Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

R.A.T.B. - ce ar fi putut fi și cum am fi avut mai puține mașini în trafic

* * - - - 5 votes
  • This topic is locked This topic is locked
90 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Mai tineri sau mai bătrâni, dacă am avut de-aface cu Bucureștii ne amintim într-un fel sau altfel de I.T.B. (Întreprindera de Transport București). Avea limitările ei - nu erau întotdeuana piese de schimb la timp, deabea după 1970 a crescut mult numărul vehiculelor de capacitate mare,
nu exista metrou și nici nu prea erau automobile (acum sunt prea multe), deci trebuia să facă față unui flux mai mare de călători
din păcate uneori se desființau sau modificau trasee utile
Dar mergea în anumite limite.
Anii '80: dezastru: ciuntirea Bucureștilor,
fărâmițarea traseelor,
să nu existe paralelism I.T.B. - Metrou (aberație susținiută de unii și azi) - de mirare că a scăpat tramvaiul de pe inelul 1 (bine, linia de metrou Gara de Nord 1 - Dristor 2 a fost deschisă în 1989, deci cam pe la final... dar au mers tramvaiele și metroul în paralel 3 luni)
trasee fărâmițate
ieconomii - I.T.B.-ul nu mai era pe profit încă de prin anii '60, că nu măriseră tarifele în raport cu creșterea cheluielilor din motive de psihologie socială + dispăruseră și taxatoarele (încasatoarele)


Vine Loviluția (că numai Revoluție nu a fost), tovarășii nu stau liniștiți la locurili lor.
Se începe remediarea. Reapar trasee de autobuze între Clăbucet și P-ța Romană (linia 300), între P-ța Unirii și Berceni (linia 313), se reface legătura de troleibuze dintre P-ța Romană și P-ța Sf. Voievozi.
În decrusul timpului, pe măsură ce se mai îmbunătățește nivelul de trai apar noi linii (unele deservesc zone care nu erau acoperite), se mai extinde parcul circulant.

Dar nu e numai evoluție. Se fac și greșeli. De exemplu în 1990 se desființează stația de troleibuze de la Cișmigiu, deși călători erau... avea să se reînființeze abia în 1997.
De asemenea, deși se avusese în vedere în 1992 refacerea legăturii de tramvaie dintre P-ța Sf. Vineri și P-ța Unirii (se alocaseră și banii se pare!) nici azi la un sfert de veac după nu a fost refăcută. O mare eroare, căci dacă vrei să ajungi din Obor - Iancului, Balta Albă - Titan, chiar P-ța Muncii (Eudoxiu Hurmutachi)/Bariera Vergului (apropos, până la refacerea linei de lângă pasaj nu exista la piață stație de tramvai în direcția Dristor!) în zona Rahova trebuie să iei autobuzul și după aia tramvaiul (117 te duce la Regina Maria - Geroge Coșbuc, dar pe Cal. Rahovei nu și la întoarcere ocolește; pe la începutul anilor '90 nici nu urca la Sf. Vineri), în loc să cobori dintr-un tramvai și să-l aștepți pe cel de care ai nevoie. Hopa, parcă mașină devine un pic atractivă.
Se urmărea de asemenea refacerea legăturii de tramvai Sf. Vineri - Timpuri Noi. Nerealizată nici azi. Dacă erai călător corect, dar nu doreai să dai banii la metrou, trebuia s-o iei pe jos sau s-o ocolești. Autobuz pe Traian, care să te ducă de la Hale la Bd. Unirii și la Timpuri (vai de) Noi a apărut abia în 2000 - modificarea liniei 133. Iar prelungirea lui 323 nu ar necesita mai mult de 4-5 autobuze...
Că tot am pomenit de legătura Hala Traian - Bd. Unirii. "E" mulți kilometri între Hala Traian și Bd. Octavian Goga, de se nu face o linie de tramvai pe acolo? Sau de ce nu mai circulă tramvaie între P-ța Sf. Vineri și Sf. Gheroghe, deși e linia de tramvai reabilitată? (macaze directe nu au mai făcut).
Vitanul... zonă cu mulți călători. Călătorii de porțiunea dintre Șos. Mihai Bravu și Cal. Dudești/Bd. Octavian Goga/Poșta Vitan au cerut autobuze. De ce nu ați lăsat 123 pe vechiul traseu și să fi făcut un 140 C.E.T. Sud Vitan - P-ța Unirii? (care să fie prelungit apoi pe măsura creșterii parcului circulant) Ca să fie omor pe 135?
După desființarea liniei de troleibuze spre Floreasca și Tei (aia spre Tei a fost idioțenie, căci tramvaiele și troleibuzele puteau să circule bine mersi împreună pe Alecu Russo și Tunari (lor) ), mai rămăse rețeaua de contact a troleibuzelor dintre Dianei și Bd. Dacia. De ce nu ați făcut RATB-iștilor o buclă de întoarcere Alecu Russo - Tunari (lor) - Eminescu ca să fie deservite Școala Centrală și zona Str. Jean Louis Calderon (fostă Al. Sahaia) de R.A.T.B. Nu aveți îndeajuns de multe troleibuze? Înființați un 88 scurt, Bd. Dacia - Vasile Pârvan. Intrerval de succedare nu foarte scurt, dar ar fi zis elevii de la școala centrală: "RATB-ul e de gașcă". Pe măsura creșterii parcului circulant ați fi prelungit linia până la Carol Davila și ar fi zis studenții de la Medicină: eh, ajungem mai repede la sceretariatul de la Dionisie Lupu (pentru cine nu știe: deși Facultatea de Medicină are o ditmai clădire pe Bd. Eroii Sanitari, în zona Cotroceni, secretariatul e tocmai pe Dionisie Lupu; cred că se poate ajunge cu R.A.T.B.-ul la Orizont sau la "Scala", dar tot mai facil ar fi fost cu troleibuzul). Dar de ce să facem ceva când putem topi sârma și gata.

