Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie
#163
Publicat: 13 februarie 2014 - 14:50
Ieri am patit-o cu masina sotiei. Aveam de lucru la interiorul masinii iar la plecare am uitat de luminile din habitaclu aprinse peste noapte. Dimineata fara sa mai fiu surprins - no power supply!
Ce am facut mai departe, (masina nu mai pornea): - masurat tensiunea la borne cca. 4+V - "imprumutat" curent - dupa start (masina a pornit usor) am mai asteptat inca 5 minute lasand cablurile conectate intre bornele bateriei masinii mele si bornele bateriei masinii "colegului de serviciu" pastrand ambele masini pornite - in acest timp am verificat si incarcarea 14.4V - am lasat masina pornita in continuare pentru inca 15 minute (timp in care mi-am aranjat trusa de scule, etc) - am efectuat o incarcare "in mers", cca. 15 - 20 minute - dupa oprirea motorului am masurat bateria din nou cca. 13+V Dimineata, astazi 8:30, 13.02.2014 - inainte de orice am masurat tensiunea la borne, 12.6V - tot inainte de pornire cu multimetrul conectat la borne am verificat starea bateriei astfel: am pornit radio impreuna cu faza scurta pentru cca 15 sec. - dupa cca. 15+ sec. tensiunea a scazut la 11.6V - am pornit masina si mi-am vazut de drum Suplimentar Avand posibilitatea sa imprumut un redresor (Bosch BATTMAX 8 12V (6A arit. / 8A ef.) am demontat bateria si am pus-o la incarcat pentru urmatoarele 12 ore. Bateria este originala Toyota OE, an 2006, Delphi 45 Ah / 330 A Datorita faptului ca bateria nu a fost descarcata complet inainte de incarcare si nu a fost lasata in paragina am comutat direct pe incarcarea cu curent mare. Astfel imediat la incarcare am masurat tensiunea de 13.9 - 14.1V si cca. 2.5 - 3 A. Dupa cca 4 ore am masurat din nou avand o valoare stabila de 15,48V si cca. 2 A indicati de ampermetrul redresorului. Alte observatii Inainte de incarcare am incercat sa ajung la acele dopuri pentru a proba densitatea lichidului insa am renuntat deoarece mi-a fost imposibil. Singurul lucru la indemana mi-a fost faptul ca am scuturat usor bateria pentru a simtii prezenta lichidului. Desi nu am putut testa densitatea lichidului acesta se simte din plin in interiorul bateriei. De asemenea, pana acum bateria nu sa incalzit respectiv nu s-a umflat. Intentionez sa continui incarcarea peste noapte pana maine dimineata. Detalii si in atasamentele postului meu. Am incercat sa cuprind cat mai multe detalii insa e posibil sa existe si anumite omisiuni, prin urmare parerile voastre sunt binevenite. Fișiere atașateEditat de dorinpetrean, 13 februarie 2014 - 14:53. |
#164
Publicat: 13 februarie 2014 - 14:56
Punctul asta l-am vazut inutil. Alternatorul de la masina ta ar fi fost mai mult decat suficient ....
dorinpetrean, on 13 februarie 2014 - 14:50, said:
am mai asteptat inca 5 minute lasand cablurile conectate intre bornele bateriei masinii mele si bornele bateriei masinii "colegului de serviciu" pastrand ambele masini pornite |
#165
Publicat: 13 februarie 2014 - 15:00
dorinpetrean, on 13 februarie 2014 - 14:50, said:
Dimineata, astazi 8:30, 13.02.2014 - inainte de orice am masurat tensiunea la borne, 12.6V - tot inainte de pornire cu multimetrul conectat la borne am verificat starea bateriei astfel: am pornit radio impreuna cu faza scurta pentru cca 15 sec. - dupa cca. 15+ sec. tensiunea a scazut la 11.6V - am pornit masina si mi-am vazut de drum Bateria e descarcata, incarc-o calumea cu redresor pana o faci top, dupa aia te bazezi pe incarcarea masinii... batreria are nevoie de timp sa se reincarce dupa o descarcare catastrofala (sub 10V). Daca nu circuli mult nu are cum sa se incarce. |
#167
Publicat: 13 februarie 2014 - 15:13
cristi.r, on 09 februarie 2014 - 23:44, said:
As indrazni un pronostic. Arunc-o inca de pe acum. Chiar daca sare de 12 nu inseamna ca e buna IMG360.jpg 331,28K 69 download-uri RealThing, on 13 februarie 2014 - 15:02, said:
Bornele alea-s oxidate ca dracu, le-ai curatat, si conectorii de la masina? |
#169
Publicat: 13 februarie 2014 - 16:05
dorinpetrean, on 13 februarie 2014 - 14:50, said:
Am incercat sa cuprind cat mai multe detalii insa e posibil sa existe si anumite omisiuni, prin urmare parerile voastre sunt binevenite. Daca la sfarsitul incarcarii inca mai tragea 2A din redresor, inca este departe de a fi incarcata complet. Bine ar fi ca acea tensiune de la borne sa nu mai creasca fata de acea valoare de 15,48V ... Am tinut o baterie branduita Renault mai bine de 6 ore la curent de sub 500mA. Si se vedea cum scade curentul, incet, dar sigur. S-a stabilizat undeva in jur de 200mA. RealThing, on 13 februarie 2014 - 15:02, said:
Bornele alea-s oxidate ca dracu, le-ai curatat, si conectorii de la masina? Am senzatia ca ala nu este oxid acolo... de obicei este "zgrunturos" si "infloritor"... Editat de cristi.r, 13 februarie 2014 - 16:13. |
#170
Publicat: 13 februarie 2014 - 18:10
Prea mult pesimism... Bateria are 8+ ani, haideti domnilor... Daca tot am ajuns la atatea experimente mai conteaza unul!?
@andreic Bateria e la incarcat pe redresor! Data viitoare sa nu mai lucrezi pe parchet, eventual sa nu mai lucrezi in atelier... @all Nu e acid, nu scapa nimic la borne, nu e nici infiorator si nici macar zgrunturos , e doar o pasta conductoare cu protectie pentru borne. Un fel de vaselina verde si e inofensiva. In fine, nu stiu ce e dar isi face treaba extrem de bine mai ales ca e de la service-ul unde imi cazez ocazional masinile. Ei asa lucreaza, masinilor le place si mie de asemenea. Situatia nu e nici de departe stabila si nici nu aveam asteptari prea mari. La ora 17:30 tensiunea continua sa creasca si a ajuns la 15.56V cu 2A asta dupa 10+ ore de incarcare cu curent mare. Am comutat pe curent mic si va ramane asa pana maine dimineata, riscuri mai mici. O sa sune ca si mesajul meteorologului de serviciu, dar trebuie sa depasim starea de pesimism ca ne apropiem de weekend deci, acum sunt 14.25V in scadere, iar valorile amperajului au scazut de asemenea, fie ele chiar artificial. Editat de dorinpetrean, 13 februarie 2014 - 18:35. |
#171
Publicat: 13 februarie 2014 - 18:21
E verde ca nu-mi dau seama din poze poate e vaselina grafitata (zic si eu)
Bateria OEM de pe Honda a tinut 12 ani, si mai ducea, dar nu cred ca mai misca ceva pe timp de iarna, de aceea am si chimbat-o, la temperaturi de 10+ pornea fara probleme. Chestia cu schimbatul am decis-o cand am avut "norocul" sa prind -20 prin Cluj, si cand am dat la cheie a facut...nimic, dar absolut nimic. La -14 a pornit fara probleme, in aceeasi zi, insa atunci am decis ca o mai tin inca un sezon cald si dupa ne spunem adio Editat de RealThing, 13 februarie 2014 - 18:24. |
#173
Publicat: 13 februarie 2014 - 19:50
dorinpetrean, on 13 februarie 2014 - 18:10, said:
Prea mult pesimism... Bateria are 8+ ani, haideti domnilor... Daca tot am ajuns la atatea experimente mai conteaza unul!? O sa sune ca si mesajul meteorologului de serviciu, dar trebuie sa depasim starea de pesimism ca ne apropiem de weekend deci, acum sunt 14.25V in scadere, iar valorile amperajului au scazut de asemenea, fie ele chiar artificial. Daca dupa 15 secunde de faruri aprinse tensiunea scade la 11,6V, se numeste ca bateria este descarcata complet. Nu stiu ce crezi tu ca inseamna baterie descarcata complet, insa notiunea in niciun caz nu desemneaza tensiune zero la borne. Eu am tras dintr-o baterie de 70Ah, vreo 3 ore cu o viteza de aprox. 11A/ora, si dupa aia, inca ceva curent la o valoare mai mica, pana pe la vreo 45A in total, capacitate socotita liniar. Conform teoriei (se aplica niste coeficienti, relatia devenind exponentiala), la datele astea, imi rezulta o capacitate reala a bateriei de 66Ah. La sfarsitul descarcarii, bateria avea vreo 9,6V. Not bad pentru o baterie din 2009. Dupa ce am lasat-o sa-si revina (repaus), tensiunea s-a stabilizat la vreo 11,7V. Trebuie sa stii ca am ajuns la o incarcare completa dupa mai mult de 1 zi de stat pe redresor. Si asta pentru ca bateria este buna si n-am lasat-o prea mult descrcata. Cu atat mai putin pana la 4V ... Totul tine de un echilibru electrochimic, intre mai multi factori, printre care, gradul de acoperire al placilor cu sulfat de plumb, varsta bateriei, timpul cat a stat descarcata (starea de "cristalizare" a sulfatului), constructia intrinseca a bateriei, etc... Editat de cristi.r, 13 februarie 2014 - 20:00. |
#174
Publicat: 14 februarie 2014 - 16:13
Crsiti.r,
apreciez sincer contribuita ta. Totusi, daca ai inteles ironic postul anterior, mea culpa. Te asigur ca poti lua postul in cel mai bun sens, valabil si pentru ceilalti colegi implicati. Imi pare rau si pentru incurcatura celor doua adjective, mea culpa twice, te rog sa imi admiti scuzele . Incercam sa fac haz de necaz si ma opresc aici. Ca si concluzie pentru bateria din poza, becul de test e negru taciune - asta e grav! Avertismentul se confirma, e valabil in cazul de fata. Asta spune clar ca lichidul, chiar daca se aude, ori este sub limita ori e departe de proprietatile ideale. De celule nu mai vorbesc. Daca as fi avut posibilitatea sa adaug apa distilata, probabil, treaba ar fi stat altfel. Cred ca o baterie mai veche de 4 ani NU se pune la incarcat fara a verifica starea si proprietatile lichidului. Urmeaza inclocuirea acumulatorului. Mizez in continuare pe Varta Silver sau Premier, in acest sens aveti idee daca dopurile de pe Premier sunt accesibile? Informatiile din postul lui Cristi.r pot fi gasite mai detaliate aici. Editat de dorinpetrean, 14 februarie 2014 - 16:16. |
#176
Publicat: 14 februarie 2014 - 16:39
De cand ai Premierul, RealThing? Vezi ca la Premier sau alte baterii de origine Rombat poti face o revizie corespunzatoare, fara sa risti nimic, si o incarcare a la carte la orice centru Rombat din orasul tau.
Costurile in functie de disponibilitatea sau amabilitatea baietilor de acolo. |
#177
Publicat: 14 februarie 2014 - 17:14
Il am de 2 ani, insa nu e pe masina, e pe un UPS care imi tine centrala, deci nu e edificator ce si cum face, stand intotdeauna la tensiune de intretinere (cand nu pica curentul). Nu e nevoie de incarcare, are jucaria functie de testare/incarcare/desulfatare. La el imi si incarc bateriile cand e cazul.
Mai exact e asa ceva. |
|
#178
Publicat: 14 februarie 2014 - 22:32
RealThing, on 14 februarie 2014 - 16:24, said:
Da, la premier ai loc sa umbli la dopuri (cel putin la a mea), ceea ce-mi aduce aminte ca tre' sa-i fac o revizie RealThing, on 14 februarie 2014 - 17:14, said:
Mai exact e asa ceva. dorinpetrean, on 14 februarie 2014 - 16:13, said:
in acest sens aveti idee daca dopurile de pe Premier sunt accesibile? Editat de cristi.r, 14 februarie 2014 - 22:35. |
#179
Publicat: 14 februarie 2014 - 22:39
Multumit stimate domn?
Acu, ca tot am facut operatia: neaparat trebuie sa-i pun apa distilata, maine isi ia portia. Nu-mi dau seama cat e de scazut electrolitul, insa in mod clar si sigur este sub nivelul de sus al placii, cel putin la elementul desfacut (si din cate stiu eu, se duce in primul rand la elementii din extremitati, mai ales cea din partea pozitiva). Fișiere atașateEditat de RealThing, 14 februarie 2014 - 22:49. |
#180
Publicat: 14 februarie 2014 - 23:27
Si daca tot m-a apucat creatia, si mi-am adus aminte ca aveam apa distilata in masina, am facut si completarea. Ma rog, cam putin spus completare, a baut cam 1.2 L apa distilata. Capacelele se scot foarte usor cu 1 surubelnita subtire (am folosit doua ca sa fac parghie si sa iasa mai repejor).
Fișiere atașate |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi