Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Trenulete
#55
Posted 11 December 2016 - 22:43
djl, on 11 decembrie 2016 - 22:15, said:
Ce B.T.T.B.-uri are? Locomotive, vagoane? Da, la digital recunosc că ai mult mai multe posibilităţi. Dar pe mine mă fascinează chestiile de epocă. Recunosc, mi-aş lua şi ceva digital... poate chestii C.F.R., dar sunt scumpe (văd că vagoanele înmatriculate C.F.R. sunt mai scumpe decât cele înmatriculate de către alte căi ferate). Așa e din păcate, CFR-urile sunt exagerat de scumpe. Pe lângă asta nici nu se găsesc. Mă refer la locomotive. Cand apare din când în când pe ebay un 060 DA Tillig, sare pretul muuult peste 400 de euro. Exagerat. E vorba de 2 locomotive diesel, clasice, una care rula in fosta RFG (V221) si una ex rusească (BR 130 Ludmilla) care rula in DDR, astazi se regăsește peste tot in Germania, dar mai rar. IMG-20141011-WA0046.jpg 215.03K 31 downloads. IMG-20141011-WA0047.jpg 190.92K 31 downloads În orice caz, pe vremea aceea erau WOW! Edited by chris_dvb, 11 December 2016 - 22:53. |
#56
Posted 11 December 2016 - 22:58
Pe a 2-a o am şi eu. Dar a mea e cam uzată Acum că operează D.B. Schacker am avut şansa s-o văd şi în mărime naturală.
Cu vagoanele C.F.R. e mai uşor... cele albastre au fost şi în R.D.G., deci au matriţe făcute aşa că trebuie doar vopsea, dormitoarele actuale sunt ex-D.B., alte vagoane seamănă cu cele din afară... dar locomotivele sunt cam unicat. Alea electrice au mai fost şi în Suedia (numai varianta cu 4 osii - dar acolo cele cu 4 osii au botul drept cum au cele precum au cele ale noastre cu 6) şi au mai ajuns pe Bulgari în forma noastră, alea Diesel-Electrice clasice au fost în Bulgaria? şi Polonia... hmm, ţări cu nu prea mulţi colecţionari. Plus că Românii preferă să dea banii pe altele. Şi ca să cumperi trenuleţe trebuie să cam fii pasionat de trenuri, iar în România dacă îţi plac trenurile mulţi te consideră anormal (de parcă ţi-ar plăcea să arunci cu pietre în tren). P.S. Dacă vrei să-mi dai add pe facebook, vezi că am adresa de mail în profil. |
#57
Posted 12 December 2016 - 01:41
Şinele din poza asta (click drepta pentru mărire) sunt cumva pe profil I? (că eu nu reuşesc să-mi dau seama)
[ http://i.ebayimg.com/images/g/5lAAAOSwnHZYQvuY/s-l1600.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#58
Posted 12 December 2016 - 07:16
Da...locomotivele cu 4 osii tip Roco si revopsite in culorile CFR, GFR, etc Eu, personal prefer sa am acele modele care seamćnć cat mai mult cu originalul. In acest caz este vb de AF Models. Cu 6 osii. Dar...nu se gćsesc.
Șinele din pozć NU sunt cu profil I! Este tipul vechi de ŗine. Facebook nu am. Nici nu am de gānd... Edited by chris_dvb, 12 December 2016 - 07:18. |
#59
Posted 12 December 2016 - 09:00
Da, se pare că-s profil U, dar din cauza bazei par profil I: http://alte-modellba...gentlich-1.html
Deci cred că pe vremea aia numai pe H0 se produceau şi şine profil I [ https://abload.de/img/20160524_175514z6lye.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#60
Posted 12 December 2016 - 09:10
E dragut setul din poza Chiar imi place. Vrei sa-l cumperi? Sau e al tau?
Da, acum se vede mult mai bine. Sinele vechi de tip "U" Daca nu as avea deja intreaga mea colectie de trenulete pe scara H0, cel mai probabil as fi mers pe TT. Mi se pare inca o scara acceptabila ca marime. Nici prea mici, nici prea mari. Da probabil ca erau si atunci. Am eu cateva sine "I" Fleischmann...vechi..cred ca-s de alama. In orice caz, is oxidate rau....Ca vechime nu stiu exact datarea. Dar sunt vechi, vechi Le tin numa in raft, nu le folosesc....Am asezate unele modele pe ele. Atunci cand le-am cumparat, tot asa, de pe ebay...aratau mai bine in poza... Nu as zice ca a fost tzapa, dar na...uneori e cu risc Edited by chris_dvb, 12 December 2016 - 09:11. |
#61
Posted 12 December 2016 - 09:24
Nu, nu e al meu. Poza am găsit-o pe ebay. E scump pentru mine... 100 şi ceva de Euro + transportul.
În R.D.G. sloganul pentru TT era "Del ideal spur", adică "ecartamentul ideal". Încap mai bine în locuinţe mici. Mi-aş dori şi ceva pe H0, că acolo oferta e mai bogată. Asta şi pentru că faţa T.T.-ului a fost luată de scala N. Ha, m-am uitat la modele "Rokal" şi majoritatea erau mult mai prost finisate decât cele R.D.G.-iste (Est-Germane)!!! Exemplu: http://www.lobberich...ch/geschichte(n)/rokal/vergleiche/e05.htm Uite şi un catalog "PIKO" din 1962: http://en.calameo.co...3494c962e029f04 De fapt mai multe pe aici: http://www.ddr-model.../piko 1958.html Un alt site unde se pot găsi cataloage... în funcţie de producător şi an: http://as.rumia.edu....KATALOGI&firm=* şi în funcţie de vehicul: http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/ Mai e şi acest site: http://www.berliner-...aloge-news.html Edited by djl, 12 December 2016 - 09:42. |
#62
Posted 12 December 2016 - 10:03
Mda...e un Hobby scump, fara discutie. Dar vazand oferta din alt punct de vedere...nu e scump. Vorbim totusi de un SET complect. Garnitura plus sine. Nu vad daca are si Trafo dar in orice caz. Pe cand la scara H0, cu 100 de € cumperi doar o locomotiva....PIKO noua. Nu ca ar fi rea...nicidecum. Dar de acolo in sus porneste distractia. Piko e marca cea mai accesibila. Am si eu cateva PIKO si pot spune ca cele din gama EXPERT sunt chiar ok. Echipate cu LED, motor in 5 poli, Plux22..detalii multumitoare. Deci sunt ok. La banii aia.
La inceput am zis, hai sa cumpar un vagon !!! doar un vagon...asa de dragul amintirilor...A fost odata un vagon de dormit dragut marca Rivarossi pe ebay. N-am stat mult pe ganduri si l-am luat...L-am asezat si pe o sina. Si uite asa a reinviat microbul. Nu vreau sa stiu cati bani am cheltuit pe trenulete...pt ca e Hobby-ul meu. Dupa posibilitati si dupa prioritati mai fac o "nefacuta" ca sa-i zic asa si mai adaug cate ceva colectiei Ma pun si eu bine cu sotia... La inceput mai zicea: jucarii, trenulete, nu ajunge odata? unde le mai pui si pe astea? Acuma...s-a obisnuit. Mda...ce sa facem....asta e. UIte daca vrei sa te uiti un pic la site-ul asta, de unde im achizitionez si eu modelele, ca sa vezi ce frumuseti exista...nu ma mai satur Modele la toate scarile. Da click sus pe "Hersteller" si iti alegi producatorul. Edited by chris_dvb, 12 December 2016 - 10:12. |
#63
Posted 12 December 2016 - 10:47
Cred că am să-mi cumpăr deocamdată şi nişte şine H0 pe profil U. Că pe profil I sunt scumpe. Bine, am găsit o cantitate mare de şine profil I, dar nu am 250 lei pentru ele (cică-s vreo 150 de bucăţi).
Mi-aş dori să găsesc nişte şine din alea din anii '60... Edited by djl, 12 December 2016 - 10:48. |
#64
Posted 12 December 2016 - 11:08
Sfatul meu ar fi sa mergi pe profil "I". Cu timpul tot acolo o sa ajungi. Nu sunt chiar asa scumpe. Cauta sine PIKO A Gleis. Sunt cam firave dar ok. Daca le manevrezi cu grija. Mai bine cumperi mai putin da mai bun.
Eu zic ca nu are rost sa investesti in sine vechi. Sunt multe alternative de sine cu profil "I". Orienteaza-te putin. Alt producator mai accesbil de sine ar mai fi si LIMA. Sau cauta Fleischmann, modelul vechi...sunt rezistente si sunt pe profil "I". De culoare sunt mai galbene. Gandeste-te bine. Mai apar si oferte bune. Bineinteles, daca iti doresti ceva "retro"...e altceva Edited by chris_dvb, 12 December 2016 - 11:11. |
|
#65
Posted 12 December 2016 - 12:30
Aşa o fi, dar dacă găsesc la maxim 2,5 lei bucata
Sau poate fac cu cineva un grup buy pentru alea multe... * că eu am nevoie pentru început de curbe şi 4-8 drepte. Mai bine le păstram eu pe ale mele. Interesant că alea vechi profil U pe H0 nu corodează aşa precum făceau cele pentru T.T. - că aveam la şine de făceam linie sufragerie - intrare + abătute sau chiar o deviaţie. Avem linii drepte, linii curbe (ambele şi mari şi mici), macaze, încrucişări (inimi de încrucişare nu aveam), chestie pentru decuplat, poduri (la astea să văd dacă merge să înlocuiesc şinele)... au corodat toate - poate şi din cauză că nu a rulat pe ele nimic cu anii. I-am dat multe cuiva... sunt curios dacă a reuşit să facă ceva cu ele. Şine din anii '60 tot am să caut (au traversele distincte faţă de cele noi). Că mai pasionează lucrurile vechi - inclusiv cele mai bătrâne decât mine. Da' roţi s-o găsi ieftin pe H0? Că am găsit un lot de vagoane "Märklin" într-o stare estetică proastă, dar f. ieftin. Şi vreau să le pun pe H0 standard. Şine "Märklin" am găsit la un s.h., la 5 lei/bucata. Aşa, de curiozitate locomotivele produse de firma Italiană "Lima" cum sunt? * astea sunt: https://www.olx.ro/o...html#314abc7773 Edited by djl, 12 December 2016 - 12:48. |
#66
Posted 12 December 2016 - 13:11
djl, on 12 decembrie 2016 - 12:30, said:
Aşa o fi, dar dacă găsesc la maxim 2,5 lei bucata Sau poate fac cu cineva un grup buy pentru alea multe... * că eu am nevoie pentru început de curbe şi 4-8 drepte. Mai bine le păstram eu pe ale mele. Interesant că alea vechi profil U pe H0 nu corodează aşa precum făceau cele pentru T.T. - că aveam la şine de făceam linie sufragerie - intrare + abătute sau chiar o deviaţie. Avem linii drepte, linii curbe (ambele şi mari şi mici), macaze, încrucişări (inimi de încrucişare nu aveam), chestie pentru decuplat, poduri (la astea să văd dacă merge să înlocuiesc şinele)... au corodat toate - poate şi din cauză că nu a rulat pe ele nimic cu anii. I-am dat multe cuiva... sunt curios dacă a reuşit să facă ceva cu ele. Şine din anii '60 tot am să caut (au traversele distincte faţă de cele noi). Că mai pasionează lucrurile vechi - inclusiv cele mai bătrâne decât mine. Da' roţi s-o găsi ieftin pe H0? Că am găsit un lot de vagoane "Märklin" într-o stare estetică proastă, dar f. ieftin. Şi vreau să le pun pe H0 standard. Şine "Märklin" am găsit la un s.h., la 5 lei/bucata. Aşa, de curiozitate locomotivele produse de firma Italiană "Lima" cum sunt? * astea sunt: https://www.olx.ro/o...html#314abc7773 Locomotive Lima nu am, asa ca nu ma pot pronunta. Da, normal ca e frumos sa ai o linie veche, mai ales daca iti si plac trenurile vechi. Pai sunt curios cand o sa le ai...sa ne areti niste poze. La roti sta treaba in felul urmator: Ai grija cu Märklin! Banuiesc ca stii, ca Märklin merge pe curent alternativ (AC) nu curent continuu (DC) cum e aproape tot restul lumii. Deci atentie. O sa-ti faca 'scurt' pe sine! Märklin nu foloseste roti izolate intr-un capat. Sistemul Märklin (nu sunt fan deloc), are in folosinta acele sine, care mai au o sina pe mijloc, mai nou are numa niste contacte. Toate locomotivele Märklin au dedesubt o "patina", un colector de curent pe contactele din mijloc. Deci nu ti-as recomanda sa te incurci cu Märklin. Decat daca cauti intentionat asa ceva. Alternativa la Märklin e firma sora TRIX, care intradevar merge pe DC. Dar scumpe. Rotile DC, izolate intr-un capat, sunt destul de scumpe. In sensul in care un set de o pereche de roti Roco costa noi in jur de 7!!! €. Dar sunt precise si perfect rotunde. Garanteaza o rulare perfecta. Binenteles ca mai sunt oferte second....(nu prea gasesc in ultima vreme) , pt ca si eu caut. Si mai exista alti producatori. Eu am avut parte de mai multe roti, de pe diferite vagoane mai noi si mai vechi...care, sincer, unele aveau 'optul' adica se invarteau in oval...pan la urma, pe rand...le-am inlocuit cu Roco... Bine, aici fiecare cum prefera si cum il lasa buzunarul.... deci in concluzie, rotile bune nu sunt chiar ieftine... Edited by chris_dvb, 12 December 2016 - 13:15. |
#67
Posted 12 December 2016 - 13:17
Nu ştiam că cele "Märklin" merg în c.a., dar ştiam de riscul de a avea scurt între şine, tocmai de aia întrebam.
Am găsit locomotive H0 la 80-100 lei. Alea "Piko" de start-set nu-mi plac... pe lângă faptul că nu prea reporduc realitatea la partea de mecanică exterioară, au şi nişte lagăre de plastic care se pot rupe uşor (am păţit-o). O să văd pe unde mai găsesc chestii vechi... afară de internet. Mi-am luat cu 1 leu (!) un vagon fără boghiuri. Să văd de unde fac rost de boghiuri. E un "Lima" H0. La un moment dat am luat ieftin roţi metalice pentru T.T., dar acum nu mai găsesc ieftin. Şi nu merg la etajate, că acolo e risc de scrut Cică "Lima" sunt bune la mecanică, dar nu prea reproduceau corect detaliile (asta am observat-o şi eu). Edited by djl, 12 December 2016 - 13:20. |
#68
Posted 12 December 2016 - 13:23
Mda...se pare ca te referi la start-set-urile Piko. Acolo intradevar se folosesc modele nu prea grozave, din gama Hobby. Dar ca sa incepi e bun asa un set. Ai din start un circuit destul de fain cu macaze etc. Si o telecomanda digitala. Sau un potentiometru daca preferi versiunea analogica. Si merita chiar si pt circuitul de sine, achizitionarea unei set PIKO. E un inceput. Apoi pe parcurs....te modernizezi cu timpul. E Hobby scump si chiar de aceea...mai bine economisesti banutii si iti iei ceva calumea. Parerea mea.
Edited by chris_dvb, 12 December 2016 - 13:23. |
#69
Posted 12 December 2016 - 13:30
O să-mi iau pe bucăţi. Contează şi aspectul, dar contează să şi meargă bine (mno, dacă e ceva de epocă, adică să zicem anii '60 mai treacă-meargă cu faptul că nu mai e în parametrii sau nu e super, dar mai noi...).
Mi-ar trebuit şi un vagon clasa a 2-a Epoca IV la T.T. Am găsit unul la 50 de lei. |
|
#70
Posted 12 December 2016 - 13:33
Pai daca arata bine vagonul...Unde l-ai gasit? pe ebay? olx? Nu mai poti negocia?
|
#71
Posted 12 December 2016 - 15:41
O să încerc să negociez.
Problelmă: am cumpărat din talcioc f. ieftin 2 vagoane de marfă pe H0. Cu roţi din metal. Vagoanele sunt produse de "PIKO". Însă la fiecare dintre cele 2 una dintre perechiile de roţi se mişcă mai încet decât la celălalt. La unul dintre vagoane am identificat problema: se ating de podeaua vagonului Ce pot face pentru a elimina această problemă? Ca fapt divers cea mai veche amintire a mea e legată de trenuri: în vara lui 1985 am mers cu vagonul de dormit până la Caransebeş; era grupa de Reşiţa Sud a Rapidului de Belgard (Beograd *). * Beograd = Oraşul alb. Edited by djl, 12 December 2016 - 15:42. |
#72
Posted 12 December 2016 - 15:55
djl, on 12 decembrie 2016 - 15:41, said:
O să încerc să negociez. Problelmă: am cumpărat din talcioc f. ieftin 2 vagoane de marfă pe H0. Cu roţi din metal. Vagoanele sunt produse de "PIKO". Însă la fiecare dintre cele 2 una dintre perechiile de roţi se mişcă mai încet decât la celălalt. La unul dintre vagoane am identificat problema: se ating de podeaua vagonului Ce pot face pentru a elimina această problemă? Ca fapt divers cea mai veche amintire a mea e legată de trenuri: în vara lui 1985 am mers cu vagonul de dormit până la Caransebeş; era grupa de Reşiţa Sud a Rapidului de Belgard (Beograd *). * Beograd = Oraşul alb. Prea multe ma tem ca nu poti face. Am si eu asa ceva. Si nu am putut sa-l repar. Lacasul unde stau rotile, varful acela ascutit, e din plastic. Plasticul sa tocit acolo si in loc de o gaurica fina unde sta infipt axul...acuma s-a format ditamai gaura..si din aceasta cauza atinge podeaua. Poti sa incerci sa micsorezi gaura. sa o readuci la dimensiunea ei normala. Sa lipesti ceva acolo, incat sa nu mai permita rotii sa atinga vagonul. Migaleala mare, eu unul m-am lasat pagubas...prea multa mazgaleala...poate ar fi o solutie sa ai inca un vagon pe care sa-l dezmembrezi...si in asa fel din 2 faci 1. Dar din pacate, asta e riscul cand cumperi de la cineva. Daca ar fi fost cinstit omul, ca sa vezi ca nu tot omul e cinstit, cand l-am cumparat eu...trebuia sa specifice defectul asta. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users