Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cat de riscant e sa rezerv un hot...

Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...
 Huawei Pura 70/Pro/Ultra

Chiar se platesc pensiile la term...

cu autorulota prin BZ

Cuptor Electrolux EOE7C31Z, cum i...
 Cablu Corsair 600W GPU

Solicitare documente emag

Uzucapiune teren intravilan

Recomandare aparat foto
 Ariston "Genus One+" 24kw...

Saci moloz - unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#8623
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Filtrul de aer vara cred că merge schimbat mai des, mereu am găsit praf în el însă iarna l-am găsit mereu curat.
Uleiul de cutie un 50-60000 km mi se pare un interval rezonabil, sunt doar doi litri la cutia mea, nu costă o avere.
Filtrul de motorina după 20000 km l-am tăiat și era impecabil, dacă alimentezi de unde trebuie nu văd sensul unui schimb prematur.
Însă dacă te uiți pe analizele de ulei de motor uzat la diesel 10000 km este zona sigură, multe uleiuri la 15000 sunt efectiv distruse.

Edited by TLGTLC, 23 January 2018 - 13:47.


#8624
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,154
  • Înscris: 19.09.2005
filtrul de aer cred ca e cel mai expus filtru.
daca la ulei curata doar ce e din motor, cel de banzina ce e in benzina (pot pune benzina mai buna sau mai proasta), la aer nu prea am ce sa-i fac.
daca merg pe un drum de tara in urma unui tracotor (mult praf) in cativa km cred ca se cam duce filtrul..
sau cel putin as scoate capaul sa ma uit la el.

Edited by arg, 23 January 2018 - 13:59.


#8625
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009
@TLGTLC - scuza-ma , dar asta e rolul lui de a opri impuritatile < odata ce face acest lucru debitul va fi mai mic , sa nu cumva sa crezi ca debitul maxim la un filtru de aer necesar pentru motor este acela cand este nou, nu este adevarat. Iar el odata adunand impuritati devine mai protectiv.

In ro se practica schimbul prematur de consumabile , dar nu e justificat de multe ori.


@arg - te inseli amarnic , dupa logica ta , cei care locuiesc in tarile arabe unde e desert , au praf(nisip) in aer ,umezeala 80% din an . aia ce fac merg si schimba filtru la zi.?

Edited by tonuloi, 23 January 2018 - 14:01.


#8626
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,154
  • Înscris: 19.09.2005

 tonuloi, on 23 ianuarie 2018 - 14:00, said:

@arg - te inseli amarnic , dupa logica ta , cei care locuiesc in tarile arabe unde e desert , au praf(nisip) in aer ,umezeala 80% din an . aia ce fac merg si schimba filtru la zi.?
eu stiu ca aia au niste filtre "dedicate".

#8627
Vali_Lj

Vali_Lj

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 04.06.2008
@ Kaspic , in UOA ai contaminari cu diferite elemente metale/nemetale etc. In functie de valoarea si tipul lor poti deduce de unde si ce sunt , cate de mult este afectat motorul. Asta in conditiile in care folosesti acelasi ulei. Bun poti incerca un alt ulei sa si compari rezultatele si poti afla daca uleiul este cauza pe partea de contaminare cu metale. Diferenta ar trebui sa se vada perfect. Dar cred ca diferentele sunt putin sesizabile.
Daca sti ca este o problema mecanica , ce faci? prelungesti agonia cu un ulei mai scump sau remediezi cauza? Pana la urma aici se ajunge , majoritatea posesorilor/mecanicilor de automobile au acest concept : " Consuma? pune ulei mai gros si gata scapi de consum.

Uleiul la un anumit nr de km poate sa fie si mama lui de redline sau Rli sau 300v daca ai contaminare mare nu rezista mult. Sau cu este cazul royal purple , produce oxizi dupa depasesti un anumit prag.
Spre diferenta de multi eu nu am bagat ce zice in carte. 5w40 nu este specificat in carte , doar 5w30 10w30 10w40 15w40 etc. Cel putin in Romania majoritatea posesorile de honde cu productie pana in anii 2000 folosesc 10w40. In primul rand ca in anii de productie ai motoarelor "avansul tehnologic de larg consum al uleiului" nu exista ca acum. Mai toate uleiurile erau semi sintetice. Uleiul este ieftin si se gaseste oriunde ... consuma? las ca iau de la colt ca e 20 lei bidonul de un litru. Apoi vin pe forumuri si auzi ca marca x nu e buna ca se strica motoarele sau consuma ulei sau mai stiu eu ce aberatii.
Sun deacord cu tine cand vine vorba de constructori fie ei europeni , asiatici sau americani. Aduti aminte "incidentele" numite cobra sau 1.9tdi. S-au invatat minte cu asta.

Eu am avut redline pret de 80k km, in acest motor aspirat , masina de zi cu zi. Daca greseala mea este ca am investit ulei bun intr-o masina de strada... mea culpa pentru cei 320 k km ai motorului nedesfacut pentru segmentare. Cunosc majoritatea posesorilor de Honda din Romania , mai bine de 80% din posesori ori au facut segmentarea pana acum ori motorul le consuma ulei. Toti in cauza folosesc 10w40. Eu si cu inca cativa "nebuni" folosim atat 5w40 cat si 5w30. Diferenta in cazul meu este destul de mare. Poti vedea pe topicul meu de pe forumul dedicat marcii , ce am facut la masina pana acum. Investitii in upgradeuri nu reparatii ale motorului.
Un ulei bun face diferenta ( nu ulei scump) , pentru Romania un OCI de max 10k-12k  km este indicat la orice marca de autoturism. Asta este parerea mea personala.

De tipul cu lupo ce sa zic , este alta mentalitate in vest. Sa stricat lupo ? ia altu . La noi sa stricat masina daily .. dezastru , dureaza ceva pana luam alta , ne atasam sentimetal de o bucata de "fer" si ii dam cele mai fine "bucate" , ca doar sa ne mai tina pana cresc nepotii Posted Image).

Cu graficul de schimb sunt per total de acord cu tine. In mare parte asta este graficul de schimb care exista la majoritatea japonezelor pre 2003

@TLGTLC : se pare ca suntem pe aceasi unda Posted Image

In dubai cel putin filtrele si/sau admisia sunt concepute altfel. Exista productii de auto/motoare special pentru anumite zone , rusia / uae , brazilia , asia centrala si oceania etc.

Edited by Vali_Lj, 23 January 2018 - 14:26.


#8628
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009

Quote

In dubai cel putin filtrele si/sau admisia sunt concepute altfel. Exista productii de auto/motoare special pentru anumite zone , rusia / uae , brazilia , asia centrala si oceania etc.

Diferita este racirea < pentru a face fata aerul conditionat si a nu se supraincalzii masina, restu e la fel. Asta e singura modificare care o fac cei de aici cand aduc alte masini din alte colturi ale lumii sa corespunda GCC specs.

Edited by tonuloi, 23 January 2018 - 14:23.


#8629
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
@Vali_Lj mă bucur că suntem pe aceeași linie și îmi place să cunosc oameni pasionați! Când intră pasiunea în ecuație, unitățile de măsură tradiționale își pierd valoarea și înțeleg perfect alegerile tale.
@tonuloi știu rostul și funcțiile filtrelor dintr-un autovehicul. Trebuie să păstrăm însă și un buget rezonabil ceea ce se traduce prin schimbă ce trebuie, cu ce trebuie, când trebuie. Eu fac mulți kilometri pe banii mei și trebuie să găsesc un raport optim între costuri vs eficiență.

Edited by TLGTLC, 23 January 2018 - 14:29.


#8630
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,680
  • Înscris: 15.06.2007

 cnada, on 16 ianuarie 2018 - 08:41, said:

Am și eu o întrebare! Când verificăm nivelul uleiului, dimineața când sunt temperaturi de -6 sau mai mult sau la 20-30 minute după ce am oprit motorul?
Mie îmi indica mai mult nivelul de ulei cu motorul nitel încălzit in prealabil decât dimineața! Întreb pentru că mulți mecanici recomanda citirea dimineața.
Își modifică volumul de la căldură?
Fiecare marca are specificatiile proprii. La mine este un actibild pe care scrie ca nivelul uleiului se masoara cald la 10 minute dupa oprire.

#8631
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
daca circuli si in oras(utilizare severa deci), nu cred ca un ulei poate rezista 10 mii km, sau rezista ca si curatenie eventual, dar restul aditivilor nu are cum.

filtrul de praf in Romania e bine la fel sa-l schimbi o data cu uleiul, altfel suna motorul dupa schimb chit ca vechiul filtru nu e negru.

#8632
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
La  mine filtrul de aer (ca e mann sau mahle) dupa 7.000 e plin de praf. pe la ~5kkm inca il mai scutur eu... Norocul meu este ca  nu m-a tinut nici un ulei mai mult de 7-8k km :)). Data viitoare cand o sa dau Valvoline afara o sa incerc si eu un Ravenol, Shell sau Mobil 1 ESP Formula, doar sa gasesc la un pret decent....

#8633
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
eu nu recomand sa scuturi un filtru. asa teoretic l-ai putea aspira dinspre exterior, dar chiar si asa poate mai rau faci. mai bine il schimbi si mai devreme decat sa-l scuturi. si carcasa sa fie stearsa bine de praf inainte de schimb.

doar pe cel sport il poti pureca la cat se recomanda sau mai des.

Edited by 41ex, 23 January 2018 - 15:45.


#8634
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
De ce nu?

#8635
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,154
  • Înscris: 19.09.2005
ca se poate rupe, perfora etc...
in timpul scuturatului poate ajunge praf sau alte minunatii in el.. (in partea curata)

Edited by arg, 23 January 2018 - 16:05.


#8636
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009
Sau il lasi acolo ca nu are nimic , daca mai sta ...Posted Image

Asta e rolul lui de a permite doar aerului sa treaca , precum uleiul iti curata motorul in interior ...asa si asta se inegreste de la praf de la multe frunze etc , asta nu inseamna ca si-a pierdut caracteristicile de a retine impuritatile .

Eu consider bani aruncati degeaba pe asa zisele consumabile , filtru de motorina ,filtru de aer schimbat neconform manualului.
Filtru de aer duce 30 k ca popa vorba din popor Posted Image sau 3 ani .

Cel putin pe Ford.

Edited by tonuloi, 23 January 2018 - 17:01.


#8637
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
Filtrul de aer il schimbi ca sa simti si tu ca mai traieste motorul ala si nu a murit.
Conform manualului? Ai cumva rubrica "Exploataresevera"? Vezi ce intervale se dau acolo.
Filtrul de motorina l-am schimbat si eu si la 15k km si am constatat ca era curat, acum o sa il tin 20kkm, principalul motiv fiind pretul de 150lei. Si merg cu motorina MOL sau RomPetrol.

#8638
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009
@scrisit si daca ti filtrul de motorina mai mult ce pateste motorul ? ce simptome poate avea...
Odata ce producatorul recomanda un interval inseamna ca a facut anumite teste pe acele componente , iar fiabilitatea lor a fost adeverita si nu precara.

Repet Ford recomanda 60 k km sau 3 ani la filtru motorina , al meu are mai mult de atat ,,, singuru simptom care il pot percepe  sau e placebo , e ca poate nu se mai infinge ca inainte < un minus de 5% , altceva nimic.

E adevarat ca acest filtru are vreo 3 panze , mai special decat average filter.

Nu ma refer general dar la ford < ete ca merge..

Nu recomand nimanui sa faca , doar relatez , ce e la mine. Fiecare face ce vrea cu banu lui.

Edited by tonuloi, 23 January 2018 - 18:16.


#8639
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
Se imbacseste, debitul este redus = masina merge mai prost.

Average filter? Ce marca e aia? Eu la Fiesta mea 1.4TDCI folosesc filtre Mahle.

#8640
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,554
  • Înscris: 21.12.2006

 tonuloi, on 23 ianuarie 2018 - 16:56, said:

Eu consider bani aruncati degeaba pe asa zisele consumabile , filtru de motorina ,filtru de aer schimbat neconform manualului.
Filtru de aer duce 30 k ca popa vorba din popor Posted Image sau 3 ani .

Cel putin pe Ford.

Părerea ta nu înseamnă că e și corectă, mai citesc oamenii pe aici și își fac de lucru apoi...

Subscriu celor recomandate de colegi anterior, filtrele sunt consumabile și se schimbă cat de des se poate, mai ales în România unde regimul de explorare este sever.
Au fost postate anterior recomandările producătorilor serioși cu privire la intervalele de timp sau Km pentru efectuarea mentenanței. Sunt mult mai mici decât se crede. Gigantul Exxon Mobil menționa explicit garantarea motoarelor lubrifiate de produsele sale pentru un interval 10.000 mile sau 1 an între schimburi.
https://mobiloil.com...-1-oil-warranty

Iacă și Toyota în 2008 înjumătățea intervalul reviziilor de la 15.000 Km sau 1 an la 7.500 Km sau 6 luni pentru condiții severe
http://www.toyota-te...yaris/Final.pdf

Edited by nei-k, 23 January 2018 - 19:01.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate