Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 Chiar se platesc pensiile la term...

Cu autorulota prin jud. Buzau

Cuptor Electrolux EOE7C31Z, cum i...

Cablu Corsair 600W GPU
 Solicitare documente emag

Uzucapiune teren intravilan

Recomandare aparat foto pt fotogr...

Ariston "Genus One+" 24kw...
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14731 replies to this topic

#199
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 RealThing, on 16 februarie 2014 - 21:42, said:

Parerea mea de neinitiat e ca acel UPS solicita mai mult acumulatorul versus utilizarea pe autovehicol, tocmai de aceea cred ca o alta baterie mai varza o lua de mult la vale (pe aici sunt des probleme cu tensiunea, de si la dracu sunt in mijlocul Berceniului, si intra destul de des pe baterie).
S-ar putea ca oxidarea aia sa fie tot consecinta regimului de lucru...
Exact asta spuneam si eu ...


 RealThing, on 16 februarie 2014 - 21:42, said:

Dupa cum spuneam, singurul lucru care ma deranjeaza la Premier e ca oxideaza bornele destul de des (cam la 2-3 luni trebuie sa le curat), in rest n-am ce sa-i reprosez.
S-ar putea ca oxidarea aia sa fie tot consecinta regimului de lucru...



 Esperatul, on 16 februarie 2014 - 21:46, said:

Daca bateria functiona corect inainte de completare inteleg ca electrolitul era oarecum in valorile de toleranta. Daca pui atata apa o sa se modifice destul de mult balanta anterioara, cu care bateria mergea ok.
Tot nu vad legatura. Doar apa se evapora. Niciun tehnician in domeniu nu recomanda completarea cu acid.

 andreic, on 16 februarie 2014 - 21:43, said:

Da, de obicei exista elemente de reglaj pe regulatorul de incarcare.
Da, dar fara sa umble la electronica ? Ceva, un divizor de tensiune, rezistenta de putere, infasurare de nichelina racita cu un ventilator ... nu stiu ... Aberez si eu, nu rade de mine, te intreb asta deoarece esti mult mai initiat decat mine in domeniul asta.

Edited by cristi.r, 17 February 2014 - 07:20.


#200
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,662
  • Înscris: 07.02.2003

 cristi.r, on 17 februarie 2014 - 07:19, said:

Da, dar fara sa umble la electronica ? Ceva, un divizor de tensiune, rezistenta de putere, infasurare de nichelina racita cu un ventilator ... nu stiu ... Aberez si eu, nu rade de mine, te intreb asta deoarece esti mult mai initiat decat mine in domeniul asta.
Trebuie facut din elementul regulator, altfel degeaba.

#201
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013

 41ex, on 16 februarie 2014 - 03:49, said:

suna bine partea cu mentenanta rombat dar parca la pretul ala mai degraba iei un moll m3 sau fulmen xtreme. sau o varta black la juma de pret.
Moll, Fullmen vs Rombat Premier, e o gluma nu?
Singura baterie pe care as cumpara-o ar fi Varta insa Varta Silver, exclus Varta Black! Prefer Rombat din cauza pachetului all inclsuive after sale.
Varta Black nu are nici un termen de comparatie cu Premier-ul de la Rombat.

Cum stau lucrurile cu MOLL la juma' de pret:
- motor de cautare online, inexistant
- pentru Yaris am la dispozitie o singura baterie (Kamina start) pe cand la Rombat pot sa aleg intre 4 produse distincte in functie de calitate/pret/regimuri de utilizare
- parcurgerea cel putin a doua fisiere pdf (fara informatii de pret altfel mai deschidem inca unul), imi inspira o logica de tip socialist in spatele afacerii.
- specificatiile bateriei vorbesc de la sine
- iar pretul final, pentru o baterie Moll compatibila, e departe de ideal, nici vorba de "juma' de pret"

Auto: YARIS 1.0 VVT-i (_P9_), 51 kW,  An 2006
Cod Moll: 544 059 036
Fixare: B3 in loc de B13
Ah: 44 in loc de 55 Ah Premier
Curent pornire: EN 330A in loc de 540A
Dim's: 211 x 175 x 190 in loc de 207 x 175 x 190 mm standard la Yaris
Termeni de comparatie: Rombat Cyclon, cel putin Cyclon respecta intocmai dimensiunile si e sesizabil mai ieftin.
Preturi Moll: 1 2 3 4
Preturi Cyclon: 1 (cat de cinsitit)
"ROMBAT - Castigi din start"


 cristi.r, on 16 februarie 2014 - 09:51, said:

Bateria are mai mult de 2 ani. Merge spre 4...

La ce te referi, ca nu inteleg ...
M-am referit la faptul ca RealThing a schimbat destinatia acumulatorului si nu mai am nici o indoiala ca absenta celor 1.2l de lichid se datoreaza, clar, acestui fapt.
Rombat produc, in acest moment, cele mai competitive produse de pe piata si asta deduc foarte simplu din toate relatarile tale. Cu ce nu sunt de acord sunt urmatoarele afirmatii:

 cristi.r, on 16 februarie 2014 - 09:51, said:

Plus ca ele nu vor mai inchide etans orificiile dupa desfacere...

Din postul lui Realthing, se pare ca bateriile maintenance-free sunt doar o gaselnita de marketing.

Tornada, are aproape 2 ani, si la fel, doar intr-un element se mai vedea electrolitul peste placi..., Probabil ca nu degeaba este marketat Premierul ca "cea mai buna calitate Rombat", dar daca pierde apa tot asa ca una "obisnuita", nu prea ma incalzeste...

daca ar fi s-o luam strict dupa performante, am mers 600km exclusiv pe baterie cu un dCi de 1.5 (evident, fara faruri, A/C, etc). Bateria era chiar acest Premier de 75Ah. 600km facuti aproape in totalitate fara oprire in vreo 7 ore...
Nici nu trebuie insistat pe ideea ca o baterie desigilata trebuie resigilata perfect insa daca o desigilezi iti asumi urmatoarele:
- dopurile vechi pot fi inlocuite la un service Rombat (daca conteaza atat de mult etanseitatea bateriei)
- pastrezi dopurile vechi cu conditia sa verifici lichidul cel putin o data pe an si implicit reincarcarea acumulatorului, cat de simplu.

Din postul lui Realthing NU putem deduce ca bateriile maintenance-free (MF) sunt o gaselnita de marketing. Realthing a schimbat destinatia acumulatorului, desi nu am nimic impotriva acestui fapat, acel acumulator nu poate fi edificator pentru majoritatea user-ilor de aici care folosim bateriile auto pe autoturisme. O baterie stresata ca a lui RealThing necesita atentie suplimentara si mi se pare absolut normal.
In schimb o baterie Tornada sau Premier ca cele doua mentionate de tine sunt cele mai convingatoare exemple. Din punctul meu de vedere, daca nu sunt accidente, un Premier nu merita deschis mai repede de 4 - 5 ani.

Pe undeva ti-ai raspuns singur:

 cristi.r, on 16 februarie 2014 - 14:59, said:

Toti, dar absolut toti elementii aveau electrolitul deasupra placilor, in cantitate semnificativa... Nu cred ca am competat mai mult de 200ml de apa la toata bateria. Asta la o baterie care are un istoric destul de zbuciumat: 2 descarcari la mai putin de jumatate din capacitate, una din mersul de 600km relatat mai sus, si a doua ... ma rog, tot un accident. Iar bateria are aproape 4 ani. Tornada aia dupa 2 ani si ceva nu mai avea electrolit deasupra placilor. i este scufundata cam 1 mm.

 cristi.r, on 16 februarie 2014 - 17:02, said:

Deci bateriile complet etanse nu sunt chiar o gluma de marketing. Si inclin sa cred ca nici Premier-ul nu trebuie desfacut. Cand crapa, asta e...
Aleluia!

 RealThing, on 16 februarie 2014 - 11:46, said:

Oricum asta cu "maintenance free" mie mi se pare o mare vrajeala de marketing. Daca are dopuri si le poti scoate, mie mi se pare normal sa verifici anual. La acumulatorul care avea 12 ani in fiecare an toamna ii faceam verificarea electrolitului si o incarcare full.
Valabil si pentru tine raspunsul de mai sus. Din afirmatiile voastre reiese clar ca MF e valabil cel putin 4 ani respectand intocmai precizarile producatorului.

 RealThing, on 16 februarie 2014 - 19:56, said:

Cu privire la dracia aia de UPS...
Din experienta iti spun ca in afara de UPS-urile rack mount APC sau oricare altul sub umbrela Schneider celelalte gen home user sunt o gluma in fata oricarui pericol serios.
Singurele UPS's home user de incredere au fost cele de la Socomec. Daca ai altceva in genul APC, RPC sau alte variante ar fi cazul sa te reorientezi.
Socomec au fost printre primii care aveau in oferta UPS online double conversion pentru home users.


 cristi.r, on 16 februarie 2014 - 20:29, said:

Smecheria este alta: bateriile de pe taxiuri se sulfateaza. Mers pe distante scurte si fara sa se incarce inapoi....
Smecheria ar fi urmatoarea: cautam baterie pentru Focus si Rombat mi-a returnat trei variante, una fiind: Efb 12 V - 65 Ah 565.001.065. Am intrebat expres care-i faza si mi s-a spus ca ar fi bateria ideala pentru masini Ford Focus cu Start/Stop, sau Ford Focus cu regimuri speciale: taximetre, scoli de soferi, etc, altfel risti anularea garantiei. Alternative exista.


Pe viitor ar fi bine sa avem in vedere si "ochiul magic" (OM) inainte de deschiderea dopurilor respectiv dupa completare si ultima incarcare pe redresor, booster, etc. Ar fi interesat sa vedem daca acest OM e probant sau doar orientativ.
Riscul distrugerii sistemelor de etansare ar fi eliminat doar prin probarea OM. Astfel verificarea OM si o incarcare pe an, daca nu sunt incidente si dupa 3 - 4 ani de exploatare, ar fi suficient in cazul bateriilor premium.

Edited by dorinpetrean, 17 February 2014 - 14:40.


#202
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 dorinpetrean, on 17 februarie 2014 - 14:12, said:

Din postul lui Realthing NU putem deduce ca bateriile maintenance-free (MF) sunt o gaselnita de marketing. Realthing a schimbat destinatia acumulatorului, desi nu am nimic impotriva acestui fapat, acel acumulator nu poate fi edificator pentru majoritatea user-ilor de aici care folosim bateriile auto pe autoturisme. O baterie stresata ca a lui RealThing necesita atentie suplimentara si mi se pare absolut normal.
In schimb o baterie Tornada sau Premier ca cele doua mentionate de tine sunt cele mai convingatoare exemple. Din punctul meu de vedere, daca nu sunt accidente, un Premier nu merita deschis mai repede de 4 - 5 ani.
Stai un pic. In momentul in care am afirmat asta, ma bazam pe postul lui, in care zicea cat de destept este UPS-ul ala, deoarece, daduse si un link in care UPS-ul mergea cu orice tip de acumulator Pb-acid... Deci, pana aici nicio fractura in rationament. Tocmai de aceea, mai jos de postul asta, i-am recomandat sa masoare tensiunea la borne. Vezi cronologia discutiei Posted Image.
Chiar ma gandeam, bai sa vezi ce repede pierde premier-ul asta apa, stai sa vezi ce-o sa gasesc eu in asta, al carei istoric il stiam si mai stiam ca n-am desfacut-o niciodata s-o verific. Ei, uite ca n-a fost chiar asa...

Iar daca stau sa "derulez", atunci ai afirmat altceva, adu-ti aminte, reciteste, te refereai prin comparatie la regimul de vara-iarna al bateriilor auto puse pe masina, etc ... Este ceva ce eu n-am inteles, dar ... in fine ...
Uite aici:

 dorinpetrean, on 15 februarie 2014 - 10:10, said:

cristi.r,
daca bateria ta a depasit 2 ani e in afara garantiei, te rog incerca din nou sa destupi dopurile Premierului tau si apoi sa faci si tu completarea.
Daca cantitatea de lichid 'absorbita' nu va fi asemanatoare atunci postul tau poate capata un sens mai profund.
1,2 litri mi se pare cam mult, mai ales ca bateria nu a fost expusa la conditii de temperaturi cu variatii extreme ca si in cazul bateriilor instalate pe autoturisme.
Adica era obligatoriu sa piarda apa daca era folosita in regim auto.... Si de aceea nu intelesesem partea bolduita ...

 dorinpetrean, on 17 februarie 2014 - 14:12, said:

Pe viitor ar fi bine sa avem in vedere si "ochiul magic" (OM) inainte de deschiderea dopurilor respectiv dupa completare si ultima incarcare pe redresor, booster, etc. Ar fi interesat sa vedem daca acest OM e probant sau doar orientativ.
Riscul distrugerii sistemelor de etansare ar fi eliminat doar prin probarea OM. Astfel verificarea OM si o incarcare pe an, daca nu sunt incidente si dupa 3 - 4 ani de exploatare, ar fi suficient in cazul bateriilor premium.
Experienta mea nu pune baza prea mare pe ochiul ala. Tot aici am postat undeva prin primavara anului trecut experienta cu un rombat cyclon crapat (ce-i drept dupa 5 ani) care avea ochiul verde. Chiar si bateria aia Renault, pe care am rupt-o la propriu, avea nevoie de apa, chiar daca era efectiv sigilata. Si avea (ma rog, are, ca inca e buna) ochiul verde Posted Image. Insa daca nu era atat de bine sigilata mecanic, probabil ca pierdea apa mult mai repede. Sunt totusi 6 ani...
Tornada avea ochiul verde si doar intr-un element mai avea apa deasupra placilor si acolo foarte putina ..

Edited by cristi.r, 17 February 2014 - 18:47.


#203
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013
Corect, ai dreptate. Mi-a scapat faptul ca Realthing se referea la Premierul de pe UPS. Tinand cont de titlul topicului credeam, pana la un momentdat, ca mai are si vreunul pe masina. M-am prins mai greu. Mea culpa.

Important e ca acum putem cadea de acord asupra unui aspect general si anume ca:

In cazul acumulatorilor premium MF e valabil in primii 4 ani de exploatare insa numai daca acumulatorul este utilizat in acord cu indicatiile producatorului altfel, "puteti uita".
Ex. Baterii premium: Rombat, EFB, AGM VRLA, Premier, Varta Strat Stop (EFB), Silver Dynamic, inclusiv Blue.

Celelalte baterii
Rombat Tornado, Calcium, Cyclon, Varta Blak Dynamic, alte low cost necesita atentie dupa primii doi ani de exploatare desi, cam la limita, apoi cel putin in fiecare an cate o revizie temeinica.

Cat despre OM, in cazul meu, la bateria de pe Yaris ochiul e 'negru' indicatia este corecta dar la Focus ochiul era verde desi bateria era moarta. As fi curios de evolutia situatiei mai ales in cazul bateriilor premiun, de la producator la producator in parte.

#204
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
eu vad pe net moll m3 si fulmen extreme la pret de varta silver si rombat premier, si sunt facute in germania respectiv italia, cred ca tara conteaza mai mult.
se gaseste si orietativ marimile pt masina dar oricum stim asta, intre cat ni se recomada in general.

#205
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 41ex, on 17 februarie 2014 - 22:52, said:

eu vad pe net moll m3 si fulmen extreme la pret de varta silver si rombat premier, si sunt facute in germania respectiv italia, cred ca tara conteaza mai mult.
Te rog, da niste detalii in sprijinul celor afirmate. Eu vad altceva ... Poate nu vad bine sau nu ma uit unde trebuie ...

#206
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006

 dorinpetrean, on 17 februarie 2014 - 21:23, said:

Corect, ai dreptate. Mi-a scapat faptul ca Realthing se referea la Premierul de pe UPS. Tinand cont de titlul topicului credeam, pana la un momentdat, ca mai are si vreunul pe masina. M-am prins mai greu. Mea culpa.


Pe masini am asa: Exide pe Honda, Varta Silver Blue pe Clio si cea originala Renault pe Polo. Primele doua sunt relativ noi (Exide e luata in toamna si produsa in vara, Varta e de anul trecut din iarna) asa ca nu prea am ce parere sa-mi dau despre ele, iar cea originala Renault am prezentat-o deja pe aici, e identica cu cea pe care a desfacut-o Cristi.

#207
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013

 41ex, on 17 februarie 2014 - 22:52, said:

eu vad pe net moll m3 si fulmen extreme la pret de varta silver si rombat premier, si sunt facute in germania respectiv italia, cred ca tara conteaza mai mult.
se gaseste si orietativ marimile pt masina dar oricum stim asta, intre cat ni se recomada in general.
Foloseste motoarele de cautare de la Rombat, Exide, nu mai spun Varta si ai sa te convingi singur cat de facil este accestul la informatia potrivita.
In alta ordine de idei, se da masina din imagine te rog cauta o alternativa la Fulmen si Moll. Legaturile catre codul specificat de producator si preturile la juma', pe care le-ai mentionat sunt esentiale.
In locul tarii de provenienta as alege un brand serios, consacrat. Tocmai de aceea nu am mentionat Bosch si altii asemenea.

Attached Files



#208
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Oasrecum off-topic, continui odiseea cu Premierul. Nu intelegeam de ce e atat de cald si miroase ciudat in bucatarie, asa ca am pus aparatul de masura pe el, si am observat ca rahatul ala de UPS l-a adus la 7,5V, e muci. L-am deconectat si de nervi mi-am cumparat unul de-asta. Devenind on-topic, o sa il testez pe Premier care acum cred ca-i cam semilesinata spre moarta, revin cu ce stie sa faca.

Bonus am primit si o pereche de conectori care se pun la borne, au indicator de stare a bateriei, si la care se poate conecta direct redresorul fara a mai fi necesara desfacerea bateriei. Ce am observat ca dracia aia de UPS a inceput sa faca figuri dupa ce am completat in seara aceea cu apa distilata, de atunci am impresia ca nu a mai incarcat-o deloc si numai a tras din ea (ceea ce confirma parerea lui Cristi ca Premierul duce la tavaleala). Daca-si si revine, tot respectul (inainte de a o pune la incarcat o sa masor tensiunea).

#209
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,030
  • Înscris: 20.06.2005
Pai e ca si cum ups-ul, a ramas fara curent de intrare si prin urmare a debitat curent doar din baterie. Asa pare. Verifica firele de alimentare si vezi daca ai continuitate pana in placa.
De curiozitate, ce ups ai ?

#210
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
O sa-l verific azi daca livreaza curent, oricum tampita situatia. E asa ceva (nu stiu sa-ti spun mai multe pentru ca mi-a fost dat, nu l--am achizitionat eu), nu prea gasesc asa ceva in afara de poze.

Edited by RealThing, 18 February 2014 - 15:22.


#211
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Am masurat Premierul dupa ce a stat vreo 12 ore linistit, are 8.6V. Am pus jucaria pe el, l-am setat pe reconditionare, va anunt ce si cum cand termina.

#212
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Plecand de la tensiunea asta, "reconditionarea" poate dura si doua-trei zile. Poate era mai bine daca faceai o incarcare "bruta" in jur de 5-6 ore, s-o ridici la peste 10V. Asta ar inseamna 5A constant bagati in baterie pe perioada asta

Renault-ul ala de 60Ah, cand l-am descarcat la 9,6V, mi-a tras cam constant 7,5A (cam pe acolo se "invartea" limitarea aparatului) timp de vreo 4,5 ore.

Subscriu la ideea colegului wolfy. Vezi sa nu fi facut buba UPS-ul pe partea de alimentare. Insa, aici era alta problema, in mod normal, UPS-ul, daca e ok, ar trebui sa faca galagie cand sta pe baterie, bipait, tiuit, etc.... Oricum, la ora actuala ai o problema la capitolul asta. Zic asta in ideea celor afirmate de tine cu problemele de tensiune in zona in care stai. Daca eram in locul tau (evident ca nu sunt, este doar o parere dezinteresata si atat), cautam un UPS nou "la oferta" si imprumutam un redresor nu asa inteligent precum CTEK-ul ala, cu care sa incerc revigorarea bateriei. Centrala este cea mai importanta in toata discutia asta. Tot o parere personala, no offence ...

Edited by cristi.r, 18 February 2014 - 21:44.


#213
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Cu tot cu redresor sta pe la 9.5V de cand l-am pus, pe la ora 7.30, banuiesc ca o sa dureze ceva timp. Asta are 5A max, asa ca va dura, nu ma deranjeaza atat timp cat bateria va fi ok, din ce vad va incarca cu "5A until 12.6V". N-am pe ce sa-l pun sa ii fac o incarcare bruta, si despre dracia aia de UPS nu stiu ce sa mai cred, bipaie constant daca e pe baterie si aici n-a fost cazul. O sa vad cum se comporta dupa ce o pun incarcata pe el. Oricum, in afara de asta mai am de pus si bateria de pe Honda (a cam stat nefolosita aproape 2 luni, a mers maxim 30 min si la ralanti), si cea originala Renault careia ii voi selecta reconditionare - poate ma prind si cu ce lipesc capacele alea la loc dupa ce o desfac.

#214
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Dupa ce am intrebat in stanga si-n dreapta, eu m-am "prins" cu ce se lipeste. Bicomponent de la bison, combinat cu power-tape. Bacul bateriei este facut din polipropilena nu stiu de care, iar toti reprezentantii de vazari (bison, henkel, loctite) spun ca de obicei, PP si PE se lipesc la cald. Probabil ca d-aia si capacul asta era lipit la cald. Din cate am citit, am observat ca ar exista solutii de lipit PP, insa sunt foarte scumpe si nu merita banii, atata timp cat nu stiu daca rezista si la acid. Cam toate sunt de uz industrial. Asa ca, am pus cu bicomponent cu spatula pe marginea aia de contact, apoi, dupa 24 de ore, urmeaza un power-tape pe deasupra si lipit de peretii laterali ai bateriei, cu gaura la aerisirea de gaze. Si cam asta e. Acolo nu se va exercita forta si am zis ca n-are rost sa ma chinui, mai ales ca bateria este in al saselea an de functionare. Am luat un no-name de power-tape, insa a naibii de lipicioasa si de maleabila. Tot d-aia am pus si peste Premier-ul caruia i-am desfacut capacele mai sus si i-am completat putina apa.

Altceva am observat insa !!! Daca in mai toate bateriile desfacute erau prezente cristalele de sulfat de plumb (formatiuni mici ca niste firimituri, lipite de placi, de culoare gri), Premier-ul era perfect curat. Reamintesc, baterie de 4 ani. Si altceva, la Premier n-a fiert electrolitul decat atunci cand ridicam tensiunea mai sus de 15V. In rest, dupa completarea cu apa, a absorbit relativ constant vreo 2A timp de mai multe ore (semn ca bateria se incarca si se refacea densitatea electrolitului), apoi am incercat si un topping scazand tensiunea pana pe la 13,7V, ca intr-un final, ochiul sa revina pe culoarea verde. Toata operatiunea a durat cam 24 de ore, timp in care bateria abia daca scotea cateva bule foarte foarte mici, iar in faza de "topping", nu se intampla nimic-nimic.

 RealThing, on 18 februarie 2014 - 21:49, said:

Asta are 5A max, asa ca va dura, nu ma deranjeaza atat timp cat bateria va fi ok, din ce vad va incarca cu "5A until 12.6V".
Chiar ar fi interesant sa vedem cum evolueaza procesul de incarcare cu un astfel de redresor. Ma refer la verificarea curentului absorbit cu un ampermetru. Am auzit numai de bine despre ele, asa ca ar cam trebui sa arate chiar 5A. In mod normal, scaderea curentului trebuie sa aiba loc la un prag de ... nu stiu ... 14,2V ... sau o valoare stabilita de producator si scrisa in specifictiile produsului. 12,6V este tensiunea in gol a unui acumulator incarcat.

#215
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Multumesc pentru explicatiile cu adezivul :)

O sa monitorizez pe cat posibil ce face jucaria, cat sunt acasa. Momentan, la 3 ore dupa pus la incarcat, tot 9.4V arata la borne (cu tot cu redresor). Daca aveti chef de alte masuratori, si-mi explicati procedura, se face :)

#216
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Daca ai un aparat d-ala "de buzunar":

- scoti sonda rosie de la V (ohm), o pui la 10A/20A unfused (sa nu fie mai mic de atat, nu stiu ce aparat ai),
- selectezi din rotita domeniul aferent (adica 10A/20A unfused)
- desprinzi un cleste (care vrei) de la baterie si inseriezi aparatul de masura pe traseul "rupt".
- ne comunici si noua valoarea medie citita. Citirea sa nu fie prea "lunga", in 10 secunde maxim ar trebui sa te edifici.
- apoi scoti ampermetrul, conectezi clestele inapoi la borna si mai faci o citire mai incolo.

Pe timpul noptii, de preferat ar fi sa dormi Posted Image.

Edited by cristi.r, 18 February 2014 - 23:31.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate