Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie
Ultima postare: mai 19 2024 20:48, Inițiat de
curentelectric
, mai 05 2013 08:43
·
124
#4087
Publicat: 07 aprilie 2019 - 15:22
Ala ultim de la lidl, era rosu ! Cel din poza ta, e cel gri, care intr-adevar, are doar 3.8 A. Au stat gramezi pe la lidl. In fine, cel putin asa scria pe el, 5 Amperi. Pasta aia alba, nu e un lucru rau, e un fel de clei cald, care se pune la montaj si are rolul de a rigidiza componentele grele de pe placa. Redresorul este predispus la socuri mecanice, nu roata lumea e atenta cu el, pui clemele pe baterie si-ti aluneca jos etc... Se poate vedea in poza de la cel LIDL cum cei doi condensatori de decuplare, inseriati, si pusi intre masa "live" din primar si masa de iesire sau polul minus, desi nu sunt piese grele, au un rol de securitate in functionare extrem de important, decupland eventuale varfuri de tensiune periculoare. La tine, nu decupleaza nimic. Sper sa ai o retea bine impamantata... De asta iti zic ca cel de la LIDL este mai ingrijit lucrat (mai cu atentie la detalii). Ce face chinezu' pentru ultimate speed, trebuie sa treaca si de TUV-ul german. Daca ai sa cauti pe net, o sa vezi destui utilizatori care au avut curiozitatea sa masoare parametrii declarati la diverse produse "minune" made in china si nu mare le-a fost mirarea sa constate ca au luat produse neconforme. Adica in loc de curenti de 6 sau 10 amperi declarati, sa masoare curenti mai mici. Ce se vinde in reteaua LIDL, si mai ales produse unde troneaza sigla TUV, poti avea incredere. Nu cred ca ce ai putea lua de la dedeman sau prin reteaua emag, sta cineva sa verifice parametri declarati. Nu degeana un CTEK costa cat costa. Aia e o firma care se respecta.
Cel gri de la LIDL il am si eu, in varianta de 3.8A, si chiar ii are. Incarca foarte bine o baterie pana in 60Ah, intr-un timp rezonabil. Incarca si una mai mare, dar intr-un timp mai lung. Ti-am zis mai sus, sa te bucuri de el cat mai mult... danrogo2001, on 07 aprilie 2019 - 14:31, said:
De la ce apare aceasta crestere lenta? De la incarcare ! Ca pentru asta e facut... Editat de digioptic, 07 aprilie 2019 - 15:29. |
#4088
Publicat: 07 aprilie 2019 - 15:30
Incarcarea a fost facuta ieri. Masuratoarea este facuta azi. Eu cred ca este din vina multimetrului. Am repetat masuratoarea dar mi-a aratat direct 12.62 volti.
Oare niste scheme electrice de redresoare pe unde gasim, la CTEK, Ultimate, Absaar? Incarcarea o faceti cu bornele decuplate sau nu? La mine nu scrie nimic de asta. Ce anume s-ar putea deteriora? La mine a ajuns la 14,55 dupa care a aparut mesajul "FUL" Editat de danrogo2001, 07 aprilie 2019 - 15:34. |
#4089
Publicat: 07 aprilie 2019 - 15:50
#4091
Publicat: 07 aprilie 2019 - 18:02
41ex, on 07 aprilie 2019 - 15:50, said:
de ce doar 47Ah? Pentru ca aia originala are doar 44Ah. Si se incapataneaza sa se strice, inca mai porneste motorul. Iarna trecuta facea figuri. Eu nu sunt adeptul montarii unor baterii cu mult peste ce a pus fabrica. Deja am "crescut" capacitatea cu 3Ah Nu stiu ce carbon boost o avea, daca tine macar 4 ani e foarte bine. Editat de digioptic, 07 aprilie 2019 - 18:06. |
#4092
Publicat: 07 aprilie 2019 - 18:56
danrogo2001, on 07 aprilie 2019 - 15:30, said:
Incarcarea o faceti cu bornele decuplate sau nu? La mine nu scrie nimic de asta. Ce anume s-ar putea deteriora? La mine a ajuns la 14,55 dupa care a aparut mesajul "FUL" CTEQ: "Safe and easy to use — user safety through spark free operation and reverse polarity protection. Vehicle electrical safety through exceptionally clean voltage and current delivery with no surges or spikes. No need to disconnect battery from the vehicle when charging. "Connect and forget" — simple plug and play operation. Select the program and mode and leave the charger to do the rest." |
#4093
Publicat: 07 aprilie 2019 - 19:39
AMBITON SKY, on 07 aprilie 2019 - 11:26, said:
Asadar: intrebarea este: Chargerul aista functioneaza normal? Simte ca este destul de incarcat ACM si sare peste acei pasi? Sau...? Am incercat de cca 4 ori, inclusiv cu repaos de ore bune, cu debut de U la borne de cca 12.6 (tensiune de acm!). Nu am avut timpul necesar pt a-l testa pe alt ACM... La ce rezistenta interna ai acumulatorul poate mai mult , redresorul protejeaza , e ok dar nu da mai mult din circuitul logic . Pune 6 ore pe Redac . |
#4094
Publicat: 07 aprilie 2019 - 23:39
Hmmm exact ce raspuns asteptam a primi
Nu as pune-o chiar 6 ore pe acel redresor (nu cred ca e Redac, am vazut cum e ala, stiu ce am eu ), poate un maxim 3-4 ore. Sau as lua-o in trepte: 2 ore functionare, pauza considerabila, masurare (sa se "linisteasca" U la borne), in functie de necesitati, urcam timpul, pana ajungem la optim. Dar asta DOAR daca nu imi ridica automatizarea chinezului SOH-ul la 100% Deci zici ca promite, ma gandeam sa ii scriu si chinezului, sa vedem ce raspunde Drumurile mele sunt scurte de...4-5 km, 5-8 minute de rulaj, eventual cca 20-30 minute la saptamana. Poate un drum la 6 saptamani de cca 250 km (tur-retur), asadar...trebuie sa fiu atent la jucaria cu energie Revin cu noutati |
#4095
Publicat: 08 aprilie 2019 - 07:32
Am pus sambata dupa masa la incarcat bateria de la Duster 12-70-720, la redresor gri de la Lidl (3,8), a urcat pana sambata catre orele 24 pana la 14,3, apoi a coborat la 12,8 si de atunci tot acolo e. S-o fi incarcat suficient, pot sa o iau sa o pun la masina ?, multumesc daca ma ajuta cineva.
|
#4097
Publicat: 08 aprilie 2019 - 08:36
"Deci zici ca promite, ma gandeam sa ii scriu si chinezului, sa vedem ce raspunde"
Asa este i.c. din el, acolo vede gata , sunt redresoare de mentenanta , sa-l pui cat masina sta in garaj sau este foarte frig . Pentru a mentine corect acumulatorul tau avand in vedere ca alternatorul nici nu se dezmeticeste ar fi indicat sa pui saptamanal redresorul pe el , daca este complicat macar odata pe luna. "tr. sa o mai las la incarcat ?" Da, acum o "duce" la 14,5 volti , rabdare ca o incarca ok. |
#4102
Publicat: 08 aprilie 2019 - 11:31
ldpe, on 07 aprilie 2019 - 19:39, said:
Redresorul de la Mivarom are aceiasi pasi de incarcare , incarca pana simte el ca e full si gata - cum spuneam anterior ca sa mergi mai sus trebuie sa urci la 14,5-14,8 volti , singurul care face aceasta operatiune este ultimate speed gri (nu cel rosu) . Nu e singurul care poate ajunge la 14,5 si Absaar-ul meu a incarcat pana la 14,55. |
#4103
Publicat: 08 aprilie 2019 - 13:56
Pentru tensiuni maxime de incarcare peste 14.4 Volti, ajungand in jur de 14.8 Volti, se poate selecta programul "fulg de nea" . Tensiunea maxima e usor marita. Pentru tensiui si mai mari la pragul maxim de incarcare, se poate utiliza fratiorul mai mare de la LIDL, ULG 12 A2, sau iteratiile urmatoare care au mai aparut. Asta din urma, v-am mai povestit de el, e cel cu traf de retea mare si semipunte cu tiristoare comandate de un procesor de casa chinezesc. "Stie" sa incarce si deep cycle si AGM si baterii normale. Mai e capabil ca pe fast charging cateva minute, sa poata urnii un motor pe benzina. Deci are si functie de pornire.
Sa ma intorc la ULG 3.8 a1, cel gri de 3.8 A pe incarcarea normala. Dupa atingerea pragului de 14.4 Volti in incarcarea normala sau 14.8 Volti in programul "fulg de nea", incarcarea inceteaza cu curentul maxim de care e capabil incarcatorul si in acumulator se injecteaza un curent mai mic de asa maniera incat la bornele acumulatorului sa fie mentinuta o tensiune constanta de 13 Volti. Indiferent cate zile va sta la bornele bateriei, este OBLIGATORIU ca aceasta tensiune de 13 Volti sa ramana CONSTANTA ! Valorile care le-am amintit mai sus, respectiv pragurile de incarcare si tensiunea de mentinere de 13 Volti, sunt orientative si pot avea valori in jurul acestor praguri. Am trei incarcatore cu procesor si le-am "uitat" 4 zile pana la o saptamana si tensiunea la bornele acumulatorului s-a mentinut constanta. Bunaoara, la lidl-l gri de 3,8 Amperi am un 12,85 in mentinere, la cel mare cu traf am un 13,2 (creste foarte putin intr-o saptamana pana la 13,8 si ramane acolo pot sa-l tin si o luna (aici banuiesc derivele termice ale referintelor de pe placa procesor, nu toate sunt perfecte...), iar la cel NORAUTO am constant 13,82 Volti in mentinere. Faptul ca la bornele acumulatorului tensiunea creste pana la un prag de program de iarna (14,8 Volti !?!?!?) , dupa terminarea incarcarii si nementinerea unuei tensiuni constante sub pragul normal de incarcare adica sub 14,4 volti, ori acumulatorul are o problema ori incarcatorul trebuie cautat pe la referitele de tensiune sau rezistori decalibrati etc. Editat de digioptic, 08 aprilie 2019 - 13:57. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 2
1 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi
campary