Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare

Caramida de sticla la exterior
 Geam cuptor crapat

Un canal de AI de comedie pe YT

Update intr-un tabel

[Controlul] vremii si a vremurilor
 Blocuri din placi prefabricate

Achiziție mașina de fam...

[unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier
 Sa dus seceta pedologica?

Toyota IQ

Numar magic cu blocaj numerologic

Recomandare firma/persoana pentru...
 

Skoda Scala - inlocuitoarea Skodei Rapid

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
187 replies to this topic

#109
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Enorm pentru o Fabia cu alte haine, cutie manuala și motor de polizor de 1.0 Tsi.

Edited by edi10000, 29 March 2019 - 11:03.


#110
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,044
  • Înscris: 09.08.2005
Am configurat un Golf - manual, același motor, dotări similare pe cît s-a putut. 28.468. Ce să mai zici...

#111
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Scala este construita pe platforma de Polo, nu de Golf. Ca se marketizeaza ei altfel, este altceva. Gusteri sunt peste tot..

#112
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 radunic, on 29 martie 2019 - 07:08, said:

Se poate configura pe site-ul Skoda. Motor 1, benzină, cu tot ce am găsit mai puțin scaune de copii, 22.000. Cu motorul de 1,5 probabil 25k. Destul de mult dar spre deosebire de Golf asta are un portbagaj mai serios.
Raportul pret calitate nu este corect.Daca vrei mai mult spatiu la portbagaj iti cumperi Golf VII Variant care este superior ca volum de depozitare unei Scala.

 radunic, on 29 martie 2019 - 11:34, said:

Am configurat un Golf - manual, același motor, dotări similare pe cît s-a putut. 28.468. Ce să mai zici...
Pret exagerat de mare.

#113
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 radunic, on 29 martie 2019 - 07:08, said:

Se poate configura pe site-ul Skoda. Motor 1, benzină, cu tot ce am găsit mai puțin scaune de copii, 22.000. Cu motorul de 1,5 probabil 25k. Destul de mult dar spre deosebire de Golf asta are un portbagaj mai serios.
22k trompeta aia?
Păi la banii ăia poți lua Mazda 3, care se uită de sus la mașina asta cu motor de drujbă.

Apropo, aștept cu nerăbdare prima mașină marca Husqvarna sau Stihl. Posted Image

#114
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 ericmario, on 29 martie 2019 - 19:56, said:


Apropo, aștept cu nerăbdare prima mașină marca Husqvarna
https://www.google.c...&source=sh/x/im
😄

Edited by cata, 29 March 2019 - 20:22.


#115
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Cătă... dă-o dracului de treabă.
De ce ai ținut secretul pentru tine?

#116
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

 ericmario, on 29 martie 2019 - 19:56, said:

22k trompeta aia?
Păi la banii ăia poți lua Mazda 3, care se uită de sus la mașina asta cu motor de drujbă.

Apropo, aștept cu nerăbdare prima mașină marca Husqvarna sau Stihl. Posted Image
Dubioasa abordarea ambelor firme cand vine vorba de modele noi si configurari. Pe de o parte Mazda nu are foarte multe motoare dezvoltate dar putea sa puna pe cel de 15xcp tot 2l iar skoda are o gramada de motoare si alege sa le puna pe cele mai slabe. Oricum preturile nu se justifica. Daca ne referim la performante e greu de zis, nu cred ca se uita de foarte sus la acel motor de 1l, ca si nr de cp sunt pe acolo, poate chiar ceva mai mult cuplu la motorul de pe Skoda.

Daca compari pe foaie motorul de 1.0l TSI este net superior motorului de 2l de pe mazda pentru ca pe octavia scoate 9.9s 0-100 km/h si un consum mediu putin sub 5l pe cand cel de la mazda este cu 0.5s mai lent, consuma si polueaza ceva mai mult (si da, este pe acelasi ciclu). Am luat datele legate de consum si performante de la Octavia, masina care este mai grea si mai mare deci probabil pe Scala o sa fie cifre mai bune.
Iar daca vorbim de fiabilitate, motorasul ala de 1l chiar a demonstrat-o in ultimii ani.  Sigur ca unii o sa spuna ca e de drujba, ca suna ca ascutitoarea ca nu o sa duca, etc. Realitatea este insa ca asta e trendul si majoritatea producatorilor importanti de pe piata (in principal europeana) produc motoare similare. Am spus in principal europeana pentru ca si Honda a tinut pasul si produce motoare competitive cu Vag, poate chiar mai performante.
Personal imi place mazda si cred ca fac cele mai frumoase masini dar sa le compari cu producatorii europeni (nu doar vag pentru ca toti se invart tot in aceeasi zona) din punct de vedere al performantelor este ciudat.

Oricum scumpe ambele modele pentru ce ofera, poate nejustificat de scumpe si nu vad vreun pas semnificativ in fata exceptand situatia in care urmatoarele modele care or sa apara in alte clase (mica, medie, suv-uri, etc.) vor fi si mai scumpe.
La skoda si Rapid mi s-a parut scump, fata de octavia era o diferenta destul de mica daca ne refeream la acelasi dotari si motorizari iar calitativ se vedea diferenta, stiu ca m-am interesat acum 4 ani cand trebuia sa schimb una din masini.

#117
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Pacat ca nu se aduce Impreza 2.0 Lineatronic si la noi, ca mai aveai o varianta aspirata la motocoasele astea turbo.

#118
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,962
  • Înscris: 14.08.2007

 freddy2017, on 28 februarie 2019 - 12:53, said:

Nu cred ca VAG nu poate face fata cu productia de 1.5TSI care este cel mai potrivit motor pentru un client obisnuit care va folosi masina atat in oras cat si in afara, pe distante de zeci, sute sau mii de km.
1.0 TSI/115 CP (0-100 km/h in sub 9.8 secunde) sau 1.6 TDI/115 CP (10.1 secunde 0-100) sunt cele mai potrivite motoare pentru un client obisnuit ... 1.5 TSI/150 CP deja o da spre "sport" (8.2 secunde 0-100) si in mod cert nu e necesar unui client "obisnuit" pe o masina de sub 1200 de kg (eventual pe un Passat sau Superb care sunt mai grele). Iar motorul entry-level pe Scala e 1.0 TSI/95 CP

 ericmario, on 29 martie 2019 - 19:56, said:

22k trompeta aia?
Păi la banii ăia poți lua Mazda 3, care se uită de sus la mașina asta cu motor de drujbă.
Mai mult din spate se uita decat de sus Posted Image
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YGWNRs27-1A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Doar naivii mai sunt "impresionati" in ziua de azi de capacitatea cilindrica a masinii ...

Edited by utopium, 10 April 2019 - 22:13.


#119
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 utopium, on 10 aprilie 2019 - 22:13, said:

Mai mult din spate se uita decat de sus Posted Image

Doar naivii mai sunt "impresionati" in ziua de azi de capacitatea cilindrica a masinii ...
Tu ești ăla care laudă orașul căruia îi curg pereții? Tristețe mare la tine în Cluj amice.
Nici o clădire în centrul vechi care să fie ok?
Cum să te mai cred pe cuvânt vreodată?

#120
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,962
  • Înscris: 14.08.2007

 ericmario, on 10 aprilie 2019 - 23:15, said:

Nici o clădire in centrul vechi care să fie ok?
Cum să te mai cred pe cuvant vreodată?
Actually majoritatea cladirilor din centru sunt renovate recent datorita impozitului marit la 500% impus de primărie cladirilor neingrijite in ultimii 3-4 ani ... Dar continua sa dezinformezi ;)

Rapidul a dispărut pentru ca era prea apropiat de Octavia, diferentele existau dar erau pentru cei care se uita la detalii (o zic ca si persoana care a fost tentata si de Rapid, dar pana la urma a luat Octavia). Scala pe de alta parte concureaza Golf/Focus/etc, venind cu avantajul unui portbagaj mai mare. Mazda 3 a "ta" am avut-o in vedere pana m-am suit in ea si mi-am dat seama cat de mic e spatiul in spate si in portbagaj fata de Octavia. Si sincer mi s-a părut "anacronic" sa vii cu motor de 2.0 care e inferior unui 1.0 nu doar la consum, dar si la performante (pe majoritatea reprizelor importante, in primul rand datorita intervalului de cuplu maxim mai mare al 1.0 TSI). Altfel sunt de acord ca Mazda 3 arata poate cel mai bine dintre compacte, dar nu e o masina practica/de familie, deci pentru mine a iesit din calcul fara discutie in 20 de minute cat am stat la reprezentanta Mazda (si nu mi-a plăcut nici modul "japonez" de configurare unde daca vrei o dotare esti obligat sa iei la pachet inca 10 dotări de care poate nu ai nevoie). Dar apreciez măcar ca față de Toyota si Honda (in general cu designuri dubioase), Mazda au un design fain.

Edited by utopium, 11 April 2019 - 06:20.


#121
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,284
  • Înscris: 16.08.2016
Octavia concurează cu focus, Megane etc. Vrei sa spui ca cei de la skoda/vw sunt atât de idioți încât au lansat 2 modele skoda in clasa compacta? 🤣

#122
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Skoda Scala2019 1.5 TSI 150Posted Image

#123
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,962
  • Înscris: 14.08.2007

 MicroEdge, on 11 aprilie 2019 - 07:11, said:

Octavia concurează cu focus, Megane etc.
Octavia nu prea concureaza cu nimeni din clasa daca vorbim de masina de familie, unde conteaza mult spatiul (de aia e si cea mai vanduta) ... pentru ca are spatiu de clasa superioara. Am fost atunci si la Ford, am condus si Focusul, si la Renault (desi inca nu aparuse Megane Sedan-ul cand am luat eu masina).

Rapidul a fost probabil un raspuns la Logan si alte low-costuri, o masina compacta care sa poata fi cu 3-4.000 de euro mai ieftina decat Octavia. Pe Octavia au tot upgradat-o la dotari/materiale/dimensiuni pana au facut-o sa concureze cu clasa urmatoare (dar au si scumpit-o in timp). Si se pare ca vor continua trendul cu Octavia 4 ...

Edited by utopium, 11 April 2019 - 09:28.


#124
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,713
  • Înscris: 29.10.2017

 edi10000, on 29 martie 2019 - 17:43, said:

Scala este construita pe platforma de Polo, nu de Golf. Ca se marketizeaza ei altfel, este altceva. Gusteri sunt peste tot..

are platforma de clasa compacta, prin ampatament/ecartament ... la fel si prin dimensiunile exterioare ale caroseriei
comparabila cu Megane, astra, i30, ceed ..deci compacta 100%

octavia este un sedan compact comparabil cu Corolla sedan spre exemplu..

Edited by stalker2142, 11 April 2019 - 09:50.


#125
asul

asul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,500
  • Înscris: 24.12.2005
@utopium, nu știu ce să zic despre fimulețul ăla. Zic asta pentru că nu poți face comparație pe accelerația de la Mazda 3 când pleacă de la 80km/h în treapta a 3-a în condițiile în care motorul ăla se turează cu totul diferit de motorul de la Octavia. Adică eu cu a mea cu a 2-a merg până la 90 și cu a 3-a până la 130. Ceea ce face el acolo e irelevant ținând cont de plaja de turații. A, că el vrea să fie la 80km/h într-a 3-a ca să fie ambele în aceeași treaptă asta este cu totul altceva, dar în condițiile astea nu poți avea o echivalență a reprizelor.
L.E. Și ca să nu fie doar pe spuse, uite o comparație Mazda 3 120 cp cu Octavia 1,4 TSI 140 cp. Diferența pe intervalul 80-120 este de 0,8 secunde. Acum, cine știe, poate Octavia 1,0 o fi mai sprintenă decât 1,4...

Edited by asul, 11 April 2019 - 12:36.


#126
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,962
  • Înscris: 14.08.2007

 asul, on 11 aprilie 2019 - 12:23, said:

@utopium, nu știu ce să zic despre fimulețul ăla. Zic asta pentru că nu poți face comparație pe accelerația de la Mazda 3 când pleacă de la 80km/h în treapta a 3-a în condițiile în care motorul ăla se turează cu totul diferit de motorul de la Octavia.
Amandoua erau in accelerare deja ... una e de pe turatii.ro, alta e filmata de mine pe masina mea. Sigur ca ar trebui testate in conditii identice pentru o concluzie mai clara, doar zic ca e naiv sa crezi ca un motor fara turbina 2.0 prezinta vreun avantaj fata de 1.0 TSI, nu degeaba VAG nu mai au motoare gen 2.0 MPI si le-au inlocuit cu 1.0 TSI (noile motoare avand si consum mult mai mic, si performante superioare). Motorul Mazdei e un 2.0 fara turbina cu imbunatatiri fata de un 2.0 MPI, dar tot nu ajunge la eficienta unui turbo. Ca unii au o problema "mentala" cu motoarele 1.0, aia e problema lor, dar sa nu uitam ca cel mai mare grup auto din lume foloseste 1.0 TSI ca si cel mai popular motor al lor (in diverse configuratii, 85/95/110/115 CP) ... eu il conduc deja de aproape 3 ani/36.000 de km si sunt foarte multumit de el ... am avut o singura revizie pana acum (schimb ulei/filtre) si cam asta a fost tot pana acum. Stiu ca unii sunt curiosi cum se va comporta motorul la 300.000 de km, dar mie asta mi se pare cam ca si cum as fi curios cum se va comporta un smartphone dupa 5-6 ani ... chiar ma intereseaza asa ceva? Pe mine nu ...

Cat despre 1.4 TSI, stiu ca Octavia III 1.0 TSI are performante dinamice ca si Octavia II 1.4 TSI (dar la consum mai mic) ... pe Octavia III nu mai este motorul ala de ceva vreme, era ceva mai performant decat cel de pe Octavia II din cate stiu, dar era motorul vechi "upgradat" (la fel cum 1.2 TSI-ul de la Skoda avea 110 CP fata de 105 CP la VW), motoarele noi sunt 1.0 TSI/1.5 TSI, deci ca si eficienta astea sunt cele de "referinta" acum.

Edited by utopium, 11 April 2019 - 15:40.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate