Exploatare corecta diesel cu cutie automata
Last Updated: Oct 08 2020 18:25, Started by
andy18v
, Oct 06 2020 14:27
·
0
#37
Posted 06 October 2020 - 23:10
Simplu, iti cumperi un benzinar mai ales daca doresti sa il conduci doar in oras, macar vei avea motorul cald in 5 minute nu 30.
|
#38
Posted 07 October 2020 - 12:11
andy18v, on 06 octombrie 2020 - 22:23, said:
Cea pe care am condus-o eu schimba intre 2.000 si 2.500 rpm in Sport, cum e mai bine as zice eu. Nu? Inseamna ca s-a reinventat motorul diesel, ca altfel nu se poate explica afirmatia asta. Tu stii ce-i cu dieselul si turatia din batrani de cand a prins romanul gustul la TDI si mai departe nu a fost nevoie sa priceapa, nu aveai DPF si toata partea de evacuare era mult mai simpla. Iti lipseste intelegerea de baza a ce inseamna motor termic, ideea de baza e ca puterea fiecarui motor e strans legata de % eficienta termica, cea mai mare fiind spre 51% la motoarele care merg la RPMuri mici pe vapoare. Dieselul tau daca ar merge doar la ralanti pe autostrada cu 90km/h ca un camion ar tine de 5 ori mai mult. Tu la ralanti ai EGRul deschis total, asta inseamna ca gazele incarcate cu mazga de la diesel nu se mai intorc catre admisie decat in mica parte si afecteza cu depuneir motorul. Noi il omoram cand ii dai forta cu motorul neincalzit si ai gaze bogate in diesel si particule fine de ulei de la turbo, opririle dese care iti lasa gazele incarcate cu resturi in EGR si pe turbo, in fine e mult de scris mai ales de catre cineva in domeniu. |
#39
Posted 07 October 2020 - 12:53
flipxxx, nu sunt in domeniu si nici nu ma pricep la masini. Cunosc, in schimb, specialisti care recomanda la unison sa nu se mearga subturat (sub 1.700 rpm) cu un diesel. Nu cunosc toate consecintele nefaste, dar stiu nu e sanatos deloc pentru motor. Eu m-am legat de afirmatia "Cu cât turația motorului e mai mică cu atât ține mai mult". Asta inseamna ca daca merg constant pe la 1.300-1.500 rpm, e foarte bine. Lucrul acesta poate fi valabil doar daca motorul diesel asa cum il stiu toti specialistii s-a "reinventat" si nu se mai supune acelorasi principii de zeci de ani.
P.S.: Singurul lucru care ma intereseaza pe mine in privinta aceasta, ca sofer, e sa conduc in asa fel incat sa imi protejez motorul si masina cat mai mult, pentru a evita uzura prematura si cheltuielile neprevazute. Restul e cancan... |
#40
Posted 07 October 2020 - 15:14
Lasa specilistii ca aia sunt putini, cei mai mulți "specialisti" cand ai o problema schimba 3-4 piese pana o nimeresc. Nu-ți fie frica de DSG ca iti strica motorul, ai mai multe sanse sa crapi ceva mergand pe sport prin oras decât sa lasi cutia sa retrogradeze in ritmul ei la fiecare apasare mai energica a acceleratiei.
|
#41
Posted 08 October 2020 - 07:42
#42
Posted 08 October 2020 - 18:25
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users