O fobie a R.A.T.B.-ului nu am înțeles-o: de ce până la desființarea linilor expres 781 și 784 (autobuze prea uzate) autobuzele cu tarif normal aveau o fobie de a intra pe traseul Piața Unirii (sau pe sub ea) - P-ța Romană. Imbecilitatea cu paralelism cu metroul? Și nici azi nu există linie R.A.T.B. cu tarif normal între P-ța Unirii (381 o ia prin pasaj) și Universitate - P-ța Romană sau între P-ța Victoriei și Herăstrău...
De ce sunt în continuare chinuiți oamenii? Poate nu am bani de metrou sau linie expres, poate am nevoie să cobor undeva între.
Dacă ar fi existat un 231 P-ța Unirii - Universitate - P-ța Romană - Aviatorilor - Arcul de Triumf - P-ța Presei (că ceva autobuze la s.h. ar fi putut să aduc pentru o "linie de avarie") altfel ar fi stat situația. Stații mai multe prin centru. Păi ia stai, că de la stația R.A.T.B. până la locul de muncă fac cu 5-10 minute mai puțin dacă merg pe jos. Atunci de că să-mi mai iau mașină?

Iar ultima găselniță e că deși avem de 10 ani macaze automate pe unele linii de tramvai, tot se dă vatmanul jos să schimbe macazul cu levierul (ranga) ca să se piardă timp și semafoare...

Am scris toată pologhia asta pentru a se vedea cum am fi putut avea un transport normal cu invesitții nu foarte mari și cum ar fi putut fi extins acesta pentru ca scumpa noastră Capitală să nu ajungă un oraș invadat de mașini. Dar nu s-a făcut și atunci oamenii au devenit fani mașini mici...
Vă recomand să căutați cu nenea Gogu' Harta ITB 1966, 1970, 1973 și Ghidul ITB 1982, 1984. Și să aruncați o privire pe acest post: https://forum.softpe...ost__p__1868486

#2
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,734
  • Înscris: 26.08.2008
"economii
remediarea
autobuzele aveau o fobie..." WTF???

Nu vrei sa respiri, sa recitesti calm (fara fobie Posted Image ) si sa revizuiesti continutul postarilor inainte de a le arunca aici?

_____
Masini mai multe ai fi avut in Bucuresti si daca ajungea ala sa isi construiasca autostrazile suspendate prin oras!
Autobuzele s.h. sa ti le bagi tu undeva. La cat platim ar fi cazul sa existe mijloace de transport moderne, care sa corespunda unor cerinte ale acestor vremuri.

Edited by BlueKing-69, 10 December 2017 - 23:17.


#3
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Ţi-ai băgat tu ceva în ea de gândire. Eu mă referam la s.h. în anii '90, când situaţia financiară a R.A.T.B.-ului nu era bună.

#4
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007
@djl
Atat de mult text fara nici o forma de suport grafic face totul sa fie aproape de neurmarit.
Daca vorbim de linii de transport, niste harti, indiferent in ce program, sunt ideale pentru a comunica ce ai de comunicat.

#5
george_eu25

george_eu25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,362
  • Înscris: 24.06.2008
Daca vom aplica exemplul Budapestei totul va fi cat de cat normal.Adica,de la 6-23 nu mai au voie in oras masinile sub euro 5.La carutele de autobuze ale RATB se poate face o derogare.
In ziua de azi orice amarat care are 1000e isi ia masina.Si binenteles ca nu poate lua decat ceva de 20-25 ani.Asa se aduna rablele....

#6
Karogs

Karogs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 877
  • Înscris: 22.06.2006
Sau poate va avea curajul la un moment dat sa calatoreasca cum o face Lex si sa descopere istorie si "vechituri" cat cuprinde. De fapt chiar ma mira faptul ca nu a inceput deja.

Edit...a fost stearsa postarea la care raspunsesem

Dar daca tot am dat edit...nu mai judecati si blamati omul djl, nu il cunosc, dar este unul ce adauga valoare forumului si imbogateste cunostinte ale cititorilor intr.un stil deosebit. Sau inca nu v.ati saturat de subiecte gen caut masina premium, ieftina si fiabila, ce telefon sa cumpar si alte mizerii moderne? Vreti stiri noi? Cancan si Libertatea ajuta.

Edited by Karogs, 11 December 2017 - 00:34.


#7
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
@ shefu_de_combinat : am uitat că eu sunt o excepţie, fiind un fel de G.P.S. pe 2 picioare.

Am să sar de la anii '90 la perioade (mai recente)... cum au reuşit să strice R.A.T.B.-ul în continuare:
1) Când au făcut Pasajul Basarab (Băsesco - Videano - Oprescian) nu s-au gândit că poate pe viitor va fi nevoie de tramvai pe Şos. Grozăveşti şi au pus un pilon tocmai pe unde ar fi putut trece uşor tramvaiul;
2) Când au construit pasajul, dacă tot nu au circulat tramvaiele pe Bd. G-ral Vasile Milea puteau să reabliteze linia de tramavai, dar nu au făcut-o;
3) Când au cosntruit Pasajul Băneasa (cel subteran de la aeroport, că şi cel suprateran de peste Bucureşti - Constanţa dintre Bd. Aerogării şi Cart. Aviaţei tot Pasajul Băneasa se numeşte) nu s-au gândit să facă ieşirea mai încolo, ca să lase posibilitatea unui capăt R.A.T.B. la Aeroport;
4) Idem cu Pasajul Piaţa Sudului. În loc să ai în continuare în cartier troleibuze la interval scurt de succedare, ai prelungit toate liniile, că deh, nu mai pot întoarce troleibuzele la P-ţa Sudului din cauza construcţie pasajului.

Ehei, pe vremuri cu autobuzul 306 (bine, venea greu) puteai ajunge de la P-ţa Operei în Măgurele. Mai fă asta azi.
"Uniune Europeană" multora!

#8
VladBtz

VladBtz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 24.09.2014

View Postdjl, on 11 decembrie 2017 - 02:21, said:

@ shefu_de_combinat : am uitat că eu sunt o excepţie, fiind un fel de G.P.S. pe 2 picioare.

Am să sar de la anii '90 la perioade (mai recente)... cum au reuşit să strice R.A.T.B.-ul în continuare:
1) Când au făcut Pasajul Basarab (Băsesco - Videano - Oprescian) nu s-au gândit că poate pe viitor va fi nevoie de tramvai pe Şos. Grozăveşti şi au pus un pilon tocmai pe unde ar fi putut trece uşor tramvaiul;
2) Când au construit pasajul, dacă tot nu au circulat tramvaiele pe Bd. G-ral Vasile Milea puteau să reabliteze linia de tramavai, dar nu au făcut-o;
3) Când au cosntruit Pasajul Băneasa (cel subteran de la aeroport, că şi cel suprateran de peste Bucureşti - Constanţa dintre Bd. Aerogării şi Cart. Aviaţei tot Pasajul Băneasa se numeşte) nu s-au gândit să facă ieşirea mai încolo, ca să lase posibilitatea unui capăt R.A.T.B. la Aeroport;
4) Idem cu Pasajul Piaţa Sudului. În loc să ai în continuare în cartier troleibuze la interval scurt de succedare, ai prelungit toate liniile, că deh, nu mai pot întoarce troleibuzele la P-ţa Sudului din cauza construcţie pasajului.

Ehei, pe vremuri cu autobuzul 306 (bine, venea greu) puteai ajunge de la P-ţa Operei în Măgurele. Mai fă asta azi.
"Uniune Europeană" multora!

Tu inca mai crezi ca primaria / politicienii fac lucrari pentru cetateni ? Sunt pentru buzunarul propriu. Majoritatea cazurilor de "prostie" pe care le vezi aici sunt cazuri de coruptie, au ei calculele lor si le iese mai bine cumva in buzunaru propriu. Asa au fost si bulevarde deja aglomerate micsorate cu piste de biciclete. Sau vesnicu schimbat de dale. Sau Firea care vrea sa interzica Uberul si barba-su are bani la Taxi Pelicanu. Prostia e din partea bucurestenilor ca i-au lasat p-astia sa ajunga asa sus.


RATB e un fas, adevarata descongestionare a traficului e metroul. Metroul pana la aeroport putea fi realizat de japonezi in '90 , dar s-au lovit de birocratie ( pardon, coruptie). Metroul din Drumul Taberei crezi ca nu putea fi terminat mai repede daia se voia ? Daca il terminau altii? Interesu in primarie a fost sa aiba cetatenii metrou sau sa faca ei bani gramada ?

Tu tot spui ca nu s-au gândit, poate s-au gandit si au zis sa angajeze firme proaste ca sunt mai mari spagile. Nu o sa stii niciodata la ce s-au gandit si la ce nu s-au gandit politicienii cand stau cu usile inchise.

Edited by VladBtz, 11 December 2017 - 02:39.


#9
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,629
  • Înscris: 22.11.2007
Djl 80% dintre posesorii auto din Bucuresti nu ar renunta la masina oricat de bine organizat ar fi ratb ul. Incepand de la comoditate, continuand cu snobism si figuri d alea ca nu merge el langa nu stiu care muncitor de santier si terminand cu satisfacerea nevoilor, la cat de bramburit e bucurestiul dar si calatoria omului care e tot mai diversificata oricat de bine organizat ar fi Ratb tot nu ar fi o solutie :)

Metroul in schimb e cu totul altceva, e imbratisat de enorm de multi oameni chiar si din mediul high class.

Eu daca as fi primar in Bucuresti as baga toti banii de investitii in metrou. Cu riscul paralizarii orasului timp de cativa ani consider ca potentialul ar fi imens mai ales ca nu ar fi chiar f multe zone de acoperit (Rahova, Giurgiului, Colentina, Casa Presei) fiecare zona doar cu 3-4 statii deci nu ceva foarte complicat.

#10
aaaa4567

aaaa4567

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,475
  • Înscris: 18.10.2011

View Postgeorge_eu25, on 11 decembrie 2017 - 00:20, said:

Daca vom aplica exemplul Budapestei totul va fi cat de cat normal.Adica,de la 6-23 nu mai au voie in oras masinile sub euro 5.La carutele de autobuze ale RATB se poate face o derogare.
In ziua de azi orice amarat care are 1000e isi ia masina.Si binenteles ca nu poate lua decat ceva de 20-25 ani.Asa se aduna rablele....

Care rable? Nu t'e rusine, ai???

Rabla e considerata numai asa ceva:
http://media.rtv.net...al_74929100.png
[ http://media.rtv.net/image/201305/full/cal_74929100.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by aaaa4567, 11 December 2017 - 04:39.


#11
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,970
  • Înscris: 06.01.2006

View Postgeorge_eu25, on 11 decembrie 2017 - 00:20, said:

La carutele de autobuze ale RATB se poate face o derogare.
Invers, la rablele de autobuze trebuie pusa norma stricta de poluare.
O masina mica merge la birou si ramane acolo. Un autobuz merge non stop si polueaza toata ziua si deci mai mult decat o masina mica.

Edited by Kroghy, 11 December 2017 - 07:34.


#12
bila1000

bila1000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,346
  • Înscris: 12.08.2010
Totusi ramin la ideea-unde sunt pistele de biciclisti, treceri pentru biciclisti, etc, la RATB este prea ieftin biletu o crestere de 100% ar fii binevenita pentru inceput.

Edited by bila1000, 11 December 2017 - 07:47.


#13
Chifteluta

Chifteluta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 838
  • Înscris: 03.02.2007

View PostKroghy, on 11 decembrie 2017 - 07:34, said:

Invers, la rablele de autobuze trebuie pusa norma stricta de poluare.
O masina mica merge la birou si ramane acolo. Un autobuz merge non stop si polueaza toata ziua si deci mai mult decat o masina mica.

Da, dar un autobuz cara mii de oameni zilnic du-intors, pe cand masina mica unul singur.

#14
paso87

paso87

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,447
  • Înscris: 06.08.2008

View PostKroghy, on 11 decembrie 2017 - 07:34, said:

Invers, la rablele de autobuze trebuie pusa norma stricta de poluare.
O masina mica merge la birou si ramane acolo. Un autobuz merge non stop si polueaza toata ziua si deci mai mult decat o masina mica.

Un autobuz duce 30-60-90 de pasageri.
O masina mica, duce doar soferut.

Presupunand ca autobuzul polueaza 300g co/km  si masina 100f co/km, rezulta: 300/30 = 10 g co/km si 100/1= 100g co/km.
O masina mica are 2m lungime. Autobuzul are 6m ? (n-am idee). Masina transporta 1 pasager, autobuzul de 30 de ori mai mult.
Consumul este din nou avantajat in cazul autobuzului...

Deci care polueaza mai putin ?


Degeaba ne vaitam noi ca nu sunt conditii si n-avem autobuze. Problema e data de cei care se plimba toata ziua fara bilet, de hotia celor de la RATB (ca nu imbunatatesc/repara la timp parcul auto) si de cele 2 milioane de masini care circula dimineata si seara.

Va doresc plimbare placuta in zonele aglomerate unde cei care considera ca o masina mica polueaza mai putin decat un autobuz dimineata si seara. Sunt convins ca o sa va placa mirosul de benzina / motorina arsa la nebunie. Sa va vad cand veti avea 2 autobuze / bulevard si acum cand aveti 1000 de masini...

#15
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011

View Postaaaa4567, on 11 decembrie 2017 - 04:37, said:

Care rable? Nu t'e rusine, ai???

Rabla e considerata numai asa ceva:
http://media.rtv.net...al_74929100.png
[ http://media.rtv.net/image/201305/full/cal_74929100.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Aia se numește șaretă tip "moderna" cu extraopțiuni

View Postaaaa4567, on 11 decembrie 2017 - 04:37, said:

Care rable? Nu t'e rusine, ai???

Rabla e considerata numai asa ceva:
http://media.rtv.net...al_74929100.png
[ http://media.rtv.net/image/201305/full/cal_74929100.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Aia se numește șaretă tip "moderna" cu extraopțiuni

#16
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

View PostVladBtz, on 11 decembrie 2017 - 02:34, said:

RATB e un fas, adevarata descongestionare a traficului e metroul.

Metroul are cea mai mare capacitate /ora/sens. Poate ajunge la 50.000 calatori/ora/sens. Din acest punct de vedere, este componenta cu cea mai mare capacitate din sistem. DAR. Aceasta capacitate foarte mare, combinata cu pretul exorbitant al realizarii infrastructurii de metrou si cu pretul mult mai ridicat al intretinerii (vorbim practic de niste trenuri in toata regula), fac metroul fezabil doar pe anumite trasee. O linie de tramvai serioasa poate realiza 10.000 calatori/ora/sens, ceea ce este absolut suficient pentru multe cartiere bucurestene. Ai 1/5 din capacitatea metroului la 1/10 din pretul de realizare.
Si apoi, in ordine descrescatoare a capacitatii, sunt
troleibuze dublu articulate
troleibuze/autobuze articulate (18m)
troleibuze/autobuze standard (12m)
midibus (unde e cazul)

O retea de transport adevarata le are mai pe toate in compozitie.

Si oricum am omis din discutie o intreaga treime a unei retele de transport serioase: trenurile locale/suburbane. Din astea n-avem absolut deloc.

TL;DR: afirmatia ca doar o componenta a sistemului de transport public este importanta/necesara/rezolva problemele este falsa.

#17
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Ca fapt divers, toate autobuzele R.A.T.B.-ului care circulă în momentul de faţă sunt Euro 4 (şi 3 sau 5). Deci nu sunt chiar aşa de poluante.
"D.A.F." şi "Rocar" "de Simon" erau Euro 1 şi 2. "I.VE.CO." nu ştiu. Alea unicat sau în dublu exemplar nu ştiu ce Euro erau.
Doar <<Dac>> şi "Ikarus" erau non-Euro în număr mare, dar nu făceau prea multă poluare în vremurile când erau mai puţine maşini, că petreceau mai puţin timp aşteptând în trafic.

#18
Dihorul Razboinic

Dihorul Razboinic

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,322
  • Înscris: 01.10.2006
Chiar si cu un transport public bine pus la punct Bucurestiul s-ar fi umplut de masini. Nu chiar ca acum, dar tot plin era. De ex. la Brasov e un transport public relativ acceptabil si poate fi facut si mai bun daca se introduc mai multe autobuze la ore de virf (pe anumite linii) - dar orasul e plin de masini la orele respective. Asta e moda.

Edited by Dihorul Razboinic, 11 December 2017 - 09:45.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate