Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Unde e progresul noilor motoare mici in 3 pistoane?

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
136 replies to this topic

#37
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,050
  • Înscris: 02.08.2021

View PostAdrianHH, on 19 iulie 2023 - 16:16, said:

Oricum, daca nu ia foc planeta, electicele vor domina piata in 15 ani ca vreti sau nu.
Crezi că se va da jos americanul din Doge RAM de 3,7l ca să salveze planeta?

#38
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,980
  • Înscris: 06.04.2007

View PostWotan, on 19 iulie 2023 - 14:44, said:

Progresul e in special la reducerea costului, mai ales pentru fabricant. ;) Trei cilindri costa mai putin decat patru iar motorul e mai rapid/usor de montat. Norma de poluare nu are asa de mare influenta aici, exista motoare cu4/6 cilindri care respecta fara probleme normele Euro 6.

Un al doilea avantaj, teoretic sau nu, ar fi pentru utilizator. Un motor cu cilindree mai mica si mai putini cilindri e mai usor, ceea ce reduce masa masinii si in principiu consumul necesar pentru miscarea ei. De asemenea, multe tari taxeaza masinile in functie de cilindree, nu de putere sau consum, asa ca o cilindree mai mica reduce taxele pentru cumparatorul masinii.
Nu cred nici eu ca i-au costat mai mult, sau nesemnificativ mai mult producerea turbo drujbelor fata de geberatia de aspirate, dar totusi un 1.0 turbo e ceva mai complex decat un aspirat d-asta clasic , distributie variabila  turbo, senzoristica si alte cacalaie aditionale.
Motoarele mai mari se incadreaza la norma, dar la categoria lor de poluare, adica daca e Euro 6 nu inseamna ca un 2.0 polueaza la fel cu un 1.0

Greutatea e discutabila, cand te uiti la drujba 1.0 nu pare asa mic, ai zice ca la-au scurtat pe latime (evident la 3 cil si capacitate mai mica) si l-au lungit pe inaltime, cam asa arata astea turbate 1.0. Plus sist turbo, nu cred ca sunt diferente notabile de greutate sa zic 1.6 mpi vs 1.0 tce.

Pt initiator, nu stiu ce caluti ai vazut, eu detin 1.6 clasic aspirat (Logan) si 1.0 tce (Sandero) 1.0 in medie consuma mai putin decat 1.6 ,
1.0 tce imi ia aprx 7,2% urban vs 1.6 aprx 8,5% . Modo groso 1 litru dif exista la 100km parcursi.
Extraurban ~5,5-6% vs 6,8-7,5%  , mers nornal fara deviatii grave de comportament in trafic.

Diferenta de consum nu iese neaoarat ca 1.0 e mai eficient, eu zic ca e din transmisie/rapoarte si din inertia mare avuta (frana de motor f slaba) care ajuta in mod evident la economie trafic urban. "Pedalezi" si o lasi sa curga, sau mentii f fin acceleratia.


#39
mirc2003

mirc2003

    Emo biliar

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,606
  • Înscris: 16.03.2008
Mereu voi prefera un motor in 4 cilindri in loc de 3. Toare cele cu 3 cilindri trepideaza la relanti, fie ca e Renault sau ca e Ford ecoboost. Nevasta mea nu coboara sub 10l/100km in Bucuresti cu 0.9tce.
Romanii au o manie/incapatanare sau nu stiu cum s-o numesc (ma includ si pe mine) in a merge subturat, ca fac economie. Astfel de motoare supraalimentate prin turbina sunt concepute a functiona la turatii mai mari. Nu vei obtine niciodata cuplu si putere din cei 90-100 CP apasand usor acceleratia. Nu crapa motorul la 5-6000 rot/min. In Bucuresti chiar putem vorbi de consum orar, ca de utilaj.
De la Dacia/Renault singurele motoare care au oferit satisfactii utilizatorilor au fost 1.6 mpi si 1.5 dci 110CP, ambele in 4 pistoane.
De ce motoare de cilindree mica? Taxe, impozite, poluare mai mica etc. Renault nu concepe masini si motoare doar pentru piata romaneasca, piata si regulamentele vest europene sunt esentiale.
De luni, pentru o saptamana, voi conduce 0.9 tce. Ultima data, cu eforturi, frana de motor si maxima anticipare am scos 6.5 urban Bukresh. Fara AC.

#40
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,259
  • Înscris: 05.06.2002

View Postexcentryc, on 19 iulie 2023 - 14:01, said:



Asa zice si nevasta-mea Posted Image
Ce a testat pana acu nevasta-ta? :P

#41
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006

View Postmirc2003, on 19 iulie 2023 - 16:35, said:

Mereu voi prefera un motor in 4 cilindri in loc de 3. Toare cele cu 3 cilindri trepideaza la relanti, fie ca e Renault sau ca e Ford ecoboost. Nevasta mea nu coboara sub 10l/100km in Bucuresti cu 0.9tce.
Romanii au o manie/incapatanare sau nu stiu cum s-o numesc (ma includ si pe mine) in a merge subturat, ca fac economie. Astfel de motoare supraalimentate prin turbina sunt concepute a functiona la turatii mai mari. Nu vei obtine niciodata cuplu si putere din cei 90-100 CP apasand usor acceleratia. Nu crapa motorul la 5-6000 rot/min. In Bucuresti chiar putem vorbi de consum orar, ca de utilaj.
De la Dacia/Renault singurele motoare care au oferit satisfactii utilizatorilor au fost 1.6 mpi si 1.5 dci 110CP, ambele in 4 pistoane.
De ce motoare de cilindree mica? Taxe, impozite, poluare mai mica etc. Renault nu concepe masini si motoare doar pentru piata romaneasca, piata si regulamentele vest europene sunt esentiale.
De luni, pentru o saptamana, voi conduce 0.9 tce. Ultima data, cu eforturi, frana de motor si maxima anticipare am scos 6.5 urban Bukresh. Fara AC.

Hai frate ai scos 6.5 litri fara AC cand afara sunt 37 grade la umbra si te plangi ca motorul nu ofera satisfactii :lol: . Da-o dracu de masina ca mai bine mergeai cu bicicleta.

#42
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,980
  • Înscris: 06.04.2007

View Postmirc2003, on 19 iulie 2023 - 16:35, said:

Mereu voi prefera un motor in 4 cilindri in loc de 3. Toare cele cu 3 cilindri trepideaza la relanti, fie ca e Renault sau ca e Ford ecoboost. Nevasta mea nu coboara sub 10l/100km in Bucuresti cu 0.9tce.
Romanii au o manie/incapatanare sau nu stiu cum s-o numesc (ma includ si pe mine) in a merge subturat, ca fac economie. Astfel de motoare supraalimentate prin turbina sunt concepute a functiona la turatii mai mari. Nu vei obtine niciodata cuplu si putere din cei 90-100 CP apasand usor acceleratia. Nu crapa motorul la 5-6000 rot/min. In Bucuresti chiar putem vorbi de consum orar, ca de utilaj.
De la Dacia/Renault singurele motoare care au oferit satisfactii utilizatorilor au fost 1.6 mpi si 1.5 dci 110CP, ambele in 4 pistoane.
De ce motoare de cilindree mica? Taxe, impozite, poluare mai mica etc. Renault nu concepe masini si motoare doar pentru piata romaneasca, piata si regulamentele vest europene sunt esentiale.
De luni, pentru o saptamana, voi conduce 0.9 tce. Ultima data, cu eforturi, frana de motor si maxima anticipare am scos 6.5 urban Bukresh. Fara AC.
Unde nu scoti sub 10% la 0.9-1.0, asa nu scoti sub 11-12 la aspirat de putere similara.
Toate 3 cil vibreaza in ralanti, nu la toate simti ceva de la volan, la 1.0 tce nu simt nimic, nici la 1.0 ecoboost.

Din contra cu tiratiile, unde e turbo nu e nevoie de turatii ridicate precum la aspirat.

Micsorarea asta generala e idiotenie, pare-se ca la norma Euro7 daca mai fac termice vor trebui sa kareasca cilindreea pt ca nu pot scoate din 1.0 sa fie la norma..

#43
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
"Unde e progresul noilor motoare mici in 3 pistoane?"
Este ascuns bine in profitul firmelor producatoare!
Intotdeaua motoarele in 3 cilindrii au fost jumatate din cele in 6. Vreau sa spun ca au fost avantajati producatorii de motoare puternice si nu oricine. Asta a fost o mica discriminare... Nu toate marcile stiau motoare in "V". Prima oara, daca nu ma insel au aparut pe Polo, motorul ala de 1,2 cmc care-ti dadea impresia ca fuge de pe masina...
Or sa tot incerce cu fel si fel de motoare pana cand ne vor sili sa trecem pe electric.

#44
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,772
  • Înscris: 01.10.2002

View PostMatrix40, on 19 iulie 2023 - 14:52, said:

Reducerea costului, dar masinile sunt mult mai scumpe.
Un Logan 1.4.MPI 4 pistoane pleca de pe la 6000 euro iar acum de pe la 12.000 euro cu motor 1 litru in 3 pistoane. Pret dublu...
Adica platesc dubla ca sa primesc mai putin ca inainte...
Eu am dat in 2009 pe un Laureate cu motorul 1.6 16V de 105 CP 8450 euro. Acum pentru cam acelasi nivel de echipare si un motor mai slab de 90CP ar trebui sa platesc aproape dublu... Am cumparat anul trecut o alta masina noua. M-am uitat la un Duster 4x4 dar dupa ce l-am configurat si am vazut scorul am trecut la alta marca... S-au facut reduceeri de costuri, dar pentru producator, nu pentru clienti...

Loganul, cu motorul lui aspirat, a trecut de 160.000km fara probleme serioase, si fara nici una la motor. Am vazut Loganuri de taxi cu 300.000-400.000 km la bord, puse pe gaz, conduse in 2/3 schimburi. Soferii au zis ca n-au avut probleme cu ele. In schimb, un sofer de taxi cu dotat cu noul si modernul motor in trei cilindri mi-a zis ca la 50.000 km a avut deja vreo trei reparatii.

Edited by Wotan, 19 July 2023 - 20:06.


#45
Matrix40

Matrix40

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,179
  • Înscris: 20.08.2022

View PostWotan, on 19 iulie 2023 - 20:05, said:


Eu am dat in 2009 pe un Laureate cu motorul 1.6 16V de 105 CP 8450 euro. Acum pentru cam acelasi nivel de echipare si un motor mai slab de 90CP ar trebui sa platesc aproape dublu... Am cumparat anul trecut o alta masina noua. M-am uitat la un Duster 4x4 dar dupa ce l-am configurat si am vazut scorul am trecut la alta marca... S-au facut reduceeri de costuri, dar pentru producator, nu pentru clienti...

Loganul, cu motorul lui aspirat, a trecut de 160.000km fara probleme serioase, si fara nici una la motor. Am vazut Loganuri de taxi cu 300.000-400.000 km la bord, puse pe gaz, conduse in 2/3 schimburi. Soferii au zis ca n-au avut probleme cu ele. In schimb, un sofer de taxi cu dotat cu noul si modernul motor in trei cilindri mi-a zis ca la 50.000 km a avut deja vreo trei reparatii.

Pai si eu am o masina de 15 ani cu motor aspirat. Dupa 150.000 km nu mananca gram de ulei motorul, merge ca in prima zi si am schimbat in mare doar consumabile, nu m-a lasat niciodata in drum.
Imi caut motive sa imi schimb masina,dar nu prea le gasesc, imi da cu minus.
Pentru mine motorul e cea mai importanta componenta de la o masina, si daca tot e sa dau mai multi bani pentru o masina noua ma astept ca motorul sa fie mai eficient decat ce am acum.
Stiu si eu taximetrist cu Logan nou caruia i-a picat turbina dupa un an, urma sa o schimbe pe garantie.

Edited by Matrix40, 19 July 2023 - 20:26.


#46
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022
SCe/65 HP/3 cilindri/2020, ~45 Km, ~8K Km parcursi de mine. utilizez curent zona imediat adiacenta zonei rosii RPM, urban sau nu. schimb ulei ~10K Km.

fara probleme, inca.

progres? noxe mai mici, sigur.

Edited by Masutatsu-Oyama, 19 July 2023 - 21:15.


#47
istratei

istratei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,802
  • Înscris: 25.11.2004
Vin dupa un 1.4 MPI 75 de martoage la un 1.2 130. De fiabilitate nu ma pot pronunta. Cu 1.4 , in150k, i-am curatat o data axul de la motorasul pas cu pas, nu mai tinea relantiul. Cu cel nou ma apropii de 50k fara probleme deocamdata.
Avantaje: taxe mai mici
Culpul maxim pe care il am de la 1750 de turatii
Consumul, in masura in care poti sa-ti temperezi piciorul
Dezavantaje, probabil fiabilitatea, este mult mai complex, sper sa nu afluPosted Image

#48
yekun

yekun

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,426
  • Înscris: 13.10.2022
La 65 de cai banuiesc ca i au pus si pedale de bicicleta pentru demaraj mai rapid...
Dupa 200k km vorbim de fiabilitatea unui motor.

#49
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 23.04.2007

View Postmirc2003, on 19 iulie 2023 - 16:35, said:

Astfel de motoare supraalimentate prin turbina sunt concepute a functiona la turatii mai mari.
Mai mari decit cine ... turatiile de care zici ?

View Poststrongsss, on 19 iulie 2023 - 14:37, said:

motorul de Dacia
motoarele acelea erau o pacoste
nu erau deloc Ok.
Cele in interpretare romaneasca erau asa  Posted Image

View PostTehCube, on 19 iulie 2023 - 14:09, said:

pe un DN sau pe ceva serpentine in urcare, atunci vrei sa ai consum mai mare si ceva mai multi cai.
"ceva mai multi cai" inteleg ... da' de ce dracu ai vrea "sa ai consum mai mare" ?

View Postgushpi, on 19 iulie 2023 - 13:00, said:

avusei CP: 45/54/
cm3  1108 /1289 ?

View PostValy_User, on 19 iulie 2023 - 12:51, said:

unul ca mine care caută motoare de 90-100CP nu mai găsește decât de astea în trei pistoane.
Se mai gasesc si cu 4 cilindri ... pe masini de clasa mica.

Edited by adrian_r5, 19 July 2023 - 22:32.


#50
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,894
  • Înscris: 22.12.2005
dicutia n-are sens
optiunea la cele 3 pistoane- EV.

#51
bicosu

bicosu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,034
  • Înscris: 03.01.2007

View PostMatrix40, on 19 iulie 2023 - 14:45, said:


Pai deja e foarte mult.
Cu motorul meu aspirat de 1.6 si putere similara nu am ajuns la consum 12 niciodata, nici macar iarna


#52
arfidx2

arfidx2

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 493
  • Înscris: 17.09.2022
Am eu Peugeot 107 cu motor in 3 cilindri aspirat.
Consuma 5 Litri la sută de km.

Am fost cu el până în Italia si-napoi

#53
bicosu

bicosu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,034
  • Înscris: 03.01.2007
Nu stiu unde locuiesti tu, dar daca ai sta prin centru un consum de sub 15 iarna la drumuri scurte ti s ar parea parfum. Dar cand mergi la un drum 15 km ca sa ajungi in oras, se mai incalzeste si motorul. Multi spun consum de oras din balotesti in bucuresti. Ala e consum mixt, scot si 4% cu motor de 3l daca ma fortez. Sa comparam mere cu mere si pere cu pere.

Si ca sa mai spun o poveste despre consum si cat de irelevant este ce scoate unul sau altul. Acum multi ani, Asko a facut niste concursuri denumite Honda Green Challenge. De la asko Expozitiei pana in Tartasesti si inapoi. Eu am condus o Honda CR-V 2 litri manuala benzina. Am reusit sa scot doar 3.8 parca. Castigatorul a scos sub 3. Este relevant consumul asta la o masina cu motor de 2 litri si peste 1.5 tone? Se poate scoate zilnic? Cu siguranta consumul normal era de 7 pe traseul respectiv. Asa ca luati va dupa consumurile date de peoducator. Pentru Bucuresti periferie adaugati 1litru. Pentru centru minim 2-3

#54
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007

View Postbicosu, on 19 iulie 2023 - 22:56, said:

De la asko Expozitiei pana in Tartasesti si inapoi. Eu am condus o Honda CR-V 2 litri manuala benzina. Am reusit sa scot doar 3.8 parca. Castigatorul a scos sub 3. Este relevant consumul asta la o masina cu motor de 2 litri si peste 1.5 tone? Se poate scoate zilnic? Cu siguranta consumul normal era de 7 pe traseul respectiv.
Da, dar tu sti sa conduci. Cati in ziua de azi mai sunt soferi?

Sunt discutii pe aici de 5000-6000 rpm. Te crucesti. Iti arata si pe bord sa schimbi viteza, ce este asa de greu?
La asa soferi, asa marketing. Se spune ca e putin 90 cai. Pai pe vremuri mergeam la cota 1400 cu Skoda 100 de 30 de cai si eram 4 persoane.
Dar soferul stia sa conduca, motorul torcea, nu simteai cand se schimbau vitezele. Vezi acum in trafic diversi diletanti, baga picioru' de iese fum, țipă motorul.....................

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate