Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cultura si civilizatia românilor
#1657
Posted 10 March 2018 - 19:10
#1658
Posted 10 March 2018 - 19:58
#1659
Posted 10 March 2018 - 23:20
ionelmironescu, on 10 martie 2018 - 18:48, said:
Vedem că folclorul din Maramureș e clar dacic. Nice talking to you, dar mie îmi place să trântesc dovezile pe masă înainte să vorbesc! |
#1660
Posted 11 March 2018 - 15:38
Dovezile...le trînteşti tu? Păi, văd că tot faci afirmaţii doar. Dovezi am trîntit eu, dar nu le pricepi tu şi nici facţiunea maghiară sau cea latinomană a forumului.
Eu am arătat cum ne dăm seama că este dacic folclorul românesc, adică muzica şi dansul. |
#1661
Posted 11 March 2018 - 16:38
ionelmironescu, on 11 martie 2018 - 15:38, said:
Dovezile...le trînteşti tu? Păi, văd că tot faci afirmaţii doar. Șa-i că nu-ți place miștocăreala ? Atunci vezi cu variațiile astea, o zi poate povesti omul cu tine, ziua următoare sari cu ciocu. Ce ai scris mata nu-s dovezi, îs deducții cu o anume probabilitate. Dacă portul și sârbele seamănă cu ale bulgarilor, e posibil să fi fost vechi, de acord. Dar nu-i dovadă, pot fi de pe vremea cuceririi bulgare, se pot datora slavilor care au trecut pe aici, sau pur și simplu influențe, înțelegi ? Cam la fel sînt concluziile pe care le-am tras eu, după cât am legat ce am citit. Rațiunea ne spune că un anume răspuns e mai probabil, dar trebuie dovedit ca să fie sigur. De ex. opincile, ițarii și cămeșa lungă la statuile dacilor. Făcute de romani ! Romani care n-au ajuns în Maramureș, și deci n-au scupltat daci în gaci cu gubă, cingătoare lată și clopuri mici. Edited by Morosanul, 11 March 2018 - 16:39. |
#1662
Posted 12 March 2018 - 10:27
ionelmironescu, on 10 martie 2018 - 18:48, said:
Bine...şi toate astea au schimbat rădăcina poporului? E alt popor? Chiar dacă dacii n-ar fi fost cuceriți de romani, și ar fi rezistat atacurilor migratorilor, noi cei de azum n-am mai fi fost la fel. Lucrurile se schimbă în timp, pănâ și limba ar fi evoluat încât n-ai te-ai mai fi putut înțelege cu un dac. Între greca veche și demoticos e diferențî, așa cum e între latină ți italiană de ex, doar că în primul caz întâmplarea a făcut sî nu i se schimbe numele. Îndeletnicirile agricole: - romanii au adus un val de modernizări - ex. plugul, ceramica, administrarea terenurilor. Apoi migrțiile și servitutea medievală a avut efect negativ, casele erau mai mici, făcute în grabă și confortul s-a redus. De la 1800 lucrurile au început să de dezvolte din nou, dar aici nu mai putem ști dacă modelele s-au păstrat de pe timpul dacilor. Case ca alea muntenești s-au găsit, din sec 1-2 AD |
#1663
Posted 12 March 2018 - 14:20
Morosanul, on 11 martie 2018 - 16:38, said:
Vezi prost, nea Florică, schimbă ochelarii. La fiecare 2 ani, nu ți-au spus ? Șa-i că nu-ți place miștocăreala ? Atunci vezi cu variațiile astea, o zi poate povesti omul cu tine, ziua următoare sari cu ciocu. Ce ai scris mata nu-s dovezi, îs deducții cu o anume probabilitate. Dacă portul și sârbele seamănă cu ale bulgarilor, e posibil să fi fost vechi, de acord. Dar nu-i dovadă, pot fi de pe vremea cuceririi bulgare, se pot datora slavilor care au trecut pe aici, sau pur și simplu influențe, înțelegi ? Cam la fel sînt concluziile pe care le-am tras eu, după cât am legat ce am citit. Rațiunea ne spune că un anume răspuns e mai probabil, dar trebuie dovedit ca să fie sigur. De la nişte itineranţi nu s-a schimbat folclorul in vreo ţară, adică muzica şi dansul. Morosanul, on 12 martie 2018 - 10:27, said:
Bineînțeles că nu l-au schimbat, dar s-a schimbat felul lui de a fi. Chiar dacă dacii n-ar fi fost cuceriți de romani, și ar fi rezistat atacurilor migratorilor, noi cei de azum n-am mai fi fost la fel. Lucrurile se schimbă în timp, pănâ și limba ar fi evoluat încât n-ai te-ai mai fi putut înțelege cu un dac. Între greca veche și demoticos e diferențî, așa cum e între latină ți italiană de ex, doar că în primul caz întâmplarea a făcut sî nu i se schimbe numele. Îndeletnicirile agricole: - romanii au adus un val de modernizări - ex. plugul, ceramica, administrarea terenurilor. Apoi migrțiile și servitutea medievală a avut efect negativ, casele erau mai mici, făcute în grabă și confortul s-a redus. De la 1800 lucrurile au început să de dezvolte din nou, dar aici nu mai putem ști dacă modelele s-au păstrat de pe timpul dacilor. Case ca alea muntenești s-au găsit, din sec 1-2 AD Nu mai devia subiectul: discutam de elemente rămase de la daci. Eu am spus muzica şi dansul. Ai trecut brusc la...felul de a fi. Nu mai introduce elemente noi! Ai băgat brusc administrarea terenurilor, plug, ceramică,case, evoluţia limbii adică lucruri despre care eu nu am scris. Răspunde la muzică şi dansuri populare. şase chestii ai băgat toate pe lîngă subiect. Subiectul e MUZICA ŞI DANSURILE POPULARE. |
#1664
Posted 12 March 2018 - 14:59
Cum pe lângă subiect ? Poi uite ce zici pe pagina trecută:
ionelmironescu, on 09 martie 2018 - 10:27, said:
Toată cultura şi civilizaţia ţărănească românească este dacică. Limbă, obiceiuri, îmbrăcăminte, cîntece şi dansuri, construcţia locuinţei, ocupaţiile principale adică agricultura şi creşterea animalelor. ionelmironescu, on 12 martie 2018 - 14:20, said:
Nici o cucerire nu a schimbat ceva major in folclor. |
#1665
Posted 12 March 2018 - 17:07
Am lăsat discuţia la două chestii ca să nu ne intindem: la muzică şi dansuri populare.
Arată a cui cucerire a schimbat ceva major in folclorul românesc. Mă refer la muzică şi dansuri. |
#1666
Posted 12 March 2018 - 22:51
Muzica si dansul popular nu au - in formele inghetate de etnologi in prima jumatate a secolului 20 - mai mult de 200 de ani
|
|
#1667
Posted 13 March 2018 - 00:14
Poc! O trînti Yerrmom! Aşa face mereu. De unde ai tras concluzia asta? De unde ai tras tu concluzia că hora, brîul, bătuta, sîrba, doina nu au mai mult de 200 de ani? Trebuie să vii cu argumente, cum am venit eu cind am arătat că sînt vechi. Am făcut comparaţii cu dansurile şi muzica din Balcani şi din Turcia. Tu vii şi trînteşti o afirmaţie. Pă ce?
De ce muzica turcească din Asia Mică nu e lafel ca muzica turcească din Asia Centrală? Dacă Turcia s-ar fi umplut cu imigranţi din Asia ei ar fi adus acea muzică cu ei. Turcia insă nu s-a umplut. Au venit puţini. Grosul populatiei din Turcia sint localnici turciţi. Răspuns: pt că muzica turcească din Turcia o moşteneşte pe cea veche din antichitate, locală, a tracilor. Dacă e lafel ca a noastră este pt că şi la ei şi la noi s-a menţinut muzica veche. Cei care s-au turcit in Turcia au păstarat muzica şi dansurile vechi, nu că şi-au impus ei, dar numai pe acelea le ştiau. Poftim argumente! Tu cu ce vii? Cu afirmaţii goale. Şi asta vă strică teoria cu dipariţia dacilor şi de aceea trintiţi afirmaţii in contra. Nici un argument nu ai fost in stare sa aduci. Muzica şi dansurile româneşti sint dovezile cele mai tari dwe continuitate.DOVEZI VII. E de văzut pe YouiTube ce diferenţă enormă este intre muzica şi dansurile turcilor din Asia Centrală şi aceea a turcilor din Turcia. |
#1668
Posted 13 March 2018 - 00:39
hai sa vedem
sunt pline muzelele de milioane de mc de oale si ulcele din perioada medievala sa le comparam, zic, cu oalele si ulcelele folclorice - trebuie ca sunt sute si mii si zeci de mii de farfurii pictate ca alea de horezu, stiti voi, cu motive traditionale, ancestrale, plm +++ la horezu, la mesterii artizanaili traditionali folclorici nu poti sa cumperi un vas de lut care sa reziste intr-un cuptor. un vas facut la horezu, zic. ca se gasesc de vanzare oale bulgaresti. +++ zici de dans, neaflorica? sa luam calusul, lasa sarbele ca te auto-accidentezi cu tesla. cum poate calusul sa fie cantat si jucat pe o singura linie melodica. ar fi trebuit sa fie multe-multe linii melodice diferite-diferite. dar calusul - cu o singura exceptie de care stiu, calusarii din francesti - canta si joaca pe asta [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/lWGttMYUz4Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ceea ce indica o moda, un prototip identificat de etnologi ca atare, care apoi s-a generalizat - recent, evident calusarii or fi vechi, dar muzica [vioara + tambal!!!] e noua. E muzica pop de pe vremea lui Pazvante Chioru. Si dansul pe masura... etc. dar nu-mi mai pierd vremea cu neaflorica Edited by Mount_Yerrmom, 13 March 2018 - 00:42. |
#1669
Posted 13 March 2018 - 09:59
Bine, măi, asta e cercetare proprie, cum se zice la wiki
Dar cred că nu te-a preocupat subiectul. Poi de călușarul ardelenesc ce zici ? Nu mai zic că nu avea cum să se răspândească pănâ în Anglia un obicei "recent". [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ko_a_v0ytVA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Morosanul, 13 March 2018 - 10:00. |
#1670
Posted 13 March 2018 - 12:02
ionelmironescu, on 13 martie 2018 - 00:14, said:
Răspuns: pt că muzica turcească din Turcia o moşteneşte pe cea veche din antichitate, locală, a tracilor. Folclorul nu ține așa de mult de nașie, ci mai mult de zonă. Etnografia de la sf. sec 19 mergea pe idee asta, și s-a mai perpetuat că dădea bine naționalismului care a făcut mare modă pe urmă. Acum de asta vor să creeze zone culturale Europene, să ne prindem că folclorul nu-i așa de izolat. De ex. Hora e un dans răspăndit din Grecia pănă în Ucraina, indiferent de etnii, și ăsta e sigur antic. A pus Critzu parcă, asemănare între portul românesc și bulgăresc, la femei mai ales, deci nații diferite, folclor similar. Dar s-a întîmplat și invers, ocupația otomană a răspândit mode care au intrat și în portul .... "tradițional" al unor zone. uite port din Croația și Grecia Attached Files |
#1671
Posted 13 March 2018 - 13:10
uite aici shalvari turcesti
[sharedmedia=core:attachments:2033621] |
|
#1672
Posted 13 March 2018 - 15:35
Unde-s șalvari, Critzule ?
Mai bine uită-te la opinci ! Că bustu-gol nu-i parte din portul tradițional Uite șavari: [ https://www.boemurban.ro/media/4117/salvari-lime-unisex/salvari-lime-unisex.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#1673
Posted 13 March 2018 - 16:20
criztu, on 13 martie 2018 - 13:10, said:
uite aici shalvari turcesti ionelmironescu, on 13 martie 2018 - 00:14, said:
E de văzut pe YouiTube ce diferenţă enormă este intre muzica şi dansurile turcilor din Asia Centrală şi aceea a turcilor din Turcia. ionelmironescu, on 13 martie 2018 - 00:14, said:
Poc! O trînti Yerrmom! Aşa face mereu. De unde ai tras concluzia asta? De unde ai tras tu concluzia că hora, brîul, bătuta, sîrba, doina nu au mai mult de 200 de ani? Uite valsul. Se mai compun si acuma valsuri, dar se cunoaste ca nu mai is ca alea vechi. Asa si horele, doinele etc. Edited by grrrrr, 13 March 2018 - 16:16. |
#1674
Posted 13 March 2018 - 16:29
Morosanul, on 13 martie 2018 - 09:59, said:
Bine, măi, asta e cercetare proprie, cum se zice la wiki Dar cred că nu te-a preocupat subiectul. Poi de călușarul ardelenesc ce zici ? Nu mai zic că nu avea cum să se răspândească pănâ în Anglia un obicei "recent". creca am mai discutat 1. aia din ardeal nu sunt calusari, sunt ce vrei tu dar nu sunt calusari 2. obiceiul e vechi, dansul si muzica sunt noi |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users