Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ariston "Genus One+" 24kw...

unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare
 Material opac developat filme

Caramida de sticla la exterior

Geam cuptor crapat

Un canal de AI de comedie pe YT
 Update intr-un tabel

[Controlul] vremii si a vremurilor

Blocuri din placi prefabricate

Achiziție mașina de fam...
 [unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier

Sa dus seceta pedologica?

Toyota IQ
 

Cosuri de fum

- - - - -
  • Please log in to reply
2456 replies to this topic

#1279
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010

 SilviuWebber, on 01 august 2014 - 13:46, said:

Salut,
Am o PROBLEMA
Tinand cont ca centrala dvs nu functioneaza la 30 kw, cosul de fum nu este unul subdimensionat. Problemele apar din alte parti.

1. Ar fi faptul ca fumul iese prea rece din centrala datorita unei utilizari/montaj incorect, favorizand astfel condensarea si aparitia depunerilor.
2. Faptul ca focul nu are intensiv/la temperaturi ridicate, rezultand multi compusi care ulterior se depune pe peretii cosului.
3. Posibila izolatie a cosului insuficienta.



Un Viadrus de 30 kw, ar avea teoretic nevoie de un cos de fum cu interiorul de 20 cm si inaltime minima de 4 metri.
Dar, am stabilit ca centrala nu functioneaza la aceasta putere.

Lemnele uscate de 1 an, nu sunt nici prea uscate, insa nici de aruncat.

Cum se poate remedia situatia?

1. Reduceti puterea focarului, ori puneti cum a spus si domnul Ciobi caramizi in spatele focarului, insa se reduce volumul buncarului si mie nu imi surade.
Ori, acoperiti o parte din gratarul centralei pentru a oferi mai putin aer pentru combustie.

2. Viadrus este o centrala cu ARDERE SUPERIOARA, ca urmare folositi-l corect. Umpleti cazanul cu lemne, cele groase jos, iar in partea superioara cateva mai subtiri si aprindeti focul de aici. Exemplu in video de mai jos.

3. Folositi centrala la o temperatura mai ridicata. Ridicand temperatura in centrala, ridicati si temperatura fumului pe cos. O temperatura in jur de 120-130*C ar fi acceptabila la iesirea din centrala, iar la iesirea din cos nu ar trebui sa aiba sub 80-100*C (aici intervine izolatia cosului).

4. Cel mai bine din punct de vedere al economiei, functionarii, etc ar fi realizarea unui "upgrade", montati un puffer in instalatie pentru a permite centralei sa functioneze la temperaturi mai ridicate, ducand la o ardere mai completa (deci mai putini compusi care sa adere la suprafata cosului), dar si la o economie de combustibil si optimizati instalatia astfel incat ea sa functioneze in tandem cu pufferul.

Video cu aprinderea focului in partea superioara:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bHbGUeioLQY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


P.S. Nu va "bateti" capul cu carbuni. Am facut iarna trecuta experimente atat cu carbuni (lignit) uscati de 2 ani cat si cu lemne, rezultatele au fost aceleasi, difrenta a constat in cantitatea de cenusa.

Pe larg:
- un plin de lemne in viadrusul meu circa 6-7 kg,
- un plin carbuni circa 12-13 kg,
- durata de ardere 6 ore in ambele cazuri
- aceeasi temperatura pe cos

Diferenta
- in cazul lemnelor, cenusa scoasa odata la saptamana
- in cazul carbunilor, cati carbuni am bagat, atata cenusa am scos, dupa fiecare alimentare

#1280
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Poate are merge montat un ventilator la iesirea centralei. Eventual adaptat unul de la o centrala cu gazeificare.

#1281
Riper

Riper

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,939
  • Înscris: 14.01.2005
puteti sa ma ajutati sa aleg intre un cos SCHIEDEL RONDO 200mm si unul PLEWA isofix PREMIUM diimensiune interioara 18x18 cm.

Cosul o sa fie de 7.5ml  si o sa fie folosit pentru un semineu simplu, inchis si care nu ar trebui sa dezvolte mai mult de 9 kw

Multumesc.

#1282
SilviuWebber

SilviuWebber

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 03.12.2013
Multumesc pt raspunsuri.
In concluzie, voi remedia principalele greseli, conform celor spuse de @cheluakame
1. Voi trece pe "Ardere Superioara"
2. voi reduce admisia de aer SAU micsora focarul folosind samota
3. voi izola mai bine cosul, partea de deasupra casei.

Voi monta si cativa senzori Arduino - 1 de presiune, 2 de temperatura in interiorul cosului de fum, 1 de fum in camera tehnica si 1 de apa (pt inundatii) - acestia urmand sa-mi dea SMS in caz de citire valori peste cele prestabilite.
Va multumesc pt sfaturi, in special @ciobi si @cheluakame !

#1283
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010

 Riper, on 07 august 2014 - 15:23, said:

puteti sa ma ajutati sa aleg intre un cos SCHIEDEL RONDO 200mm si unul PLEWA isofix PREMIUM diimensiune interioara 18x18 cm.

Cosul o sa fie de 7.5ml  si o sa fie folosit pentru un semineu simplu, inchis si care nu ar trebui sa dezvolte mai mult de 9 kw

Multumesc.
Eu am avut o experienta fara rezultat cu unul din zona mea din cei mentionati de tine mai sus si nu au vrut sa ma ajute in nici un fel (detineau monopol pe cosuri de fum profesionale )ma ofticam atunci ca nu este reprezentanta Germana Tona in zona mea..
Acum daca as fi sa aleg din nou ;  as merge la Tona ...succes

Edited by ciobimar, 07 August 2014 - 16:28.


#1284
carnitza

carnitza

    relaxat.... uneori !

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,894
  • Înscris: 08.02.2007

 Riper, on 07 august 2014 - 15:23, said:

puteti sa ma ajutati sa aleg intre un cos SCHIEDEL RONDO 200mm si unul PLEWA isofix PREMIUM diimensiune interioara 18x18 cm.

Cosul o sa fie de 7.5ml  si o sa fie folosit pentru un semineu simplu, inchis si care nu ar trebui sa dezvolte mai mult de 9 kw

Multumesc.
Schiedel sau tona sau wulkan, plewa nu e de aceeasi clasa ..

#1285
mmtsdc

mmtsdc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 689
  • Înscris: 06.05.2013
Multi producatori de cosuri de fum afirma ca au sisteme ce rezista la peste 1000 grade...din pacate nu am gasit niciun test public al acestor producatori .

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GIQroGvk_JE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Rh-TOG63LJk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#1286
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010
Deacord cu D-v D-le Mugur,eu am studiat mult pe forumurile rusesti (vreo 4 ani, zi de zi) si am invatat ca lemnul poate imprumuta umiditate usor ,
Si mai ales  conditiile  de ardere in medii reci dau exemplu ;cazane  cu schimbatorul in focar.. favorizeaza depunerile de gudron in forma lipicioasa (de la lemnul de rasinoase) sau sub forma de pulbere (negru de fum) .
Acest  gudron se poate aprinde foarte usor (350*C)si arde in genul prafului de pusca dezvoltand si temperaturi pana la 1300*C..si majoritatea factorilor de decizie in constructia sobelor recomanda Tona.

Edited by ciobimar, 08 August 2014 - 10:21.


#1287
csomi

csomi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,984
  • Înscris: 08.01.2010

 mmtsdc, on 08 august 2014 - 09:59, said:

Multi producatori de cosuri de fum afirma ca au sisteme ce rezista la peste 1000 grade...



Daca in fisa de conformitate al unui sistem de cos al unui producator apar date ca T...N...D...G...,  G-ul inseamna rezistenta la autoaprinderea funinginii, nu trebuie sa garanteze acest lucru ?

Edited by csomi, 08 August 2014 - 23:08.


#1288
mmtsdc

mmtsdc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 689
  • Înscris: 06.05.2013

 csomi, on 08 august 2014 - 23:04, said:

Daca in fisa de conformitate al unui sistem de cos al unui producator apar date ca T...N...D...G...,  G-ul inseamna rezistenta la autoaprinderea funinginii, nu trebuie sa garanteze acest lucru ?

De obicei T-ul indica temp de lucru recomandata. acesta oscilieaza intre 400 si 600*C(in functie de producator si/sau curaj, centre testare..etc). ma refeream la cazurile extereme,la autoaprinderi sau temp mari de lucru pe cos.

#1289
csomi

csomi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,984
  • Înscris: 08.01.2010

 mmtsdc, on 09 august 2014 - 01:19, said:

De obicei T-ul indica temp de lucru recomandata. acesta oscilieaza intre 400 si 600*C(in functie de producator si/sau curaj, centre testare..etc). ma refeream la cazurile extereme,la autoaprinderi sau temp mari de lucru pe cos.

Si eu la acelasi lucru ma refeream...G= rezistenta la soc termic...in urma autoaprideri ale depunerilor. Dupa cate stiu pt a primi acest "calificativ" materialul folosit pt tubulatra interioara trebuie sa treaca testul arderii la 1000 grd timp de 30 min...

Edited by csomi, 09 August 2014 - 05:38.


#1290
csomi

csomi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,984
  • Înscris: 08.01.2010

 csomi, on 08 august 2014 - 23:04, said:

Daca in fisa de conformitate al unui sistem de cos al unui producator apar date ca T...N...D...G...,  


T... = temp de lucru
N..., P...= N- cu tiraj natural, P- cu tiraj fortat
D ,W =rezistenta la condens  D- uscat, W- umed
G , O =rezistenta la autoaprinrea funinginii (depunerilor) G- da, O- nu
30...140 =distanta fata de material combustil(in mm)

Scuze, daca sau mai scris aceste lucruri...

Edited by csomi, 09 August 2014 - 06:03.


#1291
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010
Aceasta autoaprindere este foarte periculoasa ..
Eu am vazut pe pielea mea cum se intampla..
De fapt la inceput nu intelegeam ce se petrece..

Unii colegi de la sobe stiu ce cazan am eu..adica l-am construit sa mearga si cu lemne ude sau verzi ...
El are un buncar foarte inalt  de 1,80m  ,e construit pe raportul 1cu5 deci lemnele trec prin toate fazele de piroliza ..
Adica primul strat e de jar ,urmatorul ardere cu flacara si carbonizare  urmatorul de deshidratare si uscare ...pana la ultimul de deasupra care este ud sau nu....

In primul an ne avand o provizie de lemne ..am adus in ianuarie cateva tone de deseuri ..
care au fost sub intemperii... imbibate de apa, findca au stat afara in  zapada si  ploaie...
Neavand alta soliutie..
Si am dat bataie cu ele;
Si de lene sa nu umplu tot buncarul odata (ca fiind inegale era mai greu de asezat,trebuia sa le tai...)
asa ca aruncam cateva lungi de 1-1,50m si plecam ..peste catva timp mai aruncam ceva...
Deci nu aveau timp sa se stratifice si sa se usuce ..asa ca era o ardere mai precara ca sa zic asa ,deci nu era curata ...asa ca sigur sau facut depuneri pe cos...

In corpul de casa pe unde trece cosul este la rosu pe interior  si la parter si etajele 1 si2  nu am terminat de finisat cosul doar la nivelul mansardei si deasupra pe casa a fost facut ca la carte...deci in jos avea doar vata bazaltica...

Ei atunci am vazut cum cosul meu era incandescent  si cum deja se schimba culoarea la vata bazaltica si nu mai zic de mirosul toxic  ce era in toata casa ...
De intamplat altceva mai rau ,nu avea ce sa se intample, ca nu era cosul in contact sau in apropiere de materiale combustibile.

Dar  m-am speriat groaznic de situatie si  vedeam efectiv ca poti fi coplesit si neputincios in asemenea situatii ..
Deci toti care m-au intrebat si am putut sa-i lamuresc si-au cumparat cosuri profesionale Germane Tona.

#1292
mmtsdc

mmtsdc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 689
  • Înscris: 06.05.2013

 csomi, on 09 august 2014 - 05:52, said:

T... = temp de lucru
N..., P...= N- cu tiraj natural, P- cu tiraj fortat
D ,W =rezistenta la condens  D- uscat, W- umed
G , O =rezistenta la autoaprinrea funinginii (depunerilor) G- da, O- nu
30...140 =distanta fata de material combustil(in mm)

Scuze, daca sau mai scris aceste lucruri...


In fisa unui cos de fum trebuie sa apara mai multe date :

Rezistență la foc din exterior la exterior
Rezistenta la foc de la interior spre exterior.
Stabilitate la șoc termic
Rezistenta la foc de la interior spre exterior.
Rezistenţă autoaprindere funingine
Etanșeitatea la gaze / rata de scurgere
Rezistență flux a tuburilor interioare și
articulațiilor
Dimensionarea / rezistență termică
Rezistenta la compresiune (tubulatură internă
dreaptă)
Înălțimea maximă a tubului interior (rezistența
minimă la compresiune pentru deschideri)
Rezistenta la compresiune a mijloacelor de
tratare tubulatură internă
Mijloacelor de tratare pentru înveliş exterior
Rezistenta la compresiune înveliş exterior
Rezistenta la îngheţ / dezgheţ
Înălțimea maximă a sistemului de evacuare
Rezistență la încovoiere (înălțimea constructivă, maximă peste ultima siguranță)
Domeniu de aplicare
Distanța de la pereți din sau cu materiale combustibile
dar si :TNDGL -TNWOL

Discursul este foarte lung si complex, ce ma deranjeaza foarte mult este ca 90% dintre producatori folosesc chit de etansare, si nu chit ceramic de lipire.Alta problema pe care o au multi reprezentanti ai acestor produse este faptul ca nu au oameni tehnici, specializati, capabili sa dimensioneze corect si sa ofere solutii corecte.
Apar probleme la cazanele ce sunt in condensatie si cu combustibili lichizi (pe nisa asta sunt vreo 3 pers in tara noastra capabile si autorizate sa ofere solutii)
Doar 4 sisteme ceramice pot fi adaptate cazanelor in condensatie. Tona Tec(Tona Ultraceramic) si Schiedel Avant(Absolut).

#1293
csomi

csomi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,984
  • Înscris: 08.01.2010

 mmtsdc, on 09 august 2014 - 09:20, said:

In fisa unui cos de fum trebuie sa apara mai multe date :
....



Deacord, intro declaratie de performanta (DOP)al unui cos pot sa figureze detaliat si aceste date...

In Ungaria de catva ani buni cosurile de fum din punct de vedere technic nu se mai numesc asa ...ele sunt numite " Sistem Instalatii pt. transportul si evacuarea gazelor arse" ale agregatelor termice...
Aceste instalatii se dimensioneaza si se proiecteaza  dupa normativul EN armonizat 13384-1,2  Dimensionarea este obligatorie pt ori ce agregat termic(cazane, centrale, sobe) care se va racorda la aceasta instalatie si se face de un ing. proiectant de instalatii... in general aceste dimensionari se fac cu programe speciale. Acel proiect printre altele va contine si date referitoare pt priza si admisia aerului pt combustie al agregatului (din exterior -interior). In final agregatele termice montate,instalate, construite trebuie avizate de Cosari ei lipesc o vigneta cu codul de aviz pe acel agregat.

Edited by csomi, 09 August 2014 - 16:26.


#1294
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,075
  • Înscris: 17.03.2005
Cu ce lipesc/zidesc caramizile unui cos pentru o centrala pe lemne? E vorba de caramizi brickstone patrate cu fagure si d int de 200mm?

#1295
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010
http://www.hasit.ro/...ortar-refractar

http://www.adecomcon...omanian_125.pdf

#1296
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

 parintele, on 09 august 2014 - 19:41, said:

Cu ce lipesc/zidesc caramizile unui cos pentru o centrala pe lemne? E vorba de caramizi brickstone patrate cu fagure si d int de 200mm?
@Parinte, ati putea sa ne oferiti link-ul cu rezistenta la socul termic oferita de producatorul acelor ""caramizi"' ?

Nu vreau sa va bag in panica, dar eu nu le-as folosi la cosuri de fum pentru centrale pe lemne.Posted Image Cunosc mai multe cazuri, dar in unul concret de la socul termic au fisurat blocurile acestea tip fagure si s-a prabusit cosul de mai nu a luat foc toata casa, noroc ca vecinii s-au trezit de la zgomotul produs si au strigat la ajutoare..

Edited by andreilesan, 10 August 2014 - 08:01.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate