Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare

Material opac developat filme
 Caramida de sticla la exterior

Geam cuptor crapat

Un canal de AI de comedie pe YT

Update intr-un tabel
 [Controlul] vremii si a vremurilor

Blocuri din placi prefabricate

Achiziție mașina de fam...

[unde] cozonaci traditionali
 Jandarmii in fondul forestier

Sa dus seceta pedologica?

Toyota IQ

Numar magic cu blocaj numerologic
 

Motorul LOMBARDINI. Uleiuri, intretinere, exploatare

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1253 replies to this topic

#613
vasilemet

vasilemet

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 05.10.2009
Am pilit prea mult ptr pozitia decompresie, sunt incepator si am lasat cam mult sa prinda turatie volanta.
Face decompresie la trecerea de la partea pilita intre decompresie si mers normal, de aceea se misca maneta (pe care o tineam cu mana in pozitia decompresie).
Ramane ptr la primavara (sau ce este temporar va ramane definitiv - Murphy) sa fac un alt ax (dupa ce-mi realizez si strunguletul din subansambluri, in iarna aceasta).
Deocamdata sunt linistit, porneste, ma acomodez cu noua situatie -Placuta.
Deja sotia a spus ca m-am jucat destul si sa ma gandesc la treburi serioase, sa transform casa de vara in casa in care se poate locui si in perioada rece. Adica, am de terminat semineul cu clopot, lambriu pe tavan (daca stie cineva un furnizor ieftin ptr 80 mp), soba cu ardere prelungita in dormitor ce are clopot si in dormitorul nr 2,  gresie pe terasa,  faianta in baie,  instalatie cu hidrofor,  montat boiler apa calda,.....
Multumesc tuturor celor care m-au ajutat la realizarea decompresorului.

Edited by vasilemet, 04 December 2015 - 10:28.


#614
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,834
  • Înscris: 23.05.2013
Vasile felicitari! in final ai reusit, si imi imaginez ca te-ai bucurat ca un copil de aceasta reusita.

Partea buna este ca ai creat un exemplu foarte sugestiv pentru cei ce vor pe viitor, sa-si faca pornire electrica !

#615
bebi2006bc

bebi2006bc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 34
  • Înscris: 02.04.2014
Schimba raportul pe fulii,sau muta pe fulia mare.Asa va porni mult mai repede fara fumul ala gros

#616
vasilemet

vasilemet

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 05.10.2009
Pentru a muta pe fulia de sfoara, trebuie sa modific substantial prinderea urechlor dinamotorului. Pana la primavara nu mai fac nimic la dihanie.
Am vizionat un clip pe youtube, care mi-a dat idei. Incerc sa gasesc clipul si sa-l atasez aici.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CpI4Z1smjfU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#617
ioan56

ioan56

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 24.02.2015

 bebi2006bc, on 04 decembrie 2015 - 18:55, said:

Schimba raportul pe fulii,sau muta pe fulia mare.Asa va porni mult mai repede fara fumul ala gros

Un releu de pornire si de incarcare iti mai trebuie.Releul de pornire e sa nu solicite contactul.

#618
vasilemet

vasilemet

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 05.10.2009
O fi necesar un releu de pornire, atasat contactului cheie auto, ptr pornirea dinamotorului.
Nu este suficient contactul de cheie ?

#619
panaitepaul

panaitepaul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 12.08.2009
Are dreptate @ioan56. Est necesar releul, ba inca unul serios. Contactul de cheie se infierbanta la atat de multi amperi cat trebuie la pornire. Electromotoarele de la masini au acel releu incorporat. Solenoidul care cupleaza bendixul, actioneaza si releul care controleaza curentul mare. Contactul de cheie suporta doar un curent foarte mic consumat de solenoid.

#620
ioan56

ioan56

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 24.02.2015

 panaitepaul, on 05 decembrie 2015 - 21:52, said:

Are dreptate @ioan56. Est necesar releul, ba inca unul serios. Contactul de cheie se infierbanta la atat de multi amperi cat trebuie la pornire. Electromotoarele de la masini au acel releu incorporat. Solenoidul care cupleaza bendixul, actioneaza si releul care controleaza curentul mare. Contactul de cheie suporta doar un curent foarte mic consumat de solenoid.

Sant releie anume pt asa ceva, un electrician auto poate improviza cu un solenoid de electromotor. In lipsa de altceva.

#621
vasilemet

vasilemet

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 05.10.2009
@ ioan56, sunt Bata in asa ceva.
Te rog mai pe intelesul novicilor

#622
panaitepaul

panaitepaul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 12.08.2009
Solenoidul de la electromotor este o bobina. Miezul sau este mobil. Cand trece un curent mic de 12 V prin el (nu stiu cati amperi dar putini oricum) el misca miezul din interiorul sau si acesta inchide un contact electric de amperi multi prin doua "pastile" platinate. (Cele doua borne M8 cu piulite de 13 la care sunt prinse cablurile groase). Acest curent mare actioneaza electromotorul de fapt. Prin contactul de cheie doar este comandat solenoidul printr-un curent mic.
Prin firele desenate cu rosu trece curent mare (trebuie puse fire groase 10mm sau mai mult). Prin cele desenate cu negru trece curent mic pentru comandarea releului (fire subtiri aproximativ 1.5 - 2mm).
Scuze pentru calitatea desenului.

Attached Files



#623
ioan56

ioan56

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 24.02.2015

 panaitepaul, on 06 decembrie 2015 - 18:29, said:

Solenoidul de la electromotor este o bobina. Miezul sau este mobil. Cand trece un curent mic de 12 V prin el (nu stiu cati amperi dar putini oricum) el misca miezul din interiorul sau si acesta inchide un contact electric de amperi multi prin doua "pastile" platinate. (Cele doua borne M8 cu piulite de 13 la care sunt prinse cablurile groase). Acest curent mare actioneaza electromotorul de fapt. Prin contactul de cheie doar este comandat solenoidul printr-un curent mic.
Prin firele desenate cu rosu trece curent mare (trebuie puse fire groase 10mm sau mai mult). Prin cele desenate cu negru trece curent mic pentru comandarea releului (fire subtiri aproximativ 1.5 - 2mm).
Scuze pentru calitatea desenului.

@panaitepaul lamureste foarte bine. Dar trebuie si inteles. Multumim Panaite.

#624
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006
@ioan56:
Procedează te rog ca și mine, ca și vasilemet și alții.
Dacă îți place postul cuiva, faci click pe acel buton de: like this
Ăsta-i modul elegant de a mulțumi, nu cu un post care nu spune nimic și peste asta, citând postul precedent...

Mulțumesc.

#625
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,624
  • Înscris: 31.01.2010
Schema clasica este un pic diferita si functionarea mai complicata decit pare la prima vedere.
Bobina este un diferita , are 2 infasurari in fapt , conform schemei alaturate.
Functionarea este urmatoarea:
1. Se pune contactul de pornire , curentul circula prin L1 si L2 creind un cimp magnetic in faza care atrage armatura mobila a contactorului K

2. Rotorul incepe sa se invirteasca , tensiunea contraelectromotoare la bornele lui incepe sa creasca si curentul prin L1 incepe sa scada dar prin L2 ramine constant.

3. Apare cuplarea bendixului cu coroana, din cauza curentului mic prin L1 rotorul se opreste si din nou creste curentul prin L1.

4. Creste forta de atractie a miezului , din cauza curentilor prin L1 si L2, ambii fiind maximi acuma din cauza blocarii rotorului.

5. Apare cuplarea completa a bendixului si inchiderea contactorului K.

6. Curentul prin L1 este minim dar este suficient cimpul magnetic din L2 pentru a mentine contactul K inchis si demarorul sa roteasca la maxima putere.

7. Motorul porneste, cuplajul unisens al bendixului intra in functiune si protejeaza demarorul de supraturare.

8. Soferul detecteaza pornirea motorului si deconecteaza contactul.

9. In acest moment ambele bobine sint alimentate in serie de la baterie prin K inchis dar spre deosebire de pornire curentul prin L1 are sens inversat producind anularea cimpului magnetic produs de L2.

10. Datorita anularii cimpului magnetic arcul reatrage armatura mobila, K se deschide si demarorul se opreste.

Trebuie tinut cont si de pirghia dintre miezul bobinei si bendix care nu este aratata in acel desen pus de mine.


Grig

#626
panaitepaul

panaitepaul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 12.08.2009
Clar și complet domnule inginer. Mulțumesc! Sincer am citit de mai multe ori postarea pana am înțeles funcționarea. Mult mai complicat decât am înțeles eu cand am demontat unul de Dacie pentru a curata contactele de la k1. Electricianul ma trimisese sa cumpar altul.
Nu ati pus insa punctul pe i.  Se poate folosi in cazul de mai sus asa cum am propus eu si Ioan?

#627
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,624
  • Înscris: 31.01.2010
Nu vad de ce sa nu se poata folosi.
Versiunea asta are marele avantaj in cuplarea lina a bendixului pe coroana.

Grig

#628
celbun

celbun

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 102
  • Înscris: 08.09.2008
sall,probleme la carburator Lombardini.
curge benzina la greu,cuiul pontou inchide,am incercat sa reglez,nu vad semnul de nivel,benzina
am umbat la cuiul pontou,am reglat ca distanta dintre cui si plutitor cam 2 mm(este ok ????)
cum se regleaza acea distanta? cand trag socul curge benzina
cum pot afla date despre segmenti,pe piston scrie la85/85
inteleg ca sunt diferite grosimi ???

Attached Files


Edited by celbun, 10 December 2015 - 19:20.


#629
vasile59

vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,610
  • Înscris: 23.09.2009

 vasilemet, on 06 decembrie 2015 - 16:06, said:

@ ioan56, sunt Bata in asa ceva.
Te rog mai pe intelesul novicilor
Daca motorul electric are mai putin de 1kw, se poate utiliza un comutator cu came(20A) la care se leaga toti(de regula 3) contactii in paralel.
Costa in jur de 30 de lei.

Edited by vasile59, 11 December 2015 - 00:01.


#630
vasilemet

vasilemet

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 05.10.2009
Atasez foto cu motorul folosit = Dinamaotor de la auto cu trei roti, italian, Piagio Ape

Attached Files



Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate