Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Prima World HD

Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Cum pot reda niște inregistr...

Denon AVR 1804
 Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune

Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...
 PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...

w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...
 Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?

Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema
 

Este utila, iarna, ocazional, folosirea la relanti a motorului?

- - - - -
  • Please log in to reply
127 replies to this topic

#55
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
daca scrie fiecare user de aici ce note a avut la fizica in scoala cred ca vom putea trage niste concluzii. Posted Image

cine vrea sa fie sigur de ceva, indiferent ca e domeniul auto, it etc..da google dupa ce vede ceva nou la un user pe un forum.

maxtron de exemplu, refuza orice idee noua pt el.

apropo de manuale, depinde cum le citesti. tot ele spun ca "poti" tine uleiul "pana la" 30k/15k km. sau cu plecatul imediat precedat de o "floricica" sau alt semn, care in subsolul paginii inseamna din motive eco. chestii de-astea simple ar trebui date la examene de genul capacitate si chiar bac pt nota 5.

Edited by 41ex, 04 December 2016 - 13:36.


#56
maddogg

maddogg

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 674
  • Înscris: 25.11.2004
In 2-3 minute nu o sa ai decat o abureala maxima pe parbriz si geamuri, asta iarna, sa vrei sa pleci in 2 minute si nu poti, daca ai geamurile tapetate cu pojghita aia de gheata.
Inainte de uzura si chestii tehnice primeaza vizibilitatea iar fara un motor cel putin cald o sa cam scoti capul pe geam in mers.

#57
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Pentru dezaburire exista suficiente alte metode, fara a astepta sa se ridice apa la 40 de grade.
Orice argument va fi adus in favoarea incalzirii motorului diesel la ralanti, e menit sa va sustina propriile actiuni, dar asta nu inseamna ca vreun producator va recomanda vreodata acest lucru.
Il puteti face in continuare, dar tehnic vorbind, nu prea se leaga.

Edited by iancuMIC, 04 December 2016 - 15:06.


#58
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011

 iancuMIC, on 04 decembrie 2016 - 15:03, said:

Pentru dezaburire exista suficiente alte metode, fara a astepta sa se ridice apa la 40 de grade.
Păi dezvoltă subiectul, dacă tot ai adus vorba, că eu unul am (și folosesc!) și soluții de dezaburire, și soluții pentru dejivrare, dar dacă nu las 5 minute pornit motorul și instalația de încălzire înainte de a pleca dimineața (la -15 grade, câte au fost în dimineața asta la mine) nu văd nimic, merg de-amboulea ca un orbete.

#59
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
eu mai niciodata n-am stat 5 minute in parcare. oare cum am reusit?
da drumul la ac/clima si apasa butonul pt parbriz(sageata in sus), sau daca ai pe ala de "dezaburire" fata de bate doar in parbriz si laterale si mai cu spor/viteza.

sau 2. ca la dacie, mergi cu geamul deschis un pic. Posted Image

Edited by 41ex, 04 December 2016 - 16:56.


#60
maximg

maximg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,658
  • Înscris: 07.11.2007

 41ex, on 04 decembrie 2016 - 16:56, said:

eu mai niciodata n-am stat 5 minute in parcare. oare cum am reusit?
.............
Deoarece nu mergi mult cu ea ...cu masina !
Mergi tu pina seara tirziu , o parchezi dupa minim doua ore de trafic intens , si daca ai norocul ca peste noapte sa se " intruneasca " niste conditii meteo favorabile , dimineata ai gheata si pe interior si pe exterior ...apoi spui cum pleci in 5 minute .
Sau poate pleci chiar in doua ...dar lasi masina si mergi la tramvai .

Edited by maximg, 04 December 2016 - 17:49.


#61
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,241
  • Înscris: 01.12.2007
Inainte sa parchezi masina, lasa usile deschise sa se raceasca si in interior. sa nu mai faca gheata asa multa parbrizul.
Dimineata arunci cu solutie de parbriz si PUFF!! Dispare gheata. magic!

#62
maximg

maximg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,658
  • Înscris: 07.11.2007

 scrisit, on 04 decembrie 2016 - 17:56, said:

Inainte sa parchezi masina, lasa usile deschise sa se raceasca si in interior. sa nu mai faca gheata asa multa parbrizul.
Dimineata arunci cu solutie de parbriz si PUFF!! Dispare gheata. magic!
Ai descoperit mersul pe jos ...ma rog , cu masina ...
N-ai citit cu atentie , am scris clar , dupa mers si cel putin doua ore de trafic ...si daca este umezeala mare ...te-ai scos .
Ce spui tu este valabil pt aia care merg de la moara pina la gara , aia care merg 3-4 km pina la " birou " .
la conditiile spuse de mine , si mers zi de zi asa , masina acumuleaza o umiditate greu de scos .
Solutia spusa de tine . nu merge , nu are timp . Eu unul obisnuiesc sa o las peste noapte cu geamul deschis ( pe strada ) , si tot ingheata pe interior ...

#63
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 flomelomanul, on 04 decembrie 2016 - 15:16, said:

Păi dezvoltă subiectul, dacă tot ai adus vorba, că eu unul am (și folosesc!) și soluții de dezaburire, și soluții pentru dejivrare, dar dacă nu las 5 minute pornit motorul și instalația de încălzire înainte de a pleca dimineața (la -15 grade, câte au fost în dimineața asta la mine) nu văd nimic, merg de-amboulea ca un orbete.
S-a discutat mai sus. In plus pe orice masina mai de doamne ajuta ai posibilitatea sa comuti pe dezaburire rapida, eventual in combinatie cu AC. Ce nu stiu unii, e ca dezaburirea se "combate" mult mai bine cu aer rece, nu cald.
D.ta ai benzinar, care se incalzeste muuult mai repede; despre diesel vorbeam aici si inconvenientele sale, in sezonul rece.

#64
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011

 iancuMIC, on 04 decembrie 2016 - 19:48, said:

...D.ta ai benzinar...
Cum ai ghicit?Posted Image

#65
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

 iancuMIC, on 04 decembrie 2016 - 19:48, said:

Ce nu stiu unii, e ca dezaburirea se "combate" mult mai bine cu aer rece, nu cald.

Hilar este ca din greseala chiar ai dreptate. Asa este, dezaburirea se combate cu aer rece. Daca vrei sa produci dezaburire, trebuie aer cald.

#66
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 flomelomanul, on 04 decembrie 2016 - 20:10, said:

Cum ai ghicit?Posted Image
De pe forum Logan. :D

 Groot, on 04 decembrie 2016 - 20:10, said:

Hilar este ca din greseala chiar ai dreptate. Asa este, dezaburirea se combate cu aer rece. Daca vrei sa produci dezaburire, trebuie aer cald.
Poate nu m-am exprimat corect, dar cu putina bunavointa se intelege ce am dorit sa spun. La cele mai multe masini diesel exista incalzire auxiliara (nu vorbesc despre ARO :D), asa ca, din nou, nu se justifica statul in parcare cu motor pornit.

#67
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,824
  • Înscris: 07.02.2003

 maxtron_69, on 04 decembrie 2016 - 11:38, said:

Andrei, o dai in alte acum. Ai spus ca sistemul start stop intra doar la 90 de grade, ceea ce nu e adevarat. Faptul ca masinile cu start-stop au o baterie speciala e adevarat (ceea ce o face si mai mare si mai grea si de 2 ori mai scumpa ca una normala) nu intra in discutie aici. Vezi si colegul cu Hyundai care confirma ca sistemul intra in func si cand motorul e rece. De ce nu admiti ca ai gresit macar aici?
Eu ma refer doar la niste GM-uri vazute in america, suvuri crossover care asa faceau, doar la cald. Restul n-aveam idee cum fac.
Acum ca am citit documentatie in domeniu se pare ca electronica guverneaza daca este bine sa faca sau nu dupa incarcarea bateriei.
Revenind la ce discutam, nu constituie argument.

 maxtron_69, on 04 decembrie 2016 - 11:38, said:

Nu, nu cred ca la relanti ungerea nu se face corect si mai ales nu cred in cifrele date de tine, de unde ai scos ca motorul nu se unge ca lumea decat la 2000 rotatii?
Simplu, intreaba orice mecanic. Cei mai multi mi-au explicat ca la pompa de ulei e gandita sa lucreze eficient la turatii uzuale, restul e logica. Deasemenea in toate documentatiile gasesti.

Edited by andreic, 04 December 2016 - 20:30.


#68
maxtron_69

maxtron_69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,534
  • Înscris: 18.08.2010

 iancuMIC, on 04 decembrie 2016 - 20:21, said:

De pe forum Logan. :D

Poate nu m-am exprimat corect, dar cu putina bunavointa se intelege ce am dorit sa spun. La cele mai multe masini diesel exista incalzire auxiliara (nu vorbesc despre ARO :D), asa ca, din nou, nu se justifica statul in parcare cu motor pornit.
Nu, cele mai multe masini diesel NU au incalzire auxiliara. Webasto e o optiune scumpa prezenta doar pe dieseluri scumpe

#69
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,824
  • Înscris: 07.02.2003

 dennis_2005, on 04 decembrie 2016 - 10:46, said:

Ideal este ca, după pornire, să așteptați aprox.10 sec. maxim 15 sec, după care să plecați. Acest timp este necesar ca uleiul să ajungă la axele cu came și culbutori, pentru că interesul vostru este ca motorul să ajungă într-un timp cât mai scurt la temperatura optimă de funcționare. Nu uitați că orice metal, la rece are o duritate mai redusă (devine ceva mai casant), iar funcționarea la ralanti cu motorul rece sau pe loc presupune o uzură total inutilă ce reduce considerabil din viața motorului.
Corect. Pe vremuri multi isi reduceau viata motoarelor fara sa stie, asa ca multe ajungeau la service inainte de termen. Nu se gandea nimeni ca unele obiceiuri proaste de iarna duc la asta.
Sa fie clar pentru toata lumea, orice motor termic, in sarcina se incalzeste mai repede, mult mai repede decat la ralanti.

Sunt insa situatii in care nu prea ai de ales, astepti pe cineva si trebuie sa incalzesti masina si nu ai AC tip pompa de caldura care poate furniza aer cald iarna, ori ai de deszapezit masina inainte de plecare, e ideal ca la inceput sa stai in ea si sa ti din cand in cand usor motorul la 1500-2000 rpm in transe de 10-20 secunde, in primele 3 minute, macar sa te asiguri ca ungerea decurge cat se poate de bine.

Edited by andreic, 04 December 2016 - 20:39.


#70
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011
OK, eu m-am lămurit, dar tot rămâne problema pe care am enunțat-o mai sus (și care- mea culpa- este off-topic): plecarea de pe loc după doar10-15 secunde de la pornirea motorului poate fi benefică pentru limitarea uzurii acestuia (eu nu sunt specialist, deci n-am niciun fel de motiv să combat această teorie), dar în niciun caz nu se poate rezolva într-un timp atât de scurt problema dezaburirii, indiferent de ce metode s-ar folosi. Practic, protejarea motorului se bate cap în cap cu necesitatea unei vizibilități fără cusur, care este crucială pentru un drum efectuat în siguranță. Probabil că ăsta este motivul principal pentru care foarte mulți șoferi își țin motoarele la ralanti înainte de plecare.

#71
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 maxtron_69, on 04 decembrie 2016 - 20:28, said:

Nu, cele mai multe masini diesel NU au incalzire auxiliara. Webasto e o optiune scumpa prezenta doar pe dieseluri scumpe
Despre sistemul de incalzire cu rezistente vorbeam. Am asa ceva la Megane 3.

#72
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

 maximg, on 04 decembrie 2016 - 17:47, said:

Deoarece nu mergi mult cu ea ...cu masina !
Mergi tu pina seara tirziu , o parchezi dupa minim doua ore de trafic intens , si daca ai norocul ca peste noapte sa se " intruneasca " niste conditii meteo favorabile , dimineata ai gheata si pe interior si pe exterior ...apoi spui cum pleci in 5 minute .
Sau poate pleci chiar in doua ...dar lasi masina si mergi la tramvai .
asta e noua!Posted Image  mai exact cate zile de astfel de mers trebuie? si toate consecutive?
ca dupa doar un drum lung si a 2-a zi dimineata n-am observat nimic diferit.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate