Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Jurnal de BMW IX3 2021

* * * - - 7 votes
  • Please log in to reply
204 replies to this topic

#127
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005
Chiar, ce i s-a intamplat? Ar fi fost interesant sa vad cum i se pare altcuiva interactiunea cu fauna OLX&co.

#128
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,478
  • Înscris: 15.11.2003
Azi am facut primul drum lung pe configuratia de vara : Bucuresti-Navodari, auto drive setat pe 130 km/h, masina plina ca de obicei, 25 grade afara, cauciucurile de vara venite cu masina.
Am ramas cu 110 km din 100% dupa cei 243km parcursi, media fiind aprox 21 kwh / 100 km.
Asa ca pot spune : masina are range de 350 km la mers legal pe autostrada, setata pe croaziera la 130.
Se observa o scadere mare in consum fata de cei 25 kwh mancati iarna si asta la o viteza de croaziera mai mare cu 10 km / h

Edited by radu103, 25 April 2022 - 23:45.


#129
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 22.10.2011
Mulțumesc pentru jurnal.
Eu folosesc ix3-ul de peste 4 luni / 6.000 km, mai mult pentru drumuri către Paraul Rece sau catre Câmpina, mai putin pentru drumuri in București / Otopeni. Configurație similară, bag seama, 74 kWh baterie neta.
Câteva comentarii:
- îmi place teribil de tare sa conduc mașina asta, am trecut fără remușcări de la o “fosila” (A4) și nu ma văd conducând altceva decât EV.
- incărcarea este de acasă, din panouri, fie prin stație (fie la 6A trifazat / 4 kWh fie la 10A / 6,6 kWh), fie printr-un cablu (de la 8 la 16A monofazat, deci de la 1,8 la 3,6 kWh), adică încet, dar nu ma grăbesc.
- sunt conștient ca sunt multe lucruri / funcții pe care nu le știu inca despre mașina și pe care urmează sa la descopăr
- consumul Otopeni - Pârâul Rece (cam 135 km, pe DN1, mers legal, 2 adulti + 2 copii + bagaje, anvelope de iarna, D) a fost de 25 kWh/ 100 km când era frig și de 22 kWh / 100 km săptămâna trecută. La retur / vale, intre 16 kWh / 100 km când era mai frig și 12 kWh / 100. Vineri am plecat de acasă cu 99%, am ajuns la Pârâul Rece cu 54%, am mai fost ieri la Dino Park la Râșnov - inca 8%, iar acum bateria e la 25%. O voi pune la încărcat, azi și mâine fiind soare, o voi duce ușor in 80%.
- am trecut peste perioada de “rodaj” mental (cât ma tine bateria, cum / unde o încarc), acum sunt relaxat. In Iunie vom merge împreuna cu câțiva prieteni la un drum mai lung in Bulgaria pe lângă Varna; totul e planificat, incarcare la dus și la întors la Constanța, zero stres.
Drumuri bune și poate facem o întâlnire de mașinuțe electrice prin / pe lângă București.

Edited by oxbridge, 26 April 2022 - 07:42.


#130
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,478
  • Înscris: 15.11.2003
La Contanta incarc la Renovation Mobexpert sau peste drum la E-On Drive in parcearea ViVo, ambele sunt fast de 50 kw
Sau in Portul Tomis la Enel X dar ptr tranzit pierzi mai mult timp

Edited by radu103, 26 April 2022 - 09:25.


#131
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,478
  • Înscris: 15.11.2003
Atentie mare la autodrive cand sunt marcaje temporare lasate de mesterul Dorel pe drum, te arunca dupa ele si e foarte periculos
Am patit-o de mai multe ori pe autostrada A2.

La fel in oras te arunca in masinile parcate prost pe prima banda incercand sa tina banda

#132
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 22.10.2011
Au trecut câteva luni de la ultima postare, asa ca ar fi momentul de un update vizavi de consumuri.
In general, pe drumuri mai lungi pe drumuri naționale sau mai scurte prin București, mergând regulamentar, am consumat cam 15 kWh / 100 km. Pe autostrada am consumat cam 20 kWh / 100 km, mergând cu 120 km / h.
Altfel, am trecut de 17.000 km și nu am avut nici un fel de probleme tehnice.
Tot mai mulți îmi pun întrebările deja clasice vizavi de autonomia reala, posibilitățile și costurile de incarcare, iar momentele “aha” nu se lasă așteptate.
Drumuri bune tuturor.


#133
RaySefo

RaySefo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,176
  • Înscris: 17.06.2010
Tie ti-a dat BMW card sa-l folosesti la statiile de incarcare?

#134
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 22.10.2011
Nu am primit asa ceva de la Bavaria și nu-mi aduc aminte sa fi menționat vânzătorul un asemenea card.
Mașina o incarc acasă, cu excepția drumurilor mai lungi.

#135
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Cardul îl emite BMW România,  nu dealerul.  Dar știu că au oprit de anul trecut campania.  In schimb, cine are card deja îl poate folosi în continuare.

#136
marinsas

marinsas

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 29.06.2006

View Postradu103, on 18 noiembrie 2021 - 11:30, said:

Am doar 95 km pana acum, niciun incident. Chiar sunt incantat.
Voi face poze mai artistice in week-end.
Saptamana asta doar in Bucuresti range-ul a scazut la temp de 6 grade la 340km cu bateria 100% full

Salutare,
La un an distanță de la achiziție, a fost o decizie buna?
As fi curios de o opinie după 1 an in care ai trecut prin mai multe scenarii … ma refer la mai ales la trasee extraurban. Pe urban treaba e simpla. Merci, Marian

#137
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,478
  • Înscris: 15.11.2003
Este geniala masina. Senzatia de nava fara vibratii nu se compara cu nicio alta.
In extra urban se gasesc statii doar ca nu poti face drumuri lungi fara mai multe opriri

#138
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,478
  • Înscris: 15.11.2003
Weekend-ul asta am bagat prima deplasare contra cronometru.
500km in mai putin de 20h iar concluziile sunt :
- genial adaptive driving mode, practic merge singura inclusiv viraje usoare
- consum extraurban mediu 22kw /h la medie de 68km /h adica i-am dat talpa
- merge de rupe pe serpentine la Paraul Rece
- am incarcat cu 73 kw langa Ghimbav la Tess, au si cafea e trendy
-18kw regenerati la vreo 110 kw consumati e foarte mult
- e cea mai tare masina ever, serios
Attached File  20221210_110515.jpg   772.01K   64 downloads
Attached File  20221210_140944.jpg   494.99K   58 downloads

Edited by radu103, 12 December 2022 - 11:23.


#139
RaySefo

RaySefo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,176
  • Înscris: 17.06.2010
Hai pe la Deva..sa o conduci si pe a mea putin :P

#140
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 22.10.2011
Fiindcă săptămâna viitoare fac primul anișor cu ix3, am zis ca e momentul de un bilanț:
1. Sunt foarte mulțumit per total. Comportamentul in timpul mersului, liniștea din habitaclu, lipsa problemelor tehnice, lipsa mirosului de combustibili la alimentări etc- priceless. Abia ieri am primit o notificare de recall pentru Ianuarie (daca nu reușesc sa fac actualizare de soft, voi merge la Automobile Bavaria, fără costuri).
2. Este singura mașina in familie, și eu și soția o conducem, și local și la drumuri mai lungi. Am fost și prin Bulgaria prin iunie. Nu simțim nicio nevoie de inca o mașina, având in vedere situația noastră (lucram in general de acasă, copiii sunt la școala aproape de casa etc). In plus, foarte probabil următoarea mașina va fi tot EV.
3. Dacă inițial am fost destul de stresat cu încărcarea, autonomia, consumul etc, treptat am intrat in modul Zen.
4. Am făcut peste 18.700 km, cu un consum mediu de circa 22 kWh/ 100 km (cu variație intre 17% in Iulie si 27% in Martie, ca sa ma refer la lunile întregi). In general am mers cam 50%-50% DN / local, regulamentar (n-am mai luat nicio amenda de mulți ani).
5. Din cei 4,26 MWh încărcați pana acum, 1 MWh am încărcat de la stații publice (EnelX - varianta Pay pe use, Mol etc) si restul de acasă, din panouri (începând cu Februarie). Practic incarcarea mașinii acasă a însemnat putin peste jumătate din consumul casei începând cu Februarie si peste 75% din producția din panouri.
6. Costul pentru ce am încărcat din stațiile publice îl estimez pe la 1.500 lei. Dacă nu as fi avut panouri, pentru ce am încărcat de acasă as fi platit sub 2.500 lei (am avut contract cu 0,7 lei / kWh pe 2 ani pana luna trecută). Deci sa zicem maximum 4.000 lei in total, adică in jur de 21 lei / 100 km; repet pe baza costurilor istorice și in scenariul dacă nu as fi avut panouri.
7. Am fost întrebat de n prieteni / colegi / cunoștințe, din România sau de afara, dacă “merita”. Pentru mine, categoric DA, pana acum. Ce va fi in viitor, având in vedere nenumăratele schimbări legislative din ultimele 12 luni, situația din piața energiei etc, situația (geo)politică, rămâne de văzut; am făcut ceea ce am putut sa fac, probabil voi face la fel in viitor.
Ma simt obligat sa le mulțumesc colegilor de forum pentru informațiile pe care le-au împărtășit pe aici, vizavi de EV-uri sau de PV.
Sper ca informațiile viitoare sa fie utile celor interesați, nu am vreun interes ascuns vizavi de EV / PV.



#141
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,203
  • Înscris: 12.09.2013
Cand s-o face kw 2-3 lei vedem cat mai sunt rentabile electricele....deocamdata incarcati cu 0,7 lei cu HE....

#142
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Ce sa vezi? Aici la mine la statiile publice incarci cu minim 2 lei pe kwh si tipic cu 3-4 lei - si inca sunt rentabile electricele.
Nu uita ca asta e pretul maxim la electricitate, acum, in plina criza energetica. Preturile medii o sa scada anual in timp, odata cu construirea de noi generatoare.

#143
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,478
  • Înscris: 15.11.2003

View Postraducut123, on 17 decembrie 2022 - 18:25, said:

Cand s-o face kw 2-3 lei vedem cat mai sunt rentabile electricele....deocamdata incarcati cu 0,7 lei cu HE....
In deplasare incarc la fastcharger cu 1.7-2.5 lei dar tot n-as reveni la motor de tractor/drujba.

Edited by radu103, 17 December 2022 - 22:09.


#144
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,791
  • Înscris: 08.01.2010
Conduc si electric si termic si nu as lua electrica la drum lung nici picat cu ceara. In oras si pe distante scurte electrica e absolut in regula, dar nu e vreo revelatie. Ridicatul asta in slavi e penibil, doar nu vorbim despre vreo masina de exceptie. IX3 e doar o alta masina mare obisnuita.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate