Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Caut splitter semnal satelit

Instalatii sanitare

Program de slabire cu succes gara...

Reconditionare cada baie din fonta
 Problema imprimanta

Here goes nothing

BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...
 Sfat alegere parbriz

EMAG - recenzii false facute de ei?

Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai
 Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?
 

De ce sunt bateriile atat de involuate?

- - - - -
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#19
crs12decoder

crs12decoder

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 27.12.2005

View PostAdm, on 29 mai 2013 - 23:00, said:

Problema este ca bateriile nu au tinut pasul ca progres cu consumatorii.

Asta era subiectul. Faptul ca ele nu tin pasul.

Edited by crs12decoder, 29 May 2013 - 23:19.


#20
Venboteam

Venboteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,312
  • Înscris: 05.01.2012
A propos de uleiul vegetal, prin estul Moldovei (Iasi, Vaslui) inca mai exista masini (mai vechi, cei drept, gen Audi 80 butoias) care merg cu ulei (de rapita) de contrabanda adus din Republica Moldova. :D

#21
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,857
  • Înscris: 07.02.2003

View Postdon_dannielo, on 29 mai 2013 - 22:17, said:

S-a inventat o baterie noua
http://www.extremete...00-times-faster
Nu va bucurati mult, articolul este pacalitor, bateria nu are mai multa energie ci doar mai multa putere per densitate Posted Image

"It has a higher POWER density, not ENERGY density." "This article lays out the data in a misleading manner. One reason that you may end up with a smaller battery pack in a phone is that the phone requires a higher discharge rate than a thinner cell could provide, so the thicker cell is needed. You can compare two 1000mAh LiPo batteries on a site like Sparkfun and the thinner single cell only has a discharge rate of 2C, while the much thicker dual cell is 25C. They both still only have 1000mAh of energy."

Deci ne trebuie baterii cu densitate energetica mai mare nu densitate de putere... practic viitorul sunt cele pe nanotuburi, litiul nu cred ca are viitor, in ritmul actual si gandindu-ne la vehicule electrice peste 10 ani la un porocent macar de 10-20% de piata in 30-50 ani s-ar putea sa kaput rezervele de litiu.

#22
Plicea

Plicea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 693
  • Înscris: 22.04.2013
Mama-mama ce dileme aveti si voi !
     Bateriile actuale sunt la limita tehnologiei disponibile.
     Nu poti acumula energie intr-un acumulator in cantitate foarte mare fara ca acesta sa faca explozie.
   1 litru de benzina cantareste cam 1 kilogram si contine 3-4 kilowati. Benzina se stie ca arde si face si explozie daca nu e folosita cum trebuie.
    Un acumulator cu plumb cantareste 20-30 kilograme si poate stoca mai putin de 1 kilowat. Pe langa faptul ca e greu si voluminos contine substante corozive si poate exploda in anumite situatii.
     Acumulatorul de telefon cantareste cateva zeci de grame si poate stoca 50-200 de wati.
     Avem nevoie in ziua de azi de acumulatori usori, care pot stoca multa energie si care nu se transforma in bombe.
     Totusi e clar ca nu poti stoca multa energie intr-un spatiu restrans fara riscuri.

#23
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,857
  • Înscris: 07.02.2003
Ai si tu complexe cu exploziile astea domne... cum poti sa compari stocarea electrica cu benzina ?

View PostPlicea, on 30 mai 2013 - 01:25, said:

1 litru de benzina cantareste cam 1 kilogram si contine 3-4 kilowati
Benzina are densitate specifica vreo 0.71-0.77 fata de apa deci in nici un caz 1 litru de benzina nu va cantari 1Kg. 1 litru de benzina are cam 34-36MJ cu mici variatii in functie de tip si aditivi, adica aprox 9.7KW/h sau 13KW/litru.
1KW/h are 3.6MJ (mega jouli). 1w este un joule/secunda

#24
PlasticBoy18

PlasticBoy18

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,185
  • Înscris: 03.11.2009
Mie mi se par destul de avansate. Nu ti se pare ceva avansat sa iti incarci telefonul 1 an de zile zi de zi fara ca bateria sa iti explodeze sau sa se strice? La mine a pierdut cam 20% din capacitate si inca duce bine.

Faptul ca nu poti tu sa ai autonomie de 6 zile e altceva. Gandeste-te cat de mult consuma un ecran sau reteaua 3g la un telefon. La o masina la fel, motorul ala are nevoie de energie.

#25
crs12decoder

crs12decoder

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 27.12.2005
Sa inteleg ca intr-un final explicatia este aceea ca nu se poate sa fie mai bune de atat la o rata care sa tina pasul cu consumatorii. Si ca masinile pe acumulatori sunt povesti de adormit copiii.
Punct?

Edited by crs12decoder, 30 May 2013 - 16:25.


#26
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,155
  • Înscris: 04.02.2011

View PostAdm, on 29 mai 2013 - 23:00, said:



Corect.

Problema este ca bateriile nu au tinut pasul ca progres cu consumatorii.
Telefonul tau actual e mai ptuernic decat era PC-ul acum 10 ani, ba chiar il inlocuieste partial cu succes.
Problema este ca toate aceste functii "sug" enorm de multa energie.
Dar (deja) consumă cam de 100 de ori mai puţin decât pc-ul de acum 10 ani.

View Postandreic, on 29 mai 2013 - 23:59, said:


Nu va bucurati mult, articolul este pacalitor, bateria nu are mai multa energie ci doar mai multa putere per densitate Posted Image

"It has a higher POWER density, not ENERGY density." "This article lays out the data in a misleading manner. One reason that you may end up with a smaller battery pack in a phone is that the phone requires a higher discharge rate than a thinner cell could provide, so the thicker cell is needed. You can compare two 1000mAh LiPo batteries on a site like Sparkfun and the thinner single cell only has a discharge rate of 2C, while the much thicker dual cell is 25C. They both still only have 1000mAh of energy."

Deci ne trebuie baterii cu densitate energetica mai mare nu densitate de putere... practic viitorul sunt cele pe nanotuburi, litiul nu cred ca are viitor, in ritmul actual si gandindu-ne la vehicule electrice peste 10 ani la un porocent macar de 10-20% de piata in 30-50 ani s-ar putea sa kaput rezervele de litiu.


Păi nu e chiar aşa, avantajul tehnologiei sunt acumulatori ce se pot încărca de sute de ori mai repede. Cu un sistem puternic ai putea încărca bateria în 1 minut. Problema e de infrastrictură, pănă şi la un telefon ţi-ar trebui 2kw, ar trebui făcut direct cu conector de 220v plus comutaţie masivă.

#27
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Telefoanele cele mai tari au baterii de 2,5 Amperi la 3,6V insemnand 9 WH,  Ca sa-ti dai seama de minunatia pe care ai zis-o, o baterie de tractor de 160 - 180 Amperi ce se apropie de 50 de KG si 20Litri volum la 12 V iti poate da cei 2KWh...

Daca pierderile la incarcare ar fi 3patrimi din capacitatea acumulatorului, l-ai incarca intr-un minut consumandu-ti maxim 2KWh de la priza (10A),,, Fara pierderi 550 Wh

View PostPlicea, on 30 mai 2013 - 01:25, said:

   1 litru de benzina cantareste cam 1 kilogram si contine 3-4 kilowati.
1 litru de benzina e mai aproape de 800 de grame, si are Puterea Calorica Superioara de 10 KWh

View Postandreic, on 30 mai 2013 - 02:35, said:

Ai si tu complexe cu exploziile astea domne... cum poti sa compari stocarea electrica cu benzina ?


Benzina are densitate specifica vreo 0.71-0.77 fata de apa deci in nici un caz 1 litru de benzina nu va cantari 1Kg. 1 litru de benzina are cam 34-36MJ cu mici variatii in functie de tip si aditivi, adica aprox 9.7KW/h sau 13KW/litru.
1KW/h are 3.6MJ (mega jouli). 1w este un joule/secunda
voiai sa zici 9,7 KWh/ KG poate... Oricum nu se obtin atat decat in ”cazanele” cu condensare...

Edited by Josef_Mengele, 30 May 2013 - 18:14.


#28
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,155
  • Înscris: 04.02.2011
@Josef, mă refeream la putere, nu la capacitate.

9w/h sună ok, dar ca să-i bagi în 1 minut sunt deja 540w, fără pierderi.

#29
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,857
  • Înscris: 07.02.2003

View PostJosef_Mengele, on 30 mai 2013 - 18:06, said:

voiai sa zici 9,7 KWh/ KG poate...
Se calcula pe litru de benzina folosita in conditii ideale. 1 litru are o energie de 34-36MJ, restul simple calcule.

