Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra

Chiar se platesc pensiile la term...
 cu autorulota prin BZ

Cuptor Electrolux EOE7C31Z, cum i...

Cablu Corsair 600W GPU

Solicitare documente emag
 Uzucapiune teren intravilan

Recomandare aparat foto

Ariston "Genus One+" 24kw...

Saci moloz - unde ii pot arunca?
 Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare

Material opac developat filme

Caramida de sticla la exterior
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#13627
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Avea una din variantele vechi. Uleiul din bidonul meu este fabricat anul acesta. Variantele vechi au fost hidrocracat aditivat cu Lubrizol, hidrocracat aditivat cu Infineum (asta era plăcută urechii),hidrocracat cu GTL și Infineum iar acum procent mare de GTL aditivat cu Infineum. Și pentru că se pupă bot în bot cu Shell cred că i-au livrat chestii personalizate lui Fuchs. Nu m-ar mira să fi ieșit aproape asemănător cu Shell HX8 ECT 5w30.

#13628
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
În cazul meu, cu ani în urma cautand full saps-uri 5w30 a3b4 , am găsit shell Hx8 5w30. După săpături pe oil club am găsit ca este un hc. Nu am mai luat, ca testasem mai bine Fuchs Supersyn 5w40, zicea Tudor ca e mai bine vara cu el pentru protecție in trafic aglomerat de oras

Edited by 220v, 02 August 2021 - 21:57.


#13629
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Oloaie!  Dacă citești pe site-urile de profil, ăla a făcut parteneriat cu ălălalt, altul s-a băgat și el cu ăștia doi, care furnizează soluții și pentru alții care colaborează cu cutare și cutare. Adică chiar e muncă în zadar să găsești produsul cel mai bun de la toți cei menționați! :) :) :) :) :)

#13630
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Pentru silențios ca testase altii recomand un flacon de LM MoS2 de 300ml in uleiul existent.
A pus cineva săptămâna trecută care avea Motul 8100 xcess 5w40 Italia și nu se impacau ca era foarte zgomotos motorul într-un Opel Astra G 1,4 Twin port aspirat benzina și nu ii placea la proprietar.

#13631
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 TLGTLC, on 02 august 2021 - 20:07, said:

Apăi 0w16 și 0w8 dacă merg pe aceeași cale nu știu ce să mai cred!
Pai să-i întrebăm pe americani cate motoare le-a schimbat Toyota, sau câte le-au crăpat, că la ei se folosește 0w16 de vreo 2-3 ani, practic înainte ca ILSAC să stabilească standardul GF-6B, care și ăla a fost amanat de vreo 3 ori...

Bine, americanii au trecut pe HTHS de 3,2 și la lubrifianții pentru camioanele ceva mai noi, dar asta e alta poveste...

 TLGTLC, on 02 august 2021 - 20:07, said:

A făcut Ato 24 o analiză a mai multor 0w20 Vag 508-509 și a reieșit că tot hidrocracatele sunt la putere! Nu că ar fi un lucru rău dar mă așteptam la o evoluție semnificativă, la noi baze.
Pai da, ca-s nemți, și își folosesc mașinile naționale. Dar ar fi interesantă o analiză a ălora la un idemitsu zepro sau eneos.

Însă probabil că nu este nimic de speriat aici, Honda și Toyota folosesc de multi ani uleiuri de vanscozitati scăzute (0w20), mai ales în hibride. Și nu prea am auzit sa crape. Ba din contra, taxiurile Toyota Prius erau renumite pentru fiabilitatea lor...

Dar nah, pielea pe scaune este mult mai vizibila decât blocul motor din aliaj ușor...

#13632
Shcherbina

Shcherbina

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,892
  • Înscris: 27.01.2020

 WestPoint, on 31 iulie 2021 - 19:19, said:

Cand spui "superioare" la ce te referi mai exact ce specificatii are uleiul?

@curentelectric
Nu-i o reclama, este o recomandare. Si este pentru masini, nu pentru "wannabe" masini tip Logan.

aia nici nu e wannabe... e gunoi pe roti. toata gama Dacia.

 TLGTLC, on 31 iulie 2021 - 22:37, said:

@curentelectric lasă-l în pace! Motul dintr-o firmă respectabilă ce nu avea nevoie de nici o prezentare a ajuns să apeleze la postări pe forumuri? Îți dai seama că cei care citesc nu sunt coborâți din copac și realizează și ei. Sunt atâtea uleiuri mișto luate la bani mărunți pe acest topic încât cine și-a propus să se documenteze va ști să treacă peste acea postare.

normal... ca romanu....

daca nu e ce am cumparat eu nu e bun... lol

de aia tot repet: schimbati uleiul des cu unul sintetic. si nu mai conteaza nici pretul nici firma.

obsesia asta cu teste , chimicale prin ulei... pt masini de strada... e de pomana.


nimeni de aici nu merge la curse ca sa aiba o anumita problema cu uleiul x sau y...

iar aia cu dusterul ala folosit la greu... pur si simplu nu iau in considerare asa ceva. ignor total orice dacie. fie buna sau rea. la fel si vauxhal.... pur si simplu nu vreau asa ceva in viata mea. si cand o sa ajung la putere , aceste 2 branduri vor fi interzise :)))))))

 cristian_7, on 01 august 2021 - 23:48, said:


Sincer, este sungura postare care ofera o explicatie atat logica cat si tehnica.

La mine producatorul(Toyota), recomanda pentru motorul M20A-FKS 2.0L ulei 0w-16 si secundar 0w-20 si 5w-30. Eu am cumparat deja Ulei Rowe HIGHTEC SYNT RS HC, 0W20, este tot pentru hibride, sa-l returnez si sa cumpar Rowe SYNT RS D1, 0W16?? Merci

nu. e fix pix diferenta intre ele.

 MENTOR_SQUAD, on 02 august 2021 - 18:59, said:

MI-ai luat vorba din gura Posted Image

Zeama chioara 0W20, daramite 0W16 sau 0W8 Posted Image

lumea nu ia in considerare ca uleiurile astea subtiri de tot is facute pt norme de poluare. NU pentru protectia motorului.

daca pui 5w30 in loc de 0w20 sau 0w16 , masina merge perfect si are si lubrificare mai buna. dar probabil va polua mai mult.

uleiurile astea noi si subtiri nu is peste ca lubrificare fata de 5w30 5w40.

la masina mea se recomanda 5w30... insa daca ar fi la tropice , as baga numai 10w30 sau 10w40... optiuni care is date si in manual.... de la 0w20 pana la 10w40... depinde de climat.

#13633
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 curentelectric, on 02 august 2021 - 23:07, said:

probabil că nu este nimic de speriat aici, Honda și Toyota folosesc de multi ani uleiuri de vanscozitati scăzute (0w20), mai ales în hibride. Și nu prea am auzit sa crape. Ba din contra, taxiurile Toyota Prius erau renumite pentru fiabilitatea lor...
Cu scuzele de rigoare ca intervin.Tot respectul. Dar nu e prima oara la mașină nouă Honda in garanție, când baga pe gat ulei Texaco 5w40 in loc de 0w20 reprezentantele prin tara, inclusiv în capitala :(

Edited by 220v, 03 August 2021 - 00:08.


#13634
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Probabil, dar de ani buni de zile, cel puțin în BV și CJ (nu cunosc în B), au exclusiv 0w20 la revizii.

Actuatoarele v-tec făceau urât la lubrifianți vâscoși, mai ales la unitățile 1.8 și la 2.0. Honda nu punea 0w20 doar ca să-și arate eu mofturile. Și probabil că așa face și Toyota cu al lor vvt-i. De aceea se si zice că pornirea la rece este cea mai mare consumatoare de resurse, iar lubrifiantul are un rol foarte important.

Iar pentru cei speriați de bombe, cu uleiuri subțiri in motoarele moderne, acestea nu au cine știe ce super caracteristici pentru că nu e nevoie, ele fug îndeajuns de repede încât să ungă, dar să și raceasca, așa că nu vor ajunge prea ușor în zone de forfecare, fierbere, etc... Excepție face Honda care are (din care am studiat eu) singurul 0w20 cu VI > 200. Nu pot sa cred că nimeni nu se gândește la asta, uleiul vâscos este mișcat/pompat greu, are viteza mai mică de deplasare, implicit acumulează mai multa căldură, are nevoie de aditivare mai zdravănă pentru temperaturi inalte. Am mai dat eu exemplu cu 1.8, R18Z4 cu care am fost la ITP. După ce am mers vreo 30 de minute prin oraș, am stat la coada vreo 20-30 minute cu motorul oprit. Când am intrat la testul ITP, motorul nu voia să mai ajungă nici măcar la 82-85 de grade (ceva de genul, nu mai știu exact) ca să-i dea ăluia condiție de testare a noxelor. Și asta pe timp de vară.

Nu pot sa o dau ca o axioma, nu știu cum își concep alții motoarele... Dar iată că există și așa ceva pe lumea asta. Și asta îmi da, cel puțin mie, dreptul să consider că nu își distrug motoarele in mod deliberat cu lubrifianții subțiri și doar de dragul normelor de depoluare.

#13635
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Era la modelul Civic ce am tot auzit de la proprietari. Unul avea 1,8 ivtec (mașina un pic mai veche) și tot Texaco Havoline 5w40 ii pusese de noua .
Măcar bine ca nu au pus ulei din butoi,cum faceau unele reprezentanțe Dacia Renault.


#13636
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Uleiul la butoi nu e cel mai rău lucru, daca este aceeași marfa și știi sigur asta, mai ales în condițiile în care litrul de 0w16 Toyota îmbuteliat costă undeva la 80-90 lei, iar "la butoi", același 0w16 nu depășește 60 de lei...

Daca mai pui și că într-un 1.5 M15A intra 3,4 litri, iar unii dealeri rămân doar cu stocuri de bidoane de 5 litri, știi cum se spune, de aici puțin, de dincolo puțin, se cam aduna. In loc de 400-450 de lei, dai doar 150-200 maxim, nu știu, pentru unii diferența asta poate sa conteze... Nici nu mă dau mare, nici nu condamn pe cineva, fiecare face cum consideră, cum își ordonează prioritățile...

Dar la Honda am văzut doar bidoane de 1 litru, nu butoi...

Edited by curentelectric, 03 August 2021 - 15:46.


#13637
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Asko si Apan puneau Texaco Havoline 5w40. Nu știu de ce, in garanție la mașini noi
Butoi 60 litri de ulei zic de Dacoserv service dealer Dacia Renault, ca am văzut cu ochii mei

Edited by 220v, 03 August 2021 - 16:11.


#13638
MENTOR_SQUAD

MENTOR_SQUAD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 23.04.2008

 Shcherbina, on 02 august 2021 - 23:57, said:



lumea nu ia in considerare ca uleiurile astea subtiri de tot is facute pt norme de poluare. NU pentru protectia motorului.

daca pui 5w30 in loc de 0w20 sau 0w16 , masina merge perfect si are si lubrificare mai buna. dar probabil va polua mai mult.

Pinguinii mor de la navele Maersk si avioane, nu de la motoarele termice din orase. De acord cu ce ai scris, insa poluarea e doar o gaselnita de supt bani de la fraieri. Mai mult polueaza omul care arunca plastic pe jos, dar aia nu spune nimeni, ca nu prea ies bani :D

#13639
207cc

207cc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 895
  • Înscris: 28.02.2021

 grofudaniel, on 01 august 2021 - 23:24, said:

Autostrada, legal pe la 110-113. Pe DN-uri sub 110. Mers mai tare, susținut urca pe la 117-118 iar in oraș, cu noul ulei e prima oara când vad ca sare de 105.
Fata de Shell,  as zice ca e o diferență de 7-8 grade la mers susținut/sau in oraș. Poate e si caldura asta ceva mai mare dar e clar o schimbare în oraș,  când ajungea la 105 doar la accelerari mai puternice.
asteapta sa compari la aceleasi temperaturi. si verifica ventilatorul la radiator.

#13640
grofudaniel

grofudaniel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.08.2008
Merge totul în parametri, m-am uitat si la ventilatoare.
Diferenta am obsevat-o imediat după  schimbarea uleiului. Sunt câteva grade in plus, nu e ceva de speriat dar dacă tot am incercat tot felul de uleiuri,  ma gândeam sa găsesc si unul care este și stabil din punct de vedere termic.
Oricum, motorul asta incinge uleiul ceva mai mult dar nu il consuma sesizabil. De fapt nu consuma uleiuri mai subțiri, cu VST si LM 5W40 am fost nevoit sa completez (300 ml in 10k km). Cu 5W30/0W30 nu scade pe jojă in 10k km.

Edited by grofudaniel, 03 August 2021 - 22:12.


#13641
black1990

black1990

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,290
  • Înscris: 09.04.2008

 grofudaniel, on 01 august 2021 - 22:10, said:

Întrebasem eu la un moment dat cine face uleiul original Audi. Am pus bidonul de 1 litru care mai rămăsese in dulap, lângă celelalte, si am observat ca bidonul este identic cu cele de Shell, ceea ce ma face sa cred ca de la Shell il au. Da, poate fi și o coincidenta dar șansele sunt mici.

Desi îmi place comportamentul general al mașinii cu 0w30, trebuie sa mai caut soluții pentru vara. La mers susținut, pe canicula, temperatura uleiului e prea mare pentru gustul meu.
Am folosit Motul Xclean 5W30 de 2 ori, LM  synthoil high tech 5W40, Ravenol VST 5W40, de 2 ori Ravenol VMP 5W30 (si cu si fara USVSO), de 2 ori Shell ECT C2C3 0W30 si acum original Audi tot 0W30 care ajunge la temperaturi mai mari decât ECT (poate e facut de Shell dar sigur nu e același ulei). Momentan il țin asa, parca nu l-as da jos la 1000km.
Nici nu știu ce as mai putea incerca, m-ar bate gândul (curiozitatea) la um Amsoil sau Millers daca găsesc prin țară,  dar doar sa aibă norma VAG. Este vreun parametru in fisa uleiurilor care ar indica capacitatea uleiului de a 'sta mai rece'?
Probabil e aberant ce vreau și ar trebui sa-mi indrept atenția in alte părți (lichid de răcire sau radiatoare).

si eu trebuie sa fac revizia la masina si tot pe audi bidonul negru, long life 3 FE as vrea sa merg.
Pe autokarma are pret bun ( 0w30 )

Edited by black1990, 04 August 2021 - 11:29.


#13642
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,667
  • Înscris: 24.10.2015

 Shcherbina, on 02 august 2021 - 23:57, said:


de aia tot repet: schimbati uleiul des cu unul sintetic. si nu mai conteaza nici pretul nici firma.

Da niste exemple de uleiuri sintetice. De dorit 5w40.

#13643
Shcherbina

Shcherbina

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,892
  • Înscris: 27.01.2020

 MENTOR_SQUAD, on 03 august 2021 - 18:48, said:

Pinguinii mor de la navele Maersk si avioane, nu de la motoarele termice din orase. De acord cu ce ai scris, insa poluarea e doar o gaselnita de supt bani de la fraieri. Mai mult polueaza omul care arunca plastic pe jos, dar aia nu spune nimeni, ca nu prea ies bani Posted Image

yup.... cam asa ceva...

parerea mea e ca 5w30 e uleiul universal. merge cam in toate. si e si cel mai ieftin din uleiurile sintetice.

 vinciun, on 04 august 2021 - 13:31, said:

Da niste exemple de uleiuri sintetice. De dorit 5w40.

https://www.eurocarp...-5ltr-521776031

brand de duzina. folosit in trecut. nici o diferenta.

daca ma iei cu 100% sintetic vs fully sintetic , nu mi mai scrie , nu ma intereseaza.

problema e mult mai simpla... iei ulei , schimbi des , nu ai probleme.


daca vrei intrii pe amazon si iei ulei amazon basics si e si mai ieftin si la fel de bun.

nu vad ce ti se pare asa de iesit din comun?

#13644
grofudaniel

grofudaniel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.08.2008

 black1990, on 04 august 2021 - 11:28, said:



si eu trebuie sa fac revizia la masina si tot pe Audi bidonul negru, long life 3 FE as vrea sa merg.
Pe autokarma are pret bun ( 0w30 )

Mie mi-a plăcut mai mult Shell ECT C2C3 0W30. Am luat original doar pentru ca nu eram acasă când am schimbat senzorii de presiune ulei (transpirau ulei) si am cumpărat un bidon sa fie, crezând ca va curge ulei, dar nu a fost nevoie. La schimb, dupa cateva saptamani, am mai cumpărat 4 litri sa nu fac cocktail.
Bidonul e facut in aceeasi matrita, doar culoarea și etichetele difera deci presupun ca e tot Shell inauntru dar probabil cu o 'reteta' ușor diferita(poate e AV-L care are aceeași vascozitate si in oil selector îmi apărea ca alternativa la C2/C3).

Data viitoare, asa ca experiment, voi încerca fie un amsoil fie un ravenol RUP sa vad dacă e ceva de capul lor.

Edited by grofudaniel, 04 August 2021 - 16:36.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate