Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...
 Marci Biciclete - recomandari

Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...

Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa
 [email][nvidia] Your GeForce NOW ...

Site nesigur

Baghetele ornamentale intre foile...

O recomandare pentru o camera ful...
 Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?

Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni
 

R.A.T.B. - ce ar fi putut fi și cum am fi avut mai puține mașini în trafic

* * - - - 5 votes
  • This topic is locked This topic is locked
90 replies to this topic

#37
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

View Postdjl, on 18 decembrie 2017 - 15:51, said:

Şi transportul în zona Icoanei + J. L. Calderon cui i-l laşi?  Posted Image
Sunt distante foarte mici pana la orice RATB, in 10 min. de mers pe jos ajungi ori in B-dul Dacia, ori la Rosetti/Universitate, ori la Romana, ori pe Vasile Lascar. Zona are foarte putini locuitori, are in medie P+2 si asta cu bunavointa. Sunt zone in Bucuresti (de ex. toate parcelarile interbelice) cu distante mult mai mari pana la RATB.

#38
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,480
  • Înscris: 13.06.2004
Dar sunt unele obiective pe traseu...
Din păcate ce a distrus Ceauşescu încă nu s-a reparat în totalitate. Şi nu mă refer strict la transportul în comun.
Şi da, unele cartiere mărginaşe au nevoie de transport în comun mai bine pus la punct. Ca să nu mai fie aşa de atractivă maşina.

#39
owl1960

owl1960

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,822
  • Înscris: 26.04.2017

View Postdjl, on 18 decembrie 2017 - 21:20, said:

Ca să nu mai fie așa de atractivă mașina.
We will be the never same again!
Și asta indiferent că îți place ție sau nu.

#40
Velaxa

Velaxa

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,998
  • Înscris: 02.12.2012

View Postbossake, on 11 decembrie 2017 - 02:59, said:

Djl 80% dintre posesorii auto din Bucuresti nu ar renunta la masina oricat de bine organizat ar fi ratb ul. Incepand de la comoditate, continuand cu snobism si figuri d alea ca nu merge el langa nu stiu care muncitor de santier si terminand cu satisfacerea nevoilor, la cat de bramburit e bucurestiul dar si calatoria omului care e tot mai diversificata oricat de bine organizat ar fi Ratb tot nu ar fi o solutie Posted Image


Da, nu există oraș în Europa sau în lume, unde să nu mai fie probleme în trafic (mă refer la alea mari) și toată lumea să meargă cu atuobuzul, dar n-ai dreptate, ar fi multă lume care ar merge cu troleibuzul/tramvaiul dacă nu ar sta înghesuiți, dacă are merge clima când trebuie și dacă ar veni o dată la 7-10 minute așa cum vin în orașele unde transportul în comun e important.

#41
Soulstream

Soulstream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,023
  • Înscris: 03.02.2014

View PostVelaxa, on 19 decembrie 2017 - 12:48, said:


Da, nu există oraș în Europa sau în lume, unde să nu mai fie probleme în trafic (mă refer la alea mari) și toată lumea să meargă cu atuobuzul, dar n-ai dreptate, ar fi multă lume care ar merge cu troleibuzul/tramvaiul dacă nu ar sta înghesuiți, dacă are merge clima când trebuie și dacă ar veni o dată la 7-10 minute așa cum vin în orașele unde transportul în comun e important.

View PostVelaxa, on 19 decembrie 2017 - 12:48, said:


Da, nu există oraș în Europa sau în lume, unde să nu mai fie probleme în trafic (mă refer la alea mari) și toată lumea să meargă cu atuobuzul, dar n-ai dreptate, ar fi multă lume care ar merge cu troleibuzul/tramvaiul dacă nu ar sta înghesuiți, dacă are merge clima când trebuie și dacă ar veni o dată la 7-10 minute așa cum vin în orașele unde transportul în comun e important.

Nu e atat de rea inghesuiaia ci cat trebuie sa stai in ea. Si la metrou e inghesuiala, dar macar ajungi repede la destinatie.

#42
Mihaitza07

Mihaitza07

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,196
  • Înscris: 29.08.2007
Daca imi aduc bine aminte, Firea anunta cu surle si trambite, transformarea RATB-ului in societate comerciala, asta pt. dezvoltarea sa, atragerea de fonduri europene, etc.. Se mai lucreaza la asa ceva, mai este de actualitate sau a fost doar un fas ?

#43
M4V3RiCk_

M4V3RiCk_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,672
  • Înscris: 01.08.2007

View PostVelaxa, on 19 decembrie 2017 - 12:48, said:

Da, nu există oraș în Europa sau în lume, unde să nu mai fie probleme în trafic (mă refer la alea mari) și toată lumea să meargă cu atuobuzul, dar n-ai dreptate, ar fi multă lume care ar merge cu troleibuzul/tramvaiul dacă nu ar sta înghesuiți, dacă are merge clima când trebuie și dacă ar veni o dată la 7-10 minute așa cum vin în orașele unde transportul în comun e important.
Si 7-10 minute mi se pare mult !
In Bucuresti m-am intalnit cu ex-coleg de munca:
El: Nu esti cu masina ?
Eu: Din PTM pana la Eroilor cu metroul fac 40 de minute de cand ies din casa, pana ajung la firma.
Cu masina, cu programul lui peste prajit 9-18, Waze imi arata intre 60 si 90 de minute.
Bonus: Unde parchez? Beleste ochii sa nu o lovesti ! Consum de benzina.
Concluzie...
Mai am un pic si imi pun intrebari existentiale gen - dc mi-am facut credit sa imi iau masina ?! Cred ca de prost.
Daca chiar am timp de mare/munte etc, cred ca ies mai ieftin inchirind una. Si masini noi noute !
Plm !
De Firea... Nu merita sa imi mai bat capul.

Si sincer as desfiinta tramvaiele. Atata consum de beton, de fier, atatea decibeli, in unele locuri zgaltaie blocurile serios...
WTF ?!
Cel mai ieftin mi se par troleibuzele:
- Dar cum sa ai costuri minime cu o sarma trasa pe stalpi ?!
- Ce contracte de intretinere, cand motoarele alea tin lejer 1 milion de km, fara sa le faci...nimic ?! Avand doar maxim 2-3 parti in miscare cu tot cu cutie de viteze, daca au vreuna.
De unde isi mai iau capusele banii ?
- Unde mai ciordim motorina ?!
- Ecologic

LE:

Referitor la inchirieri ptr concedii:
Am dat un search asa la plesneala:

Un Golf VI la 1400 de lei ptr 12 zile (22 decembrie, 3 ianuarie), rezervare Last minute in perioada Sarbatorilor, chiar nu mi se pare scump !

Si atunci dc sa iti mai iei masina persoanala ?

Edited by M4V3RiCk_, 20 December 2017 - 02:19.


#44
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

View PostM4V3RiCk_, on 20 decembrie 2017 - 02:00, said:

Si sincer as desfiinta tramvaiele. Atata consum de beton, de fier, atatea decibeli, in unele locuri zgaltaie blocurile serios

Retele de tramvai construite in Europa + zona adiacenta incepand cu 1990
Inclusiv retele in constructie/proiectare. Atentie, nu include extinderile de retele mai vechi.

[ https://s13.postimg.org/s38rwv7ed/7_2015-2017.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Retele de tramvai in functiune in prezent in Europa + zona adiacenta

[ https://s13.postimg.org/jm99lezz9/8_Toate_retelele.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Retele de tramvai desfiintate in ultimii ani. Numa tari de succes, adevarate modele de dezvoltare, viata urbana si sustenabilitate. Paradisul compilatiilor de dascham videos. Ori asta, ori retele bombardate in diverse invazii defensive rusesti. Si pe langa astia, noi, ca brazii, tara de destepti. Cu mentiunea ca Resita discuta serios de reintroducerea tramvaiului iar la Sibiu oricum era mai mult turistic. Asa avem doua orase campioane in genialitate, Brasov si Constanta.

[ https://s13.postimg.org/hugaqo8yd/11_zoom_europa_de_est.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hai sa privim asa, niste stiri de luna asta:

Inaugurarea primei faze a proiecului Luxtram.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/mLW7hNE1Rck?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Inaugurarea noului tronson al liniei de tramvai 3 din Basel, care merge pana in Franta. A treia linie de tramvai din Basel care trece granita. How cool is that?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Tjf3v1W8SPA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Quote

Atata consum de beton, de fier, atatea decibeli, in unele locuri zgaltaie blocurile serios

Problema ta nu e legata de conceptul de tramvai, ci e legata de majoritatea liniilor de tramvai prost intretinute pe care circula niste gioarse sinistre vechi de 30+ ani care trebuiau topite de mult.

Este fix aiureala care ii face pe brasoveni sa se teama de tramvai. Ce ma mira e cum dracu a persistat chestia asta in era in care mai toata lumea din orasele astea mai mari a fost macar pan' la Budapesta odata in viata, ca sa nu dau exemple mai vestice de orase unde tramvaiele fac legea cand vine vorba de transport public.

Vibratiile si zgomotul nu mai sunt de multa vreme o problema pentru niste tramvaie contemporane care merg pe niste sine bine intretinute. Nu doar ca boghiurile de acum sunt niste mini-nave spatiale cu zeci de senzori pe ele, dar si tehnologia de constructie a liniei e complet alta. Plus liniile se slefuiesc periodic cu un utilaj special, plus bandajele se strunjesc si ele periodic pe un utilaj special.

Quote

Cel mai ieftin mi se par troleibuzele

Dintre mijloacele de transport electrice, sunt cele mai ieftine.
Ordinea ar fi, descrescator: Metrou, tramvai, autobuze electrice cu baterii, troleibuze.

ATENTIE! Comparam mere cu pere insa.

Autobuzul/troleibuzul cara 3.000 calatori/ora/sens

Tramvaiul cara 10.000 calatori/ora/sens. Cele mai lungi tramvaie din lume, CAF-urile din Budapesta, au 58m, deci cifra de 10.000 poate creste lejer

Metroul cara pana la 50.000 calatori/ora/sens.

Metroul poate avea o capacitate de 5x mai mare comparat cu tramvaiul, insa costurile de implementare sunt de 10x mai mari.
Si apoi intervine problema fiabilitatii. Un autobuz dupa 10-12hai15 ani e terminat. La troleibuze sta putin mai bine situatia, insa nu radical diferit. Tramvaie de 40 de ani care functioneaza bine-mersi si astazi se gasesc in multe locuri. Din nou atentie! vorbim de locuri unde vehiculele sunt intretinute corespunzator, nu jeg RATB V3A&shit.

Spre exemplu, Toronto retrage acum din circulatie flota de tramvaie pusa in exploatare incepand cu 1977, odata cu achizitionarea de tramvaie noi de la Bombardier.

Ca tot am ajuns pe continentul american, in SUA s-au realizat sau sunt in curs de realizare multe linii de tramvai. De la zero, ca au avut si ei idei crete in anii '40-'50. In ultimul an a fost inaugurata o linie de tramvai chiar si in Detroit, kilometrul zero al automobilului personal. Americanii vad tramvaiul diferit fata de europeni. Daca la noi e mai mult un mijloc de transport de mare capacitate, la ei e mai mult un instrument de regenerare urbana si stimulare a investitiilor private de-a lungul noilor linii. Desigur, si proiectele europene au aceasta componenta.

Desi pare bizar, cea mai extinsa retea de tramvai de pe glob este in Melbourne. Tot in Australia tramvaiul s-a intors in Sidney, dupa o pauza inceputa in 1961. Tot luna aceasta a sosit in Port Kembla primul tramvai pentru noua retea din Canberra.

Alte orase de remarcat: Rio de Janeiro, Abu Dhabi, Dubai.

TL;DR: Desfiintarea tramvaiului ar fi o greseala de neiertat pentru o metropola precum Bucurestiul. Tendinta la nivel global este fix inversa.

Despre necesitatea de a avea troleibuze: 100% de acord. Repet, nu inlocuiesc tramvaiele. Troleibuzele (inclusiv cele dublu articulate din care nu avem in tara dracu stie de ce) au nisa lor de capacitate.

Quote

De unde isi mai iau capusele banii ?
- Unde mai ciordim motorina ?!

Din pacate tu aici zici in gluma ceea ce primaria Brasov si RATBv au transpus in politica pe termen lung.

Edited by shefu_de_combinat, 20 December 2017 - 04:28.


#45
owl1960

owl1960

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,822
  • Înscris: 26.04.2017
Ratb ce linii are pe linia de centura unde s-a mutat industria azi?

#46
Soulstream

Soulstream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,023
  • Înscris: 03.02.2014

View Postowl1960, on 20 decembrie 2017 - 11:12, said:

Ratb ce linii are pe linia de centura unde s-a mutat industria azi?

Industria si cladirile de birouri s-au construit (marea majoritate) pe langa statiile de metrou. In Romania, totul se constuieste/investeste unde deja exista infrastuctura si/sau forta de munca. Nimeni nu se bazeaza pe promisiunile guvernarilor gen "veniti sa investiti in Vaslui, ca o sa modernizam noi soselele si facem investitii", ci se duc mai degraba in Iasi.

Edited by Soulstream, 20 December 2017 - 11:28.


#47
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

View Postowl1960, on 20 decembrie 2017 - 11:12, said:

Ratb ce linii are pe linia de centura unde s-a mutat industria azi?
Corect. Dar tot nu ar fi suficienti clienti pentru o linie RATB. E mai rentabil sa urci toti angajatii intr-un autobuz/microbuz si sa-i duci pana la metrou sau alt mare nod de transport. In plus nu sunt multi angajati la un loc, nu sunt concentrari de mii de oameni la un loc ca in uzinele comuniste. Daca ar fi existat cerere pentru linii RATB probabil ca se faceau.

#48
owl1960

owl1960

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,822
  • Înscris: 26.04.2017
Păi și atunci recomandați visătorilor să numai deschidă topice la foc automat despre nimic!

#49
Soulstream

Soulstream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,023
  • Înscris: 03.02.2014

View Postjadcomp, on 20 decembrie 2017 - 12:24, said:

Corect. Dar tot nu ar fi suficienti clienti pentru o linie RATB. E mai rentabil sa urci toti angajatii intr-un autobuz/microbuz si sa-i duci pana la metrou sau alt mare nod de transport. In plus nu sunt multi angajati la un loc, nu sunt concentrari de mii de oameni la un loc ca in uzinele comuniste. Daca ar fi existat cerere pentru linii RATB probabil ca se faceau.

Nu exista pentru RATB pentru ca exista metrorex. In pipera de exemplu e super aglomeratie la metrou dimineata si seara datorita numarului foarte mare de cladiri de birouri prezente in zone. Dupa cum am mai zis, sistemul public de transport in comun in Bucuresti este salvat de prezenta metroului. Fara metrou ar fi de doua-trei ori mai rau traficul in bucuresti.

#50
owl1960

owl1960

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,822
  • Înscris: 26.04.2017

View PostSoulstream, on 20 decembrie 2017 - 13:00, said:

Fara metrou ar fi de doua-trei ori mai rau traficul in bucuresti.
ALO Domnu vă rog nu îmi spuneți mie chestiuni din astea!
Spuneți-i lui djl că el visează ca Piața Unirii să fie plină de tramvaie troleibuze și autobuze fără numar ca banii în cântecele maneliștilor!

#51
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007
Metroul si transportul de suprafata sunt complementare.
Metroul nu va putea rezolva niciodata toate problemele de transport, pentru ca 1. nu avem atatea zeci de miliarde de euro cat sa facem metrou la maxim 500m de orice 2. nu e necesar metrou pe peste tot.

#52
owl1960

owl1960

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,822
  • Înscris: 26.04.2017
Și dumneavoastră începeți cu chestiuni din astea?
Metroul e o chestiune modernă adică câhhh iar ratb itb și stb sunt chestiuni vintage pe placul lui djl.
Eu un singur lucru regret că cei de la stb itb și ratb nu au oprit câte un exemplar din toate generațiile de vehicole folosite de-a lungul timpului pentru a face un muzeu în aer liber.

Edited by owl1960, 20 December 2017 - 14:46.


#53
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

View Postowl1960, on 20 decembrie 2017 - 14:44, said:

Metroul e o chestiune modernă adică câhhh iar ratb itb și stb sunt chestiuni vintage pe placul lui djl.

?! cand am zis eu asa ceva?
Daca incepem sa vorbim de transport subteran vs transport de suprafata in termeni de "e modern/e vintage" nu ajungem nicaieri. Am destule exemple de transport de suprafata care e orice numa' vintage nu.

#54
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,480
  • Înscris: 13.06.2004
Majoritatea staţilor Metroului Bucureştean au fost construite înainte de 1990, aşa că sunt vintage  :)
Eu am ce am cu aspectul staţiilor noi şi cu unele chestii care nu-mi plac la trenurile noi. Sincer, în cazul ramelor noi nu au probleme cu că-s noi, ci cu unele chestii legate de confort.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate