Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Primul accident mortal ce implica pietoni produs de un autovehicul autonom
#163
Posted 23 March 2018 - 10:21
vata_pa_batz, on 23 martie 2018 - 10:16, said:
Intelegi implicatiile astea, sau discut intimplator cu un computer? |
#164
Posted 23 March 2018 - 10:29
@PlatonX
Era o filmare p-aici cu o femeie cu o fetita de mina calcate de un camion pe trecere(undeva pe BV-Sibiu parca - ma iau fiori si acum dupa ~un an ). Cu legea de partea ei, dar fara sa se uite, fara sa auda ditamai hardughia de camion ? Ce importanta mai are ce spunea legea daca au fost facute terci? |
#165
Posted 23 March 2018 - 10:34
PlatonX, on 23 martie 2018 - 10:21, said:
Daca este un copil, vina este a parintilor, asa spune legea. Dar in cazul de fata a fost un adult. E clar ca e vina lui, nu am de ce sa am regrete. Ce vina am eu ca respectiva nu a respectat legea ? Nu inteleg cu sa te simti vinovat fata o persoana care nu a respectat legea. Te inteleg perfect. In cazul tau legea iti regleaza si sentimentele. Asta poate fi in ordine din punctul tau de vedere, dar tot asa de bine trebuie sa accepti ca alti oameni vad lucrurile astea altfel. In cazul asta te abtii de la a face afirmatii vizavi de cit de bine crezi tu ca inteleg altii legea |
#166
Posted 23 March 2018 - 10:34
jakota,
Nu stiu ce a fost acolo, ideea este ca noi discutam aici despre o femeie care a traversat ilegal. Nu a fost pe trecerea de pietoni, nu a a vut vesta reflectorizanta, etc. Bun, acum ca masura preventiva in momentul in care a aparut frame-ul pe camera cu femeia, masina trebuia programata sa puna frana sau sa ocoleasca, nu stiu. Cred ca trebuia sa ocoleasca la stanga ca daca ar fi pus frana s-ar mai fi miscat din inertie. |
#167
Posted 23 March 2018 - 10:38
Un alt aspect pe care-l vad discutat este designul strazii la locul respectiv:
https://www.popularm...d-a-pedestrian/ https://twitter.com/...8852352/photo/1 Am mai vazut un articol pe care nu-l regasesc in care spunea ca masina nu era echipata cu nu stiu ce radar cu vizibilitate 360 de grade in jurul masinii, asta ar fi putut detecta femeia. P.S. Am mai vazut in diagonala mentiunea ca respectivul aflat la volan ar fi avut cazier judiciar, dar nu stiu ce relevanta are. |
#168
Posted 23 March 2018 - 10:38
vrajitoruldinoz, on 23 martie 2018 - 08:39, said:
Tu chiar nu intelegi ideea sau ne trollezi? In prima faza imi cumpar masina autonoma si dorm in ea 2 ore pe zi (citesc, mai uit pe SP etc) in loc sa conduc la munca. Sau 4 ore la dus si 4 a intors cind ma duc la ski si ma trezesc la 4am. In a doua faza nu mai imi cumpar nici o masina ca e o timpenie sa ai masina si sa stea in parcari. De cite ori am nevoie de o masina chem una care vine si ma ai si ma duce unde am nevoie. Dupa aia se duce si ia pe altul. Cind trebuie, se duce si se incarca singura. Se parcheaza singura daca nu are clineti. Se duce singura la spalatorie. La spalatorie o sa fie oameni, prost platiti. eu inteleg foarte bine filozofia. dar eu zic ca nu se poate face in actualul sistem de trafic. ce zici tu acolo se poate face numai intr-un sistem foarte controlat. asemanator sistemelor feroviare (de toate feluriel: trenuri, metrouri, tramvaie). altfel spus, intreaga arhitectura a sistemelor rutiere trebuie schimbata din radacini. hai sa facem o analogie: la inceputul secolului 20 au aparut masinile in regim comercial. dar drumurile publice erau cele din secolele anterioare: macadam, pietris, piatra cubica (in cel mai bun caz). dar pentru ca masina sa ajunga la succesul comercial din prezent a fost nevoie de inventarea drumurilor de asfalt si a autostrazilor. eu zic ca pentru masinile astea autonome este nevoie de o revolutie cam de aceeasi magnitudine descrisa mai sus in ceea ce priveste caile de rulare. nu-mi dau seama cum va arata. eu sunt un om al trecutului (pasionat de istorie), pentru mine va semana mai degraba cu un sistem feroviar - asta este cea mai buna analogie la care ma pot gandi. dar sunt absolut convins ca "strazile" pe care vor circula masinile autonome nu vor arata ca strazile pe care circula masinile noastre cu motor cu ardere interna si sofer uman. Edited by Pollux, 23 March 2018 - 10:40. |
#169
Posted 23 March 2018 - 10:48
Pollux, on 23 martie 2018 - 10:38, said:
eu zic ca pentru masinile astea autonome este nevoie de o revolutie cam de aceeasi magnitudine descrisa mai sus in ceea ce priveste caile de rulare. nu-mi dau seama cum va arata. eu sunt un om al trecutului (pasionat de istorie), pentru mine va semana mai degraba cu un sistem feroviar - asta este cea mai buna analogie la care ma pot gandi. dar sunt absolut convins ca "strazile" pe care vor circula masinile autonome nu vor arata ca strazile pe care circula masinile noastre cu motor cu ardere interna si sofer uman. Bine punctat! Totusi, desi in cazul trenurilor autonomia ar fi cel mai simplu de realizat, nici acolo nu lipseste conductorul. De ce? Foarte simplu, in toate cazurile omul trebuie sa fie ultima instanta, care poate opri funtionarea unui sistem. Dincolo de toate treburile astea, din punctul meu de vedere, daca masina nu ar mai avea nevoie de mine pe post de sofer, atunci nici io nu as mai avea nevoie de ea mai mult decit imi poate aduce un metrou, un tren, un avion samd. Inca mai conduc de placere si nu pentru pragmatismul situatiei de a ajunge de la A la B. Daca ratiunea ar fi doar deplasarea in sine, atunci as renunta fara remuscari la o masina fara volan Edited by vata_pa_batz, 23 March 2018 - 10:49. |
#170
Posted 23 March 2018 - 10:51
vata_pa_batz, on 23 martie 2018 - 10:48, said:
Bine punctat! Totusi, desi in cazul trenurilor autonomia ar fi cel mai simplu de realizat, nici acolo nu lipseste conductorul. De ce? Foarte simplu, in toate cazurile omul trebuie sa fie ultima instanta, care poate opri funtionarea unui sistem. exista metrouri fara conductor. eu am mers la torino cu un astfel de metrou. (singura lor linie de metrou inaugurata cu cativa ani in urma este complet automata.) intr-un astfel de mediu inchis riscurile pot fi anticipate si controlate destul de bine. Edited by Pollux, 23 March 2018 - 10:51. |
#171
Posted 23 March 2018 - 10:51
Pai sistemul ala f controlat de trafic este definit deja.
Masina sa fie on-line (in 5G IoT) cu un server de harti de inalta definitie, Si un CPU sa ia decizii impreuna cu info venit de la GPS/glonass/galileo, Lidar, radar, triangulatii radio, si naiba mai stie ... ar trebui sa aibe o marja de cativa cm pozitionare pe strada. |
#172
Posted 23 March 2018 - 10:52
Pollux, on 23 martie 2018 - 10:51, said:
exista metrouri fara conductor. eu am mers la torino cu un astfel de metrou. (singura lor linie de metrou inaugurata cu cativa ani in urma este complet automata.) intr-un astfel de mediu inchis riscurile pot fi anticipate si controlate destul de bine. |
|
#173
Posted 23 March 2018 - 10:56
Pollux, on 23 martie 2018 - 10:51, said:
exista metrouri fara conductor. eu am mers la torino cu un astfel de metrou. (singura lor linie de metrou inaugurata cu cativa ani in urma este complet automata.) intr-un astfel de mediu inchis riscurile pot fi anticipate si controlate destul de bine. E si Orlyval la Paris de ceva timp, doar ca alea-s mijloace de transport intr-un mediu foarte, foarte restrictiv si controlat. Riscuri minime, intr-adevar. Edited by jakota, 23 March 2018 - 10:56. |
#174
Posted 23 March 2018 - 10:57
dea_dimi, on 23 martie 2018 - 10:52, said:
In cazul asta tehnologia software care controleaza totul trebuie sa fie absolut perfecta. bine... "complet automat" este un fel de a spune, chiar si in acest caz. chiar si la un astfel de sistem, exista undeva o camera de comanda in care niste supervizori stau cu ochii cat cepele pe ecranele sistemelor SCADA si iau diverse decizii de incetinire, sau accelerare a garniturilor sau decizia de oprire de urgenta a sistemului - daca se impune. practic au mutat cabina de comanda din capul metroului intr-un centru de comanda dintr-o cladire administrativa. dar deviem de la topic. ceea ce am vrut sa spun, si ma bucur ca mai sunt si altii de acord cu mine, este ca necesita o regandire a infrastructurii rutiere pentru ca masinile autonome sa aiba succes comercial. Edited by Pollux, 23 March 2018 - 10:59. |
#175
Posted 23 March 2018 - 11:05
jakota, on 23 martie 2018 - 10:51, said:
Pai sistemul ala f controlat de trafic este definit deja. Masina sa fie on-line (in 5G IoT) cu un server de harti de inalta definitie, Si un CPU sa ia decizii impreuna cu info venit de la GPS/glonass/galileo, Lidar, radar, triangulatii radio, si naiba mai stie ... ar trebui sa aibe o marja de cativa cm pozitionare pe strada. Sistemul trebuie sa includa si interactiunea cu mediul inconjurator, care se intersecteaza cu traficul |
#176
Posted 23 March 2018 - 11:08
Masinile autonome nu vor putea coexista cu masinile clasice pe aceeasi sosea. Deoarece oamenii sint imprevizibili, iar sistemele au nevoie de un mediu cit mai previzibil.
Asa ca ori vor avea benzi dedicate, ori sosele speciale pentru ele. Analogia cu trenul imi pare extrem de nimerita. |
#177
Posted 23 March 2018 - 11:11
dan78rom, on 23 martie 2018 - 11:08, said:
Analogia cu trenul imi pare extrem de nimerita. si mie mi se pare extrem de nimerita, si ma face sa ma intreb pentru ce se cheltuie meleardele, cand avem deja sisteme feroviare foarte performante, iar beneficiul adus de AI in cazul asta este marginal. on the other hand... de-aia sunt eu salariat iar Elon Musk miliardar. |
|
#178
Posted 23 March 2018 - 11:13
dan78rom, on 23 martie 2018 - 11:08, said:
Deoarece oamenii sint imprevizibili Masinile autonome nu pot fi vinovate pt ca respecta legislatia. Singurii vinovati sunt pietonii sau soferii, si prin urmare sunt sanctionati. Edited by PlatonX, 23 March 2018 - 11:14. |
#179
Posted 23 March 2018 - 11:14
@pollux
Ti-as raspunde, cu riscul de a fi catalogat drept paranoic/suferind de mania conspiratiei/etc, ca scopul final pare a fi un control cit mai strict asupra maselor, si reducerea libertatii si autonomiei. Dar pentru ca e greu de impus cu forta, îi faci sa-si doreasca asta, fara sa-si dea seama. Iar apoi, "e greu sa eliberezi un sclav de lanturile pe care le venereaza". Edited by dan78rom, 23 March 2018 - 11:15. |
#180
Posted 23 March 2018 - 11:15
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users