Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare

Caramida de sticla la exterior
 Geam cuptor crapat

Un canal de AI de comedie pe YT

Update intr-un tabel

[Controlul] vremii si a vremurilor
 Blocuri din placi prefabricate

Achiziție mașina de fam...

[unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier
 Sa dus seceta pedologica?

Toyota IQ

Numar magic cu blocaj numerologic

Recomandare firma/persoana pentru...
 

Ziua Nuntii

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
127 replies to this topic

#37
VHS

VHS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 07.08.2007
Ca setup am avut. O incapere complect intunecata exceptie in ultimele trei imagini. Ringlight e format din 2 tuburi florescente si e montat in jurul obiectivului la o distanta intre 30 cm - 1m - 1,5m fata de subiect. Pozitie poate fi orizonatala sau verticala, vedeti reflexul en globul ocular sau pe ochelari. La ultimile 3 imagini e simularea unui caz in care filmam la lumina de zi in jurul orei 7 vara. Lumina principala e care intra pe geam si ca modelare e ringlight. In ultima imagine lumina principala e ringlight si complementara cea de pe geam. Imaginiile sunt filmate cu camera video. Eu folosesc ca vizor un monitor LCD de 10" dar mi s-a ars si am facut cum am putut focalizarea, dar backfocusul a iesit prost si asa iamginiile sunt tate neclare. O sa fac viitoarele teste doar cand o sa-mi vina monitorul ca altfel ma fac de rusine cu asa ceva.
Camera e in capatare progresiva cu obturatorul la 25fps (complect deschis), Balans de alb pe ringlight, filtru 5600k, f 1.4.

Lampa asta ringlight e gresit numit asa pt ca nu nimic de ring adica circular. Cu 4 tuburi in forma de treptunghi in format panoramic da mai bune rezultate.

Pt o lampa circulare eu prefer ledurile de mare luminanta, am cumparat unul care consuma 3W si are o puetere echivalenta cu o lampa de 20W, are 5600k, am facut o proba si rezultate bune, intetia e sa cumpar mai multe si sa le montez pe un suport circular in jurul obiectivului.

Gabriel Bordas

Edited by VHS, 25 August 2007 - 21:31.


#38
VHS

VHS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 07.08.2007
Lampa 15x19cm

Attached Files


Edited by VHS, 26 August 2007 - 01:16.


#39
VHS

VHS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 07.08.2007
Iluminarea se numeste Rembrand, dupa numele pictorului francez, studiati picturile lui si nu numai. In fotografie si cinema se folosste mult ca referenta Rembrand. Idea e sa se formze un triunghiu langa nas. Lumina e sus intro parte.
Merge bine pt cei care sunt foarte grabiti sa faca un interviu si nu au conditii sa transporte un kit de 3 lumini.
Recomand sa controlati lumina care cade pe fundal cu un steag negru sau o buacata de carton negru lipid de corpul luminii. In cazul asta nu l-am folosit

Efectul general e asemenator cu cel a unei cuti de difuzie (softbox)

Attached Files

  • Attached File  B777.jpg   303.42K   116 downloads

Edited by VHS, 26 August 2007 - 03:09.


#40
wassa

wassa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 296
  • Înscris: 19.01.2007
Foarte bune sfaturile...o sa incerc si eu cu ringlight. Consider ca e foarte bun ..fata de lampa de pe camera...
Cu regulile unui documentar...nu ma ajuta nimeni nu? :(
Saptamana viitoare incep proiectul si...

#41
VHS

VHS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 07.08.2007
Incerc un raspuns rapid

Nu sunt regului unde trebuie sa pui panoramice sau miscari de aparat.

Oricum sunt reguli de baza de can ar trebui sa fie folosite

Panormicile pot fi descriptive adica cand prezinti un spatiu, cum ar fi un parc. Se incepe cu un plan fix cu o durata mica cat sa consume informatia din imagine, faci panormaicul cu o viteza constanta si franezi usor pana ajungi iarasi la un plan fix. Primul plan si ultimul se numesc planuri de intro si final. Calculeaza bine viteza panoramicului. La fel depinde daca filmezi in progresiv. Daca da, atunci optureaza la 50fps pt formatul 25p si 48fps pt 24p.

Panoramic de urmarire e atunci cand urmaresti pe cineva, un alergator, o masina, un individ care se plimba. Aici nu mai es te intro si final. Miscarea poate fi con un tempo lent (de pe trepied), subiectiv (unghi subiectiv)

RasRav e un panoramic de tranzitie timp/spatiu. E o miscare care incepe cu un paln fix, cum ar fi prin planul unui politist care urmareste atent ceva, urmat de un panoramic ultra rapid in directia in care se uita, astfel incat se formeaza linii de fuga si panormaicul se termina cu o imagine fixa final cu care se face analogie cu intro, adica raspunsul la ce s-a uitat politistul.
Asta e o relatie in spatiu, in timp e un salta de la o realitate bine stabilita in timp la un al t timp fie tracut sau nu sau un gand, vis. Deasemenea acesta miscare se foloseste mult in evenimente sportive vezi spoturi NBA, sau de masini. Rasrav se poate construi sin in post-pro, cum miscarea e mai repede decat perceptia umana, nu se poate stabili o legatura exacta intre intro - panoramic - final, elemnte care le imbini la montaj cu o tranzitie cum ar fi fonduanlantuit (disolve). Pui acest efect intre iamginea de start (intro) si panoramic si final. Ai nevoie de practica ca sa-ti iasa bine.

Locuriel unde pui aceste panormaice e tictat de situatia care o cere.
La introducerea unei scene, faci un panormaic descriptiv. De multe ori intre intro si final poate fi o relatie si panormaic e doar o legatura, din cele doua juxtapuneri de imagini poate iesi o noua relatie-simbioza-idee. Ex. Panoramic vertical de pe fata militarului atintand dusmanul, spre pusca, cu oprire pe gros plan de la baioneta unde se vede o furnica care urca in sus.
Relatia consta in contrastul de idei intre prin plan soldad si fcai introducerea pusti si lasi ca spectaotur s adescopera furnica care e o metafora a naturii care constreasteza cu intentia si mimica fetei. Asta e un exemplu de panormaic bine facut cu intentie si care are un limbaj structurat pe straturi, prima e naratiunea care se deduce, adica soladatul tinteste, si a adoua e un al nivel mai ridicat, daca vrei filozofic.

Indodeauna, candeste, ca pt introducerea unui elemnt in imagine, a unui spatiu e.t.c. poti folosie un plan fix, miscare combinata de macara, travelling, o succesiune de imagini care formeaza un intreg e.t.c. de ce ai ales tocamai panormaic ca fiind forma de expresie si nu celalate mijloace? Asta face ca un panormaic sa fie bun, si anume ca imaginea ta situatia sa o cera si tu sa raspunzi in cosecinta. Incerca sa asculti si sa privesti ce te inconjoara, si alegerea unui miscari sau alta e excat similar cu alegerea care o face un poet pt asi structura un vers. Cuvintele exista, dar luate separat nu spun aproape nimic, insa combinate incat sa combine rezulta intro combinatie cu efect in mai multe substraturi.

Are importanta si tempo, ritmul, cinetica, miscarea in cadru, compozitia verticala sau orizonatala.
Cum te misti intrun spatiu 2D, (ecranul TV) e nevoie intr-un anumit grad de a creea senzatia de spatiu 3D cu ajutorul miscarilor. De acea intr-un panormaic e mai pronuntat acesta iluzie de spatiu daca folosesti un DoF mic (camp de profunzime) sau cu un granangular. De asemenea se accentuiaza prin compzoaitia contrastului in imagine. Nu ma refer la ajustarea contrastuuli la etalonare, ci, cand compui cadrul, in planul intai sa ai elemente "grafice" cum ar fi siluete de oameni, obiecte in gros plan e.t.c si in planul doi sau de fundal sa iti pozitinezi personajul principal la un nivel de iluminare care contrasteaza cu planu intai care poate fi si un element de intro sau contrapunct.

In ce priveste RingLight, gasesti destula informatie incepand cu Guugle. Sunt de multe forme si fiecare cu personalitatea lui. Nu exista un tip de lumina perfecta, buna pt toate situatiile sau mai buna ca un alt tip de lumina, e doar un stil de a ilumina care a prpria lui amprenta si trebuie folosit in consecinta.
In cazul filmarii la mireasa acasa, in special la casele de la tara, cu incaperi mici, obscure si rau iluminate, e bine folosit ca lumina de umplere (boost light)> Regula generala e ca intesitatea imaginii nu se reagleaza cu diafraga ci controland lumina.
Ring light trebuie foolosit doar in anumite conditii fie de "efect" combinat cu granangular sau ochi de peste cu un raport de 1:1 (hikhey) fie ca boostlight la  un raport de iluminare 1:2, 2:3.
Eu am mai multe tipuri de lampi portabile in geanta si nu doar una buna la tot, si o folosesc in fuctie de sitiatie si de stilul de iluminare dorit.

Asta a fost doar pt panoramic, e un subiect vast. Incearca sa identifici in documnetare bune panormaicile, rolul lor, technica, de ce si cum? si tot asa pana ajungi la alte miscari de camera. Oricum panoramicile in marile productii nu sunt prea folosite sunt preferate miscari combinate de macara, robotizate sau steadycam.

Era sa uit, o miscare de panormaic de la stanga la dreapta poate semnifica trecerea de la trecut la viitor si viceversa, e o miscare naturala tanand cont citim in aceiasi ordine. Poti face o trecere de la o scena la alta prin inceperea unui panormic de exemplu un sat si termini panormacul in planul general de la oras. Cum vezi e o realtie intre intro si final.

Poate sti toate astea, si nu cred ca e raspunsul pe care il cauti. Ce gen de documnetar faci? si poate te pot ajuta mai mult.

Edited by VHS, 28 August 2007 - 02:23.


#42
viktoras

viktoras

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 215
  • Înscris: 31.08.2005
VHS  V-am trimis un mesaj,daca sunteti amabil sa-mi dati un raspuns.

#43
Mtz

Mtz

    Retired member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,545
  • Înscris: 01.12.2002
VHS, apreciez ca ai scris atat de mult. Dar... fiind pe aria video mi se parea cel mai bine sa fi pus si ceva exemple filmate, scurte. Nu conteaza atat de mult calitatea filmarii ci ideea.
RasRav asta nu apare pe google. ;)
Sau poate ca exista vreun site unde sunt exemple despre diferite chestii enumerate de tine, dar noi nu stim unde sa le cautam.

Daca esti de acord, facem thread nou in care se vor da exemple filmate si scurta descriere despre setari camera, denumire efect, motivatia lui si cum se face.

Exemplu de filmare aici. (nu stiu cum se numeste, daca se foloseste, motivul, etc).

enjoy,
Mtz

Edited by Mtz, 28 August 2007 - 09:16.


#44
wassa

wassa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 296
  • Înscris: 19.01.2007
Multumesc. Da...sunt reguli..vezi de exemplu cu panoramarea de la stanga la dreapta nu o stiam dar...sunt niste reguli mult mai generale..
Documentarul este despre orasul Iasi turistic..adik..am niste puncte pe care trebuie sa le filmez..si trebuie sa ma incadrez intro ora.
In spatele meu o sa fie un istoric si un studio pentru sunet.Si intercalat cate un mic interviu.O sa mai improvizez pe parcurs..vad eu.Merci inca o data.

#45
VHS

VHS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 07.08.2007
Aici aveti un link unde gasiti fiserul Master PSD pt Coperta DVD verso: http://www.4shared.com/file/23082501/c982e..._DVD_Verso.html

In scurt timp o sa mai adaug materialul care lipseste.

Gabriel Bordas
[email protected]

#46
nirosbog

nirosbog

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 22.10.2005

View PostMtz, on Aug 28 2007, 10:13, said:

Exemplu de filmare aici. (nu stiu cum se numeste, daca se foloseste, motivul, etc).

enjoy,
Mtz

HC96,da?De regula,cu ce faci comprimarile???
Scuze de offtopic.
:peacefingers:

#47
didi_yo

didi_yo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 299
  • Înscris: 14.06.2007
VHS, ce font e ala unde scrie "juramantul"?

#48
VHS

VHS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 07.08.2007

View Postdidi_yo, on Aug 29 2007, 23:57, said:

VHS, ce font e ala unde scrie "juramantul"?

Pt. "juramantul" am folosit Scriptina, iar restul sunt, BlacJack, Georgia, FranklinGothic. Cam prea multe fonturi dupa parerea mea.


Aici v-am lasat materiale pt. sigle. http://www.4shared.com/dir/3713861/306b4050/sharing.html

Edited by VHS, 30 August 2007 - 01:22.


#49
vasmir

vasmir

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 29.01.2006

View PostVHS, on Aug 30 2007, 02:20, said:

Pt. "juramantul" am folosit Scriptina, iar restul sunt, BlacJack, Georgia, FranklinGothic. Cam prea multe fonturi dupa parerea mea.
Aici v-am lasat materiale pt. sigle. http://www.4shared.com/dir/3713861/306b4050/sharing.html
Scuze pt off topic, VHS : cum ai facut sa aiba o anumita transparenta "fundal galery" daca la stratul respectiv opacity si fill sunt la 100% ?

#50
VHS

VHS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 07.08.2007

View Postvasmir, on Aug 30 2007, 10:04, said:

Scuze pt off topic, VHS : cum ai facut sa aiba o anumita transparenta "fundal galery" daca la stratul respectiv opacity si fill sunt la 100% ?

Foarte simplu, intri la proprietatile stratului, Layer - si in submeniul unde gasesti opacity in casuta poti sa stabilesti zona de transparenta, in functie de contrast, luminata, crominata, e.t.c, joacate cu ele.

Obs. O sa fiu in concediu 3 saptamani, si nu cred ca o sa intru pe forum, daca va pot ajuta cu ceva scrieti-mi pe e-mail.
        O sa incerc azi sa pun si restul de la coperta DVD.


Gabriel Bordas
[email protected]

#51
VHS

VHS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 07.08.2007

View PostMtz, on Aug 28 2007, 09:13, said:

VHS, apreciez ca ai scris atat de mult. Dar... fiind pe aria video mi se parea cel mai bine sa fi pus si ceva exemple filmate, scurte. Nu conteaza atat de mult calitatea filmarii ci ideea.
RasRav asta nu apare pe google. ;)
Sau poate ca exista vreun site unde sunt exemple despre diferite chestii enumerate de tine, dar noi nu stim unde sa le cautam.

Daca esti de acord, facem thread nou in care se vor da exemple filmate si scurta descriere despre setari camera, denumire efect, motivatia lui si cum se face.

Exemplu de filmare aici. (nu stiu cum se numeste, daca se foloseste, motivul, etc).

enjoy,
Mtz


Ideea ta e stralucita si sunt siguri ca o sa aduca schimbari semnificative intre forumisti.

Cred ca ar fi bine ca sa postam un mini manual al operatorului de imagine cu scurte exemple de baza. Acestea sa provina din filme si nu filmari personale ca si referinta.
In alt rand fiecare sa-si puna exemplele lor, de la o nunta, documentar, e.t.c. astfel incat fiecare sa se poate autocontrola.
I-mi imaginez ceva in genul asta, ca cineva pune un video: uitati-va si voi la miscarea asta de camera, e bine facuta, unde gresesc..." dupa care se identifica ce miscare e, daca e valabila sau nu si se expune un exemplu de cum ar trebui sa fie.

Eu o sa fiu in concediu 3 saptamani si nu o sa intru pe forum, dar mi-ar place sa gasesc acest nou topic in lucru.

In legatura cu RasRaf, nu stiu exact numele, dar il cunosc de aprox 10 ani, cand participam la festivale in tara, si facand niste probe, presedintele juriul mi-a explicat ca ce-a ce faceam eu se numeste asa, si cum trebuie realizat. Apare si in manuale dar aici in spania nu am nici una, doar in Ro, o sa caut pe net.

Exemplul de filmare de mai sus, nu reprezinta nimic, si singurul loc unde se poate folosi e in filmarile domestice. Incalca toata regurile atat de compozitie cat si de limbaj. Lucrul grav e ca astfel de miscari de camera  "alan dala" improvizate si fara o clara intentie sunt folosite mult la nunti.


Gabriel Bordas
[email protected]

Edited by VHS, 31 August 2007 - 00:18.


#52
Mtz

Mtz

    Retired member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,545
  • Înscris: 01.12.2002

View PostVHS, on Aug 31 2007, 01:14, said:

Exemplul de filmare de mai sus, nu reprezinta nimic... Lucrul grav e ca astfel de miscari de camera "alan dala" improvizate si fara o clara intentie sunt folosite mult la nunti.
Ma bucura faptul ca nu reprezinta nimic, ca poate ma intreaba cineva ce fac. Si eu spun: "Nimic!". ;)
A pus GunX la un moment dat un exemplu (nu mai tin minte cum se numeste, dar era ceva cu o miscare rapida) dintr-o filmare de-a lui si mi se pare mai OK ca cine stapaneste aceste notiuni sa puna exemple din ce filmeaza ei, cum se numeste si ce a facut ca sa obtina respectivul efect. Asta o poti face pe loc, fara sa fie nevoie sa mergi special la o filmare. Sau daca stii ca ti-a reusit de minune la un moment dat, o cauti prin arhiva de filme.
Ideea cred si eu ca este buna, dar nu cred ca se va oferi lumea pe aici sa arate din "secretele" lor asa cum ai facut-o tu.
PS: merci de mail.

nirosbog, am filmat in modul 25p (16:9) al lui HC96 ca sa nu fac deinterlace la codare. In acest mod simt o mica sacadare a imaginii originale DV precum si a rezultatului. Depinde cat de deranjanta o consideri cand urmaresti un material mai lung. Compresie: CCE sau XViD, dar dupa cum ti-am mai zis, eu mai mult ma joc cu camera decat filmez.

enjoy,
Mtz

Edited by Mtz, 31 August 2007 - 10:55.


#53
Fireman_60

Fireman_60

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 46
  • Înscris: 31.08.2007
Foarte bun topicul !!!
Nefiind un cameraman cu experiență cred că am ce învăța de aici !
Am cateva nunți la activ (nu foarte multe), dar în principiu am mers pe ideea de "muscă pe un perete", adică inregistrezi imaginile care se derulează în fața camerei, fără o intervenție din partea mea. Cu mici excepții, bineînțeles !
Pot să vă spun, că la început îmi făceam scenarii, discutam cu tânăra pereche, care în principiu sunt prieteni sau cunoștințe, despre cum o să decurgă nunta, ca să constat pe timpul nunții, că tot efortul meu (tot scenariul) se ducea de râpă !
Acum nu-mi mai fac nici un scenariu. Mă adaptez situației. Încerc să gasesc cele mai bune unghiuri de filmare, cea mai bună lumină, etc. Nu reușesc întotdeauna, dar îmi dau silința, adică încerc sa anticipez ceea ce va urma și cam ce ași putea filma. Adică îmi fac un scenariu pe termen scurt !
Am folosit odată cadre luate de un invitat la nuntă pentru a sugera filmarea cu două camere. Iese foarte bine, dar ai nevoie de doi operatori, iar aceștia să se cunoască foarte bine pentru a ieși ceva.
Problema cea mai mare cu care mă confrunt la filmari gen cadru de ansamblu - detaliu, este sunetul. Cu două camere poți pune detaliu și să folosești sunetul de pe prima cameră, dar să faci același lucru cu o singură cameră este dificil, deoarece apare întreruerea sunetului original. Aici mai regizez, dacă se poate cu mirii, nașii etc. Filmez toată scena pe un cadru larg, iar apoi tratez cu mirii să refacă anumite mișcări pentru a putea filma pe un detaliu. Nu îmi iasă de fiecare dată. Depinde și de miri. Sunt perechi care cooperează, dar am avut și perechi foarte dezorganizate - mirele într-o parte și mireasa în alta, de nu m-ai știai unde să filmezi și balansai cu camera când pe unul când pe altul  :D  Sunt sigur că v-ați întâlnit și voi cu asemenea perechi ! ca de exemplu: filmez la biserică evanghelia după Ioan toată, iar dacă am noroc prind un cadru din spatele mirilor cu cununile pe cap cu popa citindu-le în față. La montaj combin cele două momente de par filmate cu două camere. Voi cum procedați ?
Referitor la genericul de început: nu am cadre predefinite, fac genericul cu momentele principale din nuntă pe un fod muzical pe care îl caut cât mai adecvat pentru perechea în cauză, tocmai pentru a o personaliza cât mai mult nunta. Pentru final, când nu pot termina cu un moment romantic între cei doi, folosesc un slide de fotografii din nuntă.
Coperta de DVD nu este foarte aglomerată cu date, reclamă, etc. De multe ori nu-mi dau nici numărul de telefon pe copertă. Pe coperta principală folosesc un montaj foto dintre miri, buchetul de nuntă, și verighete, iar pe spate o fotografie cu nașii sau un colaj de fotografii mai mici cu nașii, cavaletii de onoare, părinții etc.

#54
wassa

wassa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 296
  • Înscris: 19.01.2007
E ok ce faci. Crede ma ca 80 % din cameramani poate si mai mult fac ca tine...ca sunt sau nu experti....nu se complica pentru ca nu vor.Partea materiala e prea mica ca sa se agite si..cu toate ca stiu ce sa faca sa iasa o nunta superba...nu o fac..pt ca se gandesc la urmatoarele nunti....si la alte probleme in timpul nuntii respective.Asta e . Mai multi bani si...ne vom da toata silinta.
Spor la treburi.

Edited by Mtz, 03 September 2007 - 15:54.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate