Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jandarmii in fondul forestier

Sa dus seceta pedologica?

Toyota IQ

Numar magic cu blocaj numerologic
 Recomandare firma/persoana pentru...

Motorul se intrerupe la gropi si ...

Plafoniera 132W, 9100lm, consum r...

Stabilire granita intre proprietati
 Impamantare boiler Tesy

Cat costa o omologare la RAR N1-&...

Sunt apele termale daunatoare?

Ati face o reconversie profesiona...
 Nokia XR21

Vibratie tevi boiler cand foloses...

Cat stați acasa in medie?

Parere stare drum Sculeni - Chisi...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#9523
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,667
  • Înscris: 24.10.2015
Pai fix asta ziceam si eu. Dupa un drum lung la autostrada nu-i logic deloc sa ai carburant in ulei. Lumea se plange ca scade nivelul de ulei, care e conceput sa aiba temperatura de aprindere ridicata si rata de evaporare slaba dar ce sa mai vorbim de benzina...

#9524
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Teoria mea este ca incingand un ulei foarte fluid 5w30 (incins inseamna 105-110 grade mers constant  drumuri intre 4 si 6 ore) acel ulei ca si vascozitate este mult sub cat are nevoie masina si atunci pierzi ulei pe la turbo, sau prin alte zone.

Este ca si cum ai baga un 5w20 intr-o masina care cere 5w30. Cei din Romania nu merg nicaieri 4-6 ore sustinut cu 105-110 grade C temperatura la ulei.

#9525
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,667
  • Înscris: 24.10.2015
Pai si zveroboy tot asta confirma si e destul de rational.

Mersul prin oras nu se incadreaza la conditii grele de exploatare. Da, o fi rau ca se acumuleaza depuneri, una alta dar la mers urban motorul nu dezvolta putere mare.  Cel mai dur pentru motor e cand mergi timp indelungat la viteza maxima sau accelerat la limita. Dar nu prea vad sa accelereze oamenii chiar ca pe circuit in oras si in mod sustinut cu orele.

#9526
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Nu am o obsesie cu aditivii.

O bază este protejată de degradare prin aditivii adăugați . Daca baza nu mai are protecție , atunci apar modificări semnificative ale proprietarilor fizice ale uleiului respectiv .

Modificarea vâscozității apare din două mari cauze
- diluția ( adăugarea de fluid cu vâscozitate mai mica , implicit vascozitatea amestecului final scade )
- afectarea proprietăților fizice ale uleiului prin degradarea din ce in ce mai avansată a pachetelor de aditivare .

Un ulei ca sa se facă sludge ai nevoie de foarte multi km. O sa vezi că în motorizările moderne nu găsești sludge nici la oci de 30k km. Depuneri se fac, dar nu de tipul sludge .

Vascozitatea uleiului mai creste din cauza rezidurilor rezultate in urma arderii ce prezintă dimensiune atât de mică încât străbat cu succes filtrul de ulei .

+ Încă un fenomen întâlnit mai ales în cazul celor care maltratează mașinile, efectele NOACK cu valori mari .
O dată ce uleiul își modifică proprietățile in timp, in urma oxidării, contaminării ... Etc , valorile noack cresc și cresc .


Un ulei schimbat des are următoarele avantaje
- baze foarte puțin afectate
- proprietăți fizice și chimice și similare uleiului proaspăt
- pachete de aditivare in stare buna
- curățenie maxima in motor
Rezultatul final este protectia foarte buna .

Edited by Speedo, 11 November 2018 - 23:49.


#9527
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
So, my oil temp in my superb 2.0 TDI 150 Hp, when i drive:
- VERY eco is max 90 °C
- "Normal" is around 98 °C
- "Sporty" is around 106 °C
But on highway at 150 km/h oil temp is >118 °C, even goes >125°C.


"I saw temps around and above 115C on long motorway journey across Germany/France last year when I had the 150TDI. Driving at 130-150 kph for up to 4 hours a time. Back in the UK on normal driving I saw similar temps to those in your post."

Se vede ca nu ai condus 4 ore+ pe autostrada.

#9528
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 05.08.2007
In cazul meu, la 1.8 TSI, temperaturile uleiului in diverse situatii sunt urmatoarele:

1. Mers normal prin oras: 100-102 grade ;
2. Mers mai agitat prin oras, cu accelerari mai multe si mai agresive; 102-107 grade ;
3. Rulaj normal extraurban, DN, 100-102 grade ;
4. Autostrada, mers 130-140km/h, aceleasi 100-102 grade;
5. Rulaj in stil mai de Autobahn, cateva ore cu 160-180km/h (3400-3800rpm), 103-105 grade ;
6. Urcare normala (deloc lenta, dar in ritm lejer pentru masina), cu familia, pe Grossglockner, 104-108 grade ;
7. Urcare rapida (nu dementa, in bataie de joc, dar sustinuta intr-un ritm sport, alert, depasind aproape tot traficul, in limita bunului simt), singur in masina, tot pe Grossglockner, 108-112.

O singura data am vazut 115 grade, dupa o serie de accelerari f rapide in urcare, treapta 2, pe o rampa serioasa.

Diferentele iarna vara se reflecta in principal in timpul la care se ajunge la temperatura de lucru. Variatiile dupa incalzire completa sunt de maxim 2 grade (in jos, evident), atunci cand temperaturile exterioare sunt mult sub 0.

Doar ca o nota, in cazul lui RL0w40, temperaturile in toate situatiile de lucru de mai sus au fost mai mici cu 2-3 grade, in conditiile in care rulajul in regim de autostrada fusese in conditii de 38-40 grade temperatura exterioara.

Tot ca o nota, uleiul nu sta la mine mai mult de 10k km in motor, deci nu am idee ce rezultate ar da unul folosit conform bullshit-ului de marketing cu interval extins, pe la un rulaj de peste 20k km....

Pentru clarificare, eu am in permanenta maxidot-ul setat pe temperatura uleiului, de la pornire la oprire.

Edited by Speedo, 11 November 2018 - 23:50.


#9529
grofudaniel

grofudaniel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.08.2008
Un comentariu random de acum ceva ani. Dezavantajul unei companii relativ mici care schimba rețetele mult prea des pentru a avea timp  sa vada cum se comporta on the long term si poate  nici nu are contracte foarte stabile cu furnizorii, mergând pe un R&D haotic, de aici si diferentele mari între batch-uri din aceeași formulare.

"With Ravenol there is one serious enough problem. Features fresh oils vary greatly from batch to batch. It all started after the winter testing amateur Ravenol VSI 5W-40, in which the oil is from the same batch had a good flow, and the other was more of a murky and there was less fluid. Then there were the tests Ravenol HCl 5W30, here's the first test of this oil: Ravenol HCL first test . Judging by the VOA - excellent oil. With the stock satisfies the Mercedes-Benz 229.5, also in the possible presence of esters.However, not so long ago has been tested oil from the other party, after the change of packaging, the results here: Ravenol HCL second test . And here is the real problem is visible. The fact that requires 229.5 TBN > 8 (or 9 forgotten something I) whereas active HCL showed significantly lower value and is not entered in tolerance requirements. However, on the packaging of the oil is still written 229.5. This is the second time for a short time when oil Ravenol show completely different characteristics of oils with the same tolerances.

We tested the oil by other manufacturers (such as Mobil1), characteristics of oils from different parties were very close (at the level of measurement error.)"

Edited by Speedo, 11 November 2018 - 23:52.


#9530
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Am gasit doua analize de ulei uzat foarte interesante.
Rowe varianta lor Synth RS 0w40 si RSi 5w40

RSi 5w40
Density at 15 °C ASTM D-7042 g/ml 0,852
Kinematic viscosity KV 40 ASTM D-7042 mm²/s 86,0
Kinematic viscosity KV 100 ASTM D-7042 mm²/s 14,2
Viscosity index ASTM D-7042 - 174
Flash point ASTM D-92 / DIN EN ISO 2592 °C 236
Pour point ASTM D-97 / DIN EN ISO 3016 °C -36
CCS ASTM D-5293 cP @ °C 6100 @ -30
Total base number DIN 51639-1 mgKOH/g 10,1
Acid number - mgKOH/g < 1
HTHS ASTM D4683 mPas 4,0

HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 is a high-performance engine
oil produced using HC synthetic oils with a wide area of
application. Its high level of performance is achieved through the
interaction of selected base oils and advanced additives.

RS 0w40
y Method Unit Value
Density at 15 °C ASTM D-7042 g/ml 0,854
Kinematic viscosity KV 40 ASTM D-7042 mm²/s 81,7
Kinematic viscosity KV 100 ASTM D-7042 mm²/s 14,2
Viscosity index ASTM D-7042 - 180
Flash point ASTM D-92 / DIN EN ISO 2592 °C 242
Pour point ASTM D-97 / DIN EN ISO 3016 °C -44
CCS ASTM D-5293 cP @ °C 5100 @ -35
Total base number DIN 51639-1 mgKOH/g 10,5

HIGHTEC SYNTH RS SAE 0W-40 is a high-performance engine
oil with an optimal viscosity grade produced using fully synthetic
poly-alpha-olefins (PAO). Its high level of performance is
achieved through the interaction of these fully synthetic base oils
with their naturally high viscosity index (VI) and the advanced
additives.

Pe scurt avem in discutie doua uleiuri produse de Rowe, ambele fara aprobari dar, sa zicem, varianta lor de competitii.
Doua uleiuri decente dar cu baze diferite. RS-ul 0w40 este ulei cu baza PAO majoritar si procent mic de baza esterica in timp ce RSI 5w40 este ulei cu baza HC majoritar.
Dpdv al pachetelor de aditivare cu Zinc, Fosfor, Boron, Moly, ambele sunt identice. De aceea sunt aproape convins ca pachetele de aditivare antiuzura sunt extrem de similare, diferenta fiind facuta de bazele folosite.

Avem in discutie doua analize de ulei uzat in masini identice dar soferi diferiti si intervale de schimb diferite.
RSI 5w40 7000 km si contaminare cu carburant de 0.8%
RS 0w40 10000 km si contaminare cu carburant de 2.62%

Din contaminarea cu carburant diferita semnificativ, in motoare identice ne putem da seama care motor a fost cel mai abuzat si anume cel cu 0w40.
Deci exista o contaminare semnificativ mai mare cu carburant, un interval de schimb semnificativ mai mare ( daca este sa o luam procentual ) + conditii mai grele de lucru.
In acelasi timp uleiul cu baza PAO si vascozitate 0w si-a dovedit proprietatile superioare dpdv al protectiei in conditiile date.

Mi s-a parut interesanta comparatia PAO vs HC, in aceeasi motorizare cu uleiuri de la acelasi producator si aceeasi serie. Culmea si aceleasi ( cel mai probabil ) pachete de aditivare pentru protectie.
Ar fi fost si mai ideala comparatia fix in aceeasi masina.

RSI 5w40
Attached File  Rowe Synt RSI.jpg   169.08K   5 downloads

RS 0w40
Attached File  RS 0w40.png   568.23K   5 downloads

#9531
cris26

cris26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 568
  • Înscris: 08.03.2015
Ziceti ca vascozitatea uleiului scade in timp, poate fi asta o cauza de presiune scazuta ulei?
La aprox 15 mii km dupa ce am cumparat al meu a4 (deci habar n am ce ulei mi au pus la revizia de la vanzare 30k km) am avut o disfunctie motor cu presiune scazuta ulei pe vcds ...eveniment unic ce nu s a mai repetat dupa schimb ulei elf 5w30 si filtru.
Era f frig, dupa 1 km de la pornire, trecut peste o denivelare, la relantiu, evident la Audi n au gasit nimic.
Sa fi fost calitatea uleiului cauza sau mai degraba un bug, un captor de presiune care a dat un rateu?

#9532
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,667
  • Înscris: 24.10.2015
Nu am inteles cum e cu termenul de valabilitate la uleiul motor. Am gasit in cora un bidon de shell helix ultra 5w40 gtl ratacit printre celelalte cu L active cleasning. Nu-l gasesc nicaieri si era cat pe ce sa-l cumpar, la 30 de euro bidonul de 5l. M-a retinut faptul ca era din 2015. Restul bidoanelor cu active cleansing erau 2018 dar mereu cand puneam eram nemultumit din cauza galagiei.

Ieri in service mi-a verificat mecanicul nivelul de ulei si imi spune " abia ai facut schimbul, asa-i?" Destul de curat se arata uleiul desi are 5000 km pentru un diesel de 348.000. Am doua idei in cap acum 1. E curatenie in motor deoarece am facut vidanjul la 5-6 mii ultimele vreo 4 ori. 2 fuchs titan supersyn nu prea curata motorul. Cand scurgeam shell-ul era negrol mereu.

#9533
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Ti-am zis ca am folosit eu Fuchs Titan 5w40 Gt1 XTL sa scrie XTL pe bidon 50.000km si 5 schimburi de ulei.

Am desfacut motorul la inceput, si dupa 5 schimburi. Si era mai curat dupa 5 schimburi decat inainte in motor diesel. Deci poti exclude cum ca uleiul asta nu curata motorul. Daca uleiul tau a fost cu longlife 30.000km si ai facut deja destule schimburi sa fie curatat, ce vrei sa mai curete? in motor se face mizerie doar daca tii uleiul prea mult.

Egr-ul meu era super mizerabil cand am cumparat masina din Germania si avea revizii la 30.000km cu Castrol. La 255.000km am curatat egr-ul si am inceput sa fac reviziile la 10.000km cu Fuchs pana la 300.000km, cand am desfacut capacul la motor.

Egr-ul era super curat, avea o pelicula fina de afumatura pe el, dar nici vorba de zgura, cenusa,  iar in motor cu toate ca era diesel, culoarea uleiului la 8000km de la rulaj era maronie, inchis. Deci nu-ti mai face atatea griji si nu mai suspina dupa Shell, din moment ce nu se mai gaseste cum vrei tu. Baga Fuchs 5w40 gt1 XTL NU SUPERSYN.

https://www.ebay.de/...Zsn3g:rk:1:pf:0

la 8 litri ai la 4euro/litru.

Edited by Deenman, 11 November 2018 - 12:04.


#9534
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,667
  • Înscris: 24.10.2015
Super ieftin uleiul, dar cand vad mb 229.31 parca ceva nu mi se lipeste.

#9535
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Posted Image Baga o tura de ulei, si mai vorbim.  Am avut Valvoline 5w40 xtreme si mi s-a parut sub Fuchs 5w40 gt1.

Attached Files



#9536
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,667
  • Înscris: 24.10.2015
Sa luam de exemplu TBN ( cantitatea de detergenti) la mb 229.5 e 10 la mb 229.31 - 7. La fel noack pe pentru mb 229.5 tre sa fie maxim 10 pe cand la 229.31 se permite si 12. Mercedes-Benz, in functie de motorizare, nu permite schimburi de ulei la intervale alungite daca se foloseste mb229.3 si 31, adica max 15.000 km. Pe cand in aceleasi motorizari, daca se pune mb229.5 sau 229.51  se permite schimbul la 20.000 km.

Exact asa arata si fisele shell helix hx7 vs shell helix ultra. Primul mb 229.3 iar al doilea mb 229.5. Toti stiu ca ultra e cu mult peste desi hx e mai vascos.

nu ma intelege gresit. Nu am nimic contra fuchs titan supersyn pe care il folosesc. Nu mi-a scazut nivelul ( ca intotdeauna), zgomotul e normal, merge cum trebuie... Fara niste analize concrete nu pot spune nimic si nu am nicio pretentie.


Edited by vinciun, 11 November 2018 - 12:44.


#9537
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,667
  • Înscris: 24.10.2015

View Postvinciun, on 11 noiembrie 2018 - 12:22, said:

Sa luam de exemplu TBN ( cantitatea de detergenti) la mb 229.5 e 10 la mb 229.31 - 7. La fel noack pe pentru mb 229.5 tre sa fie maxim 10 pe cand la 229.31 se permite si 12. Mercedes-Benz, in functie de motorizare, nu permite schimburi de ulei la intervale alungite daca se foloseste mb229.3 si 31, adica max 15.000 km. Pe cand in aceleasi motorizari, daca se pune mb229.5 sau 229.51  se permite schimbul la 20.000 km.

Exact asa arata si fisele shell helix hx7 vs shell helix ultra. Primul mb 229.3 iar al doilea mb 229.5. Toti stiu ca ultra e cu mult peste desi hx e mai vascos.Attachment Screenshot_20181111-112443.jpgAttachment Screenshot_20181111-113133.jpg

nu ma intelege gresit. Nu am nimic contra fuchs titan supersyn pe care il folosesc. Nu mi-a scazut nivelul ( ca intotdeauna), zgomotul e normal, merge cum trebuie... Fara niste analize concrete nu pot spune nimic si nu am nicio pretentie.

eu raman deschis la idei si as vrea sa stiu, de ce crezi ca e mai bun gt1 decat supersyn long life atentie, nu supersyn care e mai ieftin si e mb 229.3

#9538
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Fuchs-sul ala ieftin, pe care il compari cu hx7 are Bor in el. In plus astia se lauda cu XTL-ul vietii care chiar face pornirea mult mai silentioasa decat cu un ulei obisnuit.

Cred ca esti prea crispat de norme, cu care tu nu ai nici o treaba, deoarece masina ta are o varsta si a fost construita sa functioneze cu uleiuri groase, nu cu astea eco, green, low fuel.  Cumpara  6 litri de Fuchs 5w40 gt1 XTL (25 euro), fa schimb si ne zici cum merge masina. Daca nu iti convine il dai jos dupa iarna asta si bagi ce vrei tu.

Eu am fost mult prea multumit de el, nu l-am mai folosit pentru ca am vandut masina, dar dintre acela, Shell, Valvoline, Castrol si Mobil, Fuchs a fost cel mai bun,

Edited by Deenman, 11 November 2018 - 13:01.


#9539
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,667
  • Înscris: 24.10.2015
Pai spune-mi si mie ce ti-a placut asa mult la el? Pornirea silentiosa?
Intelege-ma si tu. "Pune asta ca e bun"

#9540
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Pai din moment ce am desfacut motorul dupa 50.000km (5 schimburi) si era curat? Probleme nu, pret mic, motor silentios, pornire super si la -27 grade.  Ce vrei mai mult?  Nu am avut ce sa-i reprosez, deloc.



"I've use Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 XTL 5W-30 Synthetic Engine Oil in my RS4 since I've had it. It's good oil. I've not used the Longlife alternative.
The C3 gets to temp quicker I've noticed but has a slightly lower running temp too. This is fully VW504 and VW507 approved
The difference I think one has added XTL and the long life doesn't. If I were you, and change oil regularly, I would certainly go for the XTL version."

Si in plus, daca era jeg in motor ca uleiul nu il curatata se vedea, dar repet, nu am gasit deloc mizerie, nici pe EGR, nici in motor, nicaieri. Filtrul de ulei era inchis la culoare dar puneam si ulei 2T. Axa cu came era originala si inca este la 345.000km, inca mai tin legatura cu vechiul proprietar. La PD axa cu came se uzeaza, a mea a fost masurata si nu avea deloc uzura, bavura era inca acolo, deci 0 uzura iar stilul de condus este la fel, cum conduc si seatul, cat duce drumul.

Edited by Deenman, 11 November 2018 - 13:22.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate