Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...

Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...

Blat de bucatarie lungime 4,60 m
 Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...

Curtea Penala Internationala soli...

Sunt obligate bancile sa opteze p...
 Pensie anticipata partiala cu cer...

Subscriptii

Cat ar costa acest poster, se poa...

Cum sa scapam de sobolani?
 Alser Forest SA a dat teapa de 1,...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )

Implanturi dentare clinici Consta...

Viata cu butelie versus retea de ...
 

VW 1.6 16V AZD benzina de 95 sau de 98 ? Tip Ulei?

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
165 răspunsuri în acest subiect

#73
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.939
  • Înscris: 11.06.2003
fara bullshituri
n-am nici un 2 bujii pe cilindru.
motor 6 in linie, 2200cmc, compresie 10,5:1
medie de 8.8-9.3 cu benzina de 98 (5% etanol) si 9.6-10 cu 95 (5% etanol). cu 95E10 (10% etanol) n-am apucat sa vad sub 10.5, dar nici n-am pus de multe ori.
pe langa asta, feelingul de performanta mai scazuta cu 95. o fi el subiectiv, ca nu m-apuc si masor acceleratii, dar suficient de puternic sa simt o diferenta destul de substantiala de fiecare data cand trec de la 98 la 95 si invers.

#74
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.444
  • Înscris: 24.10.2010
Teoretic n-ar trebui să simți diferența între 95 și 98 decât când tragi de motor (accelerezi la podea pe diverse/anumite plaje de turații).

În practică... benzina de 98 e probabil de 95 în Ro., cum zice cristi, iar cea de 95... vreun obiect curgător neidentificat.

#75
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.296
  • Înscris: 05.11.2011

Vizualizare mesajSonyAD, pe 19th January 2012, 23:29, a scris:

Teoretic n-ar trebui să simți diferența între 95 și 98 decât când tragi de motor (accelerezi la podea pe diverse/anumite plaje de turații).

În practică... benzina de 98 e probabil de 95 în Ro., cum zice cristi, iar cea de 95... vreun obiect curgător neidentificat.
Eu simnt si la relanti.

#76
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.444
  • Înscris: 24.10.2010

Vizualizare mesajundercoverbrother, pe 20th January 2012, 00:24, a scris:

Diferenta e la avans cu tot ce inseamana asta.
Dieselarii in general nu mai simt un motor pe benzina la scurt timp dupa ce trec pe diesel, diferentele in functionarea unui motor pe benzina fiind mult mai subtile decat la diesel, asa ca cine se incadreaza...
Ceva gen 2 e dublu fata de 1 dar ambele par cam la fel fata de 9. Benzinarul stie diferenta dintre 1 si 2. Dieselarul abia de la 5 in sus simte vreo diferenta, sub 5 toate parandui-se la fel.

Eu simt diferența între motorina de 5,77 și cea de 5,94. M-am lecuit de cea de 5,77 (azi că mâine poate asta o să fie de 5,94). Sper că am făcut-o la timp.

#77
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 11.924
  • Înscris: 18.10.2003
Diferenta maxima intre 95/98 cred ca apare la acceleratia la podea si la turatii mici/medii.
Insa, nu doar compresia motorului determina aparitia detonatiilor la benzina de 95. Cred ca sunt o gramada de alti factori pe care niciunul dintre noi nu-i cunoastem cu exactitate. Asadar, de ce ne complicam si facem pe desteptii cand am putea deschide cartea si citi simplu ce scrie acolo? Aaaaa, e vorba de teoria conspiratiei... producatorii sunt mana-n mana cu petrolistii

In plus, omul era ingrijorat de uleiul pe care trebuie sa-l foloseasca in Cipru, eu as zice sa fie mai atent la benzina, mai ales in zilele toride

Editat de valitudor, 20 ianuarie 2012 - 00:46.


#78
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 10.009
  • Înscris: 05.02.2008

Vizualizare mesajSonyAD, pe 20th January 2012, 00:29, a scris:

Teoretic n-ar trebui să simți diferența între 95 și 98 decât când tragi de motor (accelerezi la podea pe :confused:diverse/anumite plaje de turații):confused:

În practică... benzina de 98 e probabil de 95 în Ro., cum zice cristi, iar cea de 95... vreun obiect curgător neidentificat.

Asta ce inseamna mai exact...diverse/anumite plaje de turatii....adica daca mergi batraneste, sub 3000rpm nu se simte diferenta iar peste da ? care sunt plajele astea despre care vorbesti , bineinteles in functie de fiecare motor in parte

#79
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.239
  • Înscris: 31.05.2007

Vizualizare mesajvalitudor, pe 20th January 2012, 00:43, a scris:

Diferenta maxima intre 95/98 cred ca apare la acceleratia la podea si la turatii mici/medii.
Insa, nu doar compresia motorului determina aparitia detonatiilor la benzina de 95. Cred ca sunt o gramada de alti factori pe care niciunul dintre noi nu-i cunoastem cu exactitate.

Daca nu cunosti tu, asta nu inseamna ca nu se stie. Turbocompresorul reuseste sa faca presiune mai mare in camera de ardere decat un benzinar normal aspirat. De aici rezulta o temperatura mai mare, deci o probabilitate mai mare a autoaprinderii. Date fiind aceste conditii, coroborate cu dorinta producatorului de crestere a performantelor prin fortarea avansului aprinderii la limita superioara, duc la necesitatea utilizarii unei CO mai mari. De ce nu cititi din linkul ala ?

Editat de cristi.r, 20 ianuarie 2012 - 01:08.


#80
vitamin

vitamin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 187
  • Înscris: 23.11.2011

Vizualizare mesajSonyAD, pe 20th January 2012, 00:29, a scris:

În practică... benzina de 98 e probabil de 95 în Ro., cum zice cristi, iar cea de 95... vreun obiect curgător neidentificat.

pai nu, cristi zice ca si cea de 95 e tot de 95 doar ca nu are sau mai putini aditivi. :)

diferenta se simte la orice turatii, dupa cum scria si in linkul lui cristi de cuplu mai mare. dar normal ca la turatii mici si medii simti mai bine decat la turatii mari acel cuplu. la turatii mari pare ca urca mai usor si "mai sus", sunet mai placut.

#81
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.239
  • Înscris: 31.05.2007

Vizualizare mesajPengoon, pe 20th January 2012, 00:17, a scris:

dar ore de ce-mi recomanda mie BMW benzina de 98 ca sa obtin performantele enuntate de producator? la motor aspirat.
nu ca n-ar merge si cu 95, dar mere mai prost si consuma mai mult.
Merge mai prost pentru ca e motor vechi, murdar, plin de calamina. Doar despre placebo stiu ca e curat :D. Esti sigur ca ai citit si postul asta ?

Vizualizare mesajcristi.r, pe 19th January 2012, 20:03, a scris:

Singurul  avantaj al benzinei co98 este ca are (sau ar trebui sa aiba) mai multi  aditivi, ma rog, un pachet mai complet anti-calamina, pro-curatare, etc.  Tu, vitamin, poti sa aberezi cat vrei.
95 opune mai putina rezistenta la aprindere. Atat ! Scanteia este data tot in plaja aia de valori pe care o da producatorul. Acel interval este diferit de cel al unui motor turbo. Degeaba ii pui 98, el tot unde stie da scanteia.
Voiam sa spun sa ignori ultima propozitie din quote, dar vad ca vitamin sta pe metereze ...

Editat de cristi.r, 20 ianuarie 2012 - 01:07.


#82
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.444
  • Înscris: 24.10.2010

Vizualizare mesajlawrence38, pe 20th January 2012, 00:49, a scris:

Asta ce inseamna mai exact...diverse/anumite plaje de turatii....adica daca mergi batraneste, sub 3000rpm nu se simte diferenta iar peste da ? care sunt plajele astea despre care vorbesti , bineinteles in functie de fiecare motor in parte

Cu cât clapeta de accelerație e mai puțin deschisă cu atât raportul de compresie efectiv este mai mic, rezistența la autoaprindere a benzinei este mai puțin necesară.

Acesta e și principiul/motivul pentru motorul VCRi și alte motoare cu raport de compresie variabil (Saab, etc.).

În sarcină parțială/ușoară măresc raportul geometric de compresie pentru a extrage mai multă energie din detenta gazelor.

În accelerație reduc raportul geometric de compresie pentru a preveni detonațiile.

#83
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.939
  • Înscris: 11.06.2003

Citat

Merge mai prost pentru ca e motor vechi, murdar, plin de calamina. Doar despre placebo stiu ca e curat . Esti sigur ca ai citit si postul asta ?
si producatorul de ce sustine ca trebuie 98 pentru a obtine performantele si consumul enuntat de el?

#84
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 10.009
  • Înscris: 05.02.2008

Vizualizare mesajPengoon, pe 20th January 2012, 01:12, a scris:

si producatorul de ce sustine ca trebuie 98 pentru a obtine performantele si consumul enuntat de el?

This is the 1 million dollar question.... Pacat ca nu avem aici niste reprezentanti ai producatorilor pentru motoare aspirate cu cerinte de benzina 98 in loc de 95 tare as fi curios sa aud o explicatie de la un inginer BMW sau Mazda sau VW.

Editat de lawrence38, 20 ianuarie 2012 - 01:22.


#85
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 11.924
  • Înscris: 18.10.2003

Vizualizare mesajcristi.r, pe 20th January 2012, 01:01, a scris:

Daca nu cunosti tu, asta nu inseamna ca nu se stie. Turbocompresorul reuseste sa faca presiune mai mare in camera de ardere decat un benzinar normal aspirat. De aici rezulta o temperatura mai mare, deci o probabilitate mai mare a autoaprinderii. Date fiind aceste conditii, coroborate cu dorinta producatorului de crestere a performantelor prin fortarea avansului aprinderii la limita superioara, duc la necesitatea utilizarii unei CO mai mari. De ce nu cititi din linkul ala ?
Sincer, n-am citit linkul ala, poate si pentru ca nu inteleg prea bine limbile straine. Poate vrei tu sa-mi explici pe scurt si romaneste ce scrie. Am , in principal urmatoarele dileme:
cum reuseste motorul sa evite autoaprinderea prin modificarea avansului?
cand apare autoaprinderea sau detonatia, cum ii zice Sony?
adica la compresie, la ardere, inainte de punctul mort superior, dupa, inainte de scanteie, dupa scanteie, etc
Multumesc pentru eventualele lamuriri

#86
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.444
  • Înscris: 24.10.2010

Vizualizare mesajPengoon, pe 20th January 2012, 01:12, a scris:

si producatorul de ce sustine ca trebuie 98 pentru a obtine performantele si consumul enuntat de el?

Cameră de ardere prost proiectată, predispusă la detonații și la deschidere parțială a clapetei?

N-ar fi o surpriză (pentru mine) din partea unor nămțălăi.

Faci treabă de mântuială/te zgârcești în faza de proiectare apoi lași clientul să se descurce cum o știi. Exemple există multe și am mai dat.

#87
vitamin

vitamin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 187
  • Înscris: 23.11.2011
din urmatorul filmulet, deduc ca daca am si eu pe eticheta de la rezervor 98/95 imi va merge mai bine, la fel ca la acel golf. iar in test acel 95 chiar e 95: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gQghB4asSnI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#88
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.444
  • Înscris: 24.10.2010

Vizualizare mesajvalitudor, pe 20th January 2012, 01:53, a scris:

cum reuseste motorul sa evite autoaprinderea prin modificarea avansului?

Sunt 2 fenomene înrudite.

Autoaprinderea este aprinderea prin compresie a benzinei înainte să primească scânteie.

Detonațiile sunt propagarea flăcării (inițiată totuși de scânteia bujiei) anormal de repede prin amestecul din cilindru, cu viteza propagării valului de presiune - explozie, nu a flăcării.

Nu toată benzina din cilindru arde instantaneu. Autoaprinderea și detonațiile însă ard într-un interval scurt de timp mai multă benzină decât ar trebui, crescând presiunea și temperatura în camera de ardere anormal de mult.

Scopul avansului aprinderii este de a crește cât mai mult posibil presiunea în cilindru la momentul când pistonul e în punctul mort superior și începe să coboare furnizând energie.

Pentru că benzina din cilindru nu arde toată instantaneu, cum am zis, este nevoie de un avans optim al aprinderii (măsurat în grade de rotație vilbrochen rămase până când pistonul ajunge la PMS), care depinde de gradul de umplere al cilindrului - flacăra se propagă mai greu printr-un amestec mai rarefiat - și de turația motorului - flacăra se propagă cu aceeași viteză în condiții similare dar timpul disponibil, măsurat în grade vilbrochen, este mai mic la turații înalte - , când rezistența opusă pistonului în urcare spre PMS de creșterea presiunii în cilindru pe măsură ce benzina începe să ardă este compensată cu prisos de presiunea mai mare în cilindru disponibilă după PMS, când poate fi folosită pentru efectuarea de lucru mecanic util.

Dacă avansul este mai mare decât optim pentru condițiile date (turație și deschidere a clapetei de accelerație) este evident că presiunea în cilindru începe să crească prea mult, prea repede și se opune urcării pistonului spre PMS.

Asta va crește temperatura pistoanelor, va reduce puterea motorului și poate duce la defecțiuni.

Cauzele autoaprinderii și detonațiilor sunt temperatura pe care o are amestecul la admitarea în cilindru și raportul de compresie (care încălzește adiabatic și mai departe amestecul).

E, dacă cifra octanică a benzinei nu este suficientă pentru avansul optim al aprinderii la o anumită deschidere a clapetei de accelerație la o anumită turație a motorului, la temperatura la care amestecul intră în cilindru, calculatorul reduce avansul până nu mai aude detonații. Pe care le aude cu senzori ca cel pe care l-am arătat.

Dar asta înseamnă presiune mai mică disponibilă după PMS din aceeași cantitate de benzină și pierderi termice mai mari (la fel ca în cazul unui avans prea mare).

Vizualizare mesajvalitudor, pe 20th January 2012, 01:53, a scris:

cand apare autoaprinderea sau detonatia, cum ii zice Sony?

Când amestecul are o temperatură suficient de înaltă sau benzina o cifră octanică prea mică.

Există și posibilitatea unei camere de ardere prost proiectată, cu muchii sau vârfuri ascuțite expuse. Acestea se încing peste temperatura pereților camerei de ardere și pot constitui puncte de aprindere accidentală. O bujie cu filet prea lung, de exemplu.

Editat de SonyAD, 20 ianuarie 2012 - 02:29.


#89
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.444
  • Înscris: 24.10.2010

Vizualizare mesajvitamin, pe 20th January 2012, 02:12, a scris:

din urmatorul filmulet, deduc ca daca am si eu pe eticheta de la rezervor 98/95 imi va merge mai bine, la fel ca la acel golf. iar in test acel 95 chiar e 95: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gQghB4asSnI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Poate limitarea e harta de aprindere (avansurile pentru diverse turații și deschideri a clapetei de accelerație) cu care vine calculatorul din fabrică.

Dacă pentru el valorile alea reprezintă avansul optim în toate condițiile (de la care reduce dacă detectează detonații) chiar dacă valorile sunt pe alocuri (sau peste tot) conservatoare degeaba pui benzină de 98.

#90
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 11.924
  • Înscris: 18.10.2003

Vizualizare mesajSonyAD, pe 20th January 2012, 02:22, a scris:

Sunt 2 fenomene înrudite.

Autoaprinderea este aprinderea prin compresie a benzinei înainte să primească scânteie.
Detonațiile sunt propagarea flăcării...
Multumesc pentru explicatie, dar i le-am cerut lui, nu tie. :) . Din ceea ce a scris mai sus mie mi-a fost destul de clar ca el confunda detonatia cu autoaprinderea si doream sa-mi explice cum reuseste calculatorul sa evite autoaprinderea, lucru extrem de dificil. Autoaprinderea se evita prin constructia motorului (si CO, evident), nu prin intarzierea avansului. Vorbea in acelasi post despre autoaprindere si despre scanteie, lucruri care n-au treaba una cu alta


cristi.r, eu cred ca pot numi 10 factori (in afara raportului de compresie) care favorizeaza aparitia detonatiilor sau autoaprinderii si sunt convins ca mai pot exista inca pe atat de care habar n-am, pentru ca n-am proiectat un motor niciodata si nici n-am s-o fac vreodata. Sunt mult lucuri pe care nu le cunoastem niciunul dintre noi, sau, cel putin eu, sunt constient ca exista lucruri dincolo de intelegerea mea. Sfaturile impotriva recomandarilor celor care au construit motoarele n-ar trebui facute decat in situatia in care ai fi un adevarat guru in domeniu, lucru de care eu, sincer, ma cam indoiesc.
Nu te supara pe mine, insa tu poti folosi ce-ti doreste inima la masina ta, dar altora nu le da sfaturi dupa cum crezi, mai ales daca astea sunt in contradictie cu ceea ce scrie in manualele lor

P.S. Inteleg limba engleza foarte bine insa nu suport opiniile neargumentate de niciun fel la care se tranteste un link cu indemnul "citeste si vei pricepe". Normal mi se pare sa-ti expui parerea, dupa care poti "argumenta" cu linkul respectiv, pt ca altfel fiecare intelege ce vrea din linkul ala

Editat de valitudor, 20 ianuarie 2012 - 09:14.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate