Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

De ce sunt bateriile atat de involuate?

- - - - -
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#37
real32

real32

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,747
  • Înscris: 02.07.2006

View PostNASTYPRIMUL, on 18 iunie 2013 - 09:52, said:

De ce nu se folosesc baterii nucleare ca pe satelitii cosmici?

Probabil sunt mai multe motive. Costurile de productie, radioprotectia, alte probleme ce tin de ecologie sau de securitatea folosirii unor izotopi. Chiar si utilizarea pe submarine a scazut drastic dupa 1990.

#38
Bitter

Bitter

    MU!E PSD

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,300
  • Înscris: 29.07.2006

View PostPlicea, on 30 mai 2013 - 01:25, said:

Mama-mama ce dileme aveti si voi !
Bateriile actuale sunt la limita tehnologiei disponibile.
Nu poti acumula energie intr-un acumulator in cantitate foarte mare fara ca acesta sa faca explozie.
   1 litru de benzina cantareste cam 1 kilogram si contine 3-4 kilowati. Benzina se stie ca arde si face si explozie daca nu e folosita cum trebuie.
Un acumulator cu plumb cantareste 20-30 kilograme si poate stoca mai putin de 1 kilowat. Pe langa faptul ca e greu si voluminos contine substante corozive si poate exploda in anumite situatii.
Acumulatorul de telefon cantareste cateva zeci de grame si poate stoca 50-200 de wati.
Avem nevoie in ziua de azi de acumulatori usori, care pot stoca multa energie si care nu se transforma in bombe.
Totusi e clar ca nu poti stoca multa energie intr-un spatiu restrans fara riscuri.

Dar poti folosi ultracapacitori in schimb :)
Au durata de viata mult mai mare si timpul de incarcare este extrem de redus

#39
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,288
  • Înscris: 06.01.2007
Ultracapacitorii au chiar o densitate de energie per kil mai mica decat LiIon sau NiMh. Si e necesar un circuit de management pentru a-i incarca si descarca. Acel circuit cantareste si el (desi pot fi facute f. mici). Evident ca in unele aplicatii sunt potriviti  Ma gandesc la randamentul ciclului de incarcare care este net superior pentru ultracapacitori. Li-Ion sau NiMh se mai si incalzesc la incarcare full.

Comparatia aia cu litru de benzina e buna pentru a vedea cam pana unde ar putea ajunge o baterie super sofisticata care scoate curent din legaturi chimice (nu din dezintegrari sau mai stiu eu ce..). Un kil de benzina isi arata capacitatea de a genera energie doar dupa ce-i dai foc. Adica genereaza energie termica. Pe cand bateria genereaza energie electrica, adica o energie mai "ordonata". E de asteptat ca energia electrica sa fie mai greu generabila. Una e sa faci molecule care sa se agite aiurea, alta e sa le faci sa transporte electroni in cioc de la un electrod la altul. Iar daca ne referim la acumulatori si la procese reversibile, iarasi e un impediment in capacitatea de a ne apropia de valoarea energiei eliberate de benzina. Cu cat avem mai multe pretentii, cu atat ne vom departa de valoarea aia pentru kilu de benzina.
Un fizician teoretician care stie bine trebile astea cu entropii, reversibilitate, etc.. ar putea cred sa calculeze o valoare maximala (limita teoretica) a densitatii de energie per kilogram, desi cred ca e destul de greu.

Daca punem instalatii mai sofisticate de a produce curent electric din benzina, corect e sa punem si greutatea instalatiei respective in calculul densitatii de energie pe kil. Chiar si asa in anumite aplicatii, densitatea de putere pe kil e mai buna la benzina. Ma gandesc aici la o drujba (nu mai zic de autoturism ca or sa sara conspirationistii).

Edited by maccip, 25 June 2013 - 00:09.


#40
Bitter

Bitter

    MU!E PSD

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,300
  • Înscris: 29.07.2006
Totusi, folosind ultracapacitori se poate recupera energia din franare (vezi Toyota Prius cu propulsie hybrid). amvazut pe cineva care si-a inlocuit acumulatorulautovehiculului cu un set de ultracapacitori,n-amapucat sa-l intreb cum se descurca iarna ce-i drept.

#41
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010

View PostBitter, on 25 iunie 2013 - 00:52, said:

Totusi, folosind ultracapacitori se poate recupera energia din franare (vezi Toyota Prius cu propulsie hybrid). amvazut pe cineva care si-a inlocuit acumulatorulautovehiculului cu un set de ultracapacitori,n-amapucat sa-l intreb cum se descurca iarna ce-i drept.
Exista unele aplicatii interesante cu ultracapacitoare:
-In China incepand din anul 2006 s-au pus in circulatie autobuze electrice in care curentul este stocat in ultracondesatoare ce se incarca la fiecare oprire in statie.
-In cateva orase europene sunt in testare tramvaie(care in zonele unde din motive de arhitectura) nu s-a construit o retea electrica aeriana de alimentare se trece automat pe alimentare din ultracondesatori.
Inlocuirea acumulatorului cu ultracondesatori nu este ceva amuzant ci un fapt real.
Actualii acumulatori de fapt nu se inlocuiesc.Exista baterii de ultracondesatori care doar pornesc motorul.
Daca cauti pe net o sa gasesti astfel de ultracondesatori dedicati pentru pornirea motoarelor.
Ultracondesatorii au o plaja larga de temperaturi in care lucreaza.Ea este intre -40°C si +85°C.

Edited by asterix1, 25 June 2013 - 02:01.


#42
Bitter

Bitter

    MU!E PSD

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,300
  • Înscris: 29.07.2006
Deci,bateriile nu sunt chiar atat de involuate pe cat este perceptia publicului larg, dar nici atat de performante ca sa poata raspunde risipei de energie si eficienta redusa a consumatorilor (aparate) obisnuiti.

Poate ar trebui ca publicul larg sa inteleaga evolutia bateriei clasice spre un alt tip de produs asa cum Xerox a inlocuit indigoul si mai toti romanii spun ca xeroxeaza in loc de fotocopiere,pentru ca Xerox a fost depasit de multa vreme deja. :)  Chiar de curand am auzit pe cineva spunand ca si-a cumparat un xerox Canon Posted Image

#43
Venboteam

Venboteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,312
  • Înscris: 05.01.2012
Nu-i  bai...
Exista xerox Canon sau Epson, adidasi Nike sau Puma, rigips Knauf sau Lafarge, etc...

#44
Bitter

Bitter

    MU!E PSD

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,300
  • Înscris: 29.07.2006

View PostVenboteam, on 25 iunie 2013 - 11:53, said:

Nu-i  bai...
Exista xerox Canon sau Epson, adidasi Nike sau Puma, rigips Knauf sau Lafarge, etc...

Cam asa e si cu bateriile, atata doar ca unii se asteapta ca bateriile sa fie cele clasice dar sa aiba performantele unui alt produs ce stocheaza energia electrica,evolutia nu va fi una de la o baterie perimata launa super-preformanta,ci de laobaterie perimata la un alt produs care sa satisfacta celputin aceleasi necesitati, dar pentru un nou tip consumatori ceva mai eficienti siunde bateriile clasice nu pot sa faca fata.

#45
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006

View PostNASTYPRIMUL, on 18 iunie 2013 - 09:52, said:

De ce nu se folosesc baterii nucleare ca pe satelitii cosmici?

Costuri si radioprotectie. Mai precis, iti inchipui cum ar fi sa-i dai unui marlan roman un Logan cu o baterie cu plutoniu. Cam ce inventii crezi ca s-ar naste in creierul genial al rumunului de rand?

#46
Bitter

Bitter

    MU!E PSD

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,300
  • Înscris: 29.07.2006
Si pentru ca tot se plang unii de bateriile "involuate" : http://www.teslamoto.../models/options

View Postcrs12decoder, on 30 mai 2013 - 16:20, said:

Sa inteleg ca intr-un final explicatia este aceea ca nu se poate sa fie mai bune de atat la o rata care sa tina pasul cu consumatorii. Si ca masinile pe acumulatori sunt povesti de adormit copiii.
Punct?

Dupa cum vezi in link-ul postat mai sus, automobilele electrice cu baterii nu sunt povesti de adormit copii si a inceput deja vanzarea lor.

#47
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,150
  • Înscris: 04.02.2011

View Postmaccip, on 25 iunie 2013 - 00:08, said:

Ultracapacitorii au chiar o densitate de energie per kil mult mai mica decat LiIon sau NiMh.
:(

S-ar putea folosi la acumulatoarele de telefon argint. La o primă vedere, n-ar fi chiar așa scump pentru telefoanele de vârf, la o privire atentă n-ar ajunge argintul de pe lume pentru treaba asta.

#48
nelu97

nelu97

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 854
  • Înscris: 19.11.2006

View PostNASTYPRIMUL, on 18 iunie 2013 - 09:52, said:

De ce nu se folosesc baterii nucleare ca pe satelitii cosmici?

SE FOLOSESC !

Curiosity de exemplu...

Bateriile tin putin la telefoane caci asa vor producatorii. Daca maine telefonul sau laptopul va consuma jumatate, fabricantii vor injumatati si bateria, pentru ca aceasta costa.

#49
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,288
  • Înscris: 06.01.2007

View Postnelu97, on 13 august 2013 - 16:06, said:

Bateriile tin putin la telefoane caci asa vor producatorii. Daca maine telefonul sau laptopul va consuma jumatate, fabricantii vor injumatati si bateria, pentru ca aceasta costa.
Mneah... La telefoane se folosesc baterii miniaturale. La leptop poti schimba tu celulele daca nu-ti plac alea originale. Crezi ca or sa-ti tina mai mult?
Chestia ca bateriile au ramas probabil cele mai involuate e evidenta, dar nu cred ca producatorii se chinuie sa faca baterii din ce in ce mai proaste. Din contra! Doar ca au aparut o gramada de producatori de fake-uri si ieftineli care intoxica piata.

#50
Clovis

Clovis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,215
  • Înscris: 24.04.2007
Am citit cam tot dar nu am inteles nimic. Poate ca discutia e foarte academica, sau poate nu am eu capacitatea de a intelege lucruri atat de banale . Parerea mea de nespecialist si profan in ale bateriilor e ca sunt bune din moment ce ceasul meu functioneaza de mai bine de 3 ani cu aceeasi baterie.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate