Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra

Chiar se platesc pensiile la term...
 cu autorulota prin BZ

Cuptor Electrolux EOE7C31Z, cum i...

Cablu Corsair 600W GPU

Solicitare documente emag
 Uzucapiune teren intravilan

Recomandare aparat foto

Ariston "Genus One+" 24kw...

Saci moloz - unde ii pot arunca?
 Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare

Material opac developat filme

Caramida de sticla la exterior
 

Se aplica principiul cutiilor de viteze in acest caz?

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
136 replies to this topic

#55
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Ceva cu roz ar arăta.  Și cu liniuțe.

View Postdan_mesterel, on 10 aprilie 2020 - 13:50, said:

Da' dacă e greutăți dă fer si le urci cu magnetu', ha? ��

Gata te făcuși de racordare gratis la energii himerice.

#56
aliency

aliency

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 20.08.2014

View Postkarax, on 10 aprilie 2020 - 13:48, said:

asa e insa nu stiu cum ar arata angrenajul respectiv

Eu da.Dar nu stiu cum arata cutia  de viteze pusa  de tinePosted Image

Edited by aliency, 10 April 2020 - 13:57.


#57
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

View PostCovertTwo, on 10 aprilie 2020 - 13:50, said:

N ai obraz.
După ce că habar nu ai de nimic, te mai și contrazici.

daca e sa o luam asa am vazut masinute din alea de descarcat marfa , ce consuma destul de putin , care carau cate 2-3 tone lejer

View Postaliency, on 10 aprilie 2020 - 13:57, said:

Eu da.Dar nu stiu cum arata cutia  de viteze pusa  de tinePosted Image

n-am idee nici de asta, ca nu ma pricep la mecanica

#58
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
De parcă la restul te pricepi.

Ete-așa mai faci topice pe aici, dar nici ălea nu sunt bune ...

Edited by waterman, 10 April 2020 - 14:07.


#59
aliency

aliency

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 20.08.2014
Din greseala in greseala, spre victoria finala !!

Daca nu visam cai verzi pe pereti, inca eram in epoca de piatra...

lasati caracsu' in pace!!!

Edited by aliency, 10 April 2020 - 14:18.


#60
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
daca nu merge nu-i o problema , nu merge...sunt si alte surse de energie ..
numai ca fuziunea nucleara de exemplu o sa apara prin Romania prin 2070 sau ceva, avand in vedere  ca primul tokamak cu breaktrought o sa fie ITER-ul care si asta e abia un demonstrator. tokamakuri produse in masa o sa fie abia prin vreo 2050 iar in cazul nostru cel mai probabil prin 2070

iar alte surse de energie...care ...eoliana in care iti trebuie sute de km si mii de km pentru 10% din necesarul de energie? fotovoltaica in care iti trebui numai pentru o casa vreo 3-4 panouri?

asa incat probabil noi prin Romania o sa stam ani de zile cu sursele neregenerabile

#61
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,577
  • Înscris: 11.06.2010

View Postkarax, on 10 aprilie 2020 - 12:17, said:

Era o userita pe forum, dana_alexa , sau cam asa ceva, care pusese intrebarea daca se poate obtine energie electrica de la o bicicleta cu viteze , pusa pe ultima viteza. I s-a explicat ca desi aceasta ultima viteza intr-adevar permite miscarea unor greutati mai mari, asta se face in timp mai mare, miscarea fiind lenta.
Eu vreau sa duc acest principiu in alt sens. Este corecta teoria ca in cazul bicicletei asteia , daca am avea o persoana de 500 kg si ar pedala s-ar obtine o energie mai mare? adica forta si greutatea au si ele un rol nu?
Bun daca e asa, eu am zis ca ar merge in urmatorul fel: se ia o greutate mare, facuta din orice, greutate la vreo 2-3 tone. Se pune pe un taler , ca la cantar , care acest taler se poate lasa in jos, impingand in un piston ce misca un angrenaj ca la cutia de viteze de masina sau ca la vitezele de bicicleta, care astea imping un fel de burduf ce creeaza aer pentru un ventilator cu generator atasat. Cu cat mai multe viteze si cu cat mai mare greutatea , cu atat mai mult aer poate fi presat spre ventilator care poate invarti astfel generator foarte mare, insemnand zeci si sute de MW. Ar fi si varianta cu invartitul unei roti mari care printr-o curea misca o roata mica ce misca repede un generator mare, insa nu stiu cum s-ar transmite de la piston la roata mare miscarea. cand greutatea este jos se ia cu o macara si se muta pe un taler care merge la fel
Este fezabila ideea?
Desigur. Daca pica din cer greutatea aia, asa ca un meteorit, si pe urma mai pica din cer inca una, si tot asa.

#62
rim80

rim80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,172
  • Înscris: 06.04.2020
Cel mai mult mi-a placut existenta ipotetica a unei persoane de 500 kg. Parca vad un asemenea supraponderal dand la pedale sa produca energie electrica.

#63
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,416
  • Înscris: 15.12.2009

View Postkarax, on 10 aprilie 2020 - 13:14, said:

treapta de la bicicleta in care mergi foarte greu



ti se pare ca baraje gen cel de la vidraru sunt ieftine?

Spre deosebire de ideile tale, barajele dau randament.

View Postwaterman, on 10 aprilie 2020 - 13:13, said:

Mai bine cumperi castraveți cu 2 lei și-i vinzi cu 1 leu.

Made my day Posted Image

Ma karax. Tu esti baiat fain, dar cam incapatanat.

Ia gandeste-te la asta. Daca torni 200ml de apa intr-un pahar, indiferent prin cate site si filtre si dispozitive o sa o treci cand scoti apa din pahar, vei avea cel mult tot 200ml. Asa e si cu energia. Termodinamica nu te lasa sa scoti mai mult decat ai bagat, indiferent de cate contraptii pui intre sursa si acumulator.

Edited by Ann0nyym0us, 10 April 2020 - 14:55.


#64
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,666
  • Înscris: 29.03.2006
Trecand peste prostia cu benzina, deoarece motoarele termice au randament mult mai mic si ajungi sa consumi de 4X mai mult decat generezi, revenind la constructia complicsta cu ventilatoare, care la o privire obisnuita este si mai infantila, pt. ca prima elice are randament maxim 8 - 10% daca e una buna normala bine calculata si bine construita, 11-15% daca e una hiperaultraerodinamica, si max. 30% daca e si carenata, apoi a doua elice la fel, deci ramai cu 1 % din ce aveai de la bolovan, si inainte pierdeai si minim 15-20-25-30% in angrenaje, deci 0, 75% revuperat mecanic din bolovan, apoi ajungeai si la generator unfe mai pierdeai mimim 10-20%, deci tecuperai doar 0,6 % din energia poatentiala inmagazinata in bolovan.
Si inca n-am pus pierderile cu ridicarea, care sunt si ele de de 15-25%, deci 0,45%, apoi pierderile din motorul de ridicare, 25% pierdut in angrenaje si 60-75 % pierdut in ciclul termic sau 10-20% pierdut daca e electric bun.
Deci in final recuperai doar 0,1 - 0, 3 % la primul ciclu, si tot 99,7- 99,9% pierdei si la urmatoarele cicluri.

Ti-am mai scris, nu se poate fara aport de energie din exterior.
Daca mai scoti din trepte, de ex. elimini toata prostia cu ridicatul greutatii, elimini si angrenajele, elimini si elicile, dar pastrezi ceva din idee si o aplici invers, respectiv folosesti o viteza de gaz mai mare, nu mai mica, flux de gaz generat direct prin ardere nu cu elici, si recuperezi energia cu un convertizor gazodinamic repulsor realizat astfel incat sa nu fie inecat cu perne de gaz, daca jetul gazodinamic are o viteza care nu coboara mult sub viteza sunetului, cu disconfortul evident..., se poate totusi face extractie de energie eterica sau zero point energy, chiar dacz vitezele sunt infime fstz de unele relativiste, se poate extrage de cateva ori energia consumata.
Asa ceva se foloseste la avioanele cu reactie pt franare suplimentara peste frsnsrez aerodinamica si cea a rotilor.
Pt. taxi (deplasare la sol) este in general interzisa deoarece poate ridica lucruri de pe sol in fata motoarelor, care pot fi aspirate si pot distruge suflanta si turbinele.
A fost utilizat si pt taxi si la avioane mari de pasageri, si inca se mai foloseste rar neregulamentar.
Avioanele Saab de vanatoare, si din anii 60, 70 cat si mai noi, inca folosesc demonstrativ si pt mers inapoi la taxi.
Dovada este evidenta pt. cine cunoaste cat de cat cum functiomeaza motoarele turboreactoare.
Ele genereaza doaf 1/4 din forta prin reactie, si 3/4 din forta o dezvolta pd suflanta din fata care e o elice carenata cu 24 de pale.
Doar prin postcombustie pot anunge la 1/2 prin reactie.
Deci cu toate ca reactia e doar 1/4 din ce dezvolta suflanta in fata, prin ridicol de primitiva franare a reactiei cu doua bucati din carcasa, avionul se poate deplaca la taxi in sens invers decat trage suflanta care dezvolta de 3x cat reactia, si tot in sens invers si fata de directia in care trage reactia, deci prin repulsie se obtine de peste 4 X forta de reactie doar cu doua bucati primitive care franeaza jetul de gaz.

Si se poate extrage ZPE si prin alte metode primitive, (cea amintita mai sus tot primitiva este.
Daca sunt piese in micare, este o metoda primitiva.
Una reinventata in sec. 11 e.n. foloseste ca artificiu cuantic, campul magnetic si electromagnetic in miscare, intr-un asa zis motor cu magneti, care nu este insa PM nici de speta 1, nici 2, si nici 0 sau 3, ci pur si simplu, daca e facut corespunzator, extrage ZPE, fiind o forma primitiva de ZPM.

Edited by loock, 10 April 2020 - 15:16.


#65
aliency

aliency

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 20.08.2014
Pffff....S-a dus tot farmecul....

#66
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
teoretic se poate face si altfel decat cu ventilator. ceva gen obtinerea energiei din frecare , energie electrostatica , pur si simplu greutatea apasand un piston care impinge ceva care se freaca cu peretii si se obtine energie electrostatica. principiul asta al electrostaticii n-ar putea fi aplicat si la motoarele obisnuite? adica decat sa incerci sa reduci frecarile nu mai bine beneficiezi de ele?

#67
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,462
  • Înscris: 10.08.2005

View Postkarax, on 10 aprilie 2020 - 12:42, said:

@marianG corect, tocmai de asta am dat exemplul cu "invartitul unei roti mari care printr-o curea misca o roata mica ce misca repede un generator mare"
pe principiul rotii mari si rotii mici , care roata mica se invarte mult mai repede decat cea mare
cuplu vs viteza

#68
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View PostMarianG, on 10 aprilie 2020 - 12:39, said:

nu caderea in sine este importanta ci viteza cu care cade

    De fapt nu.
    Masa de apa este cea mai importanta. Dar conteaza  sa aiba si ceva viteza.  
    Forta este produsa de masa ori acceleratie.

#69
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
revenind legat si de topicul cu generatoarele electriostatice frecarile din angrenajul asta n-ar putea fi convertite in energie electrostatica? astfel orice aparat care are pierderi de energie prin frecari ar putea recupera partial energia prin electrostatica

chiar si un motor de masina are multe pierderi datorate frecarilor + efectul termoelectric+ frecarea cu aerul. daca s-ar face motoare care sa recupereze energia pierduta in frecari intre angrenaje si frecari cu aerul + energia pierduta prin caldura , poate ca ar avea masinile electrice mult mai multa energie in baterie

Edited by karax, 10 April 2020 - 19:08.


#70
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,666
  • Înscris: 29.03.2006
1. Oamenii ti-au atras atentia ca si in cazul ideal fantastic si ireal in care nu ar fi pierderi, oricum energia consumata nu e mai mica decat cea generata.
Chiar si ZPMurile extrag o energie care exista, nu o fabrica din nimic.

2. La frecare apare o franare mecanica si pierderea in general se manifesta predominant termic, se incalzesc piesele, si ele transfera apoi energia termica in 3 feluri, radiatie IR, conductie si convectie.

Cureaua de transmisie are cel mai prost randament, pt. ca transmisia ei depinde chiar de frecare, sau e limitata de frecare, si pt. a limita alunecarea trebuie tensionata cureaua si creste pierderea prin frecare cand apasa pe fulii si pe axele lor, chiar daca au mama rulmentilor si dumnezeul vaselinei.
Curea dintata e urmatoarea, ceva mai buna.
Apoi e lantul care inca are randament prost pt. ca suprafetele de contact nu sunt optime.
Cureaua dintata se prefera din ratiuni de silentiozitate mai mare si chiar fiabilitate superioara daca e armata si foarte bine realizata.
Unele biciclete si motocicletele folosesc inca din sec 19 transmisie cu arbore si dubla angrenare in unghi, deoarece au randament superior lantului.
Exista sisteme de transmisie care au parti cu viscocuplu, fie cu rol de convertizor de cuplu, fie cu rol de diferential, insa in general sunt facute special a.i. viscozitatea, suprafata hidrodinamica si turatia sa permita pierderi cat mai mici si randament rezonabil.
Chiar si convertizoarele de elicoper pt turboreactoare, care au si rol demultiplicator pt. ca altfel turatia primara e prea mare pt. a intra direct in angrenajul demultiplicator, chiar si ele sunt calculate sa aiba pierderi acceptabile.
Apropo de elicoptere si avioane, elicile au randament mult mai mic, clasic 10% , 11-15 la cele hiperultraaerodinsmice, si maxim 30% la cele carenate.

Edited by loock, 10 April 2020 - 20:17.


#71
vldc

vldc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 456
  • Înscris: 08.03.2004

View Postkarax, on 10 aprilie 2020 - 12:17, said:

Era o userita pe forum, dana_alexa , sau cam asa ceva, care pusese intrebarea daca se poate obtine energie electrica de la o bicicleta cu viteze , pusa pe ultima viteza. I s-a explicat ca desi aceasta ultima viteza intr-adevar permite miscarea unor greutati mai mari, asta se face in timp mai mare, miscarea fiind lenta.
Eu vreau sa duc acest principiu in alt sens. ...
Hm , chiar nimeni nu a observat ca , colegul nostru Karax vrea sa o agate pe userita dana_alexa ?
In loc sa-i dati sfaturi despre cum sa o agate , voi o dati in diverse ... calcule, stiinta, teoreme ...
Cuvantul cheie : era .
Unde e acum ? Ne poate spune cineva ?
Lasati frecarile, lucrul mecanic, perpetuum mobile-urile, ZPM-urile ...  concentrati-va pe gasirea useritei. Ea este cel mai important lucru din acest topic , restul e ...can-can .

Edited by vldc, 10 April 2020 - 22:53.


#72
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
sunt vecin cu unu care e var de gradul 17 cu nostradamus si pot sa-ti spun ca tokamak-ul nu o sa mearga. sunt 62 de ani de cand o freaca cu tokamak-ul si 70 de ani de cand s-au gandit la el si tot nu merge. E o chestie care nu merge. Fisiunea au rezolvat-o imediat, daca era o idee viabila tokamaku asta deja era functional. Degeaba il freaca nu o sa mearga, trebuire alt concept pentru fuziune.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate