Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Grecia - Peloponez
#307
Posted 31 July 2013 - 20:24
Am revenit si eu (dadui o fuga pana-n Istanbul-Cappadocia-Antalya-Pamukkale-Canakkale) si acu vazui mesajul de disperare al albastruiului... Prea tarziu insa.
Ca fapt divers, cand te apropii de Termopile inchide GPS-ul. Cum o tii inainte, pe dreapta vei avea baile termale (o cascada prapadita cu apa termala), unde te ingroapa GPS-ul (daca il tii deschis, biensur), mausoleul aflandu-se in directia INAINTE si apoi pe partea stanga a drumului, cam la 1km de cascada cu apa termala. Deci, nu te opri la cascada chiar daca GPS-ul iti indica ca fiind punctul terminus numit "Termopile". Vezi daca te ajuta cu ceva poza de mai jos (poate la hotel ai acces la net pe undeva). Drum bun si vacanta+distractie cat cuprinde ! Attached Files |
#308
Posted 03 August 2013 - 10:41
Salutare !
Poze proaspete din Peloponez. Multumesc tuturor pentru informatii. Attached Files |
#309
Posted 03 August 2013 - 13:32
Excelent, felicitări !
Observ că aţi fost în multe locuri (Monemvassia, Palamidi, Limeni, insula Elafonissos). Nu mă prind unde e făcută poza 7. Aţi avut cazare în două locuri diferite, nu ? Cam aşa pare ... Poate reuşeşti să sintetizezi într-un rezumat care a fost programul vostru. Mie mi-ar făcea mare plăcere să citesc, iar Peloponezul merită vizitat şi descris amănunţit de cât mai mulţi oameni. Sănătate, felicitări şi multe mulţumiri anticipate ! Edited by OvidiuNS, 03 August 2013 - 13:37. |
#310
Posted 07 August 2013 - 19:47
Poza 7 este din Nafplio!
Am revenit si eu, urmeaza sa si relatez despre calatorie. Edited by BlueKing-69, 07 August 2013 - 19:49. |
#312
Posted 07 August 2013 - 21:23
Vine in sfarsit momentul sa demaram si sa lasam in urma Bucurestiul. Duminica dis de dimineata fiind, drumul lejer, ajungem in Giurgiu (colegii de drum tin mortis sa o luam “prin Giurgiu, sa vedeti ce frumos e”). Neglijam varianta pe care intra tirurile, tranzitam ceva din oras, suntem oripilati, zburam peste gropile care ne insotesc pe ultimele sute de metri spre vama, platim birul pentru pod, ajungem in Ruse, repede 2 vignete si da-i bataie intr-un drum fara istoric (pe care il pot face oricand si cu ochii inchisi) dar plin de pepeni innebunitor de rosii prin Bulgaria.
La intrare in Sofia din cauza unor lucrari pentru portiuni noi de centura sunt deviatii si ratez astfel iesirea spre centura de nord. Tranzitam pe cea de sud in vreo 30 minute in conditii de drum liber si, lasand in urma capitala lor, ne indreptam rupand asfaltul spre Grecia. Devierea din apropiere de Kulata este bine semnalizata, trecem prin zona de bastina / vietuire a raposatei baba Vanga si in scurt timp intram triumfatori in Ellada. La Salonic ne uitam cu dragoste si jind la indicatoarele de Halkidiki (poate alta data si strict pentru odihna - de acum in acea zona) dar cotim la dreapta directia Athena. Imediat inainte de Platamonas, chiar in dreptul intrarii la castelul (desigur: Platamonas), facem stanga si ajungem pe niste stradute abrupte (nimic nou, nu-i asa?) la destinatia acelei prime etape: hotel Irida – o vila mai generoasa, cu o curte cocheta si minutios amenajata, strajuita de la 500 metri (in linie dreapta) de insusi castelul renumit, unde suntem intampinati cu multa caldura chiar daca nu aveam sa stam decat o noapte. Camere mobilate mai mult decat decent, liniste cat cuprinde, gradina cu rosii si multe flori sub un balcon de unde am avut o priveliste de vis. Banuiam ce ma asteapta in Peloponez, dar nu as fi avut nici un moment de ezitare sa imi petrec un sejur integral aici. Dam sa iesim la o terasa ceva sa razbunam cumva cele doar cateva sandwiciuri mancate pe drum, tipa care ne cazase ne recomanda cateva taverne, ne da si indicatii pretioase plus o harta pe care ne creioneaza tarseele si pornim spre si prin Paralia Panteleimonas. O atmosfera destul de aglomerata, multe campinguri in care nu existau decat niste corturi imense, adevarate vile in domeniul corturilor. De fapt este impropriu zis “corturi”, multe pareau confectionate din rafie din aceea asa cum este materialul sacoselor alea imense in care isi carau si tineau moldovenii de peste Prut marfa pe care o comercializau la noi. Insa erau imeeeense, cred ca adaposteafiecare cate mai multe familii care venisera cu catel si purcel (multe corturi aveau cateva custi cu pasari de companie de exemplu). Nu depunem armele (doar a doua zi aveam sa vedem Termopile, nu puteam abandona usor) si gasim una din terasele recomandate, terasa pe care va sfatuiesc sa nu o ocoliti daca sunteti in zona: taverna Filoxenia, cu mancare multa, buna si un vin al casei te-ri-bil. Stam pana tarziu in noapte, relaxati total de acum de vreme ce suntem in locurile minunate, apoi, insotiti de fundalul sonor al prietenelor ciccade, dormim fara vise pana dimineata, cand, dupa un mic dejun de-li-cios si consistent la Irida, ne insiram la drum pe ultima portiune spre destinatia noastra. Hotel Irida: P1090509.JPG 121.11K 48 downloads P1090480.JPG 104.21K 49 downloads P1090501.JPG 66.05K 46 downloads P1090502.JPG 385.67K 52 downloads P1090503.JPG 251.84K 49 downloads P1090506.JPG 201.78K 55 downloads Rosii la discretie (daca ar fi fost si coapte): P1090528.JPG 331.22K 55 downloads Castel Platamonas: P1090488.JPG 154.33K 54 downloads P1090514.JPG 123.62K 45 downloads P1090522.JPG 96.43K 43 downloads Mt Olimp: P1090532.JPG 200.73K 41 downloads LE: Ca un regret al acestei prime etape (se vor mai inregistra si altele) este faptul ca nu am reusit sa vedem din interior Platamonas. Am lasat "pentru la intoarcere" dar a ramas "pentru alta data, poate la anul". Scuzati lipsa de talent narativ si calitatea imaginilor. Edited by BlueKing-69, 07 August 2013 - 21:32. |
#313
Posted 07 August 2013 - 22:34
BlueKing-69, on 07 august 2013 - 21:23, said:
... Scuzati lipsa de talent narativ si calitatea imaginilor ... Nu e cazul, le spui frumos şi bine. Iar pozele sunt super. Dă-i înainte, aaaaah, de când te aştept ! O să postez şi eu, la un moment dat, despre Patras şi despre Castelul Hlemoutsi, dar mai încolo, întâi e rândul tău. Sănătate şi Bine aţi revenit ! Edited by OvidiuNS, 07 August 2013 - 22:38. |
#314
Posted 08 August 2013 - 11:03
Destinatia noastra: Amalia Hotel – Nafplio.
Dar pana acolo mai este cale lunga si incepem ... tot cu un esec. In defileul Tempi rulam in coloana disciplinati si reusesc sa ratez intrarea incet si lin in parcarea manastirii Sf Parascheva. Intru in parcare cam tare, loc de dat inapoi nu era asa ca iesim din parcare si ne continuam drumul . Urmam drumul spre Atena, trecem de Larissa si gandindu-ne la Meteore (spre care acum doi ani am trecut tot pe aici) ne promitem sa revenim odata si odata . Larissa, Volos (musai sa trecem candva pe aici in drum spre Skiathos), Lamia... rulam si deja suntem cu ochii in patru dupa iesirea spre “Portile Fierbinti”. Iesim de pe autostrada, ma mir, inteleg si zambesc cum de a ratat Ovidiu Termopile si pas cu pas ajungem in fata lui Leonidas – la fel de hotarat sa tina piept hoardelor de orice fel si natie. Este oarecum socant sa vezi acolo si sa fii oarecum martor viu peste timp la: - un moment de devotament si sacrificiu suprem pentru o cauza. Astfel de momente au avut loc de-a lungul istoriei si personal consider esential sa le cunoastem si constientizam de cate ori avem ocazia. Oricare ar ramane legendele si controversele legate de gestul si deciziile lui Leonidas, realitatea incontestabila este ca evenimentul a contribuit la intarzieri ale jonctiunii armatelor persane - intarzieri ce au generat infrangerea acestora anul urmator si astfel oprirea invadarii Greciei. Cel mai important insa ramane modelul moral pe care l-a oferit spre inspiratie lumii intregi - lucrarea / evolutia naturii care a facut ca acum sa ai aproximativ cinci kilometri intre locul bataliei si linia coastei, adica exact acolo unde “la vremea luptei, trecătoarea Termopile însemna un drum de-a lungul malului golfului Malis, atât de îngust încât un singur car putea trece odata”. Interesant este ca stramtoarea este si azi un loc potrivit ca pozitie defensiva pentru armatele moderne: fortele britanice au organizat o luptă în 1941 împotriva Germaniei naziste in timpul celui de-al doilea razboi mondial, la doar cativa metri departare de locul confruntarii antice. Ma incarc cu emotia si energia acelui moment, ma bucur enorm ca, desi inca pe drum, am luat contact din plin cu lumea care imi provoaca o emotie extrem de puternica - uneori de neinteles chiar si pentru mine. Aranjam coroanele de flori de la baza monumentului, mai facem cateva poze in aerul extrem de fierbinte si plecam. Deci, daca vreti istorie atat va spun: ΜΟΛΏΝ ΛΑΒΈ Daca tot ajungeti aici, cautati monumentul thespienilor, este la fel de important, noi din pacate l-am ratat. Coboram spre Athena, cu indicatoare catre Delphi si Thiva, deja in stanga noastra cu insula Evia de care ne desparte marea de o culoare care nu conteneste sa ne uimeasca nici acum, dupa 5 ani de Grecia. Intram la o ora aproape imposibila pe centura Atenei urmarind indicatoare de Korinthos, suntem inconjurati de masini si hoarde de motociclisti disperati, ma tem la un moment dat ca vom intra efectiv in orasul care ne cere dar suntem scosi rapid paralel cu o linie ferata si in putin timp ne apropiem de Corint in ceea ce ar fi trebuit sa fie o traversare rapida catre Peloponez. Ratez calea catre podurile de peste canal, partenerii de drum incearca o rutare bazata pe GPS, ajungem intr-un punct unde acesta face apel disperat sa o luam spre stanga. Cealalta masina incearca sa asculte de device, eu insa nu si ma lansez pe ceea ce este podul mobil submersibil ( [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MfQgo7NjbzQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]); uitandu-ne in timpul traversarii in dreapta zarim podurile celebre, si dupa cativa metri suntem in Peloponez, dar pe o cale mai putin cunoscuta. Viram imediat dreapta si dupa cca 2 kilometri ne incadram pe autostrada care coboara spre Sparta. Pedal to the metal, vizualizam indicatoarele (Sparta, Kalamata, Mykinais, Argos, Epidavros, Tyrint...) care si lui Florin i-au starnit emotii si dupa un drum spectaculos (dar ce nu mi se pare mie spectaculos in Grecia?) debarcam in mijlocul desertului... pardon: in parcarea hotelului care avea sa ne gazduiasca pentru cateva nopti: Amalia Nafplio. http://www.amaliahot...l-photo-gallery Coboram din masini intr-un vant teribil si o fierbinteala care ne taie suflarea. De asta vom avea parte pana la intoarcerea in tara. Statuia lui Leonidas incadrata in stânga și dreapta monumentului de celelalte doua care reprezintă râul Eurotas și muntele Tayget, faimoase repere ale Spartei: P1090537.JPG 212.85K 23 downloads P1090538.JPG 73.32K 24 downloads P1090542.JPG 252.76K 24 downloads Alte imagini, luate deasemenea la un ceas total nepotrivit: P1090550.JPG 896.89K 19 downloads P1090553.JPG 136.14K 19 downloads P1090554.JPG 191.88K 18 downloads P1090556.JPG 116.72K 17 downloads P1090558.JPG 323.04K 17 downloads Edited by BlueKing-69, 08 August 2013 - 11:19. |
#315
Posted 08 August 2013 - 22:32
Am ales cazare in Nafplio din considerentele de a nu rata un oras cu asemenea incarcatura istorica si pentru a fi aproape de fortareata Palamidi, atat de povestita dar si ratata de florinbad.
Cum doream liniste peste noapte, loc de parcare fara nici un fel de stres si piscina pentru cei din grup care nu aveau chef sa faca deplasari la obiective sau plaje, singura oferta care sa intruneasca cerintele a fost hotelul Amalia, aflat la mica distanta de Nafplio. Despre oras in sine, ce sa zic? Simplu de strabatut si iesit din el pe oricare din cele trei directii: - Tyrint, Argos, Mycene, Nemeea si directia Astros; - Tolo, Epidavros, Ermioni / Portoheli (ambele ca puncte de plecare spre Hydra, Spetses...); - plaja Karathona si sosea acces Palamidi. Trei muzee (arheologic, folcloric si militar) foarte bune, aflate intr-un areal destul de restrans, deci accesibile. Personal nu am apucat sa vizitam muzeul militar, in primele doua insa ne-am petrecut (eu impreuna cu sotia) o jumatate de zi. La acestea se adauga cele trei fortarete / cetati: Palamidi, ultimul edificiu major al imperiului venetian de peste mari, construit in secolul 17 pentru a consolida apararea orasului. Mie personal mi-ar lua o jumatate de zi lejer (m-am plimbat prin el cam vreo 3 ore) sa umblu prin toate ungherele, are bastioane bine conservate si in general modul in care exista la acest moment iti ofera foarte intuitiv o imagine despre functionalitatea sa remarcabila. Neaparat de strabatut si “savurat” pe indelete. Acronafplia – nu am ajuns; Bourtzi – nu am ajuns. Despre incarcatura istorica a orasului nu voi spune mai nimic, grecii se pare insa ca ii acorda importanta cuvenita dupa. Orasul propriu-zis accesibil dar lipsit de supermarketuri cat de cat eligibile, astfel incat cumparaturi gen Mythos, Metaxa, ulei de masline am facut in ...Tolo. Ulei de masline si mult Mythos am mai luat suplimentar si din Salonic la intoarcere. Zona turistica – desi nu foarte intinsa, este in opinia mea fabuloasa ca si atmosfera, chiar si pe timp de zi, cand traficul pietonal este extrem de redus (la inceput de august, asa cum s-a nimerit sa fim noi acolo). Faleza cu destule restaurante de buna calitate si cateva baruri, stradutele de interior cu multe taverne, gelaterii, baruri, magazine sau ateliere de manufacturare a diverselor produse de buna / foarte buna calitate: incaltaminte, bijuterii... Preturi ok din punctul meu de vedere, calitate spre foarte bine si lipsa aproape in totalitate a kitschurilor. Stradute inguste pe care ne-am putut plimba lejer si in plina zi, umbra si relativa racoare fiind favorizate de regimul de inaltime al cladirilor interesante, oameni draguti, calzi, care nu ne-au agasat cu insistente in a cumpara ceva sau de a intra in tavernele / restaurantele lor... In schimb, daca nu aveau alti clienti stateau la taclale cu tine oricat de mult. Parcare – in zona portului exista parcare imensa, am gasit locuri de parcare chiar si in weekend, cand orasul era invadat de turisti greci. Plaje in apropiere: Drepano – destul de ok, cam ingusta si aglomerata in partea accesibila cu masina. Spre camping era libera dar lipsita de posibilitati de a cumpara un suc, o cafea sau o apa. Tolo – doar in treacat am vazut plaja de la intrarea dinspre Assini, mi s-a parut interesanta dar nu am ajuns la ea desi am fost de vreo trei ori prin Tolo. Plaja din zona hotelurilor extrem de ingusta si ocupata in buna masura de mesele teraselor / restaurantelor care apartin de hoteluri. Karathona – plaja de vis: pe o distanta de aproximativ 2 kilometri ai zone libere, wild, neamenajate, dar si zone amenajate cu beach bar, umbrelute, muzica si animatori (proportia fiind cam de juma-juma intre cele doua categorii), parcare imeeeensa, pe alese si suficienta chiar si in weekend cand am fost cotropiti de athenieni. Apa superba, intrare lina mai mult de 50 metri (unde inca era la aprox 1,60 – 1,70 metri adancime) cu nisip fin exceptand o portiune de 4 – 5 metri imediat cum intri in apa. La Drepano (unde am fost o singura data) si la Karathona in zona unde am stat noi la umbrelute nu era obligatorie consumatia insa nici nu aveau de ce sa te oblige: te duceai tu de bunavoie sa te hidratezi din juma’ in juma’ de ora. Apa 0,5 euro sticla 500 ml, bere Mythos 2 euro sticla 500 ml, freshuri si coctailuri nu stiu la ce pret – in orice caz, modice. Pentru detalii puteti pune intrebari punctuale si raspund cu cea mai mare placere. In continuare in limitele timpului disponibil (inca mai sunt in concediu si - implicit - in deplasari) voi pune imagini din oras, inainte de a aborda obiectivele majore vizitate: Tyrins, Argos, Mycene, Epidavros, insula Hydra, fortareata Palamidi. Edited by BlueKing-69, 08 August 2013 - 22:35. |
#316
Posted 08 August 2013 - 23:22
Imagini diverse din Nafplio (sorry, vad ca pe unele mi le-a cam amestecat la upload en-gros, dar le las asa...):
Attached FilesEdited by BlueKing-69, 08 August 2013 - 23:24. |
|
#317
Posted 08 August 2013 - 23:50
BlueKing-69, on 08 august 2013 - 22:32, said:
Am ales cazare in Nafplio din considerentele de a nu rata un oras cu asemenea incarcatura istorica si pentru a fi aproape de fortareata Palamidi, atat de povestita dar si ratata de florinbad. Cum doream liniste peste noapte, loc de parcare fara nici un fel de stres si piscina pentru cei din grup care nu aveau chef sa faca deplasari la obiective sau plaje, singura oferta care sa intruneasca cerintele a fost hotelul Amalia, aflat la mica distanta de Nafplio. Despre oras in sine, ce sa zic? Simplu de strabatut si iesit din el pe oricare din cele trei directii: - Tyrint, Argos, Mycene, Nemeea si directia Astros; - Tolo, Epidavros, Ermioni / Portoheli (ambele ca puncte de plecare spre Hydra, Spetses...); - plaja Karathona si sosea acces Palamidi. Trei muzee (arheologic, folcloric si militar) foarte bune, aflate intr-un areal destul de restrans, deci accesibile. Personal nu am apucat sa vizitam muzeul militar, in primele doua insa ne-am petrecut (eu impreuna cu sotia) o jumatate de zi. La acestea se adauga cele trei fortarete / cetati: Palamidi, ultimul edificiu major al imperiului venetian de peste mari, construit in secolul 17 pentru a consolida apararea orasului. Mie personal mi-ar lua o jumatate de zi lejer (m-am plimbat prin el cam vreo 3 ore) sa umblu prin toate ungherele, are bastioane bine conservate si in general modul in care exista la acest moment iti ofera foarte intuitiv o imagine despre functionalitatea sa remarcabila. Neaparat de strabatut si “savurat” pe indelete. Acronafplia – nu am ajuns; Bourtzi – nu am ajuns. Despre incarcatura istorica a orasului nu voi spune mai nimic, grecii se pare insa ca ii acorda importanta cuvenita dupa. Orasul propriu-zis accesibil dar lipsit de supermarketuri cat de cat eligibile, astfel incat cumparaturi gen Mythos, Metaxa, ulei de masline am facut in ...Tolo. Ulei de masline si mult Mythos am mai luat suplimentar si din Salonic la intoarcere. Zona turistica – desi nu foarte intinsa, este in opinia mea fabuloasa ca si atmosfera, chiar si pe timp de zi, cand traficul pietonal este extrem de redus (la inceput de august, asa cum s-a nimerit sa fim noi acolo). Faleza cu destule restaurante de buna calitate si cateva baruri, stradutele de interior cu multe taverne, gelaterii, baruri, magazine sau ateliere de manufacturare a diverselor produse de buna / foarte buna calitate: incaltaminte, bijuterii... Preturi ok din punctul meu de vedere, calitate spre foarte bine si lipsa aproape in totalitate a kitschurilor. Stradute inguste pe care ne-am putut plimba lejer si in plina zi, umbra si relativa racoare fiind favorizate de regimul de inaltime al cladirilor interesante, oameni draguti, calzi, care nu ne-au agasat cu insistente in a cumpara ceva sau de a intra in tavernele / restaurantele lor... In schimb, daca nu aveau alti clienti stateau la taclale cu tine oricat de mult. Parcare – in zona portului exista parcare imensa, am gasit locuri de parcare chiar si in weekend, cand orasul era invadat de turisti greci. Plaje in apropiere: Drepano – destul de ok, cam ingusta si aglomerata in partea accesibila cu masina. Spre camping era libera dar lipsita de posibilitati de a cumpara un suc, o cafea sau o apa. Tolo – doar in treacat am vazut plaja de la intrarea dinspre Assini, mi s-a parut interesanta dar nu am ajuns la ea desi am fost de vreo trei ori prin Tolo. Plaja din zona hotelurilor extrem de ingusta si ocupata in buna masura de mesele teraselor / restaurantelor care apartin de hoteluri. Karathona – plaja de vis: pe o distanta de aproximativ 2 kilometri ai zone libere, wild, neamenajate, dar si zone amenajate cu beach bar, umbrelute, muzica si animatori (proportia fiind cam de juma-juma intre cele doua categorii), parcare imeeeensa, pe alese si suficienta chiar si in weekend cand am fost cotropiti de athenieni. Apa superba, intrare lina mai mult de 50 metri (unde inca era la aprox 1,60 – 1,70 metri adancime) cu nisip fin exceptand o portiune de 4 – 5 metri imediat cum intri in apa. La Drepano (unde am fost o singura data) si la Karathona in zona unde am stat noi la umbrelute nu era obligatorie consumatia insa nici nu aveau de ce sa te oblige: te duceai tu de bunavoie sa te hidratezi din juma’ in juma’ de ora. Apa 0,5 euro sticla 500 ml, bere Mythos 2 euro sticla 500 ml, freshuri si coctailuri nu stiu la ce pret – in orice caz, modice. Pentru detalii puteti pune intrebari punctuale si raspund cu cea mai mare placere. In continuare in limitele timpului disponibil (inca mai sunt in concediu si - implicit - in deplasari) voi pune imagini din oras, inainte de a aborda obiectivele majore vizitate: Tyrins, Argos, Mycene, Epidavros, insula Hydra, fortareata Palamidi. Spune-mi , te rog, -la Palamidi se poate ajunge cu masina sau doar urcand cele 800 si ceva de trepte? Am citit pe undeva ca ar exista doua "excursii" din port: una cu un autobuz care face si un tur al orasului si te duce pana sus la cetate si alta cu un trenulet.Este adevarat? -ai vizitat doar Hydra sau exista o croaziera ce cuprinde toate cele trei insule (Hydra-Spetes-Poros). -din ce port ai plecat spre Hydra (Nafplio,Tolo,Porto Heli sau Ermioni) si cat a costat? Am incercat sa pun intrebarile cat mai "punctual" dar nu ma pot abtine sa nu te felicit pt. alegerea Peloponezului ca destinatie de vacanta.De cativa ani buni visez ca voi ajunge si eu acolo si imi tot fac "temele".Nu se stie niciodata ce-ti ofera ziua de maine si nu vreu sa ma prinda nepregatita.Visez si eu.....Multumesc si abia astept sa citesc continuarea. |
#318
Posted 09 August 2013 - 00:04
- La Palamidi se ajunge pe celebrele 999 trepte sau pe sosea (cu masina, cu bicicleta sau pe jos ). Daca vrei, iti pot desena pe o harta: din soseaua care duce la Karatona Beach la un moment dat exista o deviere in dreapta si asa ajungi cu masina. Parcarea pare destul de micuta pentru cazul in care sunt autocare cu turisti acolo. Daca vrei, repet, iti pot si desena. Nu iti face griji, se ajunge usor, mult mai usor decat pare. Recomand accesarea cu masina deoarece ai de umblat in interiorul fortaretei si ar fi pacat sa va irositi energia urcand treptele. Recomand, deasemenea alocarea a minim 2 - 3 ore pentru vizitare daca vreti sa aprofundati problema, veti vedea la fata locului de ce. Am vazut prin oras si autobuz descoperit si trenulet, dar nu stiu ce trasee faceau.
- Am vizitat doar Hydra, pe cont propriu, nu croaziera. Nu recomand croaziera decat in caz de forta majora sau mai bine renuntati. Am stat aproape 4 ore pe Hydra si nu mi-a ajuns nici pe o masea in conditiile in care nu am mancat, doar am infulecat in fuga un gyros. - Plecarea din Ermioni, pana acolo am ajuns in 90 - 100 minute cu masina (drum spectaculos). Costul este de 9,5 euro de persoana cu Flying Cat-urile celor de la Helenic Seaways, dar noi am pierdut cursa spre Hydra si ajutati de cei de la biroul Helenic Seaways din Ermioni am ajuns acolo cu o barcoleta taxi: 120 euro, puteam merge 10 persoane, nu am fost decat 6 in pretul acesta (deci am platit un 20 euro de persoana astfel la dus). A fost o adevarata aventura cu pilotul scelerat , valuri mari, 45 minute de aventura... voi povesti la momentul respectiv. A meritat fiecare centima... si drumul si insula. La intoarcere am venit cum trebuia, cu Flying Cat, deci 9,5 eur / persoana, 20 minute. Am un pliant cu croaziera pentru Hydra si Spetses din Tolo cu unul din vasele Mantalena sau Alkyonis, plecari la 08:45, 34 eur / persoana (detalii care se refera, desigur, la anul acesta), dar repet, nu recomand sub nici o forma plecarile de acest gen. Oricum, uite si site-ul lor: http://www.pegasus-cruises.gr/ La Mycene am vazut cum unii au debarcat dintr-un autocar turisti asiatici pe care i-au lasat in ansamblul respectiv doar 15 minute. Imi venea sa ii bat eu pe organizatorii si ghizii lor. Pe cont propriu iesiti mult mai bine si nu doar dpdv financiar: libertatea de a petrece liber mai mult timp decat iti vor oferi ei este de nepretuit. Valabil pentru orice destinatie / obiectiv. Edited by BlueKing-69, 09 August 2013 - 00:17. |
#319
Posted 09 August 2013 - 00:05
BlueKing-69, on 08 august 2013 - 22:32, said:
... Trei muzee (arheologic, folcloric si militar) foarte bune, aflate intr-un areal destul de restrans, deci accesibile. Personal nu am apucat sa vizitam muzeul militar, in primele doua insa ne-am petrecut (eu impreuna cu sotia) o jumatate de zi ... ... Karathona – plaja de vis: pe o distanta de aproximativ 2 kilometri ai zone libere, wild, neamenajate, dar si zone amenajate cu beach bar, umbrelute, muzica si animatori (proportia fiind cam de juma-juma intre cele doua categorii), parcare imeeeensa, pe alese si suficienta chiar si in weekend cand am fost cotropiti de athenieni ... Abia aştept să povesteşti despre cele 2 muzee vizitate. Ai reuşit să faci şi poze ? Şi mai sunt curios cum arată plaja Karatona în vârf de sezon (la început de mai era pustie şi cu o singură tavernă - în partea de sud). În altă ordine de idei, mă intrigă că n-ai amintit de Muzeul Mătăniilor (Komboloi Museum). Era închis ? LE: scuze, văd că ai pus o poză cu muzeul cu pricina. Nu aţi intrat ? Sănătate şi tcb ! Edited by OvidiuNS, 09 August 2013 - 00:09. |
#320
Posted 09 August 2013 - 00:26
Muzeul de folclor Vasilis Papantoniou, intersectia Sofroni cu V. Alexandrou, deschis zilnic intre 09:00 – 14:30, joi inchis. Tel ++30 27520 28379, ++30 27520 28947 www.pli.gr Facebook: Peloponesian Folklore Foundation Intrare 2 euro, permis fotografiatul fara blitz, muzeu pe 2 nivele. La momentul vizitarii am fost singurii; la parter este un mic salon cu chestii de cumparat (carti, icoane, amintiri). Imagini: P1090747.JPG 121.07K 9 downloads P1090748.JPG 118.25K 9 downloads P1090749.JPG 106.4K 11 downloads P1090815.JPG 139.15K 11 downloads P1090817.JPG 145.09K 10 downloads P1090818.JPG 144.7K 9 downloads P1090819.JPG 163.84K 9 downloads P1090824.JPG 176.29K 9 downloads P1090826.JPG 183.83K 9 downloads P1090827.JPG 170.91K 9 downloads P1090828.JPG 198.11K 9 downloads P1090835.JPG 155.05K 9 downloads P1090836.JPG 112.35K 9 downloads P1090837.JPG 150.06K 9 downloads P1090838.JPG 169.47K 10 downloads P1090843.JPG 133.87K 10 downloads P1090844.JPG 193K 9 downloads P1090846.JPG 135.92K 9 downloads P1090849.JPG 87.73K 9 downloads P1090850.JPG 229.4K 9 downloads Plaja Karatona in varf de sezon in weekend: aglomerata foarte tare in jumatatea sudica, unde erau 2 taverne si un beach bar cu restaurant deschise. In partea nordica un beach bar cu bauturi si gustari, iar in nordul extrem libera, doar cateva autorulote. Deci cum iti palce, pe alese! Am intrat in Muzeul mataniilor, din pacate nu am facut poze. Edited by BlueKing-69, 09 August 2013 - 00:29. |
#321
Posted 09 August 2013 - 00:45
BlueKing-69, on 09 august 2013 - 00:26, said:
... Muzeul de folclor Vasilis Papantoniou ... Excelent ! Îmi aduce aminte de muzeul similar din Ioannina ... BlueKing-69, on 09 august 2013 - 00:26, said:
... Am intrat in Muzeul mataniilor, din pacate nu am facut poze. Ok, dar era voie să pozezi ? Scuză-mi nerăbdarea, dar sunt într-o stare similară cu cea în care erai tu acum doi ani, când povesteam eu despre Peloponez . Deşi plec la Ammoudia (lângă Parga) peste câteva zile, brusc mi s-a făcut dor de Peloponez ... hai că te las să depeni în linişte. Sănătate şi tcb ! Edited by OvidiuNS, 09 August 2013 - 00:49. |
|
#322
Posted 09 August 2013 - 00:52
Sincer, nu mi-am mai pus acolo problema fotografiatului, nu as putea spune de ce.
Voi continua maine. |
#323
Posted 09 August 2013 - 17:53
Dupa Muzeul folclorului, ajungem la Muzeul de arheologie:
Muzeul arheologic din Nafplio, situat in pitoreasca Piata Syntagma (sau Piata Constitutiei) intr-o impozanta cladire construita in 1713 de conducatorul flotei venetiene: Agostino Sagredo (numai cum suna numele asta , nu-i asa???). Muzeu pe 2 nivele, organizat foarte bine pe teme si perioade astfel incat sa ai posibilitatea de a “vedea” in dinamica evolutia culturii zonei Argolis. Deschis zilnic intre 9 – 16, lunea de la 12 la 16. Pret intrare 3 euro, fotografiatul permis fara blitz. Tel ++30 27520 27502 Sunt expuse obiecte din siturile: Tyrins, Asini, Berbati, Epidavros, Pronoia (Nafplio), Midea, Dendra, Mycene, Ermioni. Cladirea muzeului: P1090988.JPG 215.84K 16 downloads P1090705.JPG 181.47K 16 downloads P1090711.JPG 233.91K 17 downloads P1090713.JPG 101.08K 17 downloads Imagini din interior: P1090872.JPG 104.03K 10 downloads P1090862.JPG 107.82K 17 downloads P1090863.JPG 135.49K 15 downloads P1090864.JPG 131.22K 14 downloads P1090866.JPG 123.82K 14 downloads P1090867.JPG 113.47K 15 downloads P1090868.JPG 118.83K 16 downloads P1090872.JPG 104.03K 10 downloads P1090876.JPG 110K 16 downloads P1090878.JPG 100.62K 16 downloads P1090879.JPG 121.04K 16 downloads P1090881.JPG 81.18K 17 downloads P1090886.JPG 135.29K 16 downloads P1090887.JPG 118.9K 17 downloads P1090889.JPG 107.57K 20 downloads P1090891.JPG 656.28K 21 downloads P1090892.JPG 172.34K 18 downloads Edited by BlueKing-69, 09 August 2013 - 18:08. |
#324
Posted 09 August 2013 - 19:59
Muzeul arheologic Nafplio - continuare:
P1090893.JPG 127.5K 11 downloads P1090894.JPG 112.49K 11 downloads P1090896.JPG 115.59K 11 downloads P1090897.JPG 299.56K 13 downloads P1090901.JPG 93.05K 12 downloads P1090903.JPG 126.31K 12 downloads P1090913.JPG 104.99K 10 downloads P1090919.JPG 144.34K 9 downloads P1090925.JPG 196.21K 11 downloads P1090929.JPG 135.16K 10 downloads P1090932.JPG 238.09K 10 downloads P1090935.JPG 124.16K 9 downloads |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users