Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#13645
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,659
  • Înscris: 24.10.2015

 Shcherbina, on 04 august 2021 - 14:05, said:



yup.... cam asa ceva...

parerea mea e ca 5w30 e uleiul universal. merge cam in toate. si e si cel mai ieftin din uleiurile sintetice.



https://www.eurocarp...-5ltr-521776031

brand de duzina. folosit in trecut. nici o diferenta.

daca ma iei cu 100% sintetic vs fully sintetic , nu mi mai scrie , nu ma intereseaza.

problema e mult mai simpla... iei ulei , schimbi des , nu ai probleme.


daca vrei intrii pe amazon si iei ulei amazon basics si e si mai ieftin si la fel de bun.

nu vad ce ti se pare asa de iesit din comun?

Nu te iau cu nimic. Pur si simplu majoritatez uleiurilor de pe piata sunt uleiuri grupa a 3a dar pe eticheta scrie sintetic.

Tu poti pune orice ulei vrei, pe mine ma intereseaza sa aiba si niste caracteristici precum rata de evaporare  cat mai mica, temperatura  punctului de curgere mic,  temperatura punctului de aprindere mare, HTS sa fie suficient, sa aiba detergenti buni si altele. Topicul a fost deschis pentru pasionati auto care vor ce e mai bun. Daca tie iti e indiferent care e rolul tau pe aici? Daca e sa ne luam dupa tine ar trebui topicul inchis. Orice ulei de 2 bani e bun si gata. Cine deschide gura impusca direct! Orice ulei e bun si fara comentarii :D

#13646
Shcherbina

Shcherbina

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,882
  • Înscris: 27.01.2020

 vinciun, on 04 august 2021 - 16:32, said:

Nu te iau cu nimic. Pur si simplu majoritatez uleiurilor de pe piata sunt uleiuri grupa a 3a dar pe eticheta scrie sintetic.

Tu poti pune orice ulei vrei, pe mine ma intereseaza sa aiba si niste caracteristici precum rata de evaporare  cat mai mica, temperatura  punctului de curgere mic,  temperatura punctului de aprindere mare, HTS sa fie suficient, sa aiba detergenti buni si altele. Topicul a fost deschis pentru pasionati auto care vor ce e mai bun. Daca tie iti e indiferent care e rolul tau pe aici? Daca e sa ne luam dupa tine ar trebui topicul inchis. Orice ulei de 2 bani e bun si gata. Cine deschide gura impusca direct! Orice ulei e bun si fara comentarii Posted Image

daca schimbi des nu ai probleme.

#13647
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Unde e kspic cu analizele lui de ulei :( si posturi lungi, omul chiar pierdea timp si studia, era dedicat la uleiuri. Scria la obiect câteodată. Era documentat.

#13648
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Mai aruncă din când în când câte o privire pe aici fără a avea cont valid. Acum ia la bani mărunți uleiurile de la Addinol și aditivii de la Valvoline. Nu mai face discuții pe temă decât cu prietenii, în rest, se dedică profesiei de bază unde este foarte bun. Nu se mai întoarce la postări pe forumuri, a pus punct.

#13649
addittzu

addittzu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 05.08.2021
Cum a spus si Liviu, sunt pe aici din cand in cand doar ca sa mai citesc anumite postari si in acelasi timp sa mai rad putin chiar daca pare putin sadica afirmatia asta .
Mi-am dedicat timpul liber altor proiecte ce tin de partea de mentenanta auto, unele care aduc pe langa timpul irosit subiectului si cascaval ( exceptie Ravenol Romania care te " contracteaza " pentru ceva si uita sa mai achite anumite materiale facute pentru ei ) .
Lasand gluma din discutie, am observat ca de la retragerea mea de pe acest forum lucrurile nu au evoluat spre nimic in plus, mai precis testam uleiurile cu urechea ( fonic ) si in functie de niste cifre.  

Daca am invatat ceva in acesti ani, este ca motorul cu care vrei sa ai o relatie de lubrifiere conteaza cel mai mult si mai ales felul in care este facut. Nu mai avem motoare clasice cu bloc din fonta, honuit frumos, segmenti clasici cu tratamente minime, cuzineti clasici de genul Al12Sn2.5Si1Cu . Avem motoare moderne cu greutate scazuta, tratamente moderne si tiganii clasice uneori.  Totusi oamenii au ramas si acum reticienti cu privire la uleiurile ultrasubtiri pentru ca au impresia ca nu o sa fie " unse " atat de bine de aceste uleiuri.  
Din fericire atat pentru motorizarile de generatie veche cat si pentru cele de generatie moderna cateva principii de lubrifiere au ramas constante si anume lubrifiera hidrodinamica, de bariera si cea mixta.
Hidrodinamica la nivel de cuzineti - arbore cotit  unde cuzinetii niciodata nu ajung in contact cu arborele cotit atata timp cat este mentinuta o presiune corecta de ulei si mai ales fluxul optim de ulei. Din pacate totusi, reviziile facute rar spre foarte rar ajung sa lase in urma lor mici depuneri care obtureaza sita sorbului din baia de ulei unde uleiul primeste o prima " filtrare ", motiv pentru care fluxul ajunge sa fie diminuat, iar motorul incepe sa se uzeze in anumite elemente cheie determinand o scapare mai usoara a uleiului din circuitul de lubrifiere si implicit, scaderea presiunii globale de ulei.
Alte dati se ajunge la obturarea pseudo-injectoarelor de ulei care asigura ungerea si racirea pistoanelor si asa apare uzura prematura a segmentilor de la nivelul pistonului, fusta pistonului sau peretele/camasa cilindrului.  Din pacate segmentii au rolul de a se uza  pentru ca vrem sau nu sa recunostem, intra partial in categira de consumabile la fel si tratamentul aplicat pe fusta pistonului, dar din pacate camasile cilidrilor cand ajung sa se uzeze deja este prea tarziu, mai ales pentru motorizarile moderne cu bloc din aluminiu, camasi din otel si tratamente superficial menite sa rigidizeze si sa reduca frecarile.  La nivel de segment piston-cilindru, cheia este lubrifierea de bariera, dar la nivelul segmentului biela-piston totusi lubrifierea mixta este cheia, hidrodinamica pentru ca boltul pistonului culiseaza pe o bucsa, iar presiunea de ulei este menita sa minimizeze contactul bolt-bucsa iar lubrifierea de bariera prin aditivii EP reduc la maxim uzura.
In partea superioara a motorului, lucrurile nu stau mai roz pentru ca este capatul de traseu pentru circuitul de ungere implicit ai cele mai mici valori ale presiunii de ulei la acest nivel ( daca ai 4.5 bari presiune ulei la nivelul filtrului de ulei, intre axe poti avea si 2 bari presiune de ulei sau poate si mai putin in funectie de motorizare si uzura ). Din cauza asta un motor uzar poate avea si probleme cu amorsarea tachetilor dimineata la rece, presiunea de ulei optima fiind atinsa mai greu, la fel si fluxul. Pot exista si situatii in care tachetii sa fie uzati si implicit amorsarea lor sa fie mai dificila. De asemenea in partea superioara a motorului la nivelul segmentului axa cu came - chiulasa lubrifierea este mixta, in special hidrodinamica. De multi ani nu mai exista cuzineti de axa pe chiulasa, lucru care practic este un dezastru pentru ca inlocuiesti chiulasa daca uzura la acel nivel este prea mare.
In final, avem sistemele de tipul VTEC, VVT, samd. care necesita presiune de ulei optima pentru a lucra corect, lucru care nu se mai realizeaza cand un motor deja este uzat binisor si pierderea de presiune de ulei este foarte mare daca ne raportam la presiunea de ulei la iesirea din pompa vs in punctul cel mai indepartat al sistemului de ungere unde si variatoare se afla.

Am scis aceste lucruri mai sus pentru a sublinia faptul ca daca un ulei nu ti-a facut motorul sa mearga bine, problema nu este 100% din ulei ci exista factorul motor si uzura motor.  Exista motoare slab proiectate cum ar fi generatia 1 si 2 de motoare TSI dar exista si motoare misto proiectate cum ar fi gama smartstream de la Hyundai sau ultimele generatii de motoare de la Toyota.  Despre VAG si alte masini nemtesti, dumnezeu cu mila, pentru ca din cauza lor exista atatea topicuri cu probleme comune pentru motorul x,y,z si atatea topicuri despre uleiuri.  
Mi-am pornit " cariera " cu uleiurile din cauza unui 1.4 TSI/TFSI CAXC care mi-a mancat nervii cu uleiurile pentru ca nu ma intelegeam cu distributia, nu ma intelegeam cu felul in care uneori tragea si multe alte lucruri.  In primavara acestui an am descoperit cauza tuturor supararilor mele si anume pompa de ulei care a avut si ea cateva coduri de revizie pentru ca a fost problematica. Pe scurt, in loc sa faca presiune cand turam motorul, o elibera, la prirma cheie dimineata in loc sa faca presiune instant, dormea pe ea motiv pentru care si tachetii erau mai zgomotosi si distributia rontaia la prima cheie.   Avand si o bataie pe boltul de la piston, tot la acel moment diagnosticata ( factorul presiune de ulei si flux + softul motorului cu avans nesimtit si sensibilitate knock alterata din soft de tuner ), am decis sa desfac motorul si sa il refac.    Ce am gasit ?
- urme de honuire intacte, surprizator.
- coating fusta piston in stare excelenta
- segmentii in stare buna
- cuzinetii fara urma de uzura, coating impecabil
- motorul impecabil de curat
- axe cu came fara uzura vizibila, zona in care calcau axele pe chiulasa intacta
- tachetii de pe admisie varza facuti
- supapele din gameria de admisie cu depuneri cat casa
- psudo-injectoare de ulei pentru piton impacbile
- joc la nivelul segmentului piston-biela cu bucsa de pe biela uzata si cu mici fisuri superificiale ( de la episoadele de knock pentru care ecu nu a intervenit fiind alterata sensibilitatea senzorilor de knock )

Practic am gasit un motor care a lucrat atatia ani cu presiuni mici de ulei fata de standardele VW si care a scapat super misto, fiind distrus de un soft facut in bataie de joc , atatia ani si bani investiti in mentenanta fiind aruncati la gunoi.  Totusi, si pistoanele si bielele aveau coduri noi, pentru ca VW si-a dat seama ca a gresit fiind destule cazuri de pistoane sparte pe internet.  Asa ca am refacut tot motorul, cu pistoane complete si biele noi kolbenschmidt ( cel care a adus solutiile noi constructive ), arborele a fost masurat si ferificat fiind la standardul de nou, am pastrat cuzinetii vechi imperecheati de fabrica corespunzator.  Distributia veche originala VW cu nici 20k km a fost aruncata la gunoi si inlocuita cu kitul de la INNA cu variator axa admisie, pinioane, lant patine plus lant pompa de ulei si intinzator, pompa de ulei noua tot MS Motorsevice adica Pierburg.  Am rehonuit blocul pentru a fi totul la nivelul de nou, chiar si asa am ramas cu pistoane pe cota stock pentru ca nu aveam uzura, chiulasa a fost dusala planat plus revizie mecanism de culisare supape, plus tacheti si toata mecanica accesorie noua.  Pe langa asta garnituri complete si restul de elemente de etansare noi.  Turbo a fost si ea schimbata inainte sa refac motorul pentru ca aparent salvezi o turbo cu uleiuri misto dar o omoara un inginer bine priceput care face mecanismul de la clapeta wastegate slab si fara elemente de revizie existente in piata ( turbo noua Mitsubishi TD-025 de la mama ei adusa ) . Ca idee, masina avea momente in care tragea cu turbo cea veche si momente in care erau necesare 2-3 secunde ca sa incarce corect, fara sa am check engine pe bord pentru ca softul stage 1 facut de un artist nu intervenea spre salvarea motorului de reactii necontrolate alte turbo.  
Acum cu motorul nou,  soft stock cu anulare de preincalzire catalizator si in curand stage 1 FWP Garage  care o sa fie facut asa cum trebuie totul o sa fie ok.
De ce am spus povestea asta ? Pentru ca inainte sa faca motorul galagie am pus ulei Fuchs Titan Pro C3 5w30 pe care orice forumist clasic l-ar fi gasit ca fiind cel care a stricat motorul si ar fi adus reputatie proasta brandului.  Din pacate, pentru un motor cu pompa de ulei in pioneze, acel Fuchs a fost un ulei de aur, pentru ca la baza, acel ulei este un foarte bun salvator de enervie avand vascozitate foarte scazuta la 40 grade si decenta la 100 grade, HTHS micut, clasic unui C3 5w30 dar aditivi EP din abudenta.  A stricat acel fuchs motorul ? nu, din contra mi-a scos in evidenta o problema a motorui nefiind pe placul unor audiofili de motoare si implicit am apucat sa salvez restul motorului la mecanic.  Cu Ravenol REP 5w30 sau RUP 5w40, VST 5w40 si VMP 5w30  nu am auzit absolut nimic,  uleiurile au compensat presiunea de ulei mica oferita de pompa de ulei si practic a carpit situatia, salvand motorul de-a lungul anilor in care au fost folosite. Anterior lor, Valvoline Synpower XL-III, Mobil 1 ESP 5w30, New Life 0w40 schimbate des si-au facut treaba excelent chiar daca le-am criticat oarecum din cauza unei pompe de ulei care mi-a dat informatii eronate.
Concluzia mea pentru voi ? Orice ulei corect o sa ofere protectie buna motorului, altele mai bine, altele mai putin bine si altele excelent iar aceste aspecte nu sunt direct proportionale cu pretul cerut pentru ulei.
Addiniol sunt o companie cu traditie in producerea de uleiuri, baieti buni dar prea putin cunoscuti. Fara sa cam greseasca au avut retete pentru uleiuri de foarte mare succes pentru cunoscatorii brandului.  Fata de multi altii, nu doar isi cumpara pachete de aditivare ci le si construiesc de la zero, motiv pentru care vedem azi Giga Light cu API SP si TBN de 6.x ,
Fuchs cu 3 generatii de CEO Fuchs ( numele de familie ) si uleiuri foarte bune.  Nu au avioane de uleiuri dar nici uleiuri mediocre ci doar produse de foarte buna calitate.
Ravenol, o companie de fanatici in materie de produse de lubrifiere, customizate atat la nivel de pachete de aditivare cat si diferentiati fata de restul prin ciorba de baze faine folosite pentru gama USVO. In rest, unde nu vezi USVO, uleiurile sunt simplute si corecte ( nu raportat si la pret uneori pentru ca Addinol si Fuchs aici castiga teren masiv )
Rowe cu o rebranduire in 2020, o companie de garaj cu produse facute de niste pasionati, o afacere de familie transformata in arta de lubrifiere pentru pretul cerut.  Produsele lor fiind de o calitate exceptionala chiar merita sa fie atat pe wishlistul meu.
Liqui Moly care au inceput cu aditivi de ulei si ulterior cu uleiuri facute de altii + aditivii lor, au avut o ascensiune faina fiind pansamentul fonic pentru multe masini de-a lungul timpului. Totusi trebuie mentionat faptul ca in spatele lor de multi ani se afla Meguin, un alt producator de uleiuri corecte in Germania. Chiar daca uleiurile Meguin se vand la 1/2 de pret fata de Liqui Moly, sunt totusi produse foarte bune dar prea putin corecte, pentru ca arta aditivarii faine este pastrata pentru cei care mai scot ceva cascaval pentru a cumpara gama lor de aditivi.
Valvoline, un gigant care ofera pe piata de lubrifiere uleiuri super faine.  Recent au avut o schimbate de politica interna si au scos uleiuri banale dpdv al fisei tehnice dar cu multa calitate la interior, motiv pentru care au fost si raman pentru mine o alegere excelenta.
Total un alt gigant care ofera uleiuri foarte corecte pentru pretul cerut.  Chiar daca s-a rupt lantul de iubire cu Renault, raman totusi cei mai tatici dintre Francezi dpdv al arteri produselor de lubrifiere.

Acum pentru fanii Redline, Amsoil si alte branduri americane..... eu prefer sa spun skip pentru ca piata de masini europene destinata SUA difera de multe ori dpdv al motorizarilor dar si al sistemelor de reducere a emisiilor poluante, iar gama lor de uleiuri este adresata masinilor pentru SUA nu pentru Europa. Uneori exista si ceva aprobari, dar pentru pretul cerut pe acele uleiuri, sunt branduri europene care cam matura cu ei pe jos dpdv al tehnologiei de lubrifiere.
Legat de  alte branduri cum ar fi Motul, nu am ce sa spun, ii lasi pe cei care vand reclama catre ele, cum ar fi Coasta de est care au pe toti peretii Motul, pe toate hainele Motul dar fac revizii la DSG cu ulei original pentru ca nici macar ei nu cred ca in uleiurile ATF sau MTF Motul.  

Un motor corect, va merge cu un produs de lubrifiere corespunzator mult si bine atata timp cat intervalul de mentenanta este corespunzator.  Un motor prost proiectat iti va manca nervii si timpul pentru ca mereu vei cauta uleiul care sa multumeasca ingineria de doi bani oferita in el, astfel cu tristete va anunt ca nu  mai exista uleiuri atat de proaste pe cat se spune ci doar ciuperci de motoare pe care noi le rasfatam cu multi bani irositi pe anumite branduri. ( de exemplu Top Tec 4200 care costa 300 lei vs Pro C3 care costa 160 lei pentru 5 l si totusi acel Top Tec nu ofera nimic in plus dpdv al protectiei fata de Fuchs ) . Nu spun ca e ceva rau sa iti convingi motorul sa fie muzical cu standardele tale, dar pe primul loc niciodata nu pui asta ci partea tehnica ascusa in spatele sau.

Acum ce inseamna partea asta tehnica ? Nu neaprat daca uleiul este unul PAO sau cu esteri sau daca are nu stiu cate ppm Mo sau B sau W sau Ti.  Felul in care sunt produse bazele de grupa III a evoluat fantastic de mult, in asa fel incat avem uleiuri de grupa III care nu mai ofera atat de multe in plus fata de un ulei PAO dpdv al protectiei finale.  Folosesti o baza de 6-7-8 mai scumpa decat una clasica cum este cea VHVI de grupa III si primesti in procente nu atat de mult pentru cat platesti in cazul unei utilizari domestice.
Pachetele de aditivare moderne .... devin din ce in ce mai bune, mai complexe si mai potente in asa fel incat atat tehnologia de fabricare a unui motor cat si tehnica de lubrifiere permit folosrea unor uleiuri ultra subtiri in motoare genial proiectate si construite.  Am in familie un 1.5 T-GDI 2021 Mild Hibrid de la Hyundai care merge cu 0w20 si pentru care nu exista rodaj pentru motor ( coating pentru cilindrii si segmenti cu precizie de proiectare si constructie fenomenala )  Cu ce ulei o sa mearga masina ? Momentan Shell-ul din reprezenanta, ulterior poate o trec pe Fuchs, oricum, diferentele vor fi mici pentru ca motorul este proiectat sa fie foarte fiabil indiferent de brandul de ulei folosit fiind sensibil doar la intervalul de schimb al acestora .
In schimb A3-ul va merge cu oricare din brandurile care se afla pe placul meu :)
Astra J-ul de 2.0 CDTI ramane cu Ravenol RUP 5w40, nu de alta dar si ea a avut soft la acelasi tuner cu A3-ul cu care a spart un furtun de pe traseul de admisie, facand overboost masiv de mai bine de 30k km. Pe scurt cerinta 2.8 bari cu soft si facea peste 3 bari ( limita de citire a senzorului ) pentru 2 secunde pe log, lucrur care spune ca valoarea de overboost a depasit multe limite de siguranta.  In prezent aceeasi astra are softul refacut de FWP Garage, face 2.75 bari atat cat cere si softul, merge impecabil si fara nici un fel de repros din partea mea.  

Daca tot a existat dorinta de mai vedea o postare de la mine, o aveti. Alta nu o sa mai existe pentru ca am renuntat de cativa ani deja la a mai posta pe forumuri si nici nu am de gand sa revin.  Asta nu inseamna ca opiniile mele nu o sa mai existe sub un alt format  in afara de cel scris :)

#13650
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Tu esti asta din videoclip?
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/i4iYK3RcNwI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai e si o prezentare de Audi A3 benzinar cum ai tu si fix aceleasi probleme :). Nu mai gasesc videoclipul.

Edited by mariovrs, 05 August 2021 - 18:38.


#13651
TSI11

TSI11

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 23.07.2017

 addittzu, on 05 august 2021 - 16:56, said:

Cum a spus si Liviu, sunt pe aici din cand in cand doar ca sa mai citesc anumite postari si in acelasi timp sa mai rad putin chiar daca pare putin sadica afirmatia asta .
Mi-am dedicat timpul liber altor proiecte ce tin de partea de mentenanta auto, unele care aduc pe langa timpul irosit subiectului si cascaval ( exceptie Ravenol Romania care te " contracteaza " pentru ceva si uita sa mai achite anumite materiale facute pentru ei ) .
Lasand gluma din discutie, am observat ca de la retragerea mea de pe acest forum lucrurile nu au evoluat spre nimic in plus, mai precis testam uleiurile cu urechea ( fonic ) si in functie de niste cifre.  

Daca am invatat ceva in acesti ani, este ca motorul cu care vrei sa ai o relatie de lubrifiere conteaza cel mai mult si mai ales felul in care este facut. Nu mai avem motoare clasice cu bloc din fonta, honuit frumos, segmenti clasici cu tratamente minime, cuzineti clasici de genul Al12Sn2.5Si1Cu . Avem motoare moderne cu greutate scazuta, tratamente moderne si tiganii clasice uneori.  Totusi oamenii au ramas si acum reticienti cu privire la uleiurile ultrasubtiri pentru ca au impresia ca nu o sa fie " unse " atat de bine de aceste uleiuri.  
Din fericire atat pentru motorizarile de generatie veche cat si pentru cele de generatie moderna cateva principii de lubrifiere au ramas constante si anume lubrifiera hidrodinamica, de bariera si cea mixta.
Hidrodinamica la nivel de cuzineti - arbore cotit  unde cuzinetii niciodata nu ajung in contact cu arborele cotit atata timp cat este mentinuta o presiune corecta de ulei si mai ales fluxul optim de ulei. Din pacate totusi, reviziile facute rar spre foarte rar ajung sa lase in urma lor mici depuneri care obtureaza sita sorbului din baia de ulei unde uleiul primeste o prima " filtrare ", motiv pentru care fluxul ajunge sa fie diminuat, iar motorul incepe sa se uzeze in anumite elemente cheie determinand o scapare mai usoara a uleiului din circuitul de lubrifiere si implicit, scaderea presiunii globale de ulei.
Alte dati se ajunge la obturarea pseudo-injectoarelor de ulei care asigura ungerea si racirea pistoanelor si asa apare uzura prematura a segmentilor de la nivelul pistonului, fusta pistonului sau peretele/camasa cilindrului.  Din pacate segmentii au rolul de a se uza  pentru ca vrem sau nu sa recunostem, intra partial in categira de consumabile la fel si tratamentul aplicat pe fusta pistonului, dar din pacate camasile cilidrilor cand ajung sa se uzeze deja este prea tarziu, mai ales pentru motorizarile moderne cu bloc din aluminiu, camasi din otel si tratamente superficial menite sa rigidizeze si sa reduca frecarile.  La nivel de segment piston-cilindru, cheia este lubrifierea de bariera, dar la nivelul segmentului biela-piston totusi lubrifierea mixta este cheia, hidrodinamica pentru ca boltul pistonului culiseaza pe o bucsa, iar presiunea de ulei este menita sa minimizeze contactul bolt-bucsa iar lubrifierea de bariera prin aditivii EP reduc la maxim uzura.
In partea superioara a motorului, lucrurile nu stau mai roz pentru ca este capatul de traseu pentru circuitul de ungere implicit ai cele mai mici valori ale presiunii de ulei la acest nivel ( daca ai 4.5 bari presiune ulei la nivelul filtrului de ulei, intre axe poti avea si 2 bari presiune de ulei sau poate si mai putin in funectie de motorizare si uzura ). Din cauza asta un motor uzar poate avea si probleme cu amorsarea tachetilor dimineata la rece, presiunea de ulei optima fiind atinsa mai greu, la fel si fluxul. Pot exista si situatii in care tachetii sa fie uzati si implicit amorsarea lor sa fie mai dificila. De asemenea in partea superioara a motorului la nivelul segmentului axa cu came - chiulasa lubrifierea este mixta, in special hidrodinamica. De multi ani nu mai exista cuzineti de axa pe chiulasa, lucru care practic este un dezastru pentru ca inlocuiesti chiulasa daca uzura la acel nivel este prea mare.
In final, avem sistemele de tipul VTEC, VVT, samd. care necesita presiune de ulei optima pentru a lucra corect, lucru care nu se mai realizeaza cand un motor deja este uzat binisor si pierderea de presiune de ulei este foarte mare daca ne raportam la presiunea de ulei la iesirea din pompa vs in punctul cel mai indepartat al sistemului de ungere unde si variatoare se afla.

Am scis aceste lucruri mai sus pentru a sublinia faptul ca daca un ulei nu ti-a facut motorul sa mearga bine, problema nu este 100% din ulei ci exista factorul motor si uzura motor.  Exista motoare slab proiectate cum ar fi generatia 1 si 2 de motoare TSI dar exista si motoare misto proiectate cum ar fi gama smartstream de la Hyundai sau ultimele generatii de motoare de la Toyota.  Despre VAG si alte masini nemtesti, dumnezeu cu mila, pentru ca din cauza lor exista atatea topicuri cu probleme comune pentru motorul x,y,z si atatea topicuri despre uleiuri.  
Mi-am pornit " cariera " cu uleiurile din cauza unui 1.4 TSI/TFSI CAXC care mi-a mancat nervii cu uleiurile pentru ca nu ma intelegeam cu distributia, nu ma intelegeam cu felul in care uneori tragea si multe alte lucruri.  In primavara acestui an am descoperit cauza tuturor supararilor mele si anume pompa de ulei care a avut si ea cateva coduri de revizie pentru ca a fost problematica. Pe scurt, in loc sa faca presiune cand turam motorul, o elibera, la prirma cheie dimineata in loc sa faca presiune instant, dormea pe ea motiv pentru care si tachetii erau mai zgomotosi si distributia rontaia la prima cheie.   Avand si o bataie pe boltul de la piston, tot la acel moment diagnosticata ( factorul presiune de ulei si flux + softul motorului cu avans nesimtit si sensibilitate knock alterata din soft de tuner ), am decis sa desfac motorul si sa il refac. Ce am gasit ?
- urme de honuire intacte, surprizator.
- coating fusta piston in stare excelenta
- segmentii in stare buna
- cuzinetii fara urma de uzura, coating impecabil
- motorul impecabil de curat
- axe cu came fara uzura vizibila, zona in care calcau axele pe chiulasa intacta
- tachetii de pe admisie varza facuti
- supapele din gameria de admisie cu depuneri cat casa
- psudo-injectoare de ulei pentru piton impacbile
- joc la nivelul segmentului piston-biela cu bucsa de pe biela uzata si cu mici fisuri superificiale ( de la episoadele de knock pentru care ecu nu a intervenit fiind alterata sensibilitatea senzorilor de knock )

Practic am gasit un motor care a lucrat atatia ani cu presiuni mici de ulei fata de standardele VW si care a scapat super misto, fiind distrus de un soft facut in bataie de joc , atatia ani si bani investiti in mentenanta fiind aruncati la gunoi.  Totusi, si pistoanele si bielele aveau coduri noi, pentru ca VW si-a dat seama ca a gresit fiind destule cazuri de pistoane sparte pe internet.  Asa ca am refacut tot motorul, cu pistoane complete si biele noi kolbenschmidt ( cel care a adus solutiile noi constructive ), arborele a fost masurat si ferificat fiind la standardul de nou, am pastrat cuzinetii vechi imperecheati de fabrica corespunzator.  Distributia veche originala VW cu nici 20k km a fost aruncata la gunoi si inlocuita cu kitul de la INNA cu variator axa admisie, pinioane, lant patine plus lant pompa de ulei si intinzator, pompa de ulei noua tot MS Motorsevice adica Pierburg.  Am rehonuit blocul pentru a fi totul la nivelul de nou, chiar si asa am ramas cu pistoane pe cota stock pentru ca nu aveam uzura, chiulasa a fost dusala planat plus revizie mecanism de culisare supape, plus tacheti si toata mecanica accesorie noua.  Pe langa asta garnituri complete si restul de elemente de etansare noi.  Turbo a fost si ea schimbata inainte sa refac motorul pentru ca aparent salvezi o turbo cu uleiuri misto dar o omoara un inginer bine priceput care face mecanismul de la clapeta wastegate slab si fara elemente de revizie existente in piata ( turbo noua Mitsubishi TD-025 de la mama ei adusa ) . Ca idee, masina avea momente in care tragea cu turbo cea veche si momente in care erau necesare 2-3 secunde ca sa incarce corect, fara sa am check engine pe bord pentru ca softul stage 1 facut de un artist nu intervenea spre salvarea motorului de reactii necontrolate alte turbo.  
Acum cu motorul nou,  soft stock cu anulare de preincalzire catalizator si in curand stage 1 FWP Garage  care o sa fie facut asa cum trebuie totul o sa fie ok.
De ce am spus povestea asta ? Pentru ca inainte sa faca motorul galagie am pus ulei Fuchs Titan Pro C3 5w30 pe care orice forumist clasic l-ar fi gasit ca fiind cel care a stricat motorul si ar fi adus reputatie proasta brandului.  Din pacate, pentru un motor cu pompa de ulei in pioneze, acel Fuchs a fost un ulei de aur, pentru ca la baza, acel ulei este un foarte bun salvator de enervie avand vascozitate foarte scazuta la 40 grade si decenta la 100 grade, HTHS micut, clasic unui C3 5w30 dar aditivi EP din abudenta.  A stricat acel fuchs motorul ? nu, din contra mi-a scos in evidenta o problema a motorui nefiind pe placul unor audiofili de motoare si implicit am apucat sa salvez restul motorului la mecanic.  Cu Ravenol REP 5w30 sau RUP 5w40, VST 5w40 si VMP 5w30  nu am auzit absolut nimic,  uleiurile au compensat presiunea de ulei mica oferita de pompa de ulei si practic a carpit situatia, salvand motorul de-a lungul anilor in care au fost folosite. Anterior lor, Valvoline Synpower XL-III, Mobil 1 ESP 5w30, New Life 0w40 schimbate des si-au facut treaba excelent chiar daca le-am criticat oarecum din cauza unei pompe de ulei care mi-a dat informatii eronate.
Concluzia mea pentru voi ? Orice ulei corect o sa ofere protectie buna motorului, altele mai bine, altele mai putin bine si altele excelent iar aceste aspecte nu sunt direct proportionale cu pretul cerut pentru ulei.
Addiniol sunt o companie cu traditie in producerea de uleiuri, baieti buni dar prea putin cunoscuti. Fara sa cam greseasca au avut retete pentru uleiuri de foarte mare succes pentru cunoscatorii brandului.  Fata de multi altii, nu doar isi cumpara pachete de aditivare ci le si construiesc de la zero, motiv pentru care vedem azi Giga Light cu API SP si TBN de 6.x ,
Fuchs cu 3 generatii de CEO Fuchs ( numele de familie ) si uleiuri foarte bune.  Nu au avioane de uleiuri dar nici uleiuri mediocre ci doar produse de foarte buna calitate.
Ravenol, o companie de fanatici in materie de produse de lubrifiere, customizate atat la nivel de pachete de aditivare cat si diferentiati fata de restul prin ciorba de baze faine folosite pentru gama USVO. In rest, unde nu vezi USVO, uleiurile sunt simplute si corecte ( nu raportat si la pret uneori pentru ca Addinol si Fuchs aici castiga teren masiv )
Rowe cu o rebranduire in 2020, o companie de garaj cu produse facute de niste pasionati, o afacere de familie transformata in arta de lubrifiere pentru pretul cerut.  Produsele lor fiind de o calitate exceptionala chiar merita sa fie atat pe wishlistul meu.
Liqui Moly care au inceput cu aditivi de ulei si ulterior cu uleiuri facute de altii + aditivii lor, au avut o ascensiune faina fiind pansamentul fonic pentru multe masini de-a lungul timpului. Totusi trebuie mentionat faptul ca in spatele lor de multi ani se afla Meguin, un alt producator de uleiuri corecte in Germania. Chiar daca uleiurile Meguin se vand la 1/2 de pret fata de Liqui Moly, sunt totusi produse foarte bune dar prea putin corecte, pentru ca arta aditivarii faine este pastrata pentru cei care mai scot ceva cascaval pentru a cumpara gama lor de aditivi.
Valvoline, un gigant care ofera pe piata de lubrifiere uleiuri super faine.  Recent au avut o schimbate de politica interna si au scos uleiuri banale dpdv al fisei tehnice dar cu multa calitate la interior, motiv pentru care au fost si raman pentru mine o alegere excelenta.
Total un alt gigant care ofera uleiuri foarte corecte pentru pretul cerut.  Chiar daca s-a rupt lantul de iubire cu Renault, raman totusi cei mai tatici dintre Francezi dpdv al arteri produselor de lubrifiere.

Acum pentru fanii Redline, Amsoil si alte branduri americane..... eu prefer sa spun skip pentru ca piata de masini europene destinata SUA difera de multe ori dpdv al motorizarilor dar si al sistemelor de reducere a emisiilor poluante, iar gama lor de uleiuri este adresata masinilor pentru SUA nu pentru Europa. Uneori exista si ceva aprobari, dar pentru pretul cerut pe acele uleiuri, sunt branduri europene care cam matura cu ei pe jos dpdv al tehnologiei de lubrifiere.
Legat de  alte branduri cum ar fi Motul, nu am ce sa spun, ii lasi pe cei care vand reclama catre ele, cum ar fi Coasta de est care au pe toti peretii Motul, pe toate hainele Motul dar fac revizii la DSG cu ulei original pentru ca nici macar ei nu cred ca in uleiurile ATF sau MTF Motul.  

Un motor corect, va merge cu un produs de lubrifiere corespunzator mult si bine atata timp cat intervalul de mentenanta este corespunzator.  Un motor prost proiectat iti va manca nervii si timpul pentru ca mereu vei cauta uleiul care sa multumeasca ingineria de doi bani oferita in el, astfel cu tristete va anunt ca nu  mai exista uleiuri atat de proaste pe cat se spune ci doar ciuperci de motoare pe care noi le rasfatam cu multi bani irositi pe anumite branduri. ( de exemplu Top Tec 4200 care costa 300 lei vs Pro C3 care costa 160 lei pentru 5 l si totusi acel Top Tec nu ofera nimic in plus dpdv al protectiei fata de Fuchs ) . Nu spun ca e ceva rau sa iti convingi motorul sa fie muzical cu standardele tale, dar pe primul loc niciodata nu pui asta ci partea tehnica ascusa in spatele sau.

Acum ce inseamna partea asta tehnica ? Nu neaprat daca uleiul este unul PAO sau cu esteri sau daca are nu stiu cate ppm Mo sau B sau W sau Ti.  Felul in care sunt produse bazele de grupa III a evoluat fantastic de mult, in asa fel incat avem uleiuri de grupa III care nu mai ofera atat de multe in plus fata de un ulei PAO dpdv al protectiei finale.  Folosesti o baza de 6-7-8 mai scumpa decat una clasica cum este cea VHVI de grupa III si primesti in procente nu atat de mult pentru cat platesti in cazul unei utilizari domestice.
Pachetele de aditivare moderne .... devin din ce in ce mai bune, mai complexe si mai potente in asa fel incat atat tehnologia de fabricare a unui motor cat si tehnica de lubrifiere permit folosrea unor uleiuri ultra subtiri in motoare genial proiectate si construite.  Am in familie un 1.5 T-GDI 2021 Mild Hibrid de la Hyundai care merge cu 0w20 si pentru care nu exista rodaj pentru motor ( coating pentru cilindrii si segmenti cu precizie de proiectare si constructie fenomenala )  Cu ce ulei o sa mearga masina ? Momentan Shell-ul din reprezenanta, ulterior poate o trec pe Fuchs, oricum, diferentele vor fi mici pentru ca motorul este proiectat sa fie foarte fiabil indiferent de brandul de ulei folosit fiind sensibil doar la intervalul de schimb al acestora .
In schimb A3-ul va merge cu oricare din brandurile care se afla pe placul meu Posted Image
Astra J-ul de 2.0 CDTI ramane cu Ravenol RUP 5w40, nu de alta dar si ea a avut soft la acelasi tuner cu A3-ul cu care a spart un furtun de pe traseul de admisie, facand overboost masiv de mai bine de 30k km. Pe scurt cerinta 2.8 bari cu soft si facea peste 3 bari ( limita de citire a senzorului ) pentru 2 secunde pe log, lucrur care spune ca valoarea de overboost a depasit multe limite de siguranta.  In prezent aceeasi astra are softul refacut de FWP Garage, face 2.75 bari atat cat cere si softul, merge impecabil si fara nici un fel de repros din partea mea.  

Daca tot a existat dorinta de mai vedea o postare de la mine, o aveti. Alta nu o sa mai existe pentru ca am renuntat de cativa ani deja la a mai posta pe forumuri si nici nu am de gand sa revin.  Asta nu inseamna ca opiniile mele nu o sa mai existe sub un alt format  in afara de cel scris Posted Image

Interesanta postarea , pacat ca ai renuntat la forum ; succes pe viitor...

PS- poate era de bun augur sa spui si numele tunerului...

#13652
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Da, el este kspic :)

 mariovrs, on 05 august 2021 - 18:35, said:

Tu esti asta din videoclip?
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/i4iYK3RcNwI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai e si o prezentare de Audi A3 benzinar cum ai tu si fix aceleasi probleme :). Nu mai gasesc videoclipul.


#13653
grofudaniel

grofudaniel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.08.2008
Aici e, l-am găsit.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/IqbyUZKphRg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Eu ii mai ascult, aproape ca pe un podcast, sunt chiar funny. Păcat ca sunt atat de multe greșeli gramaticale (sau idei nefundamentate).

Cu toate astea, cred ca e singurul canal (ma refer la canalul cel vechi pe care activa Mihai) care m-a făcut sa cumpăr un produs în urma unui clip.

Deci, succes cu noile planuri.

Edited by grofudaniel, 05 August 2021 - 19:21.


#13654
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013

 addittzu, on 05 august 2021 - 16:56, said:

Legat de  alte branduri cum ar fi Motul, nu am ce sa spun, ii lasi pe cei care vand reclama catre ele, cum ar fi Coasta de est care au pe toti peretii Motul, pe toate hainele Motul

Motul are de cativa ani buni campanii agresive de promovare prin toate service-urile mari. Peste tot vezi Motul. Folosesc si uleiurile lor. Pana la urma pe clientul obisnuit, sunetul motorului il intereseaza. Cu Motul nu mai auzi nimic suspect prin motor.
Degeaba ii spui tu ca Fuchs face acelasi lucru la jumatate din bani, dar ca motorul o sa trancane ca o moara.

#13655
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Motul sunt niște uleiuri mediocre, cum era și catastrol pe vremea când se lafaiau ca au parteneriat cu VW.
Si cu Total nu ai zgomot daca il alegi.

#13656
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Fuchs este pentru cunoscători, dacă te mănâncă în dos să îl recomanzi unui habarnist îți umple frigiderul!

#13657
Shcherbina

Shcherbina

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,882
  • Înscris: 27.01.2020
dar Ferrari ce foloseste?

sau lambo....

#13658
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Nu este vorba de ce folosește Ferrari sau Lamborghini. Sunt uleiuri dezbrăcate de artificii și dacă ai un junghi de mașină îți scoate în evidență toate defectele. Și cum junghiurile predomină...nu vezi cât de iubit este Motul? Livrează liniște la tigăi! Poți să le explici până la anul că uleiurile lor sunt slabe, nu contează, fac motoarele liniștite și asta e tot ce contează!

Edited by TLGTLC, 05 August 2021 - 23:08.


#13659
Shcherbina

Shcherbina

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,882
  • Înscris: 27.01.2020

 TLGTLC, on 05 august 2021 - 23:03, said:

Nu este vorba de ce folosește Ferrari sau Lamborghini. Sunt uleiuri dezbrăcate de artificii și dacă ai un junghi de mașină îți scoate în evidență toate defectele. Și cum junghiurile predomină...

pai nu ma refer la brand.

ma refer la calitate.

nu cred ca in un motor de la o masina asa de scumpa aia pun acelasi mobil1 sau shell pe care il cumpar eu in magazin. chiar daca producatorul e shell sau mobil1.

tre sa fie o diferenta de calitate undeva. nu are cum altfel. tre sa fie un ulei premium ceva , nici un caz ulei de duzina ca pt muritorii de rand.

#13660
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Dacă ar fi să luăm de bun declarațiile, Mobil 1 5w30 Esp din Bentley este același cu cel distribuit în fiecare țară. La fel Castrol Supercar din Aston Martin și exemplele pot continua. Nu cred că a investigat cineva dacă uleiul din reprezentanțele supercarurilor sunt diferite de uleiurile vândute la raft.

#13661
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,659
  • Înscris: 24.10.2015

 TLGTLC, on 05 august 2021 - 23:03, said:

Nu este vorba de ce folosește Ferrari sau Lamborghini. Sunt uleiuri dezbrăcate de artificii și dacă ai un junghi de mașină îți scoate în evidență toate defectele. Și cum junghiurile predomină...nu vezi cât de iubit este Motul? Livrează liniște la tigăi! Poți să le explici până la anul că uleiurile lor sunt slabe, nu contează, fac motoarele liniștite și asta e tot ce contează!

Nu tot voi scriati cateva pagini in urma ca "uleiul asta ma unge la suflet"? De ce deacum sunteti contra uleiurilor care ajuta sa ai motot silentios? Era vorba ca acum uleiuri proaste nu se mai fac, ca toate ofera protectie buna pentru utilizatorul obisnuit. Pai in cazul asta, daca toate protejeaza aproximativ la fel, eu chiar as alege uleiul care ofera silentiozitate. Cine nu vrea ca motorul lui sa sune frumos, rafinat, calm?

#13662
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Nu ai înțeles!

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate