Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14731 replies to this topic

#4069
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,894
  • Înscris: 22.12.2005

 robylup, on 29 martie 2019 - 09:13, said:

Eu unul n-am vazut in viata mea baterie de 750Ah, nici nu inteleg la ce ar putea fi folosita, poate la trailere oceanice Posted Image
Cea mai mare baterie care se pune pe o masina, nu duba, tractor, camion samd e de 110Ah


Incarcarea bateriei se face direct pe borne, acel + de la motor este pentru pornire cu clesti/robot, traseu scurt catre electromotor.


Na ca am gasit :
da. repet. am gresit.
era vb de A

#4070
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 23.04.2007

 robylup, on 29 martie 2019 - 12:33, said:

Volti fara numar
Pt. astia care inca nu ne-a picat fisa ... ce drac se intimpla acolo ?

Edited by adrian_r5, 29 March 2019 - 13:24.


#4071
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,030
  • Înscris: 20.06.2005
Hibrid

#4072
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

 adrian_r5, on 29 martie 2019 - 13:24, said:

Pt. astia care inca nu ne-a picat fisa ... ce drac se intimpla acolo ?
Era la misto, Foxbat a incurcat A cu Ah si a umflat capacitatea unei baterii, am aratat ca si eu stiu sa umflu voltajul la o baterie de 6Ah

Edited by robylup, 29 March 2019 - 16:38.


#4073
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 30.10.2007
Azi am luat, in sfarsit, bateria Premium Exide de 47Ah. Departe de ce se vede in poze pe tot netul. Probabil ca si continutul o fi diferit fata de aia pozata. In locul ochiului magic, sau cum se numeste ferestruica aia prin care poti "zarii" starea de incarcare, e doar o eticheta verde (fac o poza mai tarziu). Deci nu are ochi magic. Nu ma astept sa fie mai buna ca o varta silver. Daca tine trei-patru ani, ma declar multumit. Inlocuiesc bateria de prima echipare, o varta black de 44 Ah, cu borna de minus deja fasaita si incarcata cu sulfat, sau ce o fi depunerea aia albicioasa. Banui ca nu mai are mult, desi acum, cum a venit caldura, inca invarte si porneste motorul.

  Nu stiu unde e produsa, probabil pe aici pe-aproape. Desi data de productie e undeva octombrie 2018, tensiunea la borne e peste 12.7V. Masurata cu un tester rombat, cica ar avea 450 A la start. La fel de fara doape si greu de desfacut in viitor, la o eventuala completare cu apa distilata, ca si o varta silver.

Varta veche a tinut si inca tine de 8 ani. Sa vedem la iarna cat de buna este mult laudata Exide asta... Posted Image

Edited by digioptic, 29 March 2019 - 17:00.


#4074
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
Exide.ul ala fabricat aici aproape da, vezi ca are pe eticheta deasupra cod de UK. Ochiul magic e un mare fâs, nici un producator care se respecta nu mai pune asa ceva. Pozele de pe net sunt de la baterii cu etichetele de prin 2014, cand da, aveau ochi magic. Te va tine mai mult ca un Varta Silver si nu o sa ai nevoie sa o desfaci vreodata.

#4075
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 30.10.2007
Sa fie cum zici, sa ma tina mult. :) Acum imi dau seama cat de dusa e varta de pe masina. Cand sta masina mai mult si vreau sa pornesc, se aprinde si ledul de la alarma, detectand o scadere mult prea mare a tensiunii la pornire. Deci e dusa, nu-mi pun problema sa-i mai bag apa, e mult prea veche. Povestea cu apa era la o varta silver de 77Ah, care nu a fost mai deloc folosita in 7 ani. Incercam marea cu degetul. In fond, cand bateria a depasit 6 ani si nu zic de cele de prima echipare, astea de le cumparam din comertul nostru, cred ca nu are rost sa ne mai complicam cu desfaceri.

Pe varta asta de pe masina o mai pun pe incarcator cand sta mai mult masina si nu stiu daca trec doua trei minute si cica, gata, o da incarcata. Am pus exidele la incarcat de cum am ajuns acasa si nu se mai opreste, creste tensiunea la borne, incet si incarca si tot incarca... Asta ca sa-mi dau seama cat de dusa e varta mea de 44 de pe masina... :)

#4076
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,587
  • Înscris: 08.03.2017
La cam 4-5 ani acumulatorul trebuie schimbat , nu ca nu rezista 7-8 dar parerea mea este ca nu merita tinut mai mult . Se si observa practic , pui pe incarcator si in 5 minute da ok, clar e sulfatata si merge cu o proportie foarte mica din elementi, e ca si ciroza la ficat .

#4077
danrogo2001

danrogo2001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 17.06.2006
Parca mi-as lua si eu un redresor pentru uz personal.  In ordinea crescatoare a pretului am gasit asa:
1. Norauto HF600 = 200 lei , are afisor digital
2. Redresor universal acumulatori Einhell CC-BC 10 M, Gel, AGM, Plumb 6-12 V max. 200 Ah = 229 lei
3. Xunzel 300 lei
4. Norauto HF 1500 = 369 lei
5. CTEK 5.0 = 353 lei
6. CTEK 7.0 = 400 lei pe olx

Prima varianta HF600 este satisfacator pentru 2-3 incarcari pe an pentru un acumulator de 55 A/h? Mie imi place ca are si display si e cel mai ieftin. Ce ziceti ar fi ok?

Edited by danrogo2001, 06 April 2019 - 00:40.


#4078
danrogo2001

danrogo2001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 17.06.2006
Pana la urma cred ca ma orientez catre Redresor incarcare acumulatori auto, Absaar, digital, 6 amperi, 12 / 24 V, luat din Dedeman ca sa pot avea si garantie. La celelalte e mai greu, trebuie trimis prin curier.
Ce parere aveti de el?
https://www.dedeman....-24-v/p/1050584

#4079
Sorin2505

Sorin2505

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,099
  • Înscris: 04.08.2006
La  Dedeman ai garantie 2 ani, in timp ce la CTEK (la caranda) ai garantie 5 ani. Te deranjeaza curierul cand ai 3 ani in plus ?

#4080
danrogo2001

danrogo2001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 17.06.2006
Pana la urma am luat din Dedeman Redresor incarcare acumulatori auto, Absaar, digital, 6 amperi, 12 / 24 V. Nu am vrut complicatii cu facut pachet, chemat curier, telefoane, etc.
Daca rezista primii 2 ani cred ca merge si dupa aia. Oricum pretul este la jumatate fata de CTEK.

Poze din interior:
Am observat ca condensatorul CY2 are un piciorus in aer, totusi redresorul merge.

L-am testat putin pe bateria mea de pe un Hyundai i 20 benzina, vechime 2 ani si 8 luni, parametrii sunt in ultima fotografie atasata. Masuratoarea a fost facuta inainte de incarcare. Incarcarea a durat mai putin de o ora pana la aparitia mesajului "FUL" pe display.

Attached Files



#4081
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
Imi place ca ti.ai dorit garantie dar l.ai deschis in secunda 2 :)) Stii ca deschiderea lui, automat anuleaza garantia?

#4082
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 30.10.2007
Cu 69 de lei parca, il luai pe cel de la LIDL, ultimul aparut,(tot in comutatie) avea un curent de 5 amperi. Iti garantez ca lucratura in el e un pic mai ingrijita fata de ce ai luat de la dedeman. Pentru bateria de la un I20, 5 amperi sunt mai mult decat suficienti pentru incarcare.

  De la NORAUTO, cele cu afisaj, cel putin asa ma citit pe niste forumuri de afara, sunt de evitat ca au probleme cu displayul. Cel mai mare avantaj la NORAUTO este programul de intretinere al bateriei care se selecteaza. Deci nu e inclus in programul de incarcare. Asta inseamna ca poti pune linistit la incarcat bateria, montata pe masina, fara pericol de inpulsuri periculoase de tensiune. Eu l-am luat pe HF800, am mai povestit pe aici. Relativ bine facut, lucratura chinezeasca. BTW, condensatorul ala, care in mintile lui trebuie sa faca o decuplare, nu l-a nimerit "chinezu" pe gaura si nu a mai revenit asupra lui... :)  Afisajul nu e mare chestie, nu te astepta sa fie nu stiu ce precizie, e doar orientativ. Indiferent ca la selectare aprinzi niste LED-uri sau un dot pe un display, toate sunt protejate la supratensiuni la bornele bateriei. In fine, e alegerea ta, sa te bucuri de el cat mai mult. :)

#4083
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 23.04.2007

 robylup, on 07 aprilie 2019 - 06:42, said:

deschiderea lui, automat anuleaza garantia
A dracu' automatizarea asta Posted Image

#4084
AMBITON SKY

AMBITON SKY

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 07.07.2007
Am o dilema, ma gandesc la niste variante (cauze...), sa vedem daca mi se confirma, infirma, explicatii Posted Image
Asadar, la inceputul anului am aruncat un ochi la chinezi, am dat comanda de o piesa , dupa 3 luni a sosit (!)
M-a atras automatizarea si secventialitatea promisa (greutatea este de cca 1.5 kg, furnizeaza 10/15/20 A, maxim):

STEP 1 Intial Test
STEP 2 Soft Charger
STEP 3 Bulk Charge
STEP 4 ABSORPTION Charge
STEP 5 Test
STEP 6 Float Charging
STEP 7 Mainenance

Il pun pe masina, se intampla astfel: Test (cca 3 minute), Floatind charge (cca 60 minute, curent mic,  parca 2-3 A),apoi... END (intra in curent de mentinere, de sub 1 A, totul masurat de mine, nu indica el)
In atasament sunt poze cu masuratori inainte si dupa operatiune (ACM este aceeasi, Varta SIlver, 74Ah, 750A)
Masurand in timp, observ usoara crestere a rezistentei interne (implicit scaderea SOH), pe care intentionam sa o modific prin acest aparat.
Singurul care in mod cert o incarca zdravan, era redresorul ceausist, cu poze intr=un post anterior (desigur...necontrolat!). Dar acela avea U de peste 16 si A intre 5 si 7-8

Asadar: intrebarea este: Chargerul aista functioneaza normal? Simte ca este destul de incarcat ACM si sare peste acei pasi?
Sau...? Am incercat de cca 4 ori, inclusiv cu repaos de ore bune, cu debut de U la borne de cca 12.6 (tensiune de acm!). Nu am avut timpul necesar pt a-l testa pe alt ACM...

Multumesc!

Attached Files


Edited by AMBITON SKY, 07 April 2019 - 11:32.


#4085
danrogo2001

danrogo2001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 17.06.2006

 robylup, on 07 aprilie 2019 - 06:42, said:

Imi place ca ti.ai dorit garantie dar l.ai deschis in secunda 2 Posted Image) Stii ca deschiderea lui, automat anuleaza garantia?
Păi nu avea niciun sigiliu pe șuruburi sau in alta parte. Cine stie ca l-am desfăcut?
Eu am vrut sa aduc ceva informații pe forum, poate unii decid ce sa cumpere văzînd si cum este lucrat un redresor la interior.

#4086
danrogo2001

danrogo2001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 17.06.2006

 digioptic, on 07 aprilie 2019 - 09:08, said:

Cu 69 de lei parca, il luai pe cel de la LIDL, ultimul aparut,(tot in comutatie) avea un curent de 5 amperi. Iti garantez ca lucratura in el e un pic mai ingrijita fata de ce ai luat de la dedeman. Pentru bateria de la un I20, 5 amperi sunt mai mult decat suficienti pentru incarcare.

  De la NORAUTO, cele cu afisaj, cel putin asa ma citit pe niste forumuri de afara, sunt de evitat ca au probleme cu displayul. Cel mai mare avantaj la NORAUTO este programul de intretinere al bateriei care se selecteaza. Deci nu e inclus in programul de incarcare. Asta inseamna ca poti pune linistit la incarcat bateria, montata pe masina, fara pericol de inpulsuri periculoase de tensiune. Eu l-am luat pe HF800, am mai povestit pe aici. Relativ bine facut, lucratura chinezeasca. BTW, condensatorul ala, care in mintile lui trebuie sa faca o decuplare, nu l-a nimerit "chinezu" pe gaura si nu a mai revenit asupra lui... Posted Image  Afisajul nu e mare chestie, nu te astepta sa fie nu stiu ce precizie, e doar orientativ. Indiferent ca la selectare aprinzi niste LED-uri sau un dot pe un display, toate sunt protejate la supratensiuni la bornele bateriei. In fine, e alegerea ta, sa te bucuri de el cat mai mult. Posted Image
Cel de la Lidl nu stiu daca se mai gaseste acum. Parca are 3,8 A nu 6A cum are Absaar, adica cu 58% mai putin curent livrat.
In prima poza este cel de la Lidl in poza 2 Absaar-ul. Absaar-ul este lucrat mai aerisit, etajul de intrare este dublu fata de Ultimate Speed iar piesele nu sunt scufundate, unele acoperite integral de pasta aia alba.
Am pus in paralel cu redresorul un multimetru digital (UNI-T UT33C) si indicau aceeasi tensiune.

Explicati-mi si mie o treaba.
Azi am masurat bateria. Pun multimetrul UNI-T UT33C, indica 12,55 si incepe sa urce lent 12,56 - 12,57 - .... 12,62.
Are multimetrul ceva?
De la ce apare aceasta crestere lenta?

Attached Files


Edited by danrogo2001, 07 April 2019 - 14:24.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate