Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
DAC-uri chinezesti , merita sau nu ?
Last Updated: Apr 11 2024 09:13, Started by
ct10dre
, Sep 30 2020 09:43
·
9
#19
Posted 30 September 2020 - 18:35
atupi, on 30 septembrie 2020 - 17:10, said:
@amstel - vad ca spui ca nu faci mari diferente intre diverse surse de sunet. Ce amplificator si ce boxe folosesti? Am experimentat mult in domeniu, mi-am facut si singur cateva dac-uri si pot spune ca intradevar, nu se pot auzi diferente notabile cand restul lantului audio nu e capabil sa le redea. Ce vreau sa spun este ca poate nu auzul tau are o problema ci lantul tau audio. Eu sunt foarte multumit de acest dac si nu am ce sa ii reprosez. Bine, nici nu am mai ascultat cu alte dacuri cu exceptia celor din receiver si amplificator. PS. Lantul audio este asa: laptop in principal internet radio flac, flacuri si DSD de pe HDD, iesire pe usb pana la intrarea usb a Topping si de acilo iesire pe RCA pana la intrarile auxiliare RCA in amplificator și receiver. Amplif Yamaha WXA-50 si receiver Yamaha RX-V 583. Ah, si boxe Davis Acoustic Balthus 30 la amplif si LRC Monitor Audio Bronze 2, SVS Surround Satellite si SVS Prime Elevation. Subwoofer SVS SB-12NSD la receiver. Edited by amstel, 30 September 2020 - 18:50. |
#20
Posted 30 September 2020 - 19:29
Deci e o solutie buna pentru laptop, mai ales cand nu ai intrare USB in amplificator? Face treaba si pe telefon pentru casti?
|
#21
Posted 30 September 2020 - 19:47
overseas, on 30 septembrie 2020 - 19:29, said:
Deci e o solutie buna pentru laptop, mai ales cand nu ai intrare USB in amplificator? Face treaba si pe telefon pentru casti? La telefon ,nu stiu, doar sa folosesti partea de preamplifcare ,daca au asa ceva ,pe iesire annalogica. Nu vad cum sa legi un DAC digital la telefon. |
#22
Posted 30 September 2020 - 19:52
Da, pentru laptop->amplif este perfect. Cu toate ca am usb si in amplif si in receiver prefer sa folosesc Toppingul ca dac. Se aude mai clar, mai bine in general, nu stiu cum sa ma exprim. Nu este o diferență imensa dar se simte.
La casti nu am cum sa ascult pentru ca Topping E30 nu are iesire de casti. Poate doar din receiver sa ies pe casti dar nu am incercat niciodata. Nu folosesc castile ( Bluetooth) decat daca ma trezesc prea devreme dimineata, inaintea sotiei si atunci mi le pun pe cap si mai lenevesc in pat. |
#23
Posted 30 September 2020 - 20:07
Quote Mare diferență nu aud intre ele. Probabil din cauza varstei, cu toate ca pe forumuri mai multi au spus la fel. Pe audiosciencereview a masurat un user valorile care ies pe toate setarile si spunea ca apar diferente dar nu chiar in spectrul audibil, deci nu sunt foarte sesizabile. Este o intreaga discutie acolo pe tema asta. Nu ai ce sa auzi. FIltrele alea altereaza semnalul peste 20kHz pe diferite curbe. La masuratori se poate observa ceva in special pe partea de zgomot. La ureche e imposibil. Quote La telefon ,nu stiu, doar sa folosesti partea de preamplifcare ,daca au asa ceva ,pe iesire annalogica. Nu vad cum sa legi un DAC digital la telefon. Orice DAC modern, nu doar alea mici, poate fi conectat pe USB. Sau la unele - pe Bluetooth. |
#24
Posted 30 September 2020 - 20:22
Tocmai am vazut pe specificatii tehnice conectare usb OTG telefon. Dar clar nu are iesire de casti deci e dedicat pentru amp. Pare un must have pentru ascultat muzica pe laptop.
|
#25
Posted 30 September 2020 - 20:26
Ma bag si eu in vorba. Sunt uimit de aceste dac.uri chinezesti. De vreo 4 zile un amic mi-a imprumutat un SMSL M500 (399 $ ali) . Sunt super incantat atat de dac cat si de amp.ul de casti ( senn 559 sunt usor de condus stiu). Afisajul frumusel , cu sursa , bit rate, la hi res afiseaza logoul ... In privinta sunetului ( nu ma injurati , strict parerea mea) pare mai deschis , mai frumos mai alea alea (in comparatie cu CA dac magicul meu). Las un link pentru cei interesati de mai multe detalii https://www.audiosci...mp-review.9606/
|
#26
Posted 30 September 2020 - 20:52
Topping E30 are, cum am spus, 6 setari EQ
- sharp roll off - slow roll off - short delay sharp roll off - short delay slow roll off - super slow roll off - low dispersion short delay Si inca 2 filtre pentru DSD - F1 39 kHz (default) - F2 76 kHz In afara de super slow roll off la care parca se simte putin mai mult bass, la celelalte nu prea aud diferente. Cica la alea short delay s-ar baga niste intarzieri finute si s-ar crea un fel de ecou dar nu sesizez. Poate pe aparate sa se vada. eiffel, on 30 septembrie 2020 - 20:07, said: Nu ai ce sa auzi. FIltrele alea altereaza semnalul peste 20kHz pe diferite curbe. La masuratori se poate observa ceva in special pe partea de zgomot. La ureche e imposibil. Edited by amstel, 30 September 2020 - 20:46. |
#27
Posted 30 September 2020 - 20:56
Pentru o ureche cat de cat antrenat roll-off-urile de la bas au o mare importanta. La fel ca si la boxe. De fapta acolo e "miezul" la bas.
|
#28
Posted 01 October 2020 - 07:38
eiffel, on 30 septembrie 2020 - 11:26, said:
P.S. - Topping si SMSL sunt cam aceiasi firma, Topping fiind brandul mai de top, SMSL fiind cei cu preturi mai joase. Tot cam amestec e si cu Sabaj. Si astia fac DAC-uri destul de bune. Edited by donjoe, 01 October 2020 - 07:47. |
|
#29
Posted 01 October 2020 - 08:30
Mda, parca mi-ai mai zis odata.
Am citit un review lunile trecute - ceva comparatii Topping D90 cu SMSL500 si Sabaj D5 - si acolo zicea respectivul ca ar fi branduri ale aceleiasi firme. Asta mi-a ramas in cap. Quote Pai si atunci care e rolul lor daca nu sunt in spectrul audibil? Quote Pentru o ureche cat de cat antrenat roll-off-urile de la bas au o mare importanta. In linkul dat , il mai dau odata - https://www.audiosci...c-review.12119/ se vede efectul filtrelor, in graficul intitulat "FFT Spectrum of White Noise" Cam toate activeaza pe la 22kHz. In general ptr ureche nu prea se simt filtrele. Pot avea insa ceva efect in functie de lantul audio - sa apara ceva armonici inferioare de ex. Practic alea mai taie din zgomotul de fond, fara a afecta teoretic si banda normala de frecventa. Unii producatori prefera sa le preseteze din fabrica sa nu-si mai bata capul ascultatorul cu ele, dar altii le lasa la liber, sau in meniuri ascunse, . |
#30
Posted 01 October 2020 - 10:00
donjoe, on 01 octombrie 2020 - 07:38, said:
Nu, man, ți-am mai zis o dată: Topping e cu totul altă firmă. ShuangMuSanLin Electronics Company din Shenzhen deține mărcile S.M.S.L., Sabaj, Loxjie și poate și altele, dar nu și Topping. TOPPING Electronics & Technology e o altă companie din Guangzhou. Si eu traiam cu aceeasi impresie , ca Topping si SMSL sunt detinute de acceasi companie mama , prin prisma faptului ca S.M.S.L Sanskrit 10th MK II si Topping e 30 au aproape aceleasi rezultate la masuratori si teste . |
#31
Posted 01 October 2020 - 21:37
eiffel, on 01 octombrie 2020 - 08:30, said:
Numai ca nu are roll-off la bas. [...] In general ptr ureche nu prea se simt filtrele. Pot avea insa ceva efect in functie de lantul audio - sa apara ceva armonici inferioare de ex. Alea nu-s filtre de "EQ", sunt filtre digitale care realizează ultimul pas din funcţia de convertire digital-analogic (DAC), filtrând răspunsul infinit în frecvenţă care vine de la restul DAC-ului ca să rămână din el doar frecvenţele de sub 1/2 din frecvenţa de eşantionare a formatului la care ai pus DAC-ul să lucreze (i.e. 22.05 kHz în caz de format CD cu eşantionare la 44.1 kHz). Principala diferenţă între ele e dacă taie spectrul mai brusc, cu o cădere aproape verticală, la 22.05 kHz (fast roll-off, sharp roll-off), sau mai lent, cu o cădere care merge mai departe spre frecvenţe mai înalte (slow roll-off). - Consecinţa negativă la slow roll-off e că laşi să treacă frecvenţe ultrasonice care pot genera componente de intermodulaţie în interiorul benzii audibile, care nu fac parte din muzică - se măsoară în analizele audio ca distorsiune de intermodulaţie (IMD) şi se consideră un defect cu cât iese mai mare. În funcţie de cât de slow e slow roll-off-ul, ultrasonicele pot să treacă la amplitudini audibile şi să genereze cantităţi audibile de IMD, care pot fi auzite ca influenţă negativă asupra calităţii sunetului (m-am îndoit multă vreme de existenţa "Sabre glare"-ului care zic unii că face DAC-urile cu chip-uri ESS Sabre cam "ţipătoare", dar după o vreme am văzut IMD-urile unor ESS-uri măsurate de Amir pe ASR şi mi-am dat seama despre ce era vorba - oamenii ăştia auzeau o cocoaşă a IMD-ului de la Sabre-uri, care în anumite design-uri nu fusese compensată sau făcută cumva inaudibilă). - Consecinţa pozitivă la slow roll-off e că având o caracteristică mai lăbărţată în frecvenţă, are un răspuns mai abrupt şi mai brusc pe axa timpului, deci sunetele cu început sau sfârşit foarte brusc, gen loviturile de tobă, ar trebui să fie auzite ca începând sau sfârşindu-se mai brusc decât cu un filtru sharp/fast. În practică beneficiul ăsta e o iluzie, pentru că "bruscheţea" maximă pe care o poţi auzi cu urechi umane e dată tot de frecvenţa maximă pe care o poţi auzi cu urechi umane, care rămâne tot aia (20 kHz la copii şi din ce în ce mai puţin la adulţi spre bătrâni). Deci nu câştigi nicio bruscheţe a loviturilor de tobă pentru că nu poţi auzi componentele ultrasonice lăsate în plus să treacă de filtru. - Consecinţa negativă la fast roll-off ar fi că se lăbărţează desenul semnalului pe axa timpului şi sunetele nu mai sunt atât de bruşte, dar... am discutat mai sus. Totul e limitat fix la cât poţi auzi, deci nu se pierde nimic după care să ai ce plânge. - Consecinţa pozitivă la fast roll-off e că nu lasă componentele ultrasonice să treacă şi nu generează aşa mult zgomot de intermodulaţie în banda audibilă. Apoi ar mai exista diferenţe în materie de reproducere a fazelor semnalului în urma filtrării, cu unele filtre încercând să imite comportamentul circuitelor analogice mai bătrâneşti, de a introduce decalaje de fază diferite în funcţie de frecvenţă (minimum-phase filter, aici filtrele 3 şi 4), altele încercând să se comporte cât mai bine posibil, ca tehnologii moderne ce sunt, şi să introducă aproape-zero decalaje de fază la toate frecvenţele (linear-phase filter, aici filtrele 1 şi 2), şi unele încercări de comportament hibrid între astea două variante (filtrul 6). Pentru oricine vrea să se bucure de tot ce oferă mai bun tehnologia audio modernă, opţiunea clară e filtrul 1, deşi Topping au pus ca default filtrul 3, cu comportamentul de fază mai "bătrânesc". Răspunsurile la impuls ale filtrelor 2-6 reprezentate de Archimago pentru review-ul lui Topping DX3 Pro, care foloseşte acelaşi DAC chip de la AKM cu aceleaşi filtre incluse în el: [ https://1.bp.blogspot.com/-XKYEV5XLYzU/Xu8NH2H3M9I/AAAAAAAAXC4/GJlI0XE4z7UiUitlP9_i0_L6632ZzvOpwCLcBGAsYHQ/s640/Topping%2BDX3%2BPro%2BFilters%2BF2-F6.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Se vede că cel mai distinctiv e F5, despre care n-am zis mai nimic mai sus. La F5 filtrarea e aşa grozavă încât mai că nu există, trec toate frecvenţele claie peste grămadă până la sute de kilohertzi şi generează maximum de distorsiune IMD. Ba mai mult, la DAC-uri unde producătorul n-a avut grijă de problema filtrării de genul ăsta (non-oversampling / NOS), atenuarea parţială a frecvenţelor înalte se simte deja în banda audibilă şi ai un sunet mai înfundat. Câştigul urmărit e vizibil în desenul de mai sus, adică un răspuns pe axa timpului foarte brusc şi la urcare, şi la coborâre, fără alte oscilaţii. Doar că, după cum am discutat deja, bruscheţea asta suplimentară e dată frecvenţe ultrasonice suplimentare, pe care nu le auzi, deci nici pe ea n-o auzi. Iar oscilaţiile din celelalte poze, de care scapă filtrul ăsta, erau oricum şi ele pe frecvenţe pe care nu le auzi, plus că erau la amplitudini foarte mici. Deci dai curăţenia semnalului în banda audibilă (IMD mic) pe un câştig de bruscheţe (viteză a tranzienţilor îi zice) pe care nu poţi să-l auzi. Edited by donjoe, 01 October 2020 - 21:41. |
#32
Posted 01 October 2020 - 21:38
#33
Posted 03 October 2020 - 12:06
|
#34
Posted 03 October 2020 - 14:47
ct10dre, on 03 octombrie 2020 - 12:06, said:
un mini-roman interesant pe care o sa ma prefac ca il inteleg - Filtrele cu slow roll-off (F2, F4, F5) permit trecerea unor sunete cu început brusc (lovitură de tobă sau de clapă, ciupitură de coardă) mai abrupt decât permit celelalte filtre, dar diferența e peste capabilitățile urechii umane și nu poate fi auzită. Ca să realizeze asta, permit în schimb generarea de defecte numite distorsiuni de intermodulație (IMD) în zona muzicii care poate fi auzită (20Hz - 20kHz). => A nu se folosi. - Filtrele cu răspuns de fază liniar (F1,F2), intermediar (F6) sau de fază minimă (F3,F4) introduc întârzieri diferite în propagarea semnalului, mai mari la cele care păstrează forma semnalului neafectată (F1=long delay dar și high fidelity), mai mici la cele mai puțin fidele (F3=short delay dar lower fidelity). Ai zice că F1 e perfect pentru toată lumea, dar în setup-urile de studio sau concert unde se înlănțuiesc mai multe filtre (EQ-uri, DSP-uri), delay-ul poate deveni semnificativ că se însumează de la toate filtrele. => Dacă asculți acasă direct din DAC/amp folosind un singur filtru din ăsta, best = F1. => Dacă faci un setup cu multe filtre în cascadă, toate configurabile, în caz de delay total prea mare trebuie să le comuți pe unele de pe F1 pe F6 și dacă nici așa nu-i destul, pe F3. Edited by donjoe, 03 October 2020 - 14:49. |
#35
Posted 12 December 2020 - 14:08
pt sursa de sunet laptop cu ,iesire jack,ce ar fi recomandat intre topping e30 ,pro ject box e si khadas tone board?
|
#36
Posted 12 December 2020 - 17:06
Păi dacă e jack e semnal analogic. De ce ai mai avea nevoie de converter D/A?
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users