Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cosuri de fum
#1279
Posted 04 August 2014 - 10:25
SilviuWebber, on 01 august 2014 - 13:46, said:
Salut, Am o PROBLEMA 1. Ar fi faptul ca fumul iese prea rece din centrala datorita unei utilizari/montaj incorect, favorizand astfel condensarea si aparitia depunerilor. 2. Faptul ca focul nu are intensiv/la temperaturi ridicate, rezultand multi compusi care ulterior se depune pe peretii cosului. 3. Posibila izolatie a cosului insuficienta. Un Viadrus de 30 kw, ar avea teoretic nevoie de un cos de fum cu interiorul de 20 cm si inaltime minima de 4 metri. Dar, am stabilit ca centrala nu functioneaza la aceasta putere. Lemnele uscate de 1 an, nu sunt nici prea uscate, insa nici de aruncat. Cum se poate remedia situatia? 1. Reduceti puterea focarului, ori puneti cum a spus si domnul Ciobi caramizi in spatele focarului, insa se reduce volumul buncarului si mie nu imi surade. Ori, acoperiti o parte din gratarul centralei pentru a oferi mai putin aer pentru combustie. 2. Viadrus este o centrala cu ARDERE SUPERIOARA, ca urmare folositi-l corect. Umpleti cazanul cu lemne, cele groase jos, iar in partea superioara cateva mai subtiri si aprindeti focul de aici. Exemplu in video de mai jos. 3. Folositi centrala la o temperatura mai ridicata. Ridicand temperatura in centrala, ridicati si temperatura fumului pe cos. O temperatura in jur de 120-130*C ar fi acceptabila la iesirea din centrala, iar la iesirea din cos nu ar trebui sa aiba sub 80-100*C (aici intervine izolatia cosului). 4. Cel mai bine din punct de vedere al economiei, functionarii, etc ar fi realizarea unui "upgrade", montati un puffer in instalatie pentru a permite centralei sa functioneze la temperaturi mai ridicate, ducand la o ardere mai completa (deci mai putini compusi care sa adere la suprafata cosului), dar si la o economie de combustibil si optimizati instalatia astfel incat ea sa functioneze in tandem cu pufferul. Video cu aprinderea focului in partea superioara: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bHbGUeioLQY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] P.S. Nu va "bateti" capul cu carbuni. Am facut iarna trecuta experimente atat cu carbuni (lignit) uscati de 2 ani cat si cu lemne, rezultatele au fost aceleasi, difrenta a constat in cantitatea de cenusa. Pe larg: - un plin de lemne in viadrusul meu circa 6-7 kg, - un plin carbuni circa 12-13 kg, - durata de ardere 6 ore in ambele cazuri - aceeasi temperatura pe cos Diferenta - in cazul lemnelor, cenusa scoasa odata la saptamana - in cazul carbunilor, cati carbuni am bagat, atata cenusa am scos, dupa fiecare alimentare |
#1280
Posted 04 August 2014 - 10:34
Poate are merge montat un ventilator la iesirea centralei. Eventual adaptat unul de la o centrala cu gazeificare.
|
#1281
Posted 07 August 2014 - 15:23
puteti sa ma ajutati sa aleg intre un cos SCHIEDEL RONDO 200mm si unul PLEWA isofix PREMIUM diimensiune interioara 18x18 cm.
Cosul o sa fie de 7.5ml si o sa fie folosit pentru un semineu simplu, inchis si care nu ar trebui sa dezvolte mai mult de 9 kw Multumesc. |
#1282
Posted 07 August 2014 - 15:31
Multumesc pt raspunsuri.
In concluzie, voi remedia principalele greseli, conform celor spuse de @cheluakame 1. Voi trece pe "Ardere Superioara" 2. voi reduce admisia de aer SAU micsora focarul folosind samota 3. voi izola mai bine cosul, partea de deasupra casei. Voi monta si cativa senzori Arduino - 1 de presiune, 2 de temperatura in interiorul cosului de fum, 1 de fum in camera tehnica si 1 de apa (pt inundatii) - acestia urmand sa-mi dea SMS in caz de citire valori peste cele prestabilite. Va multumesc pt sfaturi, in special @ciobi si @cheluakame ! |
#1283
Posted 07 August 2014 - 16:28
Riper, on 07 august 2014 - 15:23, said:
puteti sa ma ajutati sa aleg intre un cos SCHIEDEL RONDO 200mm si unul PLEWA isofix PREMIUM diimensiune interioara 18x18 cm. Cosul o sa fie de 7.5ml si o sa fie folosit pentru un semineu simplu, inchis si care nu ar trebui sa dezvolte mai mult de 9 kw Multumesc. Acum daca as fi sa aleg din nou ; as merge la Tona ...succes Edited by ciobimar, 07 August 2014 - 16:28. |
#1284
Posted 07 August 2014 - 19:25
Riper, on 07 august 2014 - 15:23, said:
puteti sa ma ajutati sa aleg intre un cos SCHIEDEL RONDO 200mm si unul PLEWA isofix PREMIUM diimensiune interioara 18x18 cm. Cosul o sa fie de 7.5ml si o sa fie folosit pentru un semineu simplu, inchis si care nu ar trebui sa dezvolte mai mult de 9 kw Multumesc. |
#1285
Posted 08 August 2014 - 09:59
Multi producatori de cosuri de fum afirma ca au sisteme ce rezista la peste 1000 grade...din pacate nu am gasit niciun test public al acestor producatori .
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GIQroGvk_JE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Rh-TOG63LJk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#1286
Posted 08 August 2014 - 10:19
Deacord cu D-v D-le Mugur,eu am studiat mult pe forumurile rusesti (vreo 4 ani, zi de zi) si am invatat ca lemnul poate imprumuta umiditate usor ,
Si mai ales conditiile de ardere in medii reci dau exemplu ;cazane cu schimbatorul in focar.. favorizeaza depunerile de gudron in forma lipicioasa (de la lemnul de rasinoase) sau sub forma de pulbere (negru de fum) . Acest gudron se poate aprinde foarte usor (350*C)si arde in genul prafului de pusca dezvoltand si temperaturi pana la 1300*C..si majoritatea factorilor de decizie in constructia sobelor recomanda Tona. Edited by ciobimar, 08 August 2014 - 10:21. |
#1287
Posted 08 August 2014 - 23:04
mmtsdc, on 08 august 2014 - 09:59, said:
Multi producatori de cosuri de fum afirma ca au sisteme ce rezista la peste 1000 grade... Daca in fisa de conformitate al unui sistem de cos al unui producator apar date ca T...N...D...G..., G-ul inseamna rezistenta la autoaprinderea funinginii, nu trebuie sa garanteze acest lucru ? Edited by csomi, 08 August 2014 - 23:08. |
#1288
Posted 09 August 2014 - 01:19
csomi, on 08 august 2014 - 23:04, said:
Daca in fisa de conformitate al unui sistem de cos al unui producator apar date ca T...N...D...G..., G-ul inseamna rezistenta la autoaprinderea funinginii, nu trebuie sa garanteze acest lucru ? De obicei T-ul indica temp de lucru recomandata. acesta oscilieaza intre 400 si 600*C(in functie de producator si/sau curaj, centre testare..etc). ma refeream la cazurile extereme,la autoaprinderi sau temp mari de lucru pe cos. |
|
#1289
Posted 09 August 2014 - 05:25
mmtsdc, on 09 august 2014 - 01:19, said:
De obicei T-ul indica temp de lucru recomandata. acesta oscilieaza intre 400 si 600*C(in functie de producator si/sau curaj, centre testare..etc). ma refeream la cazurile extereme,la autoaprinderi sau temp mari de lucru pe cos. Si eu la acelasi lucru ma refeream...G= rezistenta la soc termic...in urma autoaprideri ale depunerilor. Dupa cate stiu pt a primi acest "calificativ" materialul folosit pt tubulatra interioara trebuie sa treaca testul arderii la 1000 grd timp de 30 min... Edited by csomi, 09 August 2014 - 05:38. |
#1290
Posted 09 August 2014 - 05:52
csomi, on 08 august 2014 - 23:04, said:
Daca in fisa de conformitate al unui sistem de cos al unui producator apar date ca T...N...D...G..., T... = temp de lucru N..., P...= N- cu tiraj natural, P- cu tiraj fortat D ,W =rezistenta la condens D- uscat, W- umed G , O =rezistenta la autoaprinrea funinginii (depunerilor) G- da, O- nu 30...140 =distanta fata de material combustil(in mm) Scuze, daca sau mai scris aceste lucruri... Edited by csomi, 09 August 2014 - 06:03. |
#1291
Posted 09 August 2014 - 07:14
Aceasta autoaprindere este foarte periculoasa ..
Eu am vazut pe pielea mea cum se intampla.. De fapt la inceput nu intelegeam ce se petrece.. Unii colegi de la sobe stiu ce cazan am eu..adica l-am construit sa mearga si cu lemne ude sau verzi ... El are un buncar foarte inalt de 1,80m ,e construit pe raportul 1cu5 deci lemnele trec prin toate fazele de piroliza .. Adica primul strat e de jar ,urmatorul ardere cu flacara si carbonizare urmatorul de deshidratare si uscare ...pana la ultimul de deasupra care este ud sau nu.... In primul an ne avand o provizie de lemne ..am adus in ianuarie cateva tone de deseuri .. care au fost sub intemperii... imbibate de apa, findca au stat afara in zapada si ploaie... Neavand alta soliutie.. Si am dat bataie cu ele; Si de lene sa nu umplu tot buncarul odata (ca fiind inegale era mai greu de asezat,trebuia sa le tai...) asa ca aruncam cateva lungi de 1-1,50m si plecam ..peste catva timp mai aruncam ceva... Deci nu aveau timp sa se stratifice si sa se usuce ..asa ca era o ardere mai precara ca sa zic asa ,deci nu era curata ...asa ca sigur sau facut depuneri pe cos... In corpul de casa pe unde trece cosul este la rosu pe interior si la parter si etajele 1 si2 nu am terminat de finisat cosul doar la nivelul mansardei si deasupra pe casa a fost facut ca la carte...deci in jos avea doar vata bazaltica... Ei atunci am vazut cum cosul meu era incandescent si cum deja se schimba culoarea la vata bazaltica si nu mai zic de mirosul toxic ce era in toata casa ... De intamplat altceva mai rau ,nu avea ce sa se intample, ca nu era cosul in contact sau in apropiere de materiale combustibile. Dar m-am speriat groaznic de situatie si vedeam efectiv ca poti fi coplesit si neputincios in asemenea situatii .. Deci toti care m-au intrebat si am putut sa-i lamuresc si-au cumparat cosuri profesionale Germane Tona. |
#1292
Posted 09 August 2014 - 09:20
csomi, on 09 august 2014 - 05:52, said:
T... = temp de lucru N..., P...= N- cu tiraj natural, P- cu tiraj fortat D ,W =rezistenta la condens D- uscat, W- umed G , O =rezistenta la autoaprinrea funinginii (depunerilor) G- da, O- nu 30...140 =distanta fata de material combustil(in mm) Scuze, daca sau mai scris aceste lucruri... In fisa unui cos de fum trebuie sa apara mai multe date : Rezistență la foc din exterior la exterior Rezistenta la foc de la interior spre exterior. Stabilitate la șoc termic Rezistenta la foc de la interior spre exterior. Rezistenţă autoaprindere funingine Etanșeitatea la gaze / rata de scurgere Rezistență flux a tuburilor interioare și articulațiilor Dimensionarea / rezistență termică Rezistenta la compresiune (tubulatură internă dreaptă) Înălțimea maximă a tubului interior (rezistența minimă la compresiune pentru deschideri) Rezistenta la compresiune a mijloacelor de tratare tubulatură internă Mijloacelor de tratare pentru înveliş exterior Rezistenta la compresiune înveliş exterior Rezistenta la îngheţ / dezgheţ Înălțimea maximă a sistemului de evacuare Rezistență la încovoiere (înălțimea constructivă, maximă peste ultima siguranță) Domeniu de aplicare Distanța de la pereți din sau cu materiale combustibile dar si :TNDGL -TNWOL Discursul este foarte lung si complex, ce ma deranjeaza foarte mult este ca 90% dintre producatori folosesc chit de etansare, si nu chit ceramic de lipire.Alta problema pe care o au multi reprezentanti ai acestor produse este faptul ca nu au oameni tehnici, specializati, capabili sa dimensioneze corect si sa ofere solutii corecte. Apar probleme la cazanele ce sunt in condensatie si cu combustibili lichizi (pe nisa asta sunt vreo 3 pers in tara noastra capabile si autorizate sa ofere solutii) Doar 4 sisteme ceramice pot fi adaptate cazanelor in condensatie. Tona Tec(Tona Ultraceramic) si Schiedel Avant(Absolut). |
#1293
Posted 09 August 2014 - 16:04
mmtsdc, on 09 august 2014 - 09:20, said:
In fisa unui cos de fum trebuie sa apara mai multe date : .... Deacord, intro declaratie de performanta (DOP)al unui cos pot sa figureze detaliat si aceste date... In Ungaria de catva ani buni cosurile de fum din punct de vedere technic nu se mai numesc asa ...ele sunt numite " Sistem Instalatii pt. transportul si evacuarea gazelor arse" ale agregatelor termice... Aceste instalatii se dimensioneaza si se proiecteaza dupa normativul EN armonizat 13384-1,2 Dimensionarea este obligatorie pt ori ce agregat termic(cazane, centrale, sobe) care se va racorda la aceasta instalatie si se face de un ing. proiectant de instalatii... in general aceste dimensionari se fac cu programe speciale. Acel proiect printre altele va contine si date referitoare pt priza si admisia aerului pt combustie al agregatului (din exterior -interior). In final agregatele termice montate,instalate, construite trebuie avizate de Cosari ei lipesc o vigneta cu codul de aviz pe acel agregat. Edited by csomi, 09 August 2014 - 16:26. |
|
#1294
Posted 09 August 2014 - 19:41
Cu ce lipesc/zidesc caramizile unui cos pentru o centrala pe lemne? E vorba de caramizi brickstone patrate cu fagure si d int de 200mm?
|
#1295
Posted 09 August 2014 - 21:58
#1296
Posted 10 August 2014 - 08:01
parintele, on 09 august 2014 - 19:41, said:
Cu ce lipesc/zidesc caramizile unui cos pentru o centrala pe lemne? E vorba de caramizi brickstone patrate cu fagure si d int de 200mm? Nu vreau sa va bag in panica, dar eu nu le-as folosi la cosuri de fum pentru centrale pe lemne. Cunosc mai multe cazuri, dar in unul concret de la socul termic au fisurat blocurile acestea tip fagure si s-a prabusit cosul de mai nu a luat foc toata casa, noroc ca vecinii s-au trezit de la zgomotul produs si au strigat la ajutoare.. Edited by andreilesan, 10 August 2014 - 08:01. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users