Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie
Last Updated: Apr 19 2024 09:30, Started by
curentelectric
, May 05 2013 08:43
·
125
#4033
Posted 22 March 2019 - 15:18
CTEK 7000 pacat ca nu stie regenerare , daca prinzi un mxs 7 sau 10 au regenerare si ridica tensiunea la 15 volti, mai desulfateaza . Daca vrei sa faci o treaba buna mergi la un magazin de acumulatori adevarat, ei au asa ceva si cu siguranta o pun pe picioare . Nu poti verifica nivelul electrolitului ? si eu am acc identic dar cu dopuri cu filet, la tine vad ca este lipit sticker peste ele.
|
#4034
Posted 22 March 2019 - 16:04
Deci sa inteleg ca acidul si apa distilata s-au separat? CTEK 7000 are modul de reconditionare, care potrivit manualului incarca cu o tensiune de 15.7V. Doar ca eu am incarcat-o in modul normal.
ldpe: Sub sticker sunt dopurile, pe care le-am desfacut si am masurat cu densimetrul (vezi prima poza) Attached FilesEdited by cry27, 22 March 2019 - 16:09. |
#4035
Posted 22 March 2019 - 16:09
Nu, electrolitul este format din acid sulfuric si apa pura. Daca bateria sta in stare de descarcare cu densitate scazuta mai mult timp, particolele de sulf din acidul sulfuric, se despart de electrolit si se depun pe elementi, astfel impedincand procesul electrochimic. Daca ai functie la 15.6v, incearca cu aia, daca nu, cum a zis colegul Ipde, centru de baterii.
|
#4036
Posted 22 March 2019 - 16:13
De fapt e CTEK Multi XS 7000. O sa incerc, multumesc de sfaturi.
Attached Files |
#4037
Posted 22 March 2019 - 21:53
Asa , spune toata seria , este super scula , va fi bine dupa si eu am completat cu apa si am avut separare , este un fenomen mai putin discutat dar dupa discutiile cu robylup am ajuns la concluzia ca nu mi s-a parut . Avand acc identici iti spun clar ca dupa 1-2 proceduri isi va reveni . Eu l-am resuscitat pe acea vreme cu un redresor ultimate speed care e mult sub ctek .
Acest model de Moll mi-a dat multe batai de cap , am fost cu el si in service in garantie din motiv cadere tensiune dar e ca ostasul sovietic , dupa ce il pui pe o statie adevarata de incarcare/regenerare e ca nou , la mine dupa 3 ani si ceva are 100% viata si 98% incarcat , foarte tari dar de 2 ani nu mai au aceeasi calitate , gata cu traditia Moll, se asambleaza peste tot si problema lor e ca sunt extrem de scumpi la ce ofera acum . Eu am luat un MXS 7 - serie mai noua ca a ta dar dupa cate vad acum doar designul difera, functiile sunt aceleasi . Cel mai mult im place supply ca pot alimenta boxa portabila sau frigiderul cu un cablu adaptor original cumparat de pe site-ul caranda . Edited by ldpe, 22 March 2019 - 21:55. |
#4038
Posted 22 March 2019 - 21:56
Eu l-am luat din Germania prin 2006, dar nu l-am folosit mai mult de 4 ori de cand il am.
Cine-mi spune si mie data fabricatiei la bateriile din imagine? Primele 2 poze sunt de la Macht (are 2 coduri stantate, nu stiu care este cel cu data), a treia de la Exide si ultima de la bateria cu probleme de mai sus. Attached FilesEdited by cry27, 22 March 2019 - 21:59. |
#4039
Posted 22 March 2019 - 22:03
Eu sincer nu ma uit niciodata la data fabricatiei la acc vechi, efectiv pun testerul pe ei si ce spune el dupa aia ma ghidez . Poate fi de 2 ani si mai praf decat unul de marca de 6 ani - doar testerul poate sa-ti spuna ce ai in interior . Macht sunt acc de dat imprumut cand te tot asta la cap vecinul , ca sa nu te faca zgarcit , Exide e din alt film.
Sa nu-mi spui ca atitia acc ai acasa si nu sti pe care sa-l alegi ... Edited by ldpe, 22 March 2019 - 22:05. |
#4040
Posted 22 March 2019 - 22:18
Pai Exide mi-am cumparat acum 2 saptamani dupa ce am vazut ca face figuri Moll-ul, iar zilele trecute m-am uitat la ea mai atent si am vazut ca are dopuri sub eticheta, am inceput sa masor electrolitul si voltajul. Macht-ul l-am primit de la cineva care l-a cumparat si nu l-a folosit, a stat in garaj ceva timp, i-am dat o incarcare si indicatorul ramane verde, se mentine ok. Exide am luat de 72Ah pentru ca mi se parea la limita Moll de 62Ah pentru un motor de 1.9 diesel. La ce tester te referi?
Edited by cry27, 22 March 2019 - 22:19. |
#4041
Posted 23 March 2019 - 11:06
Folosesc o chinezarie Autool bt-360 care citeste parametrii acumulatorului, ce viata are in procente, cat de incarcat este in procente, cadere tensiune la pornire , parametrii incarcare alternator , l-am luat de pe ali si pentru mine face toti banii . L-am etalonat dupa un aparat adevarat midtronics mdx-645 iar valorile diferenta nu sunt de speriat , pentru casa e ok.
|
#4042
Posted 23 March 2019 - 22:00
Nu stie nimeni sa citeasca codul de la macht-ul de mai sus? La Exide am vazut cum se citeste cateva pagini mai in spate, la Moll cred ca e anul 2016 dar nu stiu ce saptamana ca pe o borna e 40 cu 16 iar pe cealalta e 11 cu 16.
|
|
#4043
Posted 28 March 2019 - 10:47
Eu tocmai ce am cumparat la oarece reducere (si dupa ce m-am holbat pe net) un tester
FOXWELL BT100 PRO 6V 12V Car Battery Tester For Flooded AGM GEL 100 to 1100CCA 200AH Test Automotive Analyzer Diagnostic Tool O mica intrabare ar fi: cam ce amperaj (Ah) baga in mod normal alternatorul masinii? |
#4044
Posted 28 March 2019 - 11:38
"cam ce amperaj (Ah) baga in mod normal alternatorul masinii?"
Este greu de spus o valoare constanta , depinde foarte mult de echipare . El produce la turatia de aproximativ 2000rpm valoarea inscrisa pe eticheta , dupa care incepem sa scadem : faruri aprinse/stinse, directie asistata electric, instalatie clima, instalatie sonorizare s.a. si ce ramane este al acc , spun eu in jur de 8-15 Ah daca toate sunt pornite . Dupa o pornire regula nescrisa spune ca ar fi ok daca s-ar circula minim 10km pentru regenerare energie pierduta la start . Pentru circulat doar pe oras acumulatorul trebuie sa fie aproximativ jumatate din puterea instalata a alternatorului pentru a putea fi regenerata in timp cat mai scurt , multe masini (de exemplu renault) vin din fabrica dotate cu acc de 40-50Ah de te umfla rasul cand vezi ditamai Megane cu un chistoc de baterie si culmea, tin 6-8 ani cele de prim montaj iar alternatoarele sunt de 98-120Ah pe ele . Un tester de baterii este aur la casa omului, singurul aparat care indica datele in timp real si poti vedea cam pe unde te situezi : mai merge o iarna ? sau elimini o posibila cauza intr-un lant de defectiuni . Nu sunt ca cele de marca consacrata dar valorile sunt foarte apropiate si pentru home use e tot ce trebuie . Edited by ldpe, 28 March 2019 - 11:42. |
#4045
Posted 28 March 2019 - 11:58
Adm, on 28 martie 2019 - 10:47, said:
Eu tocmai ce am cumparat la oarece reducere (si dupa ce m-am holbat pe net) un tester FOXWELL BT100 PRO 6V 12V Car Battery Tester For Flooded AGM GEL 100 to 1100CCA 200AH Test Automotive Analyzer Diagnostic Tool O mica intrabare ar fi: cam ce amperaj (Ah) baga in mod normal alternatorul masinii? Curentul debitat e dependent de turatia motorului termic; in general la 1000rpm, alternatorul va genera cam 60% din curentul maxim (inscris pe eticheta). |
#4046
Posted 28 March 2019 - 12:48
Eticheta de pe alternator?
Ca nu am nimic scris pe el. Cu alte cuvinte, daca am o baterie de batterie 12v 105ah 800a, in cat timp ar incarca-o la relanti? |
#4047
Posted 28 March 2019 - 13:11
Adm, on 28 martie 2019 - 12:48, said: C alte cuvinte, daca am o baterie de batterie 12v 105ah 800a, in cat timp ar incarca-o la relanti? si ca completare, va dura f mult, nu se recomanda incarcarea pe masina ci pe redresor, dupa amperaj ai o masina cu IBS si Bms, ceva germana o sa-ti de-a multe peste cap daca bateria este descarcata. |
|
#4048
Posted 28 March 2019 - 13:47
Adm, on 28 martie 2019 - 12:48, said:
Cu alte cuvinte, daca am o baterie de batterie 12v 105ah 800a, in cat timp ar incarca-o la relanti? La relanti mai mult te amagesti , este o incarcare de "suprafata" , dupa 2 ore de liniste daca masori cu testerul nici nu castigi nici nu pierzi , am testat eu si e lucru dinacela de bagat soarele cu lopata in casa. La un acc de asa capacitate merita negresit sa ai asa ceva avand pretul mare de achizitie a unuia nou . Daca de minim 2 ori pe an ii faci o incarcare cu el spun eu ca-i prelungesti viata cel putin 2 ani. Edited by ldpe, 28 March 2019 - 13:52. |
#4049
Posted 28 March 2019 - 21:10
Adm, on 28 martie 2019 - 12:48, said:
Eticheta de pe alternator? Ca nu am nimic scris pe el. Cu alte cuvinte, daca am o baterie de batterie 12v 105ah 800a, in cat timp ar incarca-o la relanti? Cu toate acestea, incarcarea aia de pe masina, "cu lopata" zic eu, nu e de natura sa asigure o incarcare de durata, care se face in mod controlat, in timp; pe masina se incarca rapid, dar se descarca la fel de rapid. Sistemul de incarcare de pe masina e de natura sa completeze si sa sustina o baterie, precum si cererile suplimentare d eputere si mai putin pentru a incarca o baterie descarcata profund. |
#4050
Posted 28 March 2019 - 22:18
Am exact Ctek MXS 10 (recomandare de pe forum, luat de pe OLX), iar nedumerirea era ca in practica, un drum de o ora juma, nu pare sa fi incarcat prea mult bateria.
La mine stiu ca bateria nu e happy daca nu merge Stop&Go. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
1 members, 0 guests, 0 anonymous users
dragosh82