Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ariston "Genus One+" 24kw...

unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare
 Material opac developat filme

Caramida de sticla la exterior

Geam cuptor crapat

Un canal de AI de comedie pe YT
 Update intr-un tabel

[Controlul] vremii si a vremurilor

Blocuri din placi prefabricate

Achiziție mașina de fam...
 [unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier

Sa dus seceta pedologica?

Toyota IQ
 

Este utila, iarna, ocazional, folosirea la relanti a motorului?

- - - - -
  • Please log in to reply
127 replies to this topic

#19
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
maxtron, da google la tot ce (m-)ai intrebat daca nu ma crezi. Posted Image

daca nu e uleiul varza, 1-2 minute sunt suficiente. ce scrie in manual e din motive eco cu plecatul imediat, ideal e 30s-1 minut inainte de a pleca, chiar si vara. cineva de pe aici, mai demult, spunea ca in manualul lui de Toyota scria sa stea minim 30 de secunde la relanti iarna.

ps: eu nu folosesc frana de mana, decat daca o las pe vreun deal. ;)

Edited by 41ex, 03 December 2016 - 22:06.


#20
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,976
  • Înscris: 06.01.2006

 maxtron_69, on 03 decembrie 2016 - 21:59, said:

Cum poate fi parcurgerea a 1200km o problema pt un motor modern?? Credeam ca masinile ajung lejer la 150000km parcursi, sau 300000 unele...
Cam putin, o masina moderna duce 1 mil km fara probleme majore.

 maxtron_69, on 03 decembrie 2016 - 21:59, said:

Am constatat insa de multe ori ca masini nepornite mult timp au mari probleme, niciodata invers.
Asa este insa nu pornirea este problema ci rulajul, cel putin 2-3km pe saptamana.

#21
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,659
  • Înscris: 07.02.2003

 maxtron_69, on 03 decembrie 2016 - 21:37, said:

Cum uzezi motorul? Cum uzeaza 10 min de mers motorul? din contra, mai se ung toate lagarele, se schimba pozitia curelelor si lubrifiaza toate sistemele.
In nici un caz nu poti spune "uzezi aiurea motorul". Arsul benzinei e altceva, dar si acolo, serios, chiar poti masura consumul de benzina la 10 min? Probabil 100 de grame...
In 15 min incarcarea este mult mult mai mare decat 0, si asta poate face diferenta intre o baterie cazuta si una functionala la sfarsitul iernii.
Pornirea la rece este factorul de uzura, o faci des fara sa circuli, acumulezi uzura mecanica. Nu o sa vezi imediat dar la un moment dat o sa trebuiasca o segmentare, ceva inele la pistoane etc Posted Image Lubruifierea e un proces mai lent pe zero sau sub zero grade, mai ales daca ai ulei vascos (10w40 in loc de 5w30 etc)
10 min de ralanti cu motorul la rece inseamna cam 20-30 min ralanti cu motorul cald la consum. E mai bine sa stai 1 minut si sa pleci la drum, sa incalzesti mai repede motorul si reduci uzura. Orice producator de ulei iti confirma asta.
In 15 min incarcarea este sub consumul de pornire, asta canteaza, daca n-ai unde sa incarci bateria si te tot joci cu ea asa la porniri scurte la un moment dat o sa ai nevoie de asistenta cu cabluri dupa care sa schimbi bateria ca se sulfateaza stand la densitate scazuta (deacarcata). Nu mai zic, poate si ingheta.

Edited by andreic, 03 December 2016 - 22:07.


#22
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,976
  • Înscris: 06.01.2006

 Mircel, on 03 decembrie 2016 - 22:03, said:

Șofez din 1979. Am avut 3 mașini. Cu toate am procedat la fel: am pornit motorul și am plecat imediat de pe loc cu motorul ușor, foarte ușor turat indiferent de vremea de afară.
Este si asta o varianta buna. Eu combin ambele variante, incalzesc 1-2 min motorul si apoi plec usor ca tine.
Cel mai rau e cand pleci tare cu motorul rece.

Edited by Kroghy, 03 December 2016 - 22:06.


#23
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Pai daca ai diesel si vrei s-o lasi o saptamana in parcare, iarna, si nu-i mai dai nicio cheie la 2-3 zile, crezi ca la sfarsitul saptamanii mai porneste? Masinile astea nu cred ca-s facute sa stea in aer liber cum le tinem noi, pe langa blocuri.

Edited by rosix, 03 December 2016 - 22:09.


#24
maxtron_69

maxtron_69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,534
  • Înscris: 18.08.2010

 epuru, on 03 decembrie 2016 - 21:50, said:

In 10-15 minute de stat la ralanti motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare (90 grade), uleiul nu ajunge la vascozitatea optima, etc. Doar il freci si uzezi degeaba si mai consumi si carburant.

Ori pornesti motorul si il lasi cateva minute sa mearga apoi pleci, ori nu il pornesti deloc.
E ca si cum ai spune "mergi cat mai putin cu masina pt ca pornirile/drumurile dese uzeaza masina".
Daca nu spui asta, ceea ce spui nu are nici un sens. Ca porneste masina de 4 ori pe luna (deci 4 porniri pe luna!) nu are nici o influenta asupra vietii masinii, decat pozitiva.
Mai nou, masinile stau cu motoarele oprite la semafor si pornesc si opresc intr-o veselie.
Uleiurile sintetice nu au nevoie de temperaturi mari si gandeste-te ca unii folosesc masinile o viata in tari cu temperaturi mici altii in zone cu tari tropicale.

#25
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,659
  • Înscris: 07.02.2003

 Bingo, on 03 decembrie 2016 - 21:50, said:

Este foarte bine sa mai pornim masina " la rece "
Este demonstrat ca o pornire la rece , echivaleaza cu 50 km parcursi la cald .
Eu am un service si am nevoie de cat mai multi clienti , deci ;
Cat mai multe porniri la rece sa ne vedem pentru reparatii la motor si nu numai .
Am preturi bune si in plus nu mai platiti parcarea cat este la mine in service .

:)

Edited by andreic, 03 December 2016 - 22:08.


#26
maxtron_69

maxtron_69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,534
  • Înscris: 18.08.2010

 Kroghy, on 03 decembrie 2016 - 21:57, said:

Te contrazici singur si nu am inteles nimic.
E bine sau e rau sa stai 30sec-1min dupa ce pornesti motorul la -20 de grade?
Eu zic ca e bine sa stai putin dupa ce pornesti motorul atunci cand e (foarte) frig insa nu e bine sa exageram.
Motorul functioneaza bine si daca pleci imediat dar nu functioneza in parametri optimi si asta o stiu cei ca mine care am condus masini cu soc mecanic.
Cand e frig e bine sa stai putin sa inceapa incalzirea si ungerea motorului, poti sa pleci imediat dar recomandabil e sa stai putin. Recomadabil e ca acel putin sa nu fie prea lung adica 2-3 min e optim, peste 5 min e cam mult.
Nu, tu te contarzici acum singur, nu e bine sa stai putin pt ca nu scrie asa in carte, din contra, SCRIE INVERS.
In plus, pana acum ai zis ca sa stai 1-2 minute, pana la 5, acum spui 30sec-1min.

Ce "recomandabil" mai omule, nu mai da sfaturi din mintea ta si sa le numesti "recomandari" ca induci lumea in eroare!
Unde e recomandat?? De catre cine??
Unde ai vazut tu 1-2 min, 5 minute etc?? Scrie la tine in cartea masinii??

 41ex, on 03 decembrie 2016 - 22:03, said:

maxtron, da google la tot ce (m-)ai intrebat daca nu ma crezi. Posted Image

daca nu e uleiul varza, 1-2 minute sunt suficiente. ce scrie in manual e din motive eco cu plecatul imediat, ideal e 30s-1 minut inainte de a pleca, chiar si vara. cineva de pe aici, mai demult, spunea ca in manualul lui de Toyota scria sa stea minim 30 de secunde la relanti iarna.

ps: eu nu folosesc frana de mana, decat daca o las pe vreun deal. Posted Image
Da tu google, eu am spus ca ce am spus eu e din cartea masinii, plus ca e logic. Tu nu mentionezi nici o sursa.

Discutia nu era despre cat se sta la relanti inainte de plecare, ci daca a sta la relanti 10-15 min dauneaza cu ceva masinii, si daca ajuta la ceva.
Omul a mai intrebat si daca consuma aiurea uleiul de motor.

Deci, ii poti raspunde? Consuma ulei? Strica motorul? Ajuta cu ceva?

Ca acum aflam ca toti stai la relanti minute...

 41ex, on 03 decembrie 2016 - 22:03, said:

ps: eu nu folosesc frana de mana, decat daca o las pe vreun deal. Posted Image
F rau, deci o lasi in viteza? Vezi in cartea masinii ca scrie ca nu se face asa ceva.
Mai ales daca ai o automata.

In carte scrie ca se trage frana de mana si NU se lasa in viteza!

#27
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Am o masina in Romania care sta degeaba. L-am pus pe socramiu sa imi porneasca motorul la cateva saptamani si sa o lase cateva zeci de minute pornita. Dupa vreo 3 luni ma suna sa imi zica ca bateria nu mai misca nimic si ca a masurat-o un nene care a concluzionat ca are un element mort si trebuie schimbata.

M-am lecuit de atunci de sporturi din astea. Masina e pornita o data, maxim de doua ori pe an, porneste la sfert. Bateria sta incarcata in pivnita, o pun pe masina doar cand am nevoie.

Mai mult decat atat, si masina nevestii sta degeaba dar cu bateria pe ea. Daca nu freaca nimeni motorul, vin si dupa 6 luni si masina porneste la sfert.

Eu zic ca de masina cu care nu se circula nu ai de ce sa te atingi. Pui husa pe ea, ura si la gara. Ma rog, la aeroport...

Edited by Groot, 03 December 2016 - 22:17.


#28
nicu131

nicu131

    Bad Motherfucker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,623
  • Înscris: 12.02.2008
Daca lasi motorul sa functioneze 30 secunde inainte sa pleci, nu moare nimeni.

#29
Mizu

Mizu

    moroșan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,829
  • Înscris: 10.12.2006
De ce sa nu-l lasi 25? Sau 35?

#30
epuru

epuru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,125
  • Înscris: 27.03.2007

 maxtron_69, on 03 decembrie 2016 - 22:08, said:

E ca si cum ai spune "mergi cat mai putin cu masina pt ca pornirile/drumurile dese uzeaza masina".
Daca nu spui asta, ceea ce spui nu are nici un sens. Ca porneste masina de 4 ori pe luna (deci 4 porniri pe luna!) nu are nici o influenta asupra vietii masinii, decat pozitiva.
Mai nou, masinile stau cu motoarele oprite la semafor si pornesc si opresc intr-o veselie.
Uleiurile sintetice nu au nevoie de temperaturi mari si gandeste-te ca unii folosesc masinile o viata in tari cu temperaturi mici altii in zone cu tari tropicale.

Sistemele start&stop se activeaza doar dupa ce motorul a ajuns la 90 grade, adica la temperatura optima de functionare.

#31
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
ceva interesant despre start-stop :

When the engine starts, there’s a point before the two surfaces become separated by the oil film called the ‘boundary condition’, where the crankshaft is spinning, but there’s metal-to-metal contact between the bearing surfaces.
This is when most wear takes place. Fitting stop-start means the boundary condition (and metal-to-metal contact) could exist perhaps 500,000 times in the life of the engine instead of 50,000 and normal bearings would wear out long before that.
Two things prevent that happening. The first is that bearing manufacturers are developing new bearing material with greater self-lubricating properties to resist wear on start-up.
Federal Mogul has developed a new material called Irox with a polymer coating containing particles of iron oxide (rust), which in this microscopic form is surprisingly slippery.
In fact it’s so slippery that the co-efficient of friction of an Irox bearing is 50 per cent lower than a conventional aluminium bearing and will easily last the life of an engine equipped with stop-start.


plus "aburul" de-l faci aiurea in motor daca nu pleci nicaieri.

Edited by 41ex, 03 December 2016 - 22:24.


#32
maxtron_69

maxtron_69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,534
  • Înscris: 18.08.2010

 andreic, on 03 decembrie 2016 - 22:04, said:

Pornirea la rece este factorul de uzura, o faci des fara sa circuli, acumulezi uzura mecanica. Nu o sa vezi imediat dar la un moment dat o sa trebuiasca o segmentare, ceva inele la pistoane etc Posted Image Lubruifierea e un proces mai lent pe zero sau sub zero grade, mai ales daca ai ulei vascos (10w40 in loc de 5w30 etc)
10 min de ralanti cu motorul la rece inseamna cam 20-30 min ralanti cu motorul cald la consum. E mai bine sa stai 1 minut si sa pleci la drum, sa incalzesti mai repede motorul si reduci uzura. Orice producator de ulei iti confirma asta.
In 15 min incarcarea este sub consumul de pornire, asta canteaza, daca n-ai unde sa incarci bateria si te tot joci cu ea asa la porniri scurte la un moment dat o sa ai nevoie de asistenta cu cabluri dupa care sa schimbi bateria ca se sulfateaza stand la densitate scazuta (deacarcata). Nu mai zic, poate si ingheta.
E fix invers:
- nu e vorba de "porniri dese", ci "ocazional", uita-te la titlu topicului
- pornirea la rece este factorul de uzura? Si la masinile cu stop and go cum e iarna? Si cum e uzura mai mare cand nu circuli si pornesti o data la 1 sapt sa zicem decat cand pornesti la rece zilnic si circuli ? :)
- nu o sa vad imediat dar o sa trebuiasca o segmentare? Pai si cum poti demonstra asta? :) uite eu spun ca e exact invers, daca o lasa 6 luni nepornita si o porneste doar la primavara, o sa aibe nevoie de segmentare, am fix la fel de multe dovezi ca si tine... adica nici una. Din contra, pot sa iti spun ca nu am avut niciodata nici o retinere in a tine masina la relanti pe loc, si nu am avut probleme ani de zile cu masinile.
- 10 min relanti la rece o data pe sapt e mai putin ca 10 min relanti la rece zilnic
- nu ai nici o dovada ca 15 min de incarcare e sub consumul de pornire.

Am avut mai multe masini (cate 2) ani de zile si evident am fost fortat sa le pornesc fara a merge cu ele. Pornirea cate 15 min a facut sa nu fie nevoie sa mai dau jos bateria ca sa nu moara pe perioada iernii.

- sa incalzesti motorul mai repede mergand cu masina? Serios? Adica bagand aer rece pe la radiator?? Dar daca accelerez pe loc?? Cum e diferit fata de mers ? :)

#33
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,659
  • Înscris: 07.02.2003

 Groot, on 03 decembrie 2016 - 22:16, said:

Am o masina in Romania care sta degeaba. L-am pus pe socramiu sa imi porneasca motorul la cateva saptamani si sa o lase cateva zeci de minute pornita. Dupa vreo 3 luni ma suna sa imi zica ca bateria nu mai misca nimic si ca a masurat-o un nene care a concluzionat ca are un element mort si trebuie schimbata.
M-am lecuit de atunci de sporturi din astea. Masina e pornita o data, maxim de doua ori pe an, porneste la sfert. Bateria sta incarcata in pivnita, o pun pe masina doar cand am nevoie.
Corect.

PS - apropo de titlu, e ralanti, nu relanti Posted Image Vine din franceza.

 maxtron_69, on 03 decembrie 2016 - 22:23, said:

- pornirea la rece este factorul de uzura? Si la masinile cu stop and go cum e iarna?
Nu face stop&go decat la cald.

 maxtron_69, on 03 decembrie 2016 - 22:23, said:

- nu o sa vad imediat dar o sa trebuiasca o segmentare? Pai si cum poti demonstra asta? Posted Image
Te uiti la ce zic producatorii, nu cred ca e timp.rabdare sa testezi pe propria masina... dar e o chestie de logica.

 maxtron_69, on 03 decembrie 2016 - 22:23, said:

- nu ai nici o dovada ca 15 min de incarcare e sub consumul de pornire.
Ei nu, e fizica simpla. Si nu am mai pus faptul ca o baterie care nu e noua acumuleaza mai greu, ca sper ca stii ca poti sa tii baterie in 14V cat vrei, ea acumuleaza in ritmul ei, in functie de rezistenta interna si chimie.

Edited by andreic, 03 December 2016 - 23:31.


#34
maxtron_69

maxtron_69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,534
  • Înscris: 18.08.2010

 Groot, on 03 decembrie 2016 - 22:16, said:

Am o masina in Romania care sta degeaba. L-am pus pe socramiu sa imi porneasca motorul la cateva saptamani si sa o lase cateva zeci de minute pornita. Dupa vreo 3 luni ma suna sa imi zica ca bateria nu mai misca nimic si ca a masurat-o un nene care a concluzionat ca are un element mort si trebuie schimbata.

M-am lecuit de atunci de sporturi din astea. Masina e pornita o data, maxim de doua ori pe an, porneste la sfert. Bateria sta incarcata in pivnita, o pun pe masina doar cand am nevoie.

Mai mult decat atat, si masina nevestii sta degeaba dar cu bateria pe ea. Daca nu freaca nimeni motorul, vin si dupa 6 luni si masina porneste la sfert.

Eu zic ca de masina cu care nu se circula nu ai de ce sa te atingi. Pui husa pe ea, ura si la gara. Ma rog, la aeroport...
Orice masina moderna are consumatori si cand sta pe loc (vezi beculetele care clipocesc prin ea, alarme etc).
Nu contest experienta ta avuta cu o singura masina/baterie, dar eu am constatat fix inversul, pornirile regulate la 1 sapt sau 2 au ajutat bateria sa se mentina in viata.
Altfel, dupa o luna de iarna cu -25 bateria era moarta.

Problema e ca nu toata lumea are pivnita sau din diferite motive nu poate da jos bateria (de ex, o femeie cum ar putea cara o baterie de diesel? dar cum scoti bateria dintr-un Passat, unde e sub parbriz? sau la un Audi la care bateria e in spatele masinii?).

Edited by maxtron_69, 03 December 2016 - 22:29.


#35
maximg

maximg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,658
  • Înscris: 07.11.2007

 rosix, on 03 decembrie 2016 - 22:07, said:

Pai daca ai diesel si vrei s-o lasi o saptamana in parcare, iarna, si nu-i mai dai nicio cheie la 2-3 zile, crezi ca la sfarsitul saptamanii mai porneste? Masinile astea nu cred ca-s facute sa stea in aer liber cum le tinem noi, pe langa blocuri.
De ani de zile , masina mea diesel , sta mai mult pe dreapta , e adevarat , in garaj . Daca n-am motiv sa plec cu ea , mai ales iarna , saptaminal o pornesc . Curios ca nu s-a intimplat ce spun specialistii ...n-a crapat nimic , nu s-a uscat nimic , n-a cazut vopseaua de pe ea ...
Din contra , indiferent cit a fost gerul de mare , ca si in garaj este ger , masina a pornit impecabil .
...............
Daca este sa ne luam si dupa cartile tehnice , s-ar putea ca scepticii sa fie surprinsi . La Ford scrie ca sub -15 grc nu garanteaza pe buna functionare a masinii . Asa ca o incalzire din cind in cind nu cred ca strica .
Alta problema discuta acum zeci de ani cu un inginer de motoare , pe problema -plec de pe loc cu ea rece , sau incalzita . El spunea asa : incalzita ! Chiar daca masina a pornit , e mai bine ca aproape toate componentele motorului sa capete o temperatura de lucru inainte de o forta plecind de pe loc ...si iarna , chiar punerea in miscare inseamna de multe ori un frecus enorm ...

#36
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,659
  • Înscris: 07.02.2003

 maxtron_69, on 03 decembrie 2016 - 22:23, said:

- sa incalzesti motorul mai repede mergand cu masina? Serios? Adica bagand aer rece pe la radiator?? Dar daca accelerez pe loc?? Cum e diferit fata de mers ? Posted Image
Bineinteles. Radiatorul nu e conectat in sistem decat la cald, mai exact la peste 85 grade sau in jur... depinde de termostat. Cand accelerezi si masina opune rezistenta bagi mai multa energie deci incalzesti mai mult motorul. Mai tu acuma glumesti cu noi sau chiar nu stii lucrurile astea ? Posted Image

Edited by andreic, 03 December 2016 - 23:38.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate