Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
VW 1.6 16V AZD benzina de 95 sau de 98 ? Tip Ulei?
#37
Posted 17 January 2012 - 18:39
La benzinare turbo se foloseste de 98 sau superioara pentru a preveni detonatiile. La cele aspirate poti sa pui si de 70 daca ar exista, ca nu comenteaza deloc masina.
La a mea bag de 95 desi e benzina turbo si nu se simte diferenta doar in zona limitarii, unde se aud ceva detonatii micute. Cu benzina de 98 nu se intampla chestia asta. |
#38
Posted 17 January 2012 - 18:53
Detonatiile nedorite (fara scanteie), ca sa fie explicatia completa. Il asteptam pe initiator cu o confirmare a faptului ca a inteles ce-ai zis ! Nu stiu daca sunt detonatii ceea ce simti tu, insa cea mai mica cantitate de combustibil aprinsa fara scanteie, e extrem de nociva.
Mai nou, reprezentantele VW recomanda 95 in TSI-uri. Si aici asteptam feed-back-ul posesorilor care au folosit CO95 in benzinare turbo si pretul de revanzare al acestor agregate. Exista poze pe net gramada cu pistoane topite datorita detonatiilor aiurea. LE: imi cer scuze fata de cei de buna credinta pentru acest OFF. Edited by cristi.r, 17 January 2012 - 19:05. |
#39
Posted 17 January 2012 - 19:04
pagina din manual
benzina.PNG 298.84K 47 downloads de aici directia la stickerul de pe usita discutii despre turbo, tsi fsi si orice altceva sint offtopic |
#40
Posted 17 January 2012 - 19:13
Multumim ca ai pus negru pe alb ca benzina cu CO superior nu aduce nicio imbunatatire a performantelor sau a consumului.
A nu se deduce din poza aia ca aditivii influenteaza in vreun fel cifra octanica ! Quote LE: imi cer scuze fata de cei de buna credinta pentru acest OFF. Quote discutii despre turbo, tsi fsi si orice altceva sint offtopic Edited by cristi.r, 17 January 2012 - 19:14. |
#41
Posted 17 January 2012 - 20:30
cristi.r, on 17th January 2012, 19:13, said: Multumim ca ai pus negru pe alb ca benzina cu CO superior nu aduce nicio imbunatatire a performantelor sau a consumului. A nu se deduce din poza aia ca aditivii influenteaza in vreun fel cifra octanica ! singura benzina aditivata, mai ales la noi, sunt cele de "98", iar constructorul recomanda clar benzina aditivata, cu cat mai buna cu atat iti va merge si te va tine mai bine. in plus, recomandarea asta e "internationala", deci in romania se traduce ca "MUST!". sau daca nu, sunt curios cati verifica daca are intr-adevar 95 si daca isi cumpara separat aditivi originali VW. ps: citim diferit si asta ne ocupa tot timpul. Edited by vitamin, 17 January 2012 - 20:31. |
#42
Posted 17 January 2012 - 22:20
Evergreen, on 17th January 2012, 19:04, said: pagina din manual benzina.PNG de aici directia la stickerul de pe usita discutii despre turbo, tsi fsi si orice altceva sint offtopic Nu am cartea langa mine sa atasez o poza insa scrie clar , negru pe alb ca benzina necesara e 98...si ca se poate folosi si 95, cu o scadere a performantei...asta e parerea VW, ca se bazeaza sau nu pe vreo expertiza asta nu stiu... Evergreen, on 17th January 2012, 11:38, said: distributia este schimbata?http://forum.softpedia.com/index.php?act=post&do=reply_post&f=191&t=833526 A fost schimbata la 75.000 mile, adica cu vreo 16-17.000 km in urma cristi.r, on 17th January 2012, 17:40, said: Alo, Sandokan, Climat cald = Cipru ai spus dupa postul meu !!! Esti sigur de asta ? Poate ai descoperit masina timpului ca in universul in care traiesc eu ora 13:25 vine inainte de ora 22:12 cand tu inca intrebai pe unde vietuiesc eu, dupa ce mentionasem asta...clar dovada ca tu nu vii aici sa citesti posturi si eventual sa adaugi ceva constructiv ci mai mult sa faci bascalii cum fac foarte multi vad in ultimul timp de parca forumurile astea sunt vreun rezervor de depus frustrari unde vin toti sa se "descarce" Edited by lawrence38, 17 January 2012 - 22:21. |
#43
Posted 17 January 2012 - 22:53
Inca o data spun, VW nu permite folosirea benzinei de 95 la aces motor decat in situatii exceptionale. Se vorbeste aiurea despre TSI-uri, turbo, etc, cum ca nici macar astea nu au benzina de 98. Nu va mai dati cu parerea pe motoarele altora
TSI-urile nu au nevoie de de benzina de 98 pentru ca sunt supraalimentate, iar astea supraalimentate, de regula, au raport de compresie scazut, nu ridicat. TSI-urile au raport de compresie 10, un benzinar normal are raport de compresie in jur de 9-9,5, motorul de 1,8 Turbo are raport de compresi 9,5. Toate aceste motoare au nevoie de benzina de minim 95. Motorul omului are raport de compresie de 11,5 Este obligatoriu sa foloseasca benzina de minim 98 RON P.S. La acest motor, cureaua de distributie nu are interval fix de schimb. Se verifica din 15.000 in 15.000 si se schimba cand se constata uzura Edited by valitudor, 17 January 2012 - 23:01. |
#44
Posted 17 January 2012 - 23:01
#46
Posted 18 January 2012 - 22:06
Mie nu mi se pare nimic deosebit cu acel motor, spuneam numai ca aia care l-au facut cer benzina de 98 si, uneori, de 95. E adevarat ca se poate folosi si de 95, ca din secolul trecut exista knock sensors pe motoare, dar asta inseamna retardarea scanteii, adica consum marit, performante mai slabe, etc. E drept, daca evita pedala apasata la maxim atunci poate merge si cu 95.
P.S. Pejo ala de 11 chiar ca nu impresioneaza pe nimeni atat timp cat unele BMW sau mazde au 14:1. Dar raportul de compresie nu inseamna nimic de unul singur |
|
#47
Posted 18 January 2012 - 22:12
discutat mai devreme cu un posesor de 1,4 - pe buson scrie doar 95 iar la fostul 1,6 95/98
in ceea ce priveste gazul cica ii raspunde mai prompt cu zeama de la Luk decit cu aia de la Petrom iar cea mai scumpa de aici nu se compara cu normala de afara |
#48
Posted 18 January 2012 - 22:13
SonyAD, on 18th January 2012, 20:40, said: Și ce ți se pare așa fantastic? 1.8 16v de la Peugeot are 11:1. Ăla vechi, până în 2005. Plus că benzinarele moderne au toate senzori de detonație (pinking sensor). Ca sondele lambda... Si care ar fi pana la urma explicatia dupa parerea ta ? Ca se vede de la o posta ca esti una dintre persoanele mai erudite cand vine vorba de motoare pe aici pe softpedia. De ce au scris aia in manual ca este mai potrivit carburantul de 98 dar totusi se poate folosi si de 95 dar cu o scadere a performantei. Pe mine asta ma intriga, nu scrie acolo ca daca folosesti carburant cu CO 95 face detonatii sau mai stiu eu ce explicatii de-astea stiintifice...eu nu ma pricep la de-astea, ce inteleg eu e ca cu 98 ar trebui sa functioneze mai eficient ? Am mai auzit povesti cum ca, luand in considerare pretul ambelor categorii de combustibil si consumul inregistrat cu fiecare dintre ele, se poate sa iesi in avantaj folosind pe cel cu CO mai mare ? Statistici concrete si decisive pe aceasta tema nu am vazut insa in afara de discutii pe forumuri de specialitate pe unde imi mai pierd vremea... Pana la urma, dupa cum am mai zis chiar nu ma intereseaza diferenta aia infima de 0.4 centi sau cat e, acum a devenit mai mult o curiozitate de a intelege ce si cum e treaba cu relatia asta intre raportul de compresie si cifra octanica si de asemenea intre cifra octanica si consumul de carburant sau mai bine zis cifra octanica si puterea la roata ca pana la urma daca nu exista un plus de putere, fie el cat de mic, nu prea are cum sa fie vorba de un consum mai scazut, nu ? |
#49
Posted 18 January 2012 - 22:31
Datorita raportului de compresie relativ ridicat si al constructiei supapelor, motorul tau are nevoie de benzina de 98, care are o rezistenta mai mare la autoaprindere. Dar pentru ca toate motoarele din zilele noastre au niste senzori care detecteaza aceste detonatii nedorite, calculatorul intarzie putin aprinderea a.i. poti folosi si benzina de 95. Din pacate, asta are ca efect scaderea performantelor si marirea consumului, pentru ca scanteia nu mai apare in momentul optim, ci putin mai tarziu. Chestia este accentuata de felul cum mergi. la mers normal efectul este fix 0.
Insa, daca abuzezi de acceleratie si folosesti benzina de 95 stresezi motorul cu tot cu senzorii aia anti detonatie |
#50
Posted 18 January 2012 - 23:04
valitudor, on 18th January 2012, 22:31, said: Datorita raportului de compresie relativ ridicat si al constructiei supapelor, motorul tau are nevoie de benzina de 98, care are o rezistenta mai mare la autoaprindere. Dar pentru ca toate motoarele din zilele noastre au niste senzori care detecteaza aceste detonatii nedorite, calculatorul intarzie putin aprinderea a.i. poti folosi si benzina de 95. Din pacate, asta are ca efect scaderea performantelor si marirea consumului, pentru ca scanteia nu mai apare in momentul optim, ci putin mai tarziu. Chestia este accentuata de felul cum mergi. la mers normal efectul este fix 0. Insa, daca abuzezi de acceleratie si folosesti benzina de 95 stresezi motorul cu tot cu senzorii aia anti detonatie Aha...acum imaginea devine putin mai clara...dar ce parere ai in privinta faptului ca majoritatea producatorilor de produse petroliere ajusteaza cifra octanica folosind etanol, o substanta chimica cu o putere calorica mai mica decat benzina. Adica am citit pe forumuri de specialitate de peste ocean in legatura ca mai toate benzinariile , care au trecut pe E10 sau E15 datorita legilor asa zise "verzi" , folosesc etanolul pentru a ajusta cifra octanica dar continutul caloric al benzinei (cca 116.000 BTU/galon (~30.500 BTU/litru) pe cand etanolul are un continut caloric de doar 75.000 BTU/galon (~20.000 BTU/litru). Adica, teoretic, benzina de 98 poate avea o putere calorica mai mica decat cea de 95. In Romania , din cate am citit , vesti bune pentru ca se pare ca cel putin pana in 2018 nu se va introduce etanol in benzina articol |
#51
Posted 18 January 2012 - 23:54
valitudor, on 18th January 2012, 22:06, said: P.S. Pejo ala de 11 chiar ca nu impresioneaza pe nimeni atat timp cat unele BMW sau mazde au 14:1. Dar raportul de compresie nu inseamna nimic de unul singur N-am vrut să mă iau la întrecere care o are mai comprimată. Ți-am zis doar că nu e 11:1 și chiar 11,5:1 nu e cine știe ce compresie monstru. Mi se pare că Hondele au sau aveau uzual până la 12:1. La o adică poți folosi și raport de compresie de 15:1 dar asta înseamnă că, clapeta de accelerație nu poți permite să fie deschisă complet până la N rpm, când eficiența umplerii cilindrilor a scăzut într-atât încât raportul de compresie ridicat nu mai prezintă risc de detonații cu accelerația la podea. Edited by SonyAD, 18 January 2012 - 23:55. |
|
#52
Posted 19 January 2012 - 00:07
Niste informatii/explicatii foarte interesante pe pagina celor de la Mazda in legatura cu noua generatie de motoare , oarecum relevant cu ce discutam noi aici:
Pagina Mazda |
#53
Posted 19 January 2012 - 11:38
Totuși, chiar și cu ce au dat publicității, nu văd cum ar putea să folosească un raport de compresie atât de înalt fără să limiteze deschiderea clapetei la turații mici/medii.
|
#54
Posted 19 January 2012 - 19:53
Inainte de a va mai da cu parerea si deduce concluzii exclusiv din raportul de compresie, poate ar fi mai bine sa va documentati in ceea ce priveste functionarea motorului turbo pe benzina. Este sigur un off-topic puternic, dar daca intelegeti si ceea ce cititi (nu doar traducere engleza-romana), apoi intelegeti ce-i ala avans al aprinderii, apoi intelegeti fenomenul de variatie a temperaturii cu presiunea, poate o sa va dati seama ca benzina CO98 este absolut inutila in motorul aspirat. Un punct de plecare ar fi ASTA. Dar cine sunt eu sa va invat sa faceti economie ... ? Doar nu-s banii mei, iar banii, in general, sunt facuti sa circule ...
Edited by cristi.r, 19 January 2012 - 19:57. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users