYT imi ia sa ajung cu masina la OTP. Preturile nesimtite la parcarea din incinta aeroportului ma fac sa parchez la moartea cu carti si sa ma aduca altul de acolo la aeroport. Posted Image
Vezi daca nu cumva gasesti curse din Craiova.

Si ce preturi nesimtite la parcarri? Cand am fost eu anul trecut era 6 lei ora, nu mi se pareatat de mult tinand cont ca o apa minerala la bordul avionului e 2 euro :P

On: pentru bucuresteni a ajuns mai ieftin avionul decat trenul daca vor sa meatga la Cluj sau Timisoara. Nu mai zic de rapiditate. Cred ca mai merg cu trenul doar cei care au reduceri/gratuitati sau bagaje voluminoase. Din pacate nu cred sa mai apuc vremea cand se vior face 4-5m ore de la Bucale la Cluj cu trebnul...

#404
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,882
  • Înscris: 14.10.2008
Canci system curse din Craiova, aia e beleaua, nu au fost niciodata, ar simplifica mult lucrurile, asa ma baga GPS-ul pe centura aia criminala plina de lucrari, apoi DN 1 spre Saftica, la intoarcere trebuie mai intai sa o iau spre Balotesti, sa gasesc o gaura intre sensurile de mers ca sa intorc ca au panouri despartitoare. Posted Image

6 lei ora dar 7 zile cat crezi ca este? E mult mai ieftin la Saftica.

Edited by Neaceasca85, 28 July 2017 - 01:21.


#405
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
140 am platit pt o saptamana, parcarea pe termen lung din aeroport.

#406
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,882
  • Înscris: 14.10.2008
La Saftica e un 70-80 lei.

Faza e ca si in 2016 si acum plecarea si revenirea mea pica in weekend, daca erau L-V ma ducea/aducea fratele, conexa cu alte treburi prin Bucuresti.

Edited by Neaceasca85, 28 July 2017 - 01:48.


#407
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Si pt 60 lei la o vacanta de, probabil, peste 1.000 €, te scarpini la urechea stanga cu piciorul drept...
Ma rog, problema ta.

Edited by Barboso, 28 July 2017 - 02:12.


#408
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,622
  • Înscris: 13.06.2004
Nu există curse aeriene Craiova - Bucureşti?   :w00t:
Cu avionul ... depinde dacă prinzi curse ieftine. Nu ştiu din păcate care e tariful Bucureşti Nord - Timişoara Nord (nu apare pe site-ul C.F.R., deşi pana mea, nu durează o săptămână să faci un tabel cu tarifele nereduse).
Astea sunt valorile tarifelor pentru suplimentele de vagon cuşetă sau de dormit: https://www.cfrcalat..._01.01.2017.pdf
Doar 34 Lei în plus la cuşetă clasa a II-a... am să întreb dacă chiar alea sunt tarifele. Dacă e doar 34 Lei suplimentul la cuşetă clasa a II-a, nu e de mirare că au aşa de mulţi călători vagoanele alea. Dar şi la dormitor, unde e mai scump (pe parcurs intern nu se mai vând bilete la clasa a II-a - adică 3 paturi în cabina unui vag. de dormit) de câţiva ani.  Deci numai clasa 1 (2 paturi în cabină) sau single. Uneori sunt doar 2-4 compartimente ocupate (din 11, al 12-lea fiind pt. însoţitorul de vagon), alteori sunt ocupate 7-8, dar ai cazuri în care sunt toate ocupate! Ieri seară la trenul Mangalia - Constanţa - Bucureşţi Nord - Roşiori Nord - Craiova - Petroşani - Deva - Arad nu mai erau locuri la vagoanele de dormit!!! Studenţii de la zi fără taxă (ăia care plătesc taxe de ce nu au şi măcar câteva călătorii reduse) merg gratis la clasa a II-a (în rest plătesc supliment la preţ întreg), deci la vagoanele de clasă e normal să fie mai plin, dar la dormitoare, unde nu se prea duc cum de e? Şi venise cu 2 vagoane de dormit, iar în Bucureşti fusese ataşat un al 3-lea. Mai rău, e foame de vagoane cuşetă şi de dormit, dar canci bani.

Că tot am pus * mai sus, unele dintre vechile vagoane de dormit, aduse pe vremea comunismului (1966-1984, deci unele fiind mai noi decât astea) permiteau lejer 3 locuri în compartiment, dar au fost scoase din circulaţie când le-au adus pe cele din link, produse în cealaltă Germanie (adică aia Vest). Iarna aveau încălzire pe cărbuni (precum la alea ex-Sovietice, tot în fosta Germanie de Est produse), dar vara nu aveai nevoie de aşa ceva, deci câteva puteau să menţină în circulaţie. Mai ales că fiind produse în număr mai mare (doar exportau) găseşti mai uşor piese de schimb pentru ele, cele Vestice fiind produse numai pentru R.D.G. Nu erau la fel de arătoase, dar nici urâte nu erau (m-am suit într-unul cumva, nu spun unde am făcut-o). Bine, şi cele din link permit clasa a 2-a, dar patul de sus e cam în tavan. De ce dacă permiteau clasa a 2-a a fost desfiinţată pe parcurs intern... nu ştiu. Mi s-a spus că unele aveau doar 2 paturi/compartiment şi din această cauză s-ar fi creat confunzii ("păi cum adică azi nu se pot vinde bilete de clasa a 2-a la vagonul de dormit?") sau că nu ar fi fost la fel de confortabil (mno, totuşi la cuşetă e şi mai înghesuit). Ehe, ieri am mai descoperit un lucru la dormitoarele 71-31: de ce au pentru patul de la mijloc 2 "cleme" rabatabile în pertele dinspre coridor: aia de mai sus e folosită când sunt coborâte 2 paturi, aia de mai sus când sunt coborâte toate 3... şi poza mi-a confirmat bănuiala.

Ptiu, se vede că cei care au modernizat vagoanele nu merg cu ele. La cuşetele modernizate albul ăla din interiorul compartimentelor e sinistru rău de tot. Cele de la trenul "Astra" sunt spartane, dar măcar au o culoare mai închisă.

#409
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,882
  • Înscris: 14.10.2008
Craiova-Antalya nu exista, desi s-a vorbit candva.

#410
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,889
  • Înscris: 28.11.2006
Exista la Tel Aviv, daca vrei sa mergi prin Tara sfanta :P

PS Eu credeam ca te duce/aduce cineva la aeroport, de asta am zis ca nu e scumpa parcarea. Eu stau mai aproape de OTP (vreo 70 km) si am pe cine ruiga sa ma transporte, asa ca n-am nevoie sa las masina la aeroport.

@djl, poti sa cauti aici trenul si sa dai click pe "pret". Ai toate optiunile pentru acel tren, inclusiv la vagon de dormit.  Pe Buc-Timisoara, la clasa a 2-a e 100.9 leik, iar la vagon de dormut cu 2 paturi 227. Mi se pare al naibii de scump, cata vreme poti sa gasesti un bilet de avion sub 100 de lei.

#411
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,882
  • Înscris: 14.10.2008
In Tara Sfanta au fost in noiembrie mama si cumnata, dar tot de pe OTP or decolat. Pelerinajele se fac toamna pe racoare pentru ca presupun mult aer liber sau locatii care se incing.

#412
draku

draku

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,259
  • Înscris: 22.11.2003

View Postdjl, on 28 iulie 2017 - 12:42, said:

......
Astea sunt valorile tarifelor pentru suplimentele de vagon cuşetă sau de dormit: https://www.cfrcalat..._01.01.2017.pdf
....
Că tot am pus * mai sus, unele dintre vechile vagoane de dormit, aduse pe vremea comunismului (1966-1984, deci unele fiind mai noi decât astea) permiteau lejer 3 locuri în compartiment, dar au fost scoase din circulaţie când le-au adus pe cele din link, produse în cealaltă Germanie (adică aia Vest). Iarna aveau încălzire pe cărbuni (precum la alea ex-Sovietice, tot în fosta Germanie de Est produse), dar vara nu aveai nevoie de aşa ceva, deci câteva puteau să menţină în circulaţie. Mai ales că fiind produse în număr mai mare (doar exportau) găseşti mai uşor piese de schimb pentru ele, cele Vestice fiind produse numai pentru R.D.G. Nu erau la fel de arătoase, dar nici urâte nu erau (m-am suit într-unul cumva, nu spun unde am făcut-o). Bine, şi cele din link permit clasa a 2-a, dar patul de sus e cam în tavan. De ce dacă permiteau clasa a 2-a a fost desfiinţată pe parcurs intern... nu ştiu. Mi s-a spus că unele aveau doar 2 paturi/compartiment şi din această cauză s-ar fi creat confunzii ("păi cum adică azi nu se pot vinde bilete de clasa a 2-a la vagonul de dormit?") sau că nu ar fi fost la fel de confortabil (mno, totuşi la cuşetă e şi mai înghesuit). Ehe, ieri am mai descoperit un lucru la dormitoarele 71-31: de ce au pentru patul de la mijloc 2 "cleme" rabatabile în pertele dinspre coridor: aia de mai sus e folosită când sunt coborâte 2 paturi, aia de mai sus când sunt coborâte toate 3... şi poza mi-a confirmat bănuiala.

Ptiu, se vede că cei care au modernizat vagoanele nu merg cu ele. La cuşetele modernizate albul ăla din interiorul compartimentelor e sinistru rău de tot. Cele de la trenul "Astra" sunt spartane, dar măcar au o culoare mai închisă.

he he, pot sa va povestesc experienta mea recenta cu cfr-ul....

prima data (va fi si ultima), am mers acum vreo luna pe ruta bucuresti-timisoara la vagonul de dormit, fix cu vagoanele acelea din pozele puse pe celalalt topic.
nu le cunosteam istoria, dar am estimat ca au 35-40 de ani vechime, dupa finisajele interioare....
interiorul cusetei era relativ functional, dar extrem de uzat...
costul a fost 234 lei/persoana, pret redus cu 5% (parca) pentru ca biletele au fost achizitionate online (da, de necrezut, dar functioneaza serviciul asta, printezi rezervarea si mergi cu ea direct la tren)
trenul a plecat din gara de nord la ora 21.25 si trebuia sa ajunga a doua zi la 6.40 la timisoara nord
ghiciti la ce ora a ajuns de fapt ?..... da, la ora 10..  (la ora 6.30 era cam pe la caransebes.....)

in pretul biletelor au intrat: asternuturile (curate), cate o apa plata la 0,5 litri si o minitrusa de igiena personala de unica folosinta (prosop, pasta si periuta de dinti) pentru fiecare persoana

experienta a fost insa ....priceless:
dupa ce vagonul respectiv statuse garat prin triaj (probabil) toata ziua sub soarele arzator, la ora 21 cand ajuns la peron era practic un cuptor pe roti, fara ventilatie (probabl asta a fost vreun bonus al cfr-ului: sauna gratis....)
ferestrele de pe culoar erau fixe, cele din cusete se deschideau 20 cm...
ventilatie nu exista, de climatizare nu mai vorbim....
cuseta rezervata era la capatul vagonului, langa cea a insotitorului (desi in aplicatia de bilete online iti arata locurile libere din vagon, nu poti rezerva un anume loc, primesti unul rezervat automat, aleator. nu se poate schimba usor nici la agentie, procedura fiind greoaie si "riscanta", pentru ca trebuie renuntat la respectivele rezervari si facute altele, pe loc, iar daca sunt putine locuri ramase, risti sa ramai fara loc daca se rezerva intre timp online sau din alta parte...cel putin asa mi s-a explicat.... )
una peste alta, am mers toata noaptea cu geamul deschis, pentru un pic de ventilatie, dar de dormit nu prea s-a putut din cauza zgomotului...(cred ca si vagonul avea ceva probleme, ca la franare facea un zgomot destul de puternic)
abia dupa ora 6 s-a mai racorit si am putut inchide geamul si am putut atipi....

ca experienta a fost interesant, dar nu as mai repeta-o in conditiile astea....

#413
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,622
  • Înscris: 13.06.2004
Sunt mai vechi de 35-40 de ani. 35-40 de ani aveau unele de producţie ex-R.D.G. Astea de producţie ex-R.F.G. ("Orenstein & Koppel") au 44-51 de ani!, adică sunt produse în 1966-1973 (în 1966 am adus primele dormitoare Y din R.D.G.). Alea mai vechile au frână cu saboţi, alea mai noi au frână cu disc.

Ventilaţie au. Pe undeva sub vagon e o unitate cu 3 ventilatoare. Numai că rar am văzut să fie pornită ventilaţia. Normal ar trebui să-i dea drumul încă din triaj. Pe vremea lui Ceauşescu făcuseră la Revizia Griviţa alimentare cu energie electrică pentru preîncălzirea vagoanelor (exista una şi cu abur, pentru vagoanele care erau încălzite cu aşa ceva, fie din cauză că permiteau numai încălzire cu aburi, fie locomotiva nu oferea încălzire electrică şi aveai nevoie de vagon WIT pt. încălzire), aşa că stau şi mă întreb, de ce nu preventilează vagoanele? Sau măcar în triaj să le lase cu geamurile deschise, că nu umblă oricine pe acolo ca să zici că aruncă cu mizerie în interior. Probabil că Vest-Germanii au considerat că dacă e ventilaţie, nu prea ai nevoie de geamuri care să se deschidă (posibil ca pe acolo să nu fi fost nici aşa de cald). Ah, şi unele geamuri se deschid greu. Ar fi trebuit gresat ansamblul mecanic, dar...
Mie îmi plac vagoanele, dar e nasol că nici măcar un geam de pe hol nu se poate coborî ca să mai intre aer. La modernizare ar fi putut pune unul care să se rabateze (greu de pus geam ghilotină pe acolo). Alea ex-R.D.G. aveau geamuri ghilotină!
Nu am reuşit să aflu cu siguranţă dacă au avut sau nu au avut pe vremuri aer condiţionat, căci unii zic că au avut, dar nu mai sunt piese de schimb, alţii zic au avut doar ventilaţie, altcineva a zis că doar unul a avut aer condiţionat.

Bine de ştiut aia cu rezervarea unui loc anume. Mai ales că mie nu îmi place să merg cu spatele.
Cum s-a comportat însoţitorul de vagon? Au fost mulţi călători?
În capătul opus celui cu fotoliul de pe coridor, la baie există şi cabină de duş!

Edited by djl, 29 July 2017 - 12:28.


#414
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Mda... ultima data am facut cu masina 6:10 h pana la Timisoara, iarna, mers mai cu grija sa nu dau de ceva polei.  Si 6:30 h la intoarcere, c-am prins o ceata urata pe A1, vreo 50 km.
Iar benzina a costat vreo 600 lei, dus-intors, cu tot cu ce m-am mai invartit pe-acolo (inclusiv putin prin CS), in conditiile in care nici masina mea nu-i cea mai economica, nici eu nu-mi bat capul sa conduc astfel.

Si-am avut libertate de miscare pe-acolo, inclusiv la schimbarea hotelului ("distractie" cu bagajele), cand am constatat ca se pregatesc de-un botez intr-una dintre seri, ca n-aveam nici un chef de scandalul lor.

Deci nici un motiv sa merg cu trenul...

Geamurile cusetelor cred ca se deschid doar atat ca "sistem antifurt" al bagajelor, prin gari.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate