Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Centrale termice Viessmann
Last Updated: Mar 26 2024 15:29, Started by
leon72
, Aug 28 2010 14:31
·
65
#847
Posted 26 June 2014 - 16:57
Puterea si numarul centralelor din cascada,trebuie corelata cu puterea serpentinelor.Ar fi pacat sa cumparati prea multe centrale,fara rost,sa fie "acoperitor",dar si sa fie prea putine,sa nu faca fata.Orice sistem termic se proiecteaza...sau,"merge si asa".
Da,se pot lega in cascada mai multe centrale.Exista o automatizare specializata pentru aceasta aplicatie,vi s-a oferit aceasta informatie.Puteti intreba si la o firma de centrale din localitatea dumneavoastra (care o fi?),care lucreaza cu Viessmann (inteleg ca asta e alegerea). Despre "ce ar implica din punct de vedere tehnic aceasta( amestecatoare ,diametre tevi vase de expansiune numar de pompe,etc pentru 5 centrale si patru serpentine de acest gen" asta inseamna proiectarea sistemului si se face,avand toate datele de la fata locului si modul cum se doreste sa functioneze.Daca serpentinele functioneaza toate odata,nu e nevoie de pompe si alte chestii.Daca trebuie sa functioneze si separat,se schimba problema. |
#848
Posted 01 July 2014 - 12:03
Buna ziua
intentionez sa montez o centrala Viessmann Vitodens 26 KW acm instant (ctcwv26) intr-un apartament de 2 camere, 53mp, 2,6m inaltimea camerelor, apartamentul e situat la parter intr-un bloc reabilitat, geamuri termopan, usa metalica la intrare. este prima data cand ma intalnesc cu problema asta dar din principiu imi place sa fiu informat minimizez "riscurile" legate de "meseriasii" atoatestiutori. in primul rand m-ar interesa o parere asupra caliatii centralei in apartament vor locui permanent 2 persoane - partea de acm asigura debit de apa calda suficient ? (baie si bucatarie) pentru calculul radiatoarelor ce temperatura sa folosesc ? 50/30 sau 80/60 ? - centrala e in condensatie desi nu e locul in acest topic mai am 2 intrebari fara legatura (aparenta) ce ati recomanda - tevi de cupru sau ppr ? vreau sa pun radiatoare de OL, ce marca ati recomanda (cu raport calitate/pret bun - ca nu ma dau banii afara din casa) Multumesc anticipat |
#849
Posted 01 July 2014 - 12:26
carnitza, on 01 iulie 2014 - 12:03, said:
Buna ziua intentionez sa montez o centrala Viessmann Vitodens 26 KW acm instant (ctcwv26) intr-un apartament de 2 camere, 53mp, 2,6m inaltimea camerelor, apartamentul e situat la parter intr-un bloc reabilitat, geamuri termopan, usa metalica la intrare. este prima data cand ma intalnesc cu problema asta dar din principiu imi place sa fiu informat minimizez "riscurile" legate de "meseriasii" atoatestiutori. in primul rand m-ar interesa o parere asupra caliatii centralei in apartament vor locui permanent 2 persoane - partea de acm asigura debit de apa calda suficient ? (baie si bucatarie) pentru calculul radiatoarelor ce temperatura sa folosesc ? 50/30 sau 80/60 ? - centrala e in condensatie desi nu e locul in acest topic mai am 2 intrebari fara legatura (aparenta) ce ati recomanda - tevi de cupru sau ppr ? vreau sa pun radiatoare de OL, ce marca ati recomanda (cu raport calitate/pret bun - ca nu ma dau banii afara din casa) Multumesc anticipat |
#850
Posted 01 July 2014 - 12:46
deci e prea puternica ?
pai mai mica, in condensatie nu am gasit - sau nu am gasit EU (poate nu m-am priceput la cautare) o recomandare ? |
#851
Posted 01 July 2014 - 12:47
carnitza, on 01 iulie 2014 - 12:03, said:
in primul rand m-ar interesa o parere asupra caliatii centralei carnitza, on 01 iulie 2014 - 12:03, said:
in apartament vor locui permanent 2 persoane - partea de acm asigura debit de apa calda suficient ? (baie si bucatarie) Insa orice imbunatatire majora (boiler sau centrala mai puternica) ar avea niste costuri care probabil nu se justifica. carnitza, on 01 iulie 2014 - 12:03, said:
pentru calculul radiatoarelor ce temperatura sa folosesc ? 50/30 sau 80/60 ? - centrala e in condensatie Mergi mai bine pe clasicul 75/65, iar pentru consum redus, in perioadele de toamna si primavara seteaza o temperatura mai redusa a agentului termic. carnitza, on 01 iulie 2014 - 12:03, said:
ce ati recomanda - tevi de cupru sau ppr ? Am in familie patru instalatii de apartament: doua sunt pe cupru, doua sunt pe pexal. Instalatiile de cupru arata mai bine si probabil vor rezista mult mai mult, dar sunt zgomotoase. Instalatiile din pexal sunt mult mai silentioase. Una din instalatiile din pexal a fost facuta cu fitinguri presate (sertizate) si nu are nici o problema dupa aproape 10 ani. Cealalalta instalatie din pexal a fost facuta initial cu fitinguri de compresiune (insurubare) si au fost probleme la fitinguri. Ulterior a fost refacuta cu fitinguri sertizate si pexal Henco si nu mai are probleme. carnitza, on 01 iulie 2014 - 12:03, said:
vreau sa pun radiatoare de OL, ce marca ati recomanda (cu raport calitate/pret bun - ca nu ma dau banii afara din casa) Completare ulterioara: carnitza, on 01 iulie 2014 - 12:46, said:
deci e prea puternica ? pai mai mica, in condensatie nu am gasit - sau nu am gasit EU (poate nu m-am priceput la cautare) o recomandare ? Nu vei gasi de putere mai mica si care sa faca si apa calda instant. Edited by kolfleading, 01 July 2014 - 12:49. |
#852
Posted 01 July 2014 - 12:55
Dupa mine e foarte mult pentru ce nevoi are acel apartament!
E suficienta o centrala clasica(nu in condesatie) de apartament,maxim 20-22 kw.Nu se justifica investitia intr-o centrala in condesatie pentru suprafata de 53 mp. Edited by alinmpi, 01 July 2014 - 12:56. |
#853
Posted 01 July 2014 - 13:09
va multumesc anandurura pentru ajutor
acuma, daca mi-ati intins o mana .... cand am calculat puterea caloriferelor am considerat un necesar de 65w/mc - cum vi se pare pentru caracteristicile blocului (nu am spus, locatia e in bucuresti, orientarea apartamentului NNW) m-am orientat la centrala in condensatie in ideea consumului mai redus de gaz (daca e adevarat si economia e de 10-15% fata de una clasica, merita) acuma , e posibil ca pana trece garantia centralei sa apara si cel de al-3-lea suflet in casa :-), deci acm mai multa :-) |
#854
Posted 01 July 2014 - 13:22
Necesarul de 65W/mc este cam mare. Daca blocul este reabilitat si ai polistiren si pe tavan in subsol, cred ca ti-ar ajunge si 30 - 40 W/mc.
|
#855
Posted 01 July 2014 - 13:28
pai e bloc, la ataj am vecin tot cu centrala (blocul a fost cu sobe cu gaz) iar subsol nu prea are (e mai ciudat blocul) - doar asa, un fel de pivnita - e bloc vechi, de caramida cu peretii foarte grosi
pe jos e parchet masiv sa folosesc 45W/mc in cazul asta ? mi-ar reduce puterea necesara in mod semnificativ la sufragerie (16,7mp) necesarul s-ar reduce de la 2,8 la 2kw multumesc |
#856
Posted 02 July 2014 - 10:51
Poti sa mergi si cu 55, sau 60, sau chiar si 65 cum ai vrut initial, cu toate ca 65 este cam exagerat pentru Bucuresti. Ideea este ca tu vrei sa te apropii cit mai mult cu radiatoarele de 50/30/22, insa asa cum a spus si @kolfleading, ar iesi niste radiatoare foarte mari. Asa ca daca mergi cu 60W/mc si radiatoarele le alegi pentru 70/60/22, va fi clar ca vor fi supradimensionate (numa bune pentru o CT cu condensatie). Nu o sa ajungi cu ele chiar la 50/30, dar macar vor fi mai mari. Ulterior vezi la ce lugimi de radiatoare ajungi si daca ai unde sa le montezi si te decizi daca le mai scazi sau nu. Sau poate ca le mai maresti daca te incadrezi in bani.
|
|
#858
Posted 02 July 2014 - 11:22
Acum am vazut ca este posibil sa nu mai cumperi condensatie. Chiar si asa eu tot as cumpara radiatoarele un pic mai mari, deoarece si o centrala clasica va merge mai bine pe radiatoare supradimensionate decit sa fie subdimensionate. Apartamentul tau este mic si o centrala clasica ce merge la minim 10kw se va chinui putin sa mearga pe niste radiatoare mici. Daca ai radiatoarele mai mari si setezi centrala clasica la o temperatura mai mica, teoretic faci economie de gaz.
Ramine totusi de vazut si cit de mult sa le supradimensionezi ca sa nu dai nici foarte multi bani pe ele. Teoretic eu as cumpara radiatorul cit geamul de mare, sa fie si estetic. Dar asta costa. Spre exemplu la tine cea mai mare camera are ~17mp, respectiv ~42mc. Daca cumperi un radiator de 22x600x2000 am avea pentru 70/60/22 aproape 2,8kw. Adica exact la cit ai ajuns tu cu acei 65W/mc. Aplici la fel si la celelalte camere si-ti faci un tabel cu maximul de lungime pentru radiatoare. Dupaia mai faci un tabel si pentru 45W/mc si in cazul sufrageriei va iesi un radiator de 1,9kw, adica unul de 1400. Odata ce ai aflat ca in sufragerie ai nevoie de un radiator intre 1400 si 2000, nu ai decit sa vezi preturile, sa-ti faci calculele cu ce-ti poti permite. Practic vei avea de ales intre 4 radiatoare ca intre cele 2 mai exista cel de 1600 si cel de 1800. Faci si tu 4 tabele si calculezi preturile pentru cele 4 variante si dupaia te decizi. Masori si geamurile ca sa vezi cum se incadreaza radiatoarele. |
#859
Posted 02 July 2014 - 11:42
geamurile :
sufragerie: 238 x 140 cm dormitor: 238 x 140 cm bucatarie: 156 x 140 cm baie 60 x 60 cm hol - fara geamuri si, intamplator ieri am facut calcule pentru 65 si 40W/mc la temperaturi 75/65 (asa e in tabelele pe care le-am gasit pe net) am ales dimensiuni pentru mai multe branduri (Korad, Korado, Purmo, Ferroli) pentru 65w/mc cel mai lung e 600x1600 tip22 pentru 40W/mc cel mai lung e 600x1100 tip 22 in tabelele de puteri/temperatura exista 2 variante de radiatoare, tip c si tip v alea tip v fiind mai scumpe - asta nu stiu ce inseamna si as fi curios sa stiu !! |
#860
Posted 02 July 2014 - 12:05
Tip V sunt alea la care racordurile pentru robineti de tur si retur sunt sub radiator si sus au un al treilea "robinet" (care este de tur) pe care se poate monta cap termostatic. Mai bine pun niste poze. Nu-s foarte clare, dar sper sa intelegi.
tip V (1).png 186.27K 34 downloads tip V (2).png 257K 37 downloads tip V (3).png 146.12K 35 downloads |
#861
Posted 02 July 2014 - 12:56
consecinta logica a pozelor de mai sus si a celor spuse de tine e deci ca recomandate sunt cele tip "v" (datorita capului termostatic) !!
multumesc |
|
#862
Posted 07 July 2014 - 20:51
buna seara,
am o centrala vitopent 100 WH1B. am o problema la ea, becul de avarie rosu sta aprins. nu mi s-a mai intamplat asta. am citit in manual ca doar trebuie sa opresc si sa repornesc centrala. am facut acest lucru de vreo 10 ori dar to aprins sta. mentionez ca de curand renovez casa si am golit circuitul de apa pentru incalzirea termica, ambii robineti sunt inchisi si nu mai este presiune in centrala pentru incalzire. pana acum am putut sa folosesc centrala doar pentru apa calda menajera dar in aceasta seara cand i-am dat drumul s-a incalzit putin apa si apoi nimic, nu a mai dat flacara. metionez de asemenea ca in holul unde este pozitionata centrala a fost foarte mult praf. nu stiu daca acest aspect afecteaza functionarea ei, dar poate primesc un raspuns de la dvs. am mai citit undeva ca trebuie resetat cazanul dar habar nu am cum se face acest lucru. am reusit sa-i dau si acea autodiagnoza prin rotirea butonului de la calorifere si atunci becul rosi s-a aprins 1 data la 10 secunde ceea ce in carte spune ca termostatul de siguranta/protectie pentru functionare fara apa a decuplat. si trebuie sa rotesc butonul de calorifer putin la dreapta si apoi la loc la temperatura agentului termic dorita. dat dupa cum spuneam este oprit circuitul si acest sfat nu rezolva nimic. va rog daca se poate sa ma sfatuiti ce as putea face ca sa folosesc centrala pe apa calda. va multumesc! |
#863
Posted 07 July 2014 - 21:30
v_constanta, on 07 iulie 2014 - 20:51, said:
buna seara, am o centrala vitopent 100 WH1B. am o problema la ea, becul de avarie rosu sta aprins. nu mi s-a mai intamplat asta. am citit in manual ca doar trebuie sa opresc si sa repornesc centrala. am facut acest lucru de vreo 10 ori dar to aprins sta. mentionez ca de curand renovez casa si am golit circuitul de apa pentru incalzirea termica, ambii robineti sunt inchisi si nu mai este presiune in centrala pentru incalzire. pana acum am putut sa folosesc centrala doar pentru apa calda menajera dar in aceasta seara cand i-am dat drumul s-a incalzit putin apa si apoi nimic, nu a mai dat flacara. metionez de asemenea ca in holul unde este pozitionata centrala a fost foarte mult praf. nu stiu daca acest aspect afecteaza functionarea ei, dar poate primesc un raspuns de la dvs. am mai citit undeva ca trebuie resetat cazanul dar habar nu am cum se face acest lucru. am reusit sa-i dau si acea autodiagnoza prin rotirea butonului de la calorifere si atunci becul rosi s-a aprins 1 data la 10 secunde ceea ce in carte spune ca termostatul de siguranta/protectie pentru functionare fara apa a decuplat. si trebuie sa rotesc butonul de calorifer putin la dreapta si apoi la loc la temperatura agentului termic dorita. dat dupa cum spuneam este oprit circuitul si acest sfat nu rezolva nimic. va rog daca se poate sa ma sfatuiti ce as putea face ca sa folosesc centrala pe apa calda. va multumesc! |
#864
Posted 08 July 2014 - 08:17
multumesc tare mult octavianlaz, am reusit pana la urma sa o resetez. acum problema cred ca a ramas cu aerul cum spui tu deoarece acum da apa calda cu intermitente. adica se porneste cateva secunde pana se incalzeste apoi se opreste flacara si vine apa mai rece iar porneste iar se opreste.
daca am circuitul de calorifere inchis de la robineti este ok sa bag presiune in centrala? nu stiu cum sa aerisesc centrala decat cum o aeriseam pana acum prin calorifere. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users