Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
R.A.T.B. - ce ar fi putut fi și cum am fi avut mai puține mașini în trafic
#73
Posted 14 April 2018 - 10:52
Cineva mi-a povestit acum câţiva ani că şi la Viena găseai scaune tapisate tăiate...
|
#74
Posted 15 April 2018 - 17:32
shefu_de_combinat, on 14 aprilie 2018 - 02:01, said:
LuxTram...frumusete de tramvaie, frumusete de proiect. Uite cat de fain e gandita linia si cum sunt concepute conexiunile cu celelalte moduri de transport. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7D2Na1pkcus?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Simplu. [ https://www.newcivilengineer.com/pictures/1240x826/7/4/8/3098748_06cablemanagementsystemsinstalledincrossrailtunnel_268041.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Totdeauna unii vor prefera confortul, luxul si intimitatea automobilului. Adica nu s-a reusit in orasele americane sau franceze sau whatever un grad sporit de confort, si vrei la noi? Orasele mari atrag tot felul de indivizi certati cu curatenia etc. Insa la noi e sub orice critica - ma rog, nu chiar, mizerie mai mare am vazut la New York, dar asta e... Edited by aaaa4567, 15 April 2018 - 17:34. |
#75
Posted 15 April 2018 - 17:41
aaaa4567, on 15 aprilie 2018 - 17:32, said:
Chiar si asa, nu poti forta lumea sa nu foloseasca masinile Cat timp au bani de taxa de congestie si de parcarea care este exclusiv cu plata sau cu amenda pentru parcat aiurea si cat timp e obligatoriu sa dovedesti ca ai un loc de parcare de domiciliu, regulamentar la achizitionarea unui automobil, nu, nu ii poti forta. Evident, nimeni nu mai poate fi fortat sa nimic, de aia suntem in cacatul fara iesire in care suntem. [ https://s26.postimg.cc/ix0efnkwp/tumblr_own821k_U4_I1va88f5o1_1280.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Cine e tentat sa sara ingurgutat degeaba ca uite ba ca tot ii dadeai exemplu pe olandezi cand de fapt: biciclete. aaaa4567, on 15 aprilie 2018 - 17:32, said:
mai exista transport de marfa etc. Mai exista navetisti, oameni cu diverse nevoi speciale etc etc. Adica, iti dai seama, nu? Cumva la orele de varf blocajul nu se datoreaza nici dubelor nici masinilor cu semn de handicap in geam, ci masinilor cu un om in ele. Ah, si la pranz la fel cand trebuie luat ala micu. Edited by shefu_de_combinat, 15 April 2018 - 17:47. |
#76
Posted 15 April 2018 - 19:09
Bulgarii stau mai bine decât noi sau ei au mai puţin maşini per suta de locuitori?
|
#77
Posted 16 April 2018 - 11:17
de ce oamenii nu aleg ratb-ul si prefera automobile?
-barbatii =pentru a atrage femei -femeile=din lene -pentru ca nu vor sa stea langa aurolaci nespalati -pentru ca vine rar si supraaglomerat ce se poate face 1 campanii de schimbare a mentalitatii . 2 tramvaie mai multe 3 eliminarea aurolacilor nespalati 4 eliminarea gratuitatilor pentru angajatii la stat(jandarmi,controlori,judecatori,secretari etc),pensionari si elevi. 5 separarea de trafic a traseului 6 eliminarea scaunelor din tramvaie si marirea numarului de usi pentru iesire. 7 interzicerea autoturismelor cu dimensiuni mai mari de 4 metrii patrati 8 incurajarea trotinetelor electrice( nu a bicicletelor) 9 infiintarea de noi linii de tramvai 10 aplicatie gps pe mobil pentru localizarea tramvaielor |
#78
Posted 16 April 2018 - 15:46
Şi dacă mergi cu tramvaiul juma de oră - 45 de minute după ce ai stat la muncă în picioare 8-9 ore?
|
#79
Posted 16 April 2018 - 16:29
djl, on 16 aprilie 2018 - 15:46, said:
Şi dacă mergi cu tramvaiul juma de oră - 45 de minute după ce ai stat la muncă în picioare 8-9 ore? Si acum cu aglomeratie, ai sanse 10% sa gasesti loc pe scaun deci 90% dintre oameni tot merg in picioare dupa 8-9 ore de munca. Edited by Soulstream, 16 April 2018 - 16:29. |
#80
Posted 16 April 2018 - 21:40
Dar măcar ai şanse. Ar putea face tramvaie mai lungi, cu mai multe scaune (eventual şi locuri pentru biciclete).
Mai e un aspect: după atâţia ani de restricţii impuse şi autoimpuse, locuitorii din România trebuie să "mănânce până li se face greaţă" ca să priceapă unele lucruri. |
#81
Posted 17 April 2018 - 13:14
djl, on 16 aprilie 2018 - 15:46, said:
Şi dacă mergi cu tramvaiul juma de oră - 45 de minute după ce ai stat la muncă în picioare 8-9 ore? chiar a aparut un articol in ziar care indemna batranii sa nu mai stea jos in autobuze pentru ca le subrezeste sanatatea. eu chiar prefer sa folosesc laptopul stand in picioare ,avand un birou care isi modifica inaltimea. Edited by pro-civilizatie, 17 April 2018 - 13:25. |
#82
Posted 17 April 2018 - 13:16
Eu nu pot să stau prea mult în picioare. Că am făcut burtă. Şi nici când eram mai slab nu-mi plăcea să stau prea mult în picioare. Nu e bine nici să o dai în cealaltă extremă, cu prea mult stat jos. Dar nu toţi suntem la fel.
|
|
#83
Posted 17 April 2018 - 14:13
djl, on 17 aprilie 2018 - 13:16, said:
Eu nu pot să stau prea mult în picioare. Că am făcut burtă. lel ce legatura are? Oricum, unele din propunerile de mai sus sunt ok insa am dubii ca reducerea locurilor pe scaune ar contribui la cresterea atractivitatii transportului de suprafata. Daca maresti numarul de vehicule si iei vehicule de capacitate mai mare (ceea ce la tramvaie poate merge pana la extreme, 56m lungime, si la troleibuze pana la dublu articulate) poti rezolva astfel incat sa nu se circule ca in conserva. Poti recurge strapontine in locul unei parti din scaunele conventionale dar si aici tine putin si de civilizatie. 1 campanii de schimbare a mentalitatii . Util? Da. Simplu? Probabil cel mai putin dintre toate propunerile. 2 tramvaie mai multe si mai lungi pe anumite linii. Pe 41 de exemplu cred ca poti lejer sa bagi magaoaie precum CAF-urile din Budapesta fara sa mearga prea goale. 3 eliminarea aurolacilor nespalati dar ai nevoie de personal de paza pentru asta, ca in garniturile noi de metrou 4 eliminarea gratuitatilor pentru angajatii la stat(jandarmi,controlori,judecatori,secretari etc),pensionari si elevi. as adauga si pret/calatorie normal la cap, 1.3 lei e o aiureala 5 separarea de trafic a traseului pe anumite strazi inguste de prin centru poate chiar exclusiv transport public/pietoni/biciclete/aprovizionare/riverani 6 eliminarea scaunelor din tramvaie si marirea numarului de usi pentru iesire. Am detaliat mai sus de ce nu cred ca e o solutie optima 7 interzicerea autoturismelor cu dimensiuni mai mari de 4 metrii patrati ...? as pune mai degraba prioritate pe incurajarea achizitiei de automobile electrice (indiferent de cati mp au) + statii de incarcare. Tot nu vei face locuri de parcare <2.3x5 8 incurajarea trotinetelor electrice( nu a bicicletelor) de ce nu ambele? 9 infiintarea de noi linii de tramvai 1000x + reparat linii vechi, ca 'geaba tramvaie noi daca liniile sunt varza 10 aplicatie gps pe mobil pentru localizarea tramvaielor asta probabil e cea mai simpla dintre toate ca implementare Ah, si automate de bilete/aplicatie de plata direct pe telefon + bilete cu durata de n minute indiferent de nr de schimburi + integrare RATB+Metrou (+sbahn cand o fi) Edited by shefu_de_combinat, 17 April 2018 - 14:26. |
#84
Posted 17 April 2018 - 17:57
Nu le convine multora aia cu G.P.S.-ul la mijloacele de transport în comun. Aşa că trebuie o conducere care ştie să se mai impună şi cu "bâta".
|
#85
Posted 18 April 2018 - 09:03
djl, on 16 aprilie 2018 - 15:46, said:
Şi dacă mergi cu tramvaiul juma de oră - 45 de minute după ce ai stat la muncă în picioare 8-9 ore? WTF? In nici un caz dupa ce ai stat 8 - 9 - 10 ore la birou in koor pe scaun, statul tot in koor in fotoliul masinii in trafic pentru alte 60 - 90 - 120 minute nu o sa ajute sa scapi de burta aia cu care te lauzi mai jos... |
#86
Posted 18 April 2018 - 09:06
Poate mă laud mai sus. Că replyul e dat mai sus, nu e într-un reply ce vreau să-l dau.
De aia mă ajută bicicleta. |
#87
Posted 18 April 2018 - 10:32
Daca s-ar scoate toate scaunele din tramvaie si s-ar face biletul vreo 3-4 lei, garantat raman tramvaiele goale. FAPTES-Faliment programat al transportului electric de suprafata.
|
|
#88
Posted 18 April 2018 - 12:17
Goale nu au că să rămână, căci sunt destui oameni care nu au permis de conducere. Fie că nu au avut nevoie până acuma sau nu i-a interesat, fie că nu bani de maşină fie că din motive de vârstă sau de incapacitate fizică.
Dar da, R.A.T.B. ar avea mai puţini călători. Edited by djl, 18 April 2018 - 12:18. |
#89
Posted 18 April 2018 - 16:05
Plus că dacă vrei să atragi lumea, pe lângă viteză trebuie să oferi şi confort.
|
#90
Posted 18 April 2018 - 16:27
djl, on 18 aprilie 2018 - 16:05, said:
Plus că dacă vrei să atragi lumea, pe lângă viteză trebuie să oferi şi confort. viteza frecventa confort Cam asta e sfanta treime. La confort includem si linii bine gandite astfel incat sa nu faci 2634 de schimburi ca sa ajungi la destinatie, usurinta in a achizitiona titluri de calatorie si multe alte aspecte. Viteza n-are rost sa o explicam. Frecventa e un aspect vital. As zice ca e la egalitate cu viteza, desi uneori chiar mai important. Chiar daca ai tramvai care merge cu o medie de 25km/h, daca vine unu la 25 de minute...degeaba. In general <10 minute e zona de decenta, cu <5 minute in ore de varf, sau chiar mai putin. Ia faceti un exercitiu de rabdare si numarati cate vehicule de transport public apar in acest clip [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ONziDyg4uwo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users