Este utila, iarna, ocazional, folosirea la relanti a motorului?
#55
Posted 04 December 2016 - 13:32
daca scrie fiecare user de aici ce note a avut la fizica in scoala cred ca vom putea trage niste concluzii.
cine vrea sa fie sigur de ceva, indiferent ca e domeniul auto, it etc..da google dupa ce vede ceva nou la un user pe un forum. maxtron de exemplu, refuza orice idee noua pt el. apropo de manuale, depinde cum le citesti. tot ele spun ca "poti" tine uleiul "pana la" 30k/15k km. sau cu plecatul imediat precedat de o "floricica" sau alt semn, care in subsolul paginii inseamna din motive eco. chestii de-astea simple ar trebui date la examene de genul capacitate si chiar bac pt nota 5. Edited by 41ex, 04 December 2016 - 13:36. |
#56
Posted 04 December 2016 - 14:42
In 2-3 minute nu o sa ai decat o abureala maxima pe parbriz si geamuri, asta iarna, sa vrei sa pleci in 2 minute si nu poti, daca ai geamurile tapetate cu pojghita aia de gheata.
Inainte de uzura si chestii tehnice primeaza vizibilitatea iar fara un motor cel putin cald o sa cam scoti capul pe geam in mers. |
#57
Posted 04 December 2016 - 15:03
Pentru dezaburire exista suficiente alte metode, fara a astepta sa se ridice apa la 40 de grade.
Orice argument va fi adus in favoarea incalzirii motorului diesel la ralanti, e menit sa va sustina propriile actiuni, dar asta nu inseamna ca vreun producator va recomanda vreodata acest lucru. Il puteti face in continuare, dar tehnic vorbind, nu prea se leaga. Edited by iancuMIC, 04 December 2016 - 15:06. |
#58
Posted 04 December 2016 - 15:16
iancuMIC, on 04 decembrie 2016 - 15:03, said:
Pentru dezaburire exista suficiente alte metode, fara a astepta sa se ridice apa la 40 de grade. |
#59
Posted 04 December 2016 - 16:56
eu mai niciodata n-am stat 5 minute in parcare. oare cum am reusit?
da drumul la ac/clima si apasa butonul pt parbriz(sageata in sus), sau daca ai pe ala de "dezaburire" fata de bate doar in parbriz si laterale si mai cu spor/viteza. sau 2. ca la dacie, mergi cu geamul deschis un pic. Edited by 41ex, 04 December 2016 - 16:56. |
#60
Posted 04 December 2016 - 17:47
41ex, on 04 decembrie 2016 - 16:56, said:
eu mai niciodata n-am stat 5 minute in parcare. oare cum am reusit? ............. Mergi tu pina seara tirziu , o parchezi dupa minim doua ore de trafic intens , si daca ai norocul ca peste noapte sa se " intruneasca " niste conditii meteo favorabile , dimineata ai gheata si pe interior si pe exterior ...apoi spui cum pleci in 5 minute . Sau poate pleci chiar in doua ...dar lasi masina si mergi la tramvai . Edited by maximg, 04 December 2016 - 17:49. |
#61
Posted 04 December 2016 - 17:56
Inainte sa parchezi masina, lasa usile deschise sa se raceasca si in interior. sa nu mai faca gheata asa multa parbrizul.
Dimineata arunci cu solutie de parbriz si PUFF!! Dispare gheata. magic! |
#62
Posted 04 December 2016 - 18:03
scrisit, on 04 decembrie 2016 - 17:56, said:
Inainte sa parchezi masina, lasa usile deschise sa se raceasca si in interior. sa nu mai faca gheata asa multa parbrizul. Dimineata arunci cu solutie de parbriz si PUFF!! Dispare gheata. magic! N-ai citit cu atentie , am scris clar , dupa mers si cel putin doua ore de trafic ...si daca este umezeala mare ...te-ai scos . Ce spui tu este valabil pt aia care merg de la moara pina la gara , aia care merg 3-4 km pina la " birou " . la conditiile spuse de mine , si mers zi de zi asa , masina acumuleaza o umiditate greu de scos . Solutia spusa de tine . nu merge , nu are timp . Eu unul obisnuiesc sa o las peste noapte cu geamul deschis ( pe strada ) , si tot ingheata pe interior ... |
#63
Posted 04 December 2016 - 19:48
flomelomanul, on 04 decembrie 2016 - 15:16, said:
Păi dezvoltă subiectul, dacă tot ai adus vorba, că eu unul am (și folosesc!) și soluții de dezaburire, și soluții pentru dejivrare, dar dacă nu las 5 minute pornit motorul și instalația de încălzire înainte de a pleca dimineața (la -15 grade, câte au fost în dimineața asta la mine) nu văd nimic, merg de-amboulea ca un orbete. D.ta ai benzinar, care se incalzeste muuult mai repede; despre diesel vorbeam aici si inconvenientele sale, in sezonul rece. |
#64
Posted 04 December 2016 - 20:10
#65
Posted 04 December 2016 - 20:10
#66
Posted 04 December 2016 - 20:21
flomelomanul, on 04 decembrie 2016 - 20:10, said:
Cum ai ghicit? Groot, on 04 decembrie 2016 - 20:10, said:
Hilar este ca din greseala chiar ai dreptate. Asa este, dezaburirea se combate cu aer rece. Daca vrei sa produci dezaburire, trebuie aer cald. |
#67
Posted 04 December 2016 - 20:28
maxtron_69, on 04 decembrie 2016 - 11:38, said:
Andrei, o dai in alte acum. Ai spus ca sistemul start stop intra doar la 90 de grade, ceea ce nu e adevarat. Faptul ca masinile cu start-stop au o baterie speciala e adevarat (ceea ce o face si mai mare si mai grea si de 2 ori mai scumpa ca una normala) nu intra in discutie aici. Vezi si colegul cu Hyundai care confirma ca sistemul intra in func si cand motorul e rece. De ce nu admiti ca ai gresit macar aici? Acum ca am citit documentatie in domeniu se pare ca electronica guverneaza daca este bine sa faca sau nu dupa incarcarea bateriei. Revenind la ce discutam, nu constituie argument. maxtron_69, on 04 decembrie 2016 - 11:38, said:
Nu, nu cred ca la relanti ungerea nu se face corect si mai ales nu cred in cifrele date de tine, de unde ai scos ca motorul nu se unge ca lumea decat la 2000 rotatii? Edited by andreic, 04 December 2016 - 20:30. |
#68
Posted 04 December 2016 - 20:28
iancuMIC, on 04 decembrie 2016 - 20:21, said:
De pe forum Logan. Poate nu m-am exprimat corect, dar cu putina bunavointa se intelege ce am dorit sa spun. La cele mai multe masini diesel exista incalzire auxiliara (nu vorbesc despre ARO ), asa ca, din nou, nu se justifica statul in parcare cu motor pornit. |
#69
Posted 04 December 2016 - 20:31
dennis_2005, on 04 decembrie 2016 - 10:46, said:
Ideal este ca, după pornire, să așteptați aprox.10 sec. maxim 15 sec, după care să plecați. Acest timp este necesar ca uleiul să ajungă la axele cu came și culbutori, pentru că interesul vostru este ca motorul să ajungă într-un timp cât mai scurt la temperatura optimă de funcționare. Nu uitați că orice metal, la rece are o duritate mai redusă (devine ceva mai casant), iar funcționarea la ralanti cu motorul rece sau pe loc presupune o uzură total inutilă ce reduce considerabil din viața motorului. Sa fie clar pentru toata lumea, orice motor termic, in sarcina se incalzeste mai repede, mult mai repede decat la ralanti. Sunt insa situatii in care nu prea ai de ales, astepti pe cineva si trebuie sa incalzesti masina si nu ai AC tip pompa de caldura care poate furniza aer cald iarna, ori ai de deszapezit masina inainte de plecare, e ideal ca la inceput sa stai in ea si sa ti din cand in cand usor motorul la 1500-2000 rpm in transe de 10-20 secunde, in primele 3 minute, macar sa te asiguri ca ungerea decurge cat se poate de bine. Edited by andreic, 04 December 2016 - 20:39. |
|
#70
Posted 04 December 2016 - 20:47
OK, eu m-am lămurit, dar tot rămâne problema pe care am enunțat-o mai sus (și care- mea culpa- este off-topic): plecarea de pe loc după doar10-15 secunde de la pornirea motorului poate fi benefică pentru limitarea uzurii acestuia (eu nu sunt specialist, deci n-am niciun fel de motiv să combat această teorie), dar în niciun caz nu se poate rezolva într-un timp atât de scurt problema dezaburirii, indiferent de ce metode s-ar folosi. Practic, protejarea motorului se bate cap în cap cu necesitatea unei vizibilități fără cusur, care este crucială pentru un drum efectuat în siguranță. Probabil că ăsta este motivul principal pentru care foarte mulți șoferi își țin motoarele la ralanti înainte de plecare.
|
#72
Posted 04 December 2016 - 21:34
maximg, on 04 decembrie 2016 - 17:47, said:
Deoarece nu mergi mult cu ea ...cu masina ! Mergi tu pina seara tirziu , o parchezi dupa minim doua ore de trafic intens , si daca ai norocul ca peste noapte sa se " intruneasca " niste conditii meteo favorabile , dimineata ai gheata si pe interior si pe exterior ...apoi spui cum pleci in 5 minute . Sau poate pleci chiar in doua ...dar lasi masina si mergi la tramvai . ca dupa doar un drum lung si a 2-a zi dimineata n-am observat nimic diferit. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users