Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare

Caramida de sticla la exterior
 Geam cuptor crapat

Un canal de AI de comedie pe YT

Update intr-un tabel

[Controlul] vremii si a vremurilor
 Blocuri din placi prefabricate

Achiziție mașina de fam...

[unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier
 Sa dus seceta pedologica?

Toyota IQ

Numar magic cu blocaj numerologic

Recomandare firma/persoana pentru...
 

Exploatare corecta diesel cu cutie automata

- - - - -
  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#1
andy18v

andy18v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 585
  • Înscris: 08.12.2013
Salut!  Am condus zilele astea masina 1.6 tdi a unui prieten cu o cutie DSG7 (ambreiaje uscate) si mi s-a parut ca merge foarte subturat in drive, sta sub 1.500 turatii/min  (la 25 km/h era deja in viteza a treia). Stiu ca dieselurile e bine sa mearga mai turate ca sa se curete depunerile de calamina, dar in oras nu ai cum. Intrebarea si dilema mea e urmatoarea: cum trebuie condusa in afara pentru ca motorul sa se curete si sa nu apara probleme in timp? Trecuta pe Sport, in mod manual, pentru ca oricum nu va sta turata in drive nici la drum intins?

Edited by andy18v, 06 October 2020 - 14:28.


#2
SuperMelon

SuperMelon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,458
  • Înscris: 23.06.2009
Cutia optimizează consumul în drive. Dacă vrei turație o dai în sport.

#3
AztecWarrior

AztecWarrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,011
  • Înscris: 17.02.2020
Faci "Italian Tuning". Din cand in cand faci vreo 50-100 km pe autostrada sau macar pe european.

#4
andy18v

andy18v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 585
  • Înscris: 08.12.2013

 SuperMelon, on 06 octombrie 2020 - 14:31, said:

Cutia optimizează consumul în drive. Dacă vrei turație o dai în sport.
Asta e clar. Ce nu mi-e clar e daca se merge numai in Drive (sa zicem), motorul isi face curatarea vreodata?

 AztecWarrior, on 06 octombrie 2020 - 14:36, said:

Faci "Italian Tuning". Din cand in cand faci vreo 50-100 km pe autostrada sau macar pe european.
Din pacate, nu am autostrada in apropiere (deh, Romania...). Pe european cum ar trebui mers (la cate turatii)?

#5
ciine

ciine

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,069
  • Înscris: 04.06.2007
Totul depinde de cuplu si plaja acestuia .Daca stai in cuplu  chiar nu conteaza daca ai 1200 sau 4000 rpm.
La diesel cuplul poate sa fie multmai jos

#6
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,753
  • Înscris: 12.09.2015
Intradevar sunt cateva clipuri pe youtube in care se explica cum DSG-ul tine motorul subturat pentru a se obtine un consum bun dar unul din efectele negative sunt uzura prematura a ambreiajului in cutie rezultand costuri foarte mari de reparatii(mii de eruo).Nu mai aducem in vedere suplimentar probleme ce vor apare la  turbina si altele.

Edited by PiticVerde, 06 October 2020 - 14:41.


#7
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006

 andy18v, on 06 octombrie 2020 - 14:27, said:

Salut!  Am condus zilele astea masina 1.6 tdi a unui prieten cu o cutie DSG7 (ambreiaje uscate) si mi s-a parut ca merge foarte subturat in drive, sta sub 1.500 turatii/min  (la 25 km/h era deja in viteza a treia). Stiu ca dieselurile e bine sa mearga mai turate ca sa se curete depunerile de calamina, dar in oras nu ai cum. Intrebarea si dilema mea e urmatoarea: cum trebuie condusa in afara pentru ca motorul sa se curete si sa nu apara probleme in timp? Trecuta pe Sport, in mod manual, pentru ca oricum nu va sta turata in drive nici la drum intins?

 andy18v, on 06 octombrie 2020 - 14:37, said:

Asta e clar. Ce nu mi-e clar e daca se merge numai in Drive (sa zicem), motorul isi face curatarea vreodata?


Din pacate, nu am autostrada in apropiere (deh, Romania...). Pe european cum ar trebui mers (la cate turatii)?
Banuiesc ca nu ai observat ca in momentul cand accelerezi cutia retrogradeaza instant, deci defapt nu merge subturat aproape niciodata pentru ca subturarea apare cand vrei putere si nu ti-o poate da treapta de viteza ca ai rotatii prea putine. Daca e cutia in parametri aproape ca nici nu simti, e de inteles. Faptul ca treci cuta in sport si mergi 5 minute nu curata nimic, ce nu se poate curata din softul masinii se mai curata doar cu degresant. :)

#8
andy18v

andy18v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 585
  • Înscris: 08.12.2013

 PiticVerde, on 06 octombrie 2020 - 14:41, said:

Intradevar sunt cateva clipuri pe youtube in care se explica cum DSG-ul tine motorul subturat pentru a se obtine un consum bun dar unul din efectele negative sunt uzura prematura a ambreiajului in cutie rezultand costuri foarte mari de reparatii(mii de eruo).Nu mai aducem in vedere suplimentar probleme ce vor apare la  turbina si altele.
Bun, si atunci cum pot fi evitate problemele astea?

#9
xplozia

xplozia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 02.02.2005
Cred ca neamtu' a gandit bine, cand sa schimbe, nu mai sunt demult la prima cutie automata. Altfel, are si mod manul, poti sa o treci in modul manual si schimbi cand vrei.

#10
andy18v

andy18v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 585
  • Înscris: 08.12.2013
Neamtul a gandit bine dpdv al consumului, nu stiu daca si pt un diesel e bine sa mearga la turatiile alea...

#11
honeymik

honeymik

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,531
  • Înscris: 18.02.2014
Deci voi spuneti ca neamtul s-a gandit la consum, nu si la fiabilitate.
Hai ca am mai invatat ceva azi.

#12
andy18v

andy18v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 585
  • Înscris: 08.12.2013
Eu spun doar ca nu inteleg discrepantele intre recomandarile de exploatare la acelasi motor pt o cutie manuala vs cum schimba automata...

#13
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,717
  • Înscris: 30.04.2006

 andy18v, on 06 octombrie 2020 - 14:27, said:

Salut!  Am condus zilele astea masina 1.6 tdi a unui prieten cu o cutie DSG7 (ambreiaje uscate) si mi s-a parut ca merge foarte subturat in drive, sta sub 1.500 turatii/min  (la 25 km/h era deja in viteza a treia). Stiu ca dieselurile e bine sa mearga mai turate ca sa se curete depunerile de calamina, dar in oras nu ai cum. Intrebarea si dilema mea e urmatoarea: cum trebuie condusa in afara pentru ca motorul sa se curete si sa nu apara probleme in timp? Trecuta pe Sport, in mod manual, pentru ca oricum nu va sta turata in drive nici la drum intins?

ai făcut cunoștință în mod direct cu noua politică de mediu a UE.
pentru îndeplinirea standardeleor din ce în ce mai stricte de emisii, producătorii auto au început să elimine cutiile manuale din oferte și să ofere din ce în ce mai multe cutii automate. acestea din urmă se programează de către producători să stea în trepte cât mai înalte. astfel motorul va merge la turații mai mici și implicit consumul va fi mai mic, emisiile la fel. faptul că așa ceva nu este optim pentru motor e deja altă poveste.
planeta trebuie salvată!

Edited by mannes, 06 October 2020 - 15:05.


#14
honeymik

honeymik

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,531
  • Înscris: 18.02.2014

 mannes, on 06 octombrie 2020 - 15:03, said:

ai făcut cunoștință în mod direct cu noua politică de mediu a UE.
pentru îndeplinirea standardeleor din ce în ce mai stricte de emisii, producătorii auto au început să elimine cutiile manuale din oferte și să ofere din ce în ce mai multe cutii automate. acestea din urmă se programează de către producători să stea în trepte cât mai înalte. astfel motorul va merge la turații mai mici și implicit consumul va fi mai mic, emisiile la fel. faptul că așa ceva nu este optim pentru motor e deja altă poveste.
planeta trebuie salvată!
Teoria conspiratiei sau afirmatia e bazata pe dovezi clare?

#15
andy18v

andy18v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 585
  • Înscris: 08.12.2013
mannes, eu vreau sa salvez planeta, dar vreau sa imi salvez si motorul. Cum pot fi impacate amandoua?

#16
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,587
  • Înscris: 30.08.2017
Nu vad unde e problema. Dacă te deranjează că tine motorul subturat, dai pe sport.

#17
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,717
  • Înscris: 30.04.2006

 honeymik, on 06 octombrie 2020 - 15:06, said:

Teoria conspiratiei sau afirmatia e bazata pe dovezi clare?

este bazată pe observații în evoluția ofertei de motorizare a tuturor modelelor de pe piață.
chiar și CarWow a afirmat aceleași lucruri
vezi acest clip:
https://youtu.be/8LB42hD6aR8?t=172

#18
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,753
  • Înscris: 12.09.2015

 andy18v, on 06 octombrie 2020 - 14:44, said:

Bun, si atunci cum pot fi evitate problemele astea?

Nu ai cum sa eviti,asa e  proiectata.Clientul e multumit ca masina consuma putin si producatorul la fel,deoarece schimbarea cutiei de viteze costa vreo 4000 de euro asta inseamna niste bani intorsi la Germanica.Cutie de viteze automata excelenta pe masina europeana este pe Mercedes si BMW .Legenda romanului cu "nu cumpara masina ce are cutie automata" provine din faptul ca tarisoara noastra prefera autoturisme din gama Volkswagen si multi au avut probleme cu DSG=rupere de portofele.

 mannes, on 06 octombrie 2020 - 15:03, said:

ai făcut cunoștință în mod direct cu noua politică de mediu a UE.
pentru îndeplinirea standardeleor din ce în ce mai stricte de emisii, producătorii auto au început să elimine cutiile manuale din oferte și să ofere din ce în ce mai multe cutii automate. acestea din urmă se programează de către producători să stea în trepte cât mai înalte. astfel motorul va merge la turații mai mici și implicit consumul va fi mai mic, emisiile la fel. faptul că așa ceva nu este optim pentru motor e deja altă poveste.
planeta trebuie salvată!

Bine spus!! Posted Image Posted Image Posted Image.

Edited by PiticVerde, 06 October 2020 - 15:22.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate