Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul

Instagram - sunt eu batran, sau...

Regim utilizare HDD Ubuntu
 La mulți ani @yanni17!

La mulți ani @Kokoshmare!

Mai exista la voi in oras strandu...

Bon Jovi - Living Proof
 Problema card reader Sandisk

Recomandare acumulator 26650

Accident nerespectare viteza

Consumul in bord VS consumul la p...
 PC-ul nu booteaza

Coada dronei de lupta Fioroasa

Taxa RAR pt motor 2.0 diesel Euro...

Radio Aftermarket Golf 5
 

Unde e progresul noilor motoare mici in 3 pistoane?

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
136 replies to this topic

#55
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
La ce folos sunt sutele alea de cp cand un Logan cu 4 persoane la bord si cu AC pornit de abia urca un deal? Intrebati orice taximetrist de Bucuresti, indiferent ca-i taxi, uber sau bolt, invariabil veti primi acelasi raspuns. Consum la fel, cilindree mai mica. SI vorbim de sute de mii de km... pentru ca o masina in regim de taxi, face minim 100k km pe an, toti in Bucuresti si imprejurimi. Cand un sofer are o cursa spre Otopeni e fericit: baga a 4-a, poate chiar si-a 5-a! De-a 6-a nu e cazul...

#56
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,462
  • Înscris: 27.10.2007

View Postadip1962, on 20 iulie 2023 - 07:59, said:

La ce folos sunt sutele alea de cp cand un Logan cu 4 persoane la bord si cu AC pornit de abia urca un deal?
pe toate drumurile in panta vezi oameni care imping masina sa ajunga sus...
uneori se da jos si soferul...

#57
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,188
  • Înscris: 17.01.2012

View PostValy_User, on 19 iulie 2023 - 13:11, said:


Iar puțin dacă mă dau la ea consumul îmi crește la cer, în loc de 5 îmi ia 6-7l/100km.


recunosc că-s un fericit: am scăpat de handicapul „CÂT consumă, BRE? :o

View PostMoinesti72, on 19 iulie 2023 - 14:27, said:

In buzunarele producatorilor.

I-am fentat : motor 1.5 l, 4 cilindri , 163 CP Posted Image

te-am luat: acum alerg un 1,6 cu 180CP :P

View PostValy_User, on 19 iulie 2023 - 16:21, said:

Crezi că se va da jos americanul din Doge RAM de 3,7l ca să salveze planeta?

cam gândirea asta a exterminat anumite civilizații (acum mă refer expres la amerindieni... :( )
deci, nu se va da el jos, va fi „descălecat” de impozite și costuri uriașe...

View Postadrian_r5, on 19 iulie 2023 - 22:29, said:


cm3  1108 /1289 ?


erau dacii, prima cu 45CP era din 1972, a 2-a din 1985 - bord CN, jante aliaj (puse după 1989) :P

#58
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,406
  • Înscris: 23.04.2007

View PostValy_User, on 19 iulie 2023 - 16:21, said:

Crezi că se va da jos americanul din Doge RAM de 3,7l ca să salveze planeta?
Nu schimbam pe 3 cilindrii sau electric ca....oaia vecinului, grozava gandire.
Daca europenii nu erau "mai spalati" decat(aproape) tot restul lumii, eram la norme Euro 0 si in acest moment. Urmaresc niste vloggeri, erau in Teheran, masini fara norme de poluare, oras plin de smog.
Pana ajunge fumul dodge-ului in orasul meu, tot smogul passatului de 2l il inhalez dimineata de la vecinu'.

View Postadip1962, on 19 iulie 2023 - 19:24, said:

"Unde e progresul noilor motoare mici in 3 pistoane?"
Este ascuns bine in profitul firmelor producatoare!
...
Or sa tot incerce cu fel si fel de motoare pana cand ne vor sili sa trecem pe electric.
Teorii ale conspiratiei. Brand-urile auto au castigat mai mult de la criza chip-urilor si inflatie decat de la o asa-zisa intelegere intre ei ca sa fabrice motoare mici . Plus ca au castigat enorm si de la statele prietenoase cu taxele de mediu bagate pe gat(ca sa iei Dacia noua in RO) sau cand se marea cota pentru casare-imediat si ei cresteau pretul masinii ca sa inhate acei bani , nu clientul s.a.m.d.
Reprezentantele service-aza masini la care schimba 3l de ulei, 3 bujii, 3 bobine factureaza mai putin si in ore de manopera si in piese. Ca a crescut pretul litrului de ulei si a bujiei, a crescut si pt loganul 1.4 in 4 cilindrii.

View PostWotan, on 19 iulie 2023 - 20:05, said:

Eu am dat in 2009 pe un Laureate cu motorul 1.6 16V de 105 CP 8450 euro.
Loganul, cu motorul lui aspirat, a trecut de 160.000km fara probleme serioase, si fara nici una la motor. Am vazut Loganuri de taxi cu 300.000-400.000 km la bord, puse pe gaz, conduse in 2/3 schimburi. Soferii au zis ca n-au avut probleme cu ele. In schimb, un sofer de taxi cu dotat cu noul si modernul motor in trei cilindri mi-a zis ca la 50.000 km a avut deja vreo trei reparatii.
1.Am mai explicat mai sus comparatia cu banii din 2009 pe o masina de generatie 2009 fata de 15k pe o masina cu acelasi nume dar din 2023 cu alte tehnologii in ea si cu valoarea banilor in 2023.
2.Tico-ul lui taica'miu a fost casat la 225k km cu 0.8i in 3 cilindrii care mergea excelent. Am peste drum vecin cu acelasi TICO, merge perfect si azi. Matiz-ul ulterior al lui(0.8i/3cilindrii) dupa 15 ani inca merge f bine. Pe forumurile daewoo ani la rand cat am urmarit(ca aveam si eu masina din grupul ala 6 ani) nu s-a plans nimeni ca aveau probleme la motor ca erau in 3 cilindrii.
3. Nu mai relata un caz auzit si apoi faci reguli, prima regula a generalizarii. Nu esti copil sa nu stii asta.
Urmaresc forumul Dacia si problemele sunt in alta parte decat 3 sau 4 cilindrii. La L3 pica senzor gaz, turbina si volanta, mici hibe la modul SOS si tableta. Nici o treaba ca are 3 sau 4 cilindrii.
Lumea fuge de GPL din preconceptii. Lumea fugea la BMW de motoare in 4 cilindrii cand incepusera sa se puna in masa din preconceptii. Lumea fuge de 3 cilindrii acum din pre-conceptii. Idem si de electrice. De obicei cei care se adapteaza greu de fel isi imagineaza tot felul de motive pentru a nu isi schimba preferintele si a le valida ca fiind adevarul suprem.

View Postyekun, on 19 iulie 2023 - 22:03, said:

La 65 de cai banuiesc ca i au pus si pedale de bicicleta pentru demaraj mai rapid...
Dupa 200k km vorbim de fiabilitatea unui motor.
Eu mi-am luat bmw-ul la 45k km in 2008 si acum are 210k, 15 ani mai tarziu. Puteam schimba masina de minim 3 ori, chiar e irelevant kilometrajul.

Edited by AdrianHH, 20 July 2023 - 13:14.


#59
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,691
  • Înscris: 24.10.2015

View PostMatrix40, on 19 iulie 2023 - 12:12, said:

Am vazut pe un Renault Clio nou zilele astea un consum de 10.5 litri la suta., motor 1 litru TCE ce e pus si pe Daciile actuale.
Pai vechile motoare aspirate 1.4 si 1.6MPI au consumuri chiar mai mici, la puteri similare, si tin si 1 milion de KM.

Unde e progresul noilor motoare mici in 3 cilindri ce sunt mai sensibile, mai complicate, livreaza puteri similare si consuma mai mult decat motoarele aspirate de generatie mai veche?

Avantajul e pentru constructori ca nu cheltuie asa mult metal.

#60
magicianX

magicianX

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 17.07.2023
Avantajul motoarelor de 1L sau mai mic sta in procesul de fabricatie cu efort redus, material mai putin consumat, cantitate mai mare, suspensii mai usoare, arcuri mai mici, caroserie mai usoara, etc.
Se reduc mult costurile de productie plecand de la toate optimizarile posibile.
Dar profitul creste, pentru producatori.
Si acopera usor gama celor care vor motor mic si consum mic. Si ii vezi pe strada sau pe DN, cand sunt cap de coloana in afara localitatii cu 60-70km/h.
E un trend care nu este ignorat de producatori si deci va fi in continuare activ.

Costuri mai mici cu mentenanta, (aparent), confort redus (dar asta e compromisul cand iti iei Wartburg-ul Est-German, cu motor in 2 timpi).

Avem exemplul lui Fiat 500 care a fost o reusita a vremii lui. Lastunul nu a fost capabil sa reproduca nimic din ce vazusera la italieni sau francezi.

Dar piata japonezelor mici a evoluat, asa ca si producatorii Europeni au coborat stacheta si voila!, le avem.

Progresul tehnologic al acestor motorase este vizibil, au o oaresce fiabilitate, in functie de cat tragi de ele...

Acum niste anisori, am mers 4 persoane intr-un Tico, dintr-un oras in altul, si media era cam la 80kg fiecare.

Si s-a dus, neasteptat, dar luase ceva viteza.

Pentru cei care vor "pedala", exista in continuare 1.5, 1.6, vechile 1.8 sau 1.9 si cel mai raspanditele 2.0cmc.

#61
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,008
  • Înscris: 06.04.2007

Nu e mai usoara masina cu 1.0 turbo vs echivalent 1.6 aspirat, ce arcuri mai mici si alte cele.. de unde le scoateti??
1.0 turbo e mai complex decat un aspirat clasic, nu e mai ieftin.

Voi comparati un 1.0 clasic aspirat cu 3 cil cu 1.6 aspirat si faceti confuzie ...ca altfel nu e explicatie la aberatiile astea

#62
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,352
  • Înscris: 08.01.2021
Un motor turbo în 3 cilindri bate la orice capitol relevant un 1.6 aspirat. Trage mai bine, consuma mai puțin, e mai elastic la condus.
Fiabilitatea e irelevanta eu n-am mai auzit de secole de mașini cu motoarele duse (cu excepția poate a ea888 gen2). Se duc chestiile din jur, nu motorul în sine.
Ok sunetul unui 4 aspirat e mai plăcut decât un 3 turbo. Însă oricum ambele sunt zgomot nu sunet (de sunet vorbim de la 6 în sus) asa ca cel mai bine ar fi sa nu se auda.

Edited by KiloW, 01 August 2023 - 09:55.


#63
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,008
  • Înscris: 06.04.2007
Turbo in 3 cil 1.0 n-o sa bata niciodata un aspirat la timpii de raspuns in acceleratie
Regim urban un aspirat e oricand mai placut la condus decat un 1.0 turbo care din nastere e dezechilibrat mental, cuplu maxim si complet vomitat la turatii mici (o tampenie)  mort in cuplu la turatii mari.
Daca l-ar fi facut sa nu aibe o curba de cuplu asa abrupta era parfum, valori mai mari decat la aspirat, dar sa aibe o curba mai lina de crestere in relatie cu turatia motorului.

#64
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,738
  • Înscris: 13.06.2004
Nu rămânea Europa la Euro 0. Norme de poluare au apărut în S.U.A. mult mai devreme. Dar s-a ajuns la alte nebunii de când cu "înverzirea". Dintr-o extremă o dăm în alta. Unii sunt frustraţi, într-adevăr, dar alţii observă în ce direcţie o luăm.
Unele motoare au fost mai bune concepute decât altele, de aceea nu au probleme.
Până la urmă veţi începe să ajungeţi la concluziile mele legate de calitatea produselor de azi. Şi poate şi de parte din tehnologie. P.S. Nu urăsc ca idee tehnologică maşinile electrice, sunt alte chestii care deocamdată nu-mi plac la ele.

Edited by djl, 01 August 2023 - 11:54.


#65
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,746
  • Înscris: 23.04.2007

View PostOctavian___, on 01 august 2023 - 11:38, said:

Regim urban
cuplu maxim si complet vomitat la turatii mici (o tampenie)  mort in cuplu la turatii mari.
- de ce e "o tampenie" daca ai "cuplu maxim" la "turatii mici" in "regim urban" ?
- de ce ai dori "turatii mari" in "regim urban" ?
- ce inseamna "cuplu" "complet vomitat" ?

Edited by adrian_r5, 01 August 2023 - 12:02.


#66
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022
B16B -> 1.6 aspirat/L4/180HP/1997

funny Softpedia, haha!

View PostOctavian___, on 01 august 2023 - 11:38, said:

Daca l-ar fi facut sa nu aibe o curba de cuplu asa abrupta era parfum … o curba mai lina de crestere in relatie cu turatia motorului.


au existat, dat fiind faptul ca publicul tinta era unul educat. astazi? eg 700Nm, cuirasate 2 Tone. incultii le numesc masini “sport”, hihi.

View Postadrian_r5, on 01 august 2023 - 12:00, said:


- de ce e "o tampenie" daca ai "cuplu maxim" la "turatii mici" in "regim urban" ?



nu este o tampenie, nu. se numeste “anus contra naturii”.

#67
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,008
  • Înscris: 06.04.2007

View Postadrian_r5, on 01 august 2023 - 12:00, said:


- de ce e "o tampenie" daca ai "cuplu maxim" la "turatii mici" in "regim urban" ?
- de ce ai dori "turatii mari" in "regim urban" ?
- ce inseamna "cuplu" "complet vomitat" ?
- pt ca nu poti avea un mers suav/lin, doar sprint sacadat (in cazul manualei)
- n-am spus asta
- cuplu max la 2000 rpm la nici jumate din pedala acc apasata, ti-l vomita efectiv, nicio diferenta intre pedala la podea si aoasata la max 50%

#68
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,746
  • Înscris: 23.04.2007

View PostMasutatsu-Oyama, on 01 august 2023 - 13:45, said:

se numeste “anus contra naturii”.
... deci ... ramine cum am spus Posted Image


View PostOctavian___, on 01 august 2023 - 13:58, said:

nu poti avea un mers suav/lin, doar sprint sacadat
Nu inteleg cum un "cuplu maxim la turatii mici" duce la acel "sprint sacadat" ... ma poti ajuta ?

View PostOctavian___, on 01 august 2023 - 13:58, said:

- n-am spus asta
Posibil sa fi inteles eu gresit ...  da' atunci de ce ai adus in discutie faptu' ca e "mort in cuplu la turatii mari' in aceeasi fraza cu "regim urban" ?

View PostOctavian___, on 01 august 2023 - 13:58, said:

cuplu max la 2000 rpm la nici jumate din pedala acc apasata, ti-l vomita efectiv, nicio diferenta intre pedala la podea si aoasata la max 50%
Pai ... cu ce deranjeaza treaba asta ?

#69
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,008
  • Înscris: 06.04.2007
Adrian draga, serios... ai mers cu un aspirat si cu o drujba de puteri similare?
Daca da, atunci nu mai cauta noade ca stii ce vorbesc.
Sau doar faci niste imbarligaturi de dragu discutiei



#70
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,352
  • Înscris: 08.01.2021
Eu ultima drujba cu care am mers e Focus ecoboost de 125cp. Se mișcă binișor peste un 1.6 aspirat gen Golf fsi,sau Ceed mpi și alte antichități.  Poate ca dacă tragi de ele la limita sunt comparabile însă că utilizare normala (aka fără sa stai cu ele la reline si/sau sa retrogradezi doua trepte pentru o repriza) sunt mult mai suple fata de aspiratele cu puteri/greutăți similare.

#71
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,008
  • Înscris: 06.04.2007
Daca tragi de ele intotdeauna un 1.0 turbo va lua umilinta de la un 1.6 aspirat de putere similara.
Nu vorbesc de drum drept unde dai podea cu ochii inchisi, ci de regim de turatie inconstant unde mesteci des in cutie. Dar asta e caz particular, mult apreciat de foarte putini.
Crede-ma, umilinta totala

Pt mine suplete inseamna aspirat, adica flexibil, elastic, care merge frumos si liniar de la 1300 rpm pana la rosu. Tu pui accent pe cuplul superior cred de la turbo si spui ca e suplu.

Topor inseamna 1.0 turbo, e inconsistent, bun pt drum lung stil cruzer, daca esti prea rapid in comenzi ii vezi imediat lag-ul, trebuie aa il iei frumos.
Nu contesc raportul de putere/cilindree, cuplu bun, consum ceva mai bun, trage bine in depasiri, dar nu e suplu ca un aspirat, n-au reusit sa faca asta, nici macar VW cu 1.0 tsi pe care il vad cel mai ok de la turbo drujbe


#72
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,818
  • Înscris: 01.10.2002

View PostKiloW, on 01 august 2023 - 16:40, said:

Eu ultima drujba cu care am mers e Focus ecoboost de 125cp. Se mișcă binișor peste un 1.6 aspirat gen Golf fsi,sau Ceed mpi și alte antichități.  Poate ca dacă tragi de ele la limita sunt comparabile însă că utilizare normala (aka fără sa stai cu ele la reline si/sau sa retrogradezi doua trepte pentru o repriza) sunt mult mai suple fata de aspiratele cu puteri/greutăți similare.

View PostOctavian___, on 01 august 2023 - 17:35, said:

Daca tragi de ele intotdeauna un 1.0 turbo va lua umilinta de la un 1.6 aspirat de putere similara.
Nu vorbesc de drum drept unde dai podea cu ochii inchisi, ci de regim de turatie inconstant unde mesteci des in cutie. Dar asta e caz particular, mult apreciat de foarte putini.
Crede-ma, umilinta totala

Pt mine suplete inseamna aspirat, adica flexibil, elastic, care merge frumos si liniar de la 1300 rpm pana la rosu. Tu pui accent pe cuplul superior cred de la turbo si spui ca e suplu.

Topor inseamna 1.0 turbo, e inconsistent, bun pt drum lung stil cruzer, daca esti prea rapid in comenzi ii vezi imediat lag-ul, trebuie aa il iei frumos.
Nu contesc raportul de putere/cilindree, cuplu bun, consum ceva mai bun, trage bine in depasiri, dar nu e suplu ca un aspirat, n-au reusit sa faca asta, nici macar VW cu 1.0 tsi pe care il vad cel mai ok de la turbo drujbe
Eu am un Suzuki S Cross 2022 (manuala, 1.4 turbo, 129CP) si un Logan 2009 (1.6 16V, 105CP).
Aici datele oficiale, pentru comparatie.
https://www.auto-dat...v-allgrip-45134
https://www.auto-dat...16v-105hp-43235

Desi S Crossul are un raport kg/CP mai favorabil si e ajutat la demaraj, fiind mild hibrid, si de motorul electric (echivalentul a inca 13 CP), aceleratia e similara cu a batranelului Logan, ambele fac 0-100km/h in 10.2 secunde. Avantajul la S Cross e consumul mai bun si viteza maxima ceva mai mare. Si vorbim de 1.4 turbo versus 1.6 aspirat, nu de 1.0 turbo...

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate