Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Unde e progresul noilor motoare mici in 3 pistoane?
#73
Publicat: 01 august 2023 - 18:35
Daa, oricum daca bagam in discutie hibrid, se schimba un pic treaba, multe sumt facute sa atenueze lag-ul, face mult treaba asta, mai pui si aia 4 cil vs 3 si ai altceva
Dar zic asa "basic" pt ca am avut doua pana acum, 1.0 turbo vs aspirat. Turbo drujba e faina la.drum lung, in oras e maxima placere cu aspiratu. Ia mergeti chiar si cu un 1.2 Suzuki swift, sau un i20, sau fiesta 1.25, se conduc maxim de fain urban si exista placere si extraurban sa ceri atat cat si cum trebuie de la ele. Ideea la mine e simpla, nu sunt hater turbo drujbe, vreau doar sa vad supletea unui 1.6 (exemplu) transpusa la un 1.0 turbo, acel cuplu mai mare sa fie pus la roata similar cu curba de cuplu de la aspirat si sa aibe zero lag la acceleratie. Neah...nu este cazul la ce am pomenit. Pun la socoteala si cei 100000 km facuti cu 1.0 ecoboost, pun si 1.0 tce si m-am.convins de ele, nu vor fi niciodata ce au fost aspiratele de puteri similare, asa cu plusuri si minusuri. Cred ca un 1.6 adus pa euro6 (cum e la hyundai) pus pe noile modele Dacia era tot ce trebuie, transmisie cu 6 tr sa fie eco&shit si aia era.. Dar nu-si mai bate nimeni capu, sunt pe duca toate turbo, non turbo. Mereti voi fain cu turbo prin oras, eu ma bucur de aspirat )) |
#74
Publicat: 01 august 2023 - 21:05
Wotan, on 01 august 2023 - 18:02, said: Eu am un Suzuki S Cross 2022 (manuala, 1.4 turbo, 129CP) si un Logan 2009 (1.6 16V, 105CP). Aici datele oficiale, pentru comparatie. https://www.auto-dat...v-allgrip-45134 https://www.auto-dat...16v-105hp-43235 Desi S Crossul are un raport kg/CP mai favorabil si e ajutat la demaraj, fiind mild hibrid, si de motorul electric (echivalentul a inca 13 CP), aceleratia e similara cu a batranelului Logan, ambele fac 0-100km/h in 10.2 secunde. Avantajul la S Cross e consumul mai bun si viteza maxima ceva mai mare. Si vorbim de 1.4 turbo versus 1.6 aspirat, nu de 1.0 turbo... Ceva e greșit în datele alea, SX4 cu all grip are undeva spre 1350-1400kile. Versiunea 2wd are 1300. Poate pe 0-100 sunt comparabile însă la reprizele probabil suzuki-ul matura pe jos cu loganul. În viata reala nu stai toată ziua s-o duci la 6500rpm. Baga un ochi pe zeperfs.com, ai acolo valori măsurate. Eu dădusem de exemplu Focus 1.0 125cp (am avut-o închiriată de paste), as vrea sa vad o compacta aspirata cu motor de 1.6 care să mature pe jos cu ea. Una cât de cât actuala. Treaba cu turbo lag-ul e supraestimata. Te lovești de el poate în prima ora când conduci cazanul respectiv. După aia creierul învață să compenseze și sa apese accelerația cu o fracțiune mai devreme și aia e "dispare". La rasnitele pe benzina e oricum mult mai putin pronunțat decât la diesel. Eu tot de pe aspirat vin (în viata civila am un doua kile aspirat) și totuși adaptarea e instantanee. Editat de KiloW, 01 august 2023 - 21:07. |
#75
Publicat: 01 august 2023 - 22:00
Soferie normala si de weekend n-ai nicio treaba cu lag-ul.
Daca ai un episod (cat de scurt) sa te dai mai tare, ii bagi de seama imediat lag-ul. 1.0 ecoboost, 1.0 tce, te rog daca ai ocazia fa un demaraj in forta, dusa in zona 5500-6000 rpm, e jenant cand schimbi treapta, pur si simplu nu face nimic pt cateva momente, nu pot spune masurat, dar e mort, esti cu acc la podea si nu schiteaza NIMIC, comportament similar tce, ecoboost, la tce parca ceva mai pronuntat. Asa ceva n-am patit cu niciun turbo diesel, lag-ul e comparabil, as spune ca e mai mare la drujbe. Ca sa nu ai acel moment de mortaciune totala, nu trebuie sa lasi acc complet la schimbarea treptei, daca te stii cu pedalele iti iese, daca nu, iese urat. Focus 1.0 125 cp fuge, daca la asta te referi la maturat pe jos cu un aspirat 1.6 ai dreptate, fuge mai tare si bine, mergi tu ca sofer mai relaxat, ai cuplu ok, asta imi place si la 1.0 tce, fuge confortabil la drum lung. In rest daca vorbim de mestecat in cutie 2-3-4-3-2-3-4-3... te fac muci cu un banal Logan 1.6 105 cp, doar din reactia mai rapida a motorului, nu din soferie, maiestrie si alte copilariii. Astea sunt testate nu doar vorbite. Nu e asa grozav Focusul pe viteze mici si medii, asta si din cauza greutatiii, se simte clar mai greu cu toata suspensia multilink si directia super precisa . Timpii sunt foarte comparabili , mk3 125 scoate ~21 sec 0-140, Loganu (ex al meu) tot pe acolo 19-20 sec, deci e mare branza. Dar absolut am dat-o in caz particular in zona unde imi place mie, la forja cu mestecat in cutie clar aspirat, la mers de oras clar aspirat. La drum lung clar turbo drujba. Nu stiu ce masina turbo conduci, pesemne ca nu 1.0 turbo, nu cred )) Nu stiu, poate chiar pare ca sunt hater turbo drujba, dar nu sunt. Chiar am de gand sa tin ceva mai multi ani actuala masina (Stepway) imi place tare cum ma cara, urban ok , dar mai ales extraurban, ma simt bine la volan, etc, deci n-am o problema grava. Doar ca merg si cu aspirat, vad destul de bine minusurile si plusurile. Probabil ca daca nu as mai fi condus deloc aspirat, eram mai retinut, uitam.. )) |
#76
Publicat: 01 august 2023 - 23:13
KiloW, on 01 august 2023 - 21:05, said:
Ceva e greșit în datele alea, SX4 cu all grip are undeva spre 1350-1400kile. Versiunea 2wd are 1300. Poate pe 0-100 sunt comparabile însă la reprizele probabil suzuki-ul matura pe jos cu loganul. În viata reala nu stai toată ziua s-o duci la 6500rpm. https://suzuki.ro/masini/s-cross/ Detin ambele msini, si S-Cross Allgrip si Logan, deci nu am motive sa laud pe una sau pe cealalta. Dar le simt similare ca si agilitate. |
#79
Publicat: 02 august 2023 - 07:40
1.0 TSI vs 1.6 16v
ambele 116 CP ambele 1300 Kg In 99% din cazuri turbo drujba castiga detasat, consum, putere... este superior. Aspiratul are mici avantaje din care: 1. e fool proof - nu te penalizeaza daca il subturezi 2. te poti juca cu el in redline (1.0 TSI il turezi degeaba ca nu mai are cuplu sus) Poate la Logan o fi fun aspiratul ca e mai usor cu aprox 300 Kg, dar pe o compacta normala este doar o unealta de dus din A in B. |
#80
Publicat: 02 august 2023 - 09:50
Să compar 3 mașini pe care le-am condus mai mult:
- Opel Vectra C 1.8, 122CP, 1375 kg (aspirat) - Renault Captur 0.9TCE, 90CP, 1286 kg (turbo) - Mazda 2 1.3, 86CP, 1030 kg (aspirat). În oraș și pe drumuri virajate cu declivitate mică, Mazda 2 se simte cel mai bine, chiar dacă are puterea cea mai mică. Motorul răspunde instantaneu și urcă repede în turații, fiind ajutat și de greutatea mică a mașinii. La drum întins și mai ales pe autostradă însă își arată limitele, datorită puterii reduse. Opelul e confortabil pe drumuri relativ drepte și pe autostradă. La urcarea rampelor nu mai e atât de plăcut, fiind nevoie să mergi puțin mai turat. La urcare pe Porțile de Fier ale Transilvaniei cu 70 - 75 km/h în coloană a mai fost nevoie să schimb în treapta a 3-a în locuri unde Capturul cu „râșnița” de 0.9 urca liniștit în treapta a 5-a. Ajungem la Captur. În oraș, greutatea mai mare cu 250 kg se face simțită față de Mazda și nu e atât de fâșneț, iar zgomotul motorului în 3 cilindri amintește mai degrabă de motoarele pe benzină ale anilor '70 - '80 decât de un motor modern, dar e totuși mult mai plăcut decât al unui motor diesel. Cuplul relativ constant pe o plajă largă de turații îl face plăcut la condus atât în oraș, cât și în afară, cu schimbări relativ rare ale treptelor de viteză la un condus normal, dar lipsa „zvâcului” la turații mari îl face mai puțin plăcut pentru un condus sportiv. Să nu uităm însă că mașina are raportul putere / greutate cel mai mic dintre cele 3. Ca o curiozitate: deși Capturul are suprafața frontală mai mare, coeficientul aerodinamic mai mare și greutate simțitor mai mare decât Mazda 2 și are doar 4 CP în plus la puterea maximă, cu toate acestea reprizele de la 90 - 140 km/h sunt mai bune la Captur decât la Mazda 2, deși viteza maximă e aproximativ aceeași (171 km/h Captur, 172 km/h Mazda). La urcare în rampă pe porțiune relativ liniară Capturul a mers până la 130 km/h, la fel ca Opelul care avea 32CP în plus, iar Mazda 2 cu greu a trecut de 110 KM/h. Dacă trag linie, motorul turbo de 0.9TCe mi s-a părut cel mai plăcut la condus. Faptul că nu va rezista 500.000 - 1.000.000 km ca alte motoare aspirate sau ca unele diesel nu mă afectează. La cei 12 - 15 k km anual pe care îi fac, probabil voi schimba mașina înainte să ajungă la 250 - 300 k km. |
#81
Publicat: 02 august 2023 - 10:39
Octavian___, on 01 august 2023 - 16:32, said:
Adrian draga, serios... Octavian___, on 01 august 2023 - 16:32, said:
ai mers cu un aspirat si cu o drujba de puteri similare? Daca da, atunci nu mai cauta noade ca stii ce vorbesc. La motorizarea "turbo" n-am patit treaba cu "sprint sacadat" ... se conduce placut si lejer in "regim urban". Nu caut "noade" ... doar ma mira cele afirmate de tine si incerc sa inteleg despre ce e vorba. Wotan, on 01 august 2023 - 18:02, said: Si ... cum e in "regim urban" ... iti reuseste "un mers suav/lin" sau doar "sprint sacadat" ?Octavian___, on 01 august 2023 - 18:35, said:
Ia mergeti chiar si cu un 1.2 suzuki swift, Octavian___, on 01 august 2023 - 22:00, said:
1.0 ecoboost, 1.0 tce, te rog daca ai ocazia fa un demaraj in forta, dusa in zona 5500-6000 rpm Octavian___, on 01 august 2023 - 17:35, said:
aspirat, adica flexibil, elastic, care merge frumos si liniar de la 1300 rpm pana la rosu. Editat de adrian_r5, 02 august 2023 - 10:47. |
#84
Publicat: 02 august 2023 - 14:25
Octavian___, on 02 august 2023 - 11:35, said:
nu-mi mai detaliez afirmatiile Masutatsu-Oyama, on 02 august 2023 - 10:49, said:
Softpedia Masutatsu-Oyama, on 02 august 2023 - 10:49, said:
pentru a ajunge in zona de putere maxima. PS - poza ajutatoare la intrebarea de mai sus: . Fișiere atașateEditat de adrian_r5, 02 august 2023 - 14:36. |
#85
Publicat: 02 august 2023 - 15:25
adrian_r5, on 02 august 2023 - 14:25, said:
… in viata de zi cu zi la o masina cu o asemenea motorizare ... chiar ai nevoie sa ajungi "in zona de putere maxima" ? da, imi este teama a face confuzii, arata ignoranta. eg, este frontiera foarte fina intre 150Nm/2000rpm/benzina si: https://silodrome.co...-Model-219.jpeg |
#86
Publicat: 02 august 2023 - 18:12
Masutatsu-Oyama, on 02 august 2023 - 15:25, said:
arata ignoranta ... deci ... ai un raspuns ? Masutatsu-Oyama, on 02 august 2023 - 15:25, said:
Da ... se pot face confuzii [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/R8-9oIq1hxw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Editat de adrian_r5, 02 august 2023 - 18:26. |
#88
Publicat: 03 august 2023 - 00:45
adrian_r5, on 02 august 2023 - 14:25, said: exact Nu indraznesc sa te contrazic ... da' te intreb ... in viata de zi cu zi la o masina cu o asemenea motorizare ... chiar ai nevoie sa ajungi "in zona de putere maxima" ? PS - poza ajutatoare la intrebarea de mai sus: . [ https://worldofengineering.files.wordpress.com/2010/07/1-6-16v2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] La un aspirat incepi de pe la 3.000 de rpm si il duci pana aproape de 6.000 |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi