Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
TAXI
#73
Posted 13 January 2007 - 23:24
Quote 3. Refuzarea cursei In lege e stipulat clar ca deplasarea in afara localitaii ramane la latitudinea taximetristului. In aceasta categorie se inscrie si cursa de aeroport(Otopeni) azi la dristor la metrou o femeie vroia sa mearga la mall vitan..a intrebat 2 taximetrisit, deja se muta la al treilea cant am plecat eu... anul trecur de la rosetti la protv m-am milogit de 2 tembeli..abia altreilea dupa ca i-am zis ca-i las bacsis mare m-a luat; pai e normal?? scuze ca e prea scurta, ca mai mult consum sunt puerile, deaia e tarif de pornire; 1m daca vreau sa ma duca, ar trebui a o faca altfel scoateti tariful ala de pornire!! |
#74
Posted 14 January 2007 - 17:01
Referitor la cursele refuzate in incinta localitatilor in mare parte aveti dreptate. Eu unul nu prea am preferinte, merg si in Ferentari.
Sunt totusi cazuri cand selectez si eu cursele, in special cand vreau sa ma retrag, sunt departe de casa si sunt intr-un loc de unde ma pot ocupa repede.Din afara privind, voi, clientii va puteti simti ofensati in cazul in care taximetristul are probleme de comunicare si nu e in stare sa va explice logic si omeneste motivul refuzului. Eu unul, in acest caz, ii indrum frumos catre alt taxi de firma iar in cazul in care sunt singur, le chem o alta masina prin intermediul dispeceratului. Sunt constient ca nu sunt multi ca mine, dar asa ar fi frumos sa se procedeze. Dar hai se ne mai uitam si in ograda clientilor! Credeti-ma sunt foarte multi care nu stiu sa vorbeasca cu taximetristii si ii trateaza de sus.Sunt destui care nici macar nu arunca un "buna ziua", se urca cu tigarea in mana sau infulecand cine stie ce produse fast-food etc. Voi incerca pe cat posibil sa va postez aici diferite cazuri care mi se intampla si sa mai trageti si voi concluzii. Una de ieri seara: Locatie:Regie. Forfota mare de clieni, multe taxiuri. Un grup de 5 insi a fost refuzat de vreo 3 taximetristi.Au ajuns la mine.Mergeau toti in Crangasi, cea mai scurta cursa posibila din Regie. I-am dus fara sa fac vreo fitza sau sa le fac vre un pret, pe riscul meu(amenda e mare si punctele sunt multe pt depasirea nr de locuri).Nu i-am dus nici cu vreo caruta infecta.Am Logan,foarte bine intretinut la capitolul curatenie si miros,dvd,gps,super linie audio.La destinatie asteptau 1 ron rest de la 5. Asta o consider nesimtire pe fata.Si cu autobuzul ii costa mai scump.Clientii de acest gen ii inraiesc pe taximetristi si voi cei cu bun simt aveti de suferit de pe urma lor. Va urma... |
#75
Posted 14 January 2007 - 17:06
aeon, on Jan 13 2007, 23:24, said: de obicei taximetristul taie de aici bucata "deplasarea in afara localitaii " si iti vine sa-l strangi de gat azi la dristor la metrou o femeie vroia sa mearga la mall vitan..a intrebat 2 taximetrisit, deja se muta la al treilea cant am plecat eu... anul trecur de la rosetti la protv m-am milogit de 2 tembeli..abia altreilea dupa ca i-am zis ca-i las bacsis mare m-a luat; pai e normal?? scuze ca e prea scurta, ca mai mult consum sunt puerile, deaia e tarif de pornire; 1m daca vreau sa ma duca, ar trebui a o faca altfel scoateti tariful ala de pornire!! |
#76
Posted 14 January 2007 - 17:24
Am citit cu uimire unele păţanii din topicul ăsta; nu înţeleg de ce unii taximetrişti consideră bacşişul un drept inalienabil şi îşi permit să comenteze dacă nu îl primesc sau îl primesc şi nu le convine?!?! De asemenea, nu înţeleg de ce unii taximetrişti îşi permit să refuze curse de 1-2km. În Bucureşti luam frecvent taxiuri noaptea de pe lângă Unirii până în Tineretului (vreo 2km), în general cam al 2-lea/3-lea taxi era de acord cu cursa, şi mergeam pe principiul "mă enervează comentând că e mică distanţa - nu primeşte bacşiş. Îşi face treaba fără comentarii - primeşte bacşiş". Ca să fiu puţin şi "on topic", am fost odată cu un "Valentino" care avea aparatul de taxat în torpedou - l-a pornit şi a închis torpedoul. La destinaţie, deschide torpedou - surpriză: costul era de 3 ori mai mare decât în mod normal; noroc că n-am plătit eu cursa.
În Cluj cam 50% din taximetrişti îmi oferă restul până la ultimii 5000 de lei... restul rotunjesc în sus la 10 mii. Personal, las mereu cu 5-15 mii în plus, în funcţie de lungimea cursei. Edited by clicu, 14 January 2007 - 17:26. |
#77
Posted 14 January 2007 - 17:39
clicu, on Jan 14 2007, 17:24, said: Am citit cu uimire unele pățanii din topicul ăsta; nu înțeleg de ce unii taximetriști consideră bacșișul un drept inalienabil și își permit să comenteze dacă nu îl primesc sau îl primesc și nu le convine?!?! De asemenea, nu înțeleg de ce unii taximetriști își permit să refuze curse de 1-2km. În București luam frecvent taxiuri noaptea de pe lângă Unirii până în Tineretului (vreo 2km), în general cam al 2-lea/3-lea taxi era de acord cu cursa, și mergeam pe principiul "mă enervează comentând că e mică distanța - nu primește bacșiș. Își face treaba fără comentarii - primește bacșiș". Ca să fiu puțin și "on topic", am fost odată cu un "Valentino" care avea aparatul de taxat în torpedou - l-a pornit și a închis torpedoul. La destinație, deschide torpedou - surpriză: costul era de 3 ori mai mare decât în mod normal; noroc că n-am plătit eu cursa. În Cluj cam 50% din taximetriști îmi oferă restul până la ultimii 5000 de lei... restul rotunjesc în sus la 10 mii. Personal, las mereu cu 5-15 mii în plus, în funcție de lungimea cursei. |
#78
Posted 14 January 2007 - 23:39
Quote Locatie:Regie. Forfota mare de clieni, multe taxiuri. Un grup de 5 insi a fost refuzat de vreo 3 taximetristi.Au ajuns la mine.Mergeau toti in Crangasi, cea mai scurta cursa posibila din Regie. I-am dus fara sa fac vreo fitza sau sa le fac vre un pret, pe riscul meu(amenda e mare si punctele sunt multe pt depasirea nr de locuri).Nu i-am dus nici cu vreo caruta infecta.Am Logan,foarte bine intretinut la capitolul curatenie si miros,dvd,gps,super linie audio.La destinatie asteptau 1 ron rest de la 5. Asta o consider nesimtire pe fata.Si cu autobuzul ii costa mai scump.Clientii de acest gen ii inraiesc pe taximetristi si voi cei cu bun simt aveti de suferit de pe urma lor. asta e greseala ta; asa ceva nu se face le explici frumos ca 5 insi nu se poate, daca inteleg bine, daca nu, e la fel de bine dar probabil in goana dupa bacsis ai fibagat si 7-8 insi in masina (:), recordul pe care il stiu este de 19 insi intr-un oltcit :P, mers cam 2km) iar partea cu bacsisul nu mi se pare ok: nu este un drept, daca vrea omul bine, daca nu, e la fel de bine! (ca mai sus :)) acum vreo 3 ani am fost in Paris si am facut o cursa cu un taxi; m-a costat 14 eur si 48 centi, i-am dat 15 si am dat sa ies din masina. pai am reusit asa repede? nu, pentru ca omul a insistat sa primesc restul, a insistat chiar bine de tot..nu am avut ce face, am luat cei 52 de centi si chitanta si abia atunci a fost multumit iar eu tocmai venit din bucuresti unde lasasem bacsis de la tvr pana la otopeni 80mii ( deci vreo 2 eur si ceva pe atunci) am ramas in fata cladirii uimit rau de tot iar eu ma mentinla parerea ca unii taximetrisiti (multi) sunt de o lene inexplicabila; am impesia ca fac taxi doar ca sa stea pe scaun toata ziua si sa fumeze,injure,scuipe,maneleze, etc. Patanie, veche, 2-3 ani: vroiam sa transport un calorifer de otel, nou, impachetat, din cel de 80cm, deci nu un monstru de la un depozit din cele aflate pe mihai bravu, de la Prosper spre berceni, pana la Dristor mcDonalds, adica o distanta mica. La intersectie mihai bravu cu calea vitan e statie de taxi (si acum); m-am dus la primul, i-am explicat ce vreau, i-am zis ca-i platesc cursa si ii mai dau 50mii bacsis (erau ceva bani, cred ca 1km era sub 7000 lei atunci)... s-a uitat la mine cu un sictir cum nu am mai vazut, mi-a aruncat ceva gen "nu vreau ba, nu am chef" de am ramas tamp..noroc ca al doilea a fost un mosulet cumsecade.. m-a costat toata cursa cu tot cei 50k bacsisi in jur de 70-75 mii |
#79
Posted 15 January 2007 - 07:02
refuzul de a pleca in cursa ar trebui sa se sanctioneze cu anularea licentei. ca in alte parti, daca tot aveti pretentii.
apoi, nu-mi aduc aminte ca pe portiera sa fie scris ceva legat de bacsis, nu vad de ce s-ar subintelege asta. |
#80
Posted 15 January 2007 - 09:31
aeon, on Jan 14 2007, 23:39, said: La intersectie mihai bravu cu calea vitan e statie de taxi (si acum); m-am dus la primul, i-am explicat ce vreau, i-am zis ca-i platesc cursa si ii mai dau 50mii bacsis (erau ceva bani, cred ca 1km era sub 7000 lei atunci)... s-a uitat la mine cu un sictir cum nu am mai vazut, mi-a aruncat ceva gen "nu vreau ba, nu am chef" de am ramas tamp.. |
#81
Posted 15 January 2007 - 11:01
:) ce treaba am cu istanbul??
mai nou parca suntem in UE si nu in turcia Edited by aeon, 15 January 2007 - 11:01. |
#82
Posted 15 January 2007 - 11:19
kosfunny, on Jan 14 2007, 17:39, said: Eu la cursa de mai sus mi-am depasit atributiile luand in masina 5 insi, asa ca mi se pare o chesti de obraz sa lasi si tu un leu in plus. Dar în situaţiile banale gen du-mă de la A la B nu prea văd de ce ar avea cineva tupeul să-ţi reproşeze că nu i-ai lăsat (suficient) bacşiş. Edited by clicu, 15 January 2007 - 11:26. |
|
#83
Posted 16 January 2007 - 09:17
aeon, on Jan 15 2007, 11:01, said: :) ce treaba am cu istanbul?? mai nou parca suntem in UE si nu in turcia In Milano, unul ,dupa ce a vazut ca sunt strain, la destinatie a blocat usile si mi-a cerut 80 de euro in loc de 40 si ceva,nu mai sriu exact.Motivul : taxa de bagaje. In Berlin unul chemat telefonic avenit cu deja 30 euro pe aparat.Motivul: am acceptat masina la 15 minute,adica venea de departe.La noi nu cred ca s-a intalnit cineva cu problema asta. |
#84
Posted 16 January 2007 - 09:21
joannes, on Jan 15 2007, 07:02, said: refuzul de a pleca in cursa ar trebui sa se sanctioneze cu anularea licentei. ca in alte parti, daca tot aveti pretentii. apoi, nu-mi aduc aminte ca pe portiera sa fie scris ceva legat de bacsis, nu vad de ce s-ar subintelege asta. Sau daca de exemplu sunt la Dristor si peste o jumatate de ora trebuie sa ajung la un client fidel in Salajan crezi te pot duce pe tine in Drumul Taberei? |
#85
Posted 16 January 2007 - 11:02
Quote Sau daca de exemplu sunt la Dristor si peste o jumatate de ora trebuie sa ajung la un client fidel in Salajan crezi te pot duce pe tine in Drumul Taberei? sau si mai bine, nu mai ocupi locul in statia de taxi, dai jos firma cu si te duci la "clientul fidel", nu stai sa faci nervi clientilor ca nu ai chef sa-i iei |
#86
Posted 16 January 2007 - 11:11
aeon, on Jan 16 2007, 11:02, said: DA! altfel sa te plateasca numai acel "client fidel" sau si mai bine, nu mai ocupi locul in statia de taxi, dai jos firma cu si te duci la "clientul fidel", nu stai sa faci nervi clientilor ca nu ai chef sa-i iei Sau crezi ca doar tu folosesti taxiul? Ce meserie ai tu? Poate reusesc sa te fac mai usor sa intelegi ca nu ai dreptate! Nu mai confundati taxiul cu autobuzul!!! Edited by kosfunny, 16 January 2007 - 11:15. |
#87
Posted 16 January 2007 - 12:09
joannes, on Jan 15 2007, 07:02, said: refuzul de a pleca in cursa ar trebui sa se sanctioneze cu anularea licentei. ca in alte parti, daca tot aveti pretentii. @kosfunny am si eu o curiozitate. N-am gasit niciodata un taximetrist de la nici o firma care sa ma duca pe la 10 seara de la Plaza la Favorit, chiar daca-i ofer 100 mii. Cursa face vreo 30. Ai vreo explicatie logica? La ora aia e doar pleava taximetristilor adunata acolo sau ce? Nu e suficient in plus? Edited by don_dannielo, 16 January 2007 - 12:10. |
|
#88
Posted 16 January 2007 - 12:31
Quote Ce istet esti tu! Si daca vii tu si vrei sa mergi aproape , in Titan? M-ar deranja ca e cursa scurta? Sau crezi ca doar tu folosesti taxiul? Ce meserie ai tu? Poate reusesc sa te fac mai usor sa intelegi ca nu ai dreptate! Nu mai confundati taxiul cu autobuzul!!! cred ca nu mai e nimic de spus, asa gandesc toti taximetristii ps. lucrez ca informatician, nu prea vad care e legatura cu taxiul in afara de mersul la ore tarzii :) si ceea ce spune don_dannielo e cat se poate de adevarat |
#89
Posted 16 January 2007 - 13:47
kosfunny, on Jan 16 2007, 11:11, said: Ce istet esti tu! Si daca vii tu si vrei sa mergi aproape , in Titan? M-ar deranja ca e cursa scurta? Sau crezi ca doar tu folosesti taxiul? Ce meserie ai tu? Poate reusesc sa te fac mai usor sa intelegi ca nu ai dreptate! Nu mai confundati taxiul cu autobuzul!!! tocmai ca nu-l confunda nimeni: autobuzul ma duce unde vrea el (respectiv unde are traseul), taxiul ma duce unde vreau eu. refuzurile astea venite de la un taximetrist care sta semnalat "liber" in statia de taxiuri le vad exact ca si cum m-as duce la magazin si vanzatoarea ar refuza sa ma serveasca la 6 jumate pe motiv ca la 7 inchide. diferenta e insa ca ea nu se alege cu prea mult daca ma mai serveste - poate cu 2000 lasati pe tejghea - pe cand voi aveti, din cate stiu, un procent din cursa. sau faceti cumva munca voluntara si eu n-am aflat? mda, ai reusit sa ne intaresti "bunele" pareri despre taximetristii bucuresteni, desi am senzatia ca ai incercat sa le iei apararea :) |
#90
Posted 16 January 2007 - 14:34
don_dannielo, on Jan 16 2007, 12:09, said: Ca unde, mai precis? @kosfunny am si eu o curiozitate. N-am gasit niciodata un taximetrist de la nici o firma care sa ma duca pe la 10 seara de la Plaza la Favorit, chiar daca-i ofer 100 mii. Cursa face vreo 30. Ai vreo explicatie logica? La ora aia e doar pleava taximetristilor adunata acolo sau ce? Nu e suficient in plus? Si inca ceva: sunt patroni la anumite firme de taxi care sanctioneaza soferii daca au pe raport mai mult de 40% km pe liber.Daca pleaca dintr-o statie buna pt cursa scurta trb sa se intoarca inapoi de unde a plecat pt a se ocupa repede.Deci are deja 50% pe gol. Se mai duce la doua comenzi telefonice unde nu se ocupa si are deja o gramada de km pe gol. Dar haideti sa va explic mai bine ce inseamna sa lucrezi pe taxi: 1. cazul taximetristilor independenti: au PFA, licente proprii, pot colabora cu orice firma de taxi in privinta dispeceratului sau pot sta oriunde cu tarif de maxim 8 RON/km.Acestia sunt cei mai de treaba taximetristi, exceptie facand cei cu tarif exagerat.Au masini bune, curate, intretinute, vb frumos cu clientii, refuza rar curse. O reclamatie la primarie ii poate costa chiar autorizatia, pe care e aproape imposibil sa o mai recuperezi datorita nr limitat de autorizatii.Acestia au impozit fix de 3000 ron anual(2007) plus taxele aferente licentelor, autorizatiilor,etc 2.taximetrist la plan.(24h) Muncesti pe masina unei firme, care se ocupa de acte si reparatii. Platesti chirie zilnic (aprox 120 ron pt un Logan la o firma cunoscuta) iar restul e al taximetristului. Mentionez ca, combustibilul il plateste soferul.Acesta nu are nici un fel de salariu(mai sunt cateva exceptii) ci din contra, isi platesc singuri cartea de munca. 3.taximetrisi la plan (12h) se lucreaza cu schimb contra unei chirii minime de 140 ron cre se imparte la doi. Se lucreaza 12/12.Va dat i seama ca daca se apropie ora schimbului, taximetristul trb sa isi selecteze cursele. 4.taximetrisi cu masini la ramanere. Sunt cam in aceeasi situatie cu cei la plan numai ca ii intereseaza reparatiile masinii si dupa 1,2,3 ani, depinde de la caz la caz, masina trece in proprietatea lor. 5.Taximetristi cu licenta inchiriata. Au masinile lor dar autorizatiile sunt ale unei firme. Acestia au de dat firmei aprox 1000ron lunar, pt licenta, statie, carte de munca,TVA, etc. Concluzie: STATUL E DE VINA!!!!!!! Daca s-ar da la liber autorizatiile, majoritatea taximetristilor ar fi independenti pt ca nu s-ar mai duce nimeni sa lucreze pe masini inchiriate, sa traga pe rupte pt cateva zeci de lei pe zi,ar interveni libera concurenta si s-ar elimina pleava din taximetrie.Plus ca ar avea de castigat si statul.Dupa cum am mai spus, noi, independentii platim impozitul indiferent daca lucream sau nu, pe cand firmele, au mereu deficit de soferi(masini pe dreapta), fac jonglerii contabile si platesc impozit cat vor! Dar cum vom scapa oare de maharii din taximetrie,patronii firmelor mari, cu parc propriu cand acestia cotizeaza drastic la "PARTID"?Se vorbeste de atata timp de scoaterea autorizatiilor la vanzare.De ce nu se face? Sau sa se dea drumul la liber.Cine e bun , ramane pe piata! Deocamdata atat ca deja incep sa ma enervez! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users