Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie
Last Updated: May 01 2024 18:34, Started by
curentelectric
, May 05 2013 08:43
·
124
#4069
Posted 29 March 2019 - 12:59
robylup, on 29 martie 2019 - 09:13, said:
Eu unul n-am vazut in viata mea baterie de 750Ah, nici nu inteleg la ce ar putea fi folosita, poate la trailere oceanice Cea mai mare baterie care se pune pe o masina, nu duba, tractor, camion samd e de 110Ah Incarcarea bateriei se face direct pe borne, acel + de la motor este pentru pornire cu clesti/robot, traseu scurt catre electromotor. Na ca am gasit : era vb de A |
#4070
Posted 29 March 2019 - 13:24
#4072
Posted 29 March 2019 - 16:38
#4073
Posted 29 March 2019 - 17:00
Azi am luat, in sfarsit, bateria Premium Exide de 47Ah. Departe de ce se vede in poze pe tot netul. Probabil ca si continutul o fi diferit fata de aia pozata. In locul ochiului magic, sau cum se numeste ferestruica aia prin care poti "zarii" starea de incarcare, e doar o eticheta verde (fac o poza mai tarziu). Deci nu are ochi magic. Nu ma astept sa fie mai buna ca o varta silver. Daca tine trei-patru ani, ma declar multumit. Inlocuiesc bateria de prima echipare, o varta black de 44 Ah, cu borna de minus deja fasaita si incarcata cu sulfat, sau ce o fi depunerea aia albicioasa. Banui ca nu mai are mult, desi acum, cum a venit caldura, inca invarte si porneste motorul.
Nu stiu unde e produsa, probabil pe aici pe-aproape. Desi data de productie e undeva octombrie 2018, tensiunea la borne e peste 12.7V. Masurata cu un tester rombat, cica ar avea 450 A la start. La fel de fara doape si greu de desfacut in viitor, la o eventuala completare cu apa distilata, ca si o varta silver. Varta veche a tinut si inca tine de 8 ani. Sa vedem la iarna cat de buna este mult laudata Exide asta... Edited by digioptic, 29 March 2019 - 17:00. |
#4074
Posted 29 March 2019 - 19:01
Exide.ul ala fabricat aici aproape da, vezi ca are pe eticheta deasupra cod de UK. Ochiul magic e un mare fâs, nici un producator care se respecta nu mai pune asa ceva. Pozele de pe net sunt de la baterii cu etichetele de prin 2014, cand da, aveau ochi magic. Te va tine mai mult ca un Varta Silver si nu o sa ai nevoie sa o desfaci vreodata.
|
#4075
Posted 29 March 2019 - 20:04
Sa fie cum zici, sa ma tina mult. Acum imi dau seama cat de dusa e varta de pe masina. Cand sta masina mai mult si vreau sa pornesc, se aprinde si ledul de la alarma, detectand o scadere mult prea mare a tensiunii la pornire. Deci e dusa, nu-mi pun problema sa-i mai bag apa, e mult prea veche. Povestea cu apa era la o varta silver de 77Ah, care nu a fost mai deloc folosita in 7 ani. Incercam marea cu degetul. In fond, cand bateria a depasit 6 ani si nu zic de cele de prima echipare, astea de le cumparam din comertul nostru, cred ca nu are rost sa ne mai complicam cu desfaceri.
Pe varta asta de pe masina o mai pun pe incarcator cand sta mai mult masina si nu stiu daca trec doua trei minute si cica, gata, o da incarcata. Am pus exidele la incarcat de cum am ajuns acasa si nu se mai opreste, creste tensiunea la borne, incet si incarca si tot incarca... Asta ca sa-mi dau seama cat de dusa e varta mea de 44 de pe masina... |
#4076
Posted 29 March 2019 - 20:25
La cam 4-5 ani acumulatorul trebuie schimbat , nu ca nu rezista 7-8 dar parerea mea este ca nu merita tinut mai mult . Se si observa practic , pui pe incarcator si in 5 minute da ok, clar e sulfatata si merge cu o proportie foarte mica din elementi, e ca si ciroza la ficat .
|
#4077
Posted 06 April 2019 - 00:26
Parca mi-as lua si eu un redresor pentru uz personal. In ordinea crescatoare a pretului am gasit asa:
1. Norauto HF600 = 200 lei , are afisor digital 2. Redresor universal acumulatori Einhell CC-BC 10 M, Gel, AGM, Plumb 6-12 V max. 200 Ah = 229 lei 3. Xunzel 300 lei 4. Norauto HF 1500 = 369 lei 5. CTEK 5.0 = 353 lei 6. CTEK 7.0 = 400 lei pe olx Prima varianta HF600 este satisfacator pentru 2-3 incarcari pe an pentru un acumulator de 55 A/h? Mie imi place ca are si display si e cel mai ieftin. Ce ziceti ar fi ok? Edited by danrogo2001, 06 April 2019 - 00:40. |
#4078
Posted 06 April 2019 - 10:52
Pana la urma cred ca ma orientez catre Redresor incarcare acumulatori auto, Absaar, digital, 6 amperi, 12 / 24 V, luat din Dedeman ca sa pot avea si garantie. La celelalte e mai greu, trebuie trimis prin curier.
Ce parere aveti de el? https://www.dedeman....-24-v/p/1050584 |
|
#4079
Posted 06 April 2019 - 11:49
La Dedeman ai garantie 2 ani, in timp ce la CTEK (la caranda) ai garantie 5 ani. Te deranjeaza curierul cand ai 3 ani in plus ?
|
#4080
Posted 07 April 2019 - 00:08
Pana la urma am luat din Dedeman Redresor incarcare acumulatori auto, Absaar, digital, 6 amperi, 12 / 24 V. Nu am vrut complicatii cu facut pachet, chemat curier, telefoane, etc.
Daca rezista primii 2 ani cred ca merge si dupa aia. Oricum pretul este la jumatate fata de CTEK. Poze din interior: Am observat ca condensatorul CY2 are un piciorus in aer, totusi redresorul merge. L-am testat putin pe bateria mea de pe un Hyundai i 20 benzina, vechime 2 ani si 8 luni, parametrii sunt in ultima fotografie atasata. Masuratoarea a fost facuta inainte de incarcare. Incarcarea a durat mai putin de o ora pana la aparitia mesajului "FUL" pe display. Attached Files |
#4081
Posted 07 April 2019 - 06:42
Imi place ca ti.ai dorit garantie dar l.ai deschis in secunda 2 ) Stii ca deschiderea lui, automat anuleaza garantia?
|
#4082
Posted 07 April 2019 - 09:08
Cu 69 de lei parca, il luai pe cel de la LIDL, ultimul aparut,(tot in comutatie) avea un curent de 5 amperi. Iti garantez ca lucratura in el e un pic mai ingrijita fata de ce ai luat de la dedeman. Pentru bateria de la un I20, 5 amperi sunt mai mult decat suficienti pentru incarcare.
De la NORAUTO, cele cu afisaj, cel putin asa ma citit pe niste forumuri de afara, sunt de evitat ca au probleme cu displayul. Cel mai mare avantaj la NORAUTO este programul de intretinere al bateriei care se selecteaza. Deci nu e inclus in programul de incarcare. Asta inseamna ca poti pune linistit la incarcat bateria, montata pe masina, fara pericol de inpulsuri periculoase de tensiune. Eu l-am luat pe HF800, am mai povestit pe aici. Relativ bine facut, lucratura chinezeasca. BTW, condensatorul ala, care in mintile lui trebuie sa faca o decuplare, nu l-a nimerit "chinezu" pe gaura si nu a mai revenit asupra lui... Afisajul nu e mare chestie, nu te astepta sa fie nu stiu ce precizie, e doar orientativ. Indiferent ca la selectare aprinzi niste LED-uri sau un dot pe un display, toate sunt protejate la supratensiuni la bornele bateriei. In fine, e alegerea ta, sa te bucuri de el cat mai mult. |
#4083
Posted 07 April 2019 - 10:07
|
#4084
Posted 07 April 2019 - 11:26
Am o dilema, ma gandesc la niste variante (cauze...), sa vedem daca mi se confirma, infirma, explicatii
Asadar, la inceputul anului am aruncat un ochi la chinezi, am dat comanda de o piesa , dupa 3 luni a sosit (!) M-a atras automatizarea si secventialitatea promisa (greutatea este de cca 1.5 kg, furnizeaza 10/15/20 A, maxim): STEP 1 Intial Test STEP 2 Soft Charger STEP 3 Bulk Charge STEP 4 ABSORPTION Charge STEP 5 Test STEP 6 Float Charging STEP 7 Mainenance Il pun pe masina, se intampla astfel: Test (cca 3 minute), Floatind charge (cca 60 minute, curent mic, parca 2-3 A),apoi... END (intra in curent de mentinere, de sub 1 A, totul masurat de mine, nu indica el) In atasament sunt poze cu masuratori inainte si dupa operatiune (ACM este aceeasi, Varta SIlver, 74Ah, 750A) Masurand in timp, observ usoara crestere a rezistentei interne (implicit scaderea SOH), pe care intentionam sa o modific prin acest aparat. Singurul care in mod cert o incarca zdravan, era redresorul ceausist, cu poze intr=un post anterior (desigur...necontrolat!). Dar acela avea U de peste 16 si A intre 5 si 7-8 Asadar: intrebarea este: Chargerul aista functioneaza normal? Simte ca este destul de incarcat ACM si sare peste acei pasi? Sau...? Am incercat de cca 4 ori, inclusiv cu repaos de ore bune, cu debut de U la borne de cca 12.6 (tensiune de acm!). Nu am avut timpul necesar pt a-l testa pe alt ACM... Multumesc! Attached FilesEdited by AMBITON SKY, 07 April 2019 - 11:32. |
#4085
Posted 07 April 2019 - 13:42
robylup, on 07 aprilie 2019 - 06:42, said:
Imi place ca ti.ai dorit garantie dar l.ai deschis in secunda 2 ) Stii ca deschiderea lui, automat anuleaza garantia? Eu am vrut sa aduc ceva informații pe forum, poate unii decid ce sa cumpere văzînd si cum este lucrat un redresor la interior. |
#4086
Posted 07 April 2019 - 14:31
digioptic, on 07 aprilie 2019 - 09:08, said:
Cu 69 de lei parca, il luai pe cel de la LIDL, ultimul aparut,(tot in comutatie) avea un curent de 5 amperi. Iti garantez ca lucratura in el e un pic mai ingrijita fata de ce ai luat de la dedeman. Pentru bateria de la un I20, 5 amperi sunt mai mult decat suficienti pentru incarcare. De la NORAUTO, cele cu afisaj, cel putin asa ma citit pe niste forumuri de afara, sunt de evitat ca au probleme cu displayul. Cel mai mare avantaj la NORAUTO este programul de intretinere al bateriei care se selecteaza. Deci nu e inclus in programul de incarcare. Asta inseamna ca poti pune linistit la incarcat bateria, montata pe masina, fara pericol de inpulsuri periculoase de tensiune. Eu l-am luat pe HF800, am mai povestit pe aici. Relativ bine facut, lucratura chinezeasca. BTW, condensatorul ala, care in mintile lui trebuie sa faca o decuplare, nu l-a nimerit "chinezu" pe gaura si nu a mai revenit asupra lui... Afisajul nu e mare chestie, nu te astepta sa fie nu stiu ce precizie, e doar orientativ. Indiferent ca la selectare aprinzi niste LED-uri sau un dot pe un display, toate sunt protejate la supratensiuni la bornele bateriei. In fine, e alegerea ta, sa te bucuri de el cat mai mult. In prima poza este cel de la Lidl in poza 2 Absaar-ul. Absaar-ul este lucrat mai aerisit, etajul de intrare este dublu fata de Ultimate Speed iar piesele nu sunt scufundate, unele acoperite integral de pasta aia alba. Am pus in paralel cu redresorul un multimetru digital (UNI-T UT33C) si indicau aceeasi tensiune. Explicati-mi si mie o treaba. Azi am masurat bateria. Pun multimetrul UNI-T UT33C, indica 12,55 si incepe sa urce lent 12,56 - 12,57 - .... 12,62. Are multimetrul ceva? De la ce apare aceasta crestere lenta? Attached FilesEdited by danrogo2001, 07 April 2019 - 14:24. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users