Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#8605
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

 Vali_Lj, on 19 ianuarie 2018 - 21:10, said:



Ravenol VST 5w40
Rowe Synth RS 0w40
Addinol Super Light 5w40


10w40 are si HTHS mai mare de 3.6 deci nu prea se pupa maximul de 3.6 HTHS.
In plus cam toate 5w40 au HTHS de 3.6-3.8 si aici ma refer la cele de comert.

Interesanta monitorizarea facuta de tine. Bravo !
Super fain si motorul de 1.6 aspirat 160 cp, o generatie de aur ca sa zic asa de la Honda.   Este cumva del sol ? ( modelul meu de suflet de la honda din acea generatie )

Edited by Dany_Darke, 20 January 2018 - 14:44.
mai comprima citatul, nu facem pereti de citat


#8606
Vali_Lj

Vali_Lj

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 04.06.2008
@Kaspic
Nu este del sol ..este civic hatchback standard de fabrica.
Ca idee am folosit peste 3.6 hths incepand cu amsoil. Parca asa arata fisa lui.
Nu m-a interesat poluarea/catalizator infundat , ci doar protectia acelui motor.
Este masina mea de zi cu zi si vreau sa ii prelungesc viata cat mai mult. 320 k km fara segmentare fara probleme la motor. Am avut grija sa schimb la timp anumite componente ,  care neschimbate conduc la segmentare ( semeringuri supape , valva pcv).
La generatia asta de motoare in care se specifica : severe condition 6000 miles


Apropo de pronirea la rece . Eu nu zabovesc mai mult de 30 sec max 1 min pana plec de pe loc. Cand ecu ul se " autoregleaza"  cu parametri pe care ii citeste de la senzori incepe si scade un pic turatia. Arunci eu pornesc  la drum , max 2500 rpm pentru o perioada . Asta fac de 8 ani.



#8607
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

 Vali_Lj, on 19 ianuarie 2018 - 21:10, said:

Gulf competition 5w40

Nu stiu ce mai fac astia de la Gulf, dar vor fi mereu asociati cu filmul ala legendar, "Le Mans 1971" cu Steve McQueen, cu masini fara electronica, filmat pe pelicula, cu efecte speciale reale, fara calculator; cei care nu l-au vazut nu stiu ce pierd.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zjDCzVkkDFU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Revenind la Gulf Competition, TDS-ul lor explica simplu si clar (ca la copii) cum se alege uleiul in functie de necesitati:

Uleiurile cu vascozitati mari:
- protejeaza motorul +++
- rezista la temp. mari
- rezista la dilutia cu combustibil
..... deci le recomanda pentru curse lungi, de anduranta, cu temperaturi mari.

Uleiurile cu vascozitati mici, in schimb, micsoreaza pierderile interne si "elibereaza" cativa cai in plus...  deci le recomanda pt curse foarte scurte: drag sau tururi de calificari  

Cititi aici, mai ales pag. 2, tabelul cu Feature & benefits:
https://cdn.opieoils...-data-sheet.pdf

Evident, la masinile de strada trebuie sa ramanem in clasa de vascozitate indicata de producatorul masinii in manual, dar ne putem juca la "nuante".

.....................................................

Comparatie filtre echivalente:

FIAAM Made in Egypt   Attached File  FIAAM Egypt.jpg   184.82K   22 downloads

FIAAM Made in France (prob. Purflux) Attached File  FIAAM FR.jpg   194.82K   24 downloads

Mann  Attached File  Mann.jpg   207.58K   28 downloads

Personal, imi place egipteanu', pt designul gaurilor din interior.

Si daca comparam "densitatea" materialului de filtrare intre designul in Z (poza 1,2) si cel clasic (poza 3)....

Poza de ansamblu
Attached File  20171222_203725.jpg   463.15K   28 downloads

Edited by zveroboi78, 21 January 2018 - 16:33.


#8608
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

 Vali_Lj, on 21 ianuarie 2018 - 05:23, said:

@Kaspic
Nu este del sol ..este civic hatchback standard de fabrica.
Ca idee am folosit peste 3.6 hths incepand cu amsoil. Parca asa arata fisa lui.
Nu m-a interesat poluarea/catalizator infundat , ci doar protectia acelui motor.
Este masina mea de zi cu zi si vreau sa ii prelungesc viata cat mai mult. 320 k km fara segmentare fara probleme la motor. Am avut grija sa schimb la timp anumite componente ,  care neschimbate conduc la segmentare ( semeringuri supape , valva pcv).
La generatia asta de motoare in care se specifica : severe condition 6000 miles

Apropo de pronirea la rece . Eu nu zabovesc mai mult de 30 sec max 1 min pana plec de pe loc. Cand ecu ul se " autoregleaza"  cu parametri pe care ii citeste de la senzori incepe si scade un pic turatia. Arunci eu pornesc  la drum , max 2500 rpm pentru o perioada . Asta fac de 8 ani.

Depinde ce inseamna pornire la rece. Prima pornire in acea zi sau pornire la 0 grade sau sub 0 grade.
Iarna cel putin, sau mai bine zis zilele trecute cand am pornit masina la -11 grade, a stat la relanti pana am curatat masina. Prima data in iarna asta cand o vad ca a ramas la app 1000 rpm in iarna asta.
Chiar si al 0 grade eu totusi stau la relanti. 2-3 minute.

Asiaticele cand pornesc la rece stau turate in schimb nemtoaicele in cazul de fata 1.4 tsi la 0 grade sta la 800 rpm relanti.
Iar dpdv al sunetului motorului cand pleci cu ea exista diferente vizibile 1 minute la -2 sau -3 grade vs 3-4 minute la aceeasi temperatura exterioara.
Motorul porneste silentios, ramane silentios . Doar ca nu imi place sa dau in ea cat timp motorul e rece.  Din parcare am o zona cu urcare usoara-medie ulterior intru pe strada cu 3 benzi unde daca nu face nimeni dreapta trebuie sa te strecori.  Strecurat nu inseamna sa iesi cu pedala de aceeleratie pe partea cealalta, dar inseamna sa atingi putin.
Mai ales cu zapada si damburile de geata de sub ea, uneori trebuie sa pui motorul in sarcina . Daca as porni la masina la -12 grade, as sta 30 secunde si as incepe sa o abuzez cu iesitul de parcare ..... nu ar fi cel mai corect lucru de facut.

Oricum motoare diferite, generatii diferite. Si cel mai important, zone in care masina ruleaza diferite.  Fiecare cu tabieturile lui.
Legat de ceea ce spuneai cu ECU, sonda lambda in perioada de incalzire nu prea mai spune multe pentru ca masina ruleaza cu un AFR diferit fata de ceea ce are la un relanti normal. Din cauza asta si miroase a benzina nearsa in spatele benzinarelor la prima pornire.  
Chiar la un BMW 740i am vazut o faza faina, nemaiavand catalizator, daca posesorul ii dadea la rece turatie pana in rosu avea explozii pe evacuare de la benzina aruncat pe evacuare.


Zveroboy interesant.
La mine este ca la nebuni cu filtrele de ulei.
- originalul VAG care este MANN nu are treaba dpdv al calitatii cu cel MANN aftermarket
- MAHLE - este mai scurt considerabil fata de filtrul MANN
- Hengst daca tin bine minte este mai lung fata de filtrul MANN

Singurul noroc este legat de pret. MANN 35 lei, MAHLE 40 iar cel original 45 lei.
Si fara sa imi mai bat capul aleg direct varianta originala.

Legat de filmulete vechi.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/fv53RbvgfGc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Kspic, 21 January 2018 - 19:06.


#8609
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
la VW am citit ca nu face nimic ecu primele 45 de secunde parca. depinde si de motor probabil. mirosul la rece mi s-a parut diminuat cu ulei vw 504/507.

#8610
Vali_Lj

Vali_Lj

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 04.06.2008

 zveroboi78, on 21 ianuarie 2018 - 16:29, said:


Gulf mi-a fost recomandat de catre un tip din ungaria acum ceva timp. Am tot zis sa ma apuc sa caut o sursa pentru "urmatorul schimb" ( de vreo 5 ani)  ,  dar uit de el.
Apropo de filtre, mi-ai amintit de ce acum 2 ani am renuntat la purflux . La Honda sau cel putin motorul meu nu se pupa cu ingineria asta cu filtre in zig zag ; Doua schimburi de ulei si filtru era gol ... mai ales ca masina a fost pornita inainte , trasa la rampa . Momentan folosesc filtre toyo roiki/honda sau aftermarket nipparts/herth & buss
Pozele de mai jos vin de la mecanicul mai multor honde din bucuresti , poza facuta prin sept anul trecut de pe un accord 2.0 din 2015. Calitate Purflux Posted Image

[sharedmedia=core:attachments:2006314][sharedmedia=core:attachments:2006312]

 Kspic, on 21 ianuarie 2018 - 18:57, said:


Vorbesc despre pornirea pe timp de iarna .cand masina a stat cel putin 6-8 ore in temp cu minus. La honda cel putin turatia este in jurul a 1300-1500 rpm. Am vazut si europene benzinare cu turatii mari la pornire.

Ca fapt divers ce tip de testere oferea prin anii 2000 asiatici,

Attached File  JDMHONDAOILCHECKCARD2.JPG   65.63K   33 downloads

LE : Prin 2011 au aparut  7,5w30 si 7.5w40 produse de catre xenum ( niste ucrainieni)
http://www.oil-club....ee-ot-il-padre/


si Sumo spec R 7.5w40 o firma mica din japonia cu export catre malaezia parca , dar a murit subit in 2 ani defapt nu am mai auzit nimic despre ea fata de xenum

Aratau interesant uleiurile pe hartie.

Edited by Vali_Lj, 22 January 2018 - 05:20.


#8611
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Poate cele noi europene stau turate la rece, generatia mea de A3 nu prea a vazut asa fenomene.
Bine, aspectul asta poate fi modificat din soft. Se modifica turatia de relanti in functie de temperatura exterioara.

Producatorii cand recomanda ceva eu nu ii ascult. De ce ? Pentru ca tot producatorii auto recomanda oci de 30k km la motoare de 1.2 tsi sau 1.4 tsi sau chiar si la modele de performanta cum este m135i unde OCI-ul de 30k km a aratat uzuri imense si prezenta de materiale in ulei care in mod normal nu aveau ce sa caute.
Interesul lor este ca masina sa aiba o oferta tentanta, revizii rare, consumabile oficiale care nu se schimba ( gen uleiul de cutie .... un astept foarte idiot ), timpi mici de asteptare la rece si multe alte lucruri de genul.
Au fost foarte multe gafe facute de producatorii auto care la anumite generatii s-au devedit a fi fatale.

Sunt multe metode de testare a uleiurilor pe piata, una fiind cu un aparate care masoara pH-ul uliului in functie de care spune cata viata mai are sau nu.
Cel mai sfant este UOA-ul si atata timp cat avem in Romania laborator de testare, chiar ma bucur.


VAG de exemplu nu are interes spre binele clientului.
-  greseli de fabricatie facute cu intentie pentru a te face dependent de reprezentanta.
- mentenanta unor componente anulata intentionat pentru a reveni la ei sau la piesele lor
- parteneriat strans cu castrol fara nici un beneficiu fata de client ( Total Quartz Ineo Long Life 5w30 fiind sfant pe langa posirca bagata pe gat in trecut in perioada de garantie )  Si asta in conditia in care la nemti ai un castrol in Romania alt castrol. Iar castrolul asta prost pe care il vand ei este si importat de Porsche Romania adica mai sigur de atat nu se poate.

Aspectele legate de activitatea aditivilor de ulei in functie de temperatura reprezinta un aspect fara interes pentru producatori auto ca VAG. De ce ? Pentru ca la ei masina este consumabil, nu doar uleiul si filtrele de ulei.    Sunt constienti ca scopul principal este ca masina sa reziste in perioada de garantie si asa limitata pentru ca omul ulterior cumpara alta masina noua. Ce se intampla cu ea SH, este treaba reprezentantelor, service-urilor si producatorilor de piese auto.

Foarte putini producatori vorbesc despre regim sever de lucru, pe la Subaru am tot vazut si discutau despre 7500 km .
Valvoline aveau programul prin care daca aveai OCI la 4k mile cu uleiuri valvoline iti garantau ei motorul 300.000 mile si daca pateai ceva, aveai 5.000 dolari sa il repari.

Dar revenind la partea cu incalzirea motorului la rece, este esentiala din punctul meu de vedere pentru o perioada mai lunga sau cel putin de 1 minut iarna.  Ai uleiul din cutie de barbotat, si un motor de pregatit pentru a produce lucru mecanic.

Edited by Kspic, 22 January 2018 - 20:00.


#8612
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Și ce dacă sunt laboratoare în România? În afară de 2-3 a mai făcut careva vreun UOA? Uleiului încă i se apreciază calitatea după metode străvechi.

#8613
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Turatie ridicata -1500 rpm la pornirea la rece mai are Ford fiesta an 2006-2007 de exemplu. In prima faza am crezut ca are o defectiune la vreun senzor.

#8614
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,235
  • Înscris: 01.12.2007
Fiesta 1.4 tdci nu are.

#8615
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
La diesel nu o sa vezi turatii mari la rece. Au si ele o turatie mai ridicata in functie de temperatura exterioara dar marea majoritare a motoarelor diesel lucreaza cu turatii mici la rece.
La benzinar da.

Uleiul se apreciaza dupa metode antice
- frecatul intre degete si daca aluneca inca unge
- sau diverse alte metode care nu ofera o imagine reala, corecta asupra proprietatilor uleiului.

Daca iei un BMW, iti spune si la 22k km ca uleiul este ok dar la un UOA vezi materiale care in mod normal nu aveau ce cauta in ulei in doze atat de mari.

#8616
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Scuze , ma refeream la benzinar , cel de 1.4  80 de cai parca

#8617
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,660
  • Înscris: 24.10.2015
Eu cred ca producatorul este responsabil cat de cat cu recomandarile. In manual la masina mea scrie sa urmezi intervalul de service recomandat de bordul masinii, este un calculator care iti calculeaza in functie de stilul de condus si acesta arata vreo 20.000. Totusi! Tot in manual scrie ca in tarile unde motorina contine mylt sulf ( este dat un procent oarecare) sa se faca schimbul la 7000km.

Si eu sunt pasionat oleaca si am grija dar totusi. Precum si la oameni, o dau unii in extreme si nu se spala pe dinti, nu folosesc detergenti, nimic nu consuma din comert etc. Daca analizezi in laborator normal ca gasesti substante care nu au ce cauta in produsele din comert insa daca nu exagerezi nu de la ele mori.


#8618
the-revenant

the-revenant

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 07.11.2016
Kspic, sunt întru totul de acord cu tine în postul de mai sus despre producătorii auto.
Eu lucrez în domeniul asamblării auto(nu zic marca, dar e una de lux)  chiar la motoare si pe cutiile automate scrie mare și vizibil" do not change life long oil" dar șmecheria e ca acest ulei de cutie "pe viata" este pe viata mașinii și viata mașinii este perioada de garanție și ATÂT, va spun din surse sigure!
Acum cu intervalul de schimb ai dreptate maximă, eu înainte sa cumpăr Toyota din 2010 un aspect a fost distanta în km pana la revizie și toate nemtoaicele aveau revizia la 30000, pe când Toyota o avea la 15000 sau un an, asa am decis sa aleg o japoneza, (nemaiavând japoneze) iar după ce am avut accident,  tot Toyota și tot Avensis doar ca nou nouta cu interval de schimb la 15000 asta pt mine e un criteriu ca producătorul nu își bate joc de mine și bani mei, investiția mea și încearcă sa îmi vândă calitate și durabilitate.
Cum ziceam in celelalte posturi la mini job conduc multe mașini și la toate la care arata computerul de bord viata uleiului arata cam la 22000 încă 40% viata, ținând cont ca acele mașini iarna sau vara nu stau la relanti sa se încălzească, ci direct pedala, chiar și de la noi, angajații , și te gândești ca mașină aia la 22000 și schimb de ulei la 30000,motorul are o uzura ca unul condus prudent și îngrijit de 100000si nu cred ca exagerez mai ales la stilul de condus pe perioada rece, direct pedala.  Avem vag-uri si Opel care la 2000km trebuie completat cu un litru de ulei și e motor nou, deci la 22000(ca la 25000sr vând la licitație sau mobile) întra 11 litri de ulei, costa mai mult uleiul ca benzina într-o viata de 100000.

Edited by the-revenant, 23 January 2018 - 01:46.


#8619
Vali_Lj

Vali_Lj

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 04.06.2008
In 2011 cand cautam laborator de analize ulei ma tot loveam de "dinozaurii" din acele laboratoare . Si preturi pe masura ... pai o analiza similara cum face blackstone usa costa in 2011 la un laborator in ploiesti 1200 ron. Momentan la noi laboratoarele cauta profit si nu se incurca prea mult cu "nimicuri" de genul asta. Yacco si Total ofereau teste ,dar strict doar daca foloseai uleiurile lor.
Pentru mine un test la uleiul uzat nu face decat sa imi arate starea motorului si doar poti aprecia subiectiv cat de bun este uleiul. Ca fapt divers am un coleg cu acelasi motor pe del sol si merge cu 10w40 , la fel consum infim ( pana in 500 ml intre schimburi de 10k) are 260 k km motorul... a incercat la rugamintea mea pe 5w40 redline... consum a explodat la 2 litri in 8000 km . Sa intors la 10w40 si consumul si-a revenit. Nici un motor nu este la fel , precum nici un UOA al aceluias ulei pe acelasi motor cu km similari nu va fi la fel . UOA il faci sa afli doar ca sa sti in ce stare este motorul. Din punctul meu de vedere ar fi bine facut macar anual dar folosind acelasi ulei cu care motorul se impaca cel mai bine.

@TLGTLC : nici eu nu puteam spune mai bine. Pe unii chiar nu ii deranjeaza ca uleiul e negru sau motorul se aude rau. " mai am x km pana la schimb , las' ca merge , sau de ce sa bag uleiul x ? Prietenii/serviceul/vecinu foloseste uleiul y  si e bun si ieftin  ... y = Catastrol in multe cazuri.

Edited by Vali_Lj, 23 January 2018 - 02:05.


#8620
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
@Vali_Lj eu am judecat în felul următor: aleg un ulei bine văzut pe oil-club.de accesibil în România (și ca preț) cu șanse scăzute de a fi contrafăcut (sursă sigură). Am văzut că merge foarte bine, am făcut o analiză care a corespuns. Și subiectul ce ulei să aleg pentru mine s-a închis.
Ca să aleg un alt ulei, trebuie să o iau de la capăt și asta costă niște bani. Dar, zic eu, este o alegere perfect documentată.
UOA doar pentru uzuri nu are un preț mare și pentru cine își iubește mașina, chiar merită făcută periodic. Inițial ai nevoie de una completă.

Edited by TLGTLC, 23 January 2018 - 09:29.


#8621
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
UOA-ul nu iti spune absolut nimic despre starea motorului ci despre felul in care s-a comportat cu uleiul folosit.
Nu ma mira ca acea masina cu 10w40 a mancat 5w40 la greu. De ce ? Dupa ce toata viata utilizatorul foloseste semisintetice in toate conditiile, utilizarea unui sintetic subtire nu este posibila decat cu pretul unui consum de ulei poate la fel, poate mai mare la rece.
Uleiurile redline sau alte uleiuri de performanta sunt indicate in scaderea consumului de ulei in talpa, la turatii mari unde uleiul precedent nu facea fata.
De altfel este o greseala foarte mare sa bagi uleiuri de competitii in aspirate de strada.  De ce ? Valoarea masinii este .... foarte mica, iar redline-ul nu o sa faca o diferenta dpdv a uzurilor.
Nici eu la un A3 2011 nu bag redline si nici nu o sa bag. Am facut greseala/prostia sa bag in astra g-ul de 1.7 DTI vechi pentru ca pe aici multi spuneau pe mesaj privat ca daca nu folosesti redline pica axa cu came, intra satana in motor ... etc.
Lucurile in realitate sunt mult mult mai simple.
Intr-un mod foarte comic multi ar fi spus unui baiat cu VW Up 1.0 MPI care merge pe circuit e nebun si ca are nevoie cu siguranta de Redline, Motul sau alte nebunii.
Meh..... omul asta foloseste masina pentru treburile zilnice dar si pe circuit

Quote

Da, am umplut petrolul în primăvară și l-am condus toată vara.
În vara profilul meu de conducere , de obicei , arata ca acest lucru:
Zilele săptămânii: scurt (3-4 ori pe săptămână) 5-10km pentru
weekend: fiecare 130 km de autostrada la inel și înapoi și apoi 200 km Nordschleife ( la fiecare 2-3 saptamani)
VST a fost în timpul 152 ture Nordschleife, anul acesta în motor.
Uzuri ? in 12.5k km ?
7 ppm Fe
1 ppm Al
4 ppm Cu

De altfel acelasi ulei a jucat in M135i vs Motul 300v unde a scos rezultate mai bune dpdv al uzurilor.
Nu costa 300 lei 4 litri, nu costa 360 lei 4 litri ci costa doar 130-140 lei 5 litri si este vorba despre Ravenol VST ;)

O masina are nevoie
- uleiul ma maxim 1 an iar in functie de procentul de mers in oras dar si orasul ai un OCI
- antigel 3-4 ani
- lichid de frana 2-3 ani
- ulei cutie 4-5 ani sau 60-80k km ( acelasi aspect ca la uleiul de oras )
- filtru aer daca e turbo schimbat la cel mult 10k km ( motor sub 2000 cm3 )
- filtru motorina recomandat ar fi la 15-30k km sau filtru de benzina la 30-40k km.
- filtru ulei o data cu uleiul
Este o societate de consum unde conduce termenul de fiabilitate selectiva.  Este posibilitatea ta de a avea parte de fiabilitate de la o masina. Daca nu te intereseaza acest aspect, o sa ai o masina care evident evolueaza spre reciclare dupa cum VW a planuit.

Edited by Kspic, 23 January 2018 - 11:14.


#8622
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009
Eu la FF2 1.6 tdci 2006 stiu ca se schimba
- filtru motorina la 60 k sau vreo 3 ani ( dar nu are nimic daca mergi cu el ) - e si 200 ron . - doar povesti cu schimbatu devreme.
- filtru aer de ce sa schimbi la 10 k , nu are nimic sunt doar povesti cu schimbatu devreme.
- ulei cutie iar mi se pare putin ..la Ford era parca 8-10 ani - 100 k km. asa safe limita de km

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate