Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Cheltuielile la intretinere (la Bloc)

- - - - -
  • Please log in to reply
368 replies to this topic

#271
blotunga

blotunga

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 09.04.2008
Da, firma care întreține liftul facturează lunar o sumă care se împarte la cota parte.
Când aveam centrală de scară, nu avea contor separat deci tot în curentul total al scării intra.

#272
vdingo11

vdingo11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,273
  • Înscris: 24.08.2005
Va multumesc mult pentru lamuriri.

#273
hallucinogen84

hallucinogen84

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 18.05.2016
Salutare.

Detin un apartament in Bucuresti pe I.C Bratianu 44 unde sunt 3 scari de bloc pe care il aveam in regim hotelier.

Cu toate ca apartamentul din luna Decembrie a fost cam gol cu nici macar 10/15 zile ocupate din toata luna administratia a decis sa puna 4 persoane la intretinere.

Suntem legati cu caldura la RADET / platim sistem pausal.

Sumele afisate la intretinere sunt extraordinar de mari.

Apartament 2 camere cu 1 persoana a platit in luna Martie 473 RON
Apartamentul meu 2 camere cu 4 persoane a platit 828 RON in luna Martie

Ce putem face in privinta asta - ce pot cere administratiei

La aceste 3 scari sunt angajati 9 portari! Atasat se poate vedea cat sunt platiti.

Centrala termica are in fiecare luna reparatii iar iluminatul pe scara iarasi mi se pare foarte mare tinand cont ca unele paliere nu au lumina.

Va rog putin ajutor.

Din Februarie apartamentul a fost gol dar am uitat sa completez cerere pentru a fi trecut 0 persoane la intretinere.

Administratia nici nu vrea sa auda de asa ceva - a spus ca nu este treaba lor si ca nu se poate face cerere retroactiv.

Multumesc anticipat pentru raspunsuri/indrumari.

Attached Files



#274
vacantamijlocie

vacantamijlocie

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,813
  • Înscris: 13.08.2008
Vad paznici la scarile A, B, adica 2 scari.

#275
meme10

meme10

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,140
  • Înscris: 02.01.2011
de ce e gol, au plecat chiriasii?

#276
MarcoSemedo

MarcoSemedo

    în oraș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,820
  • Înscris: 14.12.2019
Cred ca am fost in blocul tau la un prieten. Apartamente de 2 camere mici dar dragute, vedere frumoasa spre Cocor dar reclamele alea luminoase mari sunt enervant. Mai sunt ecranele alea acolo?

Acolo esti ultracentral si blocul e destul de vechi... cheltuielile sunt mari cu centrala de bloc. Par cheltuieli standard.

Problema ta e cu administratia care iti baga numar mare de persoane pe gat, desi teoretic tu la regim hotelier 2 camere poti sa ai 4 oameni cazati, teoretic nu prea o sa ai niciodata 4 ca e si mic apartamentul.


Nu stiu cu ce am putea sa te ajutam noi?

Ori o dai la intelegere cu administratorul, te intalnesti cu el si discutie punctual problemele tale, ori incerci sa-ti atragi ceilalti proprietari de partea ta si luati o companie moderna de administrare a blocurilor care se ocupa mai profesionist de partea asta.

Poti macar sa platesti in cont sau cu cardul intretinerea la astia?

#277
mirc2003

mirc2003

    Emo biliar

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,606
  • Înscris: 16.03.2008
Marin te poate lamuri dacă citește aici, nu exista încălzire RADET acolo deci e centrala de bloc și, asa cum spunea Marin, căldură RUPE ca și costuri. Blocul este anvelopa? Soluția ar fi ședința cu toți proprietarii și căutată o sultie inclusiv setarea temperaturii la 20 21 grade iarna. Nu se moare din asta. Dar fiind locația ultracentrala, cheltuielile de întreținere ar trebui sa fie ultima grija. Acolo stau boierii vechi.

#278
hallucinogen84

hallucinogen84

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 18.05.2016

 vacantamijlocie, on 14 aprilie 2020 - 17:59, said:

Vad paznici la scarile A, B, adica 2 scari.

Sunt 9 pazinici 3 / scara A/B/C este o greseala

 meme10, on 14 aprilie 2020 - 18:20, said:

de ce e gol, au plecat chiriasii?

Nu mai sunt cine stie ce clienti de prin Ianuarie

 MarcoSemedo, on 14 aprilie 2020 - 19:24, said:

Cred ca am fost in blocul tau la un prieten. Apartamente de 2 camere mici dar dragute, vedere frumoasa spre Cocor dar reclamele alea luminoase mari sunt enervant. Mai sunt ecranele alea acolo?

Acolo esti ultracentral si blocul e destul de vechi... cheltuielile sunt mari cu centrala de bloc. Par cheltuieli standard.

Problema ta e cu administratia care iti baga numar mare de persoane pe gat, desi teoretic tu la regim hotelier 2 camere poti sa ai 4 oameni cazati, teoretic nu prea o sa ai niciodata 4 ca e si mic apartamentul.


Nu stiu cu ce am putea sa te ajutam noi?

Ori o dai la intelegere cu administratorul, te intalnesti cu el si discutie punctual problemele tale, ori incerci sa-ti atragi ceilalti proprietari de partea ta si luati o companie moderna de administrare a blocurilor care se ocupa mai profesionist de partea asta.

Poti macar sa platesti in cont sau cu cardul intretinerea la astia?

Da sunt perfecte ca si locatie pentru turisti. Nu cred ca gasesti locatie mai buna in cativa metrii esti in centrul vechi.

Reclame inca sunt dar am draperii blackout care odata trase nu mai ai nici o treaba cu lumina.

Au decis ei ca noi cei cu regim hotelier sa fim pusi 4 persoane la intretinere

Nu prea am ce sa fac cu ceilalti propietari ca sunt toti ca niste oi. Sunt manati de niste ciorditori la drumul mare daca ma intrebi pe mine. Oamenii astia nu comenteaza nimic - sunt marea majoritate batrani si platesc o gramada de bani si nu au parte de nici o imbunatatire/renovare de ani de zile.

Blocul nu este anvelopat.

 mirc2003, on 14 aprilie 2020 - 19:39, said:

Marin te poate lamuri dacă citește aici, nu exista încălzire RADET acolo deci e centrala de bloc și, asa cum spunea Marin, căldură RUPE ca și costuri. Blocul este anvelopa? Soluția ar fi ședința cu toți proprietarii și căutată o sultie inclusiv setarea temperaturii la 20 21 grade iarna. Nu se moare din asta. Dar fiind locația ultracentrala, cheltuielile de întreținere ar trebui sa fie ultima grija. Acolo stau boierii vechi.


#279
MarcoSemedo

MarcoSemedo

    în oraș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,820
  • Înscris: 14.12.2019
Din pacate asta-i situatia in unele blocuri din Bucuresti. Ai si blocuri intretinute si curate, cu scari ok, si langa ai bloc gen ghena.

E la nimereala - unde dai de un administrator educat si civilizati se vede.

Evident cu cat e zona mai buna si mai scumpa ai sanse mai mari sa dai de cineva ok - dar se pare ca nu e neaparat regula.


Te inteleg perfect, am stat candva in blocul asta care ar fi putut sa fie foarte ok, bulevard, mosilor, e bine privit de unii :))

https://www.google.c...!7i13312!8i6656


Din pacate administratia de acolo era o combinatie de oameni senili / cu probleme psihice / IQ probabil in zona 85.

Era mizerie pe scarile alea, in spate, trebuie sa platesc fizic intretinerea la ora fixa, mi-a parut rau sa ma mut de acolo ca ieseam din scara direct in metrou si mie imi placea mult zona, cu tot cu tigania / aglomeratia de acolo, tot era ok.

#280
gogu1905

gogu1905

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 777
  • Înscris: 03.05.2019
Recalculare retroactiva a numarului de persoane nu merge. Modifica cheltuielile repartizate la toate apartamentele.

Dar te-ai putea lega de acel numar de patru persoane. Eu as face un calcul exact, pentru fiecare luna calendaristica din ultimii doi-trei ani. Calculeaza numarul mediu de persoane din apartament pe zi (cu zecimale) in fiecare luna si fa un tabel cu asta. Tabelul duscuta-l mai departe, poate te ajuta.

Acel patru e ocuparea maxima. Zero e ocuparea minima. Statistic ar trebui sa obtii ceva in zona lui 2.50 persoane.

#281
justmematza

justmematza

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 21.08.2008
Administratorul sau presedintele nu pot hotari ei un numar de persoane care sa fie trecut la intretinere.

Retroactiv, nu puteti face nimic. Va recomand sa faceti o cerere in dublu exemplar pe care sa o depuneti la asociatie in care sa specificati ca nu locuieste nimeni in apartament in perioa x-y. Cererea trebuie sa primeasca numar de inregistrare.

Daca aveti clienti si apartamentul este locuit minim 14 zile intr-o luna, trebuie sa declarati numarul de persoane.

Ganditi-va sa fie corect si pentru dumneavoastra, dar si pentru vecinii dumneavoastra. Faceti o medie cam cate persoane stau in apartament si declarati acel numar.

Daca nu sunteti de acord cu o suma pe care o aveti de plata, puteti sa o contestati în scris în termen de 10 zile de la afișarea listei de plată. Președintele asociației de proprietari este obligat să răspundă, în scris, la contestație în termen de 10 zile de la primirea acesteia.

O zi buna!

#282
Manimal

Manimal

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 210
  • Înscris: 05.04.2005
drumul taberei, 3 camere, 2 persoane, pe timp de iarna vine cam 600 de lei din care 200 caldura, 200 apa, 200 restul cheltuielilor. Caldura am tinut-o pornita non stop, iar apa "calda" am irosit foarte multa pentru ca trebuie sa astepti sa se incalzeasca ca sa faci dus cate 5-10 minute.

#283
mirc2003

mirc2003

    Emo biliar

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,606
  • Înscris: 16.03.2008
Foarte mult, exagerat. Tot 3 camere și 2 persoane maxim 267 lei TOT.

#284
miki3

miki3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 801
  • Înscris: 05.02.2006
Ce nu inteleg eu este de ce intretinerea la o garsoniera este mai mare ca la un ap cu 2 camere? si aici ma refer la locatii diferite, adica un ap in sect 2 are interinere mai mica decat o garsoniera in sect 3?  si ma refer in special la caldura(la ap cu 2 camere caldura in febr aprox 50 de lei iar la garsoniera caldura aprox 80 de lei? si caloriferele au fost mai mult reci, se stiu avariile care au fost asta iarna, suplimentare cu caloriferul electric. Unde ne putem adresa? de ce se,incarca asa mult?

#285
TzapInferno

TzapInferno

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 21.03.2006
Buna seara tuturor ! Sper ca aveti o Duminica placuta.

Ma adresez comunitatii Softpedia pentru ajutor in privinta unei probleme cu care ma confrunt de ceva timp.

De multi ani, sunt intr-un continuu clinch cu Presedintele Asociatiei de Proprietari + 2 dintre cei 3 membri ai Comitetului Executiv al blocului in care locuiesc. Acest clinch este in mare lui parte unul relativ pasiv, tensiunea este palpabila, de obicei totul denegereaza in cadrul Adunarii Generale ( anuale ) sau alte intruniri mai mici, in rest... ne dam "Buna ziua !" asa de complezenta cand ne mai intalnim pe scari sau prin fata blocului.

Motivul principal pentru care exista acest clinch este faptul ca pur si simplu aceste persoane au luat decizia, acum foarte multi ani, sa se renunte la repartitoarele de caldura iar cei cu centrale ( 12/20 ) nu vor sa-si asume plata incalzirii pe spatiile comune. Acest lucru este efectiv ilegal, am obtinut confirmare atat de la Primaria Sectorului 5 cat si de la RADET, ambele institutii dandu-mi dreptate dar neputand face nimic mai departe, practic ar trebui sa dau in judecata Asociatia de Proprietari... ceea ce inca nu am facut.

Totusi, acesta NU este motivul pentru care postez acum. O alta nedreptate ( sau cel putin asa o consider eu, momentan ) se desfasoara de cateva luni de zile. La un moment dat anul trecut, s-a pus in discutie montarea de camere de supraveghere si schimare a sistemului de interfon. S-a facut pe atunci o foaie unde cine era de acord sa facem asta, isi exprima acordul. Eu am dat cu subsemnatul, eram de ceva timp vreo 7-8 dar era nevoie de 50% + 1, adica 11. Nu stiu nici acum cand si cine, dar ideea e ca intre timp s-a ajuns la acel 50% + 1. De atunci si pana in momentul montarii acelor camere de supraveghere si schimbare a interfonului, nu s-a mai discutat nimic. Nu ne-au fost prezentate ofertele, nu am fost intrebari daca e ok sau cu ce firma facem, pur si simplu ne-am trezit cu contractul semnat. Contract de care am facut rost cu greu, dupa mai multe insistente.

Problemele mele sunt doua : 1) Nu pot intelege sub nicio forma de ce eu platesc mai mult decat altii, mai exact, de ce rata lunara este calculcata in functie de Cota Parte si eu locuind intr-un apartament de 3 camere platesc mai mult decat cei care locuiesc in apartamente de 2 camere sau garsoniere. M-am interesat putin, la ai mei unde de asemenea s-a schimbat sistemul de interfon recent, fiecare apartament plateste aceeasi suma. La fel si la blocul de vis-a-vis de mine. Nu inteleg logica dar sincer mi se pare o nedreptate. Am facut un calcul estimativ si daca rata lunara ar fi impartita in mod egal, intr-un final as ajunge sa platesc in total 600 Lei, in loc de cei 800 Lei pe care i-as da acum.

2) Apropo de acest contract, sistemul de rate si sumele de bani pe care s-a semnat. Mi se pare ENORM !! Am vrut initial sa uploadez direct PDF-ul in cadrul acestei postari, insa acesta contine numele unor persoane + alte date si nu cred ca ar fi prea ok. Asa ca voi mentiona doar informatiile importante :

Firma la care s-a apelat este INTERADA. A se retine ca este vorba despre un bloc de 4 etaje, cu un total de 20 de apartamente.

Sistemul de camere de supraveghere costa 6960 Lei si se plateste in 24 de rate a cate 290 Lei. Consta in :

- DVR STANDALONE AHD MODEL 8 CANALE 5MP ( 1 buc. )
- CAMERE SUPRAVEGHERE INTERIOR AHD 5MP ( 2 buc. )
- CAMERE SUPRAVEGHERE EXTERIOR AHD 5MP ( 3 buc. )
- COLOANA CABLU TUB PVC16 ( 1 buc. )
- HDD 2TB SATA ( 1 buc. )
- MONITOR 18" ( 1 buc. )

Sistemul de interfon ( denumit INTERADA 05F ) costa 5280 Lei si se plateste in 24 de rate a cate 220 Lei. Consta in :

- UNITATE CENTRALA MODEL 05YTF/F CU CITITOR DE PROXIMITATE ( 1 buc. )
- SURSA ALIMENTARE ( 1 buc. )
- COLOANA CABLU ( 1 buc. )
- REGISTRU APEL ( DISTRIBUITOR ) ( 3 buc. )
- POST INTERFON ( 21 buc. )
- AMORTIZOR ( 1 buc. )
- BROASCA ELECTROMAGNETICA ( 1 buc. )
- BUTUC BROASCA ELECTROMAGETICA ( 1 buc. )

Eu in momentul de fata platesc cate 33.72 Lei / luna. Altii platesc doar 17.24 Lei / luna, ca na, eu sunt mai fraier si ei sunt mai smecheri. As vrea, pe cat posibil, oricine a mai trecut prin asta sa-mi spuna daca la ei in bloc s-a impartit in mod egal sau in functie de cota parte. De asemenea, m-ar interesa foarte mult ce parere aveti despre sumele din contract, sunt eu absurd sau chiar este foarte scump ?! Ar fi ideal daca as primi niste poze / PDF-uri cu niste liste de plata unde a aparut aceasta coloana sau eventual PDF-uri cu contracte, m-as ajuta foarte mult deoarece as putea sa le arat direct in cadrul urmatoarei Adunari Generale ( luna viitoare ). Si in general sunt super curios de parerea voastra, atat timp cat este una contrustiva si / sau informativa.

Multumesc mult pentru rabdare si scuze pentru postul imens.

#286
miliescu2019

miliescu2019

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 297
  • Înscris: 10.11.2019
Am vazut ca mai sunt oameni interesati de Asmita Gardens.

Intretinerea la 2 camere e ~1000Lei iarna (cat merge centrala complexului) si ~800Lei vara. Am inclus si rds (~80Lei) si Enel (~100Lei) in intretinere. Mult, putin, depinde de fiecare.
Dezavantajul e clar, suma, avantajele sunt: curatenie, lifturi mereu functionale, paza si receptie colete/livrari.

#287
cocio

cocio

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 10.06.2012
Salutare.
Imi poate recomanda cineva, va rog, o firma de administrate bloc+ schimbat becuri+curatenie+ cenzorat imi recomandati?

Bucuresti.

Multumesc

#288
migaci83

migaci83

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 05.06.2021
Buna ziua,

(nu stiu daca este locul potrivit, dar postez aici :) ; daca exista alt topic mai potrivit, va rog sa imi spuneti )

Se prezinta urmatoarea situatie:
- bloc nou de la dezvoltator, cu parcare privata (iluminare privata, factura fiind pe asociatie)
- asociatia este infiintata
- apartamentele s-au vandut cam 70%; 30% sunt inca la dezvoltator. Locurile de parcare cam 50% vandute si 50% la dezvoltator
- am studiat putin legea 196/2018 dar nu specifica nimic explicit in legatura cu intrebarea/problema mea
- stiu ca exista 2 tipuri de cheltuieli: pe suprafata/cota parte(e.g. intretinere lift, curatenie, reparatii) si pe numar de persoane(consum curent, salubritate)

1. Curentul consumat pentru iluminarea parcarii ar trebui sa fie platit si de dezvoltator? Dar de persoanele care au loc de parcare, dar care nu parcheaza acolo masina(inca nu au masina)?
2. Curatenia(casa scarii + parcare) ar trebui sa platita si de dezvoltator? Aceeasi intrebare ca la pct.1 si pentru persoanele fizice.

Multumesc.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate