Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Transportul feroviar in Romania
Last Updated: Sep 18 2023 14:02, Started by
RpgBoy
, Jun 25 2014 14:12
·
6
#433
Posted 31 July 2017 - 12:59
#434
Posted 31 July 2017 - 20:45
djl, on 31 iulie 2017 - 00:17, said:
@ draku : mai exact ce condiţii ai fi vrut. conditii decente, nu altceva dar mi-am luat gandul.... PS de curiozitate am ridicat un pic patul de jos, sa vad daca e loc de bagaje sau altceva acolo erau 3 spatare de scaun rabatate/culcate probabil, intr-un mod normal de folosire (pentru calatorii mai lungi), peste zi, patul de jos se ridica la perete, se ridicau si cele 3 spatare si cuseta/rezerva devenea un compartiment normal, cu 3 locuri pe scaun/fotoliu insa dupa praful depus acolo, cred ca nu fusesera folosite vreodata asa, cel putin de la importul in Romania.... |
#435
Posted 31 July 2017 - 21:57
Eu credeam că spătarul devine patul de jos. Sau aşa era?
Da, probabil că nu au folosit niciodată acea canapea cu 3 locuri. Au considerat că dacă e tren de noapte... deşi dacă pleci la 18-20 parcă totuşi ar prinde bine o canapea. Karhu, on 31 iulie 2017 - 12:59, said:
Ba da, multe: vinul, berea, vodca, tzuica, rachiul, spirtul medicinal fltrat prin paine etc etc 20597048_1997797643840031_9155787420767813248_n.jpg 100.39K 9 downloads Edited by djl, 31 July 2017 - 21:58. |
#436
Posted 31 July 2017 - 22:10
#437
Posted 01 August 2017 - 19:58
usa se incuie pe interior, are 2 sisteme de inchidere
dar na....incuietorile sunt facute pentru oamenii cinstiti.... |
#438
Posted 01 August 2017 - 20:03
Quote usa se incuie pe interior, are 2 sisteme de inchidere Eu ma gandeam la ideea de-a adormi cumva intr-un vagon normal. |
#439
Posted 01 August 2017 - 20:03
La vagoanele de dormit se încuie. La cuşetă nu ştiu. La alea de clasă nu prea mai există compartimenate, iar semicompartimentatele nu sunt prea multe, aşa că dacă eşti cu grupul, degeaba
|
#440
Posted 01 August 2017 - 20:21
#441
Posted 03 August 2017 - 18:27
Aha.
La vagoanele alea de dormit vechi se pot plia pereţii dintre compartimente şi poţi face o cueştă. Acum maxim câţiva ani se vindeau la dormitoarele alea vechi bilete pentru 3 paturi la preţuri de cuşetă. Mi s-a mai spus un motiv pentru care nu se mai dau decât 2 paturi, nu 3: vara se încălzeşte foarte tare acoperişul şi ar fi prea cald sus. Sistemele de ventilaţie nu mai funcţionează decât rar din lipsă de piese Pe lângă nebunia cu mare va fi şi cea cu festivalul "Untold". Şi culmea culmilor nebuniei C.F.R.-iste (o să mai întreb totuşi): la vagoanele cuşetă şi de dormit poţi cumpăra de la însoţitorul de vagon, pe când la vagoanele de clasă, cu excepţia staţiilor în care nu există casă de bilete, dacă cumperi de la naş biletul este mult mai scump. Aberaţia asta există încă din perioada comunistă. La "TFC" ("Trans Feroviar Călători") poţi cumpăra de la naş bilet cu 1-10? Lei mai scump (în funcţie de distanţă)... cred că în 2014 am fost până la Ploieşti şi am plătit 1 Leu în plus faţă de bilet. Ah, şi "RegioTrans" are prostia cu suprataxa. Edited by djl, 03 August 2017 - 18:28. |
#442
Posted 04 August 2017 - 07:55
Mergeti cu trenul sa admirati tara pe indelete
De asemenea, viteza de circulatie a trenurilor ar putea fi redusa cu 20-30 de kilometri/ora fata de viteza normala pe unele tronsoane, incepand de marti si pana la finele saptamanii, din cauza temperaturilor ridicate prognozate, informeaza CFR SA. "Incepand de astazi, 1 august 2017, si pana la sfarsitul saptamanii, cand sunt prognozate temperaturi maxime cuprinse intre 37 si 39 de grade in aer in majoritatea regiunilor, conform informarilor transmise de ANM, s-au luat masuri speciale pentru desfasurarea traficului feroviar in conditii de siguranta. Astfel, personalul de intretinere a infrastructurii feroviare efectueaza revizii suplimentare pe retea in regiunile aflate sub atentionare de Cod galben si Cod portocaliu, prin verificarea directa a caii, masurarea si inregistrarea permanenta a evolutiei temperaturilor la nivelul sinei, iar, in intervalele orare in care temperatura in sina va depasi 50 de grade, pe tronsoanele unde situatia o impune se reduce viteza de circulatie a trenurilor cu 20-30 km/h fata de viteza normala, astfel incat traficul feroviar sa se desfasoare in depline conditii de siguranta. Mentionam faptul ca aceste masuri respecta normele de siguranta feroviara in astfel de situatii speciale", precizeza comunicatului CFR. De asemenea, CFR SA avizeaza permanent operatorii de transport feroviar de calatori si de marfa (OTF) cand se impune reducerea vitezei de circulatie si pe ce tronsoane se va lua aceasta masura, astfel incat operatorii de transport feroviar de calatori sa informeze pasagerii din trenurile aflate deja in circulatie sau care urmeaza sa circule in ziua respectiva, despre conditiile de trafic. Masurile speciale care se iau pentru siguranta traficului feroviar in perioade caniculare vizeaza revizii suplimentare pe retea in regiunile aflate sub atentionare de temperaturi ridicate, insotirea trenurilor cu personal de specialitate, in vederea identificarii potentialelor pericole, masurarea si inregistrarea permanenta a evolutiei temperaturilor la nivelul sinei, reducerea vitezei de circulatie a trenurilor cu 20-30 km/h fata de viteza normala pe anumite intervale de statii si avizarea permanenta a operatorilor de transport feroviar de calatori si de marfa (OTF) si transmiterea operativa a intervalelor de statii unde trebuie sa reduca viteza de circulatie. |
|
#443
Posted 04 August 2017 - 11:10
Sunt curios, dacă s-ar fi folosit oţel mai scump la producerea şinelor, însă să fie oţel care să nu se dilate aşa de tare, am mai fi avut problema asta?
|
#445
Posted 06 August 2017 - 17:31
Si au interzis si camioanele ziua pe sosele. Bai frate, ma intreb ce fel de asfalt au in Dubai sau Antalya si ce fel de cai ferate?
La fel cum iarna ma intreb cum in tarile nordice se poate deszapezi eficient fara sa se inchida drumurile? Romania, o tara inca prea influentata de conditiile meteorologice, cum nu ar mai trebui sa fie o tara din 2017. |
#446
Posted 11 September 2017 - 14:47
Dacă ar exista o companie feroviară precum cea de mai jos, ce aţi zice?
Inflexibilitatea a fost o caracterisitică ce a caracterizat multe companii feroviare, acest lucru afectând şi călătorii şi companiile. Din această cauză, compania noastră a decis să ofere o variată gamă de servicii, care să satisfacă o categorie cât mai largă de oameni: - Alegerea tipului de vagon la care doriţi să călătoriţi: compartimentat sau necompartimentat. Când cumpăraţi biletul menţionaţi "Vag C" pentru vagon compartimentat sau "Vag N" pentru vagon necompartimentat şi veţi primi biletul la tipul de vagon pe care îl doriţi; - Pentru noi s-au inventat yalele. Dacă călătoriţi la vagonul cuşetă sau de dormit, după plecare puteţi cere însoţitorului de vagon chei pentru încuiatul uşilor de dinafară, astfel încât puteţi părăsi vagonul (vom ţine uşile de intercomunicaţie deschise) având siguranţa bunurilor dumneavoastră. Vagoanele cuşetă şi de dormit vor fi ataşate numai în capătul trenurilor, astfel încât călătorii de la vagonaele de clasă nu vor fi nevoiţi să treacă prin ele; - Avem în dotare şi vagoane de dormit clasa a 2-a, aşa că un grup de 3 persoane va putea ocupa o cabină, nemafiind nevoit să cumpere locuri la 2 cabine; - Dacă un grup de persoane va rezerva un compartiment la un vagon de clasă sau dacă va ocupa o parte din locurile din compartiment pe o distanţă unde restul de locuri nu va fi ocupat, acestea au dreptul de a încuia uşile aducând lacăte de acasă. În restul cazurilor, este interzisă folosirea lacătelor, încuierea uşilor cu lacăte fiind pedepsită cu amendă; - Toate vagoanele noastre au geamuri care se deschid. Aşa că dacă sunteţi într-o zonă cu aer curat puteţi deschide geamurile. Toate vagoanele cu compartimente (de clasă, cuşetă şi de dormit) oferă posibilitatea reglării individuale a temperaturii per compartiment sau oprirea aestuia; - Pentru trenurile de lung parcurs, care pleacă la maxim orele 20 avem un vagon bar-bistro, unde puteţi servi o gustare sau socializa într-o atmsoferă plăcută. Preţuri decente! - Toate vagoanele au prize pentru alimentarea laptopurilor şi telefoanelor; - În cazul în care se ocupă foarte puţine locuri în tren, vă oferim între 5 şi 15 Lei reducere la achiziţionarea unui bilet. De asemenea, dacă un vagon de dormit are ocupat mai puţin de jumătate din nr. de cabine (considerându-se 2 persoane/cabină) veţi putea cere o cabină single fără a plăti în plus. Puteţi verifica numărul de locuri intrând pe site-ul pt. rezervări sau sunând; - Trenurile noastre au în dotare şi vagoane pentru bagaje. Vagoanele au podea parţial coborâtă, astfel încât va fi uşoară montarea unei rampe înclinate către peron pentru cazurile în care veţi dori să transportaţi fără mult efort spre exemplu o bicicletă; - În gările în care avem case de bilete există agenţii de curierat. Doriţi ca un pachet să ajungă rapid. Predaţi-l la casele de bilete şi-l vom putea expedia înainte de plecarea trenurilor (predarea pachetelor se va face cu maxim 15 min înainte de plecarea trenului, din motive logistice). - Puteţi călătorii cu naşul. La toate tipurile de vagoane. Avem şi cititoare de carduri, în cazul în care doriţi să plătiţi cu cardul; - Puteţi face rezervare on-line; - Vagoanele noastre pot fi vizitate atât la exterior, cât şi la interior în cadrul unui tur virtual pentru fiecare vagon în parte, dar şi într-un tur "pe viu" în anumite zile. Veţi găsi de asemenea diverse date privind vagoanele noastre, precum şi date despre ele. - Fiecare vagon are instrucţiuni de utilizare în mai multe limbi pentru toate dotările sale; * - Din respect faţă de călători, locomotivele noastre au 2 volume ale goarnei: cel pentru plecat din gară şi cel de parcurs. Cel pentru plecat din gară are volumul mai mic, pentru a nu deranja foarte mult oamenii, cel de volum mare urmând a fi folosit în gară numai în cazuri de urgenţă. * nu râdeţi, am văzut oameni care habar nu au că vagonul de dormit are chiuvetă în compartiment! Edited by djl, 11 September 2017 - 14:53. |
#447
Posted 11 September 2017 - 15:32
Asta-i un vis de-al tau, nu ?
Io unu' tot "PAS !" as zice. Daca vine trenu' sa ma ia de-acasa la ora la care vreau eu sa plec, pot fuma linistit si ma lasa "la usa" la destinatie, mai vorbim. Si sa nu mai faca dublu decat masina, ca timp. |
|
#448
Posted 11 September 2017 - 17:58
Karhu, on 25 iunie 2014 - 14:33, said:
Adevarul e ca pt distante mai scurte mult mai potrivita e masina iar pt distante mai lungi, avionul. La pretul pe care-l poate plati romanul pe un bilet de tren, slabe sanse sa rentabilizezi CFR-ul. In vest un bilet pe o distanta echivalenta cu Oradea-Constanta costa in jur de 100-120 euro (doar dus, nu dus-intors) pret normal la clasa a 2-a, fara supliment de pat. |
#449
Posted 11 September 2017 - 22:37
@djl, in loc de toate chestiile astea pe care le-ai zis, eu as prefera un tren de viteza, sa faca Bucuresti-Cluj in maxim 4 ore si Bucuresti-Timisoara in 5. Atunci as merge linistit la bou-vagon cu AC, ca la viteza aia daca deschizi geamul te ia pe sus
|
#450
Posted 12 September 2017 - 01:14
Trenul romanesc merge plictisitor si pagubos de incet. E ca o picatura chinezeasca, te calca pe nervi.
Imi place ca nu se mai fumeaza in trenuri si in nici un spatiu inchis, dar la fel nici in masina mea nu se fumeaza, prin urmare geamul nu se deschide decat intamplator. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users