#30
Bitter

Bitter

    MU!E PSD

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,300
  • Înscris: 29.07.2006

View Postcrs12decoder, on 30 mai 2013 - 16:20, said:

Sa inteleg ca intr-un final explicatia este aceea ca nu se poate sa fie mai bune de atat la o rata care sa tina pasul cu consumatorii. Si ca masinile pe acumulatori sunt povesti de adormit copiii.
Punct?
Povestile de adormit copii sunt cele despre puterea necesara a unei masini electrice ... sau poate ca nu masina electrica este solutia "castigatoare" pentru transport cel putin nu varianta pe acumulatori :) acumulatorii folositi doar pentru back-up la sistemele de urgenta si securitate.

#31
tzotzolyno

tzotzolyno

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,056
  • Înscris: 12.01.2007
Se lucrează și prin Germania la o baterie de 3 ori mai puternică decât una echivalentă clasică. E ceva cu utilizarea altor specii ioni decât cei de Litiu. Momentan testele sunt foarte bune numai că se lucrează la verificarea stabilității. Au făcut și comparații în timp real pe mașini electrice rulate pe o pistă standard până leșina bateria. Nu mai găsesc articolul că era pe germană.

Nu știu unde prin India, una a aflat o metodă prin care bateria se încarcă mult mai repede decât convențional. Deja era la Tesla că în vreo 20-40 de min se încărcau 80% din bateriile mașinii. Autonomia de 300-400 km e de dorit. Când va ajunge la 600 va fi super.

#32
real32

real32

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,747
  • Înscris: 02.07.2006
"Bateriile" nu sunt deloc "involuate", doar ca fiecare aplicatie "beneficiaza" de tehnologiile pe ca si le poate permite. Spre exemplu un reactor S9G este proiectat sa functioneze peste 30 de ani fara reincarcare. Bateriile utilizate pentru Curiosity sunt de tip MMTRG (Multi-Mission Radioisotope Thermoelectric Generator) si au o durata de utilizare de minim 14 ani.

#33
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Daca nu ma insel de curind au aparut la stiri niste informatii (corecte sau nu) despre RTG-uri rusesti scoase la vinzare. Totusi, nu cred ca o sa le vedem prea curind in masini.

#34
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,857
  • Înscris: 07.02.2003
Am avea masini nucleare cu RTG-urile alea :) Oricum scot cam 50w, tot trebuie acumulatori pentru forta.

#35
NASTYPRIMUL

NASTYPRIMUL

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,605
  • Înscris: 20.09.2008
De ce nu se folosesc baterii nucleare ca pe satelitii cosmici?

#36
n3utr1n0

n3utr1n0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,376
  • Înscris: 03.12.2012
cred ca stiinta pura in cazul asta lasa de dorit.

eu ma uit la efectele reale in viata reala. toate bateriile sunt de rahat. nu poti sa ai smartphone care sa tina mai mult de 1 zi. nu ai laptop cu mai mult de cateva ore. si oricat ar incerca ei sa reduca consumul de curent degeaba. sunt foarte involuate.

in 97 aveam calculator cu 333 mhz acum sunt si cu 4,2 ghz... deci tehnologia a evoluat. bateriile nu. deloc.


totusi pare sa fie o speranta pe viitor... cred ca una scumpa... citeam pe net parca , prin sua o firma a inventat nush ce baterie de tine de 10 ori mai mult la acelasi dimensiuni... inca experimentala... din pacate. si se pare ca o sa fie experimentala ceva timp. tot prin sua o fata a inventat nush ce la baterie de poate sa o incarce in sub 1 minut... deci se incepe usor usor o evolutie , insa e f greu , f scump si departe de productia in masa.

insa daca cele 2 tehnologii vor fi viabile vom putea avea (IN SFARSIT) un telefon care se incarca in 1 minut si tine incarcat  o saptamana... nu putem decat sa speram.


LE: eu cred ca la telefoane si la bateriile produse in masa (computere , gps , baterii normale) sunt folosite materiale de proasta calitate. cred ca daca ar folosii cele mai bune materiale atunci autonomia ar creste , insa si costul...

si prosusele pot fi mai bune , insa tot la bani se ajunge... ar fi mult mai eficient ca toate produsele sa aiba conducatori de curent din argint pur si asa s ar pierde mai puna energie... insa banii.....

Edited by n3utr1n0, 18 June 2013 - 11:47.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate