Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare

Caramida de sticla la exterior
 Geam cuptor crapat

Un canal de AI de comedie pe YT

Update intr-un tabel

[Controlul] vremii si a vremurilor
 Blocuri din placi prefabricate

Achiziție mașina de fam...

[unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier
 Sa dus seceta pedologica?

Toyota IQ

Numar magic cu blocaj numerologic

Recomandare firma/persoana pentru...
 

Game Tester

- - - - -
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#19
on64

on64

    DEGEABA, RAMAN O LEGENDA!!!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,760
  • Înscris: 17.03.2012

 arisel, on 17 martie 2019 - 02:48, said:

Ajuta-l pe helen76 si spune de ce...! (Spune-i ce nu trebuie sa faca!)
au zis ca nu e de mine
oricum la o luna dupa ce m-au dat afara mi-am gasit ca si software tester, programul si mediul de lucru mult mai lejer si  salarul e aproape dublu fata de cat luam acolo :lol:

#20
gerbil

gerbil

    Membru' activ

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,055
  • Înscris: 10.09.2005

 eINSTEINmc2, on 16 martie 2019 - 20:26, said:

In principiu, se cer  cinci  lucruri:
1. rabdare...multa rabdare
2. cunoasterea limbii engleze la nivel avansat
3. sa fii pasionat de jocuri
4. sa stii sa cauti buguri si sa le raportezi
5. sa cunosti  cate ceva despre jocuri

La Electronic Arts e in functie de proiect.E blana daca intri la departamentul de jocuri pe mobile  unde doar  acolo ai voie cu telefonul mobil , cica se munceste cel mai putin acolo.
E cat de cat captivant si   la departementul Need for Speed  unde testezi zilnic masinile  sau la departamentul Battlefield unde testezi armele, avioanele si tancurile. Se intampla sa stai cu saptamanile sau cu lunile pe aceeasi harta, dar cel putin ai gameplay distractiv si exista concurenta prin meciurile ocazionale pentru mentenenta numite sesiuni de MTBF (Mean time between failures). Nu faci mare lucru- daca proiectul e in stadiul de post-alfa/beta sau post-lansare,  incepi programul prin a te juca cu ceilalti niste meciuri sau curse pe toate platformele (PC, PS4 si Xbox)  sa vedeti daca le puteti duce la bun sfarsit, daca serverele functioneaza ok,  timp in care puteti sa dati peste niste buguri si sa le raportati.  Distractia dureaza cam vreo 2-3 ore.   In rest, in urmatoarele 5-6 ore fiecare primeste task-uri in care testeaza  viteza masinii,  incarcarea unei  mitraliere sau  animatia unui sut spre minge, in functie de proiect.  Daca nu functioneaza, trebuie raportate la dezvoltatori si trebuie sa re-testati fix-ul. Cam asta e procedura in orice companie de jocuri.La departamentul FIFA e ultra-plictisitor unde trebuie sa testezi animatia  fotbalistilor si miscarile mingii, deci sa fii neaparat pasionat de fotbal. Si nu vorbesc de felul de a fi "microbist".  
In rest, la departamentul Bioware (Mass Effect/Dragon Age) e mult de munca, fiindca stai cu saptamanile pe o portiune de harta.  

La Ubisoft pretentiile sunt mai crescute, te angajezi  greu  prin doua probe si poti la fel de usor sa fii dat afara pentru performanta scazuta.Depinde pe ce departament poate sa te  bage- la oricare joc  Assassin's Creed e cel mai dificil, ca sunt multe buguri de raportat, primesti doar o portiune de harta pe care stai cu zilele sau cu saptamanile, sa testezi una alta - obiectele, cladirile din jur, copacii,  sa vezi daca poti sa te cateri pe ele, sa testezi animatia personajului si NPC-urile, sunetele,  armele, texturile sa le verifici, sa depistezi glitch-uri si buguri intr-o zona foarte restransa, si testezi portiunea aia de la o versiune la alta, fiinca zilnic aplicatia este upgradata. Te cam plictisesti si se cam cere sa ai experienta ca sa intri pe proiectul asta.  Daca pici pe departamentul de Far Cry, e un pic mai funny ca poti testa masini  si arme, dar tot stai cu saptamanile intr-o portiune de harta, sute de ore.....intr-un joc pe care il termini in 20-40 de ore.




Cel  mai bine incepi cu Gameloft, unde poti invata destule daca esti incepator, testand doar pe telefon mobil.
La fel si la Amber, dar acolo se cauta doar testeri experimentati.
Salariul e cam la fel peste tot - minimul legal pe economie.


De asta jocurile noi sunt pline de buguri, de bine ce le testeaza.

#21
on64

on64

    DEGEABA, RAMAN O LEGENDA!!!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,760
  • Înscris: 17.03.2012
sunt pline de buguri pentru ca le scot pe banda rulanta, urmarind doar profitul
am testat niste petarde de jocuri care erau pur si simplu dezastru
nici nu cred ca o sa le lanseze vreodata

#22
eINSTEINmc2

eINSTEINmc2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 50
  • Înscris: 14.03.2019

 gerbil, on 17 martie 2019 - 08:28, said:

De asta jocurile noi sunt pline de buguri, de bine ce le testeaza.
Nu e chiar asa.
Ca game-tester, trebuie sa muncesti, altfel daca te vede ca freci menta sau inchizi task-urile la misto cu "passed", iti intinde foaia de demisie dupa  doua saptamani  si la revedere (asta la EA, pe cand la Ubisoft te poate da afara si dupa o singura zi de munca). Ca idee, ce nu stiu multi, e ca  trebuie sa-ti incepi ziua de munca cu o bataie de cap, poate partea cea mai nasoala a zilei - sa stai  sa upradezi  aplicatiile de jocuri zilnic, si cele de pe PC  si cele de pe Xbox One si PlayStation 4, pentru ca zilnic vine un "build"  nou.  Dureaza 15-30 de minute (daca esti incepator), ca ai mai mult de umblat prin PS4 si Xone, pe cand pe PC faci totul dintr-un simplu click.  
Asa ca pentru amatori, ganditi-va de multe ori inainte sa aplicati la jobul respectiv. Chiar daca ai trecut testele de evaluare, dar nu se lipeste nimic de tine dupa angajare sau nu te adaptezi conditilor de munca, esti dat afara.   
Toate calculatoarele sunt monitorizate  (pe langa monitorizare video, e o echipa de securitate sau de manageri specializata pe programare care poate vedea pe ce dai click, inclusiv conversatiile de pe Skype si outloock sunt monitorizate la sange) si se vede imedat cine munceste si cine freaca menta, cine se joaca, cine umbla pe alte site-uri care nu-s 'work related".  La EA  e un sistem mai draconic, nu ai voie cu telefonul mobil, nici sa-l scoti din buzunar, iar site-urile ca Facebook si Yahoo sunt blocate pentru  a nu se permite nicio scurgere de informatii. Se foloseste  doar  outlook si skype pentru conversatii si platforme de Jira si Confluence. In timpul programului, doar pe alea ai voie sa stai.

La Ubisoft te lasa cu telefonul, inclusiv cu Facebook-ul, dar daca are loc o scurgere de informatii, afla imediat cine a facut asta si consecintele sunt de natura penala, cu procese si despagubiri de zeci de mii de euro.  Pentru un job entry-level, aveti raspundere mare si multe obligatii! Ganditi-va cate responsabilitati aveti pe posturi mai mari gen dezvoltatori, programatori, designeri etc.Trebuie sa va placa ceea ce faceti. Si va trebui sa fiti pregatiti psihologic pentru ca veti da peste multe scorpii si jeguri de colegi pe acolo.

Jocurile sunt pline de buguri mai degraba din cauza dezvoltatorilor,  dar  cel mai mult  din cauza aglomerarii, fiindca se dezvolta jocuri mari  intr-un interval prea mic pentru finalizarea jocului, de aia se lucreaza la fel de intens si dupa lansarea jocului ca sa implementeze patch-uri.Testerii se straduiesc sa raporteze bugurile intens, se munceste, e drept ca si din cauza unor frecatori de menta proiectul e compromis.Se intampla ca dezvoltatorii sa fie mai frecatori de menta decat testerii.In plus, sunt mai multe buguri pentru ca jocurile in sine sunt mult mai mari si mai complexe,  au continut mai mare, au motor grafic nou.Practic, e mai mult de munca decat era prin anii 2000 cand jocurile erau simple, de cateva sute de megabyte, maxim de 1-2 gigabyte, nu ca acum cand au  continut de zeci de gigabyte, texturi mai detaliate, harti mai mari,  modele cu mii de poligoni si animatii multiple mult mai complexe.

Mai nou, ca sa dezvolti un asemenea joc open world la nivelul lui Red Dead Redemption 2  sau Assassin's Creed Odyssey , dureaza cel mult 5-6 ani sa-l dezvolti si tot nu apuci sa-l finalizezi.

Edited by eINSTEINmc2, 17 March 2019 - 13:49.


#23
Buleandra94

Buleandra94

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 19.08.2007

 TruthHurts, on 17 martie 2019 - 07:09, said:

Ce face mah? Posted Image

Ce anume este amuzant? Ai vreo tangenta cu industria gaming-ului? Ca si game designer trebuie sa stii cum functioneaza creierul uman, cum se creeaza o dependenta, cum sa rationezi eliberarea dopaminei in timpul jocului, etc. Cred ca ai o conceptie gresita despre ceea ce trebuie sa faca un game designer.

 on64, on 17 martie 2019 - 08:34, said:

sunt pline de buguri pentru ca le scot pe banda rulanta, urmarind doar profitul
am testat niste petarde de jocuri care erau pur si simplu dezastru
nici nu cred ca o sa le lanseze vreodata

Se intampla foarte des ca jocurile lansate sa contina bug-uri care sunt deja cunoscute. Este mult mai rentabil sa lansezi jocul "buguit" si sa vezi de care din bug-uri se plange lumea cel mai mult, decat sa intarzii lansarea jocului cu luni de zile pentru a rezolva toate bug-urile cunoscute.

In plus, acum jocurile noi lansate contin mai multe bug-uri pentru ca se pot actualiza foarte usor prin patch-uri online. Inainte, faceai un joc, il puneai pe CD si aia era, nu mai aveai cum sa rezolvi problemele de care se plangeau jucatorii. Singura solutie era sa lansezi o alta versiune a jocului cateva luni mai tarziu, de multe ori denumita "Game of the year edition", care era de fapt acelasi joc, insa cu multe dintre bug-uri rezolvate si cateodata cu ceva continut extra.

#24
TruthHurts

TruthHurts

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,155
  • Înscris: 06.10.2018

 Buleandra94, on 17 martie 2019 - 15:10, said:

Ce anume este amuzant? Ai vreo tangenta cu industria gaming-ului? Ca si game designer trebuie sa stii cum functioneaza creierul uman
Am tangenta cu ce e aia cercetarea stiintifica, cu ce e valid stiintific. Psihologia e o mizerie pseudostiintifica. Nu stie nici dracu cum functioneaza creierul uman(in materie de gandire). Inasi notiunea de "dependenta" e una discutabila, daca exista sau nu.

#25
Buleandra94

Buleandra94

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 19.08.2007

 TruthHurts, on 17 martie 2019 - 15:24, said:

Am tangenta cu ce e aia cercetarea stiintifica, cu ce e valid stiintific. Psihologia e o mizerie pseudostiintifica. Nu stie nici dracu cum functioneaza creierul uman(in materie de gandire). Inasi notiunea de "dependenta" e una discutabila, daca exista sau nu.

Se stie foarte multe despre cum functioneaza creierul in materie de chimie. Se stie cum poti sa creezi un obicei (ex: cainele lui pavlov). Ex: poti invata jucatorul ca de fiecare data cand apasa X va sari, daca repeti asta de indeajunse ori (numarul acela ales nu este aleator, se bazeaza pe experimente si statistici bine cunoscute), jucatorul o sa ajunga sa apese X ca sa sara din reflex (memorie musculara), fara a mai trebui sa se gandeasca ce buton sa apese ca sa sara. Daca brusc schimbi functia butonului si faci ca atunci cand apasa pe X sa moara instantaneu, poti sa faci jucatorul sa simta anumite sentimente foarte puternice (frustrare, neputinta, tradare, etc.).

Sunt o multitudine de studii legate de dependenta, memoria pe termen scurt si lung si multe altele care prezinta niste rezultate experimentale sau teoretice ce pot fi aplicate in diverse ramuri ale game design-ului. Sunt lucruri care au fost demonstrate ca fiind functionale, utile si aplicabile, nu povesti scrise de autori anonimi dornici de faima.

#26
TruthHurts

TruthHurts

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,155
  • Înscris: 06.10.2018

 Buleandra94, on 17 martie 2019 - 15:50, said:


Se stie foarte multe despre cum functioneaza creierul in materie de chimie. Se stie cum poti sa creezi un obicei (ex: cainele lui pavlov). Ex: poti invata jucatorul ca de fiecare data cand apasa X va sari, daca repeti asta de indeajunse ori (numarul acela ales nu este aleator, se bazeaza pe experimente si statistici bine cunoscute), jucatorul o sa ajunga sa apese X ca sa sara din reflex (memorie musculara), fara a mai trebui sa se gandeasca ce buton sa apese ca sa sara. Daca brusc schimbi functia butonului si faci ca atunci cand apasa pe X sa moara instantaneu, poti sa faci jucatorul sa simta anumite sentimente foarte puternice (frustrare, neputinta, tradare, etc.).

Sunt o multitudine de studii legate de dependenta, memoria pe termen scurt si lung si multe altele care prezinta niste rezultate experimentale sau teoretice ce pot fi aplicate in diverse ramuri ale game design-ului. Sunt lucruri care au fost demonstrate ca fiind functionale, utile si aplicabile, nu povesti scrise de autori anonimi dornici de faima.
Se stie un kkt.

Daca-ti dau un numar de "studii" - unele clar invalide dpdv stiintific si unele valide, ce zici, reusesti sa le identifici in mod corect?

#27
Buleandra94

Buleandra94

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 19.08.2007

 TruthHurts, on 17 martie 2019 - 15:58, said:

Se stie un kkt.

Daca-ti dau un numar de "studii" - unele clar invalide dpdv stiintific si unele valide, ce zici, reusesti sa le identifici in mod corect?

Nu inteleg de ce zici ca nu se stie nimic, creierul uman este studiat de sute de ani, este si normal sa fie si ceva concluzii folositoare in urma acestor ani de studiu.

Nici nu conteaza daca studiile si metodologia prin care au fost realizate sunt corecte sau nu cat timp dau clar rezulte pozitive cand sunt implementate.

#28
TruthHurts

TruthHurts

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,155
  • Înscris: 06.10.2018

 Buleandra94, on 17 martie 2019 - 16:16, said:

Nu inteleg de ce zici ca nu se stie nimic, creierul uman este studiat de sute de ani, este si normal sa fie si ceva concluzii folositoare in urma acestor ani de studiu.

Nici nu conteaza daca studiile si metodologia prin care au fost realizate sunt corecte sau nu cat timp dau clar rezulte pozitive cand sunt implementate.
Multe prostii s-au studiat timp de sute, poate mii de ani. Pana nu s-a folosit stiinta reala in mod riguros, omenirea a stat in intuneric. Sunt foarte multi sarlatani care pretind diverse, cu stiinta zero si dovezi zero. In fine, suntem cam offtopic. Pentru un joc n-ai nevoie de asa ceva. Cu jocurile e ca si cu filmele: faci o chestie interesanta si captivanta, ai sanse mari sa prinda, sa ai succes. Uneori prind si prostioarele simple, fix cum prind si filmele simple si tampitele. Alteori faci ceva initial interesant si dupa aia dai cu mucii-n fasole cu sequelurile, fix ca la filme(vezi mass effect andromeda).

#29
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,054
  • Înscris: 24.02.2006

 Buleandra94, on 17 martie 2019 - 15:10, said:

Ce anume este amuzant? Ai vreo tangenta cu industria gaming-ului? Ca si game designer trebuie sa stii cum functioneaza creierul uman, cum se creeaza o dependenta, cum sa rationezi eliberarea dopaminei in timpul jocului, etc. Cred ca ai o conceptie gresita despre ceea ce trebuie sa faca un game designer....

cred ca abstractizezi prea mult conceptul :). in definitia ta se incadreaza o mana de oameni, cei care au inventat cu adevarat un joc sau un gen.

aproape nici un game designer din zilele noastre nu face ce spui tu. in general preia un concept de la altii (ex: "hai sa facem un 3d shooter"), inoveaza putin pe partea de gameplay (ex: "o sa avem o arma care modifica gravitatia"), alege titlul (ex: "sa-i spunem Half-Life 2") si eventual tema principala a jocului

chestii psihologice fac mai degraba level designerii. ei stabilesc dupa care colt o sa fie un monstru si unde o sa gasesti un incarcator in plus.

#30
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

 _Smiley_, on 17 martie 2019 - 19:02, said:

chestii psihologice fac mai degraba level designerii. ei stabilesc dupa care colt o sa fie un monstru si unde o sa gasesti un incarcator in plus.
Si cine decide daca dupa colt se gaseste un incarcator de rezerva pentru arma antigravitationala? Game designerul sau level designerul?

Adica, daca level designer pune incarcatorul acolo dupa colt, dar game designerul face arma de unica folosinta?

#31
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,054
  • Înscris: 24.02.2006
level designerul primeste un set clar de reguli si obiecte/entitati pe care le poate folosi. daca game designerul stabileste ca o arma e de unica folosinta, nu va implementa nimeni un incarcator pentru acea arma, asfel incat level designerul nu-l va putea plasa in nivel.

#32
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,457
  • Înscris: 10.08.2005

 TruthHurts, on 17 martie 2019 - 07:09, said:

Ei considera ca te platesc ca sa te joci, drept urmare posturile nu sunt tratate foarte serios.

 gerbil, on 17 martie 2019 - 08:28, said:

De asta jocurile noi sunt pline de buguri, de bine ce le testeaza.

 on64, on 17 martie 2019 - 08:34, said:

sunt pline de buguri pentru ca le scot pe banda rulanta, urmarind doar profitul
am testat niste petarde de jocuri care erau pur si simplu dezastru
nici nu cred ca o sa le lanseze vreodata
Sunt pline de bug-uri pentru ca lume se joaca, nu cauta sa strice jocul.

it's not a bug, it's a feature

#33
Cosmo13

Cosmo13

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 15.08.2016
@Buleandra94 are dreptate (lucrezi in domeniu ?:D). Nu e chiar asa usor sa creezi un joc

Fiecare game designer trebuie sa cunoasca psihologia creierului uman. Orice triple A game are chiar si un consultant pe tema asta, un psihiatru sau psiholog, cum sa faca sa fie userul cat mai dependent.

Cautati 40 second rule. Una din multele reguli pe care trebuie sa le urmezi cand faci un joc, trebuie sa se intample ceva la fiecare 40 de secunde astfel incat userul sa fie engaged. Din cate stiu eu un singur joc a avut curajul sa schimbe aceasta regula, la 80 de secunde.  Red Dead Redemption 2. Si stim cu totii cum a iesit jocul ala, dupa 6 ani de dezvoltare.

#34
helen76

helen76

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,416
  • Înscris: 17.10.2018

 arisel, on 17 martie 2019 - 02:48, said:

Ajuta-l pe helen76 si spune de ce...! (Spune-i ce nu trebuie sa faca!)
ajut-o :)))

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate