Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

R.A.T.B. - ce ar fi putut fi și cum am fi avut mai puține mașini în trafic

* * - - - 5 votes
  • This topic is locked This topic is locked
90 replies to this topic

#73
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,618
  • Înscris: 13.06.2004
Cineva mi-a povestit acum câţiva ani că şi la Viena găseai scaune tapisate tăiate...

#74
aaaa4567

aaaa4567

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,538
  • Înscris: 18.10.2011

View Postshefu_de_combinat, on 14 aprilie 2018 - 02:01, said:

Posted Image LuxTram...frumusete de tramvaie, frumusete de proiect.

Uite cat de fain e gandita linia si cum sunt concepute conexiunile cu celelalte moduri de transport.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7D2Na1pkcus?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]



Simplu.

[ https://www.newcivilengineer.com/pictures/1240x826/7/4/8/3098748_06cablemanagementsystemsinstalledincrossrailtunnel_268041.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Marea majoritate nu vor renunta la masina personala nici daca s-ar realiza reteaua superrapida si confortabila (practic, un fel de business class). Las la o parte ca asa ceva am putea avea numai in 20-30 de ani, daca s-ar construi rapid (ceea ce nu e cazul). Deci, degeaba imi arati tu linia aia... Chiar si asa, nu poti forta lumea sa nu foloseasca masinile, si in plus mai exista transport de marfa etc. Mai exista navetisti, oameni cu diverse nevoi speciale etc etc. Adica, iti dai seama, nu?

Totdeauna unii vor prefera confortul, luxul si intimitatea automobilului. Adica nu s-a reusit in orasele americane sau franceze sau whatever un grad sporit de confort, si vrei la noi? Orasele mari atrag tot felul de indivizi certati cu curatenia etc. Insa la noi e sub orice critica - ma rog, nu chiar, mizerie mai mare am vazut la New York, dar asta e...

Edited by aaaa4567, 15 April 2018 - 17:34.


#75
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

View Postaaaa4567, on 15 aprilie 2018 - 17:32, said:

Chiar si asa, nu poti forta lumea sa nu foloseasca masinile

Cat timp au bani de taxa de congestie si de parcarea care este exclusiv cu plata sau cu amenda pentru parcat aiurea si cat timp e obligatoriu sa dovedesti ca ai un loc de parcare de domiciliu, regulamentar la achizitionarea unui automobil, nu, nu ii poti forta.

Evident, nimeni nu mai poate fi fortat sa nimic, de aia suntem in cacatul fara iesire in care suntem.

[ https://s26.postimg.cc/ix0efnkwp/tumblr_own821k_U4_I1va88f5o1_1280.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Cine e tentat sa sara ingurgutat degeaba ca uite ba ca tot ii dadeai exemplu pe olandezi cand de fapt: biciclete.

View Postaaaa4567, on 15 aprilie 2018 - 17:32, said:

mai exista transport de marfa etc. Mai exista navetisti, oameni cu diverse nevoi speciale etc etc. Adica, iti dai seama, nu?

Cumva la orele de varf blocajul nu se datoreaza nici dubelor nici masinilor cu semn de handicap in geam, ci masinilor cu un om in ele. Ah, si la pranz la fel cand trebuie luat ala micu.

Edited by shefu_de_combinat, 15 April 2018 - 17:47.


#76
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,618
  • Înscris: 13.06.2004
Bulgarii stau mai bine decât noi sau ei au mai puţin maşini per suta de locuitori?

#77
pro-civilizatie

pro-civilizatie

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,012
  • Înscris: 19.02.2011
de ce oamenii nu aleg ratb-ul si prefera automobile?
-barbatii =pentru a atrage femei
-femeile=din lene
-pentru ca nu vor sa stea langa aurolaci nespalati
-pentru ca vine rar si supraaglomerat

ce se poate face
1 campanii de schimbare a mentalitatii .
2 tramvaie mai multe
3 eliminarea aurolacilor nespalati
4 eliminarea gratuitatilor pentru angajatii la stat(jandarmi,controlori,judecatori,secretari etc),pensionari si elevi.
5 separarea de trafic a traseului
6 eliminarea scaunelor din tramvaie si marirea numarului de usi pentru iesire.
7 interzicerea autoturismelor cu dimensiuni mai mari de 4 metrii patrati
8 incurajarea trotinetelor electrice( nu a bicicletelor)
9 infiintarea de noi linii de tramvai
10 aplicatie gps pe mobil pentru localizarea tramvaielor

#78
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,618
  • Înscris: 13.06.2004
Şi dacă mergi cu tramvaiul juma de oră - 45 de minute după ce ai stat la muncă în picioare 8-9 ore?   :huh:

#79
Soulstream

Soulstream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,028
  • Înscris: 03.02.2014

View Postdjl, on 16 aprilie 2018 - 15:46, said:

Şi dacă mergi cu tramvaiul juma de oră - 45 de minute după ce ai stat la muncă în picioare 8-9 ore?   Posted Image

Si acum cu aglomeratie, ai sanse 10% sa gasesti loc pe scaun deci 90% dintre oameni tot merg in picioare dupa 8-9 ore de munca.

Edited by Soulstream, 16 April 2018 - 16:29.


#80
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,618
  • Înscris: 13.06.2004
Dar măcar ai şanse. Ar putea face tramvaie mai lungi, cu mai multe scaune (eventual şi locuri pentru biciclete).
Mai e un aspect: după atâţia ani de restricţii impuse şi autoimpuse, locuitorii din România trebuie să "mănânce până li se face greaţă" ca să priceapă unele lucruri.

#81
pro-civilizatie

pro-civilizatie

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,012
  • Înscris: 19.02.2011

View Postdjl, on 16 aprilie 2018 - 15:46, said:

Şi dacă mergi cu tramvaiul juma de oră - 45 de minute după ce ai stat la muncă în picioare 8-9 ore?   Posted Image
e bine.iti mentii conditia fizica.
chiar a aparut un articol in ziar care indemna batranii sa nu mai stea jos in autobuze pentru ca le subrezeste sanatatea.
eu chiar prefer sa folosesc laptopul stand in picioare ,avand un birou care isi modifica inaltimea.

Edited by pro-civilizatie, 17 April 2018 - 13:25.


#82
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,618
  • Înscris: 13.06.2004
Eu nu pot să stau prea mult în picioare. Că am făcut burtă. Şi nici când eram mai slab nu-mi plăcea să stau prea mult în picioare. Nu e bine nici să o dai în cealaltă extremă, cu prea mult stat jos. Dar nu toţi suntem la fel.

#83
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

View Postdjl, on 17 aprilie 2018 - 13:16, said:

Eu nu pot să stau prea mult în picioare. Că am făcut burtă.

Posted Image lel ce legatura are?

Oricum, unele din propunerile de mai sus sunt ok insa am dubii ca reducerea locurilor pe scaune ar contribui la cresterea atractivitatii transportului de suprafata. Daca maresti numarul de vehicule si iei vehicule de capacitate mai mare (ceea ce la tramvaie poate merge pana la extreme, 56m lungime, si la troleibuze pana la dublu articulate) poti rezolva astfel incat sa nu se circule ca in conserva.
Poti recurge strapontine in locul unei parti din scaunele conventionale dar si aici tine putin si de civilizatie.

1 campanii de schimbare a mentalitatii .

Util? Da. Simplu? Probabil cel mai putin dintre toate propunerile.

2 tramvaie mai multe

Posted Image si mai lungi pe anumite linii. Pe 41 de exemplu cred ca poti lejer sa bagi magaoaie precum CAF-urile din Budapesta fara sa mearga prea goale.

3 eliminarea aurolacilor nespalati

Posted Image dar ai nevoie de personal de paza pentru asta, ca in garniturile noi de metrou

4 eliminarea gratuitatilor pentru angajatii la stat(jandarmi,controlori,judecatori,secretari etc),pensionari si elevi.

Posted Image as adauga si pret/calatorie normal la cap, 1.3 lei e o aiureala

5 separarea de trafic a traseului

Posted Image pe anumite strazi inguste de prin centru poate chiar exclusiv transport public/pietoni/biciclete/aprovizionare/riverani

6 eliminarea scaunelor din tramvaie si marirea numarului de usi pentru iesire.

Am detaliat mai sus de ce nu cred ca e o solutie optima

7 interzicerea autoturismelor cu dimensiuni mai mari de 4 metrii patrati

...? as pune mai degraba prioritate pe incurajarea achizitiei de automobile electrice (indiferent de cati mp au) + statii de incarcare. Tot nu vei face locuri de parcare <2.3x5

8 incurajarea trotinetelor electrice( nu a bicicletelor)

de ce nu ambele?

9 infiintarea de noi linii de tramvai

1000x Posted Image + reparat linii vechi, ca 'geaba tramvaie noi daca liniile sunt varza

10 aplicatie gps pe mobil pentru localizarea tramvaielor

asta probabil e cea mai simpla dintre toate ca implementare

Ah, si automate de bilete/aplicatie de plata direct pe telefon + bilete cu durata de n minute indiferent de nr de schimburi + integrare RATB+Metrou (+sbahn cand o fi)

Edited by shefu_de_combinat, 17 April 2018 - 14:26.


#84
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,618
  • Înscris: 13.06.2004
Nu le convine multora aia cu G.P.S.-ul la mijloacele de transport în comun. Aşa că trebuie o conducere care ştie să se mai impună şi cu "bâta".

#85
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,746
  • Înscris: 26.08.2008

View Postdjl, on 16 aprilie 2018 - 15:46, said:

Şi dacă mergi cu tramvaiul juma de oră - 45 de minute după ce ai stat la muncă în picioare 8-9 ore?   Posted Image

WTF?
In nici un caz dupa ce ai stat 8 - 9 - 10 ore la birou in koor pe scaun, statul tot in koor in fotoliul masinii in trafic pentru alte 60 - 90 - 120 minute nu o sa ajute sa scapi de burta aia cu care te lauzi mai jos...

#86
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,618
  • Înscris: 13.06.2004
Poate mă laud mai sus. Că replyul e dat mai sus, nu e într-un reply ce vreau să-l dau.
De aia mă ajută bicicleta.

#87
Assur

Assur

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 14.07.2017
Daca s-ar scoate toate scaunele din tramvaie si s-ar face biletul vreo 3-4 lei, garantat raman tramvaiele goale. FAPTES-Faliment programat al transportului electric de suprafata.

#88
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,618
  • Înscris: 13.06.2004
Goale nu au că să rămână, căci sunt destui oameni care nu au permis de conducere. Fie că nu au avut nevoie până acuma sau nu i-a interesat, fie că nu bani de maşină fie că din motive de vârstă sau de incapacitate fizică.
Dar da, R.A.T.B. ar avea mai puţini călători.

Edited by djl, 18 April 2018 - 12:18.


#89
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,618
  • Înscris: 13.06.2004
Plus că dacă vrei să atragi lumea, pe lângă viteză trebuie să oferi şi confort.

#90
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

View Postdjl, on 18 aprilie 2018 - 16:05, said:

Plus că dacă vrei să atragi lumea, pe lângă viteză trebuie să oferi şi confort.

viteza

frecventa

confort

Cam asta e sfanta treime. La confort includem si linii bine gandite astfel incat sa nu faci 2634 de schimburi ca sa ajungi la destinatie, usurinta in a achizitiona titluri de calatorie si multe alte aspecte.
Viteza n-are rost sa o explicam.
Frecventa e un aspect vital. As zice ca e la egalitate cu viteza, desi uneori chiar mai important. Chiar daca ai tramvai care merge cu o medie de 25km/h, daca vine unu la 25 de minute...degeaba. In general <10 minute e zona de decenta, cu <5 minute in ore de varf, sau chiar mai putin.

Ia faceti un exercitiu de rabdare si numarati cate vehicule de transport public apar in acest clip

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ONziDyg4uwo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate