Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani @honeybee!

La multi ani @canarel!

Intarzieri mari la deschiderea me...

Lenny Kravitz - TK421
 Intrebare pentru pariori vechi

Cat de incomod este sa creșt...

Recomandare router repeater

Unde se poate face o radiografie,...
 bug microsoft store (viteza down...

Memorii RAM cu defect

Recomandare tastatura TKL (Buget:...

De unde pot descarca ROG Armoury ...
 Boloboc digital

Intarziere turnare sapa peste ipat

Intrebare toyota prius

Recomandare Placa Video
 

Persoana Fizica Autorizata

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
397 replies to this topic

#145
tudor_turcu

tudor_turcu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,377
  • Înscris: 12.09.2003
@AdreiO2 - cred ca mai sus se referea la contributia la fondul de pensii si asigurari sociale, care din cate stiu e inca optionala pentru PFA, nu la contributia pentru fondul de sanatate (CASS), care e obligatorie demult, indiferent de natura venitului..

#146
AndreiO2

AndreiO2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 15.06.2007
Se referea la cei 6.5% adica CASS. Am scris si eu gresit CAS era vorba de CASS si cei 6,5% aferenti. CAS e inca optional intr-adevar dar nu poti cotiza lunar la mai putin de salariul minim pe economie daca nu ma insel ca PFA...

#147
rus_alex_syx

rus_alex_syx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.05.2006
salutare, am si eu  cateva intrebari, in special pt cei care sunt pfa, in special pe domeniul informatic: vanzari calculatoare, administrare retele, vanzare / proiectare software.

NU VOI FI PLATITOR DE TVA

1. ce diplome trebuie? inca nu am terminat  facultatea am doar diploma de bac (mate-info), ajunge asta ?

2. am inteles ca unele cheltui se pot deduce (combustibil, alte consumabile, factura internet), dar cat % se  deduce de pe aceste bonuri / facturi.

3.ca pfa se pot face si vanzari de produse ? cineva mi-a spus ca pot presta  doar servicii

4. impozitarea este 16% din profit + chestiile de pensie + cas + ...

5. daca prestez servicii  / vand in alte orase trebuie ceva in plus ?

#148
privantudaniela

privantudaniela

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 21.04.2008
Buna tuturor,

Am  citit posturile pana in prezent, dar va rog sa-mi raspundeti la cateva intrebari care nu s-au regasit mai sus.
Am fost selectata pt pozitia de "Office Manager" pt o firma privata care mi-a acordat optiunea de a alege dintre variantele:
1. fie fac contract cu firma de recrutare cu, care au lucrat ei (desi nu m-au angajat prin aceasta firma), firma urmand sa se ocupe de plata darilor la stat pt contractul meu - contra comision bineinteles;
2. fie devin "self-employed" si le emit lor factura, urmand sa fac eu platile aferente desfasurarii activitatii.

Am hotarat ca este mai avantajos pt mine sa devin pfa. Voi ce credeti, gandesc bine?
1. Daca devin pfa, ce documente sunt necesare pt obtinerea autorizatiei? (serviciile prestate vor fi - traduceri, tehnoredactare, etc.) si ce incadrare in codul caen este potrivita?
2. Daca declar ca activitatea se desfasoara in apartamentul unde locuiesc (cu contract de comodat) cum deduc cheltuielile cu energia electrica, internet, tel - avand in vedere ca acestea sunt pe numele parintilor mei?
3. Ce avantaje/dezavantaje am daca declar ca activitatea se desfasoara la sediul firmei unde voi fi angajata?

#149
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,899
  • Înscris: 27.06.2006
Salut,

Am niste intrebari despre PFA si legislatie - anaf-case de marcat fiscale.

Pentru a nu incarca forumul cu text, intrebarile sunt in atasament.

Cu multumiri anticipate pentru raspuns...

G











Attached File  anaf_case_de_marcat.txt   3.83K   22 downloads

#150
gmasterleo2000

gmasterleo2000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 27.09.2003
mai nou, cel putin in orasul meu, ce tine de functioanarea PFA s-a mutat de la primarie la ORC.. eu vreau sa suspend activitatea unei PFA cu norma de venit si as vrea daca stie cineva ce se face ? o tanti de acolo mi-a zis ca sa vin cu tot ce am, bani etc si "Rezolvam" - raspuns care e  clar ca nu e OK+ de astea mi-a zis ca ce tine de "suspendare" impozite etc. tre sa merg la finante.. any help ?

#151
dannielghi

dannielghi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 174
  • Înscris: 25.05.2006
am citit cu atentie tot topicul si nu am gasit informatii la problema mea
actual fac importuri pe persoana fizica din tari in afara UE - cu alte cuvinte cumpar si vand pe net/ziare; treaba merge bine, insa e cazul sa pot sa vand si catre firme;
am vorbit cu cineva si mi-a spus ca trebuie neaparat sa fiu platitor de tva; ce e de facut? n-as vrea srl tocmai din cauza prea multor complicatii;
ce am sfatuiti? sunt dispus sa platesc pentru consultanta de calitate (astept un PM)
tot respectul!

#152
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,122
  • Înscris: 24.02.2006
nu-i obligatoriu sa fii platitor de tva, dar e recomandat, avand in vedere activitatea pe care vrei sa o desfasori.
motivul e simplu: majoritatea celor cu care vei lucra (atat furnizori cat si firme catre care vei vinde) sunt platitori de TVA.

#153
dannielghi

dannielghi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 174
  • Înscris: 25.05.2006

View Post_Smiley_, on May 16 2008, 07:45, said:

nu-i obligatoriu sa fii platitor de tva, dar e recomandat, avand in vedere activitatea pe care vrei sa o desfasori.
motivul e simplu: majoritatea celor cu care vei lucra (atat furnizori cat si firme catre care vei vinde) sunt platitori de TVA.

am vorbit cu cineva care are firma de calculatoare si mi-a zis ca neaparat tebuie sa fiu platitor de tva. deci in principiu s-ar putea sa fiu platitor de tva ca PFA si sa dau factura ca si cum as fi firma? sa inteleg faptul ca in felul acesta as putea vinde catre firme exact ca o alta firma?
multumesc

#154
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,122
  • Înscris: 24.02.2006
da, poti sa fii PFA platitor de TVA.

#155
kgyula

kgyula

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 848
  • Înscris: 28.07.2006
doua intrebari simple (sper eu  :D  )

1. din cate am inteles bunurile de peste 1800 RON (mijloace fixe) trebuie amortizate... insa ce fac cu alea de sub 1800 RON? de ex un laptop de 1700 RON sau un telefon de 1000RON ?
de amortizat nu trebuie dar trebui trecute ca si obiect de inventar ? ( in reg inventar ) ? as fi recunoscator daca cineva mi-ar explica cand se trece in inventar un bun si cand nu

2. am contract de comodat pe un spatiu... si m-am cam incurcat cu facturile de genul RDS...
adica pe factura scrie internet pe luna N, telefonie pe luna N-1 ... TV pe luna N+1....  <_<  plata realizanduse intr-una din aceste luni (ma rog e o mare harababura la rds, unele servicii se platesc in avans, altele cu intarziere de 2 luni)...
trec plata respectiva in luna in care s-a efectuat plata (adica am primit chitanta) ?

ahh si inca ceva... am trecut de pe persoana fizica pe PFA un abonament si mi s-a solicitat sa fac un depozit de N ron (ca firma mea e noua si ca nu stiu ce) na am platit suma si am primit o chitanta... aia o pot trece la cheltuieli si cand primesc banii inapoi operatiunea o trec la incasari ? (e vb de un abonament de tel mobil)

ms anticipat

#156
georgevici

georgevici

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 01.04.2008
Salut! Am si eu cateva intrebari in legatura cu un PFA infiintat de curand-o saptamana, ne platitor de TVA. Domeniul: traduceri autorizate

1. Cand se emit facturi si chitante, la campul de date personalizate, daca nu deschid cont, ce trec la IBAN si banca? Se poate sa nu am aceste campuri? (vorbea cineva la un post anterior despre datele minime ce trebuie trecute pe facutura/chitanta).

2. Trebuie sa ma inscriu la Registrul Comertului? Mi-am luat CIF de la ANAF pentru ca am autorizatie de la Min. Justitiei. Vad ca in acelasi camp de date personalizate trebuie trecut acel nr. ord.reg.com... Este necesara inscrierea la Reg.Com si pentru traducatori (eu nu mi-am obtinut autorizatia la Primarie, ci la Ministerul Justitiei si nu am avut treaba cu Registrul Comertului in obtinerea autorizarii).

3. Cand trebuie completat registrul inventar? Pentru ca vad ca in modelele de registru inventar exista o data la care se completeaza?Se face inventarierea lunar se inscriu datele lunar, la final de luna sau anual? (referitor la postul anterior, ce se trece in registrul inventar, ce tip de bunuri?)

4. Sa inteleg ca la Sanatate se plateste cotizatia in mod obligatoriu (6,5%), iar la pensii este la latitudinea detinatorului PFA? Am deja cartea de munca in alt loc (cotizez deja la Pensii). Se incheie un contract cu CASMB altul decat cel pe care il am deja prin celalalt job?

5. Sanatatea se plateste trimestrial sau exista si o alta modalitate, mai rar (semestrial/anual...)?

#157
mihaionescu

mihaionescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 233
  • Înscris: 20.07.2006

View Postgeorgevici, on May 25 2008, 23:04, said:

Salut! Am si eu cateva intrebari in legatura cu un PFA infiintat de curand-o saptamana, ne platitor de TVA. Domeniul: traduceri autorizate

1. Cand se emit facturi si chitante, la campul de date personalizate, daca nu deschid cont, ce trec la IBAN si banca? Se poate sa nu am aceste campuri? (vorbea cineva la un post anterior despre datele minime ce trebuie trecute pe facutura/chitanta).

2. Trebuie sa ma inscriu la Registrul Comertului? Mi-am luat CIF de la ANAF pentru ca am autorizatie de la Min. Justitiei. Vad ca in acelasi camp de date personalizate trebuie trecut acel nr. ord.reg.com... Este necesara inscrierea la Reg.Com si pentru traducatori (eu nu mi-am obtinut autorizatia la Primarie, ci la Ministerul Justitiei si nu am avut treaba cu Registrul Comertului in obtinerea autorizarii).

3. Cand trebuie completat registrul inventar? Pentru ca vad ca in modelele de registru inventar exista o data la care se completeaza?Se face inventarierea lunar se inscriu datele lunar, la final de luna sau anual? (referitor la postul anterior, ce se trece in registrul inventar, ce tip de bunuri?)

4. Sa inteleg ca la Sanatate se plateste cotizatia in mod obligatoriu (6,5%), iar la pensii este la latitudinea detinatorului PFA? Am deja cartea de munca in alt loc (cotizez deja la Pensii). Se incheie un contract cu CASMB altul decat cel pe care il am deja prin celalalt job?

5. Sanatatea se plateste trimestrial sau exista si o alta modalitate, mai rar (semestrial/anual...)?

1. Din cate stiu cam esti obligat sa ai cont bancar pentru PFA
2. NU
3.Cand cumperi un produs si vrei sa il bagi in Inventar scrii acolo cele de peste 1800 Ron din cate stiu.
4. La pensii nu esti obligat sa contribui. Daca mai ai si un alt job vezi ca poti sa platesti jumatate din contributii. Cealalta fiind platita de catre angajator.
Vezi ca mai multe detalii gasesti pe proz.com. E dedicat traducatorilor si gasesti rasounsuri la intrebarile tale.

#158
crocodiluQ

crocodiluQ

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 232
  • Înscris: 01.06.2004
am fost azi la primarie in BV sa ma interesez despre actele necesare unui PFA si stupoare, de vreo luna nu se mai numeste asa (am uitat cum mi-a spus ca se numeste acum), nu se mai depun actele la primarie, ci totul se face la registrul comertului. Stie cineva mai multe despre asta ?

#159
tonus

tonus

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 03.06.2008

View PostcrocodiluQ, on Jun 3 2008, 19:05, said:

am fost azi la primarie in BV sa ma interesez despre actele necesare unui PFA si stupoare, de vreo luna nu se mai numeste asa (am uitat cum mi-a spus ca se numeste acum), nu se mai depun actele la primarie, ci totul se face la registrul comertului. Stie cineva mai multe despre asta ?

gasiti toate informatiile aici

#160
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007
Care ar fi modificarile? Poti face o sinteza?

Pe scurt, eu vad ca poti avea carte de munca si contract de PFA cu aceeasi firma.

Ceva legat de contributiile obligatorii s-a modificat (mai exact CASS-ul de ~29% sper ca nu a devenit obligatoriu) ;)

#161
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,122
  • Înscris: 24.02.2006
a facut cineva recent, dupa modificarile legislative (cele care spun ca nu te mai duci la primarie, te duci direct la registrul comertului) PFA pe IT, cu norma fixa de venit? poate da detalii privind procedura si actele necesare?

#162
Deeia

Deeia

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 03.06.2008
voi ati simtit vreo imbunatatire si simplificare a procedurii ?

chiar este o idee buna acum sa fii PFA ?

sau este din nou, doar praf in ochi din partea guvernantilor? :(

